מוצרי חלב כמקור לסידן

שליחת תגובה

כאשר אתה בז לעצמך, זה לא מפליא שיונת השלום האפשרי בינך ובין עצמך - מסרבת לעוף.
קוד אישור
הזן את הקוד בדיוק כפי שהוא מופיע. כל האותיות הן אותיות גדולות.
סמיילים
|יד1| |תינוק| |בלונים| |אוף| ;-) :-] |U| |נורה| |עוגה| |גזר| |אפרוח| 8-) :'( {@ :-) |L| :-D |H| ((-)) (()) |יש| |רעיון| {} |#| |>| |שקרן| >:( <:) |N| :-0 |תמר| :-S |מתנה| |<| :-( ZZZ :-| |*| :-/ :-P |עץ| |!| |-0 |Y| :-9 V :D :) ;) :( :o :shock: :? 8-) :lol: :x :P :oops: :cry: :evil: :twisted: :roll: :!: :?: :idea: :arrow: :| :mrgreen: :geek: :ugeek:

BBCode פעיל
[img] פעיל
[url] פעיל
סמיילים פעילים

צפיה מקדימה של הנושא
   

הרחב תצוגה צפיה מקדימה של הנושא: מוצרי חלב כמקור לסידן

מוצרי חלב כמקור לסידן

על ידי יהודה_ויזר* » 04 נובמבר 2020, 06:07

א.נכון שיש אנשים שאינם יכולים לצרוך חלב בגלל מחסור גנטי באנזים שמפרק לקטוז, או אלרגיה לחלבוני החלב.זה לא אומר שמי שאינו רגיש צריך להמנע ממוצרי חלב. ב. חלב מיועד להיות המזון הבלעדי של בעל חיים צעיר, לכן הוא מכיל כל מה שנחוץ, כולל סידן וזרחן. ג. זרחן הוא מרכיב חיוני של D.N.A, עצמות, חומרים המעבירים אנרגיה, אנזימים והורמונים שונים. הסיבה היחידה שלא מוסיפים אותו באופן מלאכותי למזון, היא שזרחן הוא מרכיב מרכזי בכל מזון שאנחנו אוכלים, כולל צמחים ובשר. ד. במחקרים שנעשו הוכח שחלב הוא המקור היעיל ביותר לקליטת סידן.

מוצרי חלב כמקור לסידן

על ידי אמא_נחמה* » 27 נובמבר 2011, 15:00

לגבי חלב ובעיות נשימה- בזמנו לקחנו את הגדולה שלנו (אז בת כמעט שנתיים) לטיפול בחדר מלח בתחילת החורף בגלל רגישות במערכת הנשימה. בשיחה עם היועצת היא שאלה על תזונה וכשאמרתי לה שאין לנו מוצרי חלב בבית היא אמרה :"הלוואי שכל ההורים שבאים לכאן לטיפול לילדים יהיו חכמים כמוכם"... והאמת שזה לא כ"כ קשה, מתרגלים. יש המון ממרחים חוץ מגבינה והרבה משקאות חוץ מחלב. הבעיה היא רק החמות שלחוצה מזה והגיסות שבטח חושבות שאני מה-זה מוזרה...

מוצרי חלב כמקור לסידן

על ידי אהבת_עולם* » 06 יולי 2011, 00:22

בקשר לחלב וסידן - הסבר שקראתי בספר של בן אורי, לפי זכרוני:
סידן יש גם בעצמות וגם בדם.
יש מזונות שמגבירים את הזרחן בדם. ביניהם מוצרים מחלב פרה.
הגוף תמיד חייב לשמור על איזון בדם בין סידן לזרחן. (לא זוכרת את היחס ביניהם, אבל הוא חייב להישמר תמיד אותו הדבר).
לכן, אם רמת הזרחן בדם עולה בעקבות מוצרי חלב פרה, הגוף צריך להעלות גם את רמת הסידן. איך הוא עושה את זה?
הוא 'מלווה' סידן מהעצמות לדם.
וזה מה שבעצם גורם לבריחת סידן מהעצמות.
ככה, שלפי ההסבר הזה, אפשר לראות שחלב פרה בעצם גורם לבריחת סידן ולא להפך.
(מקווה שזכרתי נכון את ההסבר)

מוצרי חלב כמקור לסידן

על ידי גל_הגלגל* » 05 יולי 2011, 23:41

לגבי צמצום מזון מן החי כתשובה ל"בריחת סידן"- הסידן לא פשוט "בורח" לו כי הוא מפחד מחלב, אלא הגוף משתמש במאגרי הסידן שלו כבסיס לאיזון חומציות בגוף שנגרמת מיותר מידי מזונות מעודדי-חומציות, שחלבונים מרוכזים מן החי עומדים בראש הרשימה בקטגוריה זו, לפחות לפי התזונה הנפוצה כיום. זה גם לא משהו שקורה רק בגלל שהגוף לא יכול לסבול לאורך זמן אלא מיידית ובכל פעם, אבל חוסרים כרוניים מתפתחים רק לאחר תקופה, וגם בתיאום עם יכולות ספיגה ירודות כתוצאה של שנים של התעללות במערכת העיכול ולכן המצב נפוץ יותר אצל מבוגרים..
במחקרים שמראים קשר בין אוכלוסיות שלא צורכות חלב ואחוזים מזעריים עד לא קיימים של "בריחת סידן", אלה אותן אוכלוסיות שבקושי אוכלות מזון מן החי. ושוב, לא צריך להפוך לטבעונים, רק לא לבסס על זה את התזונה היומיומית. יש גם קטניות בעולם...

מוצרי חלב כמקור לסידן

על ידי פלוני_אלמונית* » 05 יולי 2011, 22:26

בריחת סידן דוקא בגלל צריכת חלב
בשביל לעכל אותו צריך הגוף להשתמש במאגרי סידן אין בחלב הרבה סידן והוא גם לא נספג טוב
לספיגת הסידן יש הרבה דברים שעוזרים הכמות הכי גבוהה שלו עם ספיגה מירבית
שומשום מלא טחון- הכי כדאי לאכול בערך 3 כפות ביום על סלט ירקות גדול
או לשתות כחלב שומשום 2-3- כפות במים חמים ודבש/תמרים
הכי טעים לעשות מזה ביחד שייק

מוצרי חלב כמקור לסידן

על ידי הקוסמת_מארץ_עוץ* » 05 יולי 2011, 17:23

לצמצם מאוד כל בשר מן החי- ביצים, בשר בהמות ודגים
נכון מאוד ויש לזה הסבר - מקווה שאני זוכרת.
ברגע שאוכלים מוצר מין החי הדם בגוף הופך לחומצי.
בגלל שדם חומצי זה משהו שהגוף לא יכול לסבול לאורך זמן (בגלל זה למשל לבעלי חיים טורפים
יש מעיים קצרות כדי שהבשר שהן אוכלות ייצא מהר מהגוף)
אז הגוף בשביל להוריד את רמת החומציות מפריש משהו (לא זוכרת מה...אולי זרחן) ואז הסידן יוצא
החוצה יחד איתו בשתן...משהו כזה...

מוצרי חלב כמקור לסידן

על ידי דניאלה* » 05 יולי 2011, 15:49

_לצמצם מאוד כל בשר מן החי- ביצים, בשר בהמות ודגים
עם זה אני לא מסכימה._

בסרדינים יש המון סידן אם אני לא טועה

מוצרי חלב כמקור לסידן

על ידי עכשיו_טוב* » 05 יולי 2011, 13:25

מישהו יכול לענות בקצרה מה הסיכוי והסיבות שאשה בת 60+ בריאה בד"כ, אוכלת כל יום פעמיים ביום מוצרי חלב ושותה חלב, יש לה "בריחת סידן" ממקומות מסויימים בגוף?

בדקו אם יש חוסר בויטמין די והשלימו
ואפשר להוסיף לתזונה טחינה מלאה וגם במשמשים מיובשים ושקדים.
רפואה שלמה!

מוצרי חלב כמקור לסידן

על ידי טוהר_אהבה* » 05 יולי 2011, 11:58

מישהו יכול לענות בקצרה מה הסיכוי והסיבות שאשה בת 60+ בריאה בד"כ, אוכלת כל יום פעמיים ביום מוצרי חלב ושותה חלב, יש לה "בריחת סידן" ממקומות מסויימים בגוף?

בריחת הסידן הוא אחד השינויים הפיזיים היותר בולטים שאנחנו יכולים לראות בבירור כחלק מהשינוי הפיזי שעובר ויעבור הגוף שלנו ,בעידן החדש.
כניסת אנרגיות חדשות של אוויר, יהפכו את גופנו הפיזי (עם הזמן,כן,זה לא ביום אחד ולא בשנה אחת....) ליותר קלילים,יותר גמישים, פחות כבדים.
הסידן שבונה את העצמות שלנו בורח כחלק מתהליך הפרידה מעידן האדמה-החומר.
הגוף הפיזי שלנו תמיד יישאר בתוך מסגרת פיזית,אבל ישתנה,יהיה קליל יותר.

חוצמזה,אני מסכימה עם הסבר התזונתי שבשמת תיארה.
מהידע שאני נחשפת אליו חלב אכן לא מוסיף סידן אלא מזרז בריחת סידן
(לא כותבת "גורם" אלא "מזרז" משום שגורם מכוון לסיבה
כשנבין את הסיבה הגבוהה,נתחבר באופן טבעי למזונות שכן מזינים אותנו כמו שנכון לנו

תודה
נעמה

מוצרי חלב כמקור לסידן

על ידי בשמת_א* » 05 יולי 2011, 10:35

לצמצם מאוד כל בשר מן החי- ביצים, בשר בהמות ודגים
עם זה אני לא מסכימה.

מוצרי חלב כמקור לסידן

על ידי בשמת_א* » 05 יולי 2011, 10:33

מה הסיכוי והסיבות שאשה בת 60+ בריאה בד"כ, אוכלת כל יום פעמיים ביום מוצרי חלב ושותה חלב, יש לה "בריחת סידן" ממקומות מסויימים בגוף?
צריכת מוצרי חלב נקשרה לאוסטיאופורוזיס...
אם היא תפסיק לצרוך מוצרי חלב, זה יפסיק את בריחת הסידן...
כמו כן: פעילות גופנית - התברר שפעילות גופנית היא אחד הדברים החשובים לעצירת בריחת הסידן (אבל צריך לדעת איזו פעילות, יש על זה ייעוץ טוב בקופות החולים), יש תרופות מסוימות שעוזרות, מזונות אחרים עתירי סידן. אבל שוב: מוצרי חלב גורמים לבריחת סידן.

מוצרי חלב כמקור לסידן

על ידי גל_הגלגל* » 05 יולי 2011, 09:30

מה הסיכוי והסיבות שאשה בת 60+ בריאה בד"כ, אוכלת כל יום פעמיים ביום מוצרי חלב ושותה חלב, יש לה "בריחת סידן"
סיכוי גבוה מאוד, שכן היא אוכלת כל יום פעמיים ביום מוצרי חלב! שיטת הטיפול המומלצת וההגיונית ביותר היא תזונה, שכן זוהי בעיה תזונתית. גם חוג התעמלות יועיל מאוד.
להפסיק עם מוצרי החלב המתועש ומיד, לצמצם מאוד כל בשר מן החי- ביצים, בשר בהמות ודגים, לא צריך להפסיק לגמרי אלא רק לצמצם שהתזונה לא תתבסס על זה.
לאכול הרבה (הרבה זה הרבה!) ירקות עליים ירוקים, אפשר לטחון לשייקים. את החלבון אפשר להשלים מקטניות.
גבינות אפשר להחליף במוצרי חלב בופאלו, ועדיין בצריכה נמוכה.
חיפושים בגוגל על "מיתוס החלב" או מונחים בסגנון יניב הרבה מידע שכדאי לקרוא... אולי גם פה באתר יש דף על זה? לא נתקלתי

מוצרי חלב כמקור לסידן

על ידי עולם_חדש_מופלא* » 05 יולי 2011, 08:56

מישהו יכול לענות בקצרה מה הסיכוי והסיבות שאשה בת 60+ בריאה בד"כ, אוכלת כל יום פעמיים ביום מוצרי חלב ושותה חלב, יש לה "בריחת סידן" ממקומות מסויימים בגוף?
סיכוי סביר בהחלט
בשלב כלשהו של החיים לכולם בורח קצת [ולפעמים הרבה] סידן מהגוף.
לא בטוחה שמוצרי חלב כ"כ יעילים בסיפוק סידן (בטח לא חלב פרה)

מוצרי חלב כמקור לסידן

על ידי ב_טובה* » 05 יולי 2011, 08:42

שאל למבינים על אוסטיופרוזיס . מישהו יכול לענות בקצרה מה הסיכוי והסיבות שאשה בת 60+ בריאה בד"כ, אוכלת כל יום פעמיים ביום מוצרי חלב ושותה חלב, יש לה "בריחת סידן" ממקומות מסויימים בגוף? האם אתם מכירים מטפל או שיטת טיפול שתתאים לה?

מוצרי חלב כמקור לסידן

על ידי אורי_יורמן* » 06 מרץ 2008, 09:56

זאת גישת ההגיינה הטבעית לעניין.
בכל מקרה, אני שם לב שאנשים מבקשים ממני סימוכין. אני אשאל את עדיאל בנושא, יש לו תמיד תשובה מעניינת +מקורות.

מוצרי חלב כמקור לסידן

על ידי יונת_שרון* » 06 מרץ 2008, 00:57

החלבון (שבעיקרו פשוט נרקב בגוף)
נרקב? למה הכוונה? ומה מקור המידע?

מוצרי חלב כמקור לסידן

על ידי אורי_יורמן* » 04 מרץ 2008, 18:56

_כי כאשר חלבון לא-שלם מתעכל (וחלב הוא חלבון לא שלם) נוצרת חומצה
לא תקף לגבי חלב אם? מה הכוונה "חלבון לא שלם"?_

לדעתי זאת טעות במונח, הכוונה כנראה לחלבון זר.

החומצה שנוצרת היא בין היתר בגלל יחס גרוע בין סידן וזרחן, וגם בגלל איכות החלבון (שבעיקרו פשוט נרקב בגוף).
כל אלו גורמים לגוף לאבד סידן. כן, לאבד.
כתבו פה "מקור לא כלכך טוב". "ספיגת הסידן ממנו בעייתית". אלו אמירות חלשות הרבה יותר מהמציאות העגומה.

כאשר נוצרת חומציות עקב חוסר איזון במערכת העיכול בין סידן לזרחן, הגוף מאזן את זה ע"י הבאה של סידן מעתודות הסידן של הגוף - העצמות.
זה המקור הכי נפוץ לאוסטרופרוזיס.

הייתי ממליץ לכל מי שבכל זאת אוכל מוצר חלב, לאכול אותו אחרי שאכל שני עלי חסה, שיכולי לאזן ולו במעט את חוסר האיזון המינרלי בחלב.

מוצרי חלב כמקור לסידן

על ידי אום_אל_קיצקיצ* » 09 פברואר 2008, 08:38

כי כאשר חלבון לא-שלם מתעכל (וחלב הוא חלבון לא שלם) נוצרת חומצה
לא תקף לגבי חלב אם? מה הכוונה "חלבון לא שלם"?

מוצרי חלב כמקור לסידן

על ידי קרוטונית_מהמרק_הגדול* » 09 פברואר 2008, 07:15

אז מה לגבי חלב אם? גם הוא מעכב ספיגת סידן?
כמובן שלא. כל הדף הזה מדבר אך ורק על חלב פרה, שהוא חלבון ממקור זר לגוף האנושי.

מוצרי חלב כמקור לסידן

על ידי חני_תה* » 09 פברואר 2008, 04:46

גם אצלינו במשפחה, חלב גורם להצטברות ליחה.

לפעמים, כמו במקרה שלי, לא מרגישים בליחה כיוון שחיים איתה במשך שנים.
כלומר, רוצה לומר שיש מצב של חיים באיכות ירודה באופן קבוע עקב צריכה קבועה של מזון הפוגע באיכות החיים.

לאחר הפסקה של שנה בצריכת חלב ומוצריו, הספיקה לי חשיפה קטנה בודדה כדי לחוש בשינוי (המיידי) של הצטברות ליחה.
איכות חיי הרבה יותר טובה מאז שהפסקתי את צריכת החלב.

מוצרי חלב כמקור לסידן

על ידי אום_אל_קיצקיצ* » 09 פברואר 2008, 02:58

ב-2004 מודי תאני כתב:
כי כאשר חלבון לא-שלם מתעכל (וחלב הוא חלבון לא שלם) נוצרת חומצה. כדי לסתור את החומצה הגוף יביא סידן מאיפה שהוא רק ימצא, כולל העצמות והשיניים.
אז מה לגבי חלב אם? גם הוא מעכב ספיגת סידן?

מוצרי חלב כמקור לסידן

על ידי בלהה_ואורן* » 15 ינואר 2007, 15:43

הכתבה ש- שפת אם הזכירה מדברת על ספר שיצא על נזקי החלב בשם "שוטי החלב". כתב אותו ד"ר אריה אבני, רופא כירורג, והכתבה היא עליו ועל הספר, והיא מופיעה גם במדור בריאות של אותו אתר ב- http://www.nrg.co.il/online/43/ART1/520/700.html

הוא בהחלט טוען בכתבה שחלב הוא לא מקור טוב לסידן.

מוצרי חלב כמקור לסידן

על ידי שפת_אם* » 25 דצמבר 2006, 18:48

הכתבה הזו למשל שקראתי במעריב, מעניין זה מעניין...
http://www.nrg.co.il/online/15/ART1/520/700.html
מה שמדהים שזה מופיע תחת מדור ניו-אייג ולא מדור בריאות !

מוצרי חלב כמקור לסידן

על ידי רוקדת_לאור_ירח* » 24 יולי 2005, 11:44

יש לכם הצעות אחרות?
חלב שקדים, חלב אורז.

מוצרי חלב כמקור לסידן

על ידי לולה_ג'י* » 23 יולי 2005, 18:46

הנקתי עד גיל שנתיים, ועכשיו כל בוקר וערב ביתי גומעת בקבוקים שלמים של חלב פרה עם ממש מעט שוקולית וכמה כפיות גדושות של דייסת שיבולת שועל. יש לי קצת נקיפות מצפון בגלל החלב פרה, יש לכם הצעות אחרות?

מוצרי חלב כמקור לסידן

על ידי אמא_של_דריה* » 19 יולי 2005, 10:12

נכון, ואם זה לבנה עיזים אז בכלל הסתדרנו (:

מוצרי חלב כמקור לסידן

על ידי בשמת_א* » 18 יולי 2005, 18:31

ומה עם להוסיף שמן זית ללבנה 5%? זה דווקא כן טעים.

מוצרי חלב כמקור לסידן

על ידי אמא_של_דריה* » 17 יולי 2005, 21:17

טובי י- גבינות עתירות שומן הן אולי לא בריאות אבל אפשר למשל להוסיף שמן זית לגבינה 5% ולהעלות את הסיכויים לספיגה של סידן (רק מי אוהב גבינה כזאת???)

מוצרי חלב כמקור לסידן

על ידי אמנון_לבב* » 15 יולי 2005, 14:54

חלב על הזמן. הצורך בחלב הוא אחד מהמיתוסים שמוחדרים היטב על ידי גורמים אינטרסנטיים.

מספר אזהרות:
  • ההורמונים שישנם בחלב לא אורגני (ובמוצרים אחרים מהחי) גורמים לבריחת סידן.
  • הנוהג הרגיל בתעשיית המזון הוא להאכיל את בעלי החיים בשפע אנטיביוטיקה לצרכי פיטום (בארה"ב כמות האנטיביוטיקה שמשמשת לפיטום בע"ח גדולה מכמות האנטיביוטיקה הניתנת לאנשים). והתוצאה: הרס הפלורה הטבעית במעיים, הרס היכולת הטבעית של חיידקים אלו לייצר B12, התרבות של פטריית הקנדידה, והרעלת המערכת. ואם אתם מתפתים, תזכרו שחלב עם 5% שומן זה 5% מוגלה - הפרשות כתוצאה מהדלקתיות הנוצרת מהאנטיביוטיקה. אמנם אפשר להשתמש בפרוביוטיקה או באצידופולוס כדי לאזן את המצב, אבל עדיף להרגיל את הילדים מלכתחילה לאכול בריא.
  • חלב הוא אחד מהגורמים הראשיים לבריחת סידן ולאוסטרופאוזיס. היחסים בין זרחן לסידן אינם נכונים, ולכן חלב גורם לבריחת סידן מהגוף.
  • חלב, שאינו אורגני (כמו גם מוצרים אחרים מהחי), מכיל בסדר גודל יותר חומרי הדברה מאשר מוצרים מהצומח. בעלי חיים יודעים איך לקלוט אותם מהמזון, וחומרי ההדברה מצטברים ברקמות של בעלי החיים ובחלב.
  • חלב פרה אינו מזון שמתאים לבני אדם מבחינת הרכב החלבון. עדיף חלב עיזים.
  • חלב מפוסטר הוא מזון שאינו ROW. תהליך הפיסטור גרם לאבדן 99% מחומרי התזונה.
אפילו אם נאכל חלב עיזים אורגני מעיזים שרעו באחו אורגני, אמנם יש בו פחות רעלים, אך עדיין זהו חלב מפוסטר, וגם מאד יקר. עדיף להשקיע את האנרגייה ברכישת קילו מלפפונים אורגניים.

איפה יש סידן זמין? בטחינה, בשומשום, ובירקות עלים ירוקים.

איך להפוך אותם למעדן? ואיך מרגילים את הילדים?
נשמח לאחר אותכם במסעדה הלימודית האורגנית

מידע נוסף:
  • יש לכם ילדים חולים? "Milk Sucks" www.milksucks.com. "אין שום סיבה לאכול חלב פרה בשום זמן בחייך. חלב פרה תוכן עבור עגלים, ולא עבור בני אדם, ועלינו להפסיק לשתות אותו היום!".
  • The dangerous milk hoax
  • "NoMilk" www.nomilk.com.

מוצרי חלב כמקור לסידן

על ידי טובי_י* » 16 מאי 2005, 18:54

תודה!

מוצרי חלב כמקור לסידן

על ידי בשמת_א* » 11 מאי 2005, 10:10

הקטניות מאוד קשות לעיכול (גם לי אגב, זה כבד מאוד
בקטניות יש טריק שצריך להכיר אותו:
הקיבה מתרגלת לעכל אותן אם אוכלים אותן באופן קבוע!
אבל אם רק אוכלים לעתים רחוקות, אז כל פעם מחדש מתחיל תהליך התרגלות.
עוד שני עניינים:
  1. לכל אחד מתאימות קטניות מסוימות. למשל, לי החומוס לא כל כך טוב, אבל שעועית לבנה ממש טובה לי. מצאתי הרבה עניין בתיאוריה של זה שממליץ לאכול לפי סוג הדם - הייתי ממליצה לקרוא את הספר ולנסות, אולי יש בזה משהו. כמו כן, הייתי ממליצה להימנע מקטניות "אקזוטיות" ולדבוק במה שיותר מקומי ושיותר שייך לתפוצה שלכם (סויה לא תמיד כל כך טובה ליהודים. הקטניות "שלנו" הן בגדול עדשים ואפונה העדינים יותר, שעועית לבנה, פול וחומוס. יש עוד, אבל אלה בשורה הראשונה. הפול המקומי הוא הפלשתינאי, הגדול יותר, והקטן הוא פול מצרי).
  1. צריך לדעת איך להשרות ואיך לבשל את הקטניות. אפשר גם להנביט אותן קצת, זה מקל על העיכול ומעלה את הערך התזונתי שלהן מאוד. יש פטנטים כאן באתר, צריך רק לעשות חיפוש על "קטניות". הרבה פעמים השרייה ובישול נכונים (למשל, בלי מלח, למשל החלפת המים כמה פעמים בזמן ההשרייה) פותרים 90% מהבעיה.

מוצרי חלב כמקור לסידן

על ידי טובי_י* » 11 מאי 2005, 01:44

שלום אמא של דריה, ברוכה הבאה :-) !

אני סבלתי לפני כמעט עשר שנים מתת תזונה עקב בעיה בריאותית והצמידו לי דיאטנית קלינית שהסבירה לי שחלב הוא לא כזה מקור טוב לסידן במיוחד כשאין בו שומן (לדבריה- גבינה 5% לא שווה כלום) כיוון שהשומן עוזר בספיגת הסידן.
ואם הוא עם שומן אז הוא כן יעיל? נאמר כל הגבינות נפוליאון או לבנה?

ואגב החלב באמת קשה לעיכול, העניין הוא שלאמי גם הקטניות מאוד קשות לעיכול (גם לי אגב, זה כבד מאוד).

יוגה ותרגילים מהתעמלות בונה עצם (ככה קוראים לזה) יכול לעזור- כך שמעתי מאנשים מסוימים שזה עזר להם.

כן, יש המון שזה עוזר להם, אבל אם השלב הוא מאוד מתקדם אז צריך להיות מאוד זהירים עם ההתעמלות, אפילו להימנע וללכת לפיזיוטרפיה במקום.

מוצרי חלב כמקור לסידן

על ידי אמא_של_דריה* » 17 פברואר 2005, 11:46

אני סבלתי לפני כמעט עשר שנים מתת תזונה עקב בעיה בריאותית והצמידו לי דיאטנית קלינית שהסבירה לי שחלב הוא לא כזה מקור טוב לסידן במיוחד כשאין בו שומן (לדבריה- גבינה 5% לא שווה כלום) כיוון שהשומן עוזר בספיגת הסידן. היא מאד המליצה על טחינה ושומשום שעשירים בסידן וחלבון יותר מחלב פרה (!) וגם בשומן כך שהסידן מהם נספג בגוף ברובו, כנ"ל לגבי שקדים.
חלב פרה הוא גם כבד לעיכול ואפשר להסתדר נהדר בלעדיו עם קטניות, אגוזים, שקדים ושומשום.
טובי י: יוגה ותרגילים מהתעמלות בונה עצם (ככה קוראים לזה) יכול לעזור- כך שמעתי מאנשים מסוימים שזה עזר להם.

מוצרי חלב כמקור לסידן

על ידי טובי_י* » 17 פברואר 2005, 02:16

פלוני אלמוני, אני אשמח לשמוע מה אבא שלך כן מקפיד /רגיל לאכול מעבר לשינוי בחלב.
אמי סובלת מאוסטאופורוזיס, שנים שממעטת במוצרי חלב ואצלה אין שינוי לטובה...
אולי יש משהו בסגנון החיים של אבא שלך שגם עושה את השינוי הזה.
אשמח מאוד לשיתוף!

מוצרי חלב כמקור לסידן

על ידי פלוני_אלמונית* » 14 פברואר 2005, 03:40

סיפור: לפני כמה זמן אבא שלי קיבל מכה רצינית בברך, במסגרת הבדיקות והצילומים שערכו לו, נבדקה גם צפיפות העצם. להפתעת הרופאים תוצאות הבדיקה היו טובות יותר מתוצאות בדיקה קודמת, שנערכה שנתיים קודם (למרות שהוא כבר בגיל שהתהליכים אמורים להיות הפוכים...). השינוי המהותי היחיד באורח-החיים שלו בשנתיים שחלפו בין הבדיקות היה הפסקת צריכת מוצרי חלב.

מוצרי חלב כמקור לסידן

על ידי מונו_נוקי* » 24 נובמבר 2004, 08:47

לגבי הליחה- זה בדיוק העניין! זה אישי! יש אנשים שזה גורם להם לליחה ויש כאלו שלא. לכן אין לפסול כליל את מוצרי החלב. כמו שיש אנשים שחצילים עושים להם כאב בטן (או סולניים אחרים), או שאלרגים לקמח חיטה (לא רק צליאק). בכל זאת אין המלצה גורפת להימנע מכך. כל מזון צריך לבדוק לפי האדם שצורך אותו.
שוב, לגבי סידן, מי שמאמין שלא מפיקים סידן ממוצרי חלב מוזמן להימנע מהם. אני לא מאמינה בכך.

מוצרי חלב כמקור לסידן

על ידי ליאת_טאוב* » 23 נובמבר 2004, 23:11

לא הוכיחו את עניין הליחה ועדיין זה מקור סידן
אצלי הוכח בשני מקרים אישיים וזה מספיק לי. כמקור לסידן עדיף לצרוך מוצרים עם סידן זמין שאין איתם בעיות אחרות. למה ליצור בעיה כשלא חייבים?

מוצרי חלב כמקור לסידן

על ידי חגית_ל* » 23 נובמבר 2004, 22:46

שלא לדבר על הלקטוז בחלב.

מוצרי חלב כמקור לסידן

על ידי מודי_תאני* » 23 נובמבר 2004, 16:58

חלב הוא מקור גרוע לסידן. חלב מהומגן הוא פשוט רעל ומהווה מקור סידן שלילי (כלומר, מוציא סידן מהגוף).
למה? כי כאשר חלבון לא-שלם מתעכל (וחלב הוא חלבון לא שלם) נוצרת חומצה. כדי לסתור את החומצה הגוף יביא סידן מאיפה שהוא רק ימצא, כולל העצמות והשיניים. גם עיכול של סוכר יוצר חומצה, ולכן חלב ממותק (דני) יוצר רק נזק.

חלב מהומגן הוא גרוע יותר. יש בחלב אנזימים חזקים המיועדים להקלת העיכול ע"י העגל. הם ספוגים בשומן. תהליך ההומוגניזציה שובר את המעטה השומני, וכך האנזימים במקום לפעול בקיבה, נספגים ישירות בדם, עד שהם מוצאים על מה לעבוד, שזה בדרך כלל איזשהו כלי דם. כך נוצר פצע. הפצע מתכסה בשכבת ריפוי של כולסטרול, וגורמת להסתיידות עורקים.

מוצרי חלב כמקור לסידן

על ידי מונו_נוקי* » 17 נובמבר 2004, 07:14

אני לא מצטרפת ל"עליהום" שבמוצרי חלב. לא הוכיחו את עניין הליחה ועדיין זה מקור סידן, גם אם לא הטוב שבהם. לא כמקור יחיד אבל בהחלט יכול להוסיף. שלא לדבר על יוגורט שהוא בריא בהחלט. מסכימה כמובן שעדיף ממקור אורגני.
דברים שטובה קראוזה כתבה על סידן ועל סויה
http://www.leida.co.il/reply.asp?rep=247267
http://www.leida.co.il/reply.asp?rep=469
http://www.leida.co.il/reply.asp?rep=58567

מוצרי חלב כמקור לסידן

על ידי טרה_רוסה* » 02 מאי 2004, 11:26

שהיינו ילדים חלב נחשב למשהו מצויין, היינו נאלצים לשתות אותו כל ערב

זה גם לא חדש. אנשים שדגלו בתזונה טבעונית לפני 40 שנים גם נמנעו מדברי חלב, או לפחות מדברי חלב מתועשים מחלב פרה. אולי זה היה מה שרוב האנשים חשבו, אבל גם היום רוב האנשים חושבים שזה חשוב לאכול מוצרי חלב. ראי מה בקי כתבה:
הדיאטנית שלנו טוענת בתוקף שהספיגה של סידן מחלב היא האיכותית ביותר.

מוצרי חלב כמקור לסידן

על ידי מונו_נוקי* » 02 מאי 2004, 09:15

שהיינו ילדים חלב נחשב למשהו מצויין, היינו נאלצים לשתות אותו כל ערב, והיום יש רבים שאימצו את התיאוריות הסיניות למינהן ומעודדים לחדול מחלב פרה.

מוצרי חלב כמקור לסידן

על ידי עוף_החול* » 30 אפריל 2004, 09:48

הדיאטנית שלנו טוענת בתוקף שהספיגה של סידן מחלב היא האיכותית ביותר.
נכון שיש בעיות עם עיכול חלב אבל מי שאין לו בעיה עם עיכול החלב, חלב יכול להיות מקור מעולה לסידן בשבילו.
כמו כן יש חומרים שנמצאים רק בבשר.
מה שאני טוענת הוא שצריך לשלב. לא להימנע ממוצרי חלב או בשר לחלוטין אלא להמשיך ולצרוך אותם בצורה סבירה. הסיכוי לנזק מהימנעות הוא גבוה יותר מאשר מצריכה.

מוצרי חלב כמקור לסידן

על ידי ענת_גביש* » 30 אפריל 2004, 05:20

בקי, כתבת אבל בהחלט יכול להיגרם לילד נזק חמור אם ימנעו ממנו מוצרי חלב, אני לא בטוחה שזה נכון. תעשיית החלב בארץ צמחה על מן הווי כזה, כוס חלב ליום והילד יהיה בריא, כולנו גדלנו על זה וממשיכים לגדול על זה עם השטויות של קינדר.
אני חושבת שהיום יודעים כבר שזה לא נכון. חלב כמקור פופולרי לסידן זה בעצם מן הטעייה, כי החלב (אם אינני טועה) מעכב ספיגת הסידן. וכמקור לחלבון- במצב של התזונה היום אפשר בהחלט להסתדר בלעדיו. (השערה לא מקצועית אבל אני תוהה אם במקום בו צורכים כל כך הרבה ביצים בשר עוף הודו ובקר ושלל קטניות יכול להיות חוסר בחלבון.)

מוצרי חלב כמקור לסידן

על ידי עוף_החול* » 29 אפריל 2004, 19:49

בהחלט יכול להיגרם לילד נזק חמור אם ימנעו ממנו מוצרי חלב, בשר (לא חייבים הרבה) או סוכרים.

מוצרי חלב כמקור לסידן

על ידי ורד_לב* » 21 אפריל 2004, 21:01

טרה רוסה, ההסבר שלך דיי קרוב לנכון. מלבד העובדה שמה שמתחרה עם הסידן זה ה זרחן ולא נתרן.
אלו מינרלים הנדרשים שניהם לגוף, אך הם אמורים להגיע ביחס מסויים, כדי שהסידן ייספג באופן אופטימלי. ברגע שרמת הזרחן גבוהה יותר מזו של הסידן, הסידן ברובו מופרש בשתן ואינו נספג בגוף.
מלבד סיבה זו, יש במוצרים מהחי בהחלט את שאריות ההורמינים, חיסונים ואנטיביוטיקות שמקבלות הפרות.
וגם העניין האנרגטי של חלב הפרה שתורם להיווצרות ליחה ובעיות אוזניים וכו'. כמובן שנדרשת כאן רגישות מוקדמת אקוטית או כרונית בכדי שיתפתחו הסימנים הללו.

מוצרי חלב כמקור לסידן

על ידי מונו_נוקי* » 21 אפריל 2004, 16:18

כאמור יש הרבה מקורות לסידן. ציינתי את האמור על מוצרי החלב תוך אמירה שלא סתם לוותר עליהם בלי למצוא תחליף.

מוצרי חלב כמקור לסידן

על ידי טרה_רוסה* » 21 אפריל 2004, 16:14

העובדות שתיארת הן נסיבתיות ואינן מוכיחות שמוצרי חלב אינם מקור טוב לסידן.

טוב, אני מקווה שאני לא אומרת פה שטויות, הכל מהזיכרון הרעוע שלי:
ממה שידוע לי, זה כן מוכח שמוצרי חלב אינם מקור טוב לסידן. הסידן במוצרי חלב אינו נספג טוב בגוף, כיוון שמוצרי חלב מכילים כמות גבוהה של נתרן, המתחרה עם הסידן על הספיגה בגוף. כמו כן, יש מזונות (נגיד עלים ירוקים, שומשום) שמכילים פי 20 סידן ממוצרי חלב. אנשים לא יודעים את זה, אולי כי אין "מועצת השומשום" שמפיקה פרסומות על כך.

מוצרי חלב כמקור לסידן

על ידי מונו_נוקי* » 21 אפריל 2004, 15:57

העובדות שתיארת הן נסיבתיות ואינן מוכיחות שמוצרי חלב אינם מקור טוב לסידן. עם זאת יש הרבה מקורות לסידן.

מוצרי חלב כמקור לסידן

על ידי גלינה_המכשפה_הצפונית* » 21 אפריל 2004, 15:54

מוצרי חלב אינם מקור טוב לסידן. יש חומר בחלב המקשה על ספיגת סידן. עובדה שבצפון אמריקה ואירופה איפה שצורכים הכי הרבה סידן, יש גם הכי הרבה אוסטיופורוסיס ובאסיה, איפה שלא נהוג לצרוך מוצרי חלב, אין להם הבעיה הזו. באסיה הסידן בא מירקות (ירקות עם עלים ירוקים כההים) - מקור יותר טוב לסידן. בנוסף, יש גם מקורות יותר טובים לחלבון.

מוצרי חלב כמקור לסידן

על ידי טרה_רוסה* » 21 אפריל 2004, 08:54

ממה שאני הבנתי חלב פרה הוא לא כזה מקור טוב לסידן. יש דברים הרבה יותר עשירים. כלומר, גם זה מן מיתוס שהוחדר היטב.

מוצרי חלב כמקור לסידן

על ידי מונו_נוקי* » 21 אפריל 2004, 08:42

יש לזכור שאיש לא הוכיח שמוצרי חלב פרה אכן מגבירי ליחה!! נראה לי יותר מסוכן אם לילד יהיה חוסר בחלבונים וסידן!! אם מורידים מוצרי חלב פרה יש לדאוג לתחליף !
בעיני קוטג' וגמדים זה לא נורא בכלל. אולי תבדוק בבית אם מוצרי חלב יש השפעה כזו על ילדיך לפני שמורידים.

מוצרי חלב כמקור לסידן

על ידי אנונימי » 21 אפריל 2004, 08:42


חזרה למעלה