בארצות יותר מתורבתות, כאשר משהו הוא של "כולם" זה בדרך כלל אומר שכל אחד נזהר יותר לשמור עליו, מתוך חינוך להתחשבות באחרים...
טוב אממ..
תרשו לי להשתתף בדיון למרות שאני לא גרה בארץ ולכן אין מצב שאצטרף לאחד הקואופים המתהווים פה?...
אז ככה, אני גרה בנורווגיה (מספיק מתורבת, לא?..

גילוי נאות- בקהילה רב לאומית, אבל רובה כעיקרה אירופאים), אנחנו חולקים מכוניות, ולוקים בכל הבעיות שבשמת נקבה בהן..

אפעס- זה עדין שווה את זה (לדעתי. זה מאד תלוי אישיות)
כל הבעיות האלה, או שהן דומות לבעיות רגילות של משפחות שמתחילים להיות בהן עוד נהגים, או שהן פתירות על ידי תקשורת, גישה וכללים
אני מאד מסכימה עם אופק ש
אם המועדון גדל ובאותו זמן גם האחריות האישית ירדה - כנראה שהמועדון גדול מדי והגיע הזמן להתפצל לשני מועדונים
כי כשעשרים ומשהו נהגים חולקים ארבע מכוניות, אין איך לצאת מזה.
בכל מקרה- תמיד ממונה אצלנו מישהו שיהיה "אבא" של המכונית. קבוע. אבא לא עושה רוטציות

(אבל גם זה לא תמיד עובד, כי לצערי אולי
אני יכולה
להחליט שהרכב הוא שלך ואת תמיד אחראית לנקיונו ויופיו.
אבל שכנתי, או ילדיה, לא תמיד... ותמיד אנחנו מתעצבנים יותר על בלאגן של אנשים אחרים (בבלאגן שלי יש שיטה, כמובן P-:)
אבל הכי כיף הוא שיש בקבוצה מישהו שבאמת יודע ו
אוהב להיות "אבא" של מכונית.. וזה משהו שאני לעולם לא אהיה
כמובן גם יש אפשרות שזה יהיה מי שנוהג הכי הרבה במכונית, יחסית לכל האחרים, כי יש לו הכי הרבה אפשרות לשים עין
זה גם האיש שאיתו מדברים אם רוצים לקחת את המכונית ליותר מלילה.)
אגב כשלמכונית יש "אבא טוב" והיא נראית טוב, אף אחד לא מעיז ללכלך אותה.. עובד!
מעבר לזה אפשר לקבוע כללים נגיד לא מעשנים ברכב . תמיד מחזירים אותו מלא בדלק.
כמובן, חייבים כללים, לא רק כללי איסור (לדוגמא, כלל אצלנו הוא, שאם הדלק ירד מחצי מיכל, גם בנסיעה קצרה, הנוהג ממלא)
אבל מה שבעיקר חייבים זה
להיות מוכנים להתעסק עם זה, לעשות טלפונים סביב זה וכולי (לא לשנוא את משה בגלל שאוף, עכשיו אני חייב להתקשר אליו לשאול לאן הוא נוסע ביום שני...)
ולפעמים אפילו לבקש (לא נעים) מאנשים שינקו אחריהם, או השד יודע מה עוד יצוץ. פגישת רכב אכן חיונית לעתים.
דברים תמיד צצים, כל הענין הוא מצב נפשי של "לרצות" את זה
אגב לגבי מה יהיה בפסח... אנחנו לפעמים שוכרים עוד רכב, במצבים מיוחדים כשצריך, וזה עדין משתלם.
[u]בארצות יותר מתורבתות, כאשר משהו הוא של "כולם" זה בדרך כלל אומר שכל אחד נזהר יותר לשמור עליו, מתוך חינוך להתחשבות באחרים...[/u]
טוב אממ..
תרשו לי להשתתף בדיון למרות שאני לא גרה בארץ ולכן אין מצב שאצטרף לאחד הקואופים המתהווים פה?...
אז ככה, אני גרה בנורווגיה (מספיק מתורבת, לא?.. ;-) גילוי נאות- בקהילה רב לאומית, אבל רובה כעיקרה אירופאים), אנחנו חולקים מכוניות, ולוקים בכל הבעיות שבשמת נקבה בהן.. :-/
אפעס- זה עדין שווה את זה (לדעתי. זה מאד תלוי אישיות)
כל הבעיות האלה, או שהן דומות לבעיות רגילות של משפחות שמתחילים להיות בהן עוד נהגים, או שהן פתירות על ידי תקשורת, גישה וכללים
אני מאד מסכימה עם אופק ש
[u]אם המועדון גדל ובאותו זמן גם האחריות האישית ירדה - כנראה שהמועדון גדול מדי והגיע הזמן להתפצל לשני מועדונים[/u]
כי כשעשרים ומשהו נהגים חולקים ארבע מכוניות, אין איך לצאת מזה.
בכל מקרה- תמיד ממונה אצלנו מישהו שיהיה "אבא" של המכונית. קבוע. אבא לא עושה רוטציות :-)
(אבל גם זה לא תמיד עובד, כי לצערי אולי [u]אני[/u] יכולה
[u]להחליט שהרכב הוא שלך ואת תמיד אחראית לנקיונו ויופיו.[/u]
אבל שכנתי, או ילדיה, לא תמיד... ותמיד אנחנו מתעצבנים יותר על בלאגן של אנשים אחרים (בבלאגן שלי יש שיטה, כמובן P-:)
אבל הכי כיף הוא שיש בקבוצה מישהו שבאמת יודע ו[b]אוהב[/b] להיות "אבא" של מכונית.. וזה משהו שאני לעולם לא אהיה
כמובן גם יש אפשרות שזה יהיה מי שנוהג הכי הרבה במכונית, יחסית לכל האחרים, כי יש לו הכי הרבה אפשרות לשים עין
זה גם האיש שאיתו מדברים אם רוצים לקחת את המכונית ליותר מלילה.)
אגב כשלמכונית יש "אבא טוב" והיא נראית טוב, אף אחד לא מעיז ללכלך אותה.. עובד!
[u]מעבר לזה אפשר לקבוע כללים נגיד לא מעשנים ברכב . תמיד מחזירים אותו מלא בדלק.[/u]
כמובן, חייבים כללים, לא רק כללי איסור (לדוגמא, כלל אצלנו הוא, שאם הדלק ירד מחצי מיכל, גם בנסיעה קצרה, הנוהג ממלא)
אבל מה שבעיקר חייבים זה [b]להיות מוכנים להתעסק עם זה[/b], לעשות טלפונים סביב זה וכולי (לא לשנוא את משה בגלל שאוף, עכשיו אני חייב להתקשר אליו לשאול לאן הוא נוסע ביום שני...)
ולפעמים אפילו לבקש (לא נעים) מאנשים שינקו אחריהם, או השד יודע מה עוד יצוץ. פגישת רכב אכן חיונית לעתים.
דברים תמיד צצים, כל הענין הוא מצב נפשי של "לרצות" את זה
אגב לגבי מה יהיה בפסח... אנחנו לפעמים שוכרים עוד רכב, במצבים מיוחדים כשצריך, וזה עדין משתלם.