מה גיליתי ברשימת הרכיבים

שליחת תגובה

יש רק אדם אחד, הוא לא אף אחד מאיתנו, והוא קיים בכל אחד מאיתנו.
קוד אישור
הזן את הקוד בדיוק כפי שהוא מופיע. כל האותיות הן אותיות גדולות.
סמיילים
|יד1| |תינוק| |בלונים| |אוף| ;-) :-] |U| |נורה| |עוגה| |גזר| |אפרוח| 8-) :'( {@ :-) |L| :-D |H| ((-)) (()) |יש| |רעיון| {} |#| |>| |שקרן| >:( <:) |N| :-0 |תמר| :-S |מתנה| |<| :-( ZZZ :-| |*| :-/ :-P |עץ| |!| |-0 |Y| :-9 V :D :) ;) :( :o :shock: :? 8-) :lol: :x :P :oops: :cry: :evil: :twisted: :roll: :!: :?: :idea: :arrow: :| :mrgreen: :geek: :ugeek:

BBCode פעיל
[img] פעיל
[url] פעיל
סמיילים פעילים

צפיה מקדימה של הנושא
   

הרחב תצוגה צפיה מקדימה של הנושא: מה גיליתי ברשימת הרכיבים

מה גיליתי ברשימת הרכיבים

על ידי נועם* » 05 מאי 2020, 13:40

עד כמה השיטת סימון החדשה נכונה, או למה צריך לשים לב?

מה גיליתי ברשימת הרכיבים

על ידי אישה_במסע* » 27 דצמבר 2017, 07:56

ידוע אם יש בכלל פיקוח על החומרים שעוטפים את המזון?
כן, יש פיקוח.

מה גיליתי ברשימת הרכיבים

על ידי פלוני_אלמונית* » 27 דצמבר 2017, 07:36

לא ראיתי בדף מידע על אריזות, אז אני רק אשים את זה פה כי זה נושא חשוב שצרכנים לא נותנים את הדעת אליו ואני משתגעת מלרדוף אחרי מוצרים פחות מורעלים:
הרבה אריזות עשויות פלסטיק, גם דברים שלא נראה הגיוני ,כמו ציפוי פנימי לקרטוני חלב (ניסיתם פעם למזוג חלב לקרטון רגיל?).
חומרים מהפלסטיק זולגים לתוך המזון, אז אריזות פלסטיק בקירור אני קונה מחמת הספק, אבל אריזות של מוצרים שלא צריכים קירור? הם נויידו במשאית לא מקוררת, נשמרו במחסן לא מקורר וכן הלאה.
הפתרון היליד שמצאתי הוא להשתדל לקנות אריזות זכוכית.
יש למישהי מידע על הנושא הזה בישראל? ידוע אם יש בכלל פיקוח על החומרים שעוטפים את המזון?

מה גיליתי ברשימת הרכיבים

על ידי נירית_מן* » 24 דצמבר 2017, 16:43

+הודעה ממשתתפת חדשה התקבלה בברכה:+

החלק המבעס זה שהם (היצרנים) כותבים כל מני דברים שמטעים לקוחות במקום לכתוב בתמימות-חומץ ודי.
בתור יצרנית- אני אומרת לכם שמשרד הבריאות לא מאפשר לעשות את זה.

מה גיליתי ברשימת הרכיבים

על ידי ירושלמית* » 19 מרץ 2014, 21:01

אצלנו שני הגדולים (11,8) הודיעו לי שקראו אצל סבתא את רשימת הרכיבים על גבי המילקי והחליטו שמפסיקים לאכול לאלתר..(מילקי, כלומר..)

מה גיליתי ברשימת הרכיבים

על ידי אורית* » 25 אפריל 2013, 18:49

ש את שמן זית צורי מכפר מרדכי. קיבלתי מחבר שמאוד אוהב את השמן הזה ויש עליו תו כמו שתיארת.

מה גיליתי ברשימת הרכיבים

על ידי ניחוח אדמה אחרי הגשם » 25 אפריל 2013, 17:52

מה עם לקנות שמן זית מאנשים פרטיים שמכינים לבד ? נראה לי הכי טוב...

מה גיליתי ברשימת הרכיבים

על ידי אהבת_עולם* » 25 אפריל 2013, 16:16

מעתיקה מה שכתבתי בככר השוק:
מי ראה אתמול כלבוטק על שמן זית מזעזע !

מתברר שהרוב המוחץ של 'שמני הזית' שנמכרים לנו אינם באמת שמן זית, גם אלה שנחשבים למותגים מוכרים וטובים.
הם מעורבבים עם משהו שנקרא 'שמן גפת' שאותו מפיקים בעזרת המון חומרים כימיים רעילים ומסוכנים.
(ובמסעדות, בכלל, עוד מערבבים עם זה שמן סויה וקנולה, ואין כמעט בכלל שמן זית ב'שמן זית').
המון מותגים נפסלו - 'אדמה', 'קדמת הגליל', 'שופרא', 'מסחה' ועוד ועוד. חלק גדול מהם מיוצר ע"י חברת 'איבו' ו'גאיה'.

מה שכן, שעה שלמה בזבזתי על לראות את הכתבה הזאת, ולא הצלחתי להבין מהכתבה אילו שמנים כן טובים...???
נדמה לי שאמרו שמה שכן היה בסדר היה 'ארץ הגליל', ו'שמן זית כתית מעולה ראש הנקרה'. אך בעיקר אמרו - לחפש את התו של ענף הזית במועצת הצמחים. (כאן למטה אפשר לראות איך התו הזה נראה. צורה של עלה עם טביעת אצבע. זה לא 'תו תקן ישראלי', זה משהו אחר... )
על 'זיתא' ו'יד מרדכי' למשל אמרו שלקחו אותם לבדיקה, אך לא אמרו את תוצאות בדיקות המעבדה, רק שתוצאות הטועמים היו מזעזעות. ואני לא יודעת אם הם טובים. (יש לי יד מרדכי ואין עליו התו הנ"ל).

מה גיליתי ברשימת הרכיבים

על ידי נעה* » 24 אוקטובר 2012, 08:11

תמה, ראי הודעה שפתחה רימונית ב-14.10 בדיוק בנושא הזה.

מה גיליתי ברשימת הרכיבים

על ידי תמה* » 23 אוקטובר 2012, 22:32

ובחזרה למוצרי טיפוח, קנינו בהתלהבות שמפו וסבון נוזלי של חברת אורגנימור בעדן טבע והתאכזבנו לגלות שלמרות שבקדמת הבקבוקים מצויין שהמוצר לא מכיל sls , ברשימת המרכיבים במקום השני ישנו חומר שנקרא: sodium lauroyl sarcosinate שאמנם שונה מהsls, אבל לפי מה שהצלחתי לדוג באינטרנט כנראה לא מאוד.
אם יש למישהו מושג על החומר הזה אני אשמח לדעת מהו...

מה גיליתי ברשימת הרכיבים

על ידי שביל_בצד* » 21 אוקטובר 2012, 10:23

הסיפור עם הטחינה מזכיר לי שמישהו סיפר לי שהוא עובד במפעל שבו מייצרים חומר שגורם לבדיקות להראות שיש 14 אחוז פרי במיץ והם מוכרים לכל מיני חברות מיצים. כך שאם כתוב 14 אחוז פרי זה יכול להיות גם אפס אחוז.

מה גיליתי ברשימת הרכיבים

על ידי יעל* » 20 אוקטובר 2012, 10:15

שלכלבים מותר לתת עצמות (לחתולים יש אזהרות מעצמות מסוימות
להפך: לכלבים לא כדאי לתת עצמות של עוף.

מה גיליתי ברשימת הרכיבים

על ידי קרוטונית_מהמרק_הגדול* » 20 אוקטובר 2012, 08:23

מה גיליתי ברשימת הרכיבים

על ידי בשמת_א* » 19 אוקטובר 2012, 22:40

לחם, מוצרי חלב הכל טרי ובריא ונקי

לקנות שקית אורז. ולהכין בבית
רק הערה:
בעלי חיים כמו חתולים או כלבים לא אמורים בכלל לאכול לחם, מוצרי חלב פרה/עיזים/כבשים, או אורז. בכלל. זה מזיק להם.
הם אמורים לינוק כשהם גורים חלב חתולות או כלבות, ולא לגעת בחלב של חיות אחרות כשהם נגמלים (ובטח לא מפוסטר ומעובד).
ובוודאי שדגנים אינם אמורים להיות חלק מתזונתם.
הם אמורים לאכול בעלי חיים אחרים כמו שהם אוכלים בטבע: ציפורים, חיות קטנות אחרות (מכרסמים למשל), וביצים שאותן הם חומסים גם בטבע מקיני ציפורים, אם רק יש להם הזדמנות.
אם רוצים בזול, אפשר לשאול באיטליז אם יש כל מיני שאריות. נדמה לי שלכלבים מותר לתת עצמות (לחתולים יש אזהרות מעצמות מסוימות).
מומלץ לקרוא על הניסוי של פוטנג'ר כאן

מה גיליתי ברשימת הרכיבים

על ידי אחת* » 19 אוקטובר 2012, 11:31

לטענתם המבקשים, בבדיקת מעבדה התגלה כי הטחינה המלאה של הנסיך, בארכה, אלודי, המותג ושופרסל, מכילה ערכים פחותים אף יותר מאלו של טחינה רגילה. הקבוצה מבקשת לפסוק לה פיצוי כספי שהועמד בשלב זה על 17 מליון שקלים.

זה חמור יותר מכפי שתואר.

יש חולים רביםב אוסטופורוזיס שבמקום לנטול טבליות סידן אוכליןם תפריט מאוד מדויק של מזונות עשירים בסידן. טחינה מככבת בתפריט הזה. זה לא סתם מוצר שאוכלים כי הוא "בריא", אלא ששמו והפירסומים לגביו הובילו אנשים לרכוש אותו קבוע ולהסתמך עליו כמקור לסידן.
אני בעד להתארגן כקבוצות ולבדוק מוצרים רבים מהתחום, לי ברור שאיפה שיש כסף בדר"כ יש שחיתות. בעניין מוצרי מזון יש הרבה משחקי מילים והגדרות ופרצות שמאפשרות לבעלי המותג לברוח מאחריות או לשווק מוצר שונה לגמרי ממה שמוצהר בלי דין וחשבון.

על מוצרי מזון לבעלי חיים אין מה לדבר, אני יודעת שבכל בית שני יש היום בעלי חיים וזה נושא שחשוב לדבר עליו - אין פיקוח כלל, המחירים בשמיים, ולרוב מדובר בהימור. גם הפירסומים שכדאי להאכיל רק במזון יבש כי זה טוב לשיניים או מאוזן ממזון ביתי מופרכים לאחרונה באופן גורף. מזון יבש משווק כמיטבי כי הוא טוב ב ליצרנים, יש לו חיי מדף ארוכים אבל הוא יוצר אבנים בכליות, חסימות בדרכי השתן ומנוון את יכולת הלעיסה וחוש הטעםן מהר מאוד אצל בעלי חיים, בעיקר חתולים. כמו כן אף אחד לא מתכחש לשימושבמוצרי לוואי מהתעשייה כלומר פגרי בעלי חיים חולים, מורעלים ומודברים ועוד שנטחנים מעובדים וכו' עד למצב שאפשר לקורא להם "חלבון" ומתעלמים מכל אני מזמן מאכילה את בעלי החיים בחצי מזון תעשייתי יבש לבעלי חיים מגוון מחברות שונות (על מנת לבזר סיכונים) וכביכול מפוקחות בארה"ב (כי כביכול אמורים להיות בו ויטמינים ושילוב מאוזן של מרכיבים שבעלי החיים אמורים לקבל וכי אני רואה הרבה בעלי חיים מאריכים שנים בכל זאת עם המוצרים ה אלה (ויש הרבה אחרים שסובלים מבעיות קשות) אבל בלפחות חצי מהתפריט - דואגת להאכיל במזון ביתי, ביצים, עופות, לחם, מוצרי חלב הכל טרי ובריא ונקי, וכל מה שהם לא אלרגים ומגיבים אליו טוב. המחירים המופקעים של המזון הסופר פרימיום, כביכול באיכות טובה של בעלי חיים יותר יקר מקילו עוף! רק בגלל הויטמינים כאמור ושילוב של חומרים שאמור להיות מאוזן עבור בעל החיים אני עוד "נחאזת" בחלק מהתפריט במזון היבש. על השימורים אין מה לדבר. אין שם כמעט חלבון או ויטמינים, זה רעל בקופסא, הזבל של הזבל שלשיירי תעשיית הבשר עם חומרי טעם וריח. להבדיל מ"מעדנים" עבור בעלי חיים (ששונים משימורים גדולים) המעדנים עוים יקר מאוד ואם בודקים רואים שהם מכילים לרוב - אורז עם מעט דג, אורז עם מעט עוף וכו'. אה וחומרי טעם שמטריפים את בעל החיים. במחיר של 50 גרם אורז ומעט דג אפשר לקנות שקית אורז. ולהכין בבית או לערבב עם המוצר הקנוי מוצרים מהבית במידה והטעמים של בעל החיים כבר התקלקלוו במוצרים מהבית אני יודעת פחות או יותר מה הם מקבלים וממליצה לעשות זאת גם בבתים אחרים.גם המחשבה המעוותת לגדל בעל חיים קרו ב לעשרים שנה על מזון מעובד ומשומר מעוררת תמיהה, ומדובר בהמלצות גורפות של כל וטרינר כמעט. בקיצור התעשייה המושחתת עושה חייל בכל מקום, גם במזונות של בעלי חיים שם שטח ההפקר פרוץ לחלוטין.

אם יש דף כזה על מזון לבעלי חיים, אשמח אם ההודעה תועתק גם לשם. זה חשוב מדי.
תודה.

מה גיליתי ברשימת הרכיבים

על ידי טליה_אלמתן* » 18 אוקטובר 2012, 18:20

fb]הוגשה בקשה לתביעה ייצוגית נגד יצרניות טחינה גולמית comment id[/po]=fbc 285335014899829 1286581 285701574863173#f73f3c084
לטענתם המבקשים, בבדיקת מעבדה התגלה כי הטחינה המלאה של הנסיך, בארכה, אלודי, המותג ושופרסל, מכילה ערכים פחותים אף יותר מאלו של טחינה רגילה. הקבוצה מבקשת לפסוק לה פיצוי כספי שהועמד בשלב זה על 17 מליון שקלים.

מה גיליתי ברשימת הרכיבים

על ידי קרן* » 17 אוקטובר 2012, 20:33

גם רביעיות רסק עגבניות של שופרסל ללא סוכרים.

מה גיליתי ברשימת הרכיבים

על ידי בשמת_א* » 17 אוקטובר 2012, 19:04

מזוכך - שמן שהעבירו אותו תהליך כימי. מאיכות נמוכה ביותר.
לא לגעת.

מה גיליתי ברשימת הרכיבים

על ידי מצ'רה* » 17 אוקטובר 2012, 11:27

נדמה לי שכתית=כבישה קרה (מכנית) ומזוכך=כבישה בחום (שמוציאה הרבה יותר שמן מהזיתים אבל פוגעת בערך התזונתי של השמן)
כתוב שהוא נועד לבישול טיגון ואפיה (כלומר לא לאכול חי בסלטים)
אני לא חושבת שלא לאכול חי בסלט, אלא שהוא פחות איכותי וטעים, ולכן הם מייעדים אותו לבישול.
למיטב ידיעתי עדיף 100% כתית, גם לבישול. כך אנחנו עושים בביתנו.

מה גיליתי ברשימת הרכיבים

על ידי שביל_בצד* » 17 אוקטובר 2012, 10:39

ראיתי בסופר שמן זית שהרכיבים שבו הם שמן זית כתית ושמן זית מזוכך. כתוב שהוא נועד לבישול טיגון ואפיה (כלומר לא לאכול חי בסלטים) מישהו יודע לומר לי את ההבדל בין שני סוגי השמן? ומדוע הייעוד שלו הוא לא לאכילה חי?

מה גיליתי ברשימת הרכיבים

על ידי פלוני_אלמונית* » 15 אוקטובר 2012, 17:51

היי רימונית,
גיגלתי את sodium lauroyl sarcosinate ובמקום השני הופיע האתר של עפרה עדין. שם יש התייחסות לשני המרכיבים
האתר

אפשר לראות בעמודה האמצעית תחת חומרים מקציפים, פעילי שטח. עפרה כתבה שם שהכוונה לחומרים שמשתמשים בהם ברחיצת מכוניות, ניקוי רצפת המוסך, ניקוי שומן ממנועים וב-90% ממוצרי הטיפוח האישיים. לי נראה שזו קבוצת חומרים דומה יעני הם חבר'ה.

מה גיליתי ברשימת הרכיבים

על ידי רימונית* » 15 אוקטובר 2012, 17:30

תודה רבה.. הדמיון נראה רב למדי. נראה לי שהשמפו הזה פסול

מה גיליתי ברשימת הרכיבים

על ידי סיהרא* » 15 אוקטובר 2012, 12:12

_רסק עגבניות -
ב3-5 השנים האחרונות כל רסק העגבניות מכיל תוספות של 2-3 סוכרים (גלוקוז, פרוקטוז, ואולי גם סוכר רגיל). היחידים היוצאים דופן הם המוצרים האורגניים שאפשר לקנות בחנויות טבע בלבד._
יש כמה חברות נידחות, שאפשר למצוא אותן בדרך כלל ברשתות חרדיות, שמייצרות רסק עגבניות ללא סוכרים. זה גם די זול- 4-5 ש"ח לקופסת שימורים.

מה גיליתי ברשימת הרכיבים

על ידי מישהי* » 14 אוקטובר 2012, 23:19

לרימונית, התשובה שלי לא מוסמכת אבל ככל הידוע לי SLS זה sodium lauroyl solfat אז זה משהו אחר אם כי נראה די דומה

מה גיליתי ברשימת הרכיבים

על ידי טלי_מא* » 14 אוקטובר 2012, 20:45

_עד 80% מלא, כלומר - פועל בגוף כקמח לבן לכל דבר
באמת? אין הבדל אם אני אוכלת קמח לבן או קמח מלא 80%?_
תלוי מהם ה-20% שלא החזירו פנימה אחרי שפירקו את הגרעין לחלקיו....

מה גיליתי ברשימת הרכיבים

על ידי רימונית* » 14 אוקטובר 2012, 17:30

שלום אנשים יקרים, ראיתי שמפו של חברה בשם אורגנימו, על האריזה כתוב, בפירוש, ללא sls. המרכיב השני, אחרי מים, ברשימת הרכיבים הוא sodium lauroyl sarcosinate. האין זה הsls הנאלח בכבודו ובעצמו? רוב תודות למי שיעזור לי להבין את העניין.

מה גיליתי ברשימת הרכיבים

על ידי פלוני_אלמונית* » 13 אוקטובר 2012, 19:37

הבנתי. תודה.

עד 80% מלא, כלומר - פועל בגוף כקמח לבן לכל דבר
באמת? אין הבדל אם אני אוכלת קמח לבן או קמח מלא 80%?

מה גיליתי ברשימת הרכיבים

על ידי טלי_מא* » 13 אוקטובר 2012, 11:00

_הקמח המלא מהווה 46 אחוז מתכולת המוצר
כלומר אני יכולה להסיק שהקמח מלא באמת? 100%?_
לא.
סביר להניח שמדובר בקמח "מלא" מורכב ולא בקמח "מלא" שנטחן מגרעין החיטה בשלמותו.
לקמח המוגדר "מלא" כיום מותר להיות עד 80% מלא, כלומר - פועל בגוף כקמח לבן לכל דבר.

מה גיליתי ברשימת הרכיבים

על ידי בשמת_א* » 12 אוקטובר 2012, 22:58

יחידים היוצאים דופן הם המוצרים האורגניים שאפשר לקנות בחנויות טבע בלבד
לא בחנויות טבע בלבד.
גם בשופרסל, בסניפים שיש מחלקות אורגניות.
גם בטבע עדן, שהוא כבר מזמן לא "חנות טבע בלבד".
ולפעמים גם בכל מיני סופרמרקטים רגילים.
אני קונה אורגני כבר שנים, אבל מדי פעם, כשאני מגיעה למקום שיש בו רק מוצרים מסוג הקמח הלבן, הסוכר הלבן, חומרי ההדברה וחומרי השימור, אני מזדעזעת לקרוא את רשימות המרכיבים.
אלה מרכיבים שמי שרגיל לאורגני כבר פשוט לא זוכר שהם קיימים.
רציתי לקנות סתם קרקרים, למשל (בזול...). לא יכולתי להביא את עצמי לבחור אף אחד מהסוגים. רשימת הרכיבים היתה מזעזעת. בסך הכל קרקרים! בסוף פשוט ויתרתי.

מה גיליתי ברשימת הרכיבים

על ידי פלוני_אלמונית* » 11 אוקטובר 2012, 19:28

רסק עגבניות וגם עגבניות מרוסקות, אורגני, אצל רמי לוי.

מה גיליתי ברשימת הרכיבים

על ידי יעלי_לה » 11 אוקטובר 2012, 16:07

_לדעתי זה אומר ש-46% מהקמח מלא ו-54% לבן. הרי לחם מכיל בעיקר קמח
אבל לא דיברתי על לחם..._
נראה לי שקשה לתת תשובה אמינה בלי לראות את כל רשימת הרכיבים, או לפחות לדעת מה זה.


_רסק עגבניות -
ב3-5 השנים האחרונות כל רסק העגבניות מכיל תוספות של 2-3 סוכרים (גלוקוז, פרוקטוז, ואולי גם סוכר רגיל). היחידים היוצאים דופן הם המוצרים האורגניים שאפשר לקנות בחנויות טבע בלבד_
מה שבא בקופסאות פח (ובדר"כ נקרא "עגבניות מרוסקות" ולא רסק עגבניות) בדר"כ מכיל רק עגבניות, מלח ומלח-סידן (חומר מפוקפק בפני עצמו) - ללא סוכר.
פעם אחת מצאתי גם רסק (בריבועי פלסטיק קטנים) לא אורגני של חברת "טל" שברשימת הרכיבים שלו הופיעו רק עגבניות, אבל מאז לא מצאתי אותו יותר.

מה גיליתי ברשימת הרכיבים

על ידי פלוני_אלמונית* » 11 אוקטובר 2012, 15:44

לדעתי זה אומר ש-46% מהקמח מלא ו-54% לבן. הרי לחם מכיל בעיקר קמח
אבל לא דיברתי על לחם...

מה גיליתי ברשימת הרכיבים

על ידי קרוטונית_מהמרק_הגדול* » 11 אוקטובר 2012, 15:22

שימו לב שלקנות שוקולד "מריר" רגיל
נתחיל בזה שרוב השוקולד המריר ה"רגיל", כולל פרה מריר של עלית, בעצם מכיל חלב(!). כדי לקבל מריר מוכן ללא חלב, צריך לחפש שוקולד מריר שעל אריזתו כתוב "פרווה" (יש כזה של ורד הגליל).

מה גיליתי ברשימת הרכיבים

על ידי יאללה* » 11 אוקטובר 2012, 14:21

רסק עגבניות -
ב3-5 השנים האחרונות כל רסק העגבניות מכיל תוספות של 2-3 סוכרים (גלוקוז, פרוקטוז, ואולי גם סוכר רגיל). היחידים היוצאים דופן הם המוצרים האורגניים שאפשר לקנות בחנויות טבע בלבד.

תמרים -
כבר הרבה שנים מוסיפים "זיגוג" לתמרים, כדי שיראו מבריקים ונוצצים יותר. מדובר בגלוקוז! כאילו שהתמר לא מספיק מתוק. תבקשו מהמוכר לראות את האריזה, אם היא קיימת, או פשוט להמנע מתמרים מבריקים.

גבינות: קשות / מסריחות / שמנות --- גם כאלה שקונים לפי משקל וגם כאלה שבאות באריזה: 99% ממוצרי תנובה מכילים חומר משמר לא טבעי בכלל. אותה גבינה שמיוצרת מאותה חיה ובאותן שיטות - רק בחו"ל , לא מכילות חומר משמר. אז למה מוסיפים פה? כדי שהמוצר יהיה אחיד לחלוטין, והגבינה לא תבשיל יותר מדי. אולי הצרחן הישראלי מבועת מכל שינוי קל שיש לו בגבינה והוא לא מבין את תהליך ההבשלה.

אם אתם קונים מוצר במשקל - תבקשו מהמוכר להראות לכם את האריזה.

"לחם חי" או "עינן" שהוזכר פה -
היה שיך למאפיה קטנה ופרטית, ונמכר לאמפריית הרשע "אנג'ל". באותו רגע הם שינו את האריזה והתחילו להוסיף חומרים משמרים וחומרים "משפרים". באותו רגע הפסקתי לקנות אותם לחלוטין. כל המוצרים של אנג'ל מכילים חומרים משמרים, ללא צורך.

יש עדיין מאפיה אחת שמוכרת לחם זהה ל"לחם חי" (ומכיל רק קמח מלא, ולא מכיל חומרים משמרים) - אני מעדיף דווקא לא להזכיר את שמה כדי שאנג'ל לא ימחקו אותם מחר.
(יש עוד מאפיות ללחם נטול איכסה, כמו הרדוף, ד"ר מרק, ועוד, אבל משהו שהם עושים, כנראה עיבוד יתר, גורם ללחם גורם לי לתגובות גופניות לא טובות).

שוקולד:
אני מעדיף לקנות שוקולד מר (לא "מריר", אלא מר לחלוטין, 90%-100% קקאו!!!) ללא סוכר, ואם צריך להמיס ולהמתיק בעצמי.
אפשרות יותר טובה: לקנות פולי קקאו.
אפשרות פחות טובה: לקנות אבקת קקאו וחמאת קקאו ולייצר בבית דברים - אני לא אוהב את חמאת הקקאו כי היא בעצם שומן מחומם, אז אני מחליף תמיד את חמאת הקקאו בשמן לא מחומם כלשהו.

שימו לב שלקנות שוקולד "מריר" רגיל, זה בעצם לקנות 50% סוכר במחיר כבד (גם בריאותי וגם כלכלי). תפסיקו כבר לקנות שוקולד של פחות מ-70% ! אתם זורקים כסף על סוכר לבן שנמכר לכם במחיר פי 100 ממחירו האמיתי. רוצים סוכר? תוסיפו בבית...
כל דבר פחות מ-60% לא ראוי להקרא שוקולד!

מה גיליתי ברשימת הרכיבים

על ידי מחשבות* » 11 אוקטובר 2012, 13:29

זה אמור להיות קמח מלא לגמרי. אם היה חלק חלק, היו כותבים כל חלק בנפרד (למשל: קמח מלא 26%, קמח לבן 20%).

מה גיליתי ברשימת הרכיבים

על ידי פלוני_אלמונית* » 11 אוקטובר 2012, 13:23

לדעתי זה אומר ש-46% מהקמח מלא ו-54% לבן. הרי לחם מכיל בעיקר קמח

מה גיליתי ברשימת הרכיבים

על ידי פלוני_אלמונית* » 10 אוקטובר 2012, 20:11

הקמח המלא מהווה 46 אחוז מתכולת המוצר
כלומר אני יכולה להסיק שהקמח מלא באמת? 100%?

מה גיליתי ברשימת הרכיבים

על ידי מחשבות* » 10 אוקטובר 2012, 15:07

טוב, הקטע עם החיפושיות ממש מגעיל. הן נקראות cochineal (כנימת קוצ'יניל), ומכל 15,000 נקבות מפיקים בערך 100 גרם צבע מאכל, שנקרא קרמין (E-120). עומק הצבע והגוונים נקבעים לפי השיטה שהורגים אותם. בארץ זה לא נפוץ כי זה לא כשר, אבל בארה"ב, למשל, נסו למצוא יוגורט, גלידה, ממתק וכו' בצבעי אדום-ורוד-סגול בלי התוסף הזה :-S

מה גיליתי ברשימת הרכיבים

על ידי מוריה_הר* » 10 אוקטובר 2012, 14:49

לאלמונית- הקמח המלא מהווה 46 אחוז מתכולת המוצר

מה גיליתי ברשימת הרכיבים

על ידי מצ'רה* » 10 אוקטובר 2012, 14:21

גיליתי לפני כמה ימים שבחלק מנחשי הגומי יש חיפושיות טחונות
ברור, אלה החיפושיות שהנחשים טחנו.

מה גיליתי ברשימת הרכיבים

על ידי פלוני_אלמונית* » 10 אוקטובר 2012, 13:45

כשהרכיב הראשון ברשימה הוא קמח מלא (46%){{}} - האם הכוונה היא שהקמח המלא תופס 46% מתכולת המוצר, או שהקמח הוא "מלא" ברמה של 46%?

מה גיליתי ברשימת הרכיבים

על ידי שיר_כהן* » 15 יוני 2012, 22:44

+הודעה ממשתתפת חדשה התקבלה בברכה:+

גיליתי לפני כמה ימים שבחלק מנחשי הגומי יש חיפושיות טחונות.
לחלקם יש צבעי מאכל מסרטנים אך רוב אלו שמוכרים בחנויות הם מחיפושיות טחונות.
החיפושיות הן תחליף לצבעי המאכל המסרטנים.

מה גיליתי ברשימת הרכיבים

על ידי סבטקסט_כפול* » 07 ינואר 2012, 20:56

תשובה משטראוס:

אני מברכת אותך על הצטרפותך לקהילת "שטראוס שלי" ומקווה שתיקחי חלק פעיל בקהילה.

אתר "שטראוס שלי" מטרתו לאפשר לכם, הצרכנים להעלות רעיונות למוצרים חדשים אשר הייתם רוצים ששטראוס תייצר עבורכם

היות שהרעיון הבא שלך הוא לא רעיון למוצר חדש ברצוני ליידע אותך שנאלצתי להסיר אותו מהאתר.
מוצרים ללא כימיקלים:
יש הרבה חומרים הידועים או הנחשבים למסוכנים לבריאות,רובם
כימיקלים
אותם מוצרים אהובים לנסות ליצר ללא כימיקלים.
טוב לכולנו.

כמו כן, חשוב לנו לשתף אותך שכל החומרים בהם אנו משתמשים לייצור מוצרינו מאושרים ע"י משרד הבריאות

בפניות מסוג זה או לקבלת מידע נוסף אני מזמינה אותך בעתיד לפנות למוקד שירות הצרכנים בטלפון 1800-777-777 או בכתובת מייל – [email protected]
אנחנו נשמח לראות אותך פעילה באתר ונשמח אם תעלי רעיונות למוצרים ספציפיים שהיית רוצה ששטראוס תייצר עבורך

בברכה

אילנה איצקוביץ
עורכת שטראוס שלי

מה גיליתי ברשימת הרכיבים

על ידי סבטקסט_כפול* » 01 ינואר 2012, 15:39

מתנובה קיבלתי תשובה לכי תחפשי ברשימת המרכיבים אין לנו נתונים. ארררר

מה גיליתי ברשימת הרכיבים

על ידי סבטקסט_כפול* » 28 דצמבר 2011, 21:29

קיבלתי תשובה מאוסם
יש פסטה, אבקות מרק, ורוטבים לעוף שמכילים רק מרכיבים טבעיים.

זוגלובק מייצרת נקניקים והמבוגרים ללא כימיקלים (מוצרים חדשים)
אוף מה זה עוזר לי? מצד שני כל התקדמות בנידון תעזור לעולם.

בראשית מכינה לחם ללא כימיקלים

מה גיליתי ברשימת הרכיבים

על ידי פלוני_אלמונית* » 28 דצמבר 2011, 09:59

שאלה.
אתמול קניתי לחם אחיד פרוס של חב' "לחמנו" (מקרית שמונה) והיה כתוב בין המרכיבים "שומן צמחי". שומן ולא שמן. האם זה אומר שזו מרגרינה?

מה גיליתי ברשימת הרכיבים

על ידי נקודות_ורודות_אגדיות* » 28 דצמבר 2011, 09:49

גם לי...
תראי, מהנדס מזון שזו פרנסתו אמר בטלוויזיה פעם בתוכנית של אורלי וגיא בעמ : צריך לצרוך מזון ולשים לב לכל ה-E , אותו לא בריא לצרוך.
יחד עם זה על תשכחי שיש עוד המון רעות חולות שלא קוראים להם e, כמו- שומן צמחי מוקשה תהליכי ייצור שלא מיידעים את הקהל (כגון השריית השומשום באמבטיות כימיכלים כדי לקלף את הקליפה, השריית הזיתים בכימיקל לא מדווח לשם ריכוכם המהיר וכו') וחוץ מזה גם אם תקני מזון שאין בו כימיכלים בכלל, במידה והוא עומד על מדפים הוא מעוקר בשביל שלא יתקלקל וכך אולי הוא פחות מזיק אבל בהחלט ריק מכל תוכן (כגון מיצים טבעיים לחלוטין )
בקיצור צאי לגינה לקטוף משהו...(-:

אולי הכוונה שלך הייתה להעמיד אותם עם הגב לקיר?

מה גיליתי ברשימת הרכיבים

על ידי טליה_אלמתן* » 27 דצמבר 2011, 21:21

מחכה לתשובה
נראה לי תחכי הרבהההה זמן D-:

מה גיליתי ברשימת הרכיבים

על ידי סבטקסט_כפול* » 27 דצמבר 2011, 18:49

שלחתי ודיברתי עם נציגים מחברות תנובה ואוסם ושאלתי איזה מוצרים יש להם ללא כימיקלים.מחכה לתשובה

מה גיליתי ברשימת הרכיבים

על ידי טליה_אלמתן* » 21 אוקטובר 2011, 13:23

אולי שומן קוקוס יעזור?

מה גיליתי ברשימת הרכיבים

על ידי ניבה_שקד* » 21 אוקטובר 2011, 11:29

איך אפשר להכין חלוה בבית עם מרקם טוב?

פשוט מאד, עם שני רכיבים בלבד:

א. טחינה גולמית משומשום מלא (אני מעדיפה את הטחינה של אמארה משומשום מלא מונבט בצנצנת זכוכית)

ב. דבש איכותי.

מערבבים בערך במינון של חצי - חצי ומתקנים במידה וזה מתוק מידי או לא מספיק מתוק.

המרקם יוצא של חלווה למריחה, אבל אצלנו אוכלים את זה גם סתם עם כפית, אפילו בלי לחם. זה יוצא ממש טעים!

מה גיליתי ברשימת הרכיבים

על ידי גינת_שמש* » 20 אוקטובר 2011, 20:24

כבר די הרבה זמן כמעט בכל סוגי החלוה האורגנית והמלאה יש שומן צמחי(הרדוף, אדמה, אחוה).
בסוג אחד השומן הצמחי הוא שמן דקל מוקשה .
איך אפשר להכין חלוה בבית עם מרקם טוב?

מה גיליתי ברשימת הרכיבים

על ידי ניצן_אמ* » 29 אפריל 2011, 20:25

תגידו, הגברים שלכן קוראים רשימות רכיבים כשהם עושים קניות?
שלי כן, ויותר "חותך" ממני. יש דברים שאני הייתי אולי מחפפת (תבלין אחד לא אורגני, או נגיד משהו שכתוב במפורש שהופק מסלק... בגלל עצם ההפקה) הוא הרבה יותר חד משמעי ממני, ואנחנו תמיד עושים קניות יחד. |L|

מה גיליתי ברשימת הרכיבים

על ידי ה_עוגיה* » 29 אפריל 2011, 17:01

תגידו, הגברים שלכן קוראים רשימות רכיבים כשהם עושים קניות?
לרב הגבר לא עושה קניות וכשעושה מקבל רשימה ולרב אין שם ממש אפשרויות בחירה והכל מוצרי יסוד ללא רשימת רכיבים אבל אם נדרש לעשות בחירה - קריאת רשימת רכיבים זה בהחלט חלק מהענין.

מה גיליתי ברשימת הרכיבים

על ידי מיקה* » 29 אפריל 2011, 16:31

בקשר לתמרים:
לפני כשש שנים עבדתי במטע של קיבוץ גרופית כמעט שנתיים. גידלנו מג'הול ודקל-נור.
בהחלט ריססנו את התמרים כשלוש פעמים בעונה.
לא בקיאה בחומרי הריסוס, אבל זוכרת מצוין שהצוות המרסס היה מחויב ללבוש חליפת מגן מכף רגל ועד ראש,
כולל כפפות ומסיכה, כך שסביר להניח שזה לא היה חומר ידידותי במיוחד.

מה גיליתי ברשימת הרכיבים

על ידי טרה_רוסה* » 29 אפריל 2011, 15:08

שלי כן. ומזדעזע. אבל אנחנו ממש ממש לא קונים מזון ארוז. פעם בשבוע ממתק לילדות במכולת וזהו (בדרך כלל הן בוחרות ארטיק).
השבוע מישהו נתן לנו קופסא של גבינת שמנת, והוא קרא והזדעזע ממה שיש בפנים.

מה גיליתי ברשימת הרכיבים

על ידי בשמת_א* » 29 אפריל 2011, 11:46

שלי כן, אבל לפעמים קורא וקונה בכל זאת...

מה גיליתי ברשימת הרכיבים

על ידי יעלי_לה » 29 אפריל 2011, 11:05

תגידו, הגברים שלכן קוראים רשימות רכיבים כשהם עושים קניות?
אני שונאת לעשות קניות ושמחה כשהוא מתנדב ללכת, אבל תמיד מצטערת אח"כ...

מה גיליתי ברשימת הרכיבים

על ידי בשמת_א* » 29 אפריל 2011, 09:39

מה שניצן כתבה מזכיר לי, שלא מזמן נכנסתי למרכולית בקיבוץ עם הילדים. ליווינו מישהי וחשבתי גם לקנות משהו לילדים.
העניין הוא, שאני כבר שנים קונה כמעט רק אורגני.
אז כל דבר שהרמתי גרם לי שוק. מה, באמת זה מה שיש במוצר הזה?! באורגני לא קיימים כל החומרים והכימיקלים והתוספים שמוצאים שם. רשימות ארוכות. פשוט לא הסכמתי לקנות כלום. כל דבר שהילדים רצו, הפכתי וקראתי, התפלצתי ואמרתי להם, אנחנו לא קונים דברים כאלה! איך אני יכולה לתת לכם להכניס לפה דבר כזה? 0-:
בסוף קניתי "קצפיות", שהיו מין עוגיות כאלה. כי הן היו משני מרכיבים, חלבוני ביצים וסוכר. לא ממש בריאות, אבל לפחות משהו כמעט תוצרת בית של מישהי, ובלי רשימת כימיקלים בכלל S-:

מה גיליתי ברשימת הרכיבים

על ידי ניצן_אמ* » 29 אפריל 2011, 07:46

אחחחחחח רשימת הרכיבים!
אחרי שנים רבות של מודעות אליה, הגענו למצב די נכסף מבחינתנו, שאנחנו לא ממש אוכלים דברים שבכלל יש להם "רשימת רכיבים" :-)
אם כבר קונים מוצר ולא תוצרת חיה אורגנית משובחת, בד"כ יש בו רכיב אחד (נגיד "אגוזי קשיו אורגניים חיים בטחינה קרה") ואם יותר, אז זה RAW ORGANIC (נו, כרוב כבוש. אנחנו בדרכים עם ילדים קטנים, עוד לא חזרנו לכבוש בעצמנו כלום...) מחברות שמקפידות על רכיבים מקומיים ועונתיים. אכן סוג של גן עדן. {@

מה גיליתי ברשימת הרכיבים

על ידי ה_עוגיה* » 28 אפריל 2011, 23:01

והטופו שלה... ללקק את האצבעות.

מה גיליתי ברשימת הרכיבים

על ידי נקודות_ורודות_אגדיות* » 28 אפריל 2011, 22:40

אימקה מקדיתא (אישה מיתולוגית), עושה טופו אורגאני ומשווקת. אני לא יודעת אם בקירבת מגורך יש אבל אתה יכול לנסות לחפש את משפחת הלפרין בקדיתא ולהתקשר או לנסות במשק של איריס בן צבי בכפר יהושוע שם משווקים את הטופו שלה.
אצלה בטוח אין שום דבר מהסוג הזה

מה גיליתי ברשימת הרכיבים

על ידי עולם_חדש_מופלא* » 28 אפריל 2011, 15:00

מוסיפה משהו שכתבה גינת שמש בכיכר. נראה לי חשוב שהמידע יישמר:

_שימו לב, המרגרינה ניכנסה גם לטופו...

גיליתי הבוקר להפתעתי בסופר שמכניסים מרגרינה לטופו של משק ויילר(טופו כפרי). איכס. אמנם "שומן צמחי כחומר מקציף" אך עדין -למה?
לא היה טופו של חברה אחרת אז לא קניתי כלל._

מה גיליתי ברשימת הרכיבים

על ידי אדמה_טובה* » 19 אפריל 2011, 01:50

עבדתי לפני עשרים שנה בבית אריזה לתמרים בערבה.
לא יודעת אם רוססו בהיותם על העץ, אבל התהליך השני שעברו במפעל (הראשון היה מיון) הוא ציפוי בגלוקוזה, כדי לתת ברק ותוספת מתיקות.

מה גיליתי ברשימת הרכיבים

על ידי לוטם_מרווני* » 18 אפריל 2011, 15:20

בררתי אצל מגדל.

מה גיליתי ברשימת הרכיבים

על ידי לוטם_מרווני* » 18 אפריל 2011, 15:20

ממה שאני בררתי, תמרים לא אורגנים הם כן מודברים במיני גופרית ופוספטים נגד חרקים.

מה גיליתי ברשימת הרכיבים

על ידי טרה_רוסה* » 18 אפריל 2011, 15:00

יש כמה ריסוסים, הוא לא זוכר איך קוראים להם (עברו 25 שנה). מרססים את התמרים עצמם.
הם היו נוסעים עם מיכלסון עם תותח שיורה ריסוס והיו מרססים הכל, כמה פעמים בעונה. למשל, נגד סוג של חיפושית שנכנסת לתוך התמר.
מדובר בעמק בית שאן.
אולי היום כבר אסור להשתמש בחומרים האלה ולא מרססים? הוא לא יודע.

מה גיליתי ברשימת הרכיבים

על ידי תמי_גלילי* » 18 אפריל 2011, 10:27

מה גיליתי ברשימת הרכיבים

על ידי טרה_רוסה* » 18 אפריל 2011, 09:37

נראה לכם הגיוני שיש פרי עסיסי ומתוק ושאין בעלי חיים אחרים מלבד בני אדם שרוצים לאכול אותו ?

מה גיליתי ברשימת הרכיבים

על ידי דלית_ב* » 17 אפריל 2011, 22:46

נגד מזיקים בפרי.
איזה מזיקים? איזה ריסוס?

מה גיליתי ברשימת הרכיבים

על ידי נקודות_ורודות_אגדיות* » 17 אפריל 2011, 22:44

נו מה קורה פה? יש פה יותר מידי יודעים וכל אחד אומר משהו אחר. איך זה קורה?
אפשר יותר פרטים? אולי יש זנים שונים? אולי יש מגדלים שונים?
איפה מרססים? איפה לא מרססים?
אני גם יכולה לברר על ריסוס או לא בתמרים.
אנסה.

מה גיליתי ברשימת הרכיבים

על ידי תמרה* » 17 אפריל 2011, 21:22

תמריםבכלל, וצמרים יבשים בפרט, מרוססים כנגד מזיקים בפרי. פעם, פעמים ולעיתים שלוש, בעונה. להשכלה הכללית.

מה גיליתי ברשימת הרכיבים

על ידי אבוקה_דו* » 17 אפריל 2011, 20:20

הריסוס בתמרים הוא נגד עשבים על הקרקע, בד"כ לפני שיש פרי. העץ עצמו אינו מרוסס כלל. מידע ממגדל תמרים מזה 40 שנה בערך. עדיין לדעתי יש ערך לקניית תמרים אורגניים כי האדמה מרוויחה מאי ריסוס. מבחינת בריאות תזונתית כנראה הבדל קטן.

מה גיליתי ברשימת הרכיבים

על ידי סלט_פירות* » 17 אפריל 2011, 20:09

פה בצ'יינה טאון (בטורונטו) בקיץ מוכרים לימונדה ברחוב וממתיקים עם קני סוכר שסוחטים אותם על המקום עם מכשיר המיועד לכך. הסחיטה נעשית ע"י סיבוב הידית והסוכר יוצא כמיץ שקוף (אם אני זוכרת נכון). טעים!!

מה גיליתי ברשימת הרכיבים

על ידי טרה_רוסה* » 17 אפריל 2011, 20:07

תמרים עוברים ריסוסים, ומלא. (שאלתי פה את המגדד לשעבר)

מה גיליתי ברשימת הרכיבים

על ידי יעלי_לה » 17 אפריל 2011, 19:23

_תמרים הם בהגדרה פרי לא מרוסס. כמובן שהאדמה עלולה להיות עם שאריות הדברה וכמובן דשנים.
תמרים יבשים- מתייבשים על העץ. זו הצורה הטבעית שלהם וככה קוטפים אותם. הם לא עוברים עיבוד_

פלוני אלמונית, מאיפה המידע הזה?

<מופתעת>

מה גיליתי ברשימת הרכיבים

על ידי בשמת_א* » 17 אפריל 2011, 18:35

(-:
בילדותי היו מסתובבים ברחובות מוכרים של קני סוכר. היינו קונים "קנה" (במלעיל) ולועסים. מתוק וטעים! (-:

מה גיליתי ברשימת הרכיבים

על ידי פלוני_אלמונית* » 17 אפריל 2011, 18:35

_בפירות אורגניים, את מקבלת פרי נטו. ככה זה בטבע.
אם התמרים לא אורגניים, אז לדעתי מומלץ לא לגעת בהם. בד"כ ספגו חומרי הדברה וגם הייבוש נעשה בעזרת כימיקלים במקום באוויר._
תמרים הם בהגדרה פרי לא מרוסס. כמובן שהאדמה עלולה להיות עם שאריות הדברה וכמובן דשנים.
תמרים יבשים- מתייבשים על העץ. זו הצורה הטבעית שלהם וככה קוטפים אותם. הם לא עוברים עיבוד.

מה גיליתי ברשימת הרכיבים

על ידי ה_עוגיה* » 17 אפריל 2011, 18:27

הפחות גרוע: סוכר קנים אורגני. סחטו את המיץ של קנה הסוכר וייבשו ואלה הגרגרים, בעיקרון (בטח עובר עוד איזה עיבוד אבל לא זוכרת מה).
הוא עובר עוד עיבוד.
אם לוקחים מיץ של סוכר קנים ומצמצמים מקבלים תוצר חום כהה. ראיתי את זה מתרחש במפעל (מסורתי, בסככה פתוחה, משהו מקסים). התוצר שם היה כמו סוכריות פריכות, טעים שזה למות.
לאחרונה מצאתי מוצר שיש לו את אותו הטעם כמו לסוכריות ההן. סוקנט . המופע שלו הוא גרגרים חומים קטנים, משהו כמו קפה מגורען (אבל עם גרעינים זעירים).
לא יודעת אם יש את זה בישראל אבל מדובר בסכנת נפשות כי בניגוד לסוכר לבן שיש לו טעם דוחה, זה פשוט ממתק שאי אפשר להפסיק.

מה גיליתי ברשימת הרכיבים

על ידי פרח_הלימון* » 17 אפריל 2011, 15:57

עכשו הכנתי שוב מרציפן לקראת הצילומים מחר טלי,אמרו לי שבשביל מרציפן טוב,כדאי להוסיף גם שקדים מרים.מה דעתך?
(מה זה בכלל שקדים מרים?)

מה גיליתי ברשימת הרכיבים

על ידי בשמת_א* » 17 אפריל 2011, 15:28

אין באמת הבדל בין סוכר, סילאן או דבש
יש.
"סוכר" - בהגדרה משהו מעובד, כי אין בטבע אבקת סוכר מוכנה לאכילה, בשום צבע. הפחות גרוע: סוכר קנים אורגני. סחטו את המיץ של קנה הסוכר וייבשו ואלה הגרגרים, בעיקרון (בטח עובר עוד איזה עיבוד אבל לא זוכרת מה).

"סילאן" - מופק מתמרים. אם זה עבר בישול, אז גם כן לא משהו. וכמובן, חשוב לקרוא טוב טוב את האותיות הקטנות. מה שאת רוצה הוא סילאן שהוכן מתמרים בלבד בלי שום תוספות, תוספים, מייצבים, חומרים משמרים, וכו'.

"דבש" - אם קנית דבש טבעי אמיתי, שנרדה מהכוורת של דבורים שינקו צוף מפרחים אמיתיים (ולא מסוכר שהונח להן ליד הכוורת), ורצוי אורגני כי זה אומר שהשאירו לדבורים מספיק דבש לעצמן, לא לקחו מהן הכל, וכל הדבש הוא תוצר של פרחים ולא של מי סוכר זולים - אז הוא חומר טבעי, גולמי, לא מעובד, שמכיל גם מינרלים וויטמינים מסוימים נוסף על הסוכר.

רק חשוב לזכור, שברגע שחיממת את הדבש, הפכת אותו גם כן לסוכר... (כפית דבש לתה רותח? דבש בתוך תבשיל או משהו אפוי? זה דבש מחומם).

הסוכר בתמרים הוא לא סוכר רע?
הוא חלק מהפרי.
בפירות אורגניים, את מקבלת פרי נטו. ככה זה בטבע.
אם התמרים לא אורגניים, אז לדעתי מומלץ לא לגעת בהם. בד"כ ספגו חומרי הדברה וגם הייבוש נעשה בעזרת כימיקלים במקום באוויר.

מה גיליתי ברשימת הרכיבים

על ידי אחת* » 16 אפריל 2011, 18:43

שאלה - הסוכר בתמרים הוא לא סוכר רע? אנימדברת על הכמויות שאמורים לאכול/לטחון במקום סוכר?

מה גיליתי ברשימת הרכיבים

על ידי טלי_מא* » 16 אפריל 2011, 18:16

מעניין. אני לא יודעת לומר לך מה לא עבד אצלך.
עכשו הכנתי שוב מרציפן לקראת הצילומים מחר.
טחנתי שקדים לאבקה (כשניים וחצי חופנים, קילפתי את הקליפות הקשות אבל לא את החומות).
אח"כ הוספתי כחופן תמרים (חלקם הושרו, אבל אני לא חושבת שזה נחוץ. זה פשוט מה שהיה לי).
יצא לי נוח לעיבוד וטעים.

מה גיליתי ברשימת הרכיבים

על ידי ירח_לבן* » 11 אפריל 2011, 21:45

קיררתי. לא עוזר. יצא גם שעשיתי כמות גדולה מדי. ושמתי מי ורדים שזו היתה טעות איומה. בכל אופן ניסיתי לעשות מהם עוגיות, אבל אני לא מבינה בזה כלום. הוספתי קצת שיבולת שועל וקצת חמאה. יצא... איך לאמר... אכיל. את הניסוי הזה עשיתי על רבע מהכמות, כך שנשאר לי עוד 3/4 למחר...
ונראה לי שאפשר להעביר את כל הדיון הזה למתכונים מתוקים או משהו כזה.

מה גיליתי ברשימת הרכיבים

על ידי ילדת_טבע* » 11 אפריל 2011, 16:32

ירח, אולי לקרר לפני העיצוב? אני יודעת שאחר כך זה יהיה בעייתי אם העיצוב "ינזל" בחום אבל אפשר להחזיק קר ממש עד לרגע ההגשה, לא?
אבל הנה, הגעת לבעיה שהיצרנים מגיעים אליה, איך יוצרים יציבות ללא חומרים מייצבים ובמינימום תוספות. סוכר כבר הוספת, מה עכשיו? מממ...

מה גיליתי ברשימת הרכיבים

על ידי סגו_לה* » 11 אפריל 2011, 14:25

האיש קנה רוגלך של אנג'ל (כן,אני יודעת שמכתחילה זה לא להיט בריא,אבל רצינו משהו לקפה של שבת בבוקר...)
טעמתי והיה לי ממש מגעיל,אני מסתכלת ברשימת הרכיבים ומגלה לזוועתי- ציבעי מאכל (!!!) כאילו,רוגלך,מה הקשר לצבעים?
והנורא הוא שאחד מהם הוא טטרזין P-:

מה גיליתי ברשימת הרכיבים

על ידי ירח_לבן* » 11 אפריל 2011, 12:38

אוקיי, ניסיתי גם.
זה היה פחות פשוט ממה שזה נשמע, אבל בסוף יצא משהו. התמרים לא נטחנו כל כך טוב והגלעון שלהם היה קצת קשה אז בסוף הוספתי גם קצת אבקת סוכר וזה ממש נהיה בצקי.
אבל, יצא בצק רך מדי, קשה לעיצוב. מה עושים? להוסיף שקדים טחונים?
האם צריך להשרות גם את התמרים לפני?

מה גיליתי ברשימת הרכיבים

על ידי זארו_סובה* » 06 אפריל 2011, 12:29

התבלבלתי... השאלה היתה צריכה להיות - האם את קולפת את השקדים, כמובן, ולא את התמרים (ניסיתי פעם, זאת עבודה קשה מידי... וממש לא מוצדקת).
ראיתי שה עוגיה כן קולפת את השקדים, אבל כשדיברתי עם אורי על הכנת טחינת שקדים בבית, הוא אמר שהוא לא קולף את השקדים (אולי בגלל שאין השריה ואז קשה לקלוף?)

מה גיליתי ברשימת הרכיבים

על ידי טלי_מא* » 04 אפריל 2011, 03:05

זארו,
ה עוגיה ענתה על הרוב?
אני לא מקלפת את התמרים.
רעיונות לצביעה - את כתבת :)
ירוק - אני חושבת שארטישוק עושה צבע כחול-ירוק חזק.
זכרי להשתמש במעט מחומרי הצבע כדי לא לשנות את הטעם.

חזרה למעלה