מיחזור איזה כיף

שליחת תגובה

כרוחב הראות -- עומק הרעות
קוד אישור
הזן את הקוד בדיוק כפי שהוא מופיע. כל האותיות הן אותיות גדולות.
סמיילים
|יד1| |תינוק| |בלונים| |אוף| ;-) :-] |U| |נורה| |עוגה| |גזר| |אפרוח| 8-) :'( {@ :-) |L| :-D |H| ((-)) (()) |יש| |רעיון| {} |#| |>| |שקרן| >:( <:) |N| :-0 |תמר| :-S |מתנה| |<| :-( ZZZ :-| |*| :-/ :-P |עץ| |!| |-0 |Y| :-9 V :D :) ;) :( :o :shock: :? 8-) :lol: :x :P :oops: :cry: :evil: :twisted: :roll: :!: :?: :idea: :arrow: :| :mrgreen: :geek: :ugeek:

BBCode פעיל
[img] פעיל
[url] פעיל
סמיילים פעילים

צפיה מקדימה של הנושא
   

הרחב תצוגה צפיה מקדימה של הנושא: מיחזור איזה כיף

מיחזור איזה כיף

על ידי פלוני_אלמונית* » 21 אוגוסט 2016, 12:14

+הודעה ממשתתפת חדשה התקבלה בברכה:+

יש אצלי בחצר לא מעט סוגי מתכות כגון דוד שמש ישן, מתקן הרמה כבד, ברזלים, האם יש מישהוא שמעוניין לפנות ללא תשלום?

מיחזור איזה כיף

על ידי פלוני_אלמונית* » 20 ספטמבר 2011, 10:02

+הודעה ממשתתפת חדשה התקבלה בברכה:+

שלום איפה ניתן למחזר בהוד השרון בקבוקי פיקדון? זכוכית ופלסטיק? משהו יודע אולי?
המון תודה

מיחזור איזה כיף

על ידי ענבל_מזכרון_יעקב* » 03 אפריל 2010, 09:49

איך ואיפה אפשר לקנות מוצרים מחומרים ממוחזרים? למשל מחברות מנייר ממוחזר, מוצרים מפלסטיק ממוחזר וכ"ו.
מוצרי נייר ממוחזר: אתר אמניר
מוצרי פלסטיק ממוחזר: אתר index]אביב files[/po]/frame.htm
וגם:
דו-ארט - מפעל לייצור מוצרי נייר ממוחזר
החנות הירוקה
ברוקולי – חנות ווירטואלית למוצרים עם ערכים

מיחזור איזה כיף

על ידי אמא_של_יאני* » 28 מרץ 2010, 17:17

איך ואיפה אפשר לקנות מוצרים מחומרים ממוחזרים? למשל מחברות מנייר ממוחזר, מוצרים מפלסטיק ממוחזר וכ"ו.

מיחזור איזה כיף

על ידי נ_ע_מ_ה* » 21 יולי 2009, 20:15

היות ואין דף מתאים למיחזור ברזל,אני כותבת כאן:
בקיבוץ סמר השכן לנו,ממחזרים קופסאות שימורים אצל סוחרי ברזל
מעניין,לא?
אשמח לתת פרטים של העוסקת במלאכה,למי שמעוניין

מיחזור איזה כיף

על ידי בנצ_100* » 09 ספטמבר 2008, 20:40

כתבו על פח המחזור בקבוקים שלנו שאסור להכניס אליו קופסאות גבינה, יוגורטים וכדומה והוא מיועד רק לבקבוקי שתייה...

חבל, דווקא היה נחמד מאוד, זה חלק משמעותי מהפסולת שלנו. כשזרקנו אותם למחזור - פתאום הזבל הרגיל היה שקית קטנה בשבוע. הפסקנו עם זה עכשיו, בגלל מה שכתוב והופס - שלוש שקיות בשבוע.

ודרך אגב, אם אני גרה בהרצליה, ואסע עד משק ברזילי בהוד השרון לקנות שם כי הם נותנים הנחה על שקיות - הדלק שאשרוף בדרך יהיה הרבה פחות אקולוגי. אני פשוט מביאה שקיות איתי לסופר, או לחילופין משתמשת בשקיות הסופר כשקיות זבל בבית.

מיחזור איזה כיף

על ידי הרגע_שלפני* » 26 פברואר 2008, 23:12

אז גם קרטונים של נייר טואלט ובריסטולים שונים לא לזרוק לפח נייר של אמניר?

מיחזור איזה כיף

על ידי מורינגה_רותמית* » 26 פברואר 2008, 09:49

שישה סוגי זבל זה מספיק לי אני לא רוצה שיהיה לי גם קרטונים
אילה, 100% כמובן (גם 6 זה המון!)

אז אם כן יש לך קרטונים, נראה לי עדיף שתזרקי אותם לפח הרגיל. זה מה שממילא יעשו החברות הממחזרות, רק שאז זה יעלה להם יותר ויהיה להם פחות כדאי.
(דרך אגב, קרטונים של נייר טואלט מתקמפסטים מצוין! קראתי את זה בדף של קומפוסט במרפסת בעיר , לא האמנתי בהתחלה, אבל ניסיתי וזה מאד מצליח.)

מיחזור איזה כיף

על ידי פלוני_אלמונית* » 26 פברואר 2008, 02:12

לא ממחזרים בארץ קרטונים של חלב ומיץ. יש להם ציפוי פנימי שלא מאפשר את מיחזורם או הופך אותו ללא כדאי. ביררתי זאת עם נציגי אמניר וקמ"מ (שני המפעלים הגדולים) בתערוכת איכות הסביבה האחרונה. מה שניתן לעשות כדי למזער נזקים הוא לקפל את הקרטון היטב להקטנת נפח הפסולת לפני השלכתו.

מיחזור איזה כיף

על ידי אילה_א* » 25 פברואר 2008, 22:14

לגבי קרטונים של שתייה בפח הניירות - בטוח שלא, אם כבר בפח הקרטונים...
אצלנו אין קרטונים וניירות יש רק ניירות וגם זה אחרי שביקשתי מהעריה ואני שמה בו גם קרטוני ביצוע גלילי נייר טואלט ואם היו לי קרטוני חלב אז גם אותם
וכשאני חושבת על זה שישה סוגי זבל זה מספיק לי אני לא רוצה שיהיה לי גם קרטונים
כי יש לי שני סוגי בקבוקים
נייר
אורגני
להטמנה (בטריות)
וקונבנציונאלי (הכי מעט )

מיחזור איזה כיף

על ידי יעלי_לה » 25 פברואר 2008, 11:22

ככל שהמיון ע"י הצרכנים מדויק יותר, נהיה יותר כלכלי למחזר.
נכון, אבל חלק מחברות המיחזור (למשל אביב, כך הם אמרו לי בטלפון) לא סומכות על המיון של הצרכנים ופשוט זורקות כל מה שמועד לפורענות.

לגבי קרטונים של שתייה בפח הניירות - בטוח שלא, אם כבר בפח הקרטונים...

מיחזור איזה כיף

על ידי מורינגה_רותמית* » 25 פברואר 2008, 11:14

_לדעתי מותר לזרוק לפח מחזור נייר קרטונים של מיץ/חלב
רציתי לכתוב שאי זורקת אבל אני לא צורכת מיץ וחלב רק פעם בכמה חודשים
אבל אני בטוחה שאם היה אסור היו מזהירים מפניו או שיש להם מערך מיון_
כן, יש מערך מיון, אבל המיון זה מה שמייקר תהליכי מיחזור ומפחית את הכלכליות שלהם לחברות הממחזרות.
ככל שהמיון ע"י הצרכנים מדויק יותר, נהיה יותר כלכלי למחזר.
וכל הזמן יזמים מפסיקים למחזר כי הם מפסידים על זה כסף.

מיחזור איזה כיף

על ידי אילה_א* » 24 פברואר 2008, 14:58

לדעתי מותר לזרוק לפח מחזור נייר קרטונים של מיץ/חלב
רציתי לכתוב שאי זורקת אבל אני לא צורכת מיץ וחלב רק פעם בכמה חודשים
אבל אני בטוחה שאם היה אסור היו מזהירים מפניו או שיש להם מערך מיון
אז כן .

מיחזור איזה כיף

על ידי מורינגה_רותמית* » 24 פברואר 2008, 14:51

מותר לזרוק לפח מחזור נייר קרטונים של מיץ/חלב??
בדרך כלל יש בהם או ציפוי פלסטי מבפנים, או ציפוי מתכתי.
אז לא.

מיחזור איזה כיף

על ידי הרגע_שלפני* » 24 פברואר 2008, 14:01

מותר לזרוק לפח מחזור נייר קרטונים של מיץ/חלב??

מיחזור איזה כיף

על ידי שקיעות_של_פטל* » 22 פברואר 2008, 16:30

מותר להכניס גם בקבוקים אחרים (למשל שמפו או סבון נוזלי) למיכלים?
מותר להכנים את כל סוגי הבקבוקים

מיחזור איזה כיף

על ידי אוד_ליה* » 21 פברואר 2008, 23:14

אנקדוטה קטנה :-)
אני כל הזמן רוצה למחזר נייר (אני סטודנטית ומשתמשת בהרבה). קיבלתי כאן עצה להשתמש בנייר במצב טוב מליד מכונות הצילום. אימצתי. אמנם יש לי עוד הרבה מה לשפר, אבל לפי עקרון הבייבי סטפס של הפליי ליידי החלטתי להתחיל ממשהו.
השלב הבא: מה שמנע ממני עד עכשיו למחזר נייר היה, שהמיכל מחזור רחוק, ויש לי ילדים קטנים (ואין מי שישמור עליהם כשאני אלך למיכל).
השבוע הבנתי את הסתירה- דווקא בגלל שיש לי ילדים אני חייבת להראות דוגמה!
לקחתי את הילדים לטיול (בן 8 חודשים ושנתיים וחצי), ולגדול הראיתי שאת הבקבוקים אני שמה במקום המתאים ואת הנייר במקום המתאים, וגם נתתי לו להכניס בקבוקים לחורים וניירות למיכל... איזו הרגשה מעולה!
מעכשיו אחת לשבוע (בגלל העיתונים של שבת, שהם מסה גדולה מפסולת הנייר שלנו)- הולכים לטיול מחזור :-)

תודה לכם, אנשים יקרים... לא הייתי עושה את זה בלעדיכם...

ושאלה קטנה- מותר להכניס גם בקבוקים אחרים (למשל שמפו או סבון נוזלי) למיכלים?
תודה למי שיכול לענות, ולכולכם בעצם...

מיחזור איזה כיף

על ידי סוסת_פרא* » 09 ינואר 2008, 04:35

נקודות, תודה על הטירחה וההשקעה ! |Y|
וגם (())

מיחזור איזה כיף

על ידי נקודות_ורודות_אגדיות* » 09 ינואר 2008, 02:54

בשמת נראה לי שהדגש על הפקק הוא בבקבוקים של דברים שונים ממים.
אני פשוט שותה סנבנדטו (מינרלים) ויש לי המון בקבוקים.דווקא מכל השאר אין לי (שמן, חומרי ניקוי, וכו).

מיחזור איזה כיף

על ידי נקודות_ורודות_אגדיות* » 09 ינואר 2008, 02:51

פראית יקרה
כתבתי לו ואכתוב לו שוב. ואת יודעת מערכות עובדות לאט והרבה הרבה אנשים ישנים בהליכה...
לא יודעת מי שם עומד מולי, זה מה שהוא ענה ובאמת לא ניתן להבין הכל.
גם אני לא מבינה עד תום את תהליך המחזור. ממה שראיתי באתר שלהם, הפלסטיק בסופו של תהליך מפורר לחתיכות קטנות.
מחר, אשים פה קישור לאתר שלהם.
מאמניר לא חזרו אלי.
זה כל כך מגוחך שהם משקיעים משאבים כלכליים ואנרגטיים בלפרסם פרסומת בטלוויזיה שלא נורמלי מי שלא ממחזר.
ודבר פשוט כמו לכתוב על הכלובים מה בדיוק ניתן לשים הם לא טורחים..
כתבתי לו את זה כמובן בנימוס.
נו. שויין. אצלנו רוב האנשים שמים בקבוקים עם הפקק. נראה לי שגם עם וגם בלי ממחזרים.
אחזור עם תשובה במידה ותהיה.

מיחזור איזה כיף

על ידי סוסת_פרא* » 09 ינואר 2008, 00:42

למה בעצם הם לא מוציאים איזה חוזר שמסביר באופן מדויק - מה כן מתמחזר אצלם ומה לא. עם תשובות על כל השאלות.

זה היה הרבה יותר פשוט, לא?
אפשר לבקש את זה מהם?

מיחזור איזה כיף

על ידי בשמת_א* » 08 ינואר 2008, 22:15

עד לא מזמן היתה בקשה מפורשת להפריד את הפקק מהבקבוק.
אז מה הוא אומר עכשיו?
להכניס את הבקבוקים לכלובים עם הפקק שלהם?
ואם אני מפרידה בצייתנות, אז זורקים לי את זה לפח?

מיחזור איזה כיף

על ידי סוסת_פרא* » 08 ינואר 2008, 21:51

והדגש הינו שהפקק מוברג לבקבוק, לכאורה אנו יודעים ויכולים למחזר עוד צורות של מוצרי פלסטיק אך לשם כך נדרשת שטיפתם

שוב לא הבנתי: ובקבוקים שכן יש עליהם פקק - לא נדרשת שטיפתם?
אז מה ההבדל מבחינת בזבוז מים וכל מה שהוא מדבר עליו?

למה עם פקק כן ובלי פקק לא?

מיחזור איזה כיף

על ידי סוסת_פרא* » 08 ינואר 2008, 21:47

מישהו יודע איך בכלל עובד תהליך המיחזור?

אני לתומי חשבתי שהם מתיכים את הפלסטיק ומעצבים אותו מחדש.
אתם רוצים לומר שהם משתמשים ממש באותו בקבוק ורק מנקים אותו ומחזירים אותו למראה חדש?
איך הם עושים את זה?
נגיד שהבקבוק נורא מקומט - איך הם מְשַווים לו מראה של בקבוק חדש?

מיחזור איזה כיף

על ידי טרה_רוסה* » 08 ינואר 2008, 20:35

חבל מאוד. אני התחלתי לבדוק על כל דבר מה המספר שלו, ולזרוק למחזור כל מני דברים. כמובן שאת הכל שטפתי וזרקתי נקי. עכשיו אני מבינה שזה בזבוז זמן. ומה עם הבקבוקים שאבד להם הפקק? גם אותם הם זורקים?

מיחזור איזה כיף

על ידי נקודות_ורודות_אגדיות* » 08 ינואר 2008, 20:08

פראית
לא דובר על המים באמת, נראה לי שהבעיה היא תברואתית (הכלובים אינם סגורים כמו פחי זבל כך שיהפכו למפגע של ריח,חיות וכו).
ואם את שואלת אותי אם אני מבינה איך לכל הרוחות הם מוציאים את שיירי חומרי הניקוי והשמן מהבקבוקים
אז אין לי מושג

מיחזור איזה כיף

על ידי סוסת_פרא* » 08 ינואר 2008, 12:37

לא הבנתי, במה הפקק עוזר?

הרי שאריות אוכל בתוך הכלי גם נרקבות. אז מה ההבדל אם יש פקק או אין פקק?

ובבקבוקי מים מינרליים בכלל זה רק מים, אז איזה 'מפגע תברואתי' יכול להיות כאן?

מיחזור איזה כיף

על ידי נקודות_ורודות_אגדיות* » 08 ינואר 2008, 00:58

אכתוב בהמשך, את תשובתם של אמניר, במידה ותהיה כזו.

מיחזור איזה כיף

על ידי נקודות_ורודות_אגדיות* » 08 ינואר 2008, 00:57

אי לכך ובהתאם לזאת, רק בקבוקים עם פקק.

מיחזור איזה כיף

על ידי נקודות_ורודות_אגדיות* » 08 ינואר 2008, 00:55

להלן תשובתו של מנהל הפיתוח ב"אביב"-חברה למחזור

[h=2]

שימו לב![/h]


אנו ממחזרים את כול סוגי הפלסטיק הקשיח (למעט PVC), אולם שיירי מזון אכן יגרמו למפגע תברואתי לכן אנו התמקדנו בבקבוקים עם פקק, והדגש הינו שהפקק מוברג לבקבוק, לכאורה אנו יודעים ויכולים למחזר עוד צורות של מוצרי פלסטיק אך לשם כך נדרשת שטיפתם דבר שגורם זיהום שניוני (דטרגנטים) וטיפול ואיבוד משאב טבע (מים). כך שיוצא שכרגע אין עדיין פתרון לכול "הפלסטיקים".



ירון מזרחי,

מנהל פיתוח,

03-9702993

מיחזור איזה כיף

על ידי יעלי_לה » 07 ינואר 2008, 00:31

בדיוק את זה - שהכתבה ההיא, שהביאו את הקישור אליה בציטוט הזה, לא שווה כלום.
הרבה דברים לא נכונים (למשל על הפלסטיק - ראי מיחזור זכוכית ופלסטיק) ורוב השאר לא מחדש כלום ו/או לא רלוונטי לארץ.

מיחזור איזה כיף

על ידי נקודות_ורודות_אגדיות* » 06 ינואר 2008, 19:16

יעל מה רצית להגיד?

מיחזור איזה כיף

על ידי יעלי_לה » 06 ינואר 2008, 19:04

מה ניתן למחזר - שלל עצות על חומרים וחפצים שניתן למחזר ואיך.

כתבה שטחית ומלאה שטויות.

מיחזור איזה כיף

על ידי ניצן_אמ* » 06 ינואר 2008, 14:39

או. אלא שאני עושה את זה על בסיס תחליב אגוזים (:-9 :-9 :-9) אז יוצא מאד שמנתי וחלבי וטעים. לא מקפא. גלידה.

מיחזור איזה כיף

על ידי נקודות_ורודות_אגדיות* » 06 ינואר 2008, 14:19

אני בטוחה שהגלידה שלכם טעימה אבל וויתרתם על השמנת, החלב בגלידה. אז כן, מקפא פירות זה מאוד נחמד אבל אי אפשר לקרוא לזה גלידה...

מיחזור איזה כיף

על ידי ניצן_אמ* » 06 ינואר 2008, 10:09

אנחנו שותים המון סודה. כולנו אוהבים. מאד קשה לעשות את זה בלי פלסטיק. המתקן החדש שמגיז מים עם בקבוקי זכוכית עולה כ300$, אני מקווה למצוא תחליף אחר, או לעבור למים. אבל אם לא, אנחנו בסוף עוד נעשה את זה (מכיוון שבקבוקי זכוכית של סודה מינרלית עולים בין כה וכה המון כסף, זה רק עניין של זמן עד שמחזירים את ההשקעה... זה מה שאני אומרת לעצמי...)

עוד משו קטן:
ניצן אני מבינה שאת לא אוכלת גבינות וגלידות..
את מבינה לא נכון. ;-) אנחנו מכינים גלידה נאה מדי יום בערך. שום מיכל פלסטיק לא מעורב בעניין. :-9

מיחזור איזה כיף

על ידי קרוטונית_מהמרק_הגדול* » 06 ינואר 2008, 08:47

(300$ למתקן הגזה עם בקבוקי זכוכית. זה עוד יקרה)
???

מיחזור איזה כיף

על ידי ניצן_אמ* » 06 ינואר 2008, 02:09

שכחתי גילוי נאות... כל זה קורה בארה"ב.
פה המצב הזוי. רק הגענו לביקור ותוך שלושה ימים היתה לי שקית ענקית מלאה בשקיות פלסטיק ש. וזה אחרי שבארה"ב הגעתי למצב שקניתי שקיות קטנות מתכלות לקקי של ג'ורג' כי לא היו לי שקיות בכלל בבית...
המצב בישראל באמת מאד קשה, המודעות הציבורית פה (לא באופן) ברצפה, וכל מי שעושה את זה הוא מין דון קישוט... אז אני באופן אישי מעריכה כל מאמץ וכל שינוי וכל מודעות.

בקשר למה עושים עם זה.. לדוגמה, קונים יבשים אורגניים בתפזורת במשק ברזילי (יקרנים) כי הם נותנים עשרה אחוזים הנחה אם מביאים כלים מהבית. אני בטוחה שיש עוד אפשרויות כאלה. עוד משהו שדיברנו עליו גם בקשר לאוכל זה: לאט ובזהירות... זה לא קרה אצלנו יום אחד. מזהים משהו בעייתי (נניח המון בקבוקי שתיה, או שקיות פלסטיק, וכו') ומוצאים איך מקטינים שם (עוברים לבריטה, או לפילטר אחר, קונים מים בBULK, עוברים למי ברז, וכו' קוראים את שקיות פלסטיק במספרים) כשזה מתבסס ונוח, מחפשים את הדבר הבא.

זה לא שאין לי פסולת, שיהיה ברור. עדיין יש לי המון המון. אלא שהיא רובה ככולה אורגנית, אורגנית וחוזרת לאדמה...
יצירת קומפוסט

(נראה לי שהתה בערב היה רעיון ממש רע)

מיחזור איזה כיף

על ידי נקודות_ורודות_אגדיות* » 06 ינואר 2008, 01:53

אה, ומה זה קומפוסט נייר?

מיחזור איזה כיף

על ידי נקודות_ורודות_אגדיות* » 06 ינואר 2008, 01:52

יופי טופי
ובלי ציניות יופי שוב.
אבל אני עדיין צורכת לא מעט אוכל עטוף בניילונים, פלסטיקים ומה לא?? מה אני עושה עם כל זה: הקופסא של הטחינה, הקופסא של הגלידה, הקופסא של הבשר (האורגאני), השקיות של הירקות האורגאניים, המיכלים של האשל, הניילונים של הגבינה צהובה, הקופסאות של הגבינה במשקל ..
ניצן אני מבינה שאת לא אוכלת גבינות וגלידות...לא מקנאה בך, אבל בהחלט יפה שאת לא מזהמת כמעט. עדיין לי יש בעיה עם כל הזבל המצטבר ומוטב שאתחיל בנקודה שאני כרגע.
ללא ספק אשמח להצטרף לאוכלי הרסק הירוק (באופן חלקי), רק שלא יעלה לי לראש בסוף, ובכל מקרה קשה לי להאמין שזה יהפוך לאוכל הבלבדי שלי, אז עדיין מה עושים עם כל הזבל הזה?

מיחזור איזה כיף

על ידי ניצן_אמ* » 06 ינואר 2008, 00:30

אז אני עושה קומפוסט נייר ואוכלת כמעט אך ורק מזון צמחוני לא מבושל (כמעט. אני אוכלת גם סלמון נא ובשר אדום נא :-9)
אנחנו זורקים שקית אחת קטנה של זבל בשבוע (יותר קטנה משקית ירקות של סופר) שמכילה בעיקר קקי של הכלב (זבלכלבי?) בשקיות מתכלות, מעט נייר כרומו למחזור, ושקית אחת של פלסטיק למיחזור. את הפלסטיק אפשר לצמצם דרמטית, אלא שזה כרוך בהוצאה גדולה לאללה... אבל אנחנו עוד נעשה את זה. (300$ למתקן הגזה עם בקבוקי זכוכית. זה עוד יקרה)

בקיצור, תענוג. בחיי שכיף.

ועכשיו להודעה חשובה... :-P
מיחזור תעשייתי זה תהליך מזהם ועתיר אנרגיה. עדיף ממנו שימוש חוזר עצמי, ועדיף משניהם צמצום צריכה.
צמצום איזה כיף! ;-) ;-) ;-)
סוף הודעה חשובה. :-)

מיחזור איזה כיף

על ידי קרוטונית_מהמרק_הגדול* » 05 ינואר 2008, 23:54

כן,כן. בקבוקים, הם מפרסמים מפורשות שאפשר לזרוק מכל הסוגים.

מיחזור איזה כיף

על ידי נקודות_ורודות_אגדיות* » 05 ינואר 2008, 23:38

כן,כן. בקבוקים, הם מפרסמים מפורשות שאפשר לזרוק מכל הסוגים. הם בעצם נותנים את הדוגמאות(קטשופ, שמן וכל מה שנתתי למעלה) ויותר מזה: הם אומרים שהם הרחיבו את החורים של ה"כלובים" כדי שכל הבקבוקים יכנסו.

מיחזור איזה כיף

על ידי סוסת_פרא* » 05 ינואר 2008, 23:21

אבל, קרוטונית, בקבוקים הם כן מקבלים מכל הסוגים? גם בקבוקי שמפו, שמן ואקונומיקה? (מנסה לקבל תמונה יותר ברורה...)

מיחזור איזה כיף

על ידי קרוטונית_מהמרק_הגדול* » 05 ינואר 2008, 22:09

_אז אפשר לזרוק לשם רק בקבוקים, או גם קופסאות של גבינה ומעדנים וכד'?
לא הבנתי..._
כן. מישהי פירטה (באחד מדפי המיחזור) שביררה בחברת אביב, והם אמרו שלא ממיינים את הקופסאות, הן נזרקות לזבל ולא מתמחזרות.
אולי שווה לשאול שוב. אבל על פי המידע שלה זה המצב.

מיחזור איזה כיף

על ידי נקודות_ורודות_אגדיות* » 05 ינואר 2008, 21:28

פראית וכולם אני מחכה לתשובה מהם במייל ואכתוב אותה בדף זה ברגע שאדע

מיחזור איזה כיף

על ידי סוסת_פרא* » 05 ינואר 2008, 18:51

מישהי שהתקשרה לחברת המחזור כתבה שהם בסופו של דבר זורקים כל מה שהוא לא בקבוק...

אז אפשר לזרוק לשם רק בקבוקים, או גם קופסאות של גבינה ומעדנים וכד'?
לא הבנתי...

מיחזור איזה כיף

על ידי קרוטונית_מהמרק_הגדול* » 05 ינואר 2008, 13:06

מי אמר שאי אפשר?
מישהי שהתקשרה לחברת המחזור כתבה שהם בסופו של דבר זורקים כל מה שהוא לא בקבוק...

מיחזור איזה כיף

על ידי נקודות_ורודות_אגדיות* » 05 ינואר 2008, 10:26

מי אמר שאי אפשר?
אני פשוט מתקשה לחשוב שמשהו שהיה בו אקונומיקה או איזה חומר מבעית אחר אחח כך הופך להיות מיכל של האוכל שלי.

מיחזור איזה כיף

על ידי קרוטונית_מהמרק_הגדול* » 05 ינואר 2008, 07:48

הסלסלות של הפירות מפלסטיק ממוחזר
אז למה אי אפשר למחזר אותן שוב? :-/

מיחזור איזה כיף

על ידי נקודות_ורודות_אגדיות* » 05 ינואר 2008, 02:41

עשיתי מעשה.
כתבתי מייל לאביב מחזור בקשר לפלסטיק ולאמניר בקשר לנייר, מחכה לתשובתם ואפרסם אותה פה.
דרך אגב פורסם פה מייל של טרה רוסה לגבי איזה פלסטיק מותר למחזר אז זה לא נכון שרק שלוש לא ניתן למחזור יש שם עוד שני מספרים .
ניתן למחזר:
1 (pete).
2 (hdpe)
4 (ldpe)
5(pp)
לא ניתן למחזר:
3 (v)
6 (ps)
7 (other)
עוד דברים שכתובים שם (באתר של אביב):

> עד 2010 יאזל בארץ המקום להטמנת אשפה.
> רק מגוש דן יוצאות לנגב כל יום 100 משאיות ענק של זבל.
> חברת אביב ממחזרת כ 110 מליון בקבוקים בשנה.
> יש להם היום מכונה שממיינת 80,000 בקבוקים בשעה, לפי צבע וסוג פלסטיק.
> מחזור בקבוק אחד חוסך אנרגיה של נורת 60 וואט שדולקת 6 שעות
> מעיל פליס עשוי מ-10 בקבוקים.
> הסלסלות של הפירות מפלסטיק ממוחזר (קצת קשה לי עם זה שמשתמשים עם זה לאוכל).
> ניתן לזרוק בקבוקים של : שתיה, קטשופ, שמן,חלב, חומרי ניקוי, חומרי כביסה)

כתבתי להם שהיה רצוי שיכתבו על גבי המיכלי מחזור מה ניתן למחזר, כדי שאנשים יתעדכנו...
עד כאן בינתיים.

מיחזור איזה כיף

על ידי תימי* » 04 ינואר 2008, 13:21

אצלינו בישוב נתבקשנו לאסוף חמרים (גביעי מעדנים, עטיפות פלסטיק ובקבוקי זכוכית) - פסולת לא מתכלה שכזו לבניית
פסל סביבתי שישמש כמתקן שעשועים לילדי היישוב. הבנייה תיעשה על ידי אנשי המקום וילדיהם בהנחיית אשה שזה התחום שלה.
מיחזור - איזה כיף!!!!

מיחזור איזה כיף

על ידי נקודות_ורודות_אגדיות* » 04 ינואר 2008, 00:21

יצאתי מאוד מבולבלת מהדף הזה.אז צריך באמת להתקשר לחברות המדוברות ולוודא הכל כי המידע שיש פה מאוד מאוד חשוב.
במידה ומה שנשלח לאולה היזמית באמת נכון:
הכמות אשפה בכל בית באמת יכולה מאוד להצטמטם.
ןבמידה וזה אכן כך, לא מבינה למה הם לא מפרסמים את זה בטלוויזיה (ויש פרסומת למחזור) או לפחות כותבים על גבי מיכלי המחזור מה ניתן להכניס לשם.
האם למישהו יש מידע למי לפנות? טלפונים?
אולי גם אנסה בעצמי?
מי שאוסף מידע נוסף, כדאי ליידע פה.

מיחזור איזה כיף

על ידי ה_מערוך* » 03 ינואר 2008, 03:36

מה ניתן למחזר - שלל עצות על חומרים וחפצים שניתן למחזר ואיך.

סדרת כתבות על מיחזור בעיתון הארץ
(לדוגמא, הידעתם שיש אנשים שאוכלים מזון משומש, כמו למשל מפחי זבל של חברות מזון, כאידיאלוגיה?)

מיחזור איזה כיף

על ידי נקודות_ורודות_אגדיות* » 02 ינואר 2008, 14:42

לבקבוקים- ניתן גם לזרוק שקיות ניילון??

מיחזור איזה כיף

על ידי ה_מערוך* » 02 ינואר 2008, 00:25

הודעה על נקודות איסוף לפסולת אלקטרונית com]כאן content[/po]&task=view&id=107&Itemid=153.

מיחזור איזה כיף

על ידי שקיעות_של_פטל* » 24 נובמבר 2007, 23:51

מה הם עושים עם מה שלא מתאים להם?
אמניר מעבירים ניירות כרומו לעמותת 'שכולו טוב' - עמותה שעובדת עם נפגעי נפש. נפגעי הנפש מייצרים סלים משגעים מהניירות האלו. אפשר לקרוא קצת כאן

מיחזור איזה כיף

על ידי דינ_אמית* » 24 נובמבר 2007, 13:13

צריך ליצור קשר עם החברה הממיינת וממחזרת ולשאול, לא?
(אגב, אצלנו מקבלים את כל הקרטונים ועיתונים עם סיכות והכל לתוך קטגוריה "ניר" ואת כל הפלסטיקים כמעט לקטגוריה "פלסטיק" וכולי, עבודות המיון מסובסדות- מימון ממשלתי למטרת יצירת מקומות עבודה.)

מיחזור איזה כיף

על ידי בשמת_א* » 24 נובמבר 2007, 12:38

אז איך יודעים מה?
בדקתי - זה לא כתוב על המיכלים!

מיחזור איזה כיף

על ידי מורינגה_רותמית* » 21 נובמבר 2007, 14:51

_אוקיי, ונניח שבטעות שמתי במיכלים האלה פלסטיק שלא ניתן למחזר, אז הם ממילא יזרקו אותו לפח שזה גם מה שאני הייתי עושה, לא?
מה אני יכולה לעשות עם מה שהם לא ממחזרים?
כנ"ל לגבי הניירות - תמיד זרקתי כל סוג של נייר לשם, ולא ידעתי שיש הגבל. אז מה הם עושים עם מה שלא מתאים להם?_
אז ככה,
אי אפשר להיות כאן ראש קטן.
אם זורקים למיכלים דברים שלא מתאימים אליהם - זה מגדיל את כמות עבודת המיון במפעל הממחזר=מוריד את הכלכליות של המיחזור למפעל=מצמצם את ההיתכנות של המיחזור בטווח ארוך (לא כזה ארוך. מפעלים ממחזרים כל הזמן מתחילים ומפסיקים כי העלויות גבוהות מדי).

ואגב, צריך להפריד בין ניירות עיתון (שזורקים לצפרדעים הכתומות האלה), לבין שאר סוגי הנייר - שאוספים רק בחלק מהמקומות.
שוב, אם אנחנו לא מפרידים - המפעל צריך להפריד, ולעתים קרובות לא כדאי לו לעשות את זה.

מיחזור איזה כיף

על ידי ילדה_יחפה* » 21 נובמבר 2007, 14:40

מישהו/י יודע/ת אם אפשר לשלוח בקבוקים אלה למחזור?
אוקיי, ונניח שבטעות שמתי במיכלים האלה פלסטיק שלא ניתן למחזר, אז הם ממילא יזרקו אותו לפח שזה גם מה שאני הייתי עושה, לא?
מה אני יכולה לעשות עם מה שהם לא ממחזרים?
כנ"ל לגבי הניירות - תמיד זרקתי כל סוג של נייר לשם, ולא ידעתי שיש הגבל. אז מה הם עושים עם מה שלא מתאים להם?
ולגבי מסתבר כי ניתן להשליך כל סוג נייר לשם. זה כולל ניירות כרומו, פרסומות, עיתונים, ניירות משרדיים וכיו"ב האם אני צריכה להפריד את הסיכות מהעיתונים, או שהם עושים את זה? תמיד הסתבכתי עם זה נורא, ואשמח שיפטרו אותי מהעונש... ומה לגבי הנייר של נייר הכסף לתנור? כי יש את הסכין הזו, והבנזוג אמר לי לא לזרוק את זה למיכל כי הסכין אינה עשויה מנייר... ?
אני גם זורקת תמיד ניירות שהיה בהם מזון, ופתאום חשבתי שאולי זה לא בסדר?
למישהו יש רעיון?

מיחזור איזה כיף

על ידי ענ_בל* » 21 נובמבר 2007, 08:41

בדקתי הבוקר את הסימונים על בקבוקי הפלסטיק של הסבונים והשמפו
לא מצאתי שום סימון משולש עם מספר.

מישהו/י יודע/ת אם אפשר לשלוח בקבוקים אלה למחזור?

מיחזור איזה כיף

על ידי קרוטונית_מהמרק_הגדול* » 20 נובמבר 2007, 21:38

אוף, הקישורים לא מסתדרים. מי יודע למה?

מיחזור איזה כיף

על ידי סוסת_פרא* » 20 נובמבר 2007, 21:34

פירוט על האפשרות להעביר שקיות משומשות למשק של איריס בן-צבי, העתקתי (בשם ה מערוך) לדפים: דף השקיות הגדול. ו-שקיות פלסטיק במספרים.

מיחזור איזה כיף

על ידי ענ_בל* » 20 נובמבר 2007, 21:32

תודה על הדף ועל המידע.
מאז שאני בשביתה (מורה.....) יש לי זמן לחשוב על הדברים החשובים באמת.
אז התחלתי להפריד באדיקות את הזבל לסוגיו.
אני שמחה לשמוע שאפשר לזרוק למיכלי הנייר כל נייר שהוא
וגם לגבי מחזור של בקבוקי פלסטיק שונים.

אתמול הלכתי לשוק עם שני סלים וים של ניילונים משומשים מהבית.
התבישתי ממש להוציא את הניילונים מהבית (למה? לא מובן ממש)
לאף אחד לא הפריע, כמובן שאני משתמשת בשקיות שלי.
ובכל זאת, לא בא לי שאלות או מבטים

מיחזור איזה כיף

על ידי סוסת_פרא* » 20 נובמבר 2007, 21:05

בסופרים - לא לקחת שקיות חדשות כל פעם.
אה, ואתמול גם ראיתי ב-ככר השוק שבמשק של איריס בן צבי מקבלים שקיות למיחזור. (לא היה כתוב הטלפון שלהם :-\, אבל בטח אפשר לעשות חיפוש).
אז גם ת'שקיות שכבר ישנות ולא ראויות לשימוש חוזר - לא צריך לזרוק.
(אבל עדיין חשוב להשתמש בכמה שפחות שקיות, כי המיחזור זה רק 'בדיעבד').

מיחזור איזה כיף

על ידי אוד_ליה* » 20 נובמבר 2007, 16:18

תודה תודה תודה רבה!!!
כבר מלא זמן שאני מחפשת תשובות לשאלות :-) הנה מצאתי.
המרגיעון- "הספק מבורך"...

מיחזור איזה כיף

על ידי ה_מערוך* » 20 נובמבר 2007, 15:41

מעתיקה לכאן מ-ככר השוק (ola היזמית הביאה שם את המידע שקיבלה במייל).
אם מישהו מוצא דף יותר מתאים, יכול להעביר לשם:


שלום ,
לאחרונה שמתי לב כי כמות האשפה שהבית שלי מייצר מתאימה יותר למשפחה מהעשירון העליון עם שלושה ילדים ולא לזוג סטודנטים, וכך, יחד עם השביתה שעשתה אותי לאדם טרחן ומשועמם, החלטתי להכריז מלחמה על הזבל שלי, בעיקר סביב נושא המחזור. מתוך הנחה שכולם רוצים לעשות את זה, אבל לאף אחד אין כח להתכתב עם תאגידי המחזור, נראה כי מאחר ועשיתי את זה לאורך השבועות האחרונים אין סיבה שאם אגיש לכם את המסקנות לא תיישמו אותן גם (לפחות את אלו שנוח לכם ליישם :)

בקבוקים ומיכלי משקה - כולם יודעים שאפשר לזרוק בקבוקי ליטר וחצי למיכלי הבקבוקים הפזורים ברחבי הארץ. מסתבר שאפשר לשים שם הרבה יותר:
תחתית כל מיכל פלסטיק (וזה כולל גם שמפו, שקיות חלב, סבון נוזלי, סלסלת פירות וכיו"ב) אמורה להופיע ספרה בתוך משולש , המייצגת את החומר ממנו עשוי הכלי. כל עוד הספרה שונה מ-3 (המייצגת את החומר פי.וי.סי), ניתן לזרוק את הכלי למיכלי מחזור הבקבוקים. כך ניתן לזרוק גם מיכלי סבון, מרכך כביסה, ואקונומיקה שונים למשל. recycle]בקישור הזה plastic 1[/po].pdf תוכלו למצוא עוד קצת פירוט.

שתי נקודות מעניינות נוספות:
  • כבר אין צורך להפריד את הפקק מהבקבוק כשזורקים אותו למיכל - המכונות החדשות של אביב עושות זאת אוטומטית.
  • אם רוצים לחסוך מקום בבית, אפשר לשטח את הבקבוק - הדבר לא פוגע בתהליך המחזור (חשוב לציין - עדיף לשטח מאשר למעוך, שכן כחלק מהתהליך מסירים את התווית מהבקבוק, וזה יותר קשה כשהבקבוק מעוך ולא מושטח ) המידע הוצלב עם תאגיד אביב, האחראי (יחד עם אל"ה) למיכלי האיסוף ברחבי הארץ .
קרטונים - למרות שמיכלי איסוף הקרטונים התמעטו בנוף העירוני לאחרונה , נראה כי משתלם להתאמץ גם בכיוון זה. על פי תאגיד אמניר, המפעיל העיקרי של נקודות איסוף הקרטונים בארץ, ניתן לזרוק למיכלים את כל סוגי הקרטון למעט קרטוני חלב ומיצים. זה כולל גם קרטוני קורנפלקס ואריזות מוצרי חשמל למשל . בנוסף, זה עשוי להשפיע על בחירתכם האם לקנות מוצר באריזה שאיננה ניתנת למחזור או לקנותו ארוז בקרטון שכזה .אם אינכם יודעים איפה למצוא את מיכל הקרטונים הקרוב אליכם, נסו לחפש באינטרנט (התקשיתי להוציא מאמניר רשימה כזו ).

נייר - בניגוד לדעה הרווחת כי יש רק סוגי נייר מסוימים שניתן להשליך למיכלים של אמניר, מסתבר כי ניתן להשליך כל סוג נייר לשם. זה כולל ניירות כרומו, פרסומות, עיתונים, ניירות משרדיים וכיו"ב. המידע הוצלב עם תאגיד אמניר.

פסולת אלקטרונית - למרות שמדובר באחוז זעום מאד מהאשפה, חשוב לציין אותה, שכן פסולת אלקטרונית מכילה בדרך כלל מתכות כבדות שגורמות לכך שבהשלכה רגילה תחלחלנה לאדמה ולמי התהום . הפתרון - לזרוק את הפסולת האלקטרונית במוקדי האיסוף המיועדים לכך . בתל-אביב זה מאד נוח, כי יש מרכז איסוף בחסות העיריה. בשאר המקומות פחות .
electronic]כאן recycling list 1[/po].pdf ניתן למצוא את המקומות בכל עיר/רשות.

לי אישית יצא לזרוק מסך ככה. כיף חיים.

טיפים נוספים בנושאי מחזור וצמצום אשפה:
  • עדיף סוללות נטענות. אם כבר סוללות מתכלות, יש כמעט בכל בי"ס לידם מקום מגורכם מתקן לאיסוף סוללות כאלה .
לבעלי החצר או הגג - ניתן להרכיב index]קומפוסטר pirsumim[/po]%5El278&enZone=widePublicAds&enVersion=0&; שמצמצם משמעותית את כמות הפסולת האורגנית המושלכת. מידע :

  • בסופרים - לא לקחת שקיות חדשות כל פעם. אפשר להביא שוב את אותן שקיות מהבית, או לחילופין להשיג תיק בד למצרכים.
  • לחשוב אריזות - בקניות, לקנות מוצרים חסכוניים (חסכוני גם בכסף וגם בפלסטיק) או לקנות מוצרים הארוזים בקרטון.

מיחזור איזה כיף

על ידי אמא_של_שפן* » 04 נובמבר 2007, 23:02

בניו יורק היתה שמועה על משפחת מהגרים מקוריאה/טאיוון/פקיסטן שההורים אספו פחיות ריקות למיחזור (מפחי אשפה רגילים), ובכסף שלחו את שלושת/ארבעת/עשרת ילדיהם להרוורד/ייל/פרינסטון.

מיחזור איזה כיף

על ידי קרוטונית_מהמרק_הגדול* » 18 יולי 2007, 08:25

גננת, ראי שלל דפים ב מדור אקולוגיה @}

מיחזור איזה כיף

על ידי דרך_עפר_שם_זמני* » 17 יולי 2007, 23:02

אני מקנאה. (-:

מיחזור איזה כיף

על ידי גננת_בגן* » 17 יולי 2007, 04:16

האם גם בארץ קיים, כמו בארה"ב חוק למיחזור?
לנו, כמעט ואין אשפה רגילה
שאריות אוכל- הישר למיכל הדשן האורגני בחצר שלנו
ניירות פלסטיקים וכל השאר- למיחזור
חיתולים- אנחנו משתמשים או מבד או בחיתולים מכותנה אורגנית שממחזרים את עצמם
זה ממש כיף לדעת שאתה לא מזיק לסביבה בכמויות אינסופיות של זבל

מיחזור איזה כיף

על ידי אנונימי » 17 יולי 2007, 04:16


חזרה למעלה