מי מבצע מילה תנכית

שליחת תגובה

כבוד אפשר רק לתת
קוד אישור
הזן את הקוד בדיוק כפי שהוא מופיע. כל האותיות הן אותיות גדולות.
סמיילים
|יד1| |תינוק| |בלונים| |אוף| ;-) :-] |U| |נורה| |עוגה| |גזר| |אפרוח| 8-) :'( {@ :-) |L| :-D |H| ((-)) (()) |יש| |רעיון| {} |#| |>| |שקרן| >:( <:) |N| :-0 |תמר| :-S |מתנה| |<| :-( ZZZ :-| |*| :-/ :-P |עץ| |!| |-0 |Y| :-9 V :D :) ;) :( :o :shock: :? 8-) :lol: :x :P :oops: :cry: :evil: :twisted: :roll: :!: :?: :idea: :arrow: :| :mrgreen: :geek: :ugeek:

BBCode פעיל
[img] פעיל
[url] פעיל
סמיילים פעילים

צפיה מקדימה של הנושא
   

הרחב תצוגה צפיה מקדימה של הנושא: מי מבצע מילה תנכית

מי מבצע מילה תנכית

על ידי תמרוש_רוש » 05 ספטמבר 2018, 16:42

פשששיייי.
מישהו כאן הגזים או שרק נדמה לי?
יום יום, תביא מקורות. נראה לי שכמה מההצהרות כאן מוגזמות לגמרי, עובדתית.
(אין לי זמן לפרט, אחזור לזה מאוחר יותר)

<תמרוש מתנגדת נחרצות למילה, ועוד יותר נחרצות לכל מה שמריח מדיס-אינפורמציה>

מי מבצע מילה תנכית

על ידי יום_יום* » 05 ספטמבר 2018, 15:26

+הודעה ממשתתפת חדשה התקבלה בברכה:+

אל פלוני אלמונית
כתבת
ברית מילה למעשה מצילה ממחלות שיכולות לגרום מוות לעובר [הפלה] שאביו לא עבר ברית מילה והסיבה ברורה בתוך כפלי העורלה שמכסה את העטרה יש היצטברות של חיידקים בצורה נוראית שיכולה ליצר מומים בוולד

ובכן האמת היא הפוכה בדיוק
להלן הנזקים הנגרמים מברית מילה

נזקים מברית מילה

1- פגיעה ב- 70% מההנאה - הערלה היא מבנה דו שכבתי, שעשירה בעצבי תחושה, והשטח שלה מגיע ל- 50 ס״מ רבוע באדם בוגר. לאחר החיתוך, התינוק נשאר רק עם ⅕ מההנאה המקורית.

2- פגיעה באיבר המין בזמן החיתוך - אחד מתוך 50 ילדים, נפגע במהלך ברית מילה, וזקוק לניתוח מתקן בבית חולים.

3- הידבקות בהרפס -85% מהמבוגרים, נושאים את נגיף ההרפס HSV-1 בחלל הפה. המגע הישיר, בין רוק המוהל, לפצע הפתוח, בזמן המציצה. גורמת ל- 30% ממקרי ההרפס אצל תינוקות, שלא חסינים לנגיף בגילם. כיום אין תרופה לנגיף, והוא יכול לגרום לפצעים מציקים, לפגיעה מוחית, ואפילו למוות.

4- סיכון להתפתחות אוטיזם - במחקר שבוצע בדנמרק התגלה, שהכאב במהלך ברית מילה, מעלה ב- 46% את הסיכוי לפתח הפרעת ספקטרום האוטיזם, והפרעות מוחיות אחרות.

5- הצרות פתח השופכה - בגלל החיכוך המתמיד של העטרה עם הבגדים, ובגלל יובש וזרימה לא מספקת של דם. פתח השופכה מתכווץ, וגורם לכאבים ולקשיים בזמן מתן שתן. הבעיה קיימת אצל 8% מהתינוקות הנימולים, וכמעט לא קיימת אצל ילדים שלמים.

6- זיהומים - הפצע הפתוח באזור שחשוף להפרשות, גורם לדלקות רבות באיבר המין, ואף לסיכון של חדירת זיהומים למערכת הדם ולמוח, (פוגע ב- 10% מהנימולים).

7- דלקת בדרכי השתן - הזיהום במקום, גורם לחיידקים מהפצע, לחדור למערכת השתן, ולגרום לדלקות וכאבים בזמן מתן שתן, (נפוץ פי 2 אצל נימולים).

8- התקרנות עור העטרה - בגלל הסרת עור העורלה, העטרה חשופה ליובש, ולשפשוף מתמיד בבגדים. מה שמוביל גם לפחות תחושה, בזמן קיום יחסי מין.

9- הלם תת נפחי - דימום יתר, שגורם למחסור בדם בגוף התינוק, מה שגורם לאפטיות וחוסר תגובה, ועלול להוביל גם למוות.

10- חוסר עור בפין - נגרם בגלל חיתוך יתר, או תהליך החלמה בעייתי של עור הערלה, וגורם לכאב בזמן הזקפה, ולבעיות בקיום יחסי מין. הטיפול היחיד האפשרי הוא שחזור ערלה. תהליך שנמשך כמה חודשים, וגורם ללא מעט כאב.

11- דימום - לתינוק יש בקושי 255 מיליליטר דם בגוף (תכולת כוס חד פעמית), ומספיק לאבד 20% דם, כדי לגרום למוות מיידי.

12- טראומה נפשית - במחקרים התגלה שהכאב העז של המילה, גורם בהמשך החיים לתופעות של פוסט-טראומה, כמו חרדה, זעם, אלימות, או ניתוק רגשי. שמתאימה להתנהגות של ילדים, שעברו אונס והתעללות בילדותם.

13- פגיעה בתפקוד המיני - ברית מילה גורמת לחוסר רגישות בעטרה, לבעיות זקפה, ולקושי להגיע לאורגזמה.

14- עקמת הפין - נוצרת לאחר החלמה לא תקינה של הפין, לאחר ברית מילה. מצב זה גורם לחוסר יכולת לקיים יחסי מין בבגרות, ואף גורמת לנזק תפקודי ופסיכולוגי. 98% ממקרי העקמת, נוצרו בגלל ברית מילה.

15- תסביב הפין - חיתוך לא נכון, גורם לפין להסתובב, ולשתן לצאת בצורה לא רגילה. מצב זה גורם למבוכה חברתית קשה אצל ילדים, שלא מצליחים לתפקד כמו כולם, ואף לחוסר יכולת לקיים יחסי מין, ללא ניתוח מתקן.

16- הפרנולום - רקמת שריר מלאה בתחושה, המוכרת גם כנקודת ה- G של הפין, נמצאת בתחתית הפין בחיבור בין העטרה לגוף הפין, ונכרתת במילה ללא כל סיבה דתית או רפואית.

17- ביאה מכאיבה (dyspareunia) - תחושה זוועתית שמורגשת במגע בעטרה בשניות שלאחר הגמירה, נובעת מהגלדה לא תקינה של העצבים בחיבור לעורלה שנכרתה, וגורמים ל'כאב נירומה' המאפיין רקמה צלקתית. בזמן הגמירה כשזורם בחוט השדרה שדר חזק של תחושה, הוא מעורר את העצבים הפגומים, וגורם לתחושה נוראית במגע בעטרה.

18- מוות בעריסה - מחקרים שבדקו את הסיבות למוות בעריסה, גילו שהחשיפה לכאב, לחץ מהסביבה, ומחלות עונתיות, הם הגורמים העיקריים למוות בעריסה.
הכאב בברית המילה גורם להשתנות קצב הלב, ומוביל לעלייה של 40% בסיכון למוות בעריסה.

מי מבצע מילה תנכית

על ידי פלוני_אלמונית* » 06 יולי 2015, 17:10

+הודעה ממשתתפת חדשה התקבלה בברכה:+

הקראים אכן עושים את מה שכל כך הרבה דובר כאן. ברית מילה תנכית. זאת משום שהם מתנגדים לתורה שבעל פה באופן כללי ובאופן פרטי לפריעה ומציצה.

מי מבצע מילה תנכית

על ידי סתם_אורח* » 03 אוקטובר 2013, 12:18

כמו השומרונים גם הקראים עושים ברית מילה תנ"כית (ללא פריעה ומציצה), מצאתי באתר הקהילה הקראית רשימת מוהלים "תנכ"יים":
הרב משה יוסף (אופקים) – 052-2948842
גולן יוסף (אשדוד) – 050-2305146
הרב מגדי שמואל (אשדוד) - 054-2122297
הרב יוסף אלגמיל (אשדוד) – 08-8664491
החזן מאור דבח (רמלה) - 054-4925687
http://www.karaite.org.il/services/berit

מי מבצע מילה תנכית

על ידי צוויליך* » 15 יולי 2012, 19:30

ברית מילה למעשה מצילה ממחלות שיכולות לגרום מוות לעובר [הפלה] שאביו לא עבר ברית מילה והסיבה ברורה בתוך כפלי העורלה שמכסה את העטרה יש היצטברות של חיידקים בצורה נוראית שיכולה ליצר מומים בוולד

אני תמיד טענתי שלפני קיום יחסים צריך לחטא את כל האיברים המעורבים במעשה בתמיסת ליזול והקראת מאמרים מהמוסף הספרותי של הארץ.

וברצינות: עדיין לא חלפה שנה מההוספה לעיל, אז אנצל את הבמה לומר לפלוני הנ"ל, בור, בוש לך והיכלם, אין לך עורלה אבל זה לא מגן עליך מהצטברות של שטויות בצורה נוראית שיכולה לייצר בלבולי מוח.
P-: P-: P-:

צוויל

מי מבצע מילה תנכית

על ידי מחפש* » 15 יולי 2012, 14:31

אפשר לקבל פרטים על מוהל תנכי?
[email protected]

תודה!

מי מבצע מילה תנכית

על ידי פלוני_אלמונית* » 17 אוקטובר 2011, 04:10

+הודעה ממשתתפת חדשה התקבלה בברכה:+

יש פה טעות חמורה בין אם פורעים או לא תמיד העורלה לא תחזור הפריעה נועדה רק להפריד את העור הדבוק אבל למעשה הוא רק דבוק ולא מחובר
עוד נקודה לאיש לא אמור להפריע אם פורעים שהרי בתוצאה כולם יוצאים אותו דבר
נקודה נוספת ברית מילה למעשה מצילה ממחלות שיכולות לגרום מוות לעובר [הפלה] שאביו לא עבר ברית מילה והסיבה ברורה בתוך כפלי העורלה שמכסה את העטרה יש היצטברות של חיידקים בצורה נוראית שיכולה ליצר מומים בוולד
נוסף לדבר בעל עורלה יכול להגיע לדלקות מחוסר היגיינה בעורלה וכן להעביר מחלות בצורה מהירה לכל מי שיבוא במגע בעורלה

מי מבצע מילה תנכית

על ידי ג'_נ_י* » 15 נובמבר 2010, 12:21

גם אלי התקשר האדם הזה בזמנו ממספר חסוי, סירב להגיד לי מי הוא, ואמר שיש לו חבר שעושה מילה בלי פריעה או משהו כזה. בילבל הרבה את המוח על זה שהרדמה זה גרוע וכואב יותר מהברית עצמה.הציג את עצמו כמבין גדול בענייני בריתות. נשמע כמו אחד שמנסה לעבוד על אנשים ובעצם לא מבין כלום. כשאמרתי לו שאני רוצה לדבר עם המוהל ושיתן לי את המספר שלו - אמר משהו בענייני דיסקרטיות ואמר שעדיף שאשאל אותו את כל השאלות במקום. למה שמוהל לא ירצה לדבר עם לקוח בגלל דיסקרטיות???
בקיצור - די גבר. מצאת מקום מאוד לא מתאים לבלבל לאנשים את המוח. זה לא סוג האנשים שמתאים לזה.

מי מבצע מילה תנכית

על ידי עינה_אפונה* » 15 נובמבר 2010, 01:45

התקשר אלי מישהו ממספר חסוי ואמר ש'מישהי מהאתר אמרה לו שהתעניינתי במילה תנ"כית' ומסרה לו את הפרטים שלי...
נראה לי שהוא סתם אמר את זה בשביל לנסות לרכך, אבל זה רק עשה לי יותר אנטי.
הפרטים שלי אמנם גלויים בדף-אישי, אבל סתם שאלתי כאן מסקרנות ובתור כיוון לבדיקה למי שמתעניינת, ובכלל לא ביקשתי שיתקשרו אלי. עוד אין לי אפילו חצי ילד, גם לא חתול.

מי מבצע מילה תנכית

על ידי עינה_אפונה* » 13 נובמבר 2010, 14:50

ומה לגבי קראים ושומרונים? מישהו חקר מה הולך אצלם בתחום הזה?

מי מבצע מילה תנכית

על ידי כל* » 25 אוקטובר 2010, 20:27

עברתי על הדף הישן, ועלו לי כמה הערות. תגובות לשאלות עם זקן ארוך. אולי יעניין מישהו.

_"וּנְמַלְתֶּם אֵת בְּשַׂר עָרְלַתְכֶם" ו"וּבֶן-שְׁמֹנַת יָמִים יִמּוֹל לָכֶם כָּל-זָכָר" בבראשית י"ז, וגם "וּבַיּוֹם הַשְּׁמִינִי יִמּוֹל בְּשַׂר עָרְלָתוֹ" בויקרא י"ב.

ואיפה כתוב בדיוק איך מבצעים את אותה המילה שמדובר בה? איפה כתוב שזה אומר לחתוך?_

למשל פה:
"לא נוכל לעשות הדבר הזה לתת את אחתנו לאיש אשר לו ערלה כי חרפה הוא לנו: אך בזאת נאות לכם אם תהיו כמנו להמל לכם כל זכר" (בראשית ל"ד יד-טו). ברור מכאן שהמילה היא הסרת העורלה.
או פה:
"ותקח צפרה צר ותכרת את ערלת בנה" (שמות ד' כה).

_לבסוף, ניתן גם לדרוש את שם הברית, ברית המילה, כך שהפירוש המוצע כאן של המצווה יתאים לו. מהות הברית לפי הדרש היא במילה, בדיבור. הברית פירושה הסרת ערלת הלב והאוזן ופתיחתם לדבר האל, למילתו.
וכך אומר דוד (שמואל ב כ"ג, ב,ה): "רוח אדני דבר-בי, ומלתו על לשוני ... כי ברית עולם שם לי, ערוכה בכל ושמרה".
יש אם כך טעמים רבים וטובים לטענה כי ברית המילה, הברית בין ישראל לאלוהיו, אין פירושה חיתוך באבר המין – מה שנראה אבסורדי לכשעצמו – אלא פתיחות האדם לדבר האל.
היהדות, תוך שהיא מסתמכת על מקורותיה, יכולה להוציא את חיתוך הערלה ופריעתה מתוך טקס ברית המילה_
שיהיה בריא חנוך בן ימי. בסדר, הוא רוצה ליצור טקס משמעותי לו ושהוא מאמין בו. אבל למה-למה-למה הוא צריך לתלות את זה בדברי התורה. הרי הוא עושה מעצמו בדיחה. לא צריך להיות פרופ' לבלשנות כדי לדעת ש'מִלָּה' (דגש בלמ"ד) היא משורש מל"ל, מלילות, דיבורים, ואילו 'מִילָה' היא משורש מו"ל, כריתה. לא כתוב בתורה מה שהוא היה רוצה שיהיה כתוב. לא כתוב ברית מִלָּה. מה לעשות. שימצא לו אילן אחר להיתלות בו. שיעשה מה שהוא רוצה בלי אילן להיתלות בו.

האם אנו זקוקים לרב שיבצע פעולה זאת? אני לא בטוחה. נראה לי כי כל איש/אישה המוכנים להתכוונות רוחנית מסוג זה יכולים לערוך את הטכס
זו גם עמדת ההלכה. אין צורך ברב בשביל ברית מילה.

מי מבצע מילה תנכית

על ידי כבר_לא_מחפשת* » 05 ספטמבר 2010, 00:39

ברור. אבל ממתי דת היא דבר הגיוני? :-)

מי מבצע מילה תנכית

על ידי אמא_לשלם* » 04 ספטמבר 2010, 22:29

אגב, מבחינה דתית לא רואה איך מילה תנכית יכולה להחשב ככשרה.
מבחינה דתית, אני לא רואה איך מילה תנכית יכולה להחשב כלא כשרה. זאת אומרת, אני רואה איך, אבל זה לא קצת אבסורד?

מי מבצע מילה תנכית

על ידי כבר_לא_מחפשת* » 04 ספטמבר 2010, 09:43

לא אתפלא אם אין שום מוהל כזה ומי שהשאירה פרטים תקבל פניה ממוהל שיסביר לה למה מילה תנכית זה רע מאד.
אגב, מבחינה דתית לא רואה איך מילה תנכית יכולה להחשב ככשרה.

מי מבצע מילה תנכית

על ידי מחפשת* » 04 ספטמבר 2010, 08:00

מן הסתם למי שמעונין במילה תנכית, יש. מי שאין לו בעיה פשוט לא מל.
לא במקרה שלי חברתית זה לא מעניין אותי, רק מבחינה דתית..

ולא הבנתי למה השם של המוהל כל כך חסוי למה אי אפשר לרשום כאן את השם? או לקבל את השם במייל?
למה אני צריכה גם להשאיר מספר טלפון כדי לקבל את שם המוהל?

מי מבצע מילה תנכית

על ידי כבר_לא_מחפשת* » 03 ספטמבר 2010, 18:22

בהנחה שמלכתחילה היתה בעיה לפתור... (אוף, נודניקית שכמותי).
מן הסתם למי שמעונין במילה תנכית, יש. מי שאין לו בעיה פשוט לא מל.

מי מבצע מילה תנכית

על ידי אמא_לשלם* » 03 ספטמבר 2010, 16:51

כלומר מהבחינה החברתית לא נפתר שום דבר
בהנחה שמלכתחילה היתה בעיה לפתור... (אוף, נודניקית שכמותי).

עדיף לא למול, אבל לספר למתנגדים שעשיתם מילה תנכית
:-D

מי מבצע מילה תנכית

על ידי כבר_לא_מחפשת* » 03 ספטמבר 2010, 16:09

לכל המחפשות
אני בדקתי את הנושא ולא מצאתי אף רופא/מוהל שמצהיר שהוא עושה מילה תנכית.
גם לא מצאתי שום בשום מקום ושום פורום מישהו שעשה מילה תנכית ושיתף. ואני יודעת לחפור באינטרנט.
דברתי עם רופא שעושה ברית רגילה והוא טוען שבמילה תנכית ללא פריעה עלולים לחתוך בטעות את העטרה, כלומר נטול סיכונים זה לא, והילד ממילא לא נראה נימול.
בתכלס זה לא לכאן ולא לכאן- הילד גם סובל כאב, גם עלול להפגע (סיבוכים, דימומים וכו') ובתכלס הוא נראה לא נימול, כלומר מהבחינה החברתית לא נפתר שום דבר, מהבחינה הבריאותית יש פוטנציאל לא קטן לנזק ומבחינת היהדות זה בטח לא נחשב כמילה כשרה.
שורה תחתונה- עדיף לא למול, אבל לספר למתנגדים שעשיתם מילה תנכית :-P

מי מבצע מילה תנכית

על ידי מחפשת* » 03 ספטמבר 2010, 14:04

גם אני אשמח למידע על מוהל כזה
[email protected]

מי מבצע מילה תנכית

על ידי ג'ני* » 02 ספטמבר 2010, 17:59

אני גם רוצה מיגע על מוהל כזה
0525177719
[email protected]
תודה

מי מבצע מילה תנכית

על ידי רז* » 02 ספטמבר 2010, 14:28

או המלצה למוהל אחר שעושה מילה תנכית?

תמרה : מסרי פרטים להתקשרות ותקבלי מוהל זריז ומעולה שעושה מילה תנכית .
מזל טוב

מי מבצע מילה תנכית

על ידי תמרה* » 02 ספטמבר 2010, 14:03

האם יש למישהו המלצות אישיות על ישי בן-חוטר? מבחינת המילה

או המלצה למוהל אחר שעושה מילה תנכית?

מי מבצע מילה תנכית

על ידי ג'וניפר_והמשפחה* » 18 אוגוסט 2010, 11:01

איזה גבב של מידע לא מדוייק.

מי מבצע מילה תנכית

על ידי טל* » 18 אוגוסט 2010, 09:38

_אני מאמינה בתורת ישראל - אמנם בדרכי שלי - ומטעם זה וגם מתוך אחריות היסטורית אני לחלוטין מתכוונת לערוך ברית לתינוקי שלי (שייוולד בקרוב). לבעלי פתאום נכנס הג'וק של "בלי פריעה" - הוא לא ממש הצליח להסביר לי למה... שמעתי טענות שזה יותר הומני, אבל ממך, מנצ'קין, אני מבינה שלא. ניסיתי לחפש על זה חומר באינטרנט, ורק התבלבלתי.
למישהו יש תשובות?_

הנושא של הברית התנכית לא מובן דיו.
העניין הוא שמבצעים את הפריעה. כלומר עור הפריעה זה העור הפנימי של העורלה.
ובברית מילה תנכית רק מסירים וחותכים את העור העליון של העורלה כאשר עור הפריעה התחתון והתחושתי נישאר על מקומו.
אלא מה שעושים זה פשוט מושכים ומפשילים לאחור כלומר לכיוון בסיס הפין את עור הפריעה שנותר לאחר חיתוך בשר העורלה.
ואז עור הפריעה למעשה מכסה את הפין. והפין נראה מתוח חלק ויפה וגם תחושתי. דבר שהוא גם מאוד אסטטי ולא פוגע כלל בהנאה של הנימול הקטן בעתיד אלא להיפך מגביר את התחושתיות.

מי מבצע מילה תנכית

על ידי טל* » 18 אוגוסט 2010, 08:53

אתמול הייתי בברית מילה והברית הייתה מילה תנכית שארכה 15 שניות . ממש טקס מרגש.

ואז עלו בי כמה הירהורים ובחרתי לשתף אותכם בגלל חשיבות הנושא של ברית המילה.
ואתם יותר ממוזמנים להעיר ולהאיר את הארותיכם ואני אשמח על כך.

ההרהור שעלה בי ודי מזמן למען האמת היה : מי עדיף שיבצע את הברית מוהל או רופא ?

בשאלה מה עדיף מוהל או רופא ? יש לשאול את השאלות הבאות .

כמה זמן נערכת הברית ע"י מוהל ? וכמה זמן נערכת ברית רפואית ?

התשובה:
מוהל מיומן ומקצועי מסיים את העבודה בין 15 עד 30 שניות. כלומר עד חצי דקה ואם נגזים אז עד דקה.

ברית מילה רפואית אורכת כ-15 דקות.

מוהל משתמש בכלים פשוטים ויעילים ולא מכאיבים. ומסיים את הברית בחצי דקה. [אם הוא מיומן ומנוסה כמובן ]

רופא משתמש בקלמפים ומלקחי צבט משוננים הצובטים את העורלה ומרסקים אותה שזה כאב עצום פי כמה וכמה מהברית עצמה.ומסיים את הברית במשך כרבע שעה.
רופא חותך את כל העורלה יחד עם עור הפריעה הרגיש והחיוני.

מוהל [המנוסים והטובים ומביני העניין ] חותכים רק את החלק העליון של העורלה [שהוא חסר רגישות בדיוק כמו רגישות העור המכסה את האיבר ] ואילו את החלק הפנימי הרגיש והתחושתי הנקרא עור הפריעה הם משאירים כמעט בשלמותו.

ועוד דבר לכל אלו שרוצים להשלות את עצמם :
הכאב של הזריקות בבסיס איבר המין של התינוק להרדמת האיבר כואבות פי כמה וכמה מאשר כאב חיתוך העורלה עצמה ולא מצדיקים את מתן הזריקות. שכן מה הועילו זריקות ההרדמה שאין חולק כי הן כואבות פי כמה וכמה.???

ועוד דבר לגבי אילחוש האיבר לפני הברית:
ניתן להשיג אילחוש ברמה טובה מאוד [עד חוסר תחושה מוחלט ] גם באמצעות קרם להרדמה, אשר מי שיודע כיצד להשתמש בו כהלכה מרדים את האיבר הנימול לחלוטין. וזאת ללא כל סיכון וללא כל כאב לנימול.
דבר נוסף מוהל מנוסה ומקצועי הוא בד"כ רב ניסיון וזה תחום עבודתו היחידי.
אצל רופא שעושה בריתות זה בד"כ "חלטורה" נוספת לעבודתו.

בנוסף אחוז הסיבוכים הנובעים מבריתות אצל מוהלים ורופאים הוא פחות או יותר שווה.

את המסקנה מה עדיף רופא או מוהל יעשה כל אחד וכל אחת לעצמה.
אגב אתמול הוזמנתי לברית שנערכה ע"י מוהל מנוסה. שערך ברית מילה תנכית וראיתי את כל המהלך של הברית. ולא להאמין מרגע שהחלה הברית עד שהסתיימה בחבישת האיבר הנימול חלפו 15 שניות על השעון וזה בדוק ומדוד.

מי מבצע מילה תנכית

על ידי פלוני_אלמונית* » 13 נובמבר 2007, 07:13

האם יש למישהו המלצות אישיות על ישי בן-חוטר? מבחינת המילה, מבחינת האוירה שמשרה בטקס?

מי מבצע מילה תנכית

על ידי תוהה* » 29 אוגוסט 2007, 16:30

סליחה שמתי לב להודעה מאוחר...
קוראים לו בן-ישי חוטר. את יכולה להשאיר פרטים שלך ואני יעביר אליו. זה בטוח יגיע.
כל הפרטים מההודעה שלפניי נכונים

מי מבצע מילה תנכית

על ידי ההולכת_בדרכים* » 28 אוגוסט 2007, 14:04

עשיתי חיפוש על הכתובת בגוגל וזה מה שהעלתי בחכתי:

דוא"ל [email protected] [email protected]
טלפון 050- 8875554
www.mohel.org.il

מי מבצע מילה תנכית

על ידי באופן_לייט* » 24 מרץ 2007, 12:42

ובכ"ז, למרות הדיון...
האם מצאתם מוהלים שמלים מילה תנכית?!

כרמית - המייל שנתת לא שולח וגם לא רשמת שמו של המוהל כך שלא יכלתי לחפשו בגוגל - אשמח אם יש לך פרטים בשבילי

תודה

מי מבצע מילה תנכית

על ידי כרמית* » 08 ינואר 2007, 11:56

עניין אותי מה שכתוב פה וביררתי.
יש אפשרות מבחינה הלכתית לגמרי לבצע את המילה ללא פריעה.
בפריעה המוהל מחזיק את שתי העורות וכך בחיתוך אחד הוא חותך את שתי העורות.
במקור ההלכתי זה מוכר בתור שיטת סלוניקי.
דיברתי עם מוהל שאני מכירה אישית וטוב והוא יכול לעשות זאת וישמח לעזור לאנשים שברירתם היא כן לעשות ברית ולהתמודד עם הדבר הכל כך קשה הזה.
[email protected]

מי מבצע מילה תנכית

על ידי פלוני_אלמונית* » 05 ינואר 2007, 16:27

בפורום "מוותרים על ברית מילה" בתפוז, 202 נדמה לי,
היה שם שרשור על זה בזמן האחרון.

מי מבצע מילה תנכית

על ידי פלוני_אלמונית* » 03 ינואר 2007, 21:47

האם מישהו מכיר אדם שעושה טקס ברית בסגנון המוצע ע"י חנוך בן ימי, כלומר, ללא פגיעה פיזית?

מי מבצע מילה תנכית

על ידי דליתוש_ב* » 26 ספטמבר 2006, 02:30

בעקבות הדף פתחתי שירשור ב פורום מוותרים על ברית מילה בתפוז
תחת הכותרת "מילה ללא פריעה".
קיבלתי תשובה מאחד המשתתפים:
"מה שעושים בפועל (במילה ללא פריעה) זה אכן מסירים את החלק שבולט מעבר לעטרה.
אבל לפני כן מושכים בו ומושכים את רובה של העורלה החיצונית אל מעבר לעטרה.
באופן הזה יש וריאציות גדולות במראה של מילה ללא פריעה החל מאיבר שנראה שלם לאיבר שנראה נימול. הסיבה לכך שחלק גדול מהריגד באנד בכל מקרה מושמד ולכן העור לרוב מתקפל מאחורי העטרה במקום לכסות אותה. בגלל זה יהודים בתקופה ההליניסטית כן נראו נימולים והעטרה שלהם היתה חסופה. על כן משכו בעורלתם על מנת להאריכה כדי שתסתיר את העטרה. במקרה שכזה צריך יותר עור מבעורלה רגילה שכן מנגנון הסגירה נפגם.

באופן כללי, במילה ללא פריעה מאבדים פחות עור מהעורלה הפנימית אבל ההבדל בעור הכולל שאובד הוא לא כזה גדול בגלל שלפני כן מושכים היטב את העור אל מעבר לעטרה והעור מהצד החיצוני שלא מחובר לשום דבר (חוץ מבסיס הפין אבל עד לאיזור ההוא הוא מאד אלסטי) נמתח בקלות.
בנוסף, בגלל המשיכה לרוב קוראת היפרדות מאולצת בכל מקרה. (ההדגשה שלי ד.ב)

היתרון של מילה כזו הוא בכך שאינה פוגעת בפרנולום ולרוב משאירה עור עורלה פנימי בערך כגודל העטרה (זה גם משתנה כי העורלה לא תמיד גדלה באותו קצב עם הפין). לכן הפגיעה בקצות העצבים נמוכה באופן משמעותי."

לאור ההסבר הזה, חיתוך עורלה בגיל 8 ימים חייב לכלול פריעה, מכיוון שבשלב הזה העורלה מחוברת לעטרה. כך שגם לו היה כתוב בתורה "מל ולא פרע כאילו לא מל" מילה קדומה היא עדיין מילה כהלכה... רק קצת פחות הרסנית לאיבר. מעניין, לא?

מי מבצע מילה תנכית

על ידי דליתוש_ב* » 26 ספטמבר 2006, 00:22

הי טלי, איפה כתוב ב תורה :
"מל ולא פרע, כאילו לא מל!"

חיפשתי לבד אבל לא מצאתי... אז אם תוכלי לתת מראה מקום מדויק, אני מאוד אשמח, תודה.

מי מבצע מילה תנכית

על ידי טלי_מתכוננת_לביאת_המשיח* » 25 ספטמבר 2006, 23:43

כשאומרים "מילה תנכית" למה מתכוונים?
האם מתכוונים לתקופה בה חיו אבותינו? (כי אז כדאי גם להעתיק כל מה שעשו בתקופה הקדומה כולל לא להשתמש בכל תוצרי הקידמה, ללבוש בגדים תנכיים וכו' ובכלל, מה הקשר?)

האם מתכוונים למה שכתוב בתנ"ך? (שנמסר ישירות מבורא עולם למשה רבינו במעמד 1,200,000 יהודים יוצאי מצריים) כי אז אין הבדל בין "פעם" ל"היום" התורה (האורגינלית) לא משתנה לעולם.

אז בתור אחת שלומדת תורה (וגם מקיימת מה שכתוב בה) ידוע לי ש"מל ולא פרע, כאילו לא מל!" אם כן, לשם מה לעשות לתינוק כאב מיותר?

בתור אם ל-3 בנים שנימולו, (וגם ראתה מקרוב את הטקס) אני מעידה כאן מעל דפי האתר שהדבר הכי חשוב הוא לבחור: **1) מוהל
2) בקי ומומחה,
3) בעל רשיון ונסיון
4) ירא שמים
5) זריז**

אם הכל הולך כשורה, (לילד אין ערלה עבה - לדוגמא) והמוהל מיומן, התינוק נרגע תוך דקה לערך מתחילת החיתוך ודווקא אחרי הפריעה (שמלווה במתן מעט יין על האיבר).

מי מבצע מילה תנכית

על ידי יעלי_לה » 03 ספטמבר 2006, 17:31

התושבים שם רובם קשורים קשר ביולוגי לתושבי המקום המקוריים הכהנים של המקדש.
אה, אבל יש הבדל בין זה לבין יש טענות שאומרות שהם "היהודים" המקוריים.
"בספר מלכים ב' נאמר כי השומרונים הם צאצאי האנשים שהאשורים יישבו על חורבות ממלכת ישראל. השומרונים עצמם, טוענים כי הם צאצאי השבטים הישראלים אפרים ומנשה, ולדעת חלק מן החוקרים המודרניים תושבי ממלכת ישראל שנשארו בה לאחר גלות אשור ב-722 לפנהס התבוללו עם המגורשים מארצות זרות.

מי מבצע מילה תנכית

על ידי גריפון* » 03 ספטמבר 2006, 17:08

יעלי לה - בזמן ביקורי בכפר השומרונים על הר גריזים, הראו לי את שרידי המקדש שקיים במקום. על הקיר החיצוני רשומים כתובות באבן, של שמות יהודיים-תנכ"יים ואת סוג המנחה\קורבן שהביאו למקדש הזה. זה היה אחד המרכזים החשובים ביהדות בארץ ישראל, בעיקר בזמנים שלא היה קיים בית המקדש בירושלים. התושבים שם רובם קשורים קשר ביולוגי לתושבי המקום המקוריים הכהנים של המקדש.

מי מבצע מילה תנכית

על ידי יעלי_לה » 30 אוגוסט 2006, 00:34

יש טענות שאומרות שהם "היהודים" המקוריים... מה?? לא שמעתי שום טענות כאלה!

השומרונים מבצעים מילה תנכ"ית.
אני כנראה יכולה לברר את זה (מכירה אחד).

מי מבצע מילה תנכית

על ידי גריפון* » 29 אוגוסט 2006, 17:51

שמעתי לא מזמן, נדמה לי שבתפוז בפורום "מוותרים על ברית מילה", שהשומרונים מבצעים מילה תנכ"ית ושהמסורת הזו השתמרה אצלם מאז ומתמיד. (הבנתי שהם תמיד היו פה). יש טענות שאומרות שהם "היהודים" המקוריים...

מי מבצע מילה תנכית

על ידי כפירה_בעיקר* » 10 אפריל 2006, 09:34

מי מבצע מילה תנכית

על ידי נסיכת_השום* » 10 אפריל 2006, 01:37

המוסלמים נראים נימולים בדיוק כמו הגברים "שלנו", יכולה להעיד שהמשפט הזה נכון (... פרצוף נבוך...)
למשהו יש מושג איזה סוג של חיתוך עושים בבתי חולים?

מי מבצע מילה תנכית

על ידי תמרוש_רוש » 17 אוגוסט 2005, 03:21

שמחתי לעזור :-)

הקטע על זה שצריך לחתוך את איבר הגבר כדי לעזור לו להתגבר על יצרו עולה לי על העצבים, בצורה שאין למעלה ממנה. תמיד מדברים על היחס הנלוז שיש בחלקים מסוימים של היהדות כלפי האשה (התייחסות לווסת כאל טמאה, איסור שירה וכו'), אבל חשבתם איזה מין יחס מחפיר זה לגברים? במקום לעודד אותם לנטילת אחריות אישית, קצת אמון בהם שהם יכולים לגבור על יצרם ולהתנהג "כמו שראוי" במצבים שונים (ואין לי כוח לדוגמאות), מניחים מראש שהם לא מסוגלים לעשות שום דבר כנגד "הטבע" שלהם (ואני לא יודעת אם זה באמת הטבע, או רק התפיסה שיש לנו עליו), ובמקום לעודד אותם לגדילה - או שחותכים להם, או שמצווים על הנשים לא לשים פיתווים בדרכם. כאילו הם עיוורים גמורים.

נמאס לי!!! היהדות מקפחת את הגברים!!!!

מי מבצע מילה תנכית

על ידי נעמי_בן_שיטרית* » 14 אוגוסט 2005, 10:11

תמרוש תודה רבה. זה מה שחיפשתי זמן רב.

מצטטת מהמאמר:

"לבסוף, ניתן גם לדרוש את שם הברית, ברית המילה, כך שהפירוש המוצע כאן של המצווה יתאים לו. מהות הברית לפי הדרש היא במילה, בדיבור. הברית פירושה הסרת ערלת הלב והאוזן ופתיחתם לדבר האל, למילתו.
וכך אומר דוד (שמואל ב כ"ג, ב,ה): "רוח אדני דבר-בי, ומלתו על לשוני ... כי ברית עולם שם לי, ערוכה בכל ושמרה".
יש אם כך טעמים רבים וטובים לטענה כי ברית המילה, הברית בין ישראל לאלוהיו, אין פירושה חיתוך באבר המין – מה שנראה אבסורדי לכשעצמו – אלא פתיחות האדם לדבר האל.
היהדות, תוך שהיא מסתמכת על מקורותיה, יכולה להוציא את חיתוך הערלה ופריעתה מתוך טקס ברית המילה."


על פי הבנתי תורת הקבלה מתארת את הברית כפעולה המאפשרת את החלשת האנרגיה היצרית הנמוכה מאיבר המין של הזכר,
על מנת שיוכל להתבגר ולהתגבר על יצרו.
הפעולה נעשית בפין שהוא הפתח שבו מתנקזת האנרגיה היצרית ( "לפתח חטאת רובץ").

כל זה נשמע לי נכון ויפה, אך אני חשה שנכון יותר לבצע את הברית כטקס רוחני סמלי ולא כאקט פיסי אלים.

האם אנו זקוקים לרב שיבצע פעולה זאת? אני לא בטוחה. נראה לי כי כל איש/אישה המוכנים להתכוונות רוחנית מסוג זה יכולים לערוך את הטכס.

מי מבצע מילה תנכית

על ידי תמרוש_רוש » 14 אוגוסט 2005, 05:06

ונעמי, באמת לא ברור מהפסוק שיש חובה לחתוך, וחנוך מסביר את זה במאמרו.

מי מבצע מילה תנכית

על ידי תמרוש_רוש » 14 אוגוסט 2005, 05:05

חנוך בן ימי כתב מאמר מעניין מאוד והעלו אותו בתפוז: http://www.tapuz.co.il/tapuzforum/main/ ... sc=0&ssc=0 על האפשרויות לברית מילה אלטרנטיבית, שתואמת גם את ההלכה. לדעתי זה מאמר חובה לכל הורה לפני ברית. הוא כותב גם על האפשרות של ברית עם הקזת דם סמלית ביותר (משהו כמו דקירה יותר מאשר חתך), וגם בלי פגיעה פיזית בכלל.

מי מבצע מילה תנכית

על ידי טרה_רוסה* » 12 אוגוסט 2005, 12:47

אני מכירה מוהל שעושה פריעה בעדינות (אני חושבת שעם סכין). הוא אמר לי שהוא לא מגרד את העור עם הציפורן ולא מתעקש להוציא דם. הוא אמר לי שאנשים קפדנים (חוזרים בתשובה, למשל - כך אמר) עשוייים לטעון כי המילה שלו אינה כשרה מספיק, כי כשהוא מל כמעט ולא יורד דם. הוא הסביר לי שיש חלק שהוא לא עושה כלל, וזה הגירוד של העור מתחת לראש הפין. כלומר, ממה שאני מבינה, יש לפריעה שני חלקים. הפרדת העור מראש הפין והפרדת העור מבסיס הפין הקרוב לראש הפין.

מי מבצע מילה תנכית

על ידי נעמי_בן_שיטרית* » 12 אוגוסט 2005, 11:54

"וּנְמַלְתֶּם אֵת בְּשַׂר עָרְלַתְכֶם" ו"וּבֶן-שְׁמֹנַת יָמִים יִמּוֹל לָכֶם כָּל-זָכָר" בבראשית י"ז, וגם "וּבַיּוֹם הַשְּׁמִינִי יִמּוֹל בְּשַׂר עָרְלָתוֹ" בויקרא י"ב.

ואיפה כתוב בדיוק איך מבצעים את אותה המילה שמדובר בה? איפה כתוב שזה אומר לחתוך?

מי מבצע מילה תנכית

על ידי יעליל'ה* » 12 אוגוסט 2005, 10:56

ההנחיה בתנ"ך היא "וּנְמַלְתֶּם אֵת בְּשַׂר עָרְלַתְכֶם" ו"וּבֶן-שְׁמֹנַת יָמִים יִמּוֹל לָכֶם כָּל-זָכָר" בבראשית י"ז, וגם "וּבַיּוֹם הַשְּׁמִינִי יִמּוֹל בְּשַׂר עָרְלָתוֹ" בויקרא י"ב. ברוב המדרשים של המפרשים ה"ראשונים" (כולל רש"י ורמב"ם למשל) מפורש שאברהם לא עשה פריעה, אבל הפריעה היא תורה למשה מסיני. מבחינה היסטורית מסתבר שלא נהגו לעשות פריעה עד התקופה ההלניסטית.

מי מבצע מילה תנכית

על ידי נעמי_בן_שיטרית* » 12 אוגוסט 2005, 09:16

הכוונה לחיתוך הערלה

זאת ההנחיה לברית על פי התנ"ך ?

מי מבצע מילה תנכית

על ידי יעליל'ה* » 11 אוגוסט 2005, 22:28

הכוונה לחיתוך הערלה ללא ביצוע הפרדה של העור המקיף את העטרה ע"י קריעה בציפורן או מחט (=פריעה)

מי מבצע מילה תנכית

על ידי נעמי_בן_שיטרית* » 11 אוגוסט 2005, 14:54

קראתי את כל הדף ועדיין לא ברור לי בדיוק מהי מילה תנ"כית,
אניבודי?

מי מבצע מילה תנכית

על ידי יעליל'ה* » 11 אוגוסט 2005, 09:53

אז אולי בכל זאת מישהו יודע מי מבצע מילה תנ"כית?

מי מבצע מילה תנכית

על ידי יעליל'ה* » 26 יולי 2005, 11:01

אגב, רק לידע כללי, רוב המוסלמים בארץ (ובטח בעוד מקומות, אני מנחשת שגם בארה"ב ובמדינות אירופה) מלים בגיל 8 ימים כמונו, ובאותה שיטה. יש להם איזו הלכה שגיל 13 זה הכי מאוחר, אבל עדיף בגיל 8 ימים כמו יצחק. וגם שמעתי על משפחות במשולש שהזמינו מוהל יהודי למול את הבנים שלהן.

מי מבצע מילה תנכית

על ידי טרה_רוסה* » 25 יולי 2005, 21:01

אני חושבת שאם עשו מילה ללא פריעה אז לא אמורה להיות אדמומיות על ראש הפין, וסביבו, לא ? הרי היא נוצרת היכן שהייתה פריעה, לא?
<מנחשת :-P >

מי מבצע מילה תנכית

על ידי ההולכת_בדרכים* » 25 יולי 2005, 20:54

אז בינתיים האיבר נראה כמו אחרי מילה "רגילה"?
מעניין שמוהל הסכים לעשות את זה כי הרי יש הלכה כזו שאומרת שמי שמל ולא פרע-כאילו לא מל
<או משהו כזה>.האם מדובר במוהל דתי?

מי מבצע מילה תנכית

על ידי בשמת_א* » 25 יולי 2005, 19:26

זה אומר שאת יודעת מי מבצע מילה תנכית ?
אני לא בטוחה.
אולי אם הם יבואו לפארק הירדן (-: אז אפשר יהיה לשאול מישהו ממש בקיא.
מדובר במשפחה שבשבילה פתחתי את הדף הזה.
הם לא מצאו מישהו ש"מבצע מילה תנ"כית" אלא מוהל אחד מכל אלה שדיברו איתו הסכים לבצע ברית מילה בלי פריעה ועם חיתוך מינימאלי. זה מה שהוא אמר שהוא יעשה (בתגובה לבקשתם).
לא האמא ולא אני לא יודעות איך לבדוק את זה, כי א. מעולם לא התבוננו בברית וגם בזאת לא... P-: (אני לא הייתי שם, והיא לא הסתכלה...), וב. לא יודעת...

מי מבצע מילה תנכית

על ידי ההולכת_בדרכים* » 25 יולי 2005, 17:59

אז יש לך עדות!מעניין ביותר...זה אומר שאת יודעת מי מבצע מילה תנכית ?
אני חשבתי שהפריעה זה החלק היותר כואב-כי ממש תולשים ופושטים את העור <סליחה :-| >
ועדיין לא הבנתי אם במראה זה יצא שונה.

מי מבצע מילה תנכית

על ידי בשמת_א* » 25 יולי 2005, 17:20

כואבת פחות באופן משמעותי
אמ... מהעדות האחת שיש לי (אבל אני לא חותמת במאה אחוז שהמוהל אכן עשה הכל כמו שהבטיח) - אין הבדל משמעותי. או אין הבדל בכלל. אני גם לא בטוחה שאמור להיות הבדל בזה. ההבדל אמור להיות בנזק הפיזי ובסכנות. כל חיתוך בבשר החי כואב.... (איייי!).

המוסלמים נראים נימולים בדיוק כמו הגברים "שלנו", לפי מה ששמעתי (מודה, שמעולם לא יצא לי לראות בעצמי).

מי מבצע מילה תנכית

על ידי ההולכת_בדרכים* » 25 יולי 2005, 16:13

אני חרשתי את מדור בלי ברית מילה והקישורים שבו לאורך ולרוחב,ולא מצאתי איש שמל את תינוקו מילה
ללא פריעה ויכול לספר על כך.
אבל כן מדובר הרבה במנהג הפריעה עצמו ובסיבות ההסטוריות להווצרותו <מעניין מאוד>
מכיוון שאין שום סיפור תהיתי אם באמת מילה ללא פריעה כואבת פחות באופן משמעותי או יוצרת הבדל
במראה באופן משמעותי.
המוסלמים שמלים בגיל 13 לא זקוקים לפריעה כי העורלה כבר נפרדת.אבל אין לי מושג איך זה נראה.

מי מבצע מילה תנכית

על ידי בשמת_א* » 25 יולי 2005, 16:05

אורית ס צודקת, וכמו כן יש חומר נוסף בעלוני אף מילה (בוודאי יש פרטים במדור שאורית קישרה אליו).

אני לא בטוחה שמי שעבר מילה ללא פריעה נראה שלם (מחר אראה...), כי הרי חתכו לו חלק מהעורלה (את מה שאפשר לחתוך בלי שעושים פריעה, כלומר בלי שפושטים לתינוק את העור וחותכים גם את מה שלא "עודף" כביכול).
תיאורטית הוא יכול להיראות שלם אם הוא משקיע מאמצים במתיחה של העורלה שנשארה (תהליך שלוקח זמן) עד שהיא נמתחת ומתארכת. את זה אנחנו יודעים כי יהודים עשו את זה בתקופת ההתייוונות, ולכן שינו את המילה לזאת האכזרית והמסוכנת יותר, הבלתי הפיכה, שמבוצעת מאז ועד ימינו.

למה מישהו ירצה לעשות את זה?
סיבה אחת לדוגמא: כי אז הוא יכול להגיד בלב שלם למשפחה "עשינו לילד ברית מילה".
ממילא התוצאה שונה קצת מילד לילד בין הנימולים...
וממילא יש לא מעט ילדים בארץ שמלו אותם "פחות מדי" סתם בטעות.
אבל גם הילד יכול להגיד "אני נימול", בלי שום בעיה.
יש אנשים שזה ממש משנה להם.

מי מבצע מילה תנכית

על ידי תזמורת_הים* » 25 יולי 2005, 15:07

יש הרבה מידע על מילה באופן כללי ב מדור בלי ברית מילה.
לגבי הפריעה, אני לא זוכרת באיזה דף קראתי את זה, אבל הבנתי שהפריעה היא למעשה החלק הכואב והברוטלי יותר במילה משום שהעורלה דבוקה וצמודה לעטרה ויש להפריד אותה בכוח (בעוד שבגיל מבוגר יותר, אחרי כמה שנים כמדומני, העורלה נפרדת מהעטרה באופן טבעי ואפשר להפשיל אותה בקלות ללא כאבים). היתרון של מילה ללא פריעה, אם הבנתי נכון, הוא שהיא הרבה פחות כואבת, ונדמה לי שגם פחות מסוכנת.

מי מבצע מילה תנכית

על ידי יעליל'ה* » 25 יולי 2005, 14:49

מישהו יודע לומר מה היתרון במילה ללא פריעה, אם יש כזה?

אני מאמינה בתורת ישראל - אמנם בדרכי שלי - ומטעם זה וגם מתוך אחריות היסטורית אני לחלוטין מתכוונת לערוך ברית לתינוקי שלי (שייוולד בקרוב). לבעלי פתאום נכנס הג'וק של "בלי פריעה" - הוא לא ממש הצליח להסביר לי למה... שמעתי טענות שזה יותר הומני, אבל ממך, מנצ'קין, אני מבינה שלא. ניסיתי לחפש על זה חומר באינטרנט, ורק התבלבלתי.
למישהו יש תשובות?
בשמת, את אומרת שיש חומק על זה. תוכלי להיות יותר ספציפית או אפילו להפנות?
תודה

מי מבצע מילה תנכית

על ידי מנצ'קין_25* » 25 יולי 2005, 14:27

בשמת, תודה שהסבת את תשומת לבי. מובן שלא התכוונתי לתקוף, ואבהיר את כוונתי:

יעלילה, למיטב הבנתי, ילד שיעבור מילה ללא פריעה יראה שלם. (האם אני טועה? מישהו?)

העטרה שלו תהיה מחוברת עדיין. לכן, מנקודת הראות שלי, ילד כזה יעבור טכס שאני רואה אותו כהתעללות ממש, מבלי להנות ממה שרבים רואים כיתרון הגדול דלו: הזכות הבלתי מעורערת להיות "כמו כולם".

(לעתים רחוקות אני כה נחרצת באשר לדעותי ה באופן טבעי יות, אבל ברית מילה היא דוגמא יוצאת דופן לקונצנזוס שאני מאוד מתקשה לקבל בשלוה).

ובשמת, איך זה שלמרות שעוד לא התקבעתי על ניק, כל פעם שאני כותבת את הראשונה להגיב?
מה, את לא ישנה? D-:
ולמה את מתכוונת, יש חומר על זה? בדרכי חמומת המח, בכלל לא שאלתי שום שאלה. יש לך תשובה?

Peace

מי מבצע מילה תנכית

על ידי יעליל'ה* » 25 יולי 2005, 01:50

<אבל למה, בעצם?
למה ללכת על מילה ללא פריעה?>

וואללה, לא יודעת. אני כרגע רק מתעניינת.
כולכם כתבתם דעות מעניינות, אבל כמה דברים אני לא מבינה. למשל:
<מילה שתכלול חיתוך בלבד תשאיר את הבולבול שונה, וגם תכאיב לעולל.> אפשר להרחיב? וגם אני לא הבנתי מה ז"א <ניתן לערוך ברית תקנית ממש שהיא ברית ללא מילה.>

תודה
<

מי מבצע מילה תנכית

על ידי אמא_לביאה* » 24 יולי 2005, 23:13

פלונית - מה זאת אומרת
ברית תקנית ממש שהיא ברית ללא מילה.
???

מי מבצע מילה תנכית

על ידי פלונית* » 24 יולי 2005, 21:33

ניתן לערוך ברית תקנית ממש שהיא ברית ללא מילה.

מי מבצע מילה תנכית

על ידי ההולכת_בדרכים* » 24 יולי 2005, 17:12

איפה יש חומר על זה?אשמח לקישור

מי מבצע מילה תנכית

על ידי בשמת_א* » 24 יולי 2005, 15:45

מנצ'קין, יש חומר על זה.
מציעה לך לקרוא.
וגם מציעה לך לערוך את הניסוח שלך. יצאת מאוד תוקפנית ומעליבה, ואני בטוחה שלא זו היתה הכוונה.

<בשמת לא מלה בכלל>

מי מבצע מילה תנכית

על ידי מנצ'קין* » 24 יולי 2005, 12:53

אבל למה, בעצם?
למה ללכת על מילה ללא פריעה?

הורים רבים לא מאמינים במילה, אבל נכנעים בסופו של דבר כי לא רוצים שלילד שלהם יהיה בולבול שונה. בולבול שונה, אליבא דפרויד ושות', יגרום לילד טראומות קשות עד כדי ליקוי בתפקוד המיני.

אבל מילה שתכלול חיתוך בלבד תשאיר את הבולבול שונה, וגם תכאיב לעולל.
להנות משני העולמות ממש.

אז אם העניין הוא להתחבר למקורות, למה בעצם לא ללכת עד הסוף? תעשו את זה עם אבן צור ודי. וגם תקראו לעובד הבניין הסיני הקרוב לביתכם ותעשו לו את זה גם, על הדרך.

מי מבצע מילה תנכית

על ידי יעליל'ה* » 21 יולי 2005, 14:02

גם אני מתעניינת במילה ללא פריעה. אם אגלה מישהו שעושה את זה, מבטיחה לשתף.

מי מבצע מילה תנכית

על ידי בשמת_א* » 15 יוני 2005, 23:25

ירון צברי, LOL

_לא אני באופן ספציפי, לי מספיקה
ש צברי אחת)._
טוב, כשיש אשה ששווה את משקלן של ארבע נשים בזהב...

מי מבצע מילה תנכית

על ידי ירון_צברי* » 15 יוני 2005, 23:15

> קהילות תימן היו מקושרות ישירות עם גדולי היהדות בעולם

חוץ מהשליח שבא מרבנו גרשום, שאחרי שקראנו את האגרת התעצבנו, הרגנו את השליח ושרפנו את המכתב.
ולכן אנחנו יכולים עדיין לקרוא מכתבי זרים ולהתחתן עם שתי נשים (לא אני באופן ספציפי, לי מספיקה
ש צברי אחת).

מי מבצע מילה תנכית

על ידי בשמת_א* » 15 יוני 2005, 23:10

איך כתבנו אותו דבר בבת אחת...

מי מבצע מילה תנכית

על ידי בשמת_א* » 15 יוני 2005, 22:59

לא ברור. כי עובדה היא שבמילה הקדומה, הגברים יכלו למשוך את עור העורלה ולהאריך אותו בהדרגה ולהיראות שלמים.
והיום, גם מי שנימול מבוגר, חותכים לו ככה שלא נשאר כלום מה למשוך. מקלפים לו הכל. אז יש עוד הבדל. כנראה במקור הורידו רק את הקצה של העורלה, ה"עןודף" שנראה בבירור, לא נגעו ביתר הפין. אז זה לא היה כה מסוכן.

מי מבצע מילה תנכית

על ידי אבא_של_יותם* » 15 יוני 2005, 22:55

הפריעה באה כתגובה על כך שניתן היה למשוך את העורלה החתוכה אך לא מופרדת כלפי מעלה, ובכך ליצור אשליה של איבר לא נימול. היהודים שהוגדרו כ"מתייוונים" אכן עשו כך, בעיקר אתלטים- כידוע, תחרויות האתלטיקה אצל היוונים נערכו בעירום מלא.
הפריעה חיסלה את אפשרות השחזור לחלוטין.

מי מבצע מילה תנכית

על ידי דליתוש_ב* » 15 יוני 2005, 21:54

אני תוהה אגב איך מלים את המוסלמים
פריעה- את מתכוונת הפרדת העורלה מהעטרה? הקטע עם הציפורן?
אם כן, נראה לי שבגיל 13 אין צורך בפריעה כי העורלה מופרדת לחלוטין.

מי מבצע מילה תנכית

על ידי בשמת_א* » 15 יוני 2005, 18:15

בשגעונות האחרונים מאירופה
לא לא לא.
המילה הנהוגה בימינו איננה חידוש או שיגעון מאירופה.
היא הונהגה בארץ ישראל (יהודה) בתקופת היוונים (מתישהו בשנים 332-63 לפני ספירת הנוצרים), כתגובה לתהליכי התייוונות.
עדויות ראשונות על אפשרות של יהודים בתימן (ממלכת חמיר) הן בערך מהמאה הרביעית לספירה, כלומר לפחות כעבור חמש מאות שנה.
אין לנו שום עדות שיהודי תימן נימולו בצורה שונה, לא בביקורים בקרב יהודי תימן לאורך הדורות, ולא בעליות יהודי תימן ארצה במשך הדורות או במאה ה-19 יחד עם העלייה הראשונה.
נראה לי לא סביר שבתימן נשמרה דווקא המילה שמלפני תקופת היוונים!

לא היתה מי יודע מה תקשורת מהירה בין היבשות.
קהילות תימן היו מקושרות ישירות עם גדולי היהדות בעולם (הרמב"ם מהמפורסמים ביניהם) במשך הדורות, לפחות מהמאה השביעית לספירה ועד ימינו. הן הכירו את כל ההלכות והחידושים. חלקים גדולים מהתכתובות נשמרו.

מוהל שממש חתך פחות
מוהלים רבים עושים את זה, בדרך כלל כסוג של שגיאה או וריאציה (זה נורא תלוי בתינוק). אני מכירה אחד שמלו אותו ברומניה והמוהל חתך פחות מדי, ואחד שנימול בארץ והמוהל חתך פחות מדי. אחרים אצל אותו מוהל נחתכו יותר. זה מקרי, כמו כל תקלה אחרת.

כאן מדובר לא על "חתך פחות מדי" (אבל פרע) אלא על אי ביצוע פריעה. אני לא יודעת אם יש מוהל אחד בכל הארץ שאפילו יודע במה מדובר.
אני תוהה אגב איך מלים את המוסלמים. האם גם אצלם מבצעים פריעה? האמת, מוחמד הנהיג את המילה לא רק מתוך מסורות אפריקאיות, אלא גם מפני שחלקים גדולים מהדת שלו הוא למד מהיהודים, אז לא יפליא אותי שהם מלים מילה יהודית של פוסט-התקופה-היוונית... )-:

מי מבצע מילה תנכית

על ידי תמרוש* » 15 יוני 2005, 04:17

פחות או יותר כן. הם עשו מה שאבותיהם עשו, ולא טרחו "להתעדכן" בשגעונות האחרונים מאירופה. זה לא קשה, תחשבי על זה שעד אמצע המאה העשרים לא היתה מי יודע מה תקשורת מהירה בין היבשות, וגם לא תחרות כלל עולמית על "נראה מי יהיה מחמיר יותר". הקהילה פשוט המשיכה בשלה.
(הסיפור שקראתי איפשהו, על מישהי שראתה מוהל שממש חתך פחות, הופיע נדמה לי באיזשהו דף אינטרנטי בנושא, אולי בתפוז, לפני לא יותר משלוש שנים. מקסימום ארבע. כך שאולי לא רק המוהלים הזקנים יודעים במה מדובר.)

מי מבצע מילה תנכית

על ידי בשמת_א* » 13 יוני 2005, 22:04

שהמוהלים התימנים שימרו את המנהג.
איך? מאז ימי בית שני???

מי מבצע מילה תנכית

על ידי תמרוש* » 12 יוני 2005, 13:57

מה לדעתכם היה קורה אם יותר ויותר אנשים היו מפעילים לחץ על מוהלים למול מילה תנכית, ועל רבנים שיתירו ויעודדו מילה תנכית, יחד עם "איום" שזה או תנכית - או בלי ברית בכלל?
מתי הם היו משתכנעים שהמילה הרגילה היא גזירה שאין הציבור יכול לעמוד בה?

מי מבצע מילה תנכית

על ידי תמרוש* » 12 יוני 2005, 13:54

שמעתי איפשהו שהמוהלים התימנים שימרו את המנהג, ואפילו כיום אולי הזקנים שבהם יודעים איך לעשות את זה.

מי מבצע מילה תנכית

על ידי ההולכת_בדרכים* » 09 יוני 2005, 17:27

גם אותנו זה מעניין ונשמח אם יש מישהו שיודע.

מי מבצע מילה תנכית

על ידי בשמת_א* » 09 יוני 2005, 16:28

חברה שלי מעוניינת למול, אבל רק מילה תנ"כית - כלומר, המילה הקדומה, לפני שהחמירו את תקנות המילה והוסיפו לה פריעה.
כלומר: מילה חלקית, ללא פריעה.
האם מישהו מכיר מוהל שיסכים למול מילה כזאת?

חזרה למעלה