על ידי אח_של_תבשיל_קדרה* » 30 אפריל 2004, 21:54
אני מגיב, מכיוון שהזכירו את שמי...
אז בקשר לחינוכה של גילה, לא רק אני התייאשתי, אלא גם שאר העולם.
גילה עושה מה שנראה לה נכון וזהו!
ובקשר לכלבים משוחררים,
אני מסכים עם הגישה שהכלב צריך להיות מקסימום זמן משוחרר, וברור שזה צריך להיות בהשגחת הבעלים.
במקרה שלי, למשל, מכל מיני סיבות (ולא משנה כרגע איך בדיוק הגענו לזה), הכלב שלנו אוהב לקפוץ על אנשים - ובחלק מהמקרים - "הקורבנות" לא אוהבים את זה.
לכן - בהתאם לנסיבות, לעיתים אנחנו קושרים אותו ו/או מגבילים אותו בדרכים אחרות (רצועה ארוכה, לא נותנים לו להכנס לאזור מסוים) ו/או פותחים יותר עיניים.
בעיניי - חלק גדול מהאנשים (אגב, יש קבוצות באוכלוסיה שבהן כמעט כולם פוחדים מכלבים - למשל: כמו חרדים וערבים עירוניים) לא "קוראים" כלבים כמו שצריך, לא מחנכים את ילדיהם כמו שצריך (לגבי כלבים) מחזיקים בדעות קדומות ופחדים לא רציונליים ועוד ועוד.
כל זה, לדעתי, לא צריך למנוע ממני להתחשב בהם, וגם לא עושה אותי המחנך שלהם.
אם אני פוגש ילד שמפחד מכלב בלי סיבה (בדרך כלל, זה אכן נובע מההורים שלו), כל שנותר לי הוא להצטער בשבילו (בגלל שהוא מפסיד, לדעתי, סוג מאד חשוב של אינטרקציה).
במקרים מסוימים, כשאני רואה שזה מתאפשר, אני מציע לילד הכרות עם הכלב - יש לציין שכמעט בכל הפעמים, הילד לא מרגיש נפגע מההכרות (אף שיש גם מקרים יוצאי דופן: היה לנו מקרה שהכלב שלנו קפץ על ילד אחד, שיש לו בבית כלב מאותו הזן בדיוק. אני לא עצרתי את האינטרקציה, כיוון שברגע שהיא התחילה, אמו של הילד, שעמדה לידי, אמרה שזה בסדר - הילד רגיל. הילד בכה, והלך אחרי כן לעגלה - ואמו אמרה שהכל בסדר ואין מה לדאוג. לאחר מספר שבועות, הסתבר לנו מאביו שמאז הילד מפחד מכלבים..
).
אגב, אני מניח שיש פער גדול ובסיסי לגבי החשיבות שאני רואה בכלבים, לגבי חינוך ילדים.
היום (בניגוד לפעם, שלא ידעתי בכלל שזה חשוב) אני יודע שכלבים נותנים לילדים הרבה מאד כלים, הבנות ותכונות שלעיתים קשה לקבל בצורה אחרת (כמו למשל: אחריות, הקשבה, התחשבות). בנוסף, זה מאפשר לילדים להביע אהבה (וזה חשוב במיוחד כשהילדים לא עושים זאת עם אנשים).
(זהו - סתם כי אני נורא רעב)
אני מגיב, מכיוון שהזכירו את שמי...
אז בקשר לחינוכה של גילה, לא רק אני התייאשתי, אלא גם שאר העולם.
גילה עושה מה שנראה לה נכון וזהו! :-)
ובקשר לכלבים משוחררים,
אני מסכים עם הגישה שהכלב צריך להיות מקסימום זמן משוחרר, וברור שזה צריך להיות בהשגחת הבעלים.
במקרה שלי, למשל, מכל מיני סיבות (ולא משנה כרגע איך בדיוק הגענו לזה), הכלב שלנו אוהב לקפוץ על אנשים - ובחלק מהמקרים - "הקורבנות" לא אוהבים את זה.
לכן - בהתאם לנסיבות, לעיתים אנחנו קושרים אותו ו/או מגבילים אותו בדרכים אחרות (רצועה ארוכה, לא נותנים לו להכנס לאזור מסוים) ו/או פותחים יותר עיניים.
בעיניי - חלק גדול מהאנשים (אגב, יש קבוצות באוכלוסיה שבהן כמעט כולם פוחדים מכלבים - למשל: כמו חרדים וערבים עירוניים) לא "קוראים" כלבים כמו שצריך, לא מחנכים את ילדיהם כמו שצריך (לגבי כלבים) מחזיקים בדעות קדומות ופחדים לא רציונליים ועוד ועוד.
כל זה, לדעתי, לא צריך למנוע ממני להתחשב בהם, וגם לא עושה אותי המחנך שלהם.
אם אני פוגש ילד שמפחד מכלב בלי סיבה (בדרך כלל, זה אכן נובע מההורים שלו), כל שנותר לי הוא להצטער בשבילו (בגלל שהוא מפסיד, לדעתי, סוג מאד חשוב של אינטרקציה).
במקרים מסוימים, כשאני רואה שזה מתאפשר, אני מציע לילד הכרות עם הכלב - יש לציין שכמעט בכל הפעמים, הילד לא מרגיש נפגע מההכרות (אף שיש גם מקרים יוצאי דופן: היה לנו מקרה שהכלב שלנו קפץ על ילד אחד, שיש לו בבית כלב מאותו הזן בדיוק. אני לא עצרתי את האינטרקציה, כיוון שברגע שהיא התחילה, אמו של הילד, שעמדה לידי, אמרה שזה בסדר - הילד רגיל. הילד בכה, והלך אחרי כן לעגלה - ואמו אמרה שהכל בסדר ואין מה לדאוג. לאחר מספר שבועות, הסתבר לנו מאביו שמאז הילד מפחד מכלבים.. :-( ).
אגב, אני מניח שיש פער גדול ובסיסי לגבי החשיבות שאני רואה בכלבים, לגבי חינוך ילדים.
היום (בניגוד לפעם, שלא ידעתי בכלל שזה חשוב) אני יודע שכלבים נותנים לילדים הרבה מאד כלים, הבנות ותכונות שלעיתים קשה לקבל בצורה אחרת (כמו למשל: אחריות, הקשבה, התחשבות). בנוסף, זה מאפשר לילדים להביע אהבה (וזה חשוב במיוחד כשהילדים לא עושים זאת עם אנשים).
(זהו - סתם כי אני נורא רעב)