כאבי גב

שליחת תגובה

קירבה ללא הקרבה
קוד אישור
הזן את הקוד בדיוק כפי שהוא מופיע. כל האותיות הן אותיות גדולות.
סמיילים
|יד1| |תינוק| |בלונים| |אוף| ;-) :-] |U| |נורה| |עוגה| |גזר| |אפרוח| 8-) :'( {@ :-) |L| :-D |H| ((-)) (()) |יש| |רעיון| {} |#| |>| |שקרן| >:( <:) |N| :-0 |תמר| :-S |מתנה| |<| :-( ZZZ :-| |*| :-/ :-P |עץ| |!| |-0 |Y| :-9 V :D :) ;) :( :o :shock: :? 8-) :lol: :x :P :oops: :cry: :evil: :twisted: :roll: :!: :?: :idea: :arrow: :| :mrgreen: :geek: :ugeek:

BBCode פעיל
[img] פעיל
[url] פעיל
סמיילים פעילים

צפיה מקדימה של הנושא
   

הרחב תצוגה צפיה מקדימה של הנושא: כאבי גב

כאבי גב

על ידי שחר_מ* » 17 דצמבר 2014, 21:12

תודה יונת

כאבי גב

על ידי יונת_שרון* » 17 דצמבר 2014, 21:04

כאבי גב

על ידי שחר_מ* » 17 דצמבר 2014, 19:09

עוד מניסיון של כמה שנים עם התרגילים. תרגיל מספר שלוש הוא הכי חזק ועוזר. אבל תהיה עדין איתו, כי הוא יכול גם להיות חזק מדי,
לכן כאשר אתה מגיע אליו, תגיע עד למצב שכואב קצת ותחזור טיפה אחורה, ואם כואב, במקום שתי דקות תעשה חצי דקה.

ואחרי כל התרגילים אתה יכול לעשות שחרור יוגה, שזה אומר לשכב על הגב במנוחה, לעצום עיניים, רגליים ידיים פרושות לצידי הגוף, כפות לכיוון השמים.
לעבור כל חלק בגוף ולהרגיש שהוא רפוי ואח"כ לשכב ככה עוד שלוש ארבע דקות. ואז לקום בהדרגה לאט לאט.
זה מרפה את השרירים והגידים שתרגילי הפילאטיס עובדים עליהם.
בהצלחה

כאבי גב

על ידי שחר_מ* » 17 דצמבר 2014, 18:50

פיתרון נהדר.
לי היו כאבים איומים ונוראים שנים טיפולים זריקות שכיבה בבית פריצת דיסק וכו יום אחד שכבתי בבית תקוע לא יכולתי לזוז ונמאס לי מהרופאים, חיפשתי בגוגל ומצאתי חמש תרגילי פילאטיס מדהימים עשיתי אותם פעם ביום המצב מיד השתפר ותוך שלושה ימים הכאבים עברו כלא היו מאז כל פעם שיש קצת כאב אני עושה אותם רבע שעה והכל עובר פלא

הנה אני היום כבר שלוש שנים בלי כאבים בלי זריקות כדורים רופאים רק שכואב עושה את התרגילים ויש שקט של חודש. גם הליכות עוזרות מאוד.
בקיצור תחפש בגוגל - חמש תרגילים לכאבי גב. ותגיע לאתר בריאות. מאמר של דליה מנטבר. מאמר - תרגילים להקלת כאבי גב.
אם אוכל אצרף קישור.אבל אני לא בטוח שאצליח

כאבי גב

על ידי הגבירה_בחום* » 26 דצמבר 2012, 15:24

אני מנסה להקל כבר יותר מחודש ימים גם בדיקור שיאצו יוגה טיפולית ופזיוטרפיה , כל טיפול אחת לשבוע בינתיים הקלה מאוד קטנה
טוב שאת מטפלת בעניין מזוויות שונות. אני יודעת כמה לא פשוט להיות במצב מתמשך של כאבים חזקים, אבל העובדה שאין החרפה בכאבים (שהיתה מן הסתם מגיעה ללא הטיפולים) ואף את מדווחת בזהירות על הקלה קטנה, מסמנת מגמה נכונה של שיפור.
אם נקודת הפתיחה שלך היא קשה כמו שתארת, צריך לתת את הזמן לשיקום ולהחלמה.
לגבי הנוקשות בשכמות ובצוואר, מה שנכון לעשות הוא ליצור תנועה עדינה ועקבית (ממש יום יום) שתאפשר באזורים האלה חום, ריכוך ומרחב ותשחרר את הנוקשות החריפה שאת מתארת.
גם זרם של מים חמים על האיזור מאוד עוזר או כרית חמה סביב הצוואר.
אני מאמינה שעם הטיפולים, הריכוך והמנוחה שאני מקווה שאת מאפשרת לעצמך, תבוא בקרוב גם הקלה משמעותית יותר.
סמני לי בדף הבית אם תרצי להתייעץ, אשמח לחשוב איתך טלפונית או במייל על עוד דרכים לשיפור המצב.
רק בריאות. @}

כאבי גב

על ידי איילונת* » 24 דצמבר 2012, 10:26

תודה לגבירה _ בחום על התייחסותך אני לא מאזור השרון , ואני מנסה להקל כבר יותר מחודש ימים גם בדיקור שיאצו יוגה טיפולית ופזיוטרפיה , כל טיפול אחת לשבוע בינתיים הקלה מאוד קטנה רוב כאביי הם יותר בצוואר והשכמות שמורגשות כמו קרש וכן צוואר נוקשה שמשמיע חריקות וכואב כמובן זכור לי שהיה לי בעבר וחלף, אז הייתי יותר צעירה היום אני בת 44 אמא לילדים קטנים ודיי מושבתת למרות שאני מנסה לסייע לעצמי על מנת לעבור את המשבר הזה. כולם סביבי אומרים לי זמן אני באמת מקווה , הכל התחיל לפני יותר מעשור שנים עם טיפול כירופרקטי לצוואר תפוס בלבד שלושה טיפולים שהשביתו אותי לאחר מכן לשנה , אז ראו רק בלט היום ישלי שינוייך ניוונים עם הצרות של חוליות לא של תעלת השדרה בצוואר , קשה לי מאוד עם הכאבים ומנסה לקחת כמה שפחות משכחי כאב . זהו מקווה שיעבור כבר אמן.

כאבי גב

על ידי הגבירה_בחום* » 23 דצמבר 2012, 15:50

ישלי בלטים והיצריות מתונות זה עובר בסוף? לא זוכרת איך עבר לי אז נמאס לי מהכאב
הי איילונת,
לצערי מנסיוני עם אנשים רבים שסובלים מבעיות גב כרוניות (הצרויות של תעלת השדרה, בלטים ופריצות דיסק), לרוב הם לא עוברים כך סתם מעצמם.
הכאבים מורגשים בעקבות לחץ על העצבים בעמוד השדרה, ואת הלחץ הזה צריך לשחרר אחרת הוא מחריף בעקבות דחיסה הולכת וגדילה של הסחוסים בין החוליות.
במשך עשר שנים אולי לא הרגשת את הכאב אבל המצב כנראה התפתח והבשיל ועכשיו פרץ החוצה בדמות הכאב שאת מרגישה.
הרבה פעמים תרגול ממוקד ומדוייק, טיפול שיאצו או דיקור יכולים להקל מקומית על הכאבים ולפעמים אף להעביר אותם באופן זמני, אבל מנסיוני בעשור האחרון, רק עבודה עקבית, מתונה ומדויקת ששומרת על מרחב בין החוליות, מורידה את העומס מהגב התחתון ומחזקת איזורים אחרים שצריכים לשאת בעומס במקומו מביאה לשיפור קבוע בטווח הארוך.
ממליצה לך בתור התחלה לקבל טיפול ממוקד או למצוא תרגול יוגה עדין שמתמקד ספציפית כרגע בשחרור העומס מהחוליות התחתונות (אם את מאזור השרון, אשמח לעזור לך באופן אישי).
מקווה שההקלה לא תאחר לבוא @}

כאבי גב

על ידי איילונת* » 22 דצמבר 2012, 22:02

נו למישהו זה כבר עבר וכמה זמן לקח ,אני עם כאבי עורף ושכמות וגב תחתון חודשיים התקף לאחר 10 שנים שלא הורגש כלום ,ישלי בלטים והיצריות מתונות זה עובר בסוף? לא זוכרת איך עבר לי אז נמאס לי מהכאב

כאבי גב

על ידי פיזיקאי_וכירופרקט* » 11 מאי 2012, 18:35

+הודעה ממשתתפת חדשה התקבלה בברכה:+

כח הכובד הוא הסיבה העיקרית לכאב גב ובנוסף, כאבי גב יהיו קשורים בדרך כלל לתפקוד לא תקין בחיי היומיום שלנו. במקרים מסוימים הרמת חפצים כבדים או עבודה ממושכת במצב של גב קמור, כמו עובדי מחשב,גננות המרימות ילד, או רכיבה על אופניים ואופנוע, נהגי מוניות ורכב כבד היושבים שעות רבות, יכולים לגרום לכאב גב עליון או כאב גב תחתון ואפילו לשינויים במבנה עמוד השדרה (בלט או פריצת דיסק). לכן חשוב מאוד להקפיד על יציבה זקופה ככל האפשר ולחזק את שרירי הבטן והגב כדי לתמוך באזור זה באופן מרבי. הטוב ביותר למניעת כאבי גב , פריצת דיסק או בלט דיסק לפני כאב גב ובמיוחד אחר הופעתו , הוא מכשיר ההיפוך: גב BACK שמשחרר את הלחץ בין חוליות הגב כאשר השיטה נקראת inversion table .

כאבי גב

על ידי פלוני_אלמונית* » 11 מאי 2012, 17:55

אין לי תשובה לשאלות שלך, אבל הייתי מנסה לפנות לאוסתיאופט טוב.

כאבי גב

על ידי א* » 11 מאי 2012, 14:29

גם לי יש כאבי גב איומים כבר 4 חודשים. משככי כאבים לא עוזרים, אולי רק נורופן. אבל כמה זמן אפשר לקחת אותו ברציפות? התחלתי טיפול בדיקור סיני יחד עם כירופרקט.בינתיים יש לי תחושה של החמרה.גם תחושת חוסר אונים ,אני בקושי הולכת לעבודה. כמה זמן אפשר להיות בחופשת מחלה?

כאבי גב

על ידי שרון* » 17 דצמבר 2011, 22:50

עודד,
טוב שהמצב השתפר!
לגבי השחיה: כנראה הפעילות המניעתית המומלצת ביותר, לדעת הרבה כואבי גב ופרוצי דיסק שאני פגשתי, אלו שאימצו אותה כדרך חיים נשבעו שמצבם השתפר לאין שיעור ולאורך זמן. לא מומלצת שחייה בסגנון חזה, מאחר ויוצרת לחץ על הגב התחתון. סגנונות חתירה וגב מצויינים.
במידה ותחליט לגשת לבירור אצל אורטופד, אם הבנתי נכון, עדיף CT או MRI על צילום רנטגן, למרות שהפרוצדורה,לפחות במכבי, היא קודם צילום רנטגן ואח"כ היתר.
האורטופד שהייתי אצלו אמר שלא ניתן לראות בלט או פריצת דיסק בצילום. מה שאפשר לראות זה שינוי במרווחים בין החוליות וכד'.
תרגיש טוב!

כאבי גב

על ידי סגו_לה* » 10 דצמבר 2011, 22:15

מרחיבה (גם כדי להזכיר לעצמי....הגב אחחח סובלת ומזדהה)
לברר את השורש של הבסיס ברמה אנרגטית,היכן יש פחד קיומי,דאגה חומרית או חשש קיומי.
הכליות מתחברות מהמקום שהן קשורות לפחד (האיבר המקביל להן ברפואה הסינית הוא הברך-פיק ברכיים הוא מטבע לשון לפחד)
מעבר לעבודה עם אמירות של לואיזה היי,לראות האם יש מקום אמיתי לדאגה או שזה רק זמן שהאמונה הבסיסית שלנו התערערה.
<הרי דאגה כלכלית עוד לא יצבה לאפאחד את האוברדרפט>
רפואה שלמה (גם לי :-))

כאבי גב

על ידי הגבירה_בחום* » 10 דצמבר 2011, 15:26

הי עודד,
מאוד משמח לשמוע שאתה מרגיש היום הרבה יותר טוב! (-:
מקווה שאכן תתנסה ותמצא את השילוב הנכון שעוזר לך לשמור על גב משוחרר ושתבוא לעדכן כאן מה עזר לך.
אני חושבת שבסופו של דבר מה שעוזר הוא פעולה בכל מיני כיווני פעולה שתוקפים את הבעיה מכל מיני כיוונים. בסופו של דבר לא ברור כמה אחוזים מאיזו טכניקה עזרו, אבל אם יש שיפור משמעותי בהרגשה זה גם לא ממש משנה (-:
ימים יפים ומשוחררים @}

כאבי גב

על ידי עודד_המחפש* » 10 דצמבר 2011, 12:57

תודה על ההתיחסויות המפורטות שלכן.
עשיתי בעבר אוסתיאופטיה כשהיו לי כאבי גב (גם לפני כמה חודשים), אצל מישהו שלמד בחו"ל והומלץ לי מאוד, וגם עזר לבן שלי כשהיה תינוק ולאשתי. בסוף הגעתי למסקנה שזה לא ממש עוזר לי (אולי בגלל סוג הבעיה הספציפית שלי) ואני מוציא על זה הון כסף.
אלכסנדר, יוגה, פלדנקרייז - את כל אלה עשיתי וניסיתי בשלבים שונים של חיי (היוגה עכשיו היה נסיון לסיבוב שני). אף אחד מהם לא התלבש עלי (לאו דוקא בקשר לכאבים מסויימים אלא בכלל). כמובן שיש לזה קשר למורה הספציפי, אבל אולי גם להתאמה של השיטה אלי. אני סומך על האינטואיציה שלי לזהות מתי המורה מדבר אלי ומתי לא, וכבר עברתי מספיק פעמים את ה לתת להם את הזמן הזה (למשל כחודש של תרגול) כדי להבין אם זה הכיוון שלך או שלא ואני כבר יודע שהאינטואיציה הראשונה שלי צודקת.
בכלל לא ציפיתי לשינוי מיידי או הקלה בכאבים, אלא רציתי להתרשם מהשיטה ומהמורה. כמובן שאם הייתי נכנס לשיעור עם כאבים ויוצא בלי, זה היה משפיע על ההתרשמות שלי. אבל זה לא קרה.
היו פה כמה שכתבו על איינגאר וגם שמעתי על הזרם הפסציפי הזה מחבר, ואולי באמת אני אחפש מורה לשיטה הזו.

אתמול קיבלתי עיסוי + שיאצו. קצת קשה לי להגיד אם זה עזר או לא, כי עוד לפני שהגעתי אליו המצב השתפר מאוד, אבל היום מצבי הרבה יותר טוב |יש|

לגבי פעילות - התחלתי לא מזמן לשחות. תחזיקו לי אצבעות שאני אתמיד בזה. זה לא הכי קרוב הביתה, אז צריך רצון חזק בשביל להתמיד. אבל אני אוהב לשחות וכבר מזמן אני במודעות לחשיבות של זה, ושחייה זה ספורט מעולה. אז הפעם אני אתמיד!

אני אמשיך לנסות דברים נוספים ומקווה שזה יעבור כבר!
תודה.

כאבי גב

על ידי סאלי_תדמור* » 09 דצמבר 2011, 20:23

עודד, אני ממליצה לך לנסות יוגה איינגאר. זה יכול לעזור גם אם זו דלקת. מנסיון של קרובים אלי (לא שלי). זה יעזור לצאת מהמצב הנוכחי, וגם למנוע השנות.

כאבי גב

על ידי פלוני_אלמונית* » 09 דצמבר 2011, 18:42

אוי אוי, אני למודת ניסיון עם כאבי גב, מה לא ניסיתי... בעקבות ניסיוני העגום אני חושבת שכדאי לעבוד בשני אפיקים- פתרון לבעיה האקוטית ותחזוקה.
לתחזוקה תצטרך לראות מה מתאים לך- אלכסנדר, יוגה, פלדנקרייז... הרעיון הוא ללמוד לעבוד עם הגוף ביומיום ולתרגל בעצמך כך שתוכל לשמר את הגב במצב טוב ותקין, להכניס תנועתיות וכו'. לי יוגה מאוד מאוד מועילה (ממליצה על איינגאר).
לגבי הבעיה האקוטית ממליצה לפנות לאוסתיאופט טוב. לי זה עזר מאוד עם כאבי גב איומים וכרוניים. הזיז לי כמה חוליות בגב ובצוואר ואת זה היוגה לא עשתה הרבה שנים. הוא גם מאבחן וגם מטפל. אבל אבל אבל - לפנות למישהו שלמד בחו"ל ולא למישהו שלמד בארץ בוינגייט. בדרך כלל זה טיפול קצר טווח. היום אני מגיעה אליו פעם בשנה לתחזוקה קלה.

רק בריאות.

כאבי גב

על ידי הגבירה_בחום* » 09 דצמבר 2011, 18:10

_גם אני מסכים עם זה. ראיתי מה כתבה על זה לואיז היי ושיננתי לתקופה את המסרים החיוביים שלה. אני עדיין ממשיך, אבל בינתיים זה לא עוזר...

מה דעתכן על טאי צ'י? לקחתי שיעור יוגה לנסיון ולא ממש התחברתי בינתיים. המליצו לי על טאי צ'י באופן כללי וגם על מורה מסויים שאמרו שהוא נפלא._

הי עודד,
תראה, כשיש איזושהי בעיה עם סימפטום ברובד מסויים, צריך בד"כ להתייחס אליו גם ברובד הזה (גם אם המקור לסימפטום קיים ברובד אחר לגמרי)
כך שגם אם מצב נפשי, רגשי או מנטלי מסויים גרמו לבעיות פיזיות, עדיין הטיפול יצטרך להיות גם ברמה הפיזית כי שם כרגע מתבטאת הבעיה.
קשה לצפות שאחרי הצטברות של מתח נפשי ממושך שגרם לכאבים פיזיים, תוכל רק לעבוד על האספקט הרגשי ולהעלים את הכאב הפיזי, זה בד"כ לא עובד כך, לא בשלב של כאבים פיזיים חזקים.
וזאת הסיבה ששינון מסרים חיוביים או שיפור המודעות ליציבה לא עוזרים כרגע - פשוט כי נחוצה כרגע פעולת ריפוי גם במישור הפיזי כדי להתגבר על הבעיה הפיזית.

אח"כ בהחלט אפשר לחפש ולמצוא דרכים לתחזק את הגוף ולמנוע כאבים בעתיד - טאי צ'י אגב, היא דרך נפלאה בעיני, לשמור על תחזוק הגוף ובריאותו.
לעבוד על הרובד הנפשי, לאמץ גישה חיובית ונכונה מבחינה מנטלית ולעשות כל דבר שמעודד את התהליך הרצוי.

לקחתי שיעור יוגה לנסיון ולא ממש התחברתי בינתיים
ובכן, כמה דברים בקשר לזה:
  • יכול מאוד להיות שלא נפלת על השעור או המורה הנכון עבורך, מכיוון שאם בסוף השעור לא היה כואב לך הגב או היית מרגיש הקלה עצומה סביר להניח שדעתך היתה שונה (-:
  • שעור אחד הוא באמת לא זמן מספק כדי לבחון שיטה לעומק. אנחנו חיים בעולם בו יש ציפייה מיידית לשינוי, אך למעשה התהליכים העמוקים ביותר שמשפיעים עלינו לוקחים זמן. וכדאי לתת להם את הזמן הזה (למשל כחודש של תרגול) כדי להבין אם זה הכיוון שלך או שלא - בכל מקרה אחרי 4-5 שעורים דעתך תהיה מבוססת יותר לכאן או לכאן.
  • יכול להיות שבסופו של דבר תגיע למסקנה שיוגה לא מתאימה לך ולכן למרבה המזל יש שיטות נוספות שתומכות ומסייעות בכאבי גב - מנסיוני כל השיטות והדרכים העוצמתיות באמת מתייחסות באופן הוליסטי לבעיה ועובדות על הטיפול בבעיה בכל הרבדים.
בכל מקרה, לפנות לאורטופד ולדעת מה המצב זה תמיד טוב, בלי קשר מאוד יכול להיות שסדרת טיפולי דיקור או שיאצו יכולים גם הם לעשות פלאים ולשפר את הכאב המקומי (לפעמים אפילו אחרי טיפול אחד)
ויחד עם זאת, אם האיזור הזה רגיש אצלך, תהיה נטיה לכאב להישנות כך שהדרך האפקטיבית ביותר לשפר אותה היא במציאת דרך תרגול מתאימה ועקבית שמחזקת את האיזורים החלשים בגוף, משחררת ופותחת את אלה הסגורים ומתוך כך מקלה ומונעת את העומס על הגב.

מקווה שזה עוזר לך קצת ומוזמן כמובן להמשיך לשאול ולהתייעץ כאן או במייל הפרטי (-:

כאבי גב

על ידי עודד_המחפש* » 09 דצמבר 2011, 17:42

תודה על התשובות.

_אני חושבת שכל תחלואי הגוף מגיעים ממקור רגשי לא פתור, בראיה הסינית הגב התחתון קשור אנרגטית לכליות,
אי לכך אני ממליצה לך להתבונן פנימה בכיוונים של פחד, הישרדות ובסיס עמוד השדרה (לאו דוקא הפיסי...)._
גם אני מסכים עם זה. ראיתי מה כתבה על זה לואיז היי ושיננתי לתקופה את המסרים החיוביים שלה. אני עדיין ממשיך, אבל בינתיים זה לא עוזר...

מה דעתכן על טאי צ'י? לקחתי שיעור יוגה לנסיון ולא ממש התחברתי בינתיים. המליצו לי על טאי צ'י באופן כללי וגם על מורה מסויים שאמרו שהוא נפלא.

אגב, בנוגע ליציבה - זה כמובן נכון וגם ידוע. במרץ האחרון עשיתי את הסדנה של אסתר גוקהלה על יציבה טבעית. אני אפילו מתרגל ומודע ומנסה ליישם, אבל שוב - גם אם זה שינה משהו ביציבה שלי, כאב הגב שם. אני חושב שהיציבה שלי לא כזו בעייתית שהייתי אמור לסבול מהכאב שאני סובל ממנו עכשיו. לכן אני חושב שאולי יש כאן איזה גורם אחר.

בכל מקרה, אולי באמת אפנה לאורטופד. שיעשו צילום ויראו לפחות מה יש שם. אחר כך אוכל להחליט כבר באיזו דרך להמשיך, בעזרת הידע הנוסף שיהיה לי.

אשמח לשמוע עוד רעיונות ותובנות.

כאבי גב

על ידי הגבירה_בחום* » 09 דצמבר 2011, 15:49

גם אני מצטרפת לדבריה של מיה. |L|
אנחנו ללא ספק קיימים ברובדי קיום שונים, המתקיימים בו זמנית, משפיעים זה על זה ומושפעים זה מזה כל הזמן.
מכיוון שיש בנו את המישור הפיזי, הנפשי, האנרגטי והתודעתי, בכל אחד מהם קיימות הצטברויות ומקומות בלתי פתורים.
כל דבר הקורה באחד מהמישורים הללו בהכרח משפיע על האחרים, ובמקביל בכל פעם שאנחנו עובדים או משפרים את אחד המישורים הנ"ל, יושפעו לטובה גם האחרים.
לכן, חשוב כ"כ האיזון ביניהם והעבודה במקביל על חיזוקם, שחרורם ותיחזוקם הכללי במקביל. (-:

כאבי גב

על ידי מיה_גל* » 09 דצמבר 2011, 15:22

היי עודד,
כל מה שכתבה לך הגבירה בחום המופלאה |L|

ובנוסף:
אני חושבת שכל תחלואי הגוף מגיעים ממקור רגשי לא פתור, בראיה הסינית הגב התחתון קשור אנרגטית לכליות,
אי לכך אני ממליצה לך להתבונן פנימה בכיוונים של פחד, הישרדות ובסיס עמוד השדרה (לאו דוקא הפיסי...).
אני יודעת שזה מאד מאד כללי, אם תרצה להכנס יותר לעומק - אשמח לשוחח אתך בטלפון או במייל
050-7312284
[email protected]

בריאות רבה לך,
מיה

כאבי גב

על ידי הגבירה_בחום* » 09 דצמבר 2011, 12:25

הי עודד,
כאבי גב יכולים להיווצר מסיבות שונות ומגוונות.
לרוב, כאבי גב ממושכים לא נגרמים מדלקת, וגם אם התפתחה דלקת יש גורם בסיסי להיווצרותה, כך שגם אם תטפל בדלקת והיא תעבור, תצטרך לטפל בשורש הבעיה.

לרוב כאבי גב תחתון הם תולדה של שימוש לא נכון בגוף שלנו במשך שנים שנוצר עקב היחלשות של חלקים מסויימים ואי תפקודם ויוצר עומסים גדולים מידי על חלקים אחרים בגוף - והגב התחתון הוא אחד האיזורים האלה שבד"כ משלם מחיר כבד.
בסופו של דבר, הן אם בעקבות יציבה לא נכונה שמתחילה בכפות הרגליים, או מנח מוסיים של האגן, שרירי רצפת אגן ושרירי בטן חלשים, גב עליון חלש וסגור ונשימה שטחית - נוצר לחץ על חוליות הגב התחתון או יותר נכון על הסחוס שנמצא בין החוליות, והלחץ הזה יוצר בסופו של דבר כאב, מעודד את הדיסקים שבין החוליות לזוז החוצה או פנימה, מה שבתורו כמובן יוצר לחץ נוסף על העצבים.

אני חושבת שתמיד טוב לעשות צילום ולדעת מה בדיוק נקודת ההתחלה שבה אנו נמצאים ועם אורטופד טוב יוכל לעזור לך.
אבל, בכל מקרה, יש הרבה מאוד דברים שיכולים להקל על הגב התחתון, והדבר הנכון והבריא ביותר לעשות הוא להכיר אותם כדי להקל מקומית ומיידית על הלחץ, ובנוסף לפעול לטובת חיזוק השרירים המייצבים של הגוף והארכת שרירי הרגליים שבתורם ישחררו את עומסי הגוף מהגב התחתון.
כמובן שכשיש איזוהי ידיעה ברורה על בלט או פריצה של דסק יש מידע מדוייק יותר שמאפשר לעבוד בצורה מדוייקת ולהתאים תרגול נכון, אבל גם זה כמובן נתון לשינויים עם הזמן (החרפה, הקלה או שלוב של כמה אלמנטים בגוף)

כמורה ליוגה, אחוז מאוד גבוה של אנשים מגיעים אלי בעקבות בעיות גב תחתון, ועבודה מותאמת ועקבית פשוט משחררת אותם לחופשי, מחזקת אותם, תומכת ומקלה על הכאבים בימים יותר קשים (כך שהם לא צריכים לקחת כדורים) ועם הזמן מפחיתה באופן משמעותי עד כדי היעלמות את כאבי הגב.
ההמלצה שלי בגדול היא למצוא מישהו מקצועי (מורה ליוגה, פיזוטרפיסט) שיוכל לעבוד איתך ולהקל על הגב התחתון ובכל מקרה אם לא תתעצל כדאי מתישהו להבין מה בדיוק מקור הכאב בצילום.
אם תרצה לשמוע עוד או להתייעץ איתי מוזמן לכתוב לי בדף הבית או למייל: [email protected]

הרבה בריאות בינתיים ושבת שלום @}
ליאת

כאבי גב

על ידי פלוניתה* » 09 דצמבר 2011, 11:55

לרוב זה נובע מבעיות יציבה. דלקת יכולה להיות תוצא לוואי של בעיית יציבה מתמשכת.
אני ממליצה על שיטת אלכסנדר.

כאבי גב

על ידי עודד_המחפש* » 09 דצמבר 2011, 11:49

איך מאבחנים כאב גב (תחתון) שלא עוזב אותי כבר כמה שבועות?
רק לאחרונה שמעתי שזה בכלל יכול להיות תוצאה של דלקת או של דברים אחרים, ולא רק שרירים/עמוד שדרה.
לא בא לי לפנות לרופאים, אבל אולי צריך, לצורך אבחון? ואם כן - לאיזה רופא?
<בטח יש דיונים על זה במעלה הדף אבל מי יכול לקרוא כל כך הרבה כשכואב לו הגב?>

כאבי גב

על ידי הגבירה_בחום* » 16 נובמבר 2011, 18:47

אני מבולבל, האם למרות תסמיני רגל ימין שכל כך מאפיינים פריצות ובלטים, יכולה להיות סיבה אחרת? ואולי אפילו יש סיכוי שהסיוט הזה יעבור?

אהלן פלוני,
יש הרבה סיבות לכאבי גב ולהקרנתם על הרגל, לפעמים יש יותר מסיבה אחת ובכל מקרה, נטיה לכאבים כרוניים בגוף בד"כ לא עוברת ככה סתם. דיקור או פיזותרפיה או טיפול אחר אכן עוזרים מקומית, אבל אם קיימת הנטיה בגוף או חולשה שיוצרת לחץ על העצבים, הכאב ינטה לשוב.
מה שמאוד יכול לעזור מנסיוני הוא תרגול מתאים של יוגה.
אחוז ניכר מתלמידיי הם אנשים שסובלים מבלטים ופריצות ובעזרת תרגול מתון ועקבי יצרנו אימון שפשוט מקל עליהם מקומית ומיידית את הכאב כאשר הוא בנמצא ורובם מתרגלים אותו באופן סדיר ויומיומי מה שמרחיק את תכיפות הכאבים ואת עוצמתם.
יש הרבה דברים שיכולים להקל, לעזור, ולמנוע הישנות של כאבים: בעיקר הארכה עיקבית של שרירי הרגליים האחוריים ושרירי הישבן שמחוברים ישירות לחוליות הגב התחתונות ומייד מורידים מהן את העומס.
אתה מאוד צעיר וכדאי לנצל את זה ולתפוס את זה בזמן למניעה של החרפת המצב.
אם תרצה לשמוע פרטים נוספים מוזמן לכתוב לי בדף הבית או "למייל": [email protected] ואשמח לעזור לך.
הרבה בריאות בינתיים @}

כאבי גב

על ידי אילה_טייכמן* » 16 נובמבר 2011, 15:32

כאבי גב

על ידי פלוני_אלמונית* » 06 נובמבר 2011, 00:09

+הודעה ממשתתפת חדשה התקבלה בברכה:+

אהלן. בן 24 עם כאבי גב נוראיים כבר יותר משבוע. הלכתי לדיקור, עזר פלאים, אך רגל ימין עדיין חלשה, לא כל כך אוהבת להתרומם בקלות וכואבת לסירוגין. הייתי אצל אורטופד שניפנף אותי דיי מהר אחרי בדיקת רפלקסים ושלח לפיזיוטרפיה עם משכחי כאבים. עכשיו אני מבולבל, האם למרות תסמיני רגל ימין שכל כך מאפיינים פריצות ובלטים, יכולה להיות סיבה אחרת? ואולי אפילו יש סיכוי שהסיוט הזה יעבור? 

כאבי גב

על ידי רונה* » 03 נובמבר 2011, 11:19

+הודעה ממשתתפת חדשה התקבלה בברכה:+

לי עזרה כירופרטית בשם דקלה שמטפלת בשיטות עדינות ובקרניו סקרל. היתה לי פריצת דיסק קשה לפני ההריון והיא עזרה לי ללדת בלידה טבעית ולחזור לעצמי אחרי הלידה. כעת אני מתרגלת בבית את התרגילים שלמדתי אצלה ומטופלת רק פעם בחודש.

כאבי גב

על ידי שבע_יהלום* » 20 אפריל 2011, 14:00

מעבירה לכאן שלל תשובות שקיבלתי בדף שלי, הרבה בריאות:

(פלוני אלמונית 11.4.2011 9:27):
בעניין כאבי הגב
אם תכתבי מה ההבחנה של הרופאים יהיה יותר קל לעזור לך... אם תרצי לדבר איתי, שמי תמי, מטפלת ברפואה סינית. אשמח לנסות לעזור...לתת כיוון... 0542384238
יעלי לה (11.04.2011 20:05):
נעם בוקשטיין (בעלה של יעל גלעדי) מגבעת עדה הוא מרפא סיני שמתמחה בבעיות אורטופדיות. הציל את בעלי מניתוח פריצת דיסק.
שיר ה (11.04.2011 22:42):
מאיזה איזור החברה? אם ת"א כדאי לך לפנות ל איתן לרנר .נסי לדבר אתו טלפונית ולראות אם מתאים לך. הוא מקצועי מנוסה ואמין.
מיכל (11.04.2011 23:09):
לא מטפלת...רק מנסיון אישי- יום לפני הניתוח ביטלתי את השתתפותי בו כי הרגשתי שאני לא מסוגלת. אני מודה על התחושה החזקה הזו יום יום- כיום לאחר 6 שנים, אני כמעט ולא סובלת מכאבי גב (זאת לאחר שנים של כאבים וחודשיים של שכיבה על הרצפה ואכילה על הברכיים). לאחר שהכאב יחלוף (אני נעזרתי בדיקור ובאופטלגין- אין ברירה, אחרת אי אפשר לנשום מהכאב). ממליצה על שיטת אלכסנדר, אבל לא פחות חשבו טיפול רגשי- שיניתי דפוסי חשיבה וזה מה שהוציא אותי מזה...הרבה הצלחה וקחו נשימה, זה יקח זמן.
כאבי גב- חשוב לדעת כמובן מה האבחנה.
לפעמים מה שיעזור לכאבי גב זה מנוחה מוחלטת במיטה , רצוי רוב הזמן בשכיבה על הגב . רוב הזמן. לא צריך כל הזמן. לקום רק לשירותים פחות או יותר.
כתבו כאן טכניקת אלכסנדר - מאוד בזהירות. אפשר ללמוד אותי מהטכניקה איך לקום ואיך להתישב. מעבר לזה, רק למטפל הכי זהיר שיש. אני מכירה מקרה שמטפלת מנוסה הפעילה את הגוף של המטופל טיפה יותר מדי וזה הקשה על המצב יותר. בזהירות. גם פיזיותרפיה - בזהירות.
נילי קו (12.04.2011 13:03):
שלום שבע,
מרפאה שהצילה מכרה מניתוחים בגב כמה פעמים:
נינה - 04-8727776 (אזור הקריות)
בהצלחה
מיכל צמות (12.04.2011 15:34):
אמיר קלי - מקבל בתל אביב ובעוד מקום (נס ציונה או כפר סבא או משהו כזה - תשאלי אותו)
03-7441067 / 054-2103459
לאמא שלי עזר לקום חזרה על הרגליים כשהרופאים אמרו שבלי ניתוח לא תוכל.
מטפל סיני - בדיקור ובעשבים למיניהם.
שרון (15.04.2011 01:35):
בנוגע לחברה עם כאבי הגב: לא למהר לניתוח. ההתוויה לניתוח היא רק במקרה של פריצת דיסק הגורמת לאיבוד שליטה על הסוגרים או לחץ כזה על העצב, המקשה על הפעלת הגפיים עד כדי נזק בלתי הפיך לעצב. כאב איננו התוויה לניתוח, ניתוח זה מה שהאורטופדים יכולים להציע לכאבי גב.
האם עשתה CT או MRI לאבחון? אם היא יכולה, שתלך למרפאת כאב. גם אם מדובר בפריצת דיסק חמורה הכאבים מגיעים בהתקפים של כמה שבועות עד כמה חודשים ואח"כ פוחתים לרוב בהדרגה, עד הפעם הבאה...
שתפרגן לעצמה משכך כאבים רציני ( יכולה להמליץ על אלו שהם גם נוגדי דלקת) עד יעבור זעם, ושתתאזר בסבלנות. מנסיוני בכאבי גב, הקושי העיקרי, חוץ מהכאב הנוראי, הוא הייאוש. מאחר ואי אפשר לדעת מתי זה יעבור.
כל הטיפולים המשלימים שאני ניסיתי, לא עזרו לצערי בכלל, ואפילו החמירו את הכאב. אפילו ההצעה שראיתי שהציעו לך, ללכת לבריכת הידרותרפיה: אם יש תהליך דלקתי (ולרוב יש), ממש גרוע להיות במים חמים! (אני אחרי טיפול ג'הארה הייתי במצב חמור למדי).
כדאי לפני ניתוח לקרוא מה שיש ברשת, ולקבל חוות דעת שניה (לי נתנו שלושה שמות שנחשבים המומחים).
רק בריאות!

כאבי גב

על ידי הגבירה_בחום* » 04 אפריל 2011, 18:02

הי עורף.
אני מביאה לכאן קישור למאמר שכתבתי, על כאבים באיזור הגב העליון והעורף ועל הדרך לשחרר אותם.
מצורף אל המאמר הזה, סרטון הדרכה, שבו אני מראה כמה תרגילי שחרור לכל חגורת השכמות, הכתפיים והעורף.
כמובן שכמו בכל דבר, אין פתרונות פלא, והדרך הנכונה והטובה לשפר כאבים באיזור כואב ולהימנע מהם, היא לאמץ תרגול נכון, מתון ועקבי ולהתמיד בו.
בינתיים, מוזמנת להציץ כאן ויתכן שתרגישי הקלה:
שחרור חגורת השכמות
אשמח לשמוע עידכונים על כל התפתחות או שינוי במצב, כאן, בדף הבית או במייל
הרבה בריאות @}

כאבי גב

על ידי עורף_מפנה_לי_עורף* » 04 אפריל 2011, 08:26

למישהו יש פתרון מהיר לכאב ממש חד שנמשך מהשכמות-דרך העורף-ועד לראש? זה כבר יומיים. התחיל אתמול אחרי שיום שלם ביליתי במיטה ולמדתי, בתנוחה ממש לא טובה. וכשקמתי ברגע אחד חשתי קנאק והכל נתפס. אילו תרגילים אפשר לעשות? אני גוש בלוק מהלך על רגל וחצי. אפילו כואב לי לקנח את האף. :(

כאבי גב

על ידי הגבירה_בחום* » 21 פברואר 2010, 10:06

מסכימה עם דברי ההרחבה של סאלוש, בעיקר עם תמצית הדברים שההדרכה הנכונה והמדוייקת היא בדיוק המפתח לפתרון הדברים וגם אני רואה יומיום במשך שנים אנשים/ תלמידים שלי שפשוט נפטרים מהרבה חולות רעות שקשורות לעמוד השדרה בעקבות תרגול סדיר, מתון ועקבי

עם זאת, עם כל הכבוד לאיינגר (ויש המון המון לו כבוד לו ולמורשתו), שיטתו היא בטח לא הדרך היחידה לתרגל, ולאו דווקא מתאימים לכל אדם, ותקופת ההכשרה היא גם לא הארוכה ביותר וגם טיב התרגול לא נמדד רק באורך תקופת ההכשרה (אם גי זה בהחלט סממן לרצינות) אלא גם במה נלמד בה.
מעבר לזה דברייך מוכיחים את מה שגם אני חושבת, שכשאדם מוצא את ההדרכה הנכונה לו, התחושות שהוא מרגיש הן אלה שאת מתארת של חיות, מרחב וחוסן וזה ממש נפלא לקרוא :-)

כאבי גב

על ידי סאלוש* » 21 פברואר 2010, 09:27

ניסיתי יוגה, אבל לא הסתדרתי עם זה. התייבשתי לעשות נשימות חצי שעה , חשתי בחילה לעשות את התנוחות ההפוכות, יש לי סחרחורת כשאני עם הראש למטה וכאבי ברכיים כשהן כפופות.

שלום לך אלמונית @}
חייכתי כשקראתי את מה שכתבת, כי מאוד הזדהיתי עם זה. גם אני הרגשתי ככה עם יוגה. ממש מדויק.

לגבי הנשימות, זה תלוי בסוג. יש סוגים שמקדישים פחות זמן בשיעור לנשימות נטו, ומשלבים אותן יותר בשאר התנוחות, ויותר קל להתחבר לזה ככה. למשל באיינגאר, שזו השיטה שממנה קיבלתי את כל התועלת שקיבלתי מיוגה - חיזוק לא נורמלי, אין לי כאבי גב, הצוואר שלי לא תפוס, כל הגוף שלי אנרגטי וגמיש, יכולת ריכוז ועוד הרבה דברים שאני יכולה לספר עליהם בלי סוף.

לגבי מה שכתבת, שזה עושה לך בחילה, סחרחורת, וכאבי ברכיים - אז יש פה שני עניינים. קודם כל, צריך הדרכה טובה מאוד, ושנית, צריך לתרגל הרבה. הברך היא איבר שיש בו שרירים, ואפשר לחזק אותם. אם את לא יכולה להיות בתנוחה עם ברכיים כפופות - יש לך הרבה עבודה על הברכיים, ובהדרכה מעולה תוכלי לחזק אותן. היום אני עושה "סקווטים" כמו טינאייג'רית (למעשה, כמו שאפילו כטינאייג'רית לא יכולתי לעשות...), אבל זה אחרי הרבה עבודה. בהתחלה שמו לי כל מיני חגורות ותמיכות כדי ללמד אותי לאט לאט להפעיל ולחזק נכון את השרירים. היום הברכיים שלי התחזקו. וזה כיף. אם לא תעבדי על הברכיים, יום אחד הן יכאבו לך, אני מניחה.

לגבי הסחרחורת או הבחילה, גם זה עובר. בהתחלה שוהים מעט בתנוחה, ולאט לאט מגדילים את הטווח. אותן תנוחות שבהתחלה שנאתי ולא הבנתי על מה מגיע לי העונש הזה (כמו "כלב ראש למטה"), היום ממלאות אותי באנרגיה חיובית מיד. זה כיף, כי הגוף חזק.

אם מה שאני יודעת נכון, באיינגר יש למורים את ההכשרה הארוכה ביותר! הם פשוט מעולים.

כאבי גב

על ידי הגבירה_בחום* » 21 פברואר 2010, 09:05

ניסיתי יוגה, אבל לא הסתדרתי עם זה. התייבשתי לעשות נשימות חצי שעה , חשתי בחילה לעשות את התנוחות ההפוכות, יש לי סחרחורת כשאני עם הראש למטה וכאבי ברכיים כשהן כפופות.
אפשר להבין אותך :-)
אם חשת את כל אלה, ברור לגמרי שלא אלה הדברים שהיית צריכה לתרגל.
היוגה היא אוסף בלתי נדלה של דרכים, קצבים, עוצמות ודגשים שמה שמאחד בין כולם הוא שהם צריכים להתאים לצרכיו של מי שמתרגל אותם (למשל, אדם הסובל מכאבים בשכמות ובעורף לא ממולץ להעמידו על הראש)
אני התכוונתי יותר לתרגול ממוקד שמתמקד בצורך לשחרר וליצור מרחב והרפיה באיזור הגב העליון, ומנסיוני הוא בהחלט בנמצא. סביר להניח שפשוט נפלת על מורה/ שעור שלא מתאימים לך..
אני פשוט חושבת שאולי אני צריכה אולי למצוא משהו שיבוא יותר עם יוזמה שלי, שאני לא אהיה תלויה באיש מקצוע, אלא יותר אקטיביתת.
כן, גם אני התכוונתי לזה, כשדיברתי על פלדנקרייז, שיטת אלכסנדר וכ' ושמשאירות את האחריות על המטפל ואותך פאסיבית ולכן הרעיון של ללמוד דרכים שבהן תוכלי את בעצמך לתרגל לבד נשמעו גם לי פתרון נכון.

כאבי גב

על ידי יונת_שרון* » 20 פברואר 2010, 22:28

לי קריאה מהספר פתרה את כאבי הגב לגמרי.
גם אני אוהבת שזה משהו שבא "מיוזמה שלי" ולא משאיר אותי תלויה במטפל (למרות שלפעמים גם נחמד להסתמך על מטפל חיצוני).

כאבי גב

על ידי בשמת_א* » 20 פברואר 2010, 19:38

לגבי יציבה טבעית האם זה אפקטיבי לקרוא מהספר?
כן.
גם ההרצאה שלה ביוטיוב, תקראי גם את כל האתר שלה, יש שם הרבה חומר.
אחרי זה תעשי את הסדנה שלה, כשהיא תחזור לעשות שוב בארץ.

כאבי גב

על ידי ניצן_אמ* » 20 פברואר 2010, 19:11

לגבי המשמעות הפיזית, ראיתי אנשים שניסו כל מיני שיטות וכלום לא עזר עד שבסוף הגיעו למשהו שכן עזר.
אני הרבה יותר צינית... אני (שבאמתחתי ניתוח עמ"ש, שני דיסקים פרוצים פריצות רחבות שלא הותירו מקום לספק ועוד חולירע) מבחינה שאנשים מוכנים לנסות הכל, ושהדבר היחיד שעוזר זו מנוחה מ-ל-אה, וההחלמה היא כמעט באופן בלעדי - ספונטנית (כלומר, שלא ניתן לייחס אותה לדבר פרט למנוחה ולכוחו של הגוף להתגבר בעצמו על הכל) אלא שכל אחד מוכן להשבע שהדבר האחרון שהוא ניסה זה מה שהציל אותו.
מחזקת את עמדתי זו העובדה שאותה ההצלה החד משמעית שאפשר להשבע בה? נדיר שעובדת פעמיים :-)

לגבי מצבים כרוניים - צריך לנוח הרבה הרבה יותר... זו המשמעות הרוחנית היחידה שאני מבינה שיש לעניין הזה - התירי לעצמך לקבל, לא לעשות כלום, ולנוח.
אח"כ אפשר לדבר על יציבה, אני מצביעה גוקהלה ו{{}}יציבה טבעית.

כאבי גב

על ידי פלוני_אלמונית* » 20 פברואר 2010, 10:54

לואיז הי מדברת על נוקשות בהקשר של הגב העליון. לא לגמרי הצלחתי למצוא את זה בחיי. אולי אני לא מבינה את זה מספיק, מה הכוונה נוקשות?.
ניסיתי יוגה, אבל לא הסתדרתי עם זה. התייבשתי לעשות נשימות חצי שעה , חשתי בחילה לעשות את התנוחות ההפוכות, יש לי סחרחורת כשאני עם הראש למטה וכאבי ברכיים כשהן כפופות.
לגבי פלדנקרייז, אני שוקלת את זה .אני פשוט חושבת שאולי אני צריכה אולי למצוא משהו שיבוא יותר עם יוזמה שלי, שאני לא אהיה תלויה באיש מקצוע, אלא יותר אקטיביתת. כמו שהיה עם דלקות הגרון, ברגע שהצלחתי להבין שאני
לא מדברת -הדרך להחלמה היתה קצרה.(יחסית............. אבל בכל מקרה הרגשתי שאני בתהליך)ית
לגבי יציבה טבעית האם זה אפקטיבי לקרוא מהספר?
תודה

כאבי גב

על ידי הגבירה_בחום* » 20 פברואר 2010, 10:30

שלום מתה מכאבים.
אם היתה משמעות פיזית כבר היתה מתגלה
העניין הוא שהתופעות שמתקיימות בגוף שלנו תמיד קשורות אחת לשניה והרובדים השונים בקיום תמיד מחוברים, הפיסי תמיד יהיה קשור לנפשי ולמנטלי.
העורף והשכמות הם איזורים מועדים לפורענות וחלק ניכר מהאנשים (80% מהתלמידים שלי) סובלים מעומס, נוקשות ומתח בהם.
השיטות שפרטת שהלכת אליהן, הן שיטות שבהן העזרה באה מבחוץ בעוד את למעשה פאסיבית. (למעט הפילאטיס).
אני לא אומרת שזה רע, רק שמנסיוני, בסופו של דבר האופן שבו אנחנו מפעילים את הגוף שלנו ויוצרים את דפוסי ההתנהלות שלו הוא זה שמשפיע על הגוף/ נפש/ תודעה.
אני אישית באה מעולם היוגה שעובד ומטפל כל הזמן בקשר הזה שבין הרובד הפיסי לנפשי ולמנטלי ובהשפעה ההדדית שלהם אחד על השני, כך שכשהעבודה מתמקדת באיזור מסויים היא מטפלת ונוגעת בכל המישורים, ומלמדת את האדם המתרגל להפעיל על עצמו את הטיפול הזה. (בניגוד לפילאטיס לדוגמא, שבאה גם היא מהיוגה רק צמצמה אותה לעבודה עם הגוף בלבד ולחיטובו ולכן לא ממש מצליחה לגעת בבעיות שקשורות ברבדים עמוקים יותר)
לא יודעת אם חשבת על זה או ניסית בעבר, אבל אני אישית רואה הרבה שיפור מתחולל באנשים עם בעיות דומות לשלך ואחרות.

בכל אופן, בהצלחה ורק בריאות
@}

כאבי גב

על ידי יונת_שרון* » 20 פברואר 2010, 09:19

לגבי המשמעות הרוחנית, אולי כדאי לבדוק מה אומרת לואיז היי.
לגבי המשמעות הפיזית, ראיתי אנשים שניסו כל מיני שיטות וכלום לא עזר עד שבסוף הגיעו למשהו שכן עזר. יש שני דברים שלא כתבת שניסית ואולי כדאי לך לבדוק: הראשון זה יציבה טבעית, והשני זה פלדנקרייז.

כאבי גב

על ידי מתה_מכאבים* » 19 פברואר 2010, 19:49

גם לי יש כאבים . אבל הם בעורף ובשכמות. יש לי הגבלת תנועה בצוואר ובידיים.
כואב כואב. עשיתי את כל הצילומים, הייתי שנה בפזיו, שלוש שנים בפילטיס, שיטת אלכסנדר שנה וחצי .דיקור ושיאצו 4 שנים.
עכשיו אני מבקשת מכם. מה לדעתכם יכולה להיות המשמעות הרוחנית של כל זה? אם היתה משמעות פיזית כבר היתה מתגלה. מישהו יודע?
פעם קראתי פה באתר שדלקות גרון קשורות לדיבור\אי דיבור. מאז אין לי דלקות גרון אחרי שנים רבות שסבלתי. אני מחפשת תובנה דומה.

כאבי גב

על ידי שרה* » 01 דצמבר 2009, 02:25

למי שבאמת רוצה להקל על כאבי הגב, ישנם מיטות טיפולים של סרג"ם (בגוגל ) .הטיפולים חינם (צורה של שיווק) עיסוי של 37 דקות משולב בין הייתר בחום היפרטרמי, קרנים אולטר-סיגוליות אדום רחוק (עם ויסות) שיכול גם להמית תאים סרטניים.ולרפא מחלות שונות. ישנם בארץ 4 מרכזים : ראשון לציון, רמת- גן, רעננה וחיפה.

כאבי גב

על ידי עפרה_שחר* » 21 אוגוסט 2009, 19:11

ממליצה על מטפל שעזר לי מאד והצליח באמת להקשיב לכאב שהיה לי - אלעד שלו 0509095005

כאבי גב

על ידי איתן_לרנר* » 20 מאי 2009, 20:25

היי אליס מיאו
למען הגילוי הנאות אני מורה ומטפל בשיטת פלדנקרייז. ישנן הרבה שיטות להפגת הכאב .אני עוסק בפלדנקרייז בה כל אדם עם כל סוגי הבעיות יכול למצוא מזור כיוון שאיננו עוסקים בתרופה לכאב אלא למידה עמוקה באמצעות מגע ומלל כיצד לארגן את התנועה בצורה כזו שלא תגיעי יותר למצבי כאב ואי נוחות

אם את רוצה לשמוע יותר את יכולה לפנות אליי.
בהצלחה

כאבי גב

על ידי טלי_מתכוננת_לביאת_המשיח* » 19 מאי 2009, 23:13

"מיטת העיסוי" סרג'ם מאסטר של "נגה בסט" מומלצת בחום (דו משמעי).

כאבי גב

על ידי אחות_של_המחליף* » 10 ינואר 2009, 20:42

אז זהו, שאי אפשר תמיד לדעת..
הייתי ממליצה לך לנסות את השיטות ה"קונבנציונליות" שהן טובות מאוד ובד"כ ללא תשלום (פיזיותרפיה ניתנת ללא תשלום) ואם לא עובר- לנסות לחפש טיפולים נוספים.
אם הכאב עדיין נמשך- פני לבדיקה אצל אורטופד. אם הוא טוב מספיק- הוא ישאל אותך שאלות רלוונטיות וידע לאן להפנות אותך.

הרבה בריאות!

כאבי גב

על ידי אליס_מיאו* » 25 דצמבר 2008, 12:37

יש לי כאב גב דוקר כבר כמה ימים באזור השכמות בצד שמאל.
יש כל כך הרבה שיטות וטיפולים שונים, איך אפשר לדעת למי כדאי ללכת??
האם לכל שיטה יש את ה"מומחיות" שלה או שזה הכל עניין של התאמה אישית?
אם למישהו יש מושג לאיזו שיטה מומלץ ללכת לפי סוג הכאב והמיקום שיש לי אשמח לשמוע....

כאבי גב

על ידי הני* » 25 אפריל 2008, 10:04

הלכתי לעמוס קוסמן כי כאב לי הגב, הוא טיפל בי במגע ולחיצות על הגב והראש, הטיפול שלו מאוד עדין ואני ממליץ מאוד לכל האלה שסובלים מהחוליות התחתונות כבר שנים, זה אמנם קצת יקר 350 שח בשביל שעה טיפול, אבל מה שבטוח הוא מקצוען והוא יודע מה הוא עושה. 0528707212 וזה בירושלים מרכז העיר

כאבי גב

על ידי אחות_של_המחליף* » 15 אוקטובר 2007, 22:50

היי
רק היום ניכנסתי.
שמחה בשבילך שמצבך השתפר ושמצאת לך דרך טיפול שמרגישה לך נכונה.
אני אוהבת לעבוד עם אנשים שיש להם מודעות גופנית גבוהה. הם תמיד משתפרים הכי מהר.
האם היית בפיזיו' היום?
שווה לשמר את מה שהשגת- פעילות גופנית סדירה, חיזוק שרירי בטן עמוקים, ארגונומיה וכו'.. כל אלה יכולים ללמד אותך בפיזיו', וגם אם את כבר יודעת את הרב- שווה לשמוע עוד קצת או עוד פעם..

בהצלחה!

כאבי גב

על ידי הגבירה_בחום* » 14 אוקטובר 2007, 22:24

אם כך פלונית, זה משנה לגמרי את פני התמונה (-:
אם את עצמך מורה ליוגה ובעלת נסיון עם גופך - זה נהדר.
שמחה מאוד ששיתפת, ומסכימה.
מאחלת הרבה אושר ובריאות @}

כאבי גב

על ידי פלונית* » 14 אוקטובר 2007, 19:51

הי גבירה
בטח שלא מהספר, ברור שיוגה לומדים רק עם מורה
ויש לי מושג כמה אנשים נפגעו מתירגול לא נכון
אני מתרגלת יוגה 23 שנים, לא מהספרים אלא שנים רבות בקבוצות ועם מורים (בגישות שונות) וגם אני מורה ליוגה
אמרתי רק שהצצתי ב"אור על היוגה", אבל תירגלתי לפי האינטואיציה
אני מכירה קולגות ושואלת...הפעם בהתחלה לא חשבתי שאוכל להסתייע ביוגה כי המצב היה אקוטי ביותר
(למרות שעזרתי לעצמיולאחרים לא פעם דרך היוגה) ופשוט הנעתי את עצמי בתנועות קטנות קטנות, הרגשתי מה כואב ומה נעים...ושמתי לב שמה שהגוף שלי עושה דומה לאסאנות
הפעם הרגשתי בבירור מה נכון לי, ואני סומכת על עצמימ במובן הזה...אני מאוד זהירה ועם ניסיון רב בתחום לכן אל דאגה
פשוט רציתי לספר לך על עוד הוכחה כמה יוגה יכולה לעזור

כאבי גב

על ידי הגבירה_בחום* » 14 אוקטובר 2007, 16:49

הי פלונית
כשהתכוונתי יוגה באופן פרטי, התכוונתי ליוגה עם מורה פרטי ובשום פנים ואופן לא תירגול מתוך ספר או כל אביזר.
היוגה מתעסקת עם חומרים מאוד עוצמתיים בגוף, נפש, תודעה ומשפיעה ישירות על מערכת העצבים וההורמונים לכן גם עבור אדם בריא ללא בעיות פיסיות זה מאוד לא מומלץ ואף מסוכן לתרגל יוגה מתוך ספר או קלטת. יוגה לומדים עם מורה בלבד שיכול ללוות את התהליך שלך, לדעת מה נכון לך ומה לא ולכוון את דרכך.
על אחת כמה וכמה, תקף העניין כשיש איזושהי מגבלה פיסית, או אז התייחסותו של מורה מקצועי קריטית אף יותר (אין לך מושג כמה תלמידים יש לי נפגעי יוגה שפשוט תרגלו לבד או יותר ממה שנכון להם ללא מורה ופשוט פגעו בעצמם פגיעה, לפעמים בלתי הפיכה כי לא ידעו מתי לעצור ומה לא לעשות )
כך שבמצב של כאבי תופת כמו שתארת אפילו קבוצת יוגה לפעמים לא מתאימה כיוון שדרושה התייחסות פרטית לך ולבעיות שלך וקצב אחר.
אמבטיות חמות ומשחות סיניות הן רעיון מצויין ובד"כ מאוד מקלות (גם ג'ינג'ר ד"א). אני בטוחה שהייתי עדינה עם עצמך והקשבת לאנטואיציה שלך, אבל ממליצה לך בחום (ואף מפצירה בך (-:) לא לתרגל לבד עם הספר אלא לחפש לך קבוצה קטנה שמתרגלים בה יוגה רכה או הכי טוב, שעור פרטי עם מורה מוסמך בעל ניסיון בשיקום. (לפחות עד שהבעיה תהפוך פחות אקוטית)
אם תאמרי לי מאיזה איזור את, אוכל לנסות ולהמליץ לך על קולגות שלי מאיזורך.

בהצלחה והרבה הרבה בריאות (-:

כאבי גב

על ידי פלונית* » 14 אוקטובר 2007, 15:35

אחות של
וגבירה!
לשתיכן תודה
נכנסתי לראות רק עכשיו ואמת שכבר טפו טפו לא כואב לי! מה שעשיתי זה בדיוק מה שהמלצתן - עצתכן שונות אבל עשיתי שילוב... ביום רביעי בבוקר לא הצלחתי לקום מהכאבים
תוך שעה כבר הייתי אצל פיזיו
אחרי, השתמשתי באמבטיות חמות עם שמנים ומשחה סינית, ובמקביל התחלתי לתרגל ממש טיפ טיפה, לפי מה שהגוף הכתיב לי ע''י הכאב
הקשבתי לשינויים קלים בכאב וכך ידעתי
את יוגה התחלתי לתרגל לפני יותר מ20 שנה לכן התנועות שעשיתי הן מאוד מעולם היוגה, גם הצצתי בספר של איינגר אבל עשיתי מה שיכולתי, בקטן, לפי האינטואיציה
הרגשתי הקלה רק ביום שישי והמשכתי בקצב ההקלה
כעת אין לי כאבים ב"חיים רגילים" אבל תנוחות מסויימות עוד לא מרגישות לי נכון, בהן הכאב עדיין מורגש
כנראה זה היה איזה שריר?
אבל אוףףף איזה כאבים!!!
מחר יש לי תור שני לפיזיו ואני לא יודעת אם כדאי ללכת

כאבי גב

על ידי הגבירה_בחום* » 11 אוקטובר 2007, 21:09

הי פלונית.
יש לי כמה וכמה תלמידים עם בעיות גב חריפות (פריצות דיסק, הצירות בתעלת עמוד שדרה, בלטים ושאר ירקות)
שהצליחו לשפר מאוד את מצבם ואף כמעט להעלים אותו.
מציעה לך לנסות יוגה באופן פרטי ( לא הייתי מצטרפת במצבך לקבוצה) מניסיוני אפשר ליצור שיפור ניכר במצב
אם תרצי אשמח לעזור

כאבי גב

על ידי אחות_של_המחליף* » 11 אוקטובר 2007, 21:00

היי פלונית.
לצערי לפיזיו' אין "הוקוס פוקוס" ואנחנו לא מקלים מייד על הכאבים.
אבל שווה להמשיך בטיפולים. כל המחקרים האחרונים (לא אלה שמתפרסמים בעיתונים, אלא אלה שמתפרסמים בג'ורנלים מקצועיים הכי נחשבים) מראים שטיפולי פיזיותרפיה הם הכי יעילים לטווח הרחוק.
אולי במקביל- כדי להקל על הכאבים לטווח הקצר- את יכולה לחפש טיפול משלים, אבל לא הייתי עושה את זה במקום.
יש לי תאוריה (שהאמת היא שעוד לא הצלחתי למצוא לה ביסוס מדעי מדויק אבל כמה פיזיותרפיסטים הסכימו איתי שיש בה הגיון) שאם יש כאב גב אקוטי (חריף, יעני) - כנראה שנוצרה בעיה (בלט דיסק, בד"כ) ואם יש בעיה- אז אסור לנו לעשות תנועות מסויימות של הגוף כדי לא להחמיר אותה ואת זה הגוף מאותת לנו דרך הכאב. אם אנחנו עוקפים את מערכת הכאב שלנו (טיפול תרופתי, עיסוי, טיפולים משלימים)- אנחנו עלולים להחמיר את הבעיה..
לפני כחודש הייתי בעצמי עם גב תפוס ופשוט הקשבתי לגוף שלי- בדקתי מה הוא אומר לי לא לעשות ומה הוא מרשה לי. אחרי 3 ימים כבר היתה הקלה משמעותית ואחרי עוד יומיים כבר שכחתי מכל העניין.
נכון- זה לא רלוונטי לכאבי גב כרוניים ולא רלוונטי לנשים שיש להן ילדים בבית ואין בעל צמוד לעזרה - אבל אם הכאב הוא אקוטי ויש לך אפשרות למנוחה- קחי את עצתי בשתי הידיים.
בכל מקרה כדאי להתיעץ עם הפיזיו' שבדק אותך- הוא ידע לענות לך על שאלות כאלה טוב יותר ממני- שלא שמעתי את כל הסיפור ולא ביצעתי בדיקה..
אם הטיפולים לא עוזרים- דברי איתו ישירות ואמרי לו שאולי ינסה טיפול שונה או יתייעץ עם פיזיו' נוסף. בלי להתבייש.
אף פעם לא נעלבתי או התרגזתי כשמישהו אמר לי שהטיפול לא עוזר. זה רק עוזר לחשוב שוב על המקרה ולנסות טיפולים ושיטות נוספות.

בהצלחה!
אשמח לשמוע 'מה עלה בגורלך'..

כאבי גב

על ידי פלונית* » 11 אוקטובר 2007, 11:08

הי אחות של!
יש לי שאלה - מתי בד''כ מורגש שיפור בפיזיו?
כאב לי גב נוררראאאא והלכתי לטיפול פיזיותרפי ו...לא הרגשתי שום הבדל, אמרו לי תבואי לעוד כמה טיפולים.
בינתיים אני לא מתפקדת וסובלת מאוד ולא יודעת אם להמשיך או לפנות לפיזיותרפיסט אחר או לשיטה אחרת...

כאבי גב

על ידי אחות_של_המחליף* » 05 אוקטובר 2007, 00:28

היי לכולכם.
אני פיזיותרפיסטית של קופ"ח.
לכל אלה שאומרים משהו כמו רק רק רק דיקור סיני!!! זה הציל את חיי. (מאיה- זה לא אישי, את פשוט היית האחרונה ודוגמא מצויינת...) אני יכולה להגיד שאין כזה דבר "רק רק רק". לכל אחד מתאים שיטה או טיפול אחר.
לא פוסלת אף אחת מהשיטות, אבל רציתי להציג לכם את שלי כפיזיו'.
הגישה של הפיזיותרפיסטים היא ראיה כוללת של האדם: במה הוא עוסק, מה התחביבים, מה הפעילות במשך היום וכו'.
אנחנו מלמדים:
  1. עבודה נכונה עם הגוף (הרמה נכונה של משאות/ילדים, ישיבה נכונה מול מחשב, יציבה ועוד)
  2. תרגול לגב תחתון- ע"פ הממצאים בלבד! אין המלצות חד משמעיות לתרגול אחיד! כל מקרה הוא שונה מקודמו ולכל מקרה אנחנו מתאימים את התרגול הנכון.
  3. התרגול כולל תנועתיות של עמוד השדרה (להלן ע"ש), שמירה על גמישות ע"ש ושרירי הרגליים וחיזוק שרירי בטן וגב ע"פ היכולת של המטופל.
הטיפול כולל גם טכניקות להורדת כאב כמו מניפולציות (הקנאקים שהכירופרקטים מוציאים), לחיצות עדינות, תנועה פאסיבית, חימום, טיפול עם חשמל וכו' אבל כל המחקרים האחרונים והמעודכנים מראים שתרגול ותרגול ותרגול הם אלה שעוזרים בסופו של דבר לטווח הרחוק!
מצטערת, אין קיצורי דרך :-)

איזה תרגול?
שאלת מליון הדולר.
קודם כל- תרגול מתאים לבעיה הנוכחית. המלצות לא בע"פ ולא מחובבים או חסרי ידע.
אחרי שפותרים את הבעיה הנוכחית- חייבים להמשיך בתרגול לאורך זמן.
עד מתי? עד אין סוף. עד שכבר אי אפשר (יעני 120+).
עם איזה תרגול להמשיך? מה שאוהבים. שחיה, אופניים, הליכה, פלדנקרייז, התעמלות בריאותית, פילאטיס (מעולה לחיזוק שרירי בטן וגב!), טניס, פינג-פונג ועוד ועוד.. כל מה שגורם לגוף לנוע בלי כאבים- הולך..

אה, בעניין הצילום- למי ששאל איפה שהוא למעלה.
צילום רנטגן כיום הוא בקרינה ממש נמוכה שאינה מזיקה לנו אם אנחנו לא עושים אותה בתדירות גבוהה.
CT לעומתו נותן קרינה פי 300 (בערך, אם אני לא טועה) מצילום רנטגן רגיל..
MRI הוא צילום ע"י תהודה מגנטית שאינו כרוך בקרינה כלל (ונחשב ליותר מדויק מה CT) אבל הוא אינו מתאים למי שיש לו שתלים מתכתיים בגוף ואינו מתאים לקופות החולים כי הוא עולה הרבה יותר. אם תתעקשו שאתם לא רוצים קרינה- אולי יסכימו לאשר MRI במקום CT. (אל תגלו להם שאמרתי כזה דבר!!)..
לענייננו- צילום רנטגן 'רגיל' הוא הכרחי כדי לשלול פתולוגיות בע"ש כמו שבר, גידול (לא עלינו) או החלקה של חוליה קדימה (ליסטזיס). אני חושבת שכיסיתי את כל הפתולוגיות החמורות האפשריות. אשמח לתיקונים ותוספות.
לגבי שחיקה של החוליות- אם אתם לא בני פחות מ 30 אז הסיכוי לשחיקה הוא גבוה אצל כולכם כי מגיל 25+ כבר מתחילה השחיקה של החוליות. בגיל 60+ כבר כמעט ואין אחד שאין לו שחיקה..
אי אפשר לראות בלט/פריצה של דיסק בצילום רנטגן רגיל. אם האורטופד אומר שיש כזה על סמך צילום בלבד- הוא באמת אדיוט.
אני חושבת שההמלצה לצילום כ'רוטינה' כשמבוטח מגיע עם כאב גב היא רק מעל גיל 50 או 55..

אני יכולה להמשיך עוד ועוד, אבל השעה מאוחרת ואני חצי ישנה.
סליחה על ההתפרצות לדף, אבל לאחרונה היה לי כאב גב משלי ואני יותר 'רגישה' לנושא P-:
אשמח לענות על שאלות, אם יש כאלה..
לילה טוב ושינה ללא כאבי גב!

כאבי גב

על ידי מאמא_מאוהבת* » 04 אוקטובר 2006, 07:11

אני כולי כוונות טובות...
צרפי לזה מעשים :-D והנה לך מתכון להצלחה מסחררת! :-D
מחזיקה לך אצבעות.

כאבי גב

על ידי יהללוך_מלאכים* » 03 אוקטובר 2006, 23:37

תודה לכל המגיבים
בלילה כשאני הולכת לישון אני מכינה
לי בראש רשימה של מה לעשות מחר
אחד הדברים הם לטפל בכאבי גב שלי
משום מה זה לא קורה
אני כאילו מחכה שזה יעבור לבד
אני סומכת על הגוף שלי שהוא יתגבר על המכשול לבד
<אני כזאת - זאת כבר בעיה אחרת>
נכון לעכשיו המצב מאד מבלבל
כשהתחילו הכאבי גב וכבר לא יכולתי להתכופף לא נכון
<כלומר כמו האות ר>
אז התחלתי להתכופף נכון לכופף את הברכיים ולא את הגב
עכשיו השרירים תפוסים מהכיפוף הנכון
ועכשיו יש מן תערובת כאב "מופלאה"
אבל
לקחתי טלפון של מטפל בטאו שיאצו
אני מתכוונת ללכת לפיזוטרפייה
ואני מתכוונת לחזק את הגוף שלי
אני כולי כוונות טובות...
תודה לכל היועצים

כאבי גב

על ידי גימל* » 29 ספטמבר 2006, 01:19

ראשית משתתף חזק בצערך. מי שלא מכיר כאבי גב, לא יודע מה את עוברת.
ועכשיו ת'כלס: קודם כל את חייבת ללמוד להרים משאות (אפילו קלים) ולדעת להתכופף נכון - דרך הרגליים ולא דרך הגב!!! בקשי הדגמה פנים אל פנים (רופא/אידיוט? מטפל? חבר/ה?) פריצת דיסק לא קוראת מהיום למחר - את כנראה עדיין לא שם.
נתנו לך עד עכשיו הרבה עצות טובות - חיזוק שרירי בטן והארכת שרירי הרגליים האחוריים והגב. הכל נכון אבל לטווח הארוך.

תוספות שלי לטווח קצר:
  • לפני שאת מרימה את המלאכית, כווצי חזק את שרירי הבטן - את מכינה את הגב לכך שאת עומדת לעשות תנועה שקצת (?) תכאיב לו. לפחות עד שתלמדי תנועות נכונות.
  • לי כירופרקט מאוד עזר, אבל יש כאלו שתופסים את הטיפול מעט חזק. אני ממליץ - זה כמו למרוח גריז על רכב עם חלודה ואין לך הרבה מה להפסיד. (כירופרקטיקה במקרה הזה תעבוד כמו "רענון מכני" לחוליות גב תחתון)
  • חיזוק מיידי של שרירי גב תחתון: עמידת מוצא היא פיסוק קל כאשר הגוף מהאגן עד הראש מקביל לרצפה (כמו "ר" שהכיפוף האגן). ידיים צמודות לגוף.
בצעי נשימות במצב כזה. לאחר שהגוף מתרגל (10-20 שניות יספיקו) מתחי את הידיים קדימה כמו בתנועת "סופרמן". את יכולה להחזיק בהתחלה שניות בודדות בלבד (עם דגש על נשימה) ולאט לאט להאריך זמן תרגול. עשוי לעשות פלאים לשרירי גב תחתון בזמן מאוד קצר.

בהצלחה! ספרי לי מה לקחת מכאן, ואיך השפיע.
גימל.

כאבי גב

על ידי שירלי* » 27 ספטמבר 2006, 22:29

יש לציין לפני הכול למען הגילו הנאות שיש לי סטודיו לפילאטיס אבל אני דוקא רוצה לתת פיתרון לטווח הקצר של עכשיו בעתיד אחרי שהמצב ישתפר אולי תנסי גם את השיטה הזו
1) ללכת לאוסטואופט לא כירופרט
2) לא לגשת לאיש מקצוע שאינו אוסטואופט ויגע לך באזור הכואב , הוא רק יכול להסב לך נזק נוסף
את צריכה למצוא מטפל או מאמן לא משנה מאיזו שיטה שילמד אותך לנשום, להפעיל שרירי ריצפת אגן באופן מדויק ולא סתם לכווץ ישבנים, מישהו שילמד אותך להפעיל את המולטיפידוס, ריצפת אגן ורחב ביטני באופן מאוזן זה לא פשוט לישום אבל מכיוון שמדובר בשרירים אז אפשר לשפר ולחזק או לחליפין להרפות - רצועות אי אפשר אבל שרירים אפשר.
3) יש תרגילים כמו שכתבו לפי עם 90 המעלות במפרק הירך , אני אשמח לתת לך פרוט אם תירצי
תגלי מאיזה אזור את אז אני אתן לך הפניה אם תירצי למשהו שמתעסק עם הדברים שכתבי עד עכשיו
אל תזניחי , תשקיעי זה שווה את זה.
שירלי

כאבי גב

על ידי נעמה* » 27 ספטמבר 2006, 10:16

ממליצה ללכת לפיזיותרפיה (למען הגילוי הנאות אני פיזיותרפיסטית). לא מאמינה במתן תרגילים דרך האינטרנט. כל תרגיל שעוזר יכול לגרום גם נזק למקרה לא מתאים או בביצוע לא נכון.
בינתיים יכולה להמליץ על חימום האיזור. לרב כאב מלווה בכווץ שרירים הגרום עוד יותר כאב. חימום משחרר קצת את השרירים ועוזר (עוד יותר יחד עם האדוויל) לשבור את מעגל הכאב. אחרי שהאזור קצת יותר משוחרר נסי תרגילים של תנועתיות עדינה. תרגישי אם זה טוב לך (אם הכאב מתגבר, להפסיק מיד)

בפיזיותרפיה יש התייחסות לכאב הנוכחי והקלה עליו ויש התייחסות לטווח הארוך ע"י הדרכה לתרגול ולעיתים לשינוי הרגלים. ממליצה בחום על טכניקת אלכסנדר ופלדנקרייז. אם את לא מתחברת לאלה גם פילאטיס זה מצוין. בחלק ממכוני הפיזיותרפיה יש אפשרות להשתתף גם בחוגים כאלה.
אגב, בפיזיותרפיה גם עושים מניפולציות שהן אותם "קנקים" שמוציאים כירופרקטים. רק כמובן מתוך הסתכלות שונה על האדם.

כאבי גב

על ידי איתן_לרנר* » 27 ספטמבר 2006, 00:02

היי

ראשית כל , כדאי לגשת לאורטופד לברר ולשלול מצב פתלוגי . אני ממליץ בחום על שיטת פלדנקרייז , בה אני עוסק כבר שנים - שיטה שתלמד אותך לשפר את המודעות לאופן ואיכות השימוש שאת עושה בגופך ותנועותייך . אני יכול לתת לך שמות של מורים באזורך לשיעורים וטיפולים אישיים או קבוצתיים .
אם את מאזור תל אביב , אולי אוכל גם אני לעזור לך .

תרגישי טוב

איתן

כאבי גב

על ידי ספינה_טרופה* » 25 ספטמבר 2006, 15:20

לא בטוח שהאורתופד אידיוט ולא בטוח שכדאי לבקש צילום.
הצילום הוא באיזור של הבטן והאגן יש הרבה מבנים רגישים ועדינים שם שלא הייתי רוצה לקבל קרינה אם לא בטוח שיש צורך (בינהם רחם ושחלות ועוד איברים פנימים).

צילום יכול להראות כמה דברים בינהם בעיקר שבר. האם נפלת? האם יש סיכוי לשבר פתלוגי על רקע איבוד סידן? (שבר פתלוגי זה תמט של חוליה)
הוא יוכל להראות שהשרירים מתוחים ושכואב לך (את כבר יודעת שכואב לך, את לא צריכה בשביל זה צילום)
בנוסף הוא יוכל להראות שינויים ניווניים. זה יכול להיות חשוב, לכן חכי קודם.
האם לקחת אדוויל?
האדוויל מטרתו לשחרר את השרירים שמתוחים באיזור, כיון שיש מנגנון כאב.
מה פירוש?
יש כאב, השרירים נמתחים כי הם מקבלים מסר שיש חולשה באיזור ההוא. זה גורם ליותר כאב, כי יש יותר מתיחה של השרירים ובגלל שיש כאב השרירים נמתחים עוד יותר. עוד יותר כאב.
האדוויל מטרתו לשבור את מעגל הכאב.
למה נוצר הכאב? (יש סיבות רבות) אבל בעיקר בגלל חולשה בשרירי הגב והבטן.
חולשה שמתגברת בגלל הרמת משאות כבדים בצורה לא נכונה שמחלקת את העומס בצורה לא שווה על הגוף.

אם האדוויל לא עוזר, אז באמת כדאי לבדוק אם יש שינויים ניווניים ולעשות את הצילום, ולכן יתכן שהרופא צדק בכך שנתן לך קודם טיפול אנטי דלקתי (דלקת זה לא זיהום, אלא חיכוך שנוצר משימוש לא נכון שגורם לכאב ועוד תסמינים שונים).
אם זה עוזר,סביר להניח שיש לך חולשה בשרירי האיזור ואת צריכה לעשות תרגילים לחיזוק (יוגה, עיצוב הגוף, יציבה, פלדנקרייז וכו') וזאת כדי למנוע את תחילתו של מעגל הכאב הבא.
אם האדוויל לא עוזר צריך לחפש יותר לעומק כמו שינויים ניווניים, פריצת דיסק (לצורך זה צריך סי טי בדר"כ)

היו לי המון כאבים ובעיות גב, בסופו של דבר בלי התעמלות לא נפטרתי מהכאבים.

כאבי גב

על ידי יהללוך_מלאכים* » 25 ספטמבר 2006, 14:38

תודה רבה לכל המגיבות
בירוקרטייה מעצבנת שוללת ממני את האפשרות
לקבל עוד חוות דעת אצל אורטופד כי אני במעקב אצל האידיוט
אבל שינסו להתעסק איתי במיוחד שהכאב כל כך חד(-;
<זה הופך אותי לעצבנית הרבה יותר מהרגיל>
היום אני הולכת לדרוש צילום
מקווה שיגידו שאין כלום בצילום ואז אני יתפנה לטיפול אלטרנטיבי
תודה שוב ושנה טובה
<איזה מזל שדחיתי את הטיסה>

כאבי גב

על ידי נהר_זורם_ביניהם* » 25 ספטמבר 2006, 08:54

הי
רק עכשיו קראתי את הדף.
מקווה שיעבור מהר ותעמדי על הרגליים במהרה (תרתי משמע).

ממליצה בחום על אוסטיאופט
מצטרפת להמלצה על אוסיטאופט.
לאבא שלי הייתה בעייית גב ממש חמורה שגרמה לו ללכת ממש עקום במשך שנה
ומה שהציל אותו היה הטיפול של האוסטיאופט + תרגילים שהוא קיבל לעשות בבית, אותם הוא עושה עד היום.
עכשיו הוא כבר ממש בסדר (הולך ישר ומתפקד מעולה).

מחכה להתעדכן מה שלומך, וכמובן לראותך במהרה במחוזותינו.

ביי ונשיקות למלאכית.

נהר

כאבי גב

על ידי שרון* » 25 ספטמבר 2006, 08:41

לכל השוללים את הרפואה הקונבנציונלית, אני חוזרת על מה שאמרתי - לנצל את הרפואה כדי לקבל אבחון (צילום וכיו'..) אם נוגעים ומטפלים בטווינה, שיאצו (אני מטפלת בשיאצו ובכל זאת מרגישה חובה! לקבל אבחון קונבנציונלי קודם) בצורה לא נכונה זה יכול לגרום נזק בלתי הפיך. זה פשוט מסוכן ולא אחראי!! בפיזיוטרפיה של קופ"ח יש גם פלדנקרייס והרבה הפניות לרפואה משלימה (או עיקרית למי שרוצה, ואני בעד גם). אני ממליצה להתייחס במשקל המתאים או בשפה המשלימה במשקל ה"מאוזן" לשילוב שבין רפואה קונבציונלית ומשלימה.

כאבי גב

על ידי תמרוש_רוש » 25 ספטמבר 2006, 02:28

קודם לנצל את הרפואה הקונבנציונלית לשלול ואח"כ לחשוב על טיפול אלטרנטיבי
עדיף לעבוד במקביל.
אני מצטרפת להמלצות על טכניקת אלכסנדר. לאבא שלי זה הציל את הגב. כלומר, כל הסחוסים שלו כבר שחוקים עד העצם, אבל בזכות האלכסנדר הוא יכול להציב את הגוף שלו כך שהעומס ייפול על השרירים ולא על הסחוס, ואז גם ללכת לשוק, לצאת לטיולים ולקפץ על הרים.
מצד שני, זה התאים לו באופן מיוחד. יש אנשים שפחות מתחברים לזה. אז גם לפלדנקרייז יש שם טוב.

כאבי גב

על ידי ממליצה* » 25 ספטמבר 2006, 00:34

קודם לנצל את הרפואה הקונבנציונלית לשלול ואח"כ לחשוב על טיפול אלטרנטיבי
אני חושבת בדיוק הפוך.
חבל לטרוח. סתם כאב ראש מיותר.
רפואה אלטרנטיבית יכולה להיות (ובפרט במקרה הזה) הרפואה העיקרית שאיתה מתמודדים עם קשיים. לא חייבים לפנות ישר לקונבנציונלי.
אני בדעה שהרפואה הקונבנציונלית היא זו המשלימה, ולא להיפך.

כאבי גב

על ידי ממליצה* » 25 ספטמבר 2006, 00:31

טאו שיאצו. זה אפקטיבי מאד מאד.
נכון. מניסיון. לאחר מצב קשה עם בלטים דיסקליים.
מטפל מדהים באזור המרכז: עידו לוי - 8983661 - 052.
ואם מיכל שכתבה מעליי היא גם זו שטיפלה בי פעם כשעידו (המטפל הקבוע שלי) היה בחו"ל, אז היא נהדרת.

כאבי גב

על ידי שרון* » 24 ספטמבר 2006, 22:26

לבקש בדיקה יסודית מאורטופד, הקרנת כאבים וכיו' אולי צריך צילום ואח"כ לבקש הפנייה לפיזיוטרפיה. קודם לנצל את הרפואה הקונבנציונלית לשלול ואח"כ לחשוב על טיפול אלטרנטיבי - בפיזיוטרפיה יש מכשור חשמלי שמקל על הכאבים ואח"כ בצורה מבוקרת מלמדים אותך תרגילים. מנסיוני אי אפשר ללמוד מהאינטרנט ושוב מנסיוני אני לא חושבת שזה אחראי לבצע תרגילים מבלי שלמדת לבצע בצורה נכונה. את יכולה לגרום יותר נזק מאשר תועלת.

מסובלת אחת לשנייה בהצלחה

כאבי גב

על ידי גבעה_ירוקה* » 24 ספטמבר 2006, 22:10

לשכב על הגב על הרצפה,אפשר על שמיכה דקה, ולחבק ברכיים,עד שנרגע,סיבובי ברכייםלשני הצדדים,להפיל ברכיים מצד לצד,אפשר להשעין את הרגליים על קיר ולנוח,לאט,הכל לאט,כמה שזה פשוט זה מחולל קסמים,לעשות כמה פעמים ביום למשך כמה זמן שנעים וטוב,לא צריך המון,עד שרגוע בגב.וכשמתחיל שוב לכאוב לעשות עוד קצת,אני מציעה מתוך נסיון שלי כמורה ליוגה,כאבי גב מאד נפוצים אצל מי שלא מתחזק את הגוף.אבל כמובן שאם לא עובר צריך לבדוק כל מיני אפשרויות אחרות כמו שהציעו מעלי.

כאבי גב

על ידי במבי_ק* » 24 ספטמבר 2006, 21:05

כאבי גב

על ידי מיכל* » 24 ספטמבר 2006, 21:02

טאו שיאצו. זה אפקטיבי מאד מאד. לא כתבת איפה את גרה, אבל באתר של השיטה www.taoshiatsu.co.il יש רשימת מטפלים מוסמכים בכל הארץ. אם את רוצה פרטים נוספים תתקשרי אלי ואשמח להסביר לך. אני מטפלת בטאו שיאצו כבר 3 שנים (למדתי לפני זה גם שיאצו רגיל) וטיפלתי גם דרך קופת חולים בהרבה אנשים עם כאבי גב קשים מכל מני סוגים. זה באמת עוזר מאד. אני מיכל - 0548103085

כאבי גב

על ידי מתוקה_מתחילה_מחדש* » 24 ספטמבר 2006, 20:09

אוי הייתי בדיוק באותו מצב לפני שבועיים
כאבים נוראים בגב התחתון שהתחילו פתאום בלי שום התראה מוקדמת וכמותם לא חויתי מעולם. אחרי יומיים של סבל מתמשך שבהם לא יכולתי להיות בשום תנוחה ושום דבר לא עזר
החלטתי ללכת לרופא בעיקר כי חששתי שאלה הכליות שמציקות (כאבים בגב תחתון בצד שמאל) הרופא רשם לי כדורים אנטי דלקתיים ואחרי יומיים הכאב חלף. אני יודעת שזה מאוד לא באופן טבעי אבל זה עזר.
בכלל לא רציתי שמישהו יגע בי ולכן נמנעתי מללכת למדקר/כירופרקט אבל אם לא מפריע לך מגע כשכואב כל כך הייתי ממליצה על דיקור, שמעתי שזה עוזר פלאים.
תרגישי טוב

כאבי גב

על ידי מנסה_לעזור* » 24 ספטמבר 2006, 15:08

פעם הייתי רגע לפני זריקות לגב ורופא המשפחה נתן לי את העצה הבאה:
לשכב על הגב כך שיש 90 מעלות באגן ו-90 מעלות בברך. לא יותר ולא פחות - בדיוק 90 מעלות בכל זוית. אחרי שלושה ימים קמתי כמו חדשה. זו התארגנות לא פשוטה, בייחוד כשיש ילדים סביב, אבל שווה את המאמץ.
הנחתי על הריצפה בסלון מזרון ניצב לספה ואת הרגלים שמתי על כרית על הספה. לידי הכנתי את כל מה שהייתי יכולה לחשוב שאצטרך וקמתי אך ורק לשרותים. אפשר גם במיטה אם שמים שרפרף או כיסא קטן על המיטה.
תרגישי טוב(())

כאבי גב

על ידי חוט_השני* » 24 ספטמבר 2006, 02:24

אוי מתוקה,נשמע נורא.
ממליצה בחום על אוסטיאופט, קלוד אמסלם בת"א.
אבל באמת דבר ראשון כדאי לעשות צילום ואבחון כמו שצריך.
תרגישי טוב, נשיקות.

כאבי גב

על ידי ענת_גיגר* » 23 ספטמבר 2006, 21:21

אני ממליצה על טכניקת אלכסנדר (למדתי את זה כמה שנים). השיטה מטפלת באופן יסודי בשימוש שלנו בעצמנו, ומלמדת אותנו לאפשר שינוי בדפוסי היציבה, הפעולה והתנועה שלנו. לפעמים גם בדפוסי מחשבה. זה יותר לימוד מטיפול, ובאמת מדהים לגלות שאיזה שינוי זה מחולל. גם ברמה של כאבים בלתי נסבלים, פריצות דיסק וצרות דומות לשלך. יש הרבה מורים בארץ. אם את רוצה המלצות, בשמחה. (יש מורה טובה בנס ציונה).
שתרגישי טוב ושתהיה לך שנה טובה!

כאבי גב

על ידי אמא_של_מוגלי* » 23 ספטמבר 2006, 21:21

אפשר לטפל גם בפריצת דיסק, לא צריך להבהל. אם יש הקרנה של כאבים לאחת הרגליים, יש מצב שזאת פריצה. טיפול בטווינא עוזר מאד וטיפול רפלקסולוגי- אם הוא מאסיבי ממש, מסדר את הגב

כאבי גב

על ידי תמי_גלילי* » 23 ספטמבר 2006, 19:21

אולי כמה מההמלצות בדף כאבים ביד באופן ממוחשב יכולות לעזור לך. אני יכולה להפנות אותך למה שאני כתבתי, וגם פלדנקרייז עוזר במקרים רבים.

עוד משהו שיכול לגרום לכאבי גב באזור שציינת, מניסיוני, הוא בעיות מעיים. נסי לקחת פרוביוטיקה מאיכות טובה בכמויות גדולות מאוד (עשרות ביליוני חיידקים) במשך כמה ימים.

עוד המלצות בנושא בעיות מעיים יש בדף טיפול בקנדידה (גם שם כתבתי הודעה די ארוכה).

זה לא סותר את זה שצריך לנסות למצוא גם אורתופד או כירופרקטור שכן יבדוק אותך.

כאבי גב

על ידי יהללוך_מלאכים* » 23 ספטמבר 2006, 18:54

חייבת עזרה המלצה הצעה כל דבר
כבר 10 ימים שאני עם כאבי גב <נשמע באנלי לא?>
זהו שלא, זה כאבים שאני לא מכירה.
הכאב יושב בעיקר בגב התחתון בדיוק בחיבור של חלק גוף תחתון עם עליון
מן נקודה שבה יש את כל משקל הכבידה
כואב מאד במיוחד שאני הולכת מתכופפת, או שוכבת על הצד בתנוחת עובר
ו ב מ י ו ח ד שאני מרימה את המלאכית ששוקלת כבר 12 וחצי קילו (טפו טפו)
הייתי אצל רופא <אידיוט> אורטופד אלק אפילו לא בדק אותי
והוא אמר יש דלקת קחי אדוויל <דפוק אמרתי>
האמת אני לוקחת אדוויל אחרת אני ממש סובלת
מה עושים
אשמח לשמוע המלצות אולי כירופרקט או משהו בסגנון
אולי דיקור ,שיאצו ללכת שוב לרופא
אני מתה מפחד שזה פריצת דיסק
כל מי שיש לו משהו להגיד בעניין
שוט
כאן או בדף הבית
תודה מראש

כאבי גב

על ידי שירלי* » 09 ספטמבר 2005, 14:20

שכחתי להזכיר את הנשימה - בלי נשימה קשה מאוד לרווח את החוליות בגב ואין כמו נשימה לצלעות האחוריות כדי לשחרר כאב שמקרין מהמותן לרגלים.

כאבי גב

על ידי שירלי* » 09 ספטמבר 2005, 14:15

הסיפורים שלכם מרתקים לגבי איך שיקמתן את עצמכן , אפילו מעניין לשמוע איזה תרגילים עשיתן, אבל בעיקרון לפי מה שאני מבינה עם השנים יש בלאי בחוליות של עמוד השידרה אצל מי שלא משמר את התנועתיות של החוליות שלו ולא משנה באיזו שיטה או תרגילים הוא משתמש.
כשכבר מתחיל כאב ויש נזק מורגש אי אפשר לשפוט אף אחד עד כמה כואב לו ואיך הוא מתמודד עם זה , או לא מתמודד .
יש כאלה שמספיק להם להניע את עמוד השידרה לכול הכיוונים ויש כאלה שצריכים להתחיל ממש לשקם שרירי ריצפת אגן , רחב ביטני ומולטיפידוס לפני שמותר להם לעשות פשיטה או כפיפה בעמוד השידרה (תנועות שכול ילד קטן עושה בלי לחשוב אפילו ).
אני למדתי עם הזמן שאי אפשר לשפוט אף אחד על זה שהוא לוקח זריקה או כדור כדי להחליש את תחושת הכאב שהעצבים מעבירים מעמוד השידרה גם אין לי תובנות לגבי הקשר שבין עמוד השידרה למצב נפשי, יש לי רק את הכלים לעזור לבן אדם בצורה לא אלימה לחזור ולעשות את אותן תנועות בעמוד השידרה בצורה אדרגתית.
ומסתבר שזה בדרך כלל מה שעוזר במצב של כאבים ללמוד לעשות תנועות נכונות בלי מתחים מיותרים.

כאבי גב

על ידי חגית_ל* » 09 ספטמבר 2005, 05:16

אני כל הנערות שלי סבלתי מכאבי גב, אפילו הייתי פטורה מלסחוב כבד בצבא.

מאז שאני טבעונית - אין לי, אין לי, אין לי!!!! ואני סוחבת את הבנות עלי כבר שנים.

כאבי גב

על ידי אמא_לביאה* » 08 ספטמבר 2005, 22:23

מרגישה חייבת להידחף לפה ולספר ש
יש לי שלוש פריצות בחוליות התחתונות. כשזה פרץ, היתה לי רגל ימין כואבת ואז משותקת.
לא מזכירה את הכאבים המזעזעים בגב - אגן.
אחרי חודשיים וחצי של ייסורים והמלצה חמה של הרופאים לניתוח, נמאס לי.
קמתי בבוקר והתחלתי לתרגל בכאב רב תרגילים פיזיים, גופניים, בשילוב נשימות, תרגילים שנועדו לאיזון אנרגטי.
למחרת חזרתי לעבוד, לא רק שדרכתי על הרגל, גם יכלתי לקפוץ, לרוץ ולשבת (בהתלהבות אחרי חודשיים וחצי שכיבה ...)
מאז לא כואב לי חוץ מאחרי הלידות כשלקח לעצמות חודש לחזור למקומן.
משום מה נראה לי שהפעם זה לא יכאב למרות הלידה.
בקיצור: מעבר לכך שכאבי גב בהחלט מקורם בסיבות נפשיות, אנרגטיות, קיומיות שצריך לפתור,
אני מוכנה להציע עזרה למי שצריך .
ניתן לפנות אלי במייל/דפבית.

כאבי גב

על ידי אף_חצוף* » 08 ספטמבר 2005, 19:20

נראה לי שהוא היה אצל מדריך פילאטיס שאמר שאין הרבה שהוא יכול לעשות בשבילו, אבל זה היה די מזמן. אולי הגיע הזמן לנסות שוב.
תודה.

כאבי גב

על ידי שירלי* » 07 ספטמבר 2005, 17:18

אין לי המלצה על ירושלים אבל - פלאטיס או פלדנקריז , יוגה או כול התעמלות שעובדת על שרירים יציבתיים תעזור לו,
בלט זה התחלה של משהו, לפעמיםמרגישים טוב ואז מזלזלים ולא עושים התעמלות ולפעמים מרגישים איום ולוקחים כדור.
אני ממליצה (בתור מדריכת פלאטיס - stott pilates ) לחפש מורה טוב באזור שהוא גר ולהתחיל בפעמיים בשבוע בלי לותר לעצמו.
על כול תחושה של כאב לדוח למורה כדי שהמורה יחפש פיתרון לכול תרגיל שיש בו אפילו את הרגישות הקטנה ביותר במקום שבו הוא נפצע.
אני שמתי לב שלקוחות לא מדוחים לי על חוסר נוחות כי הם חושבים שזה בסדר ושהם צרכים לסבול את זה - זה לא נכון.
לכול תרגיל יש פיתרון (הקטנת טווחים וכו) ומדריך טוב יעזור כמו שצריך.
בהצלחה

כאבי גב

על ידי אף_חצוף* » 07 ספטמבר 2005, 11:29

מישהו שמע פעם על בלט דיסק, לא פריצת דיסק? האיש נפצע בתאונת דרכים, ואחרי הידרותרפיה, כירופרקט, ומרפאת כאב, הרופאים הקונוונציונליים די התייאשו ממנו. היום אחד הרופאים גם אמר לו שלא כדאי ניתוח כי הסיכון גדול מדי.
יש המלצות לטיפול אלטרנטיבי? דיקור רלוונטי כאן?

ואם יש המלצות בירושלים, מה טוב. :-)

כאבי גב

על ידי אביעד* » 04 אוגוסט 2005, 17:23

שלום לכולם!
אני אח של תמר ס (זה עם הפריצת דיסק...)
אני מטופל עכשיו בהידרותרפיה. רציתי לשאול אם מישהו מכם יודע אם זה עוזר אך ורק להרגעה או גם ממש מטפל בבעיה עצמה...

כאבי גב

על ידי תמר_ס* » 08 יולי 2005, 16:28

תודה מבקש להתחדש .
דווקא לא מכבי. נקווה שאולי היא עובדת גם עם לאומית. או שנמצא מישהו אחר טוב.

עירית לוי, זכית בכוכבית_
ללא ספק.

חזרה למעלה