מעבר נוגדנים בהנקה

שליחת תגובה

עוצמה היא לא להשתמש בכוח העומד לרשותך
קוד אישור
הזן את הקוד בדיוק כפי שהוא מופיע. כל האותיות הן אותיות גדולות.
סמיילים
|יד1| |תינוק| |בלונים| |אוף| ;-) :-] |U| |נורה| |עוגה| |גזר| |אפרוח| 8-) :'( {@ :-) |L| :-D |H| ((-)) (()) |יש| |רעיון| {} |#| |>| |שקרן| >:( <:) |N| :-0 |תמר| :-S |מתנה| |<| :-( ZZZ :-| |*| :-/ :-P |עץ| |!| |-0 |Y| :-9 V :D :) ;) :( :o :shock: :? 8-) :lol: :x :P :oops: :cry: :evil: :twisted: :roll: :!: :?: :idea: :arrow: :| :mrgreen: :geek: :ugeek:

BBCode פעיל
[img] פעיל
[url] פעיל
סמיילים פעילים

צפיה מקדימה של הנושא
   

הרחב תצוגה צפיה מקדימה של הנושא: מעבר נוגדנים בהנקה

מעבר נוגדנים בהנקה

על ידי ברכהושלום* » 14 יוני 2018, 18:12

תודה בשמת

מעבר נוגדנים בהנקה

על ידי בשמת_א* » 14 יוני 2018, 15:35

שנוגדנים למחלות שהאם חלתה בהם יעברו לתינוק, אבל לא נוגדנים שיש לה בגוף כתוצאה מחיסון.
כי אלה לא אותם נוגדנים. הם נוצרו במקום אחר בגוף, יש להם תוקף אחר, הם מסוג אחר, הכל אחר.

ההנחה שכשאני חולה, הנוגדנים למחלה מגיעים לחלב השאוב
נכון. זה רלבנטי יותר אם יש לך מגע פיזי עם מי שמקבל את החלב, כי אז הנוגדנים מיוצרים גם עבור הוירוסים והחיידקים שהוא בא במגע איתם. אבל האחיין ירוויח גם ממה שהמערכת החיסונית שלך מייצרת עבורך ועבור בנך.


חשש שאני עלולה להעביר לאחיין שלי גם דברים לא טובים
רק אם את חולה באיידס או בשחפת או בעוד איזה 2 מחלות ששכחתי כרגע. אחרת - רק דברים טובים. כל הכבוד לך.
לגבי הפריחה, כנראה סבלתם שניכם מאותו דבר...

מעבר נוגדנים בהנקה

על ידי ברכהושלום* » 13 יוני 2018, 15:13

אני שואבת חלב עבור אחיין שלי שצעיר מבני בשלושה שבועות. אני שואבת כבר כמה חודשים.
כאשר אני או בני חולים אני ממשיכה לשאוב ולתת לאחיין את החלב, מתוך ההנחה שכשאני חולה, הנוגדנים למחלה מגיעים לחלב השאוב, וכך גם כאשר בני חולה (כי הגוף של בני מסמן למערכת החיסון שלי איזה נוגדנים לייצר עבורו).
מישהי יכולה לאשש או להפריך את ההנחה שלי?

היה לנו מקרה מעניין: הייתה לי פריחה כלשהי על הפטמות. התינוק שלי לא הושפע ממנה, אבל לאחיין שלי הייתה פריחה דומה על הפנים. לשנינו הפריחה עברה בערך באותו זמן. אני לא יודעת אם זה קשור לחלב שלי. אנחנו שכנים, אז אולי זה קשור לסביבה ולא לחלב?
אני מרגישה הרבה אחריות וחשש בקשר לתרומה של החלב. חשש שאני עלולה להעביר לאחיין שלי גם דברים לא טובים. הוא יונק מאמא שלו וגם מקבל תמ"ל חוץ מהתרומה שלי.

מעבר נוגדנים בהנקה

על ידי לבנה* » 13 יוני 2018, 13:45

כתבו פה שנוגדנים למחלות שהאם חלתה בהם יעברו לתינוק, אבל לא נוגדנים שיש לה בגוף כתוצאה מחיסון. מאיזו סיבה נוגדנים שהגוף ייצר כתוצאה ממחלה יעברו ליונק, ואילו נוגדנים שהגוף ייצר כתוצאה מחיסון לא יעברו? במה שונים (מבחינה ביולוגית) הנוגדנים שהגוף ייצר כתגובה לנגיף מומת או מוחלש שהגוף קיבל באופן יזום, מנוגדנים שהגוף ייצר כתגובה לנגיף שהגוף פגש באופן טבעי?

מעבר נוגדנים בהנקה

על ידי דיתה* » 19 אפריל 2015, 14:40

נכון שבקולוסטרום יש ריכוז נוגדנים גבוה יחסית לחלב שבא אחר כך?
נכון שאחרי גיל שנה יש ריכוז נוגדנים גבוה יחסית לשנה הראשונה?
נדמה לי שמה שמשותף לשניהם - שהתינוק מקבל אותם בכמות די מועטה.
קולוסטרום - מעט, כי הקיבה של התינוק עוד בגודל גולה. פעוט - מעט, כי עיקר התזונה שלו לא מהנקה.
כשיש מעט חלב, הרבה נוגדנים צריכים להידחס לכמה מיליליטרים.
אני בכיוון?
אם כן, עלה בדעתי שאולי אותו המנגנון יגרום שגם במצב שתינוק אמור לקבל ליטר חלב ליום על פי גילו, אבל בפועל מקבל רק הנקה אחת (והשאר תמ"ל) - גוף האם יפרש את מיעוט ההנקה כצורך לתגבר נוגדנים.
השאלה שלי מובנת? יש דבר כזה? מישהו חשב על זה? בדק את זה?
(ולא, מבחינתי אין מצב שהילד יכיר בקבוק. זו סקרנות מדעית טהורה.)

מעבר נוגדנים בהנקה

על ידי בשמת_א* » 17 יולי 2011, 21:19

מה קורה לביתי היונקת כשאני בעיצומה התקפת אלרגיה
האמת, מניסיון שלי: כלום...
גם אם לך יש קלקול קיבה לא קורה ליונקת כלום...
אלא אם כן אכלתן שתיכן את אותו דבר מקולקל או שנדבקתן באותו וירוס כמובן.

מעבר נוגדנים בהנקה

על ידי צפרדע_צבי_ופרפר* » 17 יולי 2011, 11:23

תודה שרון אבל השאלה היתה אחרת-
מה קורה לביתי היונקת כשאני בעיצומה התקפת אלרגיה (לא למזון אלא לאבקנים, חתולים, עשבים וכד')

מעבר נוגדנים בהנקה

על ידי שרון_מ* » 17 יולי 2011, 09:22

אלרגיה היא תגובה מוגזמת שהגוף מפעיל- כלומר, במקום להשתמש במערכת החיסון בצורה יעילה ולפרק את הגורמים הזרים, הגוף מפעיל נגדם תגובה דלקתית חריפה. לאחר שכבר הופעלה תגובה אלרגית למשהו- היא תחזור על עצמה גם במפגשים הבאים עם אותו גורם.
באופן עקרוני הנקה מפחיתה את הסיכון לאלרגיות (נכון שצריך להגיד אי- הנקה מגבירה את הסיכון- אבל רק לצורך נוחות הדיון...) כיוון שהחלב מכיל נוגדנים ורכיבים של מערכת החיסון שעוזרים לגוף התינוק להתמודד עם גורמים זרים. לדוגמא- IgA שאינו מיוצר ברמה גבוהה מספיק אצל תינוק צעיר, עובר אליו דרך החלב ושומר על פלורת מעי חזקה למניעת חדירת זיהומים. חלב פרה אינו מכיל IgA ברמה גבוהה- אלא לחילופין IgG - נוגדן שדרך ההתמודדות שלו עם זיהומים היא ע"י יצירת דלקת (משהו שכנראה אצל פרות עובד טוב...).
הוכח שהנקה מגנה על תינוקות עם נטיות משפחתיות לאלרגיות למזון (למשל צליאק). לגבי חתולים אני לא יודעת, אבל רק הגיוני שעובד דומה.
בכל אופן, יש מחקרים על כך שתינוקות שגדלים בבתים עם בעלי חיים יהיו פחות אלרגיים בעתיד מתינוקות שלא.

מעבר נוגדנים בהנקה

על ידי צפרדע_צבי_ופרפר* » 16 יולי 2011, 21:49

תודה!
גם תשובה מסוייגת מרגיעה :-)

מעבר נוגדנים בהנקה

על ידי בשמת_א* » 16 יולי 2011, 16:41

האם התינוקת שלי שמקבלת את הנוגדנים הללו תפתח לכן את אותן אלרגיות?
לא, זה לא אותו סוג של נוגדנים.
אבל מעבר לזה אני לא יודעת. לדעתי, כל מה שהוא אוטו-אימוני, לא יכול לעבור.
אבל מעבר לזה אני לא יודעת לענות.

מעבר נוגדנים בהנקה

על ידי צפרדע_צבי_ופרפר* » 15 יולי 2011, 21:16

והאם כשאני תחת התקפה אלרגית גם היא סובלת?

מעבר נוגדנים בהנקה

על ידי צפרדע_צבי_ופרפר* » 30 יוני 2011, 09:48

שאלה שעלתה בי בהקשר הזה-
הילדה היונקת מקבלת את הנוגדנים שהגוף שלי מייצר.
האלרגיות שלי הן תגובה אוטואימונית למני דברים לא באמת מזיקים (לדוגמא חתולים), הגוף מייצר נגדם נוגדנים.
האם התינוקת שלי שמקבלת את הנוגדנים הללו תפתח לכן את אותן אלרגיות?

מעבר נוגדנים בהנקה

על ידי יעל_כ* » 09 מאי 2003, 11:44

מעבר נוגדנים בהנקה

על ידי רוית* » 12 אוקטובר 2002, 22:31

תודה לגילה, לבשמת ולשגית על האינפורמציה.
מישהי יכולה להפנות אותי למחקר בנושא? איפה אני יכולה לקרוא יותר על הנושא?
ועוד משהו, האם הנוגדנים שאני מעבירה בהנקה הם זמניים רק לתקופת ההנקה? מתי לב שגם כאשר בני בא במגע עם ילדים חולים או מקוררים הוא בד"כ לא נידבק. אני מייחסת את זה כמובן להנקה. השאלה היא האם כאשר אפסיק להניק הוא יחלה יותר? או שבעצם זה שהוא בא במגע היום עם וירוסים ולא נידבק (בזכות ההנקה) הוא מפתח נוגדנים "קבועים" משל עצמו וכך הוא בעצם מתחסן נגדם?
כ

מעבר נוגדנים בהנקה

על ידי גילה* » 12 אוקטובר 2002, 21:02

עבור ילד שמערכת העיכול שלו מפותחת, ולכאורה - יפרק את הנוגדנים, אם הוא יונק (למשל בזמן מחלה, שאז יש נסיגי ליניקה), הנוגדנים לא יתפרקו

אני אפרש:
יונק בן שנתיים הוא בעל מערכת עיכול מפותחת, שמסוגלת לעכל חלבונים, ובהם - נוגדנים.
כשהוא יונק חלב אם עם נוגדנים, בחלב יש חומרים שמעכבים את פירוק הנוגדנים, ולכן (למרות שמדובר בפעוט), הוא יקבל את הנוגדנים כמו שהם, לא מפורקים.

מעבר נוגדנים בהנקה

על ידי בשמת_א* » 12 אוקטובר 2002, 17:47

יפה שכבר יש עד גיל שנתיים. עד לא מזמן עדיין לא נבדקו ילדים בגיל כזה.
ההשערה היא שכל זמן שהילד יונק הוא זוכה לנוגדנים ולמנת הויטמינים וכו' המרוכזת.
עוד השערה היא שיש קשר בין התפתחות המערכת החיסונית של הילד לבין הגמילה שלו, כשהגמילה ביוזמת הילד.
כלומר, שכשהמערכת הבשילה, הילד גומל את עצמו. עד אז, הוא ימשיך לינוק.
זה אומר שנמצא קשר בין מערכת חיסון בעייתית לבין גיל גמילה מאוחר, וההיפך. מעניין מתי יבדקו את זה.

מעבר נוגדנים בהנקה

על ידי אביב_חדש* » 10 אוקטובר 2002, 20:16

המחקר שאני יודעת עליו הוא יתרון עד גיל שנתיים (כנראה מכיוון שלא בדקו ילדים גדולים יותר). מעבר נוגדנים בהנקה, בצורה מרוכזת. אני לא בטוחה לגבי נוגדנים למחלות בהם האם חלתה, אבל בטוח במחלות כמו שפעת וכו'.

מעבר נוגדנים בהנקה

על ידי רוית* » 10 אוקטובר 2002, 00:31

האם גם בהנקת ילד בן 3 יש מעבר נוגדנים? (הוא יונק 4-5 פעמים ביום, לפני השינה, אחרי השינה וקצת באמצע)
אמרו לי שבגיל הזה אין שום יתרון בריאותי, האם זה נכון?
ומה לגבי יתרון תזונתי ? (זה לא קשור לדף הזה, אבל אשמח לשמוע): האם כל הויטמינים והמינרלים שהוא זקוק להם עוברים בהנקה?
גילה, רק עכשיו קראתי מה שכתבת (לפני כמה חודשים), תוכלי להסביר לי למה התכוונת כשכתבת:" עבור ילד שמערכת העיכול שלו מפותחת, ולכאורה - יפרק את הנוגדנים, אם הוא יונק (למשל בזמן מחלה, שאז יש נסיגי ליניקה), הנוגדנים לא יתפרקו. גאוני, לא?" מצטערת, לא הבנתי אף מילה. אז הוא יקבל נוגדנים או לא?
ןעוד משהו, אם בתקופה הזו הוא היה מוגן בזכות ההנקה מכל מיני וירוסים, האם הוא התחסן נגדם, או כאשר אפסיק להניק הוא "יחטוף אותה" בגדול? ??

מעבר נוגדנים בהנקה

על ידי גילה* » 13 אפריל 2002, 17:24

והנה תשובה מרופא המפרטת מנגנונים המונעים פירוק נוגדנים במערכת העיכול:
http://www.leida.co.il/reply.asp?rep=42608

בעיני, ה"מבריק" (מי אני שאתן ציונים לטבע?) שבהם הוא החומרים בחלב שמעכבים פירוק נוגדנים -
זה אומר, בעצם, שעבור ילד שמערכת העיכול שלו מפותחת, ולכאורה - יפרק את הנוגדנים, אם הוא יונק (למשל בזמן מחלה, שאז יש נסיגי ליניקה), הנוגדנים לא יתפרקו. גאוני, לא?

מעבר נוגדנים בהנקה

על ידי גילה* » 12 אפריל 2002, 16:13

כן, זה היה ניחוש אצלינו בבית.
אבל אז איך מסתדר הענין של נוגדנים בחלב במשך כל תקופת ההנקה, והבשלה של מערכת החיסון בגיל 6?
(אולי, למשל, גם מערכת העיכול מבשילה רק לקראת גיל 6, אולי התחלפות השינייים באה עם אפשרות להגדיל את מבחר מקורות המזון. אולי.)

ביניתיים אפשר לקרוא ב - http://www.leida.co.il/reply.asp?rep=42433

מעבר נוגדנים בהנקה

על ידי יונת_שרון* » 12 אפריל 2002, 11:36

אני באמת לא יודעת, אבל זה מתחבר לי אם זה שאומרים שמערכת העיכול של תינוקות עוד לא בשלה. אולי זה קשור?

מעבר נוגדנים בהנקה

על ידי גילה* » 12 אפריל 2002, 07:12

ועדיין השאלה מענינת - מה מונע פירוק הנוגדנים בקיבה (שם מתחיל תהליך פירוק החלבונים, בסביבה המאוד חומצית)?
מישהו?

מעבר נוגדנים בהנקה

על ידי בשמת_א* » 12 אפריל 2002, 06:40

אביה, בגלל ההריון המוח שלי ג'לי מוחלט. לא קלטתי מספיק מה המשמעות של מה שכתבת.
אני לא מבינה מספיק בפרטים הביולוגיים שאת כותבת, אבל הרי זו טעות מוחלטת.
אנחנו מעבירות בהנקה לילדים שלנו נוגדנים לכל המחלות שחלינו בהן ושלכן יש לנו נוגדנים נגדן - חוץ מהמחלות שבהן הנוגדנים הם מחיסונים. מה פתאום רק מחלות מעיים?

גם נגד השפעת שחלית בה לפני שנתיים, נגד ההצטננות שיש לך עכשיו, וכן הלאה וכן הלאה. הרי זה רשום בתור אחד מא"ב יתרונות ההנקה!!!!!!!!!!

חפשי באתרים של ארגון הבריאות העולמי, של אגודת רופאי הילדים האמריקאית וכן הלאה וכן הלאה, שלא לדבר על מחקרי הנקה עם מראי מקום לגמרי רפואיים וביולוגיים. אלה דברים מבוססים במדע. אני מניחה שהביולוגים והרופאים שערכו את המחקרים האלה ושתוצאותיהם מקובלות חד משמעית בכל העולם יודעים גם הם מה שאת יודעת?

מעבר נוגדנים בהנקה

על ידי בשמת_א* » 11 אפריל 2002, 12:40

אביה, קראתי במפורש (אוף, לא זוכרת איפה) שאמא שחלתה באדמת מספקת הגנה לילדיה (לא שלא יחלו באדמת, אלא שיחלו קל, או בלי סיבוכים, או משהו כזה, לא זוכרת פרטים מדוייקים). לעומת זאת, מי שקיבלה חיסון, לא מעבירה כלום. לא זוכרת כלום מההסבר המדעי...
וטוב שחזרת! התחלתי לתהות לאן נעלמת.

מעבר נוגדנים בהנקה

על ידי אביה_נו* » 10 אפריל 2002, 18:43

בשמת, כתבת ב-חיסון אדמת "וגם תעביר את הנוגדנים לילדיה בהנקה" , נוגדנים הם מולקולות חלבון מורכבות שעוברות פרוק במערכת העיכול ונספגות כאבני בנין בלבד (חומצות אמינו) הנוגדנים היחידים שבאמת עוברים בהנקה הם נגד מחלות מעיים כי עליהם לתפקד בתוך המעיים ולא בשאר הגוף

מעבר נוגדנים בהנקה

על ידי אנונימי » 10 אפריל 2002, 18:43


חזרה למעלה