על ידי סבתא_לשמונה* » 30 אוגוסט 2005, 22:32
השם רות פינק אינו זכור לי, אבל אוכל לברר. ייתכן שנכנסה לתפקיד לאחר שפרשתי.
אין חדש בכך שמערכת החינוך בישראל קרסה, במיוחד אצל שרת החינוך הנוכחית שלדעתי היא הגרועה ביותר מכל השרים שהיו בתפקיד זה עד עתה. ברור שהמורים הסכימו שהאחריות מוטלת על ההורים, הרי זה מסיר מעליהם אחריות אבל כיצד מביאים את ההורים לקחת על עצמם אחריות? כיצד מחזירים את הסמכות ההורית? לפי שעה רבים מהם מפעילים אותה כנגד ביה"ס ואינם מוכנים לקבל על עצמם אחריות.גם התקשורת מטילה כל אשמה אפשרית על מערכת החינוך. אני באמת מאמינה שבסיס חינוכי טוב בבית חשוב אבל המורים חייבים לקבל אחריות על יידע וערכים נוספים. הורים רבים אינם יכולים לעזור לילדיהם בנושאים לימודיים.
אפילו אם נתעלם משכבות המצוקה מה עם העולים?
אני עדיין מאמינה שמספר ילדים נמוך בכיתות יכול לעזור מאוד לתלמידים ולמורים, התנסיתי בכך. יכולתי כל יום לבדוק עם התלמידים את שעורי הבית כדי לתקן את הטעויות ולא על תקן של שוטר הבודק רשיונות ולענות על כל שאלה. כך יכולנו להתקדם בלי להשאיר אחרינו אף אחד.
אין לי דיעה שלילית על חינוך ביתי, אני פשוט חושבת שזה פתרון ליחידים ואילו הרוב זקוקים למוסדות חינוך. אם לבתי"ס תהיינה שעות לעבודה בשעות הערב של קבוצות הורים-מורים, לא כמטיפי מוסר וחכמים יותר אלא כקבוצת שווים הרוצים להחליף דעות ולהתמודד עם בעיות זו תהיה עזרה רבה. לא פלא שהורים מן השורה לא באו להרצאה, הם אינם רוצים לשמוע דיבורים "מלמעלה". מרצה תמיד יכול להביא דוגמאות התומכות בתיזה שלו ולהתעלם מדוגמאות אחרות. במסגרת קבוצה אפשר יהיה גם לעזור להורים בהתמודדות עם הילדים בבית. במסגרת עבודתי בייעוץ ארגנתי אצלנו קבוצות כאלה שהצליחו מאוד אבל המורים באו בהתנדבות. אי אפשר לדרוש התנדבות לפרקי זמן ארוכים.
אינני עוסקת עכשיו בפעילות בהסתדרות המורים למרות שהתבקשתי פעמים רבות מפני שאני חוששת שזה יפגע בסמכותם של האנשים הפעילים עכשיו. לא פעם מתקשרים אלי מורים בבקשת ייעוץ ואני מפנה אותם בנימוס למי שצריך לטפל בעניינם.
אני מרבה לפתור תשבצים מכל הסוגים, בעיות במתמטיקה, זמן בן זוג, ילדים, נכדים, חברים ומחשב, יותר מאשר בתקופת עבודתי. אני מרבה לקרוא אבל זה היה תמיד (בעיקר אנגלית).
יש לנו מינוי להצגות (יש הנחה גדולה של הסתדרות המורים). היה לנו גם כאשר עבדתי אבל עכשיו הולכים בשלווה ובנחת. כמו כן אנחנו משתתפים בהרצאות הקתדרה לתרבות.
השם רות פינק אינו זכור לי, אבל אוכל לברר. ייתכן שנכנסה לתפקיד לאחר שפרשתי.
אין חדש בכך שמערכת החינוך בישראל קרסה, במיוחד אצל שרת החינוך הנוכחית שלדעתי היא הגרועה ביותר מכל השרים שהיו בתפקיד זה עד עתה. ברור שהמורים הסכימו שהאחריות מוטלת על ההורים, הרי זה מסיר מעליהם אחריות אבל כיצד מביאים את ההורים לקחת על עצמם אחריות? כיצד מחזירים את הסמכות ההורית? לפי שעה רבים מהם מפעילים אותה כנגד ביה"ס ואינם מוכנים לקבל על עצמם אחריות.גם התקשורת מטילה כל אשמה אפשרית על מערכת החינוך. אני באמת מאמינה שבסיס חינוכי טוב בבית חשוב אבל המורים חייבים לקבל אחריות על יידע וערכים נוספים. הורים רבים אינם יכולים לעזור לילדיהם בנושאים לימודיים.
אפילו אם נתעלם משכבות המצוקה מה עם העולים?
אני עדיין מאמינה שמספר ילדים נמוך בכיתות יכול לעזור מאוד לתלמידים ולמורים, התנסיתי בכך. יכולתי כל יום לבדוק עם התלמידים את שעורי הבית כדי לתקן את הטעויות ולא על תקן של שוטר הבודק רשיונות ולענות על כל שאלה. כך יכולנו להתקדם בלי להשאיר אחרינו אף אחד.
אין לי דיעה שלילית על חינוך ביתי, אני פשוט חושבת שזה פתרון ליחידים ואילו הרוב זקוקים למוסדות חינוך. אם לבתי"ס תהיינה שעות לעבודה בשעות הערב של קבוצות הורים-מורים, לא כמטיפי מוסר וחכמים יותר אלא כקבוצת שווים הרוצים להחליף דעות ולהתמודד עם בעיות זו תהיה עזרה רבה. לא פלא שהורים מן השורה לא באו להרצאה, הם אינם רוצים לשמוע דיבורים "מלמעלה". מרצה תמיד יכול להביא דוגמאות התומכות בתיזה שלו ולהתעלם מדוגמאות אחרות. במסגרת קבוצה אפשר יהיה גם לעזור להורים בהתמודדות עם הילדים בבית. במסגרת עבודתי בייעוץ ארגנתי אצלנו קבוצות כאלה שהצליחו מאוד אבל המורים באו בהתנדבות. אי אפשר לדרוש התנדבות לפרקי זמן ארוכים.
אינני עוסקת עכשיו בפעילות בהסתדרות המורים למרות שהתבקשתי פעמים רבות מפני שאני חוששת שזה יפגע בסמכותם של האנשים הפעילים עכשיו. לא פעם מתקשרים אלי מורים בבקשת ייעוץ ואני מפנה אותם בנימוס למי שצריך לטפל בעניינם.
אני מרבה לפתור תשבצים מכל הסוגים, בעיות במתמטיקה, זמן בן זוג, ילדים, נכדים, חברים ומחשב, יותר מאשר בתקופת עבודתי. אני מרבה לקרוא אבל זה היה תמיד (בעיקר אנגלית).
יש לנו מינוי להצגות (יש הנחה גדולה של הסתדרות המורים). היה לנו גם כאשר עבדתי אבל עכשיו הולכים בשלווה ובנחת. כמו כן אנחנו משתתפים בהרצאות הקתדרה לתרבות.