היי
יהודית ה, וסליחה שהעברתי את מקום הדיון.
נראה לי שזה חשוב לכולם ומן הסתם, שייך לאתר זה.
- יש הרבה דברים שילדים לומדים כי זה נחוץ להם.
הם עוברים שנים רבות ללא קריאה ואז קריאה מתחילה להיות צורך.
אחרי כמה זמן כתיבה הופכת לצורך, ואז הם מחליטים לבנות אתר ו... צריך להכניס כתבות, אז גם זה הופך לצורך.
אין דבר כזה שילדים לא לומדים כלום.
מה שכן יכול הליות זה שילד אחד יפתח תחום מסויים וילד אחר יפתח אחר.
הדברים הבסיסיים קיימים בכל תחום.
שאלת שאלה ספציפית על שפה - דקדוק.
יש כמה צורות להקנות את זה.
א. אם את מדברת נכון, יש לילדה שלך סיכוי סביר לדבר נכון.
אבל זו לא תעודת ביטוח, היא יכולה תמיד לבחור לדבר בצורה עילגת, כמו חברותיה.
רוב הילדים שהולכים לביה"ס ולומדים דקדוק לאורך רוב שנות הלימוד - מדברים לא נכון
אם את קוראת לפעמים את מבחני מיצב, חצי מהילדים בכיתה ח' לא מבינים את מה שהם קוראים
ב. פשוט לתת לילדה לעבוד עם חוברות - X דפים ביום או בשבוע. החומר מופיע שם, בחוברות העברית.
את יכולה גם להשיג את החוברות של משרד החינוך - רק תבקשי בביה"ס (מכסימום יבקשו תשלום)
ג. משחקים:
מה השורש של....
לבחור אות (כמו בארץ עיר) ואז לומר: פועל, שם עצם, תואר וכדומה....
תמציאי...
- אין לי יכולת לנבא מה יהיה אבל...
אנחנו לא אמורים לדעת להקנות להם הכל.
אנחנו כן אמורים לעזור להם למצוא את הדרך להגיע לדברים שחשובים להם.
את חושבת שכל מי שנמצא בכיתה מסוגל להתמודד עם כל המצבים החברתיים שיש שם?
הם לא!
קצרה היריעה מלפרט את ההתעללות, הכאב, התיסכול, הפחד ועוד שמלווים את ילדי ביה"ס.
אם הילדים שלך ירצו ללכת - תני להם
כל זמן שהם יודעים שאפשר לחזור הביתה, הם ישארו שם רק אם הם מסתדרים עם זה, אם טוב להם שם.
אני פתרתי את זה אחרת:
כל זמן שיש לי אישור לחינוך ביתי בכיס - הוא יכול ללכת כל יום.
"תדאגו שהוא ירצה לבוא" - אמרתי להם.
נתתי את כל החופש והוא חזר הביתה - ההפסקות עדיין מפתות אותו.
בעלי אומר שהוא ממש פוחד להוציא את הילדים מהמסגרות כי לפחות למסגרת יש איזו כיוון מוגדר, כולם יודעים מה הולכים ללמוד, הכל ברור ולא לוטה בערפל כמו בחינוך ביתי
לעשות חינוך ביתי זו אחריות מאוד גדולה.
אני מסכימה עם בעלך - קל יותר לשלוח אותם לביה"ס!
מי שזה מתאים לו יעשה את זה. הוא בכלל לא יקדיש מחשבה ל "מה טוב לילד שלי?"
זה לא יעלה, אפילו לא כמחשבה ראשונה - הכי בטוח זה ללכת בתלם ולעשות את מה שכולם עושים.
כשמחליטים על חינוך ביתי, השאלות הן מלוות קבועות.
את מחליטה היום משהו, ומחר שואלת את עצמך אם זה נכון....
את מנסה משהו חדש, ושוב שואלת את עצמך...
ולפעמים את משנה החלטות של אתמול כי הן כבר לא נכונות
את עם יד על הדופק, מקשיבה ובוחנת כל הזמן ולעולם לא בטוחה שזה באמת הכי נכון.
כשאת רואה תוצאות חיוביות - את מתנפחת כמו טווס.
כשאת רואה התנהגות אחרת - סימני השאלה עולים.
כאמור, חינוך ביתי זו אחריות גדולה - אי אפשר להאשים את המדינה במחדלים
- פתאום אני אגלה שהילדים לא למדו דברים בסיסיים כגון חשבון או משהו אחר
חשבון קל ללמוד במשחקים ובחיים.
תני לה סכום קבוע לממתקים השבועיים ותלמדי אותה לבדוק עלויות כך שתקנה יותר באותו הסכום
מונופול (טוב גם לקריאה) וכך הלאה - טוב לשלבים הראשונים של חשבון
אלא מוטיבציה לשחק כל היום - ככה הם לומדים!
לפעמים כשהם נתקעים - את מחפשת דרך. אם היא תבוא כמשחק, הסיכויים שלך גדלים
שאם זה כל כך טוב מדוע יש כל כך מעט משפחות שמשתתפות בזה,
כאמור, זו אחריות מאוד גדולה ויש לזה מחיר: קריירה, רמת חיים, זמן חופשי ועוד...
הוא אומר שזה לא חוכמה לשמוע רק מה שיש לאנשים שהצליחו להגיד, אלא צריך לחפש ולשמוע משפחות שניסו ולא הצליחו, שלאחר ניסיון של תקופה החליטו לחזור למסגרות, מה קרה לילדים שלהם, בטח היו קשיים למה אותם לא שומעים איך אפשר לדבר איתם?
אני לא מכירה אבל...
מותר להתחרט. כן, יש תקופת הסתגלות (צפוי) יש כזאת גם כשעוברים מהמערכת ל
חינוך ביתי
בקיצור יש לי עוד המון שאלות וככל שאני יותר קוראת, השאלות רק מתרבות
כן, הן מתרבות עד שאת מתחילה לראות תוצאות משביעות רצון. וגם אז (כפי שכבר אמרתי) הן לא נעלמות...
בכלל יש מן הרגשה שמי שכן הצליח לא היה אדם מן השורה, אלא בעל מקצוע מיוחד, או שהילדים שלו מעל לממוצע, או אני לא יודעת מה...
כולנו אנשים רגילים למדיי.
לכל אחד מאיתנו יש צדדים חזקים יותר או פחות, לכולנו יש חולשות.
ילדים שהם מעל לממוצע בתחום מסויים - יהיו להם החולשות במקום אחר.
היי [po]יהודית ה[/po], וסליחה שהעברתי את מקום הדיון.
נראה לי שזה חשוב לכולם ומן הסתם, שייך לאתר זה.
[list=1]
[*] יש הרבה דברים שילדים לומדים כי זה נחוץ להם.
[/list]
הם עוברים שנים רבות ללא קריאה ואז קריאה מתחילה להיות צורך.
אחרי כמה זמן כתיבה הופכת לצורך, ואז הם מחליטים לבנות אתר ו... צריך להכניס כתבות, אז גם זה הופך לצורך.
אין דבר כזה שילדים לא לומדים כלום.
מה שכן יכול הליות זה שילד אחד יפתח תחום מסויים וילד אחר יפתח אחר.
הדברים הבסיסיים קיימים בכל תחום.
שאלת שאלה ספציפית על שפה - דקדוק.
יש כמה צורות להקנות את זה.
א. אם את מדברת נכון, יש לילדה שלך סיכוי סביר לדבר נכון.
אבל זו לא תעודת ביטוח, היא יכולה תמיד לבחור לדבר בצורה עילגת, כמו חברותיה.
רוב הילדים שהולכים לביה"ס ולומדים דקדוק לאורך רוב שנות הלימוד - מדברים לא נכון :-D
אם את קוראת לפעמים את מבחני מיצב, חצי מהילדים בכיתה ח' לא מבינים את מה שהם קוראים :-P
ב. פשוט לתת לילדה לעבוד עם חוברות - X דפים ביום או בשבוע. החומר מופיע שם, בחוברות העברית.
את יכולה גם להשיג את החוברות של משרד החינוך - רק תבקשי בביה"ס (מכסימום יבקשו תשלום)
ג. משחקים:
V מה השורש של....
V לבחור אות (כמו בארץ עיר) ואז לומר: פועל, שם עצם, תואר וכדומה....
תמציאי...
[list=1]
[*] אין לי יכולת לנבא מה יהיה אבל...
[/list]
אנחנו לא אמורים לדעת להקנות להם הכל.
אנחנו כן אמורים לעזור להם למצוא את הדרך להגיע לדברים שחשובים להם.
את חושבת שכל מי שנמצא בכיתה מסוגל להתמודד עם כל המצבים החברתיים שיש שם?
הם לא!
קצרה היריעה מלפרט את ההתעללות, הכאב, התיסכול, הפחד ועוד שמלווים את ילדי ביה"ס.
אם הילדים שלך ירצו ללכת - תני להם
כל זמן שהם יודעים שאפשר לחזור הביתה, הם ישארו שם רק אם הם מסתדרים עם זה, אם טוב להם שם.
אני פתרתי את זה אחרת:
כל זמן שיש לי אישור לחינוך ביתי בכיס - הוא יכול ללכת כל יום.
"תדאגו שהוא ירצה לבוא" - אמרתי להם.
נתתי את כל החופש והוא חזר הביתה - ההפסקות עדיין מפתות אותו.
[u]בעלי אומר שהוא ממש פוחד להוציא את הילדים מהמסגרות כי לפחות למסגרת יש איזו כיוון מוגדר, כולם יודעים מה הולכים ללמוד, הכל ברור ולא לוטה בערפל כמו בחינוך ביתי[/u]
לעשות חינוך ביתי זו אחריות מאוד גדולה.
אני מסכימה עם בעלך - קל יותר לשלוח אותם לביה"ס!
מי שזה מתאים לו יעשה את זה. הוא בכלל לא יקדיש מחשבה ל "מה טוב לילד שלי?"
זה לא יעלה, אפילו לא כמחשבה ראשונה - הכי בטוח זה ללכת בתלם ולעשות את מה שכולם עושים.
כשמחליטים על חינוך ביתי, השאלות הן מלוות קבועות.
את מחליטה היום משהו, ומחר שואלת את עצמך אם זה נכון....
את מנסה משהו חדש, ושוב שואלת את עצמך...
ולפעמים את משנה החלטות של אתמול כי הן כבר לא נכונות
את עם יד על הדופק, מקשיבה ובוחנת כל הזמן ולעולם לא בטוחה שזה באמת הכי נכון.
כשאת רואה תוצאות חיוביות - את מתנפחת כמו טווס.
כשאת רואה התנהגות אחרת - סימני השאלה עולים.
כאמור, חינוך ביתי זו אחריות גדולה - אי אפשר להאשים את המדינה במחדלים :-D
[list=1]
[*] [u]פתאום אני אגלה שהילדים לא למדו דברים בסיסיים כגון חשבון או משהו אחר[/u]
[/list]
חשבון קל ללמוד במשחקים ובחיים.
תני לה סכום קבוע לממתקים השבועיים ותלמדי אותה לבדוק עלויות כך שתקנה יותר באותו הסכום
מונופול (טוב גם לקריאה) וכך הלאה - טוב לשלבים הראשונים של חשבון
[u]אלא מוטיבציה לשחק כל היום[/u] - ככה הם לומדים!
לפעמים כשהם נתקעים - את מחפשת דרך. אם היא תבוא כמשחק, הסיכויים שלך גדלים
[u]שאם זה כל כך טוב מדוע יש כל כך מעט משפחות שמשתתפות בזה,[/u]
כאמור, זו אחריות מאוד גדולה ויש לזה מחיר: קריירה, רמת חיים, זמן חופשי ועוד...
[u]הוא אומר שזה לא חוכמה לשמוע רק מה שיש לאנשים שהצליחו להגיד, אלא צריך לחפש ולשמוע משפחות שניסו ולא הצליחו, שלאחר ניסיון של תקופה החליטו לחזור למסגרות, מה קרה לילדים שלהם, בטח היו קשיים למה אותם לא שומעים איך אפשר לדבר איתם?[/u]
אני לא מכירה אבל...
מותר להתחרט. כן, יש תקופת הסתגלות (צפוי) יש כזאת גם כשעוברים מהמערכת ל [po]חינוך ביתי[/po]
[u]בקיצור יש לי עוד המון שאלות וככל שאני יותר קוראת, השאלות רק מתרבות[/u]
כן, הן מתרבות עד שאת מתחילה לראות תוצאות משביעות רצון. וגם אז (כפי שכבר אמרתי) הן לא נעלמות...
[u]בכלל יש מן הרגשה שמי שכן הצליח לא היה אדם מן השורה, אלא בעל מקצוע מיוחד, או שהילדים שלו מעל לממוצע, או אני לא יודעת מה...[/u]
כולנו אנשים רגילים למדיי.
לכל אחד מאיתנו יש צדדים חזקים יותר או פחות, לכולנו יש חולשות.
ילדים שהם מעל לממוצע בתחום מסויים - יהיו להם החולשות במקום אחר.