כושר גופני בחינוך הביתי

שליחת תגובה

שבעים פנים לתורה
קוד אישור
הזן את הקוד בדיוק כפי שהוא מופיע. כל האותיות הן אותיות גדולות.
סמיילים
|יד1| |תינוק| |בלונים| |אוף| ;-) :-] |U| |נורה| |עוגה| |גזר| |אפרוח| 8-) :'( {@ :-) |L| :-D |H| ((-)) (()) |יש| |רעיון| {} |#| |>| |שקרן| >:( <:) |N| :-0 |תמר| :-S |מתנה| |<| :-( ZZZ :-| |*| :-/ :-P |עץ| |!| |-0 |Y| :-9 V :D :) ;) :( :o :shock: :? 8-) :lol: :x :P :oops: :cry: :evil: :twisted: :roll: :!: :?: :idea: :arrow: :| :mrgreen: :geek: :ugeek:

BBCode פעיל
[img] פעיל
[url] פעיל
סמיילים פעילים

צפיה מקדימה של הנושא
   

הרחב תצוגה צפיה מקדימה של הנושא: כושר גופני בחינוך הביתי

כושר גופני בחינוך הביתי

על ידי שרון* » 21 יוני 2007, 12:04

פעילות גופנית משותפת , למצוא משהו שנהנים לעשות יחד וככה הילד רואה את ההורים שוחים/משחקים כדורסל/הולכים/רוקדים וקופצים, מנצלים את הזמן הזה גם לשיפור הכושר הגופני וגם לזמן יחד.
חוץ מזה אפשר לכוון את הילד להשתתף בחוגי ספורט והתעמלות.

כושר גופני בחינוך הביתי

על ידי קאת* » 26 פברואר 2007, 10:40

תודה! (-:

כושר גופני בחינוך הביתי

על ידי תמרוש_רוש » 26 פברואר 2007, 04:51

איזה מדהים!!!!!

כושר גופני בחינוך הביתי

על ידי קאת* » 26 פברואר 2007, 02:19

המתקן בשלמותו .
תמונה

כושר גופני בחינוך הביתי

על ידי קאת* » 25 פברואר 2007, 12:01

גם אני מוסיפה לרעיונות: בעלי פתר את הבעיה בדרך של גבר (-: .
הוא בנה מתקן ספורט ביתי מעץ באמצע הסלון שלנו. כרגע יש שני סולמות, סולם חבלים וטבעות. בתיכנון להוסיף חבל טיפוס ומתח. הילדים ממש משתגעים על זה,כך גם החברים שלהם שבאים לבקר!
כאן אפשר לראות תמונה -תמונה

כושר גופני בחינוך הביתי

על ידי נהר* » 19 ספטמבר 2006, 21:28

להוסיף לשלל הרעיונות היפים, אמי הזמינה את בתי בת השמונה להליכות היומיות שלה , ואני מקווה שיזדמן לה להצטרף לעתים מזומנות,ולהנות מפעילות גופנית וזמן איכות משותף.

כושר גופני בחינוך הביתי

על ידי יעל_אבמ* » 02 ספטמבר 2006, 19:25

אצלנו בבית זה קצת אחרת.
בשנתיים האחרונות השתתפנו בחוג יוגה, שיזמנו כמה משפחות מהחינוך הביתי במשגב, עם מורה מדהימה שזרמה איתנו, ואפילו עשתה השתלמות ביוגה לילדים.
האמהות, כמו שאמהות בחינוך הביתי, חלקן מניקות, חלקן מנגבות ישבנים, חלקן קולפות תפוחים, ותוך כדי במשך כשעתיים עשינו יוגה. לפעמים, אני חושבת, שזה היה הרבה יותר יוגה מיוגה. העשייה עם הילדים מצריכה הרבה ריכוז, ובו זמנית צריך גם להיות קשובה לסביבה, ולעשות context switching המון פעמים. ויש גם את הבונוס, שהילדים רואים את האמהות, בתנועה ובריכוז, ואו שמצטרפים או שמתבקשים שלא להפריע. היו פעמים שזה הצליח יותר ופעמים שפחות. אבל בסוף תמיד לווה בהרגשה של עשיה טובה.
הבנות שלי וגם אני רוקדות. גם בבית וגם בחוגים. אנחנו מאוד אוהבות ללכת ים או לבריכה, ושם גם שוחות. הגדולה לקחה שיעורים לפני שנתיים והקטנה, אולי השנה.
יש הרבה דרכים להביא את האהבה לגוף. השימוש בו כשהוא מלווה בהנאה, וזה יכול להיות ריקוד או משחק כדורגל, תורמים ליצירת לא רק כושר גופני אלא גם כושר נפשי. לא פעם, אמרה המורה ליוגה, כשעבדנו על שרירי הבטן, לחזק את המרכז שלנו. ועם המחשבה הזו, של כוח במרכז הפיזי, מצאתי כוח שהלך והתווסף גם למרכזי הנפשי והרוחני.
זהו. לבינתיים.

כושר גופני בחינוך הביתי

על ידי תמרוש_רוש » 19 מרץ 2006, 02:03

היי תות, ברור שאני לא דיברתי עלייך, אלא על שעורי התעמלות שלי.

וחוץ מזה אי אפשר להאשים רק את המורה, בכל זאת ללמד 35-40 ילדים זה לא פשוט אם בכלל אפשרי...
מעולם לא האשמתי אותה. היו לי כמה מורות, דרך אגב, מבחינה אישית הן היו בסדר גמור, אבל אף אחת לא היתה יותר מוצלחת מזה, פשוט בגלל המחסור בתנאים והעודף בילדים.
וגם, יש הבדל תהומי בין האפשרות לזוז לבין מישהו שמכריח אותך לזוז בדרך שאינה אהובה עלייך.

כושר גופני בחינוך הביתי

על ידי תות_שדה* » 18 מרץ 2006, 21:17

אם את גם מכריחה ילדים להשתתף בפעילות שהם היו מעדיפים לדלג עליה
כאמור, אני מלמדת בבית ספר דמוקרטי כך שזה לא רלוונטי.
אני לא מכריחה ילדים להשתתף בשיעור (דמוקרטי כבר אמרתי?!). גם בפעילות ספציפית בתוך השיעור כשילד לא חש בנוח אני לא מכריחה אותו לקחת חלק.
לתחרותיות יש גם צדדים חיוביים, תלוי איך מקיימים אותה, ומה המסר שמעבירים. כבר אמרנו שלא ניכנס לזה פה?;-)

נתנו לנו לשחק כדורסל, בלי ללמד אותנו בכלל לכדרר או למסור, ובלי אפשרות לתרגל את המיומנויות האלה (רק כדור אחד לכיתה שלמה, אני שואלת אותך!)
ואז מחכים המון זמן בתור.
וואי, הייתה לך מורה ממש @$%@^@....
אבל האמת גם לי היו מורות כאלו, אבל לא כולן. מאוד אהבתי למשל מורה לחינוך גופני אחת (מיני רבות) שלימדה אותי בתיכון.
וחוץ מזה אי אפשר להאשים רק את המורה, בכל זאת ללמד 35-40 ילדים זה לא פשוט אם בכלל אפשרי...

שעה או שעתיים בשבוע זה שום דבר, בטל בשישים
מסכימה איתך בהחלט. אין לשיעורי הספורט בבית ספר הרבה השפעה ישירה על כושרו הגופני של הילד. בטח לא לשעה שעתיים (שזה בעצם 45-90 דקות) שכוללות הקראת שמות עמידה בתור וטיפול בבעיות משמעת.
ההשפעה של שיעורים יכולה להיות רק לטווח הארוך, שהילד יאהב את התנועה, ויעשה אותה גם באופן עצמאי (כילד וכמבוגר).
אבל חוץ מזה אלה שיעורים מאוד אהובים (ברך כלל על רוב הילדים) בבתי ספר רגילים בו הילדים יושבים שעות בכיתות וסוף סוף יש אפשרות לזוז קצת...

כושר גופני בחינוך הביתי

על ידי תמרוש_רוש » 18 מרץ 2006, 15:47

יערא, משהו לא מסתדר לי.
את הבאת רשימה של כל הפעילויות שהילדים שלך עושים בבית, באופן ספונטני, ואני התרשמתי שיש פה פעילות לא מעטה. ניסיתי להראות לך עד כמה כל הפעילויות האלה הן גופניות, ומפתחות את הכשרים הדרוש לגוף ולחיים עם הגוף.
ואז את אומרת ש:
אפילו אם זה שעה או שעתיים בשבוע, שיעורי ההתעמלות הם בעיקר התעמלות. הבן שלי כן עשה משהו חוץ מלשבת מול המחשב פעמיים בשבוע. בחינוך ביתי אין את זה, ויוצא שהוא זז הרבה פחות מאשר הוא זז בבית הספר.
האם רק נדמה לי, או שיש בכך סתירה?

אז קודם כל:
  1. שעה או שעתיים בשבוע זה שום דבר, בטל בשישים. כמה שעות יש בשבוע? 168. כך שהוא היה "פעיל" ברוטו אחוז אחד מהזמן.
  2. אם הוא שנא את זה, אז עכשיו יש לו רווח נקי מכך שהוא נפטר ממשהו שהרגיל אותו לחשוב שפעילות גופנית זה פיחסה. צמצום נזקים זה כלום, בעיניך? לא בעיני. זה צעד טוב בכיוון הנכון.
  3. מן הסתם הוא זקוק לקצת זמן כדי להתרחק מהגועל נפש שהשיעורים האלה עשו לו.
  4. גם מה שהוא כן עשה שם - לא שווה הרבה.
מזכרוני, שעורי ספורט בבי"ס יסודי היו לא-אפקטיביים בצורה מחרידה: נתנו לנו לשחק כדורסל, בלי ללמד אותנו בכלל לכדרר או למסור, ובלי אפשרות לתרגל את המיומנויות האלה (רק כדור אחד לכיתה שלמה, אני שואלת אותך!) - כך שאני כמובן נשארתי בצד וקיבלתי אולי שתי מסירות במשך כל השיעור. ביום טוב. שאר הזמן עמדתי כמו עציץ והרגשתי מטומטמת. כנ"ל מחניים. או למשל, נתנו לנו לעשות קפיצות לרוחק או לגובה - ואז מחכים המון זמן בתור. בכל מקרה המון זמן הולך על הסברים וגערות וענייני משמעת. ועד שמתחילים, ועד שגומרים.
מבחינת "כושר" - באמת תועלת אפסית יש מזה. (שאלתי את בעלי לחוות דעתו וזכרונו בנושא, והוא מסכים 100%)

אבל מה שיותר חשוב: נדמה לי שאת עדיין מחפשת את ה"כושר" הגופני בפעילויות מובנות.
ואני עדיין חושבת שפעילויות שהן באמת משעשעות, וספונטניות, הן יותר רבות ערך מאלה שבהן את עושה X תרגילים Y פעמים.
אולי תעשי יום אחד תצפית מובנית על הילד שלך, ותרשמי כל פעילות שהוא עושה, כולל זמנים מדויקים, וזה ייתן לך תמונה יותר מדויקת על מידת התנועה שלו. כולל כל ההפסקות הקצרות, הקימות, הסטייה-לחמש-דקות לפעילות אחרת, וכו'. יכולים להתגלות לך דברים מפתיעים, שלא שמת לב אליהם קודם (בדרך כלל זה מה שקורה בתצפיות כאלה, ולא משנה מה את בודקת בהן. אנחנו פשוט נוטים לחשוב בסכמות ו"לשכוח" חלקים אחרים מהמציאות).

ובקשר לעצות פרקטיות:
  • לצאת החוצה, למרחב שמאפשר השתוללות, או לארגן מרחב כזה בבית (להפוך תמונות, להוציא דברים שבירים, ולפרוש כריות ומזרונים על הרצפה).
  • לעשות יחד אתם פעילויות פיזיות שמהנות אותך, או שעשויות להנות אותך והיית רוצה לעסוק בהן. אין טוב מדוגמה אישית. וגם את תרוויחי מזה :-)
  • אם מה שמדאיג אותך זה זמן מחשב, אז את יכולה להתעמק בעניין הזה, ולגבש לעצמך דעה כמה זמן מחשב ביום נשמע לך סביר מבחינה בריאותית (ילדים ומחשבים, למשל), ואז לראות כמה זמן הוא באמת מבלה שם, ואז לחשוב על אופציות להגביל את הזמן הזה. או ליצור סיטואציות שיותר אטרקטיביות לו מהמחשב.
תות שדה - באמת לא ניכנס לזה פה, אבל אם את גם מכריחה ילדים להשתתף בפעילות שהם היו מעדיפים לדלג עליה, וגם מעוררת תחרותיות שזה בתכלס להשוות אותם (ואת כשלונותיהם) לילדים אחרים - אז טוב לא יכול לצאת מזה. בחינוך ביתי הילד יותר יכול להישאר מחוץ לתחרות. היא לא נכפית עליו ממסדית. או לפחות כך נדמה לי.

כושר גופני בחינוך הביתי

על ידי תות_שדה* » 18 מרץ 2006, 13:30

אוהבים לזרוק דברים באוויר ולתפוס.
אפשר ללכת למגרשי כדורסל עירוניים כאלה, ולשחק שם, לאו דווקא כדורסל אלא כל מיני משחקי זריקה ותפיסה, למשל: לזרוק את הכדור, למחוא כמה שיותר מחיאות כפיים/להסתובב במקום, ולתפוס את הכדור.
אפשר להמציא ולתת לילדים להמציא כל מיני משחקים.
קליעות לסל, לנסות לכדרר בשתי ידיים להעביר מיד ליד, וכו'. משחק 21 (מסירות)
משחק שלוש מקלות (אגב, שכחתי בני כמה הם?!)
קלאס, גומי, גולות, גוגואים (בעונה)
עוד?

כושר גופני בחינוך הביתי

על ידי יעראֹפל* » 18 מרץ 2006, 11:39

בטח שאפשר!
יש לנו אחד, כלומר, גן שעשועים אחד ממש מעבר לכביש. מדי פעם אנחנו יורדים לשם כדי לפרוק אנרגיות שמאיימות להחריב את הבית. אזום יותר מהירידות האלו, בשמחה. הם נהנים מהן.
פריזבי ניסינו היום בבוקר, בעקבות הדברים שלכן. לא הספקתי להגיב, אז אני מגיבה עכשיו. קצר הצלחה מרובה, בעיקר מפני שהם, שלושתם, אוהבים לזרוק דברים באוויר ולתפוס. נהנינו מאוד.
תות שדה, אני אשמח לרעיונות.

כושר גופני בחינוך הביתי

על ידי תות_שדה* » 17 מרץ 2006, 19:20

אפשר להתערב?
אז קודם כל לצא מהבית, אפילו לגני שעשועים. לחפש דברים שהוא אוהב לעשות, כמו שתמרוש רוש אמרה פריזבי למשל.
צריכה רעיונות?

כושר גופני בחינוך הביתי

על ידי יעראֹפל* » 17 מרץ 2006, 14:48

תמרוש רוש,
או. קיי, אז כאן יש לנו מקרה של מישהו שכבר "התקלקל", צבר ניסיון שלילי ביותר, וצריך לעזור לו גם לשקם את הביטחון העצמי, וגם לגלות מחדש את ההנאה שבתנועה, אבל בלי אף מילה בסגנון "זה חשוב לעשות כושר". כי אז שוב פעם הופכים את זה לעונש..
קל להגיד, אבל איך לבצע? איך אפשר לעזור לו לגלות את ההנאה שבתנועה? זה לא יבוא דרך הכרח...

כושר גופני בחינוך הביתי

על ידי תות_שדה* » 16 מרץ 2006, 17:18

יעראֹפל,
השאלה מה בנך הרוויח מהשיעורים לעומת מה שהוא הפסיד. אם היום הוא לא עושה כלום, אז לדעתי הרווח שלו לא כל כך גדול, והוא הפסיד אולי בטחון עצי ואהבה לספורט ותנועה.
כשאני לימדתי חינוך גופני המטרה שלי הייתה שהילדים יאהבו ספורט. יאהבו לזוז ולהתנועע, לא משנה באיזה תחום, ואני ניסיתי "לפתוח אותם" לכמה שיותר תחומים, כדי שכל אחד ימצא את עצמו באחד או יותר מהתחומים.
המטרה שלי הייתה שהם יגדלו להיות מבוגרים שאוהבים/עושים ספורט.

בחינוך ביתי אין את זה.
את יכולה להתנהג כמו אותו מורה ולהכריח אותו, אך האם זה נכון בעינייך?

אני לימדתי בחינוך הדמוקרטי, כך שלימדתי רק את מי שרצה ללמוד, בהתחלה היה לי קשה לראות ילדים שלא משתתפים בשיעורים, אבל אח"כ הבנתי שהם פשוט לא צריכים אותי כדי לעשות פעילות.

ו תמרוש רוש
בייחוד עם העובדה שעד לפני שנתיים לימדו מורים לחינוך גופני שצריך לעודד תחרות
אני לא זוכרת שלימדו אותי את זה באופן ממוקד, אבל אני חושבת שזה לדיון בדף אחר, תחרותיות כן או _לא , כי לפעמים התחרות מעודדת (בכל מיני תחומים לא רק בספורט), ולפעמים תחרויות קורות באופן טבעי גם בחינוך הביתי :-)

כושר גופני בחינוך הביתי

על ידי תמרוש_רוש » 16 מרץ 2006, 15:53

ויוצא שהוא זז הרבה פחות מאשר הוא זז בבית הספר.
או. קיי, אז כאן יש לנו מקרה של מישהו שכבר "התקלקל", צבר ניסיון שלילי ביותר, וצריך לעזור לו גם לשקם את הביטחון העצמי, וגם לגלות מחדש את ההנאה שבתנועה, אבל בלי אף מילה בסגנון "זה חשוב לעשות כושר". כי אז שוב פעם הופכים את זה לעונש..

זוגי היקר שוב פעם מעיף אותי מהמחשב, מסיבה טובה, אבל אני אחשוב על משהו.

בינתיים: ניסית לשחק אתו פריזבי?

כושר גופני בחינוך הביתי

על ידי יעראֹפל* » 16 מרץ 2006, 15:29

תמרוש רוש, תודה על התשובה המפורטת (:

תות שדה, לא מסכימה איתך. אפילו עם זה שעה או שעתיים בשבוע, שיעורי ההתעמלות הם בעיקר התעמלות. הבן שלי, שהיה בבית הספר שנתיים, שנא את שיעורי ההתעמלות בגלל המדידה הזו, שנתנה לאחרים "זכות" לצחוק על התוצאות הנמוכות שלו ו"זכות" למורה לכעוס, אבל הוא כן עשה משהו חוץ מלשבת מול המחשב פעמיים בשבוע. בחינוך ביתי אין את זה. כלומר, יש לשניים מהילדים שלי חוגי התעמלות (קראטה לבת ושחייה לבן),, אבל לבן הבינוני שלי, זה שלא היה טוב בשיעורים בבית הספר, אין שום חוג התעמלות כי אני לא מכריחה והוא לא אוהב, ויוצא שהוא זז הרבה פחות מאשר הוא זז בבית הספר.

כושר גופני בחינוך הביתי

על ידי אמא_של_יונת* » 16 מרץ 2006, 12:00

וחשוב מאוד למדוד לאיזה גובה הגעת, בסנטימטרים, אחרת אין כושר)
וכמובן סופרים בריכות),

תמרוש,
ראשית - כתבת נהדר!
שנית, זה קצת כמו ההבדל בין למידה בחינוך ממוסד ללמידה בחינוך ביתי.
בראשונה לומדים/מתאמנים בצורה מובנה ומתוכננת למטרה מוגדרת של ידע/כושר - ובשניה לומדים/מתאמנים בצורה מזדמנת אגב פעילויות אחרות, ובלי להגדיר מטרה מדוייקת. המטרה מושגת תוך כדי.

כושר גופני בחינוך הביתי

על ידי תמרוש_רוש » 16 מרץ 2006, 01:40

לבית ספר אין יתרון בעניין
(בהחלט להפך!)
בייחוד עם העובדה שעד לפני שנתיים לימדו מורים לחינוך גופני שצריך לעודד תחרות.
|אוף|

כושר גופני בחינוך הביתי

על ידי תות_שדה* » 15 מרץ 2006, 18:54

טוב נו, חייבת להתערב בתור מורה לחינוך גופני עם דיפלומה....
אז בלי לקרוא את כל הדף, במקום הזה אני חושבת שהחינוך הביתי לא צריך לדאוג.
לבית ספר אין יתרון בעניין (ואולי להפך?!)
הכי חשוב פשוט לצאת מהבית כמה שיותר (כשאפשר כמובן), את השאר הילדים יעשו בעצמם.
לא צריך להרחיב, נכון?

<ורק לידיעה שאני לא מתכוונת לעשות חינוך ביתי, בנתיים>

כושר גופני בחינוך הביתי

על ידי תמרוש_רוש » 15 מרץ 2006, 03:47

מה זה פעילויות שמעודדות כושר גופני:
מקפיצים, נוגחים, רצים, משחקים 21 ואחד באמצע - משחק עם חוקים שמאתגרים את המשחק ומדרבנים אותו לזוז יותר גבוה, יותר מדויק, יותר מהר. זורקים ותופסים, מקפיצים בעזרת בלון אחר.
תופסת מים, מחבואים במים, קרב תרנגולות, השתוללות עם כדור ומזרן מים, שכוללים הסתגלות לכבידה משתנה ולהתנגדות של המים, ויסות נשימה, תגובה מהירה ליריב שמולך בשילוב עם התנאים המימיים, שיווי משקל עם הכדור והמזרון ועוד ועוד ועוד.
ילדים שראיתי בגינה פעם, ממציאים תרגילים, מתהפכים, מתגלגלים, מדלגים, מתפעלים זה מהתרגיל של זה.
פעוטות שרודפים זה אחרי זה בצרחות צחוק. מפסיקים, מתחילים מחדש, נחים, חוזרים לזה אחרי רבע שעה או שעה או יומיים.
מלחמת כריות.
ניקוי חלונות (כשזה נעשה נכון, ולא מעמיס על הגב או על המפרקים). ילדים בגן עם קערת מים וגלגלות, "צובעים" את המעקה של המרפסת.
טיפוס על עצים, הליכה על גדרות, קפיצה מגדרות, לשחק ב"ג'ונגל" בתוך גינות ציבוריות עם שיחים סמיכים במיוחד, פילוס דרך.

מהי התדמית של כושר גופני:
כושר גופני זה ריצה (בשעורי התעמלות), צעידה (כי הרופא אמר שזה בריא), קפיצה למרחק, קפיצה לגובה, (גם בשיעורי התעמלות, וחשוב מאוד למדוד לאיזה גובה הגעת, בסנטימטרים, אחרת אין כושר) שחייה (שתכננו מראש, ואנחנו הולכים לבריכה כדי להיות בכושר, וכמובן סופרים בריכות), וכמובן חדר הכושר המפורסם, שעד היום לא הבנתי מי מסוגל בכלל ללכת אליו (אני יודעת, אני יודעת, יש כאלה שנהנים ;-)).
התדמית של כושר גופני בישראל כוללת גם טירונות עם מסעות ומסע אלונקות, למרות שכל קשר בין המסעות האלה לבין בריאות פיזית אמיתית הוא רק בדמיוננו, ולמעשה הם מחרבי כושר, ולא בונים אותו.

בעיני, יכולת גופנית טובה מגיעה גם מפעילויות ממוקדות כאלה (חוץ ממסע אלונקות), אבל גם משילוב של פעילויות פיזיות על פני כל היממה. זה שהחלטנו לבודד את זה ולמסגר אותו בחוקים - זה ממש ממש לא מחוייב המציאות.
רוב הפעילויות הספונטניות שתיארת מעודדות כושר יותר מפעולות מובנות (חוץ מדברים באמת מורכבים כמו כדורסל, קראטה או יוגה), כי הפעילויות המובנות מתמקדות בדרך כלל במרכיב תפקוד אחד ויחיד: מהירות, גמישות, גובה. משחק ספונטני מורכב משלב את כולם ביחד, כולל אלמנטים של שיפוט מהיר מה-לעשות-מתי-ואיך, כולל ניסוי וטעייה ספונטניים רבי ערך, והאינטגרציה הזאת, והיישומיות של כל המרכיבים בסיטואציה נתונה, היא עניין מהותי מאוד בכושר גופני. משהו שפעילויות מובנות מזניחות בדרך כלל.

אתמול הלכתי לעבוד כמה שעות באיזה גן ילדים, אחרי יום של סידורים והתרוצצויות ברכבות עם האופניים שלי (כי הגן היה קצת מרוחק מתחנת הרכבת) ובדרך חזרה החלטתי על המקום, ספונטני, לחזור הביתה באופניים. ידעתי את הדרך פחות או יותר, אבל אף פעם לא נסעתי אותה באופניים, וזה היה קצת רחוק.
ונהניתי מכל רגע. היה נפלא. ולקח לי רק קצת יותר זמן מאשר יהיה לוקח לי בשתי רכבות, עם משחקי ה- commonwealth (המכביה המקומית) שמשגעים עכשיו את התחבורה במלבורן.
הנה, הרווחתי את הכושר הגופני שלי, שהשתלב אינטגרלית בסדר היום.
זה עדיין אירוע חריג בשבילי, אבל אני מקווה שזה יהיה כך יותר ויותר.

נ.ב. אין לי ילדים :-)

כושר גופני בחינוך הביתי

על ידי תמרוש_רוש » 14 מרץ 2006, 15:07

ובכל זאת, אני לא מגדירה את זה כ"כושר גופני".
זה מה שכל כך עצוב, ש"כושר גופני" הפך ל"עונש".

אבל בעלי קורא לי, אז אני ארחיב בפעם אחרת
לילה טוב

כושר גופני בחינוך הביתי

על ידי יעראֹפל* » 14 מרץ 2006, 09:42

מותר להעיר פה דפים עתיקים?

איך מגדירים "כושר גופני"?
הילדים שלי אוהבים בלונים, מתים על בלונים, מכורים לבלונים... אני מקפידה לנפח בלון בכל יום ראשון, והוא, בדרך כלל, מחזיק מעמד עד יום חמישי או שישי. אם הוא נשאר עד יום ראשון, אני שואלת אותם אם הם רוצים עוד אחד, ולפי ההחלטה שלהם אני מנפחת. הבעיה עם בלונים, שהבת שלי נורא פוחדת מרעש הפיצוץ - לכן קשה לנו 'להיפטר' מהם. מה הם עושים עם הבלונים?
מקפיצים, נוגחים, רצים, משחקים 21 ואחד באמצע, זורקים ותופסים, מקפיצים בעזרת בלון אחר ועוד הרבה פעילויות לא מוגדרות ולא קבועות, שהם ממציאים ככה, על רגל אחת (או באמצע עמידה על הראש, לפעמים, או בדיוק בשירותים).
אמא שלי לא מגדירה את זה ככושר גופני, אלא כמשחק. כושר גופני זה ריצה, צעידה, קפיצה למרחק, קפיצה לגובה, שחייה, והפלא ופלא, גם כדורגל (מה, כדורגל זה לא משחק?!). מצד שני, כשהילדים שלי משחקים בכדור, הם רצים למרחקים קצרים, הם הולכים, הם קופצים לגובה כדי לתפוס או לזרוק חזק ושהבלון יגיע לתקרה, קופצים למרחק כדי לתפוס בלון סורר, מקפיצים, בועטים (אבל חלש) ונוגחים בדיוק כמו בכדורגל... רק פעולות שמקבילות לשחייה הם לא עושים עם הבלונים, אבל שחייה הם שוחים בבריכה.

ושחייה בבריכה - רק אני, בעלי ובן אחד (אני לא מציינת שמות לשם פרטיות, לפחות בינתיים) שוחים ממש "בריכות". השאר בבריכה החיצונית, ממציאים משחקים או משחקים מִשחקים קיימים (תופסת מים, מחבואים במים, קרב תרנגולות כשהבן שהזכרתי קודם לא שוחה בריכות) וסתם משתוללים עם כדור ומזרן מים, ולמרבה ההפתעה, גם עם בלון (-;.
מה, הם לא מוציאים אנרגיה ולא מפתחים את השרירים בפעילויות הללו?
התשובה שלי היא שהם דווקא כן, ובכל זאת, אני לא מגדירה את זה כ"כושר גופני".
(אולי זה בכלל בגלל מה שבשמת א אמרה כבר, אצלי זה מתוייק תחת "כיף" ולא תחת "כושר גופני")

כושר גופני בחינוך הביתי

על ידי תמרוש_רוש » 23 יוני 2005, 04:46

:-)
כושר גופני אמור להיות כיף. זה כל העניין
הגוף זקוק לתנועה. הגוף אוהב אותה
זה שאחרי שנים של "חינוך גופני" מזעזע בבית ספר למדנו לשנוא פעילות גופנית, וזה שכולם מטפטפים לנו ש"צריך כי זה בריא" ואיכשהו מכניסים במובלע את ההנחה שזה "עונש" שצריך לעבור כדי להגיע למטרה הנכספת - גוף דוגמניתי מופרך הא הא הא - זו הבעיה.

הידעתם שבמשך שנים ההכוונה למורי התעמלות בתי ספר היתה לעודד תחרותיות?
איזה מופרך. ככה אלה שבאופן טבעי טובים בספורט - הסתדרו, ואלה שהכי היו זקוקים לעזרה ולקידום פיזי - הרגישו מבואסים ומושפלים כי כל הזמן השוו אותם ל"טובים".
לפני שנתיים עלו סוף סוף על השגיאה שבזה, וההנחייה הרשמית עכשיו היא לעודד ילדים בלי להשוות ובלי ליצור לחץ.
תודו שיש התקדמות...

אני עדיין חושבת שבבית, גם אם "לא זזים" כל היום, בכל זאת זזים יותר מאשר בבית ספר, ויש אפשרות לסגל יציבה שיותר מתאימה לצרכים של הגוף ולשמירה על הגב, למשל שכיבה על הבטן עם הישענות על המרפקים, ישיבה על הרצפה עם הישענות לקיר, ישיבה על הברכיים, וזה יותר טוב מהכסאות והשולחנות האיומים שאף פעם לא מתאימים לתלמיד. יש גם אפשרות לשנות תנוחות בתדירות יותר גדולה, בלי שאף אחד יצעק עליך "לשבת יפה".

כושר גופני בחינוך הביתי

על ידי בשמת_א* » 21 יוני 2005, 14:41

נכון, ריקוד!
אצלי זה מתוייק תחת "כיף" ולא תחת "כושר גופני" D-:

כושר גופני בחינוך הביתי

על ידי תמרוש_רוש » 21 יוני 2005, 07:37

בשמת, שכחת ריקוד!
אני לא יודעת כמה מאתנו אוהבות לרקוד, אבל בשבילי ריקוד זאת הפעילות הכי משגעת.
אני שמה מוסיקה שאני באמת אוהבת, ומתחילה לדלג בסלון.
עברתי כבר שלוש דירות בחיי, ובכל אחת היה איזשהו מרחב סביר לריקודים, גם באלו שמבחוץ זה לא נראה ככה. (הייתי מדלגת בפתח שבין חדר השינה לחדר המגורים. די מגוחך. אבל זה עבד).
ובריקוד אני יכולה לזוז הכי בחופשיות שיש, אני יכולה לבחור את המוסיקה שתדרבן אותי לתנועות ארוכות, עגולות, מהירות, איטיות, גדולות, קטנות - יש הכי הרבה מרחב לגיוון ולהיענות לצרכים של הגוף. (כל מוסיקה היא מוסיקה לריקודים)
אני יכולה לשלב שם תנועות מסגנונות ריקוד שונים, מקראטה (שלמדתי פעם), ממה שבא לי.
ריקוד בעמידה, בקפיצה, בישיבה, בכריעה, בשכיבה (תנסו פעם לרקוד בשכיבה - חווייה מאלפת).
כשאני מנתחת את זה "אובייקטיבית", אני חושבת שזו הפעילות המושלמת, כי ברמה הפיזית היא באמת נותנת הכי הרבה גיוון, עבודה עם כל הגוף, עם שרירים שונים ומשונים, אלמנטים של שיווי משקל, כוח, גמישות.
ברמה הנפשית היא נותנת מקום ליצירתיות ולהקשבה עצמית - אבל מבפנים, בלי לחץ. אפשר לרקוד "קלישאי" אם זה מה שבא לך.
וברמה הטכנית זה לא דורש כלום. (אחרי שקנית מערכת או טייפ ודיסקים...) צריך רק להוריד נעליים.
אבא שלי ואני היינו רוקדים ביחד כל יום שישי אחרי הצהריים, עם מוסיקה כליזמרית של ניגוני ל"ג בעומר, ממציאים תנועות ריקוד תמוהות לחלוטין ונראים, מן הסתם, אהבלים גמורים. זה היה נפלא.

לדיסקוטקים ולמועדונים אני אפילו לא מתקרבת. 'תייאשתי מהם.

(נ.ב. חינוך ביתי יש גם למי שהולך לבית הספר. אני הלכתי מגיל ארבע לכל המוסדות החינוכיים, והחינוך שקיבלתי בבית עלה על כולנה)

כושר גופני בחינוך הביתי

על ידי בשמת_א* » 11 יוני 2005, 20:02

לפי נשים לבושות באופן טבעי , הייתי אומרת שריצה כפעילות גופנית קבועה איננה מומלצת לנשים, באופן כללי.
עדיפות:
  • הליכה
  • שחייה
  • יוגה
  • התעמלות שמקשיבה לגוף ומותאמת אישית, כמו פילאטיס וכאלה, לא מהסוג שגורם נזק (והאירובי בעל פוטנציאל נזק גדול, כי המתעמלים מתאמצים לעשות את הרוטינה של הריקוד בעקבות המורה המהיר, במקום להקשיב לגוף שלהם ולעשות תנועה שמתאימה לגוף שלהם)
דרך אגב, אנחנו עשינו השנה מנוי לבריכה שנמצאת מרחק חמש דקות הליכה מביתנו (מאוד עזר שקיבלתי סוף סוף הנחת עובד קטנה, ובייחוד שחמי וחמותי מימנו שלושה רבעים מהעלות P-: ).
בשנים קודמות לא יכולתי לשחות. השנה זה אחרת, כי הקטן כבר כמעט בן שלוש.
בעלי ואני מתחלפים, וכשאחד מאיתנו עושה את הבריכות שלו, השני עם הילדים במים, וזה עובד. אני כבר התקדמתי מ-0 ל-12 בריכות, ועוד יום יומיים כבר יהיו 14 (מתוך 40 (-: ).

כושר גופני בחינוך הביתי

על ידי תבשיל_קדרה* » 11 יוני 2005, 15:54

באמת רציתי לפתוח דף על כושר גופני של אמהות.
למשל - האם ריצה היא פעילות מתאימה? האם היכולת האירובית שדרושה לריצה דרושה לאמהות? ועוד שאלות חתרניות כאלה...

כושר גופני בחינוך הביתי

על ידי בשמת_א* » 02 נובמבר 2003, 12:19

דווקא בשבוע שעבר גייסתי את בתי (חינוך ביתי) ואחייני (בית ספר) לעבודות להקמת הערוגה שלנו בגינת הבית המשותף (אנחנו לומדות ב קורסים סביבתיים בעין חמד ). בתי סחבה בלי בעיה. אחייני התעייף. בתי הלכה בלי בעייה. אחייני התעייף.

אנחנו בדומה ליונת:
  • בשכונה - ברגל, וכמה שיותר.
  • המון הליכות יזומות.
  • יורדים 3 קומות למטה לגינת הבית המשותף או לגני המשחקים פה בסביבה.
  • בבית אפשר להשתולל (הילדה רצה בבית), אבל הוא פיצפון.
  • קובעים מפגשים חברתיים בגני משחקים ולא בבתים, כדי שיוציאו אנרגיה.

כושר גופני בחינוך הביתי

על ידי עדי_יותם* » 02 נובמבר 2003, 10:27

זה לא קשור לחינוך ביתי או לא. אני לא מרגישה שהילדים שלי, במסגרות, מוציאים מספיק אנרגיה לצרכים שלהם.
לבכורה יש שני חוגים "פיזיים" בשבוע - שחייה וג'אז. לקטן - רק שחייה כרגע.
אני אוהבת לעשות הליכות, והבכורה לפעמים מצטרפת. אתמול ב-צעדת הרצליה היא צעדה למופת, אגב!
כל יום שמזג האוויר מרשה ואין סידורים - הולכים לגינת משחקים. מבחינה זו יותר קל לי כי ממילא צריך לצאת לקחת את הקטנצ'יק מהגן בארבע, אז מיד אח"כ ממשיכים לגינה.
הנו"ן שלי הוא עניין האופניים/קורקינט ושאר הגלגלים - אנחנו בקומה שלישית בלי מעלית, בשכונה עם המון עליות וירידות לא קלות, ומקפידים על קסדה ומגינים, שבינינו הם עניין די מנג'ס.
למאותגרות הכושר מאזור המרכז - יש גינה חדשה יחסית ונהדרת בספורטק הרצליה, עם מתקנים משובחים ורחבה גדולה לגלגלים, ומזנון עם קפה, ארטיקים ושאר ג'אנק - אני אשמח לקבוע שם אחה"צ אחד בשבוע - ב', ד' או ה'...

כושר גופני בחינוך הביתי

על ידי ציפור_דרור* » 02 נובמבר 2003, 09:22

גם אני חשבתי על זה, ענת, וואללה - דף במקום!

לפני חודש הייתי מצטרפת אלייך לקיטורים,
אבל הופס - פתאום השתנה לו מזג האוויר,
ויש בה משהו, בקרירות של שעות בין הערביים שמזמין לצאת ולפעול.
ובנוסף,
אני מאלה שמברכים על שעון החורף.
הדמדומים שמתחילים ב 5 אחה"צ והופכים לחושך חצי שעה אח"כ,
מושכים החוצה את פעילי הלילה - ואני ביניהם...

אנחנו "חורשות" את הסביבה הקרובה.
מגלות "פינות נסתרות", "הולכות לאיבוד" עד כמה שניתן בעיר.
אולי זה גם בזכות הכלבות שלנו, שהטיול מאוד חוויתי גם לבת שלי
(יש את זה לכלבים! הם עושים את החיים ידידותיים יותר.
קל יותר לפצוח בשיחה עם אנשים, ילדים שבאים ללטף, בעלי כלבים אחרים...)

החורף גם נהדר לתגליות:
אנחנו אתרנו את "גינת הקרפדות" שיוצאות עם ערב לענינייהן,
עטלפים נמצאים גם בעיר, בטח שבכפר, בעיקר בין הפיקוסים
לפעמים יוצאות עם כדור/ סקטים/ אפניים לגינה השווה ופורקות אנרגיה
ועוד...

אבל הכל בזכות הסתיו, החורף, האוויר שהשתנה.

כושר גופני בחינוך הביתי

על ידי .מי* » 02 נובמבר 2003, 04:31

הבעיה הזאת מאד מטרידה אותי
עד כה כשהילדים היו בבית הספר יכולתי להתעלם ממנה (למרות שלא ברור על מה סמכתי: כנראה על העובדה שהם צריכים להצביע. הצבעה אחת כל שיעור, כפול שמונה, כפול חמישה ימים בשבוע - הרי לכם כושר גופני למופת)
אבל עכשיו אנחנו בבית, לא מצביעים ולא זזים
ועוד מעט חורף - וכאן החורף חורף, אי אפשר להוציא את האף אפילו

הבעיה מבחינתי מורכבת ממספר בעיות:
ראשית, אני עצמי לא אוהבת פעילות גופנית (והתוצאות בהתאם)
שנית, הילדים לא אוהבים פעילות גופנית (התוצאות עדיין לא בולטות בשטח אצל הבנות אבל הבכור שלי כבר מתחיל לקבל איזו עגלגלות)
שלישית, אני משתדלת לפעול מתוך הנחה שילדים יודעים מה טוב בשבילם ולהאמין בוויסות העצמי כלומר: אני לא רוצה לכפות עליהם התעמלויות בניגוד לגנים הפלגמטיים שהם ירשו מאתנו

ובכל זאת ברור לי שלטובת כולנו מוכרחים לזוז
והתזוזות ה"טבעיות" בחיינו הולכות ומתמעטות (יש מכונית ומעלית ובעצם כולם אוהבים להשאר בבית)

אז גם אנחנו שמים מזויקה לפעמים ורוקדים
הילדים מאד אוהבים בריכה - כך שזה פתרון טוב בשבילנו (יש לנו אחת ממש קרוב)

אבל עדיין - מבחינתי כרגע זאת בעיה מטרידה

(ואני גם שואלת את עצמי האם יש לזה קשר לעובדה שהילדים קיצצו מאד בשעות השינה שלהם מאז שהם בחינוך ביתי. מלכתחילה ייחסתי את זה לשמחת החיים שלהם, אבל האם יתכן שהם פשוט פחות עייפים מפני שפחות זזים? מזעזע)

ובעיה נוספת, דרך אגב - לא רק שזזים פחות אלא גם הנגישות לאוכל גדולה יותר. פתאום הם כל היום קרוב למטבח, אוכלים יותר, מנשנשים יותר

מה יהיה?

כושר גופני בחינוך הביתי

על ידי אמא_של_יונת* » 02 נובמבר 2003, 00:53

ולפני שיוצאים להשתולל בחוץ עושים מירוצים בתוך הבית של סבבתא...

כושר גופני בחינוך הביתי

על ידי יונת_שרון* » 02 נובמבר 2003, 00:22

אז ככה:
  • פעם בשבוע טיול. קצר וקל, אבל טיול.
  • סידורים עושים כמה שיותר ברגל וכמה שפחות באוטו. כן, זה תלוי ביישוב, אבל זה אחד השיקולים בבחירה איפה לגור.
  • גן משחקים -- כמה שיותר. זו גם הזדמנות מצויינת בשבילי לקרוא, לכתוב, ולעשות טלפונים.
  • כמעט כל ערב יוצאים להשתולל: לעשות תחרויות, לטפס על עצים (נמוכים), לשחק משחקי ריצה למיניהם, לרכב על אופניים. עכשיו כשמתקרר אולי נעביר את זה לאחרי ארוחת הצהריים.
  • מיטה שאפשר לקפוץ עליה בלי לשבור כלום; ספה וכורסאות כנ"ל. בית שאפשר להשתולל בו.
נראה לי שחלק מהדברים תלויים בילדים (עד כמה הם זקוקים להזדמנויות להוציא מרץ) וחלק בהורים (עד כמה הם מוכנים להיות פעילים בעצמם).

כושר גופני בחינוך הביתי

על ידי אמבט_ים* » 01 נובמבר 2003, 23:54

מטריד, מטריד, הנושא, בעיקר כשיש ימים ביתיים כאלה שהן לא מוציאות מספיק אנרגיה ואז הן מסתובבות ערות גם בחצות הליל, תסכול.
כשאנחנו מוצאות לפעמים רחבה מזמינה הן יכולות לרוץ במעגלים בחדווה, שעה ארוכה, גם בדירתנו המרווחת לפעמים הן רצות במעגלים אבל בבית זה הרבה יותר מתון.
הגדולה שעות ארוכות במחשב, אני מגבילה אבל עדיין זה הרבה מדי ובמקום בפעילות בטבע בחוץ.
הקטנה עוד לא נתפסה לשום מכשיר יותר מדי ולכן עסוקה בפעילות מוטורית הרבה יותר, מסוגלת לטפס לקצה הספה ולקפוץ עשרות פעמים.
בקיצור אנחנו צריכות לצאת יותר, לפעמים אני יוצאת בעל כורחי אין לי ממש חשק לצאת מהבית אבל רגשי האשמה משתלטים עלי, ובדרך כלל בסוף גם לי זה עושה טוב, היציאה החוצה, גם אני נהנת.

כושר גופני בחינוך הביתי

על ידי רונית_סלע* » 01 נובמבר 2003, 22:03

או, בדיוק בשבילי הדף הזה. כל כמה ימים אני מלקה את עצמי שאנחנו לא עושים מספיק טיולים ארוכים.
אתמול בדיוק החלטתי שכל יום אחר הצהריים, (זה טוב במיוחד בחורף כשנמצאים הרבה בבית, בקיץ אני משערת שהכל יותר פעיל באופן טבעי), נשים מוזיקה ונרקוד חצי שעה. ככה החלטתי. נראה אם זה ישרוד את מבחן היישום ו(מה שפחות סביר) את מבחן ההתמדה לאורך יותר מיום-יומיים ראשונים של התלהבות.
ומהמקום הרגוע והבוטח בדרך- נראה לי שהילדים דואגים לעצמם בקטע הזה, יש להם פשוט אנרגיה שהם חייבים לפרוק, זה אנחנו שיותר צריכות לשים לב, וזה רק עניין של להביע כוונה רצינית, ואז לעשות מעשה, כמו לגבי שאר הדברים שחשובים לנו.

כושר גופני בחינוך הביתי

על ידי נאיבית* » 01 נובמבר 2003, 11:16

מה, בחינוך ביתי לא יוצאים קצת לגינות/פארקים/גני שעשועים ומשחקים עם ילדים אחרים או סתם משתוללים?
ובבית? לא רצים ומשתגעים? לא רוקדים לפעמים? הרי איך ילד מתעייף? יש להם המון אנרגיות והם משתוללים אותן החוצה, לא?
<נאיבית, נאיבית. עוד אין לה חבר, וכולה עושה בייביסיטר, אבל מפנטזת על חינוך ביתי :-] >

כושר גופני בחינוך הביתי

על ידי ענת_גביש* » 31 אוקטובר 2003, 22:05

אז מה אתם אומרים על זה?
שעות הרביצה בבית לא דומות למה שקורה בבתי הספר. עד עכשיו דיברנו רק על היתרונות.
אבל איך הילד שלכם סוחב בטיולים? כמה הוא מפעיל את הגוף?
פייר, בינינו, כמה ימים בשבוע הוא לא הולך יותר מאשר מהמטבח לסלון?
<ענת מרימה לעצמה כדור להנחתה כי בטח תגידו שזה תלוי בהורים>

חזרה למעלה