על ידי צפריר_שפרון* » 26 יוני 2005, 02:15
נטייה זאת אם כן, להשליך החוצה את הקונפליקט הפנימי, נפוצה כתפישה אנושית, על פיה האשמה מניבה זכות אצל המאשים. שכן אז האחריות מוטלת החוצה.
על פני אלה, שמותירים את הצד השני בחוסר תגובה, או מחייבים אותו להמשיך ולהעליב את הצד הפגוע לכאורה, ניתן לקחת אחריות אישית ולהשפיע. השפעה במובן הזה הוא הבעת אותה עמדה שמוצגת כתיאורטית, בפועל.
במילים אחרות, יכול כל אחד ואחת, עם כלבים או עם נחשים או עם אריות או תחת הכותרת של עירום לקדם את עמדותיו במעשה.
אז, כאשר הקהילה מצטיירת כחסרת סובלנות כלפי מישהו, מוזמן אותו אדם להפגין סובלנות ובכך להשפיע. מכאן, שסובלנות אינה יכולה אלא להינתן. אי אפשר לדרוש סובלנות מהאחר שכן עצם הדרישה - היא היא חוסר סובלנות.
כאשר מאן דהוא או מאן דהיא, מגלה עניין בתחום מסוים, ולצורך זה ניקח את משל הכלבים, ויש עניין להעביר מסר חדש או התייחסות מסוימת לגבי כלבים, על פני לרטון על החוק ועל העוול, ניתן לבוא ולהשפיע, ולהראות כיצד נכון לחיות עם כלבים.
יתכן שינתנו כלים בידי הקהילה להבין יותר טוב כלבים, יתכן שלא. בכל מקרה, התבוננות בגובה העיניים תניב את ההשפעה עליה מדובר כאן.
כך הדברים מתרחשים בין כה וכה.
לפני עשר שנים בקירוב, שתי נשים יישמו רעיון של תקשורת בין אנשים שיש להם מכנה משותף. כך נולד העלון "באופן טבעי". מאז הרעיון הזה הפך לעיתון, אתר, ומפגשים בין אנשים ש מעונינים להיות אחד עם השני. ברבדים אחרים נוצרה קהילה שאיננה רק וירטואלית, עם זאת, גם וירטואלית. כאן, רב הנסתר על הגלוי במובן הזה של ה השפעה של הקהילה הזו.
כל זה לא היה מתרחש אילו לא נוספו אנשים, רעיונות וללא ההשתתפות הפעילה של רבים באתר הזה. דווקא הסובלנות המפליגה ניתן לומר, שמאירה את ההתקהלות הזו היא שמאפשרת, כפי שאיפשרה בעבר את התפתחות הקהילה ופרישת מסריה.
אמנם, ניתן לראות בקהילה את אותו כותל כפול, זה שמקבל לקרבו את בקשות האנשים לאלוהיהם וזה שאפשר להטיח בו את תסכולינו ומרירותנו. אבל, זה רק פן אחד של הקהילה.
בבואנו לקלס את הקהילה, אנחנו בכל מקרה נמצאים מברכים אותה. בבואנו להרוס, להאשים, למצוא ולהאדיר את הפגמים, אנחנו מקדמים את סובלנות הקהילה ובונים את עוצמתה שבעתיים.
עם זאת, אנשים הם אנשים הם אנשים. מתוך כך, מתוך היותם משתנים, במובן הזה משפיעים ומושפעים, מי יותר מי פחות, דווקא הגעה למפגשים והארת התיקון הנדרש, בנוגע לכלבים ולהימנעות מלבישת תחתונים, בנוגע להנקה וברית מילה, בנוגע לסובלנות ולקוצר רוח, בנוגע לפחדים ולאמונה וכן הלאה... היא המתבקשת.
ואם לא, גם דריכת הקשת והעפת החיצים משרתים את הקהילה. גם התרחקות מהקהילה משרתת את הקהילה.
<שלם>
נטייה זאת אם כן, להשליך החוצה את הקונפליקט הפנימי, נפוצה כתפישה אנושית, על פיה האשמה מניבה זכות אצל המאשים. שכן אז האחריות מוטלת החוצה.
על פני אלה, שמותירים את הצד השני בחוסר תגובה, או מחייבים אותו להמשיך ולהעליב את הצד הפגוע לכאורה, ניתן לקחת אחריות אישית ולהשפיע. השפעה במובן הזה הוא הבעת אותה עמדה שמוצגת כתיאורטית, בפועל.
במילים אחרות, יכול כל אחד ואחת, עם כלבים או עם נחשים או עם אריות או תחת הכותרת של עירום לקדם את עמדותיו [b]במעשה[/b].
אז, כאשר הקהילה מצטיירת כחסרת סובלנות כלפי מישהו, מוזמן אותו אדם להפגין סובלנות ובכך להשפיע. מכאן, שסובלנות אינה יכולה אלא להינתן. אי אפשר לדרוש סובלנות מהאחר שכן עצם הדרישה - היא היא חוסר סובלנות.
כאשר מאן דהוא או מאן דהיא, מגלה עניין בתחום מסוים, ולצורך זה ניקח את משל הכלבים, ויש עניין להעביר מסר חדש או התייחסות מסוימת לגבי כלבים, על פני לרטון על החוק ועל העוול, ניתן לבוא ולהשפיע, ולהראות כיצד נכון לחיות עם כלבים.
יתכן שינתנו כלים בידי הקהילה להבין יותר טוב כלבים, יתכן שלא. בכל מקרה, התבוננות בגובה העיניים תניב את ההשפעה עליה מדובר כאן.
כך הדברים מתרחשים בין כה וכה.
לפני עשר שנים בקירוב, שתי נשים יישמו רעיון של תקשורת בין אנשים שיש להם מכנה משותף. כך נולד העלון "באופן טבעי". מאז הרעיון הזה הפך לעיתון, אתר, ומפגשים בין אנשים ש [b]מעונינים[/b] להיות אחד עם השני. ברבדים אחרים נוצרה קהילה שאיננה רק וירטואלית, עם זאת, גם וירטואלית. כאן, רב הנסתר על הגלוי במובן הזה של ה [b]השפעה[/b] של הקהילה הזו.
כל זה לא היה מתרחש אילו לא נוספו אנשים, רעיונות וללא ההשתתפות הפעילה של רבים באתר הזה. דווקא הסובלנות המפליגה ניתן לומר, שמאירה את ההתקהלות הזו היא שמאפשרת, כפי שאיפשרה בעבר את התפתחות הקהילה ופרישת מסריה.
אמנם, ניתן לראות בקהילה את אותו כותל כפול, זה שמקבל לקרבו את בקשות האנשים לאלוהיהם וזה שאפשר להטיח בו את תסכולינו ומרירותנו. אבל, זה רק פן אחד של הקהילה.
בבואנו לקלס את הקהילה, אנחנו בכל מקרה נמצאים מברכים אותה. בבואנו להרוס, להאשים, למצוא ולהאדיר את הפגמים, אנחנו מקדמים את סובלנות הקהילה ובונים את עוצמתה שבעתיים.
עם זאת, אנשים הם אנשים הם אנשים. מתוך כך, מתוך היותם משתנים, במובן הזה משפיעים ומושפעים, מי יותר מי פחות, דווקא הגעה למפגשים והארת התיקון הנדרש, בנוגע לכלבים ולהימנעות מלבישת תחתונים, בנוגע להנקה וברית מילה, בנוגע לסובלנות ולקוצר רוח, בנוגע לפחדים ולאמונה וכן הלאה... היא המתבקשת.
ואם לא, גם דריכת הקשת והעפת החיצים משרתים את הקהילה. גם התרחקות מהקהילה משרתת את הקהילה.
[hr]
<שלם>