נהלי חינוך ביתי 2006

שליחת תגובה

ללא חולמים - לְעולם לא תהא מנוחה לעולָם.
קוד אישור
הזן את הקוד בדיוק כפי שהוא מופיע. כל האותיות הן אותיות גדולות.
סמיילים
|יד1| |תינוק| |בלונים| |אוף| ;-) :-] |U| |נורה| |עוגה| |גזר| |אפרוח| 8-) :'( {@ :-) |L| :-D |H| ((-)) (()) |יש| |רעיון| {} |#| |>| |שקרן| >:( <:) |N| :-0 |תמר| :-S |מתנה| |<| :-( ZZZ :-| |*| :-/ :-P |עץ| |!| |-0 |Y| :-9 V :D :) ;) :( :o :shock: :? 8-) :lol: :x :P :oops: :cry: :evil: :twisted: :roll: :!: :?: :idea: :arrow: :| :mrgreen: :geek: :ugeek:

BBCode פעיל
[img] פעיל
[url] פעיל
סמיילים פעילים

צפיה מקדימה של הנושא
   

הרחב תצוגה צפיה מקדימה של הנושא: נהלי חינוך ביתי 2006

נהלי חינוך ביתי 2006

על ידי 1_אילת_2* » 10 מאי 2006, 18:59

עיר ואם- בי"ס נגמר עוד חודשיים. תנוחו. חודשיים זה מעט זמן עבור הבירוקרטיה.

נהלי חינוך ביתי 2006

על ידי יונת_שרון* » 10 מאי 2006, 01:51

עיר ואם, כדאי לדבר עם הקב"ס ולהגיד לו את האמת: אתם עכשיו בפסק זמן, בודקים אופציות. לא יודעים עוד מה יהיה בהמשך, אבל מרגישים שלטובת הילד הוא צריך קצת חופש כדי להתחזק\להתבגר\מה שנראה לך. אם הוא יגיד לכם להגיש בקשה לחינוך ביתי לפי הנהלים שלמעלה -- תגישו. לא כל כך משנה מה תהיה התשובה, כל עוד אתם בתהליך לא יעשו לכם כלום.

נהלי חינוך ביתי 2006

על ידי עיר_ואם* » 09 מאי 2006, 23:35

הבן שלי בכיתה א'. כן, בבית ספר. לא ביקר בבית הספר בשבועיים האחרונים (לא בא לו וגם לי לא). היום הוזמנו לשיחה, שבה הובהר לנו שאם הוא ימשיך לא לבוא ידווחו עלינו וישלחו לנו קצין ביקור סדיר.
מה זה? איך זה עובד? בהנחה שאני רוצה שהוא ישאר איתי עד סוף השנה בבית. מה הפרוצדורות ו'מה יכולים לעשות לנו'? מה אפשר לומר למנהלת בית הספר (עדיין לא דיברתי איתה) שאולי יאפשר לנו 'להחליק את זה בשקט' (אם בכלל יש אפשרות כזו).
(הערה: עדיין מאוד פוחדת להכריז 'אנחנו הולכים לעשות חינוך ביתי'. בודקים אופציות, שאחת מהן זה בי"ס מיתר והשניה חינוך ביתי (שההישארות בבית עכשיו זה חלק מהבדיקה, אפשר לומר) וכרגע לא נראה לי שאוכל להמשיך לשלוח אותו לבית הספר הרגיל).

נהלי חינוך ביתי 2006

על ידי מורינגה_רותמית* » 01 מאי 2006, 13:36

מי רוצה "תפקוד אישי וחברתי נורמטיבי"?
אני.
או יותר טוב מהנורמטיבי, שבהחלט הוא די דפוק. אבל לא פחות טוב.
אני לא רוצה את זה מעצמי, או מהקרובים לי- כולל הילדים שאני אחראית להם.. מאיתנו אני רוצה הרבה יותר מזה.
אבל אני כן רוצה את זה מאנשים שאני לא מכירה. ומהחברה בכלל.

עוד לא הוכח שבי"ס מביא לזה. זה לא מה שאני אומרת. אבל "נורמטיבי" קשור מאד מאד לאותם דברים שאתה יודע שהאדם לא יעשה - וזה חשוב מאין כמותו לבטחון שלנו בהתנהלותנו בעולם.

נהלי חינוך ביתי 2006

על ידי ג'יימס_בונד* » 01 מאי 2006, 04:16

אלוהים אני קוראת את כל זה ואני מתחילה להתיאש.

נהלי חינוך ביתי 2006

על ידי תבשיל_קדרה* » 05 אפריל 2006, 20:43

לשלם דמי הרשמה וכו'- מבלי בכלל לבקר במוסדות החינוך?
לבי"ס ממלכתי לא משלמים דמי רישום.

יתרון לבקשה מוקדמת - ז"א לפני הגעת הילדים לגיל חינוך חובה?
בכל מקרה אני לא רואה סיבה לדבריתם על משהו לפני גן חובה.
אבל - נרשמים לגן חובה לפני שמגיעים לגיל חובה, ואם את רוצה לעבוד מסודר, את אמורה לרשום את הילדים כשהם בני 4-4 וחצי.

נהלי חינוך ביתי 2006

על ידי שרית_אמיר* » 05 אפריל 2006, 16:52

אני לא מבינה- בשביל להגיש בקשה צריך להרשם? ז"א לשלם דמי הרשמה וכו'- מבלי בכלל לבקר במוסדות החינוך
ההרשמה- כדי שלמשרד יהיה מעקב אם נצא רגע מהאנטי ( ולי זה קשה (-: ) נבין שזה בא להגן על ילדים חלשים שזקוקים שידעו מה קורה איתם ולא יפלו בין הכסאות.
דבר נוסף, ההרשמה מאפרת קשר עם בית הספר , בתי לפני כשנתיים בחרה לבקר באיקס פעילויות ואפיל (-: נהנתה.
והיה ולא עוברים דירה לא צריך כל שנה לחדש את הרישום נרשמים פעם אחת וזה עובר אוטומטית.
ודבר נוסף כדי שאם לא יאשרו יהיה לילד מקום בכתה.
תשלום- לא, לא משלמים שום תשלום, אלא אם המשפחה רוצה להשתלב בפעילויות מסוימות שכרוחות בתשלום.

נהלי חינוך ביתי 2006

על ידי עוד_אמא_מהורהרת* » 04 אפריל 2006, 23:48

ואם הילד רשום לאחד מהבתי ספר השונים- כמו דמוקרטי, או מיתר או אנטרופוסופי- האם אז זה בסדר מבחינת משרד החינוך? לפי הידוע לי, בהחלט כן. אבל, לדעתי, יתיחסו לזה ברצינות רק אם מדובר בבית ספר נגיש. כלומר לא שילד שגר בחיפה יהיה רשום לבית ספר בתל אביב.



ועוד דבר- האם לדעתכן קיים יתרון לבקשה מוקדמת - ז"א לפני הגעת הילדים לגיל חינוך חובה? כאן, לדעתי האישית, דווקא לא, אפילו להיפך. היום אני בדעה שרצוי בכלל לנסות להמנע מהגשת הבקשה (רק לפני כחודשיים חשבתי אחרת, אבל מהדיונים כאן השתכנעתי שעדיף להמעיט קשר עם משרד החינוך עד לשינוי משמעותי של הנהלים, ולא כזה שמוצג כאן שהוא בדיחה)

נהלי חינוך ביתי 2006

על ידי לוטם_מרווני* » 04 אפריל 2006, 23:09

ועוד דבר- האם לדעתכן קיים יתרון לבקשה מוקדמת - ז"א לפני הגעת הילדים לגיל חינוך חובה?

נהלי חינוך ביתי 2006

על ידי לוטם_מרווני* » 04 אפריל 2006, 23:05

תודה לך על התשובה.
אני מקשה-
ואם הילד רשום לאחד מהבתי ספר השונים- כמו דמוקרטי, או מיתר או אנטרופוסופי- האם אז זה בסדר מבחינת משרד החינוך?
אני חושבת שמקסימום אפשר להגיש בקשה ולרשום לבי"ס פתוח כזה, לא?

נהלי חינוך ביתי 2006

על ידי עוד_אמא_מהורהרת* » 04 אפריל 2006, 20:26

לוטם, הדרישה להרשמה הייתה גם קודם. רק שקודם היה צריך קודם להרשם ואח"כ להגיש את הבקשה ועכשיו הסדר הפוך. יתרון קטן לנוהל החדש, בשביל מי שעדיין חושב להגיש בקשה לפני שיפנו אליו.

לגבי התשלום, אני לא חושבת שמי שיאושר לו לפני תחילת שנת הלמודים יצטרך לשלם משהו. כי אמנם נרשמים באמצע שנת הלמודים שלפני, אבל התשלומים מתחילים לרדת רק בספטמבר. הבעיה שהם עלולים למשוך את ההודעה על כן לא אישור זמן רב, ובינתיים תחל שנת הלימודים ובינתיים יגבה התשלום. אז כשזה גן חובה (המקרה שלנו) לא נורא, ממילא התשלום הוא רק לבטוח של הילדים שאותו ממילא הרי נרצה לשלם. אבל בבית ספר, כשמדובר בכל מיני אגרות, ובימינו גם תשלומים מראש לטיולים ועוד, זה בהחלט לא לענין. אז אני בדעה להעמיד את הנושא למבחן, נשמע ממי שמגישים בקשה כמה מהר מתקבלת התשובה (כולל תשובה לערעור אם צריך) ובהתאם נחליט (בתקווה שבעלי יסכים לחינוך ביתי גם הלאה) אם לרשום לבית ספר ולהגיש בקשה מסודרת, או להיות "פרטיזנים" גם הלאה.

נהלי חינוך ביתי 2006

על ידי לוטם_מרווני* » 04 אפריל 2006, 19:50

אני לא מבינה- בשביל להגיש בקשה צריך להרשם? ז"א לשלם דמי הרשמה וכו'- מבלי בכלל לבקר במוסדות החינוך?
אז מה, ילדי חינוך ביתי משלמים חודש בחודשו עלויות בי"ס למוסד אליו הם רשומים (ולא מבקרים בו)?

נהלי חינוך ביתי 2006

על ידי עוד_אמא_מהורהרת* » 03 אפריל 2006, 23:48

כן, אבל אז הם ימצאו תרוצים. כשבוגר חינוך ביתי יהייה אנאלפבית אז הם יהפכו את כל הנוקטים בשיטה לפושעים.

נהלי חינוך ביתי 2006

על ידי מיכל_שץ* » 03 אפריל 2006, 20:46

בוגר אנאלפבית, שלא יודע אפילו לבצע 4 פעולות חשבון וחסר כל כישורים חברתיים
לא חסרים אנשים כאלה עם 12 שנות לימוד...
טוב, לא 12, 8.

נהלי חינוך ביתי 2006

על ידי עוד_אמא_מהורהרת* » 03 אפריל 2006, 11:50

זה נראה לי קצת כמו גול עצמי שלהם. מה אם נביא מחקרים רציניים שמראים שגם ללא תוכנית לימודים עם הישגים על פי סטנדרטים כפי שהם מפורטים באתר האינטרנט של האגף לתכניות לימודים ילדים בחינוך ביתי מצליחים יפה במבחנים של תפקוד אישי וחברתי נומטיבי? יש כאלה מחקרים מארה"ב.

נראה לי שהם מודעים לזה, אבל אולי חששם הוא מהמקרים (להערכתי או לא קיימים כלל או בודדים) שבהם תוצאת החינוך הביתי תהייה בוגר אנאלפבית, שלא יודע אפילו לבצע 4 פעולות חשבון וחסר כל כישורים חברתיים. חסר יכולת לתפקוד עצמאי ותלוי בחברה בצורה לא בריאה. כלומר, המטרה שבאמירה הזאת נהדרת בעיני, אני רק חוששת מתרגומה לשפת המעשה.

נהלי חינוך ביתי 2006

על ידי רועי_שרון* » 03 אפריל 2006, 02:17

אה, יש כאן משהו מעניין. בקודם:
  • תפקיד הוועדה לוודא שהילד אכן יקבל חינוך ראוי בביתו.
ובחדש:
  • תפקיד הוועדה לוודא שהילד אכן יקבל חינוך ראוי שיאפשר לו תפקוד אישי וחברתי נורמטיבי גם בבגרותו.
זה נראה לי קצת כמו גול עצמי שלהם. מה אם נביא מחקרים רציניים שמראים שגם ללא תוכנית לימודים עם הישגים על פי סטנדרטים כפי שהם מפורטים באתר האינטרנט של האגף לתכניות לימודים ילדים בחינוך ביתי מצליחים יפה במבחנים של תפקוד אישי וחברתי נומטיבי? יש כאלה מחקרים מארה"ב.

נהלי חינוך ביתי 2006

על ידי עודד_המחפש* » 03 אפריל 2006, 00:55

מה שאתה מתאר לא נחשב לרצוי בחברה הכללית
אני חולק עלייך. זה מה שמזין את ההמשכיות של החברה כפי שהיא. ובהזמנה לקרוא את סדרת ישמעאל, אם עוד לא קראת, אני חושב שצריך או לסיים את הדיון הזה או להעבירו לדף נפרד, מה שאת מעדיפה.

נהלי חינוך ביתי 2006

על ידי עוד_אמא_מהורהרת* » 02 אפריל 2006, 23:53

מה שאתה מתאר כאן כנורמה, הוא לא נורמה לפי שום הגדרה של המושג. ודאי לא לפי ההגדרה של נורמה כמצב תקין שיש לשאוף אליו, אבל גם לא לפי ההגדרה של נורמה כדרכו של הרוב. כי מה שאתה מתאר לא נחשב לרצוי בחברה הכללית ורק מיעוט הוא כזה. מה שכן נכון זה שמעטים מוכנים לקום על בריקדות, וביננו, אני לא מאמינה שימצאו גם בין בוגרי החינוך הביתי יותר מאחוז מבוטל שיסכימו לקום ולצאת בראש המחנה להלחם על דברים שיהיו חשובים להם.

נהלי חינוך ביתי 2006

על ידי עודד_המחפש* » 02 אפריל 2006, 22:59

עודד, אני מקווה שאתה מתבדח
לא, אני לא מתבדח בכלל.
לא כאן המקום להרחיב בעניין, אבל רק בקצרה אגיד שהתפקוד שהם קוראים לו "נורמטיבי" הוא תפקוד של אזרחים צייתנים, לא-חושבים, צרכנים טובים, ומקבלים בלי שאלות את אורח החיים הנפוץ, את הבדלי המעמדות, את המיתוסים החברתיים והתרבותיים שלנו, וכדומה.
ראי, רק בתור דוגמא, את באופן:נורמות של הורות בישראל (מקווה שלא טעיתי בשם הדף). זו ההתנהגות הנורמטיבית שהם רוצים להגיע אליה.

נהלי חינוך ביתי 2006

על ידי 1_אילת_2* » 02 אפריל 2006, 21:51

קראתי את המקור.
הישן- http://www.education.gov.il/[po]edun doc[/po]/sc2ak3 1 15.htm
והמעודכן- http://www.education.gov.il/[po]edun doc[/po]/sf8ak3 1 26.htm
  • חינוך של ילד בודד בביתו_ שונה ל _חינוך של ילדי משפחה אחת. הגיוני. לא ייתכן שיינתן אישור לילד ולאחיו לא (כפי שנעשה). מצד שני, מה אם מבקשים אישור לאח אחד ולא לשני?
  • איסור על התכנסות ילדי כמה משפחות נועד, ככל הנראה, למנוע פעילות של בתי ספר לא מאושרים.
  • הורים המבקשים להקנות לילדם/יהם חינוך ביתי יפנו במועד הרישום הרשמי_ - זה דווקא מיועד לעזור. מועד הרישום הוא במרץ שלפני שנת הלימודים. _כל הליכי הטיפול בבקשה יסתיימו עם תום שנת הלימודים שבה הוגשה הבקשה. בהגדרה. לא יווצר מצב שבו מתחילה שנת הלימודים ועדיין לא אושרה בקשה שהוגשה בזמן.
  • עבודת הועדה: בנוהל החדש: _על הוועדה לקיים פגישת הכנה בנוכחות כל החברים שמטרתה דיון במסמכים שהוגשו על ידי ההורים ואישור ראשוני של תכנית הלימודים המוצעת על ידי ההורים.
לאחר מכן יבקר אחד מחברי הוועדה (המפקח הרפרנט לנושא במחוז, שיצרף אליו עפ"י שיקול דעתו חברים נוספים) בבית הורי הילד או במקום שבו יוקנה לו החינוך הביתי. מטרת הביקור בבית המשפחה או במקום שבו יתקיימו הלימודים היא לוודא כי אכן מתקיימים כל התנאים המאפשרים עמידה בתכנית המוצעת על ידי ההורים. בתום הביקור הביתי או במועד סמוך לו תיפגש הוועדה שוב בהרכב מלא לגיבוש המלצותיה. ההמלצה לאישור תלווה בלוח מועדים למעקב תקופתי ולבדיקת תוצרי הלמידה._
וזה במקום:
הועדה תעיין במסמכים שהוגשו על ידי ההורים, תראיין את ההורים ותערוך ביקור בביתי של הילד.
כלומר, נוסף עוד ביקור בית, ובוטל זימון ההורים לראיון.
כמו כן, בוטל במהלך הביקור תתקים גם שיחה אישית שלא בנוכחות ההורים בין הילד ובין אחד מאנשי המערך המסייע
וואו. האם ייתכן, שמישהו, באמת, חושב?
  • בנוהל החדש: אם אושרה הבקשה לחינוך ביתי, תכלול ההודעה להורים את פירוט הדרישות והתנאים שעל ההורים לקיים, ובכלל זה שליטה במיומנויות יסוד כפי שפורטו בתכנית ההורים. מה זה המיומנויות יסוד הללו?
וגם:
  • אם יבקשו הורים להחזיר את ילדיהם לבית ספר, הם ישולבו בכיתה המתאימה להם לאחר שיעמדו במבחן בהתאם לתכניות הלימודים ולסטנדרטים כפי שהם מפורטים באתר האינטרנט של האגף לתכניות לימודים. הגיוני. עד עכשיו לא דיברו על חזרה לבי"ס. צריך שיהיה נוהל מסודר.
  • הוועדה תחזור ותמליץ לפני המנהל הכללי על הארכת תוקף האישור לחינוך ביתי לשנת לימודים נוספת, אם היא תשתכנע שהתכנית שהוצגה על ידי ההורים אכן הושגה. המלצה לביטול האישור תועבר אף היא אל המנהל הכללי.
זה באמת חדש. בקודם רשום:
מנהל המחוז יחזור ויעביר את הבקשה להארכת תוקף האישור לשנת לימודים נוספת או לביטולו למנהל הכללי עכשיו יש סיבה לביטול או אישור.
  • הגדול מכולם: בוטל ילד שאושר לו חינוך ביתי יצטרך לעמוד בסטנדרטים של מערכת החינוך וישתתף במבחני המיצב או כל מבחן אחר לבדיקת הישגים שמטה המשרד מקיים על פי לוחות זמנים קבועים וידועים מראש, אלא אם שוכנעה המנכ"לית בעקבות המלצות הוועדה לפטור אותו גם מחובות אלה. היפ היפ הורי!
וכמובן, נשאר האבסורד הגדול:
תאושרנה בקשות לחינוך ביתי אך ורק במקרים שבהם אפשר להוכיח מעל לכל ספק שהבקשה להקניית חינוך ביתי נגזרת מתפיסת עולם מגובשת, השוללת חינוך במסגרת ממוסדת כלשהי_, אבל, _כל עוד לא נתקבל אישור לחינוך ביתי הילדים והוריהם חייבים בקיום הוראת חוק לימוד חובה וביקור סדיר ועל הילדים לבקר בבית הספר הרשמי או המוכר שאינו רשמי שנרשמו אליו מלכתחילה

נהלי חינוך ביתי 2006

על ידי עוד_אמא_מהורהרת* » 02 אפריל 2006, 20:01

עודד, אני מקווה שאתה מתבדח. נכון, לא הכל בחברה הרחבה שבה אנו חיים מושלם, אבל פרט לאי אלו דברים שמפריעם לי בגדול אני חושבת שאכן צריך לשאוף להשתלבות נכונה בה. רק שאני לא חושבת שגן ובית ספר מביאים דווקא להשתלבות בריאה. במי למשל מאוכלסים בעיקר בתי הכלא? כמדומני במי שלמדו (או לפחות בקרו לפחות עד כתה ח) בגנים ובבתי ספר. אני מאמינה שאם היה פושע ידוע כלשהו שהיה בחינוך ביתי התקשורת הייתה חוגגת על זה. למה לא שמענו על כאלה? בכלל, מהמעט שקראתי, בהחלט אחד ההישגים הגדולים של החינוך הביתי היא היכולת של בוגריו להשתלב בחברה הכללית הרבה יותר טוב (בממוצע) מאשר בוגרי מוסדות החינוך המאורגנים.

יחד עם זה, השאלה היא אם פיקוח כפי שמוצע בנהלים הוא הדרך הנכונה להבטיח לילדינו שבבגרותם יהיו להם חיים טובים. אני ממש לא בטוחה בזה. אני מעדיפה שאכן יהיה פיקוח, אבל רק כזה שמחד יוודא שהילדים לא מגיעים לפשע, לקבצנות ולעבודה בגיל צעיר, ומאידך שיוודא שבגיל 10 פחות או יותר לא יהיה ילד שלא יודע לקרוא ולכתוב וחשבון בסיסי. כל פקוח מעבר לא נראה לי נכון ועושה לי רושם שמשרד החינוך רוצה לפקח הרבה מעבר לנדרש.

נהלי חינוך ביתי 2006

על ידי עוד_אמא_מהורהרת* » 02 אפריל 2006, 19:50

משהו ...

טוב, אז יתרבו המשפחות שלא מבקשות אישור מראש, כפי שאנחנו החלטנו. האמת כך נעשה בלית ברירה, אבל אני לא מאושרת מזה, כי זה מה שמאפשר גם נשירה של ילדים מהמערכת גם כשכן צריך שהם יהיו בה, והגעתם לרחוב כמקבצי נדבות או אפילו כפושעים, או חלילה כעובדים בגיל צעיר מידי.

במקום שיעודדו אותנו, שרוצים בחינוך ביתי לתועלת הילד שנרצה לבקש אישור ונקבל אותו יותר בקלות, ואז יהיה פיקוח טוב יותר על ענין הילדים שברחוב, הם גורמים גם לנו לעשות זאת בלי אישור (כבר מזמן הבנתי שגם ככה זה חוקי, ובכל זאת ...). חלם כבר אמרנו?

מה שכן, רק דבר אחד (לצערי לא משמעותי לנו אישית) נראה לי כשינוי חיובי בכל מקרה מדובר בחינוך של ילדי משפחה אחת (בנוהל הקודם דברו על ילד בודד)

נהלי חינוך ביתי 2006

על ידי עודד_המחפש* » 02 אפריל 2006, 18:42

תפקיד הוועדה לוודא שהילד אכן יקבל חינוך ראוי שיאפשר לו תפקוד אישי וחברתי נורמטיבי גם בבגרותו.
מי רוצה "תפקוד אישי וחברתי נורמטיבי"?
בדיוק בגלל שהתפקוד הנורמטיבי הוא כזה דפוק, אנחנו לא רוצים בו.

<לעודד יש תפקוד די נורמטיבי. מנסה מאוד לשנות את זה. לוקח הרבה זמן וכסף.>

נהלי חינוך ביתי 2006

על ידי אנונימי » 02 אפריל 2006, 18:42


מדור חינוך ביתי והחוק
קישור לנהלים כפי שמופיעים באתר של משרד החינוך: http://cms.education.gov.il/EducationCM ... [po]sf8ak3 1 26[/po].htm

חזרה למעלה