על ידי יעלי_לה » 17 נובמבר 2006, 17:45
הבית ספר הזה קיים 20 שנה בערך, את יכולה להרחיב באלו שנים למדת שם? היו שם שתי מנהלות לאורך הדרך אני בת מחזור ח', למדתי שם מספטמבר 86' ועד יוני 95'. יעל העליון ז"ל היתה המנהלת, עד השנה האחרונה שאז יצאה לשבתון וגילה חנונה החליפה אותה. מילה על יעל העליון: זכורה לי כחמה ונחמדה באופן כללי, הכירה כל תלמיד בשמו, אם כי לא זכור לי שאי פעם שוחחתי איתה באופן אישי. כשהיה צריך (לדעתה), ידעה להיות מאוד מפחידה.
כתבתי: היתה "מאפיה" של מורים בעלי כוח (מקורבים להנהלה) שחסמו ניסיונות של ההורים (בעקבות תלונות הילדים) להחליף מורות מסוימות.
מדובר על שליש מתלמידי השכבה שסובלים תחת המחנכת וזועקים להחליפה, ולמי שצריך להיות אכפת - לא אכפת.
ואת אמרת: פוליטיקה אירגונית וקליקות- זוהי בעייה כאובה מאוד, כמעט בכל המוסדות והאירגונים שאני מכירה
זה קורה מאליו כאשר שמים את טובת הילדים במקום נמוך יחסית בסדר העדיפויות. אם זה נכון לגבי כל המוסדות, המצב הרבה יותר עצוב משחשבתי.
דגל של מציונות ופרפקציוניזם שהביא לצרות אופקים אירגונית ויצירתית, עומס יתר על התלמידים- אם זה היה אפשרי איך היית "מתקנת" את הפרדוקס הזה?
זה עניין של גישה, של נקודת מוצא. להרגשתי, נקודת המוצא בביה"ס היתה המיוחדות, המצוינות, הנבדלות של המקום עצמו מבתי-ספר אחרים, או בפשטות - התמקדות בביה"ס. נקודת המוצא צריכה להיות התמקדות בילדים עצמם. תביני, בזמני לפחות, הדבר היחיד שהיה נתון להחלטה של התלמידים היה מגמת הלימוד. עד כתה ג' למדנו הכל (ציור פיסול מוזיקה חלילית דרמה ריתמיקה מחול ריקודי עם תנועה מלאכה, משהו כזה) ואז היינו צריכים לבחור שתי מגמות מתוך אמ"פ, מוזיקה, דרמה, מחול. ובסוף כתה ד' היינו צריכים לבחור אחת מהשתיים. אי אפשר היה לשלב, למשל, שיעורים של מגמה אחת בחלק מהימים עם שיעורים של מגמה אחרת בימים אחרים (בכל מגמה היו כל מיני סוגים של שיעורים, ולא כל אחד התחבר לכל הדברים במגמה שהוא בחר). להחליף מגמה אחרי כתה ה' היתה משימה כמעט בלתי אפשרית (בשכבה שלי היתה רק אחת שעשתה את זה. היו עוד שרצו). לא היתה לנו בחירה בשום דבר אחר, כלומר זה היה מקום כופה כמו כל בי"ס רגיל אחר, רק שכפו יותר דברים. הרבה יותר דברים.
לא יודעת אם זה שונה מבתי ספר אחרים "רגילים", אני חושבת שהיו מאוד מאוד נוקשים איתנו. אפילו בתיכון לא היו נוקשים כל-כך. היתה אווירה של הפחדה כמעט.
איבדתי קצת את חוט המחשבה שלי, רציתי להגיד עוד כמה דברים, אני ממשיכה בצורה אולי קצת מבולבלת:
במגמות, לפחות במגמת אמנות פלסטית, אני חושבת שניסו לצקת לתוכנו כל מה ש"צריך" להיות ב"אמן". ניסו להביא אותנו לאיזה je-ne-sais-quoi פלצני שאמנים צריכים. לא היה את החופש לשחרר מתוך עצמנו דברים שהיו שם. מעטים - בעיקר ילדים קצת "חריגים" - פשוט הצליחו איכשהו לתת לכל זה להחליק מעליהם ולבטא את עצמם באמת בלי לשים ז'. אני לצערי בדרך כלל לא הצלחתי. התחלתי ליהנות מיצירה רק בתקופת התיכון (למדתי בתיכון רגיל לחלוטין).
_סביבה לימודית שעושה חשק. תוכן עשיר זה לא בהכרח מה שעושה את זה.
אז מה כן? מה היה לך חסר?_
חדוות הלימוד, חדוות הגילוי, חופש בתוך הלימוד עצמו, אי-ביקורתיות, אי-שפיטה, אי-מדידה של כל דבר. זה בעיקר מה שחסַר לי. וגם... מה אני רוצה להגיד... ערכים קצת שונים וקצת שונים בסדר החשיבות שלהם. נגיד, קודם ילד מבסוט ואח"כ ציונים מעולים.
בכלל נכנסתי לחפש מתכון לעוף וכבר אין לי זמן להכין אותו לפני שיגיעו האורחים, אז יאללה ביי ושבת שלום @}
[u]הבית ספר הזה קיים 20 שנה בערך, את יכולה להרחיב באלו שנים למדת שם? היו שם שתי מנהלות לאורך הדרך[/u] אני בת מחזור ח', למדתי שם מספטמבר 86' ועד יוני 95'. יעל העליון ז"ל היתה המנהלת, עד השנה האחרונה שאז יצאה לשבתון וגילה חנונה החליפה אותה. מילה על יעל העליון: זכורה לי כחמה ונחמדה באופן כללי, הכירה כל תלמיד בשמו, אם כי לא זכור לי שאי פעם שוחחתי איתה באופן אישי. כשהיה צריך (לדעתה), ידעה להיות מאוד מפחידה.
כתבתי: [u]היתה "מאפיה" של מורים בעלי כוח (מקורבים להנהלה) שחסמו ניסיונות של ההורים (בעקבות תלונות הילדים) להחליף מורות מסוימות.[/u]
מדובר על שליש מתלמידי השכבה שסובלים תחת המחנכת וזועקים להחליפה, ולמי שצריך להיות אכפת - לא אכפת.
ואת אמרת: [u]פוליטיקה אירגונית וקליקות- זוהי בעייה כאובה מאוד, כמעט בכל המוסדות והאירגונים שאני מכירה[/u]
זה קורה מאליו כאשר שמים את טובת הילדים במקום נמוך יחסית בסדר העדיפויות. אם זה נכון לגבי [u]כל המוסדות[/u], המצב הרבה יותר עצוב משחשבתי.
[u]דגל של מציונות ופרפקציוניזם שהביא לצרות אופקים אירגונית ויצירתית, עומס יתר על התלמידים- אם זה היה אפשרי איך היית "מתקנת" את הפרדוקס הזה?[/u]
זה עניין של גישה, של נקודת מוצא. להרגשתי, נקודת המוצא בביה"ס היתה המיוחדות, המצוינות, הנבדלות של המקום עצמו מבתי-ספר אחרים, או בפשטות - התמקדות בביה"ס. נקודת המוצא צריכה להיות התמקדות בילדים עצמם. תביני, בזמני לפחות, הדבר היחיד שהיה נתון להחלטה של התלמידים היה מגמת הלימוד. עד כתה ג' למדנו הכל (ציור פיסול מוזיקה חלילית דרמה ריתמיקה מחול ריקודי עם תנועה מלאכה, משהו כזה) ואז היינו צריכים לבחור שתי מגמות מתוך אמ"פ, מוזיקה, דרמה, מחול. ובסוף כתה ד' היינו צריכים לבחור אחת מהשתיים. אי אפשר היה לשלב, למשל, שיעורים של מגמה אחת בחלק מהימים עם שיעורים של מגמה אחרת בימים אחרים (בכל מגמה היו כל מיני סוגים של שיעורים, ולא כל אחד התחבר לכל הדברים במגמה שהוא בחר). להחליף מגמה אחרי כתה ה' היתה משימה כמעט בלתי אפשרית (בשכבה שלי היתה רק אחת שעשתה את זה. היו עוד שרצו). לא היתה לנו בחירה בשום דבר אחר, כלומר זה היה מקום כופה כמו כל בי"ס רגיל אחר, רק שכפו יותר דברים. הרבה יותר דברים.
לא יודעת אם זה שונה מבתי ספר אחרים "רגילים", אני חושבת שהיו [b]מאוד מאוד נוקשים[/b] איתנו. אפילו בתיכון לא היו נוקשים כל-כך. היתה אווירה של הפחדה כמעט.
איבדתי קצת את חוט המחשבה שלי, רציתי להגיד עוד כמה דברים, אני ממשיכה בצורה אולי קצת מבולבלת:
במגמות, לפחות במגמת אמנות פלסטית, אני חושבת שניסו לצקת לתוכנו כל מה ש"צריך" להיות ב"אמן". ניסו להביא אותנו לאיזה je-ne-sais-quoi פלצני שאמנים צריכים. לא היה את החופש לשחרר מתוך עצמנו דברים שהיו שם. מעטים - בעיקר ילדים קצת "חריגים" - פשוט הצליחו איכשהו לתת לכל זה להחליק מעליהם ולבטא את עצמם באמת בלי לשים ז'. אני לצערי בדרך כלל לא הצלחתי. התחלתי ליהנות מיצירה רק בתקופת התיכון (למדתי בתיכון רגיל לחלוטין).
_סביבה לימודית שעושה חשק. תוכן עשיר זה לא בהכרח מה שעושה את זה.
אז מה כן? מה היה לך חסר?_
חדוות הלימוד, חדוות הגילוי, חופש בתוך הלימוד עצמו, אי-ביקורתיות, אי-שפיטה, אי-מדידה של כל דבר. זה בעיקר מה שחסַר לי. וגם... מה אני רוצה להגיד... ערכים קצת שונים וקצת שונים בסדר החשיבות שלהם. נגיד, קודם ילד מבסוט ואח"כ ציונים מעולים.
בכלל נכנסתי לחפש מתכון לעוף וכבר אין לי זמן להכין אותו לפני שיגיעו האורחים, אז יאללה ביי ושבת שלום @}