מנטרה מפשפשת בת

שליחת תגובה

כאשר אתה בז לעצמך, זה לא מפליא שיונת השלום האפשרי בינך ובין עצמך - מסרבת לעוף.
קוד אישור
הזן את הקוד בדיוק כפי שהוא מופיע. כל האותיות הן אותיות גדולות.
סמיילים
|יד1| |תינוק| |בלונים| |אוף| ;-) :-] |U| |נורה| |עוגה| |גזר| |אפרוח| 8-) :'( {@ :-) |L| :-D |H| ((-)) (()) |יש| |רעיון| {} |#| |>| |שקרן| >:( <:) |N| :-0 |תמר| :-S |מתנה| |<| :-( ZZZ :-| |*| :-/ :-P |עץ| |!| |-0 |Y| :-9 V :D :) ;) :( :o :shock: :? 8-) :lol: :x :P :oops: :cry: :evil: :twisted: :roll: :!: :?: :idea: :arrow: :| :mrgreen: :geek: :ugeek:

BBCode פעיל
[img] פעיל
[url] פעיל
סמיילים פעילים

צפיה מקדימה של הנושא
   

הרחב תצוגה צפיה מקדימה של הנושא: מנטרה מפשפשת בת

מנטרה מפשפשת בת

על ידי מנטרה* » 06 אפריל 2014, 22:09

חייבת לשתף...
השבוע אחותי הצעירה הייתה אצלנו, פתאום קטנטנתי (כבר שנה וחודש... קשה להאמין), באה אליה, מגישה לה משהו קטן ואומרת לה "קח!",
אחותי מסתכלת ורואה שהקטנה מגישה לה בגאווה חתיכת קקי קטנה פרי יצירתה....
אם זה לא היה כל כך חמוד זה בטח היה יכול להיחשב מגעיל... :-)

מנטרה מפשפשת בת

על ידי מנטרה* » 23 מרץ 2014, 20:40

אוי לא!!
כתבתי כאן אתמול הודעה מפורטת וכנראה (מרוב עייפות) לא הוספתי לדף...
אוי נו...
אנסה לכתוב בקצרה...
שמחה מאד לקרוא שהשביתה אצל שני מתקדמת ושהילד עצמאי :)
אצלנו צעד קדימה, שניים אחורה...
יש ימים שאנחנו יוצאות מהבית וחוזרות יבשות (נדירים, אבל יש),
יש ימים שהיא רצה אל הסיר מנסה לטפס עליו בנחישות (אני בסוף מושיבה אותה) ואז היא עושה פיפי\קקי ושתינו מאד שמחות.
יש ימים שהיא עושה כל היום על הרצפה...
יש ימים שאני מזהה שהיא צריכה, מושיבה על הסיר, היא מתעצבנת ועושה פיפי דקה לאחר מכן כמה מטרים משם...
בקיצור, אין עקביות, יש תסכול,.
לעיתים רחוקות, כשאני יודעת שאני לא יכולה להיות קשובה אליה,ושאסור לי לפספס, אני מחתלת אותה...

דבר משמח היא ששמתי לב שהיא יכולה להתאפק הרבה זמן (הרבה יותר זמן מאמא שלה), למשל כשאנחנו יוצאות למפגשי חנ"ב, היא יכולה להתאפק מעל 4-5 שעות ולא לעשות כלום, נראה לי שזה מצביע על שרירים חזקים ומודעות... מה דעתכן?
בבית היא בדרך כלל עושה פיפי כל שעה-שעתיים.

זהו, נקווה לטוב, היא כבר בת שנה ושבועיים, קצת מתהלכת מדי פעם בכוחות עצמה.
ממש קיוויתי שעד עכשיו כבר נהיה אחרי כל הפספוסים... אבל זה מה יש, ועם זה ננצח!
שיהיה לילה טוב ואשמח מאד לקרוא עוד על המסע המפושפש לשכן :)
לילה טוב
מנטרה

מנטרה מפשפשת בת

על ידי שני_מ* » 22 מרץ 2014, 13:35

מה שלום כולכן?
אצלנו זה כנראה העדכון האחרון.
דולב אוטוטו בן שנה. כבר קצת הולך. בחודש האחרון ממש נמאס לו מהטיטול והוא למד להוריד אותו בעצמו גם מתחת למכנסיים.
אז אנחנו בגמילה שהולכת מהר. עכשיו הוא מוריד טיטול כשרוצה לפשפש ועושה בשמחה במכנסיים או על השטיח האהוב בבית של סבתא.
הרבה כביסות אבל נחמד שיש לילד עצמאות :) הרגשה של אוטוטו וסיימנו... מקווה שהפשפושים מתקדמים יפה אצלכן!

מנטרה מפשפשת בת

על ידי שני_מ* » 21 ינואר 2014, 04:12

הילד היום עם חום גבוה וחזר לפשפש. לא מבינה מה קורה איתו. בעבר כל פעם שחלה הפסיק לפשפש בגלל השלשול. הפעם אין שלשול, יש שביתה שהופסקה בגלל מחלה. לא יודעת להסביר את המצב ההזוי אך מעניין. מקווה שהשביתה הפסיקה ושימשיך לפשפש כשיבריא.
איך מתקדמת השביתה אצלך מנטרה?

מנטרה מפשפשת בת

על ידי שני_מ* » 17 ינואר 2014, 01:06

+כאן שביתה*/ב-
אני ודולב כותבים את הפוסט הזה ביחד (אני בעיקר מוחקת כך שסליחה מראש על שגיאות כתיב וסימנים אקראיים/
  • \אנחנו בשביתה כבר קרוב לשבועיים,אולי כל הילדים שובתים מתישהו
הפסקתי את הלמודים לאחרונה כי אין לי מי ששומר כמו שצריך,הסבתא היחידה שבסביבה לא כל/כך רוצה לראות את הילד ומחזירה לי אותו במצב רע
(רוחצת אותו בגיגית הכביסה עם כל החומרים הכימים המגעילים והוא חוזר לי עם פריחה9 ועוד המון דוגמאות נוראיות. אי אפשר ללמוד ככה)
אז אנחנו בבית ב///זום על הפשפושים וגם זה לא מאד עוזר. אני חושבת לחגכות לקיץ ולגמול אותו סופית ביחד עם כלב תינוק שאנחנו מתכוונים לאמץ
כבר אמרתי לו שאני מוכנה לקבל כל דרישה כלכלית כדי לסיים את השביתה. התשובה שלו כנראה היא כמה חודשי טיטולים. אנחנו חלק מהזמן עם חד פעמי וחלק עם טיטולי בד.
בהצלחה לכל המפשפשים

מנטרה מפשפשת בת

על ידי נפשפש* » 13 דצמבר 2013, 01:10

תודה על החיבוק טנא מלא כוכבים

יש לכם חצר או חוץ? גם שם?
יש. כשאנחנו בחצר היא מסכימה לפשפש וזה לרוב מצליח. אבל אנחנו לא הרבה בחצר כי לאורך היום אנחנו עם עוד ילד קטן והם פשוט אוכלים את כל העלים/אבנים/חרקים באיזור, והוא לא מסתדר עם זה, כל רגע משתנק, וגם לי יש תמיד מלא דברים לעשות בבית, אז אנחנו לא הרבה בחצר.
גם בסיר היא לא מתלוננת, אבל שם הרבה פעמים לא עושה ושנייה אח"כ עושה בכיור/בטיטול, אז אני לא מרבה להשתמש בסיר, הוא כבר לא אמין בעיני...

מה קורה אם את משאירה אותה עם חיתול? אני מבינה שהיא עושה בו.
היא כל היום עם טיטול. היא עושה בו פיפי ואז מתלוננת שרטוב לה, או אם היא עסוקה מידי ממשיכה ככה.
עכשיו כשקר והיא לבושה בהמון שכבות זה מבאס כל כמה דקות להחליף לה טיטול, מבאס בעיקר אותה, ז"א היא זו שהתלוננה, אבל ברגע שאני מתחילה להפשיט אותה היא מתעצבנת, ולהלביש אותה זה כבר כשהיא זוחלת חזרה ואני זוחלת אחריה וסוגרת טיקטקים.

ואז נראה לך שלא נרדמת כי מפריעה לה הרטיבות?
אין מצב שהיא נרדמת עם הטיטול רטוב מפיפי, מדובר כאן על נסיכה אמיתית :-), היא יכולה להיות במנשא בטיול כשהיא כבר ממש עייפה גם שעה שלמה והיא לא תירדם כי הטיטול רטוב (במצבים שאין לי אפשרות לעצור ולהחליף לה אותו נגיד)
זה עוד לא נורא, הבעייה היא שהיא לא מצליחה להירדם בכלל אם יש לה עדיין פיפי לעשות בעוד כמה דקות נגיד.
לא מצליחה אני מתכוונת מתנגדת להרדמה פיזית, היא מבינה שעכשיו מרדימים אותה כשאני מצמידה לה את הראש לגוף שלי כשהיא במנשא, אם היא רוצה לישון היא נצמדת, אם לא היא מתנגדת.

ואם היא הייתה ממש עייפה ונרדמה, ויש לה פיפי בעוד כמה דקות, אז היא תישן מעט זמן (20 דקות לדוגמא) ותתעורר לעשות את הפיפי הזה.
ואני יודעת שזמן השינה הקצר הזה לא הספיק לה פשוט כי היא מתעוררת עייפה ועצבנית ופשוט כבר נשארת על המנשא עד לשינה הבאה, לא רוצה לזחול ולשחק.
(היא ישנה במיטה, אני מעבירה אותה אחרי שנרדמה)

אני מנסה ברגע שהיא מתעוררת לנדנד את המיטה, אבל שום דבר לא עוזר, אם יש לה פיפי היא מתעוררת וזהו.
הדבר היחיד שיכול לעזור זה להניק אותה ברגע הזה, ואז אולי אולי היא תעשה את הפיפי תוך כדי הנקה ותמשיך לישון עם טיטול רטוב.
לפעמים אני עושה את זה, ואז היא מצליחה לישון שעה ומשהו עם שתי הנקות לעזרה באמצע.

אולי משהו בתנוחה?
אולי. אני מצמידה אותה אלי, הגב שלה לבטן שלי ומרימה את הברכיים שלה לבטן שלה, יש לך תנוחה אחרת להמליץ? ניסיתי גם מעל השירותים/אמבטיה, לא שימח אותה.
נראה לי שפשוט לא בא לה שיפשפשו אותה, היא רוצה לעשות בטיטול, ושהטיטול יישאר יבש ולא יצטרכו להתעסק איתה בכלל.

יש ימים שהיא ישנה כל היום 40 דקות, ולהבנתי זה בכל פעם משתבש בגלל הפיפי, או בגלל שלא היה שקט מוחלט כשהנקתי אותה כשהתעוררה בגלל פיפי.

כרגע היא פשוט רגישה לפיפי, אבל לא מפושפשת, משהו כזה.

אבל מה אני מקשקשת כל כך הרבה על עצמי... זה הרי הדף של מנטרה.


תהני ממנה!
מכל רגע, היא פשוט מלאכית (וגם גאון של אמא כמובן)


הקטנה שלי כל כך רגישה,
מנטרה, אני חושבת שכל התינוקות ככה, פשוט מורחים להם המון משחה בכל החתלה, כך שהרטיבות לא נוגעת ישירות בהם, וגם יש כבר משחה שם שנלחמת באדמומיות.
רוב הילדים המחותלים מתמודדים עם המון פעמים של תפרחת ואדמומיות.
יצא לי לא מעט פעמים לשמוע על מקרים של בת עם טיטולים שהיה לה מקרה אחד של דלקת בדרכי השתן בגלל שהיא הייתה עם טיטול רטוב יותר מידי זמן.

כשהיא עושה פיפי בחיתול היא לא מתלוננת?

מנטרה מפשפשת בת

על ידי מנטרה* » 12 דצמבר 2013, 21:47

היי בנות, איזה כיף שעניתן לי, זה ממש מחמם את הלב (חשוב במיוחד בימים קרים אלה).
קטנטנה בת 9 חודשים. השביתה אכן ארוכה ורק מתחזקת.
כשהיא עם חיתול אני בכלל לא טורחת לחפש סימנים, אני פשוט מורידה לעצמי "דאגה" אחת מהראש. גם ככה יש המון במה להתרכז עם 2 בנות שובבות 24 שעות ביממה... כשהיא עם חיתול, היא מבחינתי עם חיתול...
הקטנה שלי כל כך רגישה, היא הייתה יומיים עם חיתולים (ועוד רב פעמיים, לא איזה משהו כימי...) וכל הפושפוש שלה אדום, כמו כוויות. כנראה העור שלה לא רגיל להיות ברטיבות... הרי כשמפספסים עם מכנסיים מייד אמא רואה ומחליפה, אבל חיתול יכול השאר רטוב גם שעתיים... מסכנונת.
היום דווקא לא חיתלתי אותה בכלל, כי עקב הגשמים נשארנו בבית ולא היה אכפת לי להחליף מכנסיים כל הזמן. והצלחתי לפשפש אותה פעמיים בבוקר. אולי אחרי יומיים עם חיתול היא רואה שכדאי לשתף פעולה??
נקווה לטוב.
מאחלת לכולכן ימים חמימים ופשפושים מוצלחים.
שולחת חיבוקים וחיזוקים לכולכן!
שוב תודה על התגובות.
מנטרה

מנטרה מפשפשת בת

על ידי קרן_שמש_מאוחרת* » 12 דצמבר 2013, 14:56

אנחנו באותו גיל של מנטרה נראה לי וגם בהפוגת פשפוש נקרא לזה ככה.
אצלנו התחלתי לשים חיתול (רב פעמי אבל גם חד פעמי לצערי לא מעט) כשהתחילו שלשולים ואיתם פספוסי קקי רבים לפני כשלושה חודשים שעדיין נמשכים.
עד עכשיו הייתי ממשיכה להציע לא מעט ולרוב הייתה היענות כשהצעתי, אבל היו גם הרבה פספוסים כי מטבע הדברים הקשב שלי ירד..
בימים האחרונים ממש אני די בוחרת לא לפשפש פשוט כי הקור הזה הופך את כל הסיפור למסורבל הרבה מידי.
מבאס, אבל זו האמת.
באופן מפתיע דווקא בלילה זה הזמן היחיד שהוא לגמרי בלי חיתול וכמעט תמיד קם יבש אחרי שעושה פיפי בסיר כל פעם שמתעורר לינוק.
מנחמת את עצמי שלפחות חצי מהיום פלוס מינוס הוא בלי חיתול בכלל ושלפחות נכון לעכשיו יש לו מודעות לכל העניין. גם זה משהו.

מנטרה מפשפשת בת

על ידי טנא_מלא_כוכבים* » 12 דצמבר 2013, 10:25

הי נפשפש,
קודם כל, שולחת לך (()).
היא מתעצבנת אם הולכים לשירותים ורוצה לעשות בטיטול.
יש לכם חצר או חוץ? גם שם?

לצערי עדיין לא השתנו לה חזרה סדרי השינה, היא עדיין בקושי יכולה לישון כי יש לה פיפי כל היום.
מה קורה אם את משאירה אותה עם חיתול? אני מבינה שהיא עושה בו. ואז נראה לך שלא נרדמת כי מפריעה לה הרטיבות?

למרות שזה ממש דורש כישרון צחוק שיר והרגעה להיכנס לשירותים בלי קיטור
אולי משהו בתנוחה?

תהני ממנה!

מנטרה מפשפשת בת

על ידי נפשפש* » 12 דצמבר 2013, 08:57

טוב לשמוע מכן מנטרה.

אנחנו פשוט הפסקנו כמעט לגמרי.
היא כבר לא מודיעה בכלל, היא עושה גם קקי בטיטול (כמה שזה מעציב אותי, ומגעיל אותי כאחד, ניחה בנים, אבל בת עם קקי בפות! מזעזע!).

ההפך - היא מתעצבנת אם הולכים לשירותים ורוצה לעשות בטיטול.

לפעמים היא מקטרת כשהטיטול כבר רטוב - אבל רק לפעמים, לרוב גם את זה לא.
עסוקה מידי.

עכשיו מפשפשים רק אחרי התעוררות, ואם היא במנשא אז היא כן מבקשת ואז כן עושים (למרות שזה ממש דורש כישרון צחוק שיר והרגעה להיכנס לשירותים בלי קיטור)

לצערי עדיין לא השתנו לה חזרה סדרי השינה, היא עדיין בקושי יכולה לישון כי יש לה פיפי כל היום.

ננסה לחזור כשתתחיל ללכת.

סליחה שלא מעודדת, אבל זה הניסיון שלי, הוא לא כל כך מוצלח.

מנטרה מפשפשת בת

על ידי טנא_מלא_כוכבים* » 12 דצמבר 2013, 00:00

וואו, שביתה ארוכה...
בת כמה קטינא עכשו?
אני מניחה שעולמות של גילויים פיזיים על הפרק. את מחתלת ופותחת כשאת מזהה בקשה להתפשפש?
ואז היא לא מתרוקנת ועושה אחר כך?
מנסיוני (אוהו, מוכר) - זה חולף. אצלי, במיוחד כשהפסקתי ללחוץ, הורדתי רגל מהגז ואפשרתי יותר זמן בלי להציע. לפעמים עצם ההצעה, כשאין, או כשבדיוק מגדילים מרווחים, היתה מעצבנת עבורם (ועודנה... מפשפשת בת חמישה חודשים עכשו).
שולחת לך מלים חמות, עם לחות שמתיבשת מהר @}.
כל הכבוד על העמידה בפרץ.
ליל מנוחה.

מנטרה מפשפשת בת

על ידי פלוני_אלמונית* » 11 דצמבר 2013, 20:57

אוי, קשה קשה...
חורף ושביתת פשפושים לא הולכים טוב ביחד...
אצלנו עדיין מאד רטוב.
רק מתדרדר אם לומר את האמת. מחזיקה חזק לא להתייאש.
אתמול והיום לכבוד הסופה החלטתילחתל ברב פעמי, גם כי המכנסיים לא מספיקים להתייבש על החבל בקור הזה, וגם כי אני מרחמת עליה, להרטב כל הזמן. ולא מתחשק לי להחליף לה מכנסיים בחוץ ברוח (אנחנו כל היום מחוץ לבית, במפגשים של הקבוצה של הגדולה...).
בקיצור, יומיים עם חיתול. אסור לי להתמכר! זה מאפשר לי איזשהו שקט, להוריד משימה מחלוקת הקשב הבלתי אפשרית שלי...
מחר נהיה אצל הוריי בבית המחומם כל היום, אז אני אתן לה להסתובב שוב בלי חיתול, שלא נשכח איך מפספסים... "-) .
תשמעו, האמת, זה באמת מייאש השביתות האלה.
יש למישהי משהו לתרום מנסיונה? או סתם מילה חמה (ויבשה?)
לילה טוב וחמים.
ממטרה

מנטרה מפשפשת בת

על ידי מנטרה* » 09 נובמבר 2013, 21:02

שני, תודה רבה על המילים החמות!! מאד התרגשתי.
אני בסדר עם השביתה, משלימה עם זה.
לאט לאט זה גם משתפר. היום נראה לי שפספסתי רק פעמיים פיפי...
אבל המקרה המבאס של היום, זה שהיא עשתה קקי במכנסיים, אני חושבת שבגלל שהיא התחילה לזחול והיא נרגשת מזה וזוחלת לה מחדר לחדר כל היום, אז לבקש קקי פשוט לא היה אצלה בלו"ז... קצת מבאס אבל לא נורא.
סחתיין על דולב שמחכה עם הפיפי ומראה לסבתא מאיפה משתין הילד... זאת הדרך!!

ולמי שהיה לה ספק שפשפושים כדאיים כלכלית, אז השבוע יצאתי מהספרייה כדי לפשפש את הזעטוטה, ומתחת לעץ מצאתי מטבע של 10 אגורות. זהו, כל המאמץ השתלם לי! נחמד שהיא תורמת להכנסה המשפחתית...

שיהיה לילה טוב ומחכה לשמוע מכן!
מנטרה

מנטרה מפשפשת בת

על ידי שני_מ* » 09 נובמבר 2013, 01:16

היי כולם, סליחה שנעלמנו...
חברה טובה ילדה תאומות במקביל לזה שבעלה החליט שזה הזמן לנטוש אז היו לי ידיים מלאות מדי לאחרונה...
אצלנו הפשפושים הולכים לא רע. עוד אין שביתה לשמחתי. בלילה אנחנו כבר בערך שלושה חודשים בלי טיטול ובבית חודש בלי טיטול וכמעט בלי פספוסים.
בחוץ עדיין עם טיטול אבל השבוע עברנו לטיטולי בד (פשוט קשה להקשיב לו עם כל הגירויים מסביב). גם אצלי הוא גילה את משחק הפיפי (אותו סיפור של מסתכל למטה ואז הזרם המשמח). השבוע תפסתי אותו מלקק את הגועל נפש הזה מהרצפה ואומר "אמא הם אמא הם" (הם = אוכל/שתיה). לאחרונה חזרתי ללמוד ודולב נשאר אצל הסבתא הנוראית שני בקרים בשבוע. הסבתא, שלא תומכת בכלל בנושא הפשפושים דורשת אספקת טיטולים. נורא דאגתי לו כשהתחלתי ללמוד ועכשיו אני רואה שהוא מסתדר בסדר. הוא פשוט מחכה בסבלנות וכשהיא מורידה את הטיטול היא ישר חוטפת זרם חמים, יש לו עתיד בתור צלף :)
שמתי לב שהרבה יותר קל לפשפש ילד שיודע לזחול ולשבת, הוא יכול פשוט להגיע אליי ולבקש גם כשאני עושה משהו אחר במקום שאצטרך להתמקד בו כל הזמן ולחפש סימון. וגם הגב והידיים במצב טוב יותר כי לא צריך להחזיק אותו ולהרים רחוק מהגוף עם המשקל העצום שלו.
היה לנו פספוס קקי ביום שיצאה לו שן, הוא נהנה מאד למרוח את זה על עצמו ועליי, יש לו קטע מוזר שכל פעם שמפשיטים אותו הוא מושך לעצמו בבולבול ונותן לעצמו מכות שם קצת דאגתי בהתחלה שלא יעשה לעצמו את מה שחסכנו ממנו ביום השמיני לחייו, אולי מתוך סקרנות?
אני מתחילה לנסות עכשיו ללמד אותו להגיד מה הוא רוצה (פיפי/קקי) ולא לסמן כדי שאוכל לפשפש אותו בחוץ. יש לכן רעיונות למלים קלות להגייה?
מנטרה אל יאוש! השביתה תעבור ויהיה בסדר, תזכרי שבכל מקרה את אמא מדהימה אם מראש הצלחת בזה! שולחת לך המון אהבה וחיזוקים...

מנטרה מפשפשת בת

על ידי מנטרה* » 07 נובמבר 2013, 21:53

היי זברה,
מסכימה שזה באמת חשוב מאד שכולם ירגישו בנח עם הפשפוש. זה לא עונש. ולשמור על פשפושי קקי ביום זה באמת מעולה. (איזה מוזר יהיה פתאום להחליף חיתול קקי?)
מקווה מאד שהשביתה תסתיים בקרוב... אומרים שצריך לא להתרגש מזה, ואז זה עובר מהר יותר (ובכלל, להתרגש מזה לא עוזר, אז בשביל מה?)

אצלנו, קטנטנה גילתה משחק חדש ומשעשע, היא עושה פיפי על הרצפה ומשכשכת בו בכיף. אבל ממש בכיף, משפריצה וצוחקת, ממש מוריד את המוטיבציה לבזבז את כל הפוטנציאל הזה בכיור...
אני כבר מזהה פיפי לפי זה שהיא מסתכלת על הפושפוש שלה, ומייד אח"כ, זרם משמח של פיפי... מקווה שהיא תמצה את המשחק הזה מהר.
כשהיא עם מכנסיים היא עושה את זה פחות, אולי כי לא רואיםאת הזרם או כי חלק מהנוזל נספג בבגד? מעניין...
ודווקא בלילות הולך ממש טוב, כמעט בלי פספוסים. רוב הלילות היא לא עושה פיפי בכלל, רק כשהיא קמה בסביבות 6-7, ולפעמים, אם היא לא עושה פיפי לפני השינה, היא מעירה אותי בסביבות 3-4 לפיפי וחזרה למיטה.
שיהיה לילה טוב.
מנטרה

מנטרה מפשפשת בת

על ידי זברה* » 19 אוקטובר 2013, 14:51

+הודעה ממשתתפת חדשה התקבלה בברכה:+

תודה על העידכון . באמת מעודד לדעת שלא רק אצלנו שביתה מתמשכת ...
הקטנה בת 9 חודשים עם סיפור די דומה לשלך - אחרי שכבר התחילה ממש לבקש במילה שיקחו אותה לקקי או פיפי,
פשוט הפסיקה יום אחד לסמן ועשתה פיפי בכל מקום (גם כן חוץ מהמנשא)
כמו אצלך - לפעמים כשהצענו לה פיפי היא התמתחה והתעצבנה וכמה דקות אחר כך עשתה על הריצפה ,
קקי היא עושה בזמנים קבועים אחרי שנת הבוקר ושנת הצהריים כך שאת זה אנחנו ממשיכים לקחת אותה גם בלי שהיא מבקשת, כמעט בלי פספוסים של קקי.
אני החלטתי שאם כל העניין הזה גורם לי ואפילו במעט לצל צילה של תחושת אכזבה , ציפיה , כשלון או כל רגש מהמשפחה הזו - כל העניין הזה לא שווה לי .
אז עכשיו עם התקררות מזג האויר - ומתוך החשש להציק לה בהפשטות הלבשות החלפות של מכנסיים רטובים (וזה באמת מציק לה עד כדי בכי ממש) - חזר החיתול ומעליו המכנסיים הארוכים- ושלום על ישראל .
כרגע אנחנו שומרים על הגחלת על ידי פשפוש של קקי מיד אחרי התעוררות משינה בבוקר ואחרי הצהריים . תוך תקווה ששום דבר לא נשכח ויום אחד היא תשוב לבקש ....

מנטרה מפשפשת בת

על ידי מנטרה* » 16 אוקטובר 2013, 18:46

---כאן שביתה!---
לפני כחודשיים פתאום ביום אחד (שבת לצורך העניין) קטנטנה החליטה לחזור ולעשות פיפי בכל מקום (חוץ מבמנשא, לכל אחד יש את הגבולות שלו!)
זה היה מאד מבאס ומאכזב, הרי בגיל 5 חודשים כבר היינו ב-95% הצלחה, פתאום פיפי בכל מקום וכביכול היא לא סימנה יותר, ואפילו כשהייתי לוקחת אותה ובטוחה שיש לה פיפי, היא הייתה מתעצבנת, לא עושה בכיור ולאחר 5 דקות או פחות עושה על הרצפה. לקחתי נשימה והמשכתי להשתדל. אם כי הסבלנות והאכזבה מנקרות... ובעיקר בעלי שהתחיל להתייאש, וזה קצת גרם לי לתחושת כשלון. (רק קקי היא הייתה מבקשת ברור, תמיד)
סחבתי ככה חודשיים והשבוע התקשרתי ל"גורו" תמר. מייד שסיימתי לתאר לה את המקרה היא אמרה לי בפשטות "שביתת פשפושים קלאסית". "אבל בגיל 5 חודשים? זה לא קצת מוקדם מדי לשביתות?" שאלתי בתמיהה... "לא, אפשר לשבות גם בגיל חודשיים" ענתה תמר נחרצות...
האמת?, הרגשתי הקלה. זה לא שאני כשלון בפשפושים... קטנטנה פשוט שובתת. העצה שתמר נתנה לי היא פשוט לא לעשות מזה עניין ולא להתייאש, זה ייגמר.
בנתיים זה לאט לאט מתחיל להשתפר. יש שוב ימים שאנחנו יוצאות וחוזרות עם אותם מכנסיים, כמו בימים הטובים... אבל אם היא עושה פיפי אני פשוט אומרת לה "עשית פיפי על הרצפה, פעם הבאה נעשה בכיור".
ומה שלומכן מפשפשות יקרות?
באמת שמזמן לא דיברנו... :)
לילה טוב (ויבש).
מנטרה.

מנטרה מפשפשת בת

על ידי זברה* » 13 אוקטובר 2013, 20:16

ספרי מה קורה איתכן ?

מנטרה מפשפשת בת

על ידי מנטרה* » 06 ספטמבר 2013, 13:13

אהלן, נעדרתי זה זמן מה...
אצלנו תקופה מבלבלת.
מבחינת לילה, הולך מעולה. היא יבשה כל הלילה, וקמה בסביבות 6 לפשפוש בכיור וחוזרת לישון (בדר"כ). כיף חיים...
כמובן שהיא קמה לינוק בלילה, אבל לא לפיפי.
אבל ביום התדרדר קצת.
בבית היא עושה המון פיפי בכל מקום. אני מרגישה שאני לא קולטת את הסימנים שלה יותר. לפעמים אני מציעה לה פיפי והיא מסרבת ואחרי 3 דקות היא עושה במקום אחר. אולי אנסה לחכות יותר זמן מעל הכיור...
גם בחוץ, יוצא לי להחליף לה הרבה זוגות מכנסיים. וזה אחרי שימים שלמים היינו יוצאות וחוזרות עם אותם בגדים... ועכשיו שוב אני צריכה לצאת עם כל זוגות המכנסיים שלה אצלי בתיק... זה קצת מבאס, במיוחד כי חזר לי החשש להיות איתה בלי חיתול בבתים של אחרים. וזה מבאס.
מאידך, היא התחילה לעשות פיפי כל 2-3 שעות. בבוקר זה יותר צפוף, כל 15-20 דקות ובמשך היום המרווחים גדלים.

לגבי פרה-פולד, זה סוג של חיתולים רב פעמיים, שעשויים משכבות פלנל התפורות זו על זו, זה נח כי זה מאד סופג...

http://www.chitulim.com/1946.asp

שתהיה לכולנו שנה טובה ומתוקה...
מנטרה

מנטרה מפשפשת בת

על ידי אולי_נפשפש* » 23 אוגוסט 2013, 17:21

עשינו פשפוש בחוץ בהתחלה לא רצתה אז נתתי לה למצוץ את האצבע שלי ושחררה. קקי עוד לא ניסינו.

אגב היה לכם שינוי דפוס? בימים האחרונים היא בקושי עושה פיפי, רק כשמתעוררת, נשמע הגיוני? כל שעתיים בערך - המון פיפי.

מנטרה מפשפשת בת

על ידי אולי_נפשפש* » 20 אוגוסט 2013, 21:19

תודה על התשובות - אנסה. פיפי לא משנה לי כי היא לא מתאפקת אלא עושה בטיטול, אבל ההתאפקות של קקי היום בצהריים גורמת לה כאבי בטן עד עכשיוֱ
זה מעצבן כי לפעמים אני יוצאת לחצי שעה והיא בדיוק מתעוררת לקקי ואני במקום ללא פרטיות, אז אכלנו אותה עד הערב.
מה זה פרה-פולד?

מנטרה מפשפשת בת

על ידי מנטרה* » 20 אוגוסט 2013, 21:09

היי אולי...
תודה על הפרגון :-).
היא ישנה לצידי, זה אכן מרטיב גם לי את המיטה, אני פורסת על זה פרה-פולד ושתינו ממשיכות לישון.
ב6, אם היא עושה את הפיפי במיטה היא ממשיכה לישון עם ציצי, בפעם היחידה שלקחתי אותהלשירותים היא התעוררה מזה לגמרי... :-(.

לגבי שאלתך, את מנסה לפשפש אותה לפי איזשהו סימן שלה? או על פי השעון?
כשאני בחוץ, אם הרבה זמן אין סימן לפיפי, אני לוקחת אותה מיוזמתי. לפעמים זה עובד.
לגבי קקי (או פיפי) בחוץ ולא בכיור הרגיל, אני גיליתי שזה מבלבל אותה. בכלל כיור חדש במקום חדש, ושמתי לב שאם יש לה פיפי ואני לוקחת אותה למקום חדש, אז היא לא תעשה. אחרי 2-3 דקות אקח אותה לשם שוב (אם זה בחוץ אז לאותה נקודה בדיוק), ושןב אני אומרת לה שם "פיפי, פשפשפשפ פיפי..." ורק בפעם השלישית היא תכיר בכך כמקום לפשפוש ותעשה שם. ומשם והלאה זה בסדר, בפעם הרביעית והחמישית. כמובן שזה רלוונטי רק אם את באותו מקום, בטיולים כשמתקדמים כל הזמן זה יותר מורכב. בכל מקרה, תמיד מול עץ, או אפילו עמוד, ולא סתם באמצע שומקום. היא לאט לאט מזהה עצים כמקום לפיפי. וגם עם הגב להתרחשויות, פעם עצרתי לה בצד הדרך (יצאתי מהאוטו) וכשהיא היתה עם הפנים לכביש היא לא עשתה, כי זה השיח את דעתה, הסתובבתי אל מול הקיר והיא מייד עשתה.
מקווה שזה יעזור, עניתי לך על הכל?
לילה טוב ובהצלחה רבה.
מנטרה

מנטרה מפשפשת בת

על ידי אולי_נפשפש* » 20 אוגוסט 2013, 20:10

אולי תוכלי לעזור לי -
בכל פעם שאני איתה בחוץ, אני מנסה לפשפש אותה, אבל לא באותה תדירות כמו בבית כי רוב הזמן אני בציבור.
בפעמים שאני מנסה היא כאילו לא רוצה לעשות ועושה רק שפריץ קטן של קקי. (אני עושה את זה בדשא איפהו, זה אולי מפריע לה שהיא לא בכיור שהיא מכירה?)
גם בטיטול זה מה שהיא עשה.
ואז אנחנו חוזרים הבייתה והקקי הזה שנשאר לה במערכת יכול להפריע לה עד הערב, היא לא תצליח לישון ותרצה ידיים ולינוק שוב ושוב עד שהוא ישתחרר בשפריץ ענק.
אז מה לעשות? זה ממש אבל ממש מגביל אותי!

מנטרה מפשפשת בת

על ידי אולי_נפשפש* » 20 אוגוסט 2013, 20:08

היא ישנה איתך? זה מרטיב גם את המיטה שלך? איך היא חוזרת לישון אחרי שהיא מתעוררת לפיפי הזה ב6?

מנטרה מפשפשת בת

על ידי אולי_נפשפש* » 20 אוגוסט 2013, 20:07

|Y| :-D :-D
ענקית!

מנטרה מפשפשת בת

על ידי מנטרה* » 18 אוגוסט 2013, 20:26

טוב, מעדכנת על הלילות.
כאמור הלילה הראשון היה לילה יבש, בלילה שניה והשלישי היא הייתה יבשה כל הלילה ורק ב-6 קמה ועשתה פיפי והמשיכה לישון. בלילה הרביעי כשהתעוררה ב-6:20 לקחתי אותה לכיור, עשתה פיפי אבל לדאבוני התעוררה מזה לגמרי (ועוד בבוקר שבת, לא שזה באמת משנה...). כך שהבוקר כשהיא התעוררה יבשה ב-6, מאד התלבטתי מה לעשות, ואז שמעתי פססססס והבנתי שכבר אין מה להתלבט, היא עשתה פייפ במיטה וחזרה לישון.
אולי אסכם זאת בשיר קצר:
הלילה הראשון היה יבש.
זה היה משמח ואף מרגש.
שני הבקרים הבאים היו רטובים.
לא נורא, אבל גם לא כל כך נעים.
בבוקר הרביעי פשפשנו והיה מושלם,
רק חבל שהיום התחיל כל כך מוקדם.
בבוקר החמישי האמא התלבטה והתלבטה
עד שהקטנה עשתה פיפי במיטה.
ככה לומדים, בעיקר על רטוב,
מבטיחה להכנס ולעדכן שוב!

לילה טוב,
מנטרה.

מנטרה מפשפשת בת

על ידי מנטרה* » 14 אוגוסט 2013, 09:43

תודה קרן על הפרגון... :-)
אתמול הקטנה אכן קמה יבשה, איזה כיף.
הבוקר בסביבות 6 הרגשתי שהיא ישנה בשלולית קטנה, אבל היא לא התלוננה... מאידך אני גם לא זוכרת שהיא בקשה פיפי, אני הרי מתעוררת מכל נשימה שלה, מעניין...
טוב, נמשיך ונקווה לטוב.
לפני השינה אני מסבירה לה שאנחנו ישנות היום בלי חיתול ואם יהיה לה פיפי שתגיד לי.
כל טוב לכולכן

מנטרה מפשפשת בת

על ידי קרן_שמש_מאוחרת* » 12 אוגוסט 2013, 21:43

סחתיין על כולכן :-)

מנטרה מפשפשת בת

על ידי מנטרה* » 12 אוגוסט 2013, 21:28

יש לה משפט שלם קבוע שהיא אומרת כשהיא עייפה - בערך 10 הברות - וזה הכי מתוק בעולם!
לגמרי... :)

גם קטנטנתי אוהבת לחייך אליי בראי מעל הכיור.
אתמול התחלתי לפשפש אותה דווקא מעל האסלה, והיא הסתכלה על מכסה האסלה המורם, ועשתה מבטים מבולבלים "למה אני לא רואה את עצמי"?
בכל מקרה, עכשיו נכנסתי לכתוב שהלילה היא הלכה לישון בלי חיתול בכלל (אחרי 2 לילות שהיא קמה עם חיתול יבש), שיהיה לנו בהצלחה!!

מנטרה מפשפשת בת

על ידי אולי_נפשפש* » 12 אוגוסט 2013, 01:48

שני -
זה לא מעיר אותו לגמרי לצאת מהחדר ללכת לאמבטיה, יש שם אור? איך את מרדימה אותו חזרה אח"כ?
אז הוא ישן בעצם עם טוסיק חשוף כל הלילה, ובהתחלה זה היה על רפידה / מגבת? לא קר לו?

גם אצלי לפעמים היא בוכה קצת בקול מאוד גבוה לפני שהיא עושה פיפי, לפעמים מעל הכיור ולפעמים בטיטול - ואז אני יודעת שכבר פספסתי ורק הולכת להחליף לה שלא יהיה לה רטוב. לפעמים היא לא בוכה בכלל, אלא עושה את הפיפי שלה בשקט בשקט. לא הצלחתי להבחין מתי זה ככה ומתי זה ככה.

קראתי בדף של זמני פשפושים שרק בבוקר הפשפשושים הם בתדירות גבוהה, וביתר היום התדירות יורדת, אבל אצלינו התדירות היא כל 10 דקות לאורך כל היום! היא מתעוררת, יונקת, ואז כל 10 דק' בערך יש לה פיפי, למשך 40-50 דקות, ואז היא עייפה ורוצה לישון וחוזר חלילה. היא אמורה לפתוח פערים מתישהו? זה כל 10 דקות גם בערב! בשעות הבוקר זה ממש כל 7-8 דקות ובערב לפעמים נפתח קצת ל15 דקות. אבל עדיין - זה קצת מתיש! רק בשעה שהיא אמורה כבר ללכת לישון לילה, אחרי 8 בערב, היא פותחת פער ממש גדול, כאילו אין לה יותר פיפי, אבל תמיד יש לה עוד איזה אחד אחרון לפני השינה - נגיד שעה פער.

היא כזאתי מתוקה! היא ממש מדברת אלי (בת 3 חודשים וקצת), ממש אבל ממש מדברת! וזה ברור לי שזה רק בגלל הקשב הזה. מקשיבים לה, אז היא מדברת. יש לה משפט שלם קבוע שהיא אומרת כשהיא עייפה - בערך 10 הברות - וזה הכי מתוק בעולם!
יש לנו מעל הכיורים מראה, המראה בגובה החזה שלי, והראש שלה נמצא ממש בתחתית המראה כשאנחנו בתנוחה. היא התחילה לראות אותי דרך המראה, אז היא מחייכת אלי, מספרת לי דברים - והכל תוך כדי נסיונות הפשפוש, אז עכשיו היא פחות מתרגזת אם אני מפספספת שוב ושוב ושוב ויש לה יותר סבלנות להיות בפוזה, כי אנחנו בעצם מדברות.

איך שמת לב שהוא
ילד שלא מפסיק לחפש אתגרים אינטלקטואלים?

וחשבתי על עוד משהו - אומרים שיש איזה הורמון שרק אחרי שהגוף של התינוק מפריש אותו אז הוא נרדם עמוק, ולא יתעורר אחרי שנניח אותו במיטה - לא זוכרת את שמו.
לדעתי הם טועים, ה20 דקות האלו זה ה20 דקות של הפיפי - אם יש לו פיפי, הוא לא יסכים לעבור למיטה, אלא יתעורר כדי לעשות את הפיפי, ואם אין לו פיפי אז הוא יעבור לשינה העמוקה.

לאחרונה אנחנו הרבה בחוץ בשעות אחה"צ, ואני מרגישה שכשהוא בחוץ אז הוא מתאפק כדי לא לעשות בטיטול, ואז אח"כ יש לו קקי שמפריע לו לישון. מבאס.

מנטרה מפשפשת בת

על ידי שני_מ* » 09 אוגוסט 2013, 18:07

מנטרה - כן כן, יש סדרת קלטות בשם your baby can read, אני מראה לו פעם ביום את התכנית וגם כמה כרטיסיות והוא מת על זה. את יכולה לחפש את זה ביו טיוב. אחרי 4-5 חודשים התינוק יכול לזהות מילה ולבחור את הכרטיסיה הנכונה.
בתור ילד שלא מפסיק לחפש אתגרים אינטלקטואלים התכנית הזאת היא ממש הצלת חיים בשבילי. הוא חצי שעה רצוף מתרכז במשהו שלא אני מראה לו ויש לי זמן לסדר בבית.
אולי נפשפש - הרגשתי את זה, אבל אני חושבת שזה גלל שהוא עשה ולא צריך יותר בכמה שעות שאחרי הטיול.
אצלי היה מוכר משהו דומה. בהתחלה הוא עשה פיפי רק בלי טיטול. ואז תקופה הפסיק ועבר לעשות בטיטול. ואחרי שחשבתי שזה כבר אבוד חזר לפשפש פיפי באופן חלקי וחלקית לעשות בטיטול. גם עם קקי יש תקופות שיותר הולך ופחות הולך, תקופות שהתייאשתי ותקופות שהייתי בטוחה שעלינו על דרך המלך וכמעט בכל הפעמים טעיתי. לפעמים בלי שום סיבה יש התקדמות או רגרסיה פתאומיים בנושא הפשפוש אצלנו, במיוחד עד גיל 4 חודשים שמאז המצב נשאר קבוע כבר שבועיים.
בלילה הוא מסיים לאכול ואני לוקחת אותו ישר לאמבטיה לפשפש (קקי הוא עושה רק ביום) ושוב בבוקר מייד אחרי הארוחה.אצלנו זה מאד פשוט כי זה ילד שישן לילות ומתעורר רק פעם אחת בלילה ושוב בבוקר. (עכשיו כבר ש. בועיים שהוא ישן 10 שעות כל לילה).
עם ההנקה לצערי הרב לא הצלחתי. יש לו בעיה שלא מאפשרת לו לינוק. הוא ינק חלקית משאיבות עד גיל חודשיים בערך עד שכבר לא היה מה לשאוב לו מאז הוא על תמ"ל בלבד.
אני מפשפשת בעיקר מעל לאמבטיה, את המגבת הייתי צריכה עד שהפסיק לברוח לו פיפי בלילה ולמד לחכות עד סיום הארוחה, להחליף מצעים כל לילה לאמא טריה זה סיוט.
ילד יונק מתעורר בלילה יותר מילד על תמ"ל (כשהפסקתי להניק הוא עבר להתעורר פעמיים בלילה במקום 3), ודולב ספציפית ישן לילות מההתחלה ככה שקל לי לעבוד איתו בנושא הזה, לא עם כל ילד יהיה אותו הדבר. אם היא מתעוררת הרבה לפשפושים אולי יהיה יותר קל להחזיק סיר על יד המיטה. אני עשיתי חישוב שבשביל פעם בלילה פיפי לא שווה לי לשטוף סיר (ולפעמים גם רצפה ו\או את עצמי) כך שאני הולכת איתו לאמבטיה.

שאלה לשתיכן: כבר הרבה זמן ששמתי לב לפעמים שבזמן פשפוש ולפעמים ברגע שאני מורידה לו את הטיטול הוא בוכה בכי קצר ומפשפש. זה אומר שהוא התאפק יותר מדי? זה סוג של סימון? קורה גם לכן? זה קורה לי רק עם פיפי ובעיקר כשאני מורידה טיטול בלי לתת סימן פשפוש

מנטרה מפשפשת בת

על ידי אולי_נפשפש* » 29 יולי 2013, 23:39

שני מ -
האם הרגשת שכאשר את בחוץ והוא עושה קקי ופיפי הרבה בטיטול, אז אח"כ הוא פחות מסכים לפשפש בבית?
מאז שהיא נולדה היא אולי עשתה קקי 5 פעמים בטיטול, היא ממש הייתה עושה קקי רק בכיור, ואז הייתי איתה יום שלם בחוץ והיא נאלצה לעשות פעמיים קקי בטיטול (וכמובן את כל הפיפי), ומאז כאילו לא אכפת לה לעשות בטיטול, ואפילו היא בוכה כשאני מנסה שתעשה בכיור, ואם היא בוכה, אז לא יוצא כלום, ואז אני שמה טיטול ואז כן יוצא.
מוכר לך?

ועוד שאלה -
איך בדיוק את מפשפשת בלילה? איך את מניקה - בישיבה? שני צדדים? את מפשפשת על סיר? למה את צריכה את הרפידה/מגבת?
אשמח לפירוט, אם זה כזה קל, אולי אשקול לנסות, כי היא מתעוררת הרבה בלילה ולהרגשתי זה בגלל פשפושים ולא בגלל רעב.

מנטרה מפשפשת בת

על ידי מנטרה* » 29 יולי 2013, 20:27

סליחה על ההצתה המאוחרת... ללמוד לקרוא???

מנטרה מפשפשת בת

על ידי שני_מ* » 29 יולי 2013, 11:23

מייד מייד אחרי. הוא קם ורוצה לאכול ולא מוכן לשמוע על דברים אחרים, ואם מחכים יותר מדי אחרי ההאכלה הוא עושה במיטה ( דקה יכולה להיות יותר מדי לצורך העניין )

מנטרה מפשפשת בת

על ידי מנטרה* » 29 יולי 2013, 11:20

את ההודעה הקודמת הגדולה שלי (3)כתבה...
שני, את מפשפשת בלילה לפני או אחרי האוכל?

מנטרה מפשפשת בת

על ידי מנטרה* » 29 יולי 2013, 11:19

חיככחנהננננחיעפכ][קוגוןוןבח][גםןו8גוחןגחחגחחביחליללדדחחדגחידחייגחידחחחחחחחחחחחחחחחחחחחייייייייייייייחחחחחחחחחחחחחחחחחחחחחחחחחחחחחחחחחחחחחחחחחחחחחחחחחיחחחחחחחחחחחחחחחחחחייייייייחחחחחחחייייייייייייייייייייייייייייייייייייייייייייייייייייייייייייייייייייייייייייייייייייייייייייייייייייייייייייייייייייייייייייייייייייייייייייייייייייייייייייייייייייייייייייייייייייייייייייייייייייייייייייייייייייייייייייייייייייייייייייייייייייייייייייייייייייייייייייייייייייייייייייייייייייייי

מנטרה מפשפשת בת

על ידי שני_מ* » 29 יולי 2013, 10:51

לפשפושי לילה מאד עוזרות רפידות לילה לילדים שאפשר לקנות בסופרמרקט או מגבת עבה. במיוחד לבנות כי הפיפי לא מגיע לשמיכה כמו אצלנו. עם דולב הספיקו לי 2 חבילות ושבוע אחד עם מגבת עד שהפספוסים הסתיימו. כמה שמזרון פלסטיק נוח אין כמו הרפידות האלה בכל מה שקשור להחלפת מצעים

מנטרה מפשפשת בת

על ידי שני_מ* » 29 יולי 2013, 10:47

דולב בן 4 חודשים. כשיהיה בן חמישה חודשים אתחיל לעבוד איתו יותר ברצינות על היום. בילה מאד קל לי עם הפשפוש. הוא ישן 9 - 10 שעות רצוף כל לילה. מתעורר באמצע פעם אחת לאכול ושוב בבוקר קרוב לשעת ההתעוררות. אני מפשפשת אותו פעם בלילה ופעם בבוקר וזה מספיק כדי למנוע פספוסים. במשך היום הוא כמעט לא ישן (רק שעה בצהריים) אז היום שלנו מאד אינטנסיבי. אנחנו גם התחלנו ללמוד לקרוא והוא מאד אוהב את זה. לפני שבוע ניסיתי לקחת אותו החוצה בלי טיטול והתוצאה היתה קקי ופיפי במכנסיים למרות שחשבתי שהייתי קשובה אליו. בינתיים אני מצליחה לקחת אותו בלי טיטול לבריכה מתחת לבית ועוד לא היה פספוס. יותר מזה עד מרגיש לי לא בנוח.
דולב יודע עכשיו להבדיל בין זמנים שיש ואין עליו טיטול. אני רואה הבדל גדול בסימונים. כאילו שהוא יודע שכשיש עליו טיטול לא יעזור לו לסמן :(

מנטרה מפשפשת בת

על ידי מנטרה* » 29 יולי 2013, 09:09

היי שני, בן כמה הוא כבר?
קטע שלכל אחד יש את הזמנים שהם הוא שולט, חלק בבית עם, בחוץ בלי, חלק הפוך, לילה, יום... ולפעמים שה מתהפך.
אצלי כרגע רוב הפספסוסים הם בבית, שם אני פחות "קשובה" כי אני פחות מפחדת מפספוס, בחוץ נדיר שאפספס כי ממש חוב לי להצליח.
ואני מקווה ממש להתחיל גם את הלילה בקרוב, בגילה המופלג של 4.5 חודשים...

מנטרה מפשפשת בת

על ידי שני_מ* » 28 יולי 2013, 22:11

אצלנו הולך נחמד. אנחנו יותר משבוע בלי הרטבות לילה משום סוג, ביום עדיין רוב הזמן עם - אני לא מעזה לגעת ביציאות החוצה ובטיולים ואנחנו רוב הזמן בחוץ, גם בזמנים שבבית באים המון אורחים ואין לי את הקשב המתאים.
הוא מתחיל לסמן כל מיני דברים במילים במקום בבכי או תלונות. אומר בה לבקבוק ומה למוצץ וגם אבא ואמא. אולי ייתן גם סימן מילולי לפשפוש בקרוב. כולי תקווה

מנטרה מפשפשת בת

על ידי מנטרה* » 28 יולי 2013, 21:24

היי בנות, מזמן לא כתבתי כאן.
ימים עמוסים מאד.
אנחנו כאמור כבר יותר מחודש בלי חיתול ביום (עדיין אין לי אומץ לגעת בלילה... )
ביום שישי הגעתי למה שאני קוראת "שפל פשפושי", עשיתי לקטנטנה "אווירון" (כשהיא טסה מעליי, ואני שוכבת על הגב) ופתאום זכיתי לגשם של פיפי על הפנים, כולל בתוך העין והפה... מה אני אגיד לכן... טעם החיים זה לא.
חוץ מזה הולך אחלה, כמעט כל יום אנחו יוצאות וחוזרות מהבית עם אותם מכנסיים. לפעמים עוצרות לפיפי בצד הדרך. אוי, התעוררה, ביי

מנטרה מפשפשת בת

על ידי אולי_נפשפש* » 03 יולי 2013, 22:18

מנטרה,
בלילה אני קודם מניקה ואם אני רואה שההנקה לא רגועה, אחרי צד אחד (לפעמים היא מסכימה רק אחרי שניים) אני לוקחת אותה לפיפי, ואם זה מעיר אותה, אז נותנת עוד צד להרדמה.
היא קמה יבשה.
השאלה שלי הייתה לגבי שעות היום, אני מרגישה שממש חסרות לה שעות שינה בגלל שהיא מתעוררת הרבה פעמים רבע שעה חצי שעה אחרי שהיא נרדמת. כשקודם היא ישנה שעות ברצף.

מישהו יודע להסביר לי למה הכינוי שלי מודגש בדף מה חדש, או שרק אני רואה את זה?

מנטרה מפשפשת בת

על ידי מנטרה* » 03 יולי 2013, 18:42

שלום מפשפשות יקרות, איזה כיף לי לקרוא את כל ההתכתבויות כאן. כל כך נעים ומחזק!
מנינקה אתגרית-

בהתחלה צריך פשוט לבהות בתינוק 24 שעות ביממה?

לא 24 שעות, אני נתתי לה להסתובב בלי חיתול, וכל פעם שהיא עשתה משהו, הייתי משחזרת את הדקה אחורה ו"מסמנת" לי בראש את הקולות והתנועות שהיא עשתה. הרבה פעמים שמתי לב שאני מפרשת קול מסוים כ"תרימי אותי" ואז אם הייתי מתעכבת דקה הייתי רואה שלולית פיפי ואז היא היית "נרגעת" ומספיקה לבקש שארים אותה... לאט לאט הייתי כבר מזהה את הצליל ואומרת לעצמי שזה פיפי, לוקחת לכיור, ובסוף זה הצליח, ואז הייתי אומרת לה "פיפי, פשפשפשפש". בהמשך כשהייתי מרימה אותה למרת פשפוש הייתי אומרת לה "אני לוקחת אותך לעשות פיפי" ואז הבחנתי שהיא לומדת להתאפק ולחכות עד הכיור. היא למדה להבין את זה. מקווה שעזרתי.


קרן, גם אני מתפעלת! עושה לי חשק להתחיל גם בלילה, אבל אם אני לוקחת אותה, אפילו שאני יודעת שיש לה פיפי, ההוצאה מהמיטה גורמת לה ממש לבכות ולהתעצבן... :( יש טיפים?

תמשיכי לעדכן, קוראת בעניין happy
איזה כיף לי!! תודה... :-)


_אנחנו מפשפשים בת חצי שנה והרבה מהדברים שכתבת כאן האירו את ענינו ועזרו לנו בשיפור הקשב , אז רצינו להגיד תודה ,
ממשיכים לעקוב בדריכות...._
שוב תודה רבה! שמחה לעזור (ולהעזר...)

אולי נפשפש, אצלי (טפו טפו טפו, חמסה מחסה חמסה) היא ישנה טוב, היא קמה בסביבות 4 לינוק ושוב בסביבות 6, וחוזרת לישון. אבל לא מוכנה לעשות פיפי, גם שאני מזהה שיש...
תרומה נוספת גדולה בתחילת הדרך שלנו היתה - לנשום עמוק, להירגע, ולסמוך עליו שיסמן. וכך הוא עשה.
טנא, איזה טיפ מעולה, סחתיין... :)

אצלנו היום היא היתה ממש עייפה (חיכינו למישהו ,אז התמהמתי עם השינה כחצי שעה... :-( ) ואז פתאום היא עשתה קקי במכנסיים בלי שראיתי סימן, היא הייתה שפוכה מעייפות. מסכנונת... מעכשיו חוק חדש, לא מחכים עם ילדה עייפה למבקרים.
אבל חוץ מזה, אנחנו יבשות ומאושרות. אני מוצאת את זה פשוט מטורף... מרגיש כאילו גילינו איזה משהו מחתרתי ומתחשק לי פשוט לגלות את זה לכולם...
לילה טוב.

מנטרה מפשפשת בת

על ידי אולי_נפשפש* » 03 יולי 2013, 16:58

די בקלות הם חוזרים לישון
את זה עוד לא הצלחתי לעשות. את יכולה לתאר לי איך?

את מרדימה בהנקה?

מנטרה מפשפשת בת

על ידי קרן_שמש_מאוחרת* » 03 יולי 2013, 14:13

האם יכול להיות שתינוקות ישנים פחות טוב בגלל פשפושים?
אני מצאתי שאכן הם מתעוררים כשיש להם פיפי (בניגוד לתינוקות עם חיתול שמתרגלים לעשות מתוך שינה) אבל אם הם באמת עייפים, לעיתים קרובות, די בקלות הם חוזרים לישון אם אני מקפידה לא לעשות דברים שיעירו אותם.

מנטרה מפשפשת בת

על ידי טנא_מלא_כוכבים* » 03 יולי 2013, 10:31

שלום מניקה אתגרית,
אנסה לענות לשאלותיך: איך מחפשים את זה_ ו-_אשמח לשמוע איך התחלת ומה עשית.
אין צורך לבהות בתינוק 24 שעות ביממה. עבורי מה שעבד (מעבר לסימונים מובהקים שלו) זה לפשפש, כמו שהצעת, בזמנים מסוימים ביום. את מיניקה? אז להציע לפני הנקה או כשיש הנקה עם עצבנות קלה, כזו שבה נראה שהוא לא נינוח או שקט.
תרומה נוספת גדולה בתחילת הדרך שלנו היתה - לנשום עמוק, להירגע, ולסמוך עליו שיסמן. וכך הוא עשה.
בהצלחה!

מנטרה מפשפשת בת

על ידי אולי_נפשפש* » 02 יולי 2013, 23:54

האם יכול להיות שתינוקות ישנים פחות טוב בגלל פשפושים?
פעם היא הייתה ישנה, ואם היה לה פיפי הייתה זזה קצת באי שקט ואז עושה אותו בטיטול וממשיכה לישון.
והיום - היא פשוט מתעוררת! יוצא שהיא בקושי ישנה יותר מחצי שעה לאורך היום.
היא גם נרדמת לרוב אחרי הנקה - אז רבע שעה אח"כ בערך יש לה פיפי.
איך זה אצליכן?

מנטרה מפשפשת בת

על ידי זברה* » 02 יולי 2013, 18:09

+הודעה ממשתתפת חדשה התקבלה בברכה:+

מנטרה ,
אנחנו מפשפשים בת חצי שנה והרבה מהדברים שכתבת כאן האירו את ענינו ועזרו לנו בשיפור הקשב , אז רצינו להגיד תודה ,
ממשיכים לעקוב בדריכות....

מנטרה מפשפשת בת

על ידי קרן_שמש_מאוחרת* » 02 יולי 2013, 08:49

הי מנטרה,

באתי לחלוק איתך את ההתפעלות. מחר הקטנטן בן 3 חודשים וגם אני נגנבת מזה שרוב הזמן הוא בלי חיתול (וגם כשאנחנו יוצאים ואני שמה לו, החיתול לרוב נשאר יבש). מטורף. חוצמזה, קפצנו למים וכבר שבועיים הוא בלי חיתול גם בלילה. חייבת לדווח שבמקרה שלו, זה ממש לא סיפור. כמעט ולא היו לילות של פספוס, ואם כן, זה היה רק פיפי. הוא לרוב, נרדם בסביבות תשע, ישן עד שתיים בערך, קם לעשות פיפי ולינוק, ואז חוזר לישון עד חמש-שש. זה די מדהים שהילד בן שלושה חודשים והוא קם יבש כל בוקר. לגבי בתים של אחרים וכו' אני שמה חיתול (בד לרוב) בלי היסוס. כבר קרה לי פספוס קקי שכמעט לכלך את הספה בבית קפה השכונתי. כמובן שהוא סימן ואני לא שמתי לב בזמן. אני לוקחת בחשבון שבחוץ אני פחות מפוקסת ומעדיפה להקל על עצמי. תמשיכי לעדכן, קוראת בעניין :-)

מנטרה מפשפשת בת

על ידי מניקה_אתגרית* » 02 יולי 2013, 07:43

מנטרה שלום,

אני מנסה (לא מאד ברצינות, ממגוון סיבות ומגבלות) לפשפש את הטוען לכתר, בן חודש היום. קראתי את כל הדף על סימני פשפוש. אמא ודודה גם הן תרמו לי כמה סימני אז אני (חושבת ש) שאני יודעת מה אני מחפשת.

השאלה שלי היא איך מחפשים את זה. האם בהתחלה צריך פשוט לבהות בתינוק 24 שעות ביממה? (לא סביר שאצליח). אני מציעה לו כל פעם שמורידה חיתול. לפעמים עובד, לפעמים לא. מציעה גם כשהוא נראה לי לא רגוע. לא מרגישה שאנחנו משדרים על אותו הגל בכלל (אני והתינוק) לכן אשמח לשמוע איך התחלת ומה עשית (את, לא מה שחיפשת אצל התינוקת)

תודה!

מנטרה מפשפשת בת

על ידי מנטרה* » 01 יולי 2013, 21:02

היי,
אתמול בילינו אני והבנות אצל חבר מהקבוצה של החינוך הביתי. הייתי קצת בלחץ אם היא תעשה שם פיפי, אבל חברתי (האמא) הרגיעה אותי שהיא לא תהיה הראשונה שתעשה פיפי על מזרן הפעילות הנ"ל.
אז על הספה בשלב זה לא ישבתי... אבל מקווה שבעתיד אוכל גם לחזור לשימוש ברהיטים :)
בכל מקרה, לא פספסתי כלום, וחזרנו באותם מכנסיים איתם יצאנו.
היום היינו כל היום בפארק הירקון, במפגש של החינוך הביתי, וגם, חזרנו עם אותם הבגדים היבשים מהבוקר.
אני חייבת לעצור ולשתף כמה שאני גאה בנו, בקטנטנה ובי. זה פתאום תופס אותי, קפצנו למים. כבר 6 ימים בלי חיתול בכלל (רק בלילה בנתיים). מדהים לא? היא בת 3.5 חודשים הפספוסה, וכבר בלי חיתול... מדהים אותי.
בהצלחה לכולכן.
מנטרה

מנטרה מפשפשת בת

על ידי מנטרה* » 29 יוני 2013, 20:26

ערב טוב ויבש לכולנו.
והרי החדשות:
אנחנו כבר 4 ימים שלמים ללא חיתול (רק חיתול ר"פ בלילה, עוד לא עזרתי את האומץ...)
הולך ממש טוב, כמו ילדה גדולה, יוצאת מהבית ען מכנסיים קטנים וחמודים ואמא מלאת אמביציה.
רק אתמול היה לנו קקי אחד במכנסים (כמובן באשמתי) ופיפי אחד במכנסיים (שוב, כמובן, באשמתי, מצטערת קטנטנה...).
זה מאד מרגש אותי. היינו בעיקר בחוץ, משמע ספארי יום שלם, ועוד 2 פארקים. ואחה"צ אבל הורי (כמובן כמובן שגם הפיפי וגם הקקי היו שם...).
בקיצור, נחת.
היום בחזרה מיום הולדת המוני בפארק הירקון, (הייתי בטוחה שאני אפספס שם המון, בגלל כל הרעש והגירויים), באוטו, בדרך השלום פתאום נשמע מהסלקל מאחורה בקשה מנומסת לפיפי. עצרנו בחניה שמצאנו בצד הדרך, בהתחלה היא הסתכלה על כל המכוניות שעברו, ואז סובבתי אותה עם הגב לכביש, הקטנה עשתה פיפי וחזרנו לאוטו מאושרות. זה הרגיש כמו הישג משמעותי, לעצור לפשפוש באמצע נסיעה.
לסיכום, נותנת לשתינו טפיחה על השכם.
מקווה שימשיך ככה. וגם אם לא, זה הכל חלק מהדרך...
אני לוקחת בחשבון שעוד ארטב כמה וכמה וכמה פעמים בפומבי, לאו דווקא ברגע נח... אבל ככה זה. השלמתי עם זה.
אני רק מתלבטת איך לנהוג בבתים של אחרים. זה שאני בחרתי דרך מסויימת לא אומר שהם רוצים פיפי על הספה שלהם.
מה דעתכם בעניין?
לילה טוב.

מנטרה מפשפשת בת

על ידי מנטרה* » 16 יוני 2013, 20:52

היי, היום הפגנתי אומץ.
יצאנו שלושתינו (אני ושתי הבנות) לסידורים ארוכים, הכוללים קניות בסופר וביקור בספרייה (!) והכל, עם מכנסיים בלבד.
כשהיינו בספריה, היא בקשה פיפי, יצאנו והשקנו עץ והייתי מאושרת, רק שכחצי שעה אח"כ, בזמן ששוחחתי עם הספרנית, פתאום הרגשתי חמימות רטובה על החולצה, כל כך פחדתי שהספרנית תקלוט, אז אמרתי לה "שניה" ורצתי בצורה די פאתטית "לבדוק" איזה ספר במדף צדדי. זה נראה אפילו פחות אלגנטי מאיך שזה נשמע. מה לעשות...
החלפתי לה מכנסיים ובדרך חזרה הביתה היא שוב בקשה והשקתה עץ נוסף. טוב, מי שלא נסתכן לא מרוויח, לא?
בכל מקרה, לגבי הלילות, החלטתי ביום א' להתחיל לישון בלי חיתול (היא, לא אני...)
שיהיה לכולנו בהצלחה.

מנטרה מפשפשת בת

על ידי מנטרה* » 15 יוני 2013, 20:34

היי אולי...
אני לא מעירה אותה במהלך היום, במהלך היום היא לא עושה פיפי בשינה כי השינות קצרות יחסית.
לגבי קקי בלילה, לרוב כשהם גדים עוד קצת, הם מפסיקים לעשות קקי ממש בלילה, אלא אם כבר, ממש כשהם קמים בבוקר.

אצלי ביומיים האחרונים יש קטע חדש, היא עשתהפעמיים פיפי ופעם אחת קקי בלי להודיע בכלל, ממש שום סימן, פתאום. אני אשאל ב סימני פשפוש, אעדכן אתכן.

מנטרה מפשפשת בת

על ידי אולי_נפשפש* » 13 יוני 2013, 22:02

אני מאד רוצה לחזור לפשפש בלילה,
ולאורך היום? את מעירה אותה מתנומות היום שלה? היא חוזרת לישון אח"כ?
היו כבר פעמיים שהיא ממש עשתה קקי (שמעו את הרעש המצחיק הזה) והמשיכה לישון, לא רציתי להעיר אותה וישנה עם הקקי עוד איזה שעה (איכס).

מנטרה מפשפשת בת

על ידי מנטרה* » 13 יוני 2013, 16:45

_בכלל הרבה פעמים כשאני מנסה לפשפש אותו כשהוא עייף או רעב או סתם לא בא לו, זה מעורב בבכי ובהקשתת הגוף. אני משתדלת להתייחס לזה בתור הצעה או שאלה שלי, ולהתייחס לתגובה שלו בתור אמירת לא פשוטה, אבל קשה לי עם זה שזה גורם לו לבכי.
גם לכן זה קורה?_
כן, כשהיא עיפה ובלילה...

_כשהיא ישנה במיטה ומתחילה עם תנועות האגן, וזה יכול להיות חצי שעה אחרי שנרדמה, שמתי לב שבהתחלה זה עם עיניים עצומות, היא יכולה לישון גם עוד שעה עם התנועות כל כמה דקות, ולפעמים (כנראה כי היא עושה בטיטול (העזתי להודות שאני כופרת)) היא נרגעת וישנה עוד בלי תנועות.
אתן מעירות אותם לפישפוש או מחכות שיפקחו עיניים? קשה לי להעיר ילד ישן._
גם אצלי בדיוק ככה. בתחילת דרכנו המפושפשת הייתי לוקחת אותה לפשפש בקערה והיא הייתה שמחה ומיד אח"כ נרדמת במיטה, בלי ציצי אפילו. אבל כיום היא מתעצבנת, מתעוררת ובוכה ומיותר לציין שלא עושה פיפי... אני מאד רוצה לחזור לפשפש בלילה, אבל זה לא מצליח. אולי בקרוב אנסה להשכיב אותה לישון בלי חיתול, אולי אז הפשפוש יהיה חלק יותר. יש דף על הנושא:
בלי חיתולים גם בלילה


ניסיתי בהתעוררות של 6 היום לקחת לפישפוש ולא להנקה והיא ממש בכתה, עשתה אומנם קקי קטן אבל ממש בכתה עד שחזרנו להנקה, מה זה אומר לדעתכן? שהעדיפה לאכול ולהמשיך לישון מאשר להתפנות? ועשתה קקי רק כי כבר הייתה ב"שירותים"?

במקרה כזה הייתי מניקה או קודם, עם איזה חיתול בד מתחת לטוסיק, ולומדת מתי היא עושה פיפי, האם תוך כדי ההנקה, האם היא מתאפקת ועושה מייד אח"כ, ומזה היתי מסיקה מסקנות.

עוד שאלה, מה הכוונה לזהות את הבכי שלהם? אתן לא מניקות על כל ציוץ? מתי הם בוכים?
אצלה זה לא בדיוק בכי, אלה מין "דרישות\בקשות". אם היא כבר בוכה (מעט מאד ביום), זה בשעות הערב, בלי כל דרך להרגיע אותה, עד שהיא נרגעת מעצמה, כנראה דרך לפרוק את כל הגירויים שהיא ספגה במהלך היום. בכל מקרה, הדרישות שלהם נשמעות שונה. יש צליל שונה לכל צורך, לומדים מנסיון, פשוט צריך להיות קשובים, כמו בקשב... וללמוד מה מרגיע כל סוג של "תלונה".

מנטרה מפשפשת בת

על ידי אולי_נפשפש* » 13 יוני 2013, 10:47

למפשפשות שלום.
שוקלת פישפוש עם ביתי בת החודש וחצי, מתבוננת ולעיתים מנסה.
רוצה לשתף בכמה תובנות ושאלות
עד עכשיו הייתי כל הזמן מציעה ציצי על כל תלונה, עכשיו התחלתי לנסות פשפוש קודם, בדיוק כמו שאמרת מנטרה, וזה כל כך הגיוני! הרי גם אני מתקשה לאכול אם אני צריכה להתפנות, ההנקות נהיו הרבה יותר רגועות!

מהרגע הראשון שעשינו בהצלחה קקי ראשון בכיור (אני מזהה קקי מההתחלה, פיפי עדיין לא) אני חושבת שהיא צריכה עזרה בלעשות קקי, כלומר או מעל הכיור או להשכיב על המשטח וללחוץ על הבטן. לפעמים היא תעשה קצת לבד, נדמה שלפני כן כשהיה לה היא פשוט עשתה וזהו. מוכר לכן?

כשהיא ישנה במיטה ומתחילה עם תנועות האגן, וזה יכול להיות חצי שעה אחרי שנרדמה, שמתי לב שבהתחלה זה עם עיניים עצומות, היא יכולה לישון גם עוד שעה עם התנועות כל כמה דקות, ולפעמים (כנראה כי היא עושה בטיטול (העזתי להודות שאני כופרת)) היא נרגעת וישנה עוד בלי תנועות.
אתן מעירות אותם לפישפוש או מחכות שיפקחו עיניים? קשה לי להעיר ילד ישן.
מצחיק בהתחלה חשבתי שכל חוסר הנוחות הזו בשינה זה גרפס, בכלל לא כללתי יציאות כמשהו שאמור להפריע.


ניסיתי בהתעוררות של 6 היום לקחת לפישפוש ולא להנקה והיא ממש בכתה, עשתה אומנם קקי קטן אבל ממש בכתה עד שחזרנו להנקה, מה זה אומר לדעתכן? שהעדיפה לאכול ולהמשיך לישון מאשר להתפנות? ועשתה קקי רק כי כבר הייתה ב"שירותים"?

עוד שאלה, מה הכוונה לזהות את הבכי שלהם? אתן לא מניקות על כל ציוץ? מתי הם בוכים?

מנטרה מפשפשת בת

על ידי קרן_שמש_מאוחרת* » 13 יוני 2013, 08:35

אהבתי את הסיפור על השחרור. מזכיר לי ספר שאני קוראת עכשיו - "אמנות ההקשבה לפעימות הלב". מומלץ.

רוצה לשתף בסוגיה שמעסיקה אותי בלילה. הקטנטן נרדם לשנת לילה בדרך כלל באזור תשע בערב. כמעט תמיד בשעה הזו יש לו פיפי שמקשה עליו להירדם אבל משום מה הוא לא משחרר. זה ממש קשה לי לראות אותו קרוע מעייפות ועצבני אבל לא מתפשפש. אני לוקחת אותו למקומות שונים ומנסה כל מיני טכניקות שונות. בסוף זה בדרך כלל משתחרר תוך כדי הנקה אבל זה יכול להיות סאגה של חצי שעה ויותר. זה בדרך כלל הולך ככה - נרדם על הציצי ומתעורר כשאני מנסה להניח אותו כי הפיפי עדיין מפריע לו, או - "נאבק" על הציצי, כלומר מתפתל ומתפתל אבל לא משחרר. זה נורא מתסכל וממש נקרע לי הלב לראות אותו כל כך עייף אבל לא מצליח להירדם.
כל זה בדרך כלל מתרחש גם בשעה שאני מנסה במקביל להרדים את אחותו. זה גורם לי הרבה פעמים לסיים את הערב אחרי ההשכבות - מותשת ומקללת את שיטת הקשב הזו :-) אצלי זה גם תמיד מעורב ברגשות אשמה, ביקורת עצמית וספקות בצדקת הדרך.... המתכון המנצח שלי לאימהות :-)
בכלל הרבה פעמים כשאני מנסה לפשפש אותו כשהוא עייף או רעב או סתם לא בא לו, זה מעורב בבכי ובהקשתת הגוף. אני משתדלת להתייחס לזה בתור הצעה או שאלה שלי, ולהתייחס לתגובה שלו בתור אמירת לא פשוטה, אבל קשה לי עם זה שזה גורם לו לבכי.
גם לכן זה קורה?

מנטרה מפשפשת בת

על ידי מנטרה* » 12 יוני 2013, 15:40

רשמים מטיול בגינה...
טיילתי עם קטנטנתי בגינה (עם מכננסיים וללא חיתול), עצרתי לנביט על ציפור היושבת על ענף (שחרור, למי שזה רלוונטי לה...), פתאום הציפור צייצה איזשהו ציוץ מוזיקלי, הרימה את הזנב ועשתה קקי. בלי לשים לב, אמרתי לעצמי "שימי לב לציוץ הזה, זה ציוץ שאומר קקי", ואז עניתי לעצמי "תגידי, מנטרה, התחלת לפשפש עכשיו גם ציפורים??".
מאוחר יותר קטנטנתי עשתה פיפי ליד שיח, אל מול מבטי העוברים והשבים המתפלאים...
זהו, רק רציתי לשתף... בשביל זה פתחתי בלוג לא?,
שני, תהנו בויזה, אל תשכחי לאכול זאכרטורט!!

מנטרה מפשפשת בת

על ידי פלונית* » 12 יוני 2013, 13:26

שני מ

לגבי הכתמים על הבגדים - אם עדיין רלוונטי.
תרטיבי את הכתם במים קרים, תפזרי אבקת סודה ושימי בשמש.
אחרי שמתייבש אפשר לכבס כרגיל.

מנטרה מפשפשת בת

על ידי שני_מ* » 12 יוני 2013, 08:47

שוב שכחתי שאני במחשב חדש..

מנטרה מפשפשת בת

על ידי פלוני_אלמונית* » 12 יוני 2013, 08:46

+הודעה ממשתתפת חדשה התקבלה בברכה:+

מנטרה אני כל כך מזדהה!
אנחנו כרגע בוינה בחופשה של שבועיים. הכל פה כל כך מתורבת וגם קר וגשום לפעמים. לפשפש כאן ילד מעל כיור גורר לא מעט מבטים נזעמים ומזועזעים. אצלי הוא לא בוכה אלא אם כן הוא רעב או שסימן לי המון ולא הבנתי אז הוא מתאפק וכואבת לו הבטן. לצערי זה קורה פה הרבה יחסית כי אני עושה עוד דברים חוץ מאשר להיות בפוקוס עליו

מנטרה מפשפשת בת

על ידי מנטרה* » 11 יוני 2013, 08:51

תודה אינדיאנית,
אבל זה נח למשל במקומות ציבוריים?

מנטרה מפשפשת בת

על ידי אינדי_אנית* » 10 יוני 2013, 22:04

באסלה אפשר גם לשבת עם הפנים לגב האסלה ולהחזיק אותה בתנוחת פשפוש רגילה בין הרגליים שלך. אני ככה עשיתי תמיד ואף פעם לא לתוך כיור.

מנטרה מפשפשת בת

על ידי מנטרה* » 10 יוני 2013, 20:55

תודה קרן, רעיון מעולה.
אנסה בפעם הבאה...
קצת מורכב עם שטיפת הטוסיק אח"כ... נחשוב על משהו.
תודה!

מנטרה מפשפשת בת

על ידי קרן_שמש_מאוחרת* » 10 יוני 2013, 09:11

וואו מנטרה! קודם כל כבוד! נשמע שאתן קשובות אחת לשנייה בצורה מעוררת הערכה.
לגבי איפה לפשפש - מבחינתי אפשר גם לאסלה (עשיתי את זה כשהייתי בבתים של אחרים אז גם בבית קפה נראה לי עובד) פשוט מחזיקים בתנוחת פשפוש מעל האסלה. מקסימום מתפספס קצת ומנקים אחרינו.

מנטרה מפשפשת בת

על ידי מנטרה* » 09 יוני 2013, 20:07

שלום מפשפשות יקרות!
ונתחיל בהצעת חוק:
בכל מוסד ציבורי צריך להיות כיור לפשפושים... הייתי עם הבנות בבית קפה, הקטנה ממש בקשה קקי, אך לא היה אפילו עץ באיזור... בסוף היא התייאשה ועשתה בחיתול, לרקע קול ליבי הנשבר... :-( מה אתן עושות במצב כזה? יש טיפים?
דבר אחר שקרה לי אתמול, היא עשתה קקי בכיור, פלאטץ' מכובד כזה, התחלתי לשטוף לה את הטוסיק והיא התחילה בקולות מחאה עזים, הפסקתי לשטוף ואז היא המשיכה לעשות קקי. חמודה, היה לה עוד והיא פשוט אמרה לי. מדהים הקשב הזה.

ועוד כמה תובנות מהשבוע האחרון. פתאום שמתי לב שבגלל הגברת הקשב אליה, למדתי ממש את השפה שלה. עם הגדולה הייתי מזהה גם מחדר אחר את הבקשה לציצי (אןןןןן), אבל עם הקטנה אני מזהה הרבה פעמים בקשה לציצי (נה, נה!), בקשה לפיפי, בקשה לקקי, ובקשה לישון (האו, האו- עם שורוק, חלש ומתבכיין כזה). זה מעולה, היא יכולה פשוט לדבר אליי, וזה מקצר את הריטואל של- "היא בוכה, ניתן לה ציצי, לא רעבה? פיפי? קקי? אה, היית בכלל עייפה..." כמובן שיש עדיין לפעמים טעויות, כי הצלילים של פיפי ועייפות מאד דומים, אבל זה עוזר לצמצם... ומן הסתם כל זה תודות לקשב של הקשב... :-)
וגם שמתי לב לא מזמן, שבדר"כ אמהות, כשהתינוק בוכה דבר ראשון מוציאות ציצי, ואמהות מפשפשות ישר מפשיטות... כאילו הברירה הראשונה השתנתה. זה רק אצלי ככה?

ושיתוף אחרון להיום... לפ ני כמה ימים הייתי בחדר שלי, והיא הייתה בסלון ופתאום שמעתי אותה קוראת לפיפי, רצתי אליה והספקנו. זה ממש שימח אותי, כי זה מראה שאני לא חייבת להיות תמיד בפוקוס לידה כדי לפשפש. זה כבר כמעט באוטומט.

לילה טוב!
מנטרה

מנטרה מפשפשת בת

על ידי מנטרה* » 04 יוני 2013, 21:14

שמחה לשמוע!
שימשיך להשתפר (בכל התחומים).

מנטרה מפשפשת בת

על ידי שני_מ* » 04 יוני 2013, 20:22

היי מנטרה וקרן, היום סופסוף התחילו סימנים ראשונים של התאוששות מצידו. ועדיין לא חזרנו לשגרת הפשפושים של קודם. היום עשינו יום בלי טיטולים והיו הרבה הצלחות. הילד באפן כללי רגוע יותר וחזר לסמן סימונים ברורים. שמחה שהולך טוב לשתיכן ומקווה להיות באותה רמת פשפושים כמוכן בקרוב

מנטרה מפשפשת בת

על ידי מנטרה* » 03 יוני 2013, 20:44

היי שני, באמת שדבר ראשון החלמה מהירה.
הצטערתי לשמוע שלא היה לו פשוט בלעדייך, אני אומרת, אל תהיי מוטרדת עכשיו מהפשפוש שלו, זה שטויות. קודם תעזרי לו להרגיש שאת כאן עכשיו, שיתגבר על החוויות הלא נעימות שהיו לו בהיעדרך. אני מאמינה שעוד כמה חיבוקים ממך וזה יהיה מאחוריו. הם מאד חסינים בגיל הזה... יותר ממה שאנחנו מדמיינות.
אחרי שיעבור זעם, תחזרי לפשפושים. ואני מאמינה שיהיה בסדר.

מגניב שהולך טוב. אני מסכימה איתך שברגע שקולטים אי אפשר להתעלם. היום נסענו ברכב ארבעתנו, ו5 דקות מהבית היא עשתה קולות של פיפי, ניסיתי להתעלם (ולקוות שתתאפק עד הבית), אבל זה לא הניח לי, אז עצרנו בהזדמנות הראשונה, אבל היא כבר הייתה כל כך עצבנית שלא עשתה כלום. 4 דקות אח"כ, בבית היא כבר הייתה עם חיתול רטוב... מסכנונה. )-: . מקווה שלא אכזבתי אותה...
אני בימים אלה מאד מתלבטת מה לעשות עם הלילות, האם לפשפש או לישון? אולי עוד כמה ימים אנסה לחזור ולפשפש בלילה.
כל טוב!
מנטרה

מנטרה מפשפשת בת

על ידי קרן_שמש_מאוחרת* » 03 יוני 2013, 17:17

שני - נשמע קשה. החלמה מהירה לשניכם.

מנטרה - בסך הכל הולך ממש טוב (קישטה מרפי!) ברור לגמרי שהוא מודע, ומחכה שאקח אותו לפשפוש תמיד. לפעמים ברגעי חוסר תשומת לב זה מתפספס לי, אבל את רוב הפיפי והקקי במשך היום, אנחנו תופסים. אני גם מרגישה שאני כבר לא יכולה אחרת. היום ישבתי בבית קפה עם חברות ושמתי לו חיתול כדי שאוכל לשתות קפה בנחת ובכל זאת, קמתי לפשפש אותו כמה פעמים (עשה פיפי פעמיים). לא יכולה להגיד "שיעשה בחיתול" כשאני קולטת סימנים..

לי בעיקר קשה להיות בקשב, כשאני בחוץ או דעתי מוסחת עם הבכורה. אני מעריכה מאוד את היכולת שלך להיות עם שתיהן בבית ועדיין לגדל בלי חיתולים. מרשים.

אני מסכימה איתך שללא ספק בראייה הכוללת גם לי זה נראה יותר נכון וגם קל במידה מסויימת, להשקיע את ההשקעה הנדרשת עכשיו בקשב. אנחנו קוצרים את הפירות עם הבכורה. בייחוד זה בולט כשאני רואה חלק מבני גילה, ילדים בני 2.5 - 3 שעדיין עם חיתול.

מנטרה מפשפשת בת

על ידי שני_מ* » 03 יוני 2013, 15:07

אצלנו יש רגרסיה רצינית מאז הניתוח :( ברחתי משם באותו יום ופשפשו אותו בהצלחה מאד חלקית. אני לא הייתי מסוגלת לטפל ולהרים אותו יומיים וכל מה שהוא רצה זה להיות על הידיים שלי. היה המון בכי וכמעט לא הצלחתי לשים לב לפשפושים שלו מאז. היום תפסתי פיפי אחד וקקי אחד וזה הכי הרבה שהצלחתי מאז יום חמישי דודים שלי החליטו שזה הזמן הנכון לחנך אותו להרדם לבד ולהרגיע את עצמו בלול כי בגיל חודשיים המופלג הוא כבר מפונק ומקולקל, אבל "לא נורא אפשר לתקן" חזרתי בערב מהניתוח וגיליתי שהוא צרח כל היום. מזל שלא נשאתי עוד. מאז יש לו קטעים שהוא צורח ורועד ומתקשה כולו כמו אבן ומתכווץ. היום כבר היה עליי כל היום והמצב השתפר קצת. אני מקווה שהכל יהיה בסדר תוך כמה ימים ונחזור לשגרה תקינה ולשגרת פשפשים תקינה בפרט

מנטרה מפשפשת בת

על ידי מנטרה* » 02 יוני 2013, 20:48

היי קרן יקרה.
את מרגישה שהחיים שלך בתור אמא מפשפשת (ומניקה אני מניחה) הרבה יותר קשים משל אימהות אחרות לילדים בגיל כזה צעיר?
דווקא עכשיו כשאת גורמת לי לחשוב על זה, אז לא...
אני חושבת שעם החיתולים הרב פעמיים של הגדולה היה יותר קשה, היא הייתה עושה 6-8 קקי ביום וזה היה יותר קשה.
לגבי הנקה, זה נראה כל כך הרבה יותר קל מבקבוקים...
לשאלתך, היא לא משתמשת במוצץ, דווקא עם הגדולה, שכן הייתה עם מוצץ מגיל 2.5 חודשים כולם מאד הופתעו, כי לא ציפו ממני לתת לה מוצץ, (באמת לא רציתי אך המציאות חייבה...).
הפשפושים נהיו עכשיו יותר קלים. אני מפספסת מעט מאד, וזה חוסך לי כביסה של חיתולים. זה דורש כמובן ריכוז, וזה קשה בזמנים שהגדולה דורשת תשומת לב (כאמור הגדולה גם איתי כל שעות היום). אבל אני מרגישה שזה יילך ויהיה קל יותר.

הסביבה שלי מתייחסת אלי כאילו אני פסיכית שעושה לעצמה חיים קשים ואני חושבת שלגדל תינוקות זה אינטנסיבי
לדעתי את צודקת, לגדל תינוקות זה אכן אינטנסיבי, ורצוף בבחירות שלא בהכרח מוצאות חן בעיניי הסביבה ולא בהכרח הקלות ביותר ליישום. עבורי הנוחות שלי היא לא השיקול המשמעותי בדר"כ, ואני לא מפחדת מעבודה קשה עבור משהו מאני מאמינה בו.
לשמחתי הסביבה שלי למדה להתרגל לבחירות שלי, אפילו שהן נראות להן לרוב מוזרות (ללדת טבעי, להניק עד גיל 2.4, לא לשלוח לגן, בלי טלויזיה, בלי צעצועים רעשניים וכד'...), שמתי לב שהפשפושים, (שלדעתי זה ממש קטע מטורף), הרימו הרבה פחות גבות מאשר חיתולי הבד, שהיו סנסציה בזמנם...
וכמו שחבר טוב אמר לי פעם, (ולקחתי את זה כאחת המחמאות הגדולות שקיבלתי)- "את אף פעם לא עושה משהו רק כי כולם עושים אותו, בלי להטיל ספק, על כל דבר את עוצרת, חושבת ומחליטה מה נכון בשבילך". לדעתי כולם צריכים לעשות כך, לפחות בדברים שחשובים להם. ממה שכתבת אני מבינה שגם את עושה אותו דבר... מעבירה את המחמאה גם אלייך. :-) (ובכלל אני חושבת שזה משהו שמאפיין את ה"באופנים".

רגע, עוד משהו להוסיף, אמרת:

אני מניחה שחיתול היה מקל עלי את החיים במידה מסויימת
אז אוליחיתול היה מקל עלייך עכשיו, אבל מקשה עלייך כשהיית מחליטה לגמול מחיתולים. נראה לי שאם מסתכלים על התקופה כולה, אז לפשפש זה יותר קל, יותר בריא ויותר מספק...
איך הולך בפשפושים חוץ מזה?
לילה טוב

מנטרה מפשפשת בת

על ידי קרן_שמש_מאוחרת* » 02 יוני 2013, 17:36

מנטרה התכוונתי שאת לא מלאה מלשון מייגעת (בתגובה לאמירה שלך). אני זוכרת כמה פעמים שדווקא התפדחתי שבן זוגי (לא יודעת למה) רצה לפשפש לתוך פח אשפה, אבל כשחושבים על זה, זה די הגיוני לפשפש לתוך פח אשפה :-)
כיוון שמצבנו דומה במעט (שני ילדים בהפרשים דומים ומפשפשים תינוקות פעוטים) אני תוהה (בעקבות תגובות שאני מקבלת ממשפחה וחברים) - את מרגישה שהחיים שלך בתור אמא מפשפשת (ומניקה אני מניחה) הרבה יותר קשים משל אימהות אחרות לילדים בגיל כזה צעיר?

אני מניחה שחיתול היה מקל עלי את החיים במידה מסויימת אבל הסביבה שלי מתייחסת אלי כאילו אני פסיכית שעושה לעצמה חיים קשים ואני חושבת שלגדל תינוקות זה אינטנסיבי. נקודה. וגם באותו עניין (פשוט משהו שאני עסוקה בו לאחרונה) - אתם עם מוצץ? לא קשור לבלי חיתולים ישירות אבל גם היעדר המוצץ מעורר מהסביבה שלי כל מיני תגובות. כאמור, חסרה לי קצת סביבה שבה הבחירות שלי כאמא לא נחשבות כה חריגות.

מנטרה מפשפשת בת

על ידי מנטרה* » 01 יוני 2013, 21:03

וואו, לא ידעתי שזה בלוג מדעי...
ולהמשכת איסוף הנתונים הסטטיסטי,
גם הגדולה, שאמנם לא פושפשה רשמית, אבל הסתובבה בבית בלי חיתול וגם לעיתים עשתה בסיר, וגם הקטנה- טוב, עליה קראתן כבר, שתיהן לא סבלו מגזים.

מרים, ייתכן כי הפספוסים נובעים מכך שבעבר היית מפשיטה אותו כחלק מ"טקס פיפי", ועכשיו כשהוא ערום הוא מייחס את זה לכך שעכשיו ניתן לעשות פיפי חופשי?
אני נתקלתי במשהו הפוך, בהתחלה כדי לפשפש אותה, הייתי מורידה לה לגמרי את המכנסיים (בימים קרים היא לבשה בבית מכנסיים בלבד, בלי חיתול), בקיצור, יום אחד כשהיא בקשה לעשות פיפי ניסיתי רק להפשיל לה את המכנסיים עד הברכיים והיא לא עשתה, ניסיתי שוב והיא לא עשתה, ובסוף הורדתי לגמרי ואז היא עשתה, התסריט הזה חזר כמה פעמים עד שהבנתי שהיא מרגישה שהיא עדיין לבושה ומתאפקת, איזה פספוסה :-) . אז אולי אצלו זה הפוך. בטח בקרוב הוא יתרגל למצב החדש. (אל תשכחי לעדכן).

היום היינו בפארק הלאומי (גרים 5 דקות נסיעה משם), היא הייתה עם חיתול, וכשבקשה קקי לא כל כך רציתי שתעשה ליד עץ, כי היא משלשלת והיו המון אנשים, אז פשפשתי אותה מעל פח אשפה... הצליח בגדול. ממש נח, ככה גם היה לי נח לנקות אותה עם המגבונים ישר לפח. מאוחר יותר היא גם עשתה שם פיפי, איזה שוויצרית...
(מיותר לציין שהחברים שפגשו אותנו שם היו מופתעים, נכון?, הם עוד לא התאוששו מהחיתולים הרב פעמיים שהיו לגדולה- הוכחתי להם שאני פסיכית לגמרי, והפעם אני חייבת להסכים איתם).
שיהיה לילה טוב ויבש.
מנטרה

מנטרה מפשפשת בת

על ידי טנא_מלא_כוכבים* » 30 מאי 2013, 13:00

הי,
אצלנו ביום שבו הורדנו את החיתול לגמרי (בגיל חודש וחצי) נעלם כל מה שנדמה היה לנו עד אז כ"גזים", ופגו הצורך להסתובב בבית שעתיים, לקפוץ על כדור הפיזיו וכל השאר, וכמו כן, הסתיימו בעיות מסוימות בהנקה, בעיקר אלו שקראנו להן "נקמות" - רוצה ולא רוצה לינוק, תופס ועוזב, לא שקט וכו'.
אין לנו ספק שה"בעיה" שקראנו לה "גזים" היתה שהוא רוצה להתפשפש לפני השינה, לוחץ לו, והוא מוטרד.
@}.

מנטרה מפשפשת בת

על ידי אביבה* » 29 מאי 2013, 22:39

שני הי, נשמע די גאוני מה שאת אומרת לגבי הגזים. מעניין באמת לבדוק אם לתינוקות מפושפשים אכן אין את מה שנקרא "גזים". (כלומר אינם צורחים באופן לא מוסבר בגילאי 0 עד 3 חודשים)

מנטרה מפשפשת בת

על ידי מרים* » 29 מאי 2013, 22:34

הי מנטרה,
נפגשנו במעגל של תמר לפני שבוע(-:
כל הכבוד לך על הרחבת רדיוס הבלי חיתולים שלכן, מעורר השראה!
המגעל היה גם קטליזטור מבחינתי להורדת החיתול, אם כי אני עדיין קצת מקובעת ומתקשה להוריד בחוץ.
בכל אופן מאז שהורדתי בבית היו לי המון המון פספוסים - הרבה יותר ממה שהיו עד עכשיו כשפשפשתי עם חיתולים, מוזר?
וגם התחלתי להשתמש בגיגית ליד המיטה, כמו שתמר הציעה, על מנת מנוע התעוררות באמצע הלילה וזה בהחלט נחמד לא לצאת ממש מהחדר, אבל מאד קשה לי להחזיק אותו מעל הגיגית, אז לא יודעת מה עדיף. וגם כאן היו לי יותר פספוסים - כולל קקי במיטה ללא שום סימן מקדים... את יודעת איך זה מרגיש...
אז לקח לי זמן והגעתי לקרוא את הבלוג שלך, מקווה לתמוך ולהיתמך וירטואלית עד להורדת החיתול לעד (-:

מנטרה מפשפשת בת

על ידי שני_מ* » 29 מאי 2013, 00:58

לצערי אך לשמחתי במקרה הזה הוא לא יונק. גילינו אצל מירה ליבוביץ' בעיה מבנית שמפריעה לו לינוק ועברנו לתמ"ל אורגני עם מעט מאד שאיבות בגלל חוסר זמן שלי :-(
בקשר לפשפושים מצאתי פתרון :) לדודים שלי יש מישהי מאתיופיה שעובדת אצלם וגרה אצלם בבית כל כך הרבה שנים שהפכה למשפחה. את שני הבנים שלה פשפשה כי זה היה הסטנדרט ועכשיו הסכימה לשמור ולפשפש עם הילדון שלי. אני מפחדת לקחת תינוק לבית חולים. ביוחד כי גם אם יתפוס שם משהו לא רציני יכנס מייד למוד של רוצה רק את אמא ולא מוכן שאף אחד אחר יגע בי. אני בינתיים פוחדת מהפרידה ממנו הרבה יותר מאשר מהניתוח. הוא ילד של אמא ואני אמא של ילד. לא כיף להפרד מהחיוך הזה לכמה ימים. יש לי חלומות מתוקים על בריחה מבית חולים שעה אחרי הניתוח. אולי אישם..
פיפי\קקי על אמא זה כיף. רק לא קקי על הבגדים היפים שלו. באופן מוזר למדי למדתי להינות מזה. ד"א פשפושים. אני חושבת שהסיבה לחלק גדול מהגזים המסתוריים שתוקפים ילדים בגיל 0-3 חודשים הם בגלל שצרכי התינוק לא נענים. כשהוא מתאפק אפשר לראות שכואבת לו הבטן. הרפלקס נעלם בגיל 3 חודשים וכך גם רוב הגזים שתוקפים תינוקות. ומתוך שלל בעלי החיים שיצא לי לגדל בעצמי: ציפורי בר, עוף דורס, תוכים, חתולים וסייח מעולם לא נתקלתי בגור שהיו לו גזים. אז מה קרה? התקלקלנו? מעניין אותי לשמוע מה אתן חושבות על זה

מנטרה מפשפשת בת

על ידי מנטרה* » 28 מאי 2013, 22:07

מנטרה את כמובן לא מלאה!
קרן? לא הבנתי...
אכן תמיכה ווירטואלית היא חשובה... שמחה להיות כאן עבורכן!
שני, איזה יופי שהיה יום טוב, כפי שאמרו חכמים ממני: יום עסל יום בסל...

ולגבינו, איך לסכם זאת? אם היה לי שקל על כל פיפי\קקי שעשו עליי היום, הייתי יכולה לקנות קרטיב...
(אם כי היו גם שני קקי בכיור (עדיין משלשלת, מסכנונה), מס' פיפים בכיור ופיפי אחד בעץ... :)
אבל עדיין, השלשול הזה פשוט מעיק. היא קבלה חיסון נגד רוטה לפני שבוע (החיסון היחיד שקיבלה עד עכשיו) והיא לקחה אותו לא טוב...
את שאר החיסונים אנחנו דוחים בנתיים. וזה חיזק את החלטתנו לא למהר איתם... הם יהיו פה גם בגיל שנה...

שני, אני בטוחה שהוא יסתדר, תינוקות הם הרבה יותר חסונים מאיך שאנחנו תופסים אותם, יהיה בסדר. הוא יבוא לבקר אותך? הוא יונק? איך יסתדר עם זה?

שיהיה לילה טוב.
מנטרה

מנטרה מפשפשת בת

על ידי שני_מ* » 27 מאי 2013, 23:29

וואו מנטרה איזה כיף!!! דולב בן חודשיים (ויום)
היה לנו יום מדהים מבחינת פשפושים. תפסתי את כל הפיפי חוץ משניים. ולראשונה הצלחנו לפשפש מתוך שינה (עליי), וגם קקי אחד באמבטיה.
מסכימה עם קרן - כיף לקבל חיזוקים ולשמוע שהפספוסים שלי הם לא בגלל חוסר תשומת לב לילד.
בינתיים נמנעה בעיה אחת. בעלי הסכים לא לחסן עד גיל חצי שנה כך שלא נצטרך להסתבך שוב עם חום ושלשולים שמקשים לשים לב לקקי בזמן הקרוב. :-) כולי אושר! עכשיו חוץ מהניתוח יש צפי להתקדמות כמתוכנן.
מה שמדאיג אותי זה שתכאב לו הבטן אם הוא יתאפק ויחכה שיפשפשו אותו, אני בטוחה שזאת הסיבה שהוא בוכה. מקווה שלא יחשוב שנטשתי אותו :S

מנטרה מפשפשת בת

על ידי קרן_שמש_מאוחרת* » 27 מאי 2013, 21:22

מנטרה את כמובן לא מלאה!
אני קוראת בשקיקה כל מילה.
מה שחסר לי בעיקר בסביבה שלי זה עוד אימהות מפשפשות, אז גם תמיכה וירטואלית היא מצרך יקר ערך מבחינתי :-)

מנטרה מפשפשת בת

על ידי מנטרה* » 27 מאי 2013, 20:29

היי שני, קודם כל, רק בריאות! והחלמה מהירה כמובן.
בן כמה דולב?
אני בטוחה שיהיה בסדר, תנסי לתאר למי שיהיה איתו איך הוא מסמן, ומקסימום- הוא יעשה בחיתול ויתבאס... לא טראגי, תחזרי מהר ותמשיכו מאיפה שהפסקתם.
לגבי פיפי בשידה ובלי סימני קקי, כנראה שיש פשוט עליות ומורדות. גם אני שמתי לב לכך, אחרי יומים שלושה מעולים יכול להגיע שבוע רטוב במיוחד...

ואצלינו, היום היה "יום ללא חיתול". ממש בכלל.
ובתפריט:
2 נסיעות של 10 דקות כל כיוון.
3 שעות בבית הוריי+ שעתיים עם אימי והבנות (הבת הגדולה בת 3) בבית קפה שכונתי.
והכל ללא חיתול בכלל, וכמעט בלי פספוסים, רק פיפי אחד כשהתיימרתי לקרוא עיתון...
היא אפילו עשתה 3 קקי בכיור בבית ו2 קקי בחצר של הוריי (כן, לצערי עדיין משלשלת).
בקיצור, אני מאד גאה בנו, שברנו את מחסום ה-"בלי חיתול רק בשכונה".
כשהיינו בבית הקפה, פעמיים לקחתי אותה לעץ סמוך ברחוב. בפעם השניה, אדם מבוגר וחביב שאל אותי בחיוך "לאן כל הטיולים?" באמת נראה מוזר לראות אמא עם תינוקת קטנטנה וחצי ערומה מסתובת בבית הקפה, אז עניתי בטבעיות "היה לה פיפי", חבל שאין לי דרך להעביר לכן את המבט המופתע שקיבלתי. שווה הכל!!! :-)

חשבתי לי היום על כך שעם הגדולה, בגלל החיתולים הרב פעמיים הגדולים היא תמיד לבשה מידה אחת יותר גדולה, והקטנה, בגלל שהיא (לפחות היום...) בלי חיתול, אז היא צריכה מידה אחת פחות, כי המידות לוקחות בחשבון את נפח החיתול שעל הטוסיקון...

וזהו להיום, מאחלת לכולכן בריאות ואושר.
מנטרה

מנטרה מפשפשת בת

על ידי שני_מ* » 27 מאי 2013, 16:53

אצלנו יש ימים טובים יותר וימים טובים פחות. דולב משנה העדפות פשפוש כל יום יומיים משום מה. קודם עליי ועכשיו ביומיים האחרונים החליט לא להראות בכלל סימני קקי ולעשות פיפי רק על השידה שלו. שבוע שעבר גיליתי שהוא מעדיף פיפי בעמידה וקקי בתנוחת כריעה. אתמול בבוקר מילא אותי רגשות אשמה. הוא צרח וצרח ולא הבנתי שהוא צריך שוב פיפי ומתאפק. שעה וחצי עד שהצלחתי להבין שזה מה שהוא רוצה. בינתיים פיפי במשך היום אני מצליחה לתפוס יפה. בלילה ובחוץ אנחנו עם חיתול ואין לי מושג איך לתפוס את זה. במשך היום אני רואה שהוא מתחיל להתאפק יותר ויותר. מה שמפחיד אותי מאד זה יום חמישי. אני צריכה לעבור ניתוח קטן לתיקון הקיסרי ולא אוכל להיות איתו ולפשפש אותו שלושה ימים. אף אחד לא מזהה את הסימנים שלו חוץ ממני. מה עושים?

מנטרה מפשפשת בת

על ידי מנטרה* » 26 מאי 2013, 22:52

היי קרן,
לגבי המעגל, הדברים שעוררו בי השראה הם בין היתר (כבר אחרי הפרשנות שלי לנאמר): (פספסתי מעט, כי הלכתי לפשפש פעמיים באמצע :-) )
המחשבה על חיתולים בלילה ומחוץ לבית כאל "שירותים צמודים". שבעצם כפי שאמרת, זה נותן לנו קצת שקט, ובכך מוריד את הקשב שלנו, וזה בטח מעכב את התהליך ואת האמון שנבנה בין האם למפושפש\ת. לכן אני שוקלת עוד כמה ימים להוריד חיתול בלילה. ובנושא "שירותים צמודים" הבנתי מתמר שמבחינתה זאת לא אופציה. הם בלי חיתול וזהו.
אני גם התלבטתי בנושא הקולות של הפשפוש, כי לפעמים אני לא בטוחה האם זה פיפי או קקי, ותמר אמרה שזה בסדר שיהיה קול זהה לשני הצרכים.
אני שאלתי לגבי הלילה, קורה שהיא עושה סימני פיפי ואז כשאני לוקחת אותה לכיור היא מתעצבנת ומתחילה לבכות, תמר הציעה לא להוציא אותה ממצב השינה, אל חדר אחר, אלא בלילה לפשפש בקערה במיטה. את זה ניסיתי וזה דווקא לא עבד, אבל אולי אם היא תשן בלי חיתול זה יהיה יותר מהיר ופחות יעורר אותה. כי עם חיתול לוקיח לי זמן להוריד אותו ואח"כ להחזירו וזה מאד מפריע בשינה ובטח מעצבן.
תמר גם הציעה "רשימת תחנות": למי שלא בטוח שקולט סימנים, אז כדאי להכניס לשגרה את התחנות בהן יוצע לתינוק לפשפש, למשל קימה משינה, לפני יציאה מהבית, כשאת עושה פיפי וכד'. אם מעניין אותך אני יכולה לפרט יותר תחנות, אני פשוט לא כל כך עושה את זה, אלא מפשפשת על פי סימנים.
ובכלל, המפגש עם כל כך הרבה מפשפשות (+תינוקותיהן הערומים...) היה מהנה ומחזק. במיוחד לשמוע על כך ממישהי שכבר הצליחה 3 פעמים, אחת מהן בהתחלה מאוחרת.
וגם לשמוע את השאלות והתשובות של האחרות. אני חשבתי שרק לי יש הרבה פספוסים עדיין ושהולך לי לאט, והמעגל נתן לי הרגשה שאני לא לבד, וכמוני יש הרבה אמהות, עם בגדים ספוגי פיפי שמנסות לקלוט מתי לקטנטן\נה יש פיפי.
מקווה שלא הלאתי אותך.
לילה טוב.
מנטרה.

מנטרה מפשפשת בת

על ידי קרן_שמש_מאוחרת* » 26 מאי 2013, 20:04

מנטרה, אני איתך בחיתולים בלילה ובחוץ. וגם בהתלבטות לגבי זה, בעיקר בלילה. באופן כללי, אני מרגישה שעם הגדולה הייתי במתח הרבה פעמים בחוץ ,באופן שלא עשה לי טוב. רוצה לשבת בבית קפה ופשוט להנות. מנסה גם לפשפש עם חיתול כשאני בחוץ אבל ברור שפחות קשובה...ובלילה אני חושבת לעצמי שאני גם ככה כל כך גמורה שלהוסיף פשפושים נראה לי מוגזם. מצד שני, הוא כזה מפשפש מצטיין במהלך היום (מי אמר מרפי ולא קיבל :-)) שאני אומרת לעצמי שזה אולי עניין של לפשפש פעם פעמיים לפני הנקה וזה לא כזה סיפור. הוא גם הרבה פעמים בוכה כשהוא מתעורר מתוך שינה ולא מקבל ציצי מיד, לא רוצה להעיר את כולם...

לא הצלחתי להגיע ליום העיון לדאבוני (זה המעגל שהכי רציתי להגיע אליו). אשמח אם תכתבי פה, מה היו הדברים שחידשו לך, או גרמו לך לחשוב. תודה!!

מנטרה מפשפשת בת

על ידי מנטרה* » 25 מאי 2013, 19:29

היי שני וכולן.
גם לנו הייתה תקופה (בהתחלה בעיקר) שהיא הייתה עושה בעיקר עליי. לא ברור לי למה... גם אתמול היא עשתה עליי 4 פיפי וקקי אחד, כבר הפסקתי לטרוח להחליף בגדים רטובים מפיפי...
ובכלל, מיום רביעי הולך קצת פחות טוב, אבל אולי זה כי היא לא מרגישה כל כך טוב. מקווה שתרגיש טוב מהר ושנחזור לתלם...
ביום שלישי השתתפנו במעגל של תמר (יום עיון- באופן טבעי), והיה ממש מעשיר, מרתק ומלא השראה עבורי. המון מחשבות, במיוחד על לישון בלילה בלי חיתול (ביום היא ישנה בלי חיתול במיטה שלנו), הלילה ניסינו את זה, אבל העיתוי האומלל (שהיא כאמור לא מרגישה משהו) נגמר בקקי במיטה, כולל על המגבת, השמיכה והבגדים ומקלחת (לה ולי) ב-5 בבוקר... נסה שוב שבוע הבא.
באופן כללי, בבית אנלנו תמיד בלי חיתול, ובחוץ על רב פעמי. אין לי אומץ להיות בחוץ, נגיד מסעדה, או בית של חברים (או אפילו מחצלת של חברים) בלי חיתול. אני מניחה שהמחיר של זה היא שאני אוטומטית פחות עירנית לסימנים בחוץ. אולי כשנחזור לתלם אני אשקול שוב להיות גם בחוץ בלי. זה קצת מלחיץ לא? מה אתן עושות?
לילה טוב ותודה על התגובות, ממש כיף לי! :-)

מנטרה מפשפשת בת

על ידי שני_מ* » 24 מאי 2013, 00:52

משהו מוזר מאד קרה. כבר חצי יום שקקי פיפי רק על אמא. אתמול הורדנו לראשונה חיתול ל24 שעות. יום שבת ננסה שוב. למישהו יש תובנות למה קקי פיפי רק עליי?

מנטרה מפשפשת בת

על ידי טנא_מלא_כוכבים* » 23 מאי 2013, 22:48

שלום,
כל הכבוד לכן.
מה עושים עם בגד שעשו עליו קקי?
יש משהו שמוריד את זה?
ישר לגיגית עם מים פושרים. אחרי השריה - לכביסה. אם לבן או יש כתם צהבהב, אפשר לתלות בשמש (לפני או אחרי כביסה) - היא מסירה (מלבינה) את הכתם.
אצלנו בקיץ הוא היה רוב הזמן בלי מכנסיים. לא היה צורך.
פרט לסמנים שאני מניחה שחלקם יסתמנו להם ויתבררו עם הזמן (הם גם משתנים), כדאי לנסות לפשפש מייד לאחר השינה, כשיש אי נוחות ביניקה, לפני תחילת הנקה, לאחר נסיעה ממושכת (באוטו, בעגלה או נשיאה במנשא) וכו'.
יש כאן דפים נוספים מלאי רעיונות והצעות - מניחה שאתן מכירות.
עדכנו איך הולך!
@}

מנטרה מפשפשת בת

על ידי שני_מ* » 23 מאי 2013, 15:22

אצלי הפספוס עוד 3 ימים בן חודשיים. התחלנו לפשפש אותו מגיל חודש ברצינות. היתה לנו בהתחלה תקופה שדווקא הצליח עם קקי. תפסתי שני שליש מהפעמים 2-3 פעמים מתוך 4 ביום. לפני שבוע וחצי קיבל חום והתחילו שלשולים. מאז הבריא אבל הפסקתי לדעת מתי הוא עושה
עניין הפיפי היה עקר עד המחלה שלו. לא הצלחתי לתפוס פעם אחת אבל כל פעם שהחלפתי לו חיתול עמדנו מעל האמבטיה ואמרתי פיפי. לתדהמתי אחרי שלושה שבועות הוא הבין והתחיל לעשות. עכשיו אני מצליחה לתפוס שליש מהפעמים שהוא עושה פיפי 2-4 פעמים ביום. כשמצליח אני אומרת איזה יופי, כל הכבוד בהתרגשות. צוחקת ומחייכת אליו. והוא מחזיר לי צחוק וחיוכים. אם לא עושה הוא מקבל נשיקה (רעיון שהשאלתי מבשמת). עד היום היה עם טיטולים כל הזמן. אתמול בערב הורדתי לו טיטול פעם ראשונה. יש יותר הצלחות יחסית. אבל אתמול שמתי מעל האמבטיה ואמרתי "פיפי קקי" לא יצא כלום. לקחתי אותו עליי ופתאום פלט עליי ואז ישר פיפי. סובבתי אותו עם הגב אליי בסוף הפיפי כדי שפחות מזה יפגע בי ואז קיבלתי קקי ישר לפופיק. היום שוב פיפי עליי. מתחילה להרגיש כמו משתנה ציבורית אבל היו לא פחות הצלחות מפספוסים אז האוירה חיובית ומעודדת :). יש רק דבר אד שממש לא מובן לי בנושא. הלבשת התינוק. מה עושים עם בגד שעשו עליו קקי? יש לי כבר שני בגדים מוכתמים ובכביסה זה לא לחלוטין יורד (מכבסת עם אבקה אקולוגית) בקצב הזה עוד שבוע לא יהיה לו שום דבר בלי כתם ללבוש. יש משהו שמוריד את זה?

חזרה למעלה