על ידי תפילה_לאם » 30 ינואר 2016, 22:40
תודה על התשובות!
אפשר לשאול אותה, לדעתי.
אני לא בטוחה שהרמה השפתית שלה מאפשרת שיחה כזאת, אבל אני יכולה לבדוק. תודה על ההצעה הכאילו מובנת מאליה.
אבל האפשרויות האלו שרוצים לפתוח הן תמיד האפשרויות הכי מיינסטרימיות בעולם.
מבינה מה את אומרת, אבל הילדה חיה בחברה מיינסטרימית מסוג מסוים, אפילו הייתי אומרת: חברה שמקדשת את המיינסטרימיות שלה.
לילדה הזו יש את האפשרות לשחק ביחד.
לא לגמרי, כי אני בספק אם היא יודעת ליזום משחק משותף גם אם היא מעוניינת בו (אם כי לא בטוחה שאכן רוצה). וגם כי בסיטואציה של הפסקה בבית הספר נראה לי שאין לה האמצעים לשחק בסוג המשחקים שיודעת לשחק בו במשותף.
ועוד - אם המשחק המועדף עליה הוא משחק בבובות, ולדעת אִמהּ בהחלט יש מקום למשחק ממין זה גם בגיל מבוגר מהמקובל לחשוב, אז אולי זה רעיון טוב להרחיב את האופציות בתוך סוג המשחק הזה ולא להסתפק ביכולת שלה לשחק בהדדיות משחקים אחרים.
וכל עוד הילדה בבית ספר ולא בחינוך ביתי, ואת חלק מהמערכת, את מבוגר נדחף, שמשתמש בסמכות שלו, ומונע מהילדה לשחק כרצונה באותו רגע, שמפריע בעצם נוכחותו.
זה ברור לי, ומילותייך הדהדו בי עוד לפני שכתבת אותן כאן... לכן העליתי את השאלה פה, ולכן העליתי אותה עוד לפני כן באוזני מדריכת תחום התקשורת ובאוזני האם.
אבל זה לא נכון שהשעה השבועית שלי אתה תבטל את האפשרות לשחק לבד בלי לחשוש ממבוגר נדחף . מן הסתם בהקשרים אחרים (בבית, למשל) יש לה מרחב חופשי למשחק כרצונה, וגם אם לא - זה לא בגללי...
יונת, משפטי התנאי שכתבת מעניינים, כי בעצם התחלתי מלעבוד בשיתוף עם חברה (מתחלפת) מהכיתה, ובעקבות השיחה עם האם עברתי למשחק של שתינו בלבד.
אם ההתערבות היא מצד ילדים שרוצים לשחק איתה – אפשר.
הילדות מהכיתה שמחו לבוא לשחק בחדר (ע"ח שיעור בכיתה P-: ). הן ניסו לשחק עם הילדה, וכשהיא שקעה בענייניה ובתכניה, הן נואשו די מהר ושיחקו עם עצמן או אתי. אני מצאתי את עצמי בעמדת תיווך מתמדת: "הילה (נניח), חנה אמרה לך ש..." או "חנה, הילה לא שמה לב שדיברת אליה. אולי תתקרבי ותגידי לה שוב/ תראי לה/ תשימי לב שהיא מסתכלת עלייך", תיווך שאם בכלל עורר תגובה, ואם היא הייתה לעניין, החזיק מעמד לרגע קט בלבד.
כשרק אני משחקת, התיווך המתיש והסיזיפי הזה נחסך.
אני לא יודעת להכליל את עצמי תחת
אם ההתערבות היא מצד מבוגרים שרוצים לשחק איתה ומוכנים לקבל סירוב – גם בסדר.
או
אם ההתערבות היא ממישהו שלא באמת רוצה לשחק איתה, אלא רוצה משהו אחר – זה בעייתי בעיני.
וגם אם אפשר להכניס אותי לקטגוריה הראשונה מבין שתי אלה, אני לא בטוחה איך להגדיר סרוב. הילדה לא אומרת שאינה רוצה לשחק אתי. היא פשוט... לא ממש משחקת אתי.
אבל בפעם האחרונה היה משהו יפה (בעיניי):
שמתי לב עוד קודם, שהיא אינה מבינה שכשמשחקים בבובות, אפשר לגלם את דמות הבובה, לדבב אותה, להפעיל אותה. היא מחזיקה או מעמידה אותן, אומרת להן דברים, מצהירה הצהרות וכד'.
בובתי "פנתה" בדברים אל בובתה, וכששאלתי למה בובתה לא עונה, אמרה: "היא לא יכולה לדבר. היא רק בובה.", ואז הסברתי שאנחנו יכולים להציג בתפקיד הבובה.
אני חושבת שזה כן נכנס בשלום למסגרת "לפתוח אפשרויות" שאינה מעוררת אלרגיות.
תודה על התשובות!
[u]אפשר לשאול אותה, לדעתי.[/u]
אני לא בטוחה שהרמה השפתית שלה מאפשרת שיחה כזאת, אבל אני יכולה לבדוק. תודה על ההצעה הכאילו מובנת מאליה.
[u]אבל האפשרויות האלו שרוצים לפתוח הן תמיד האפשרויות הכי מיינסטרימיות בעולם.[/u]
מבינה מה את אומרת, אבל הילדה חיה בחברה מיינסטרימית מסוג מסוים, אפילו הייתי אומרת: חברה שמקדשת את המיינסטרימיות שלה.
[u]לילדה הזו יש את האפשרות לשחק ביחד.[/u]
לא לגמרי, כי אני בספק אם היא יודעת ליזום משחק משותף גם אם היא מעוניינת בו (אם כי לא בטוחה שאכן רוצה). וגם כי בסיטואציה של הפסקה בבית הספר נראה לי שאין לה האמצעים לשחק בסוג המשחקים שיודעת לשחק בו במשותף.
ועוד - אם המשחק המועדף עליה הוא משחק בבובות, ולדעת אִמהּ בהחלט יש מקום למשחק ממין זה גם בגיל מבוגר מהמקובל לחשוב, אז אולי זה רעיון טוב להרחיב את האופציות בתוך סוג המשחק הזה ולא להסתפק ביכולת שלה לשחק בהדדיות משחקים אחרים.
[u]וכל עוד הילדה בבית ספר ולא בחינוך ביתי, ואת חלק מהמערכת, את מבוגר נדחף, שמשתמש בסמכות שלו, ומונע מהילדה לשחק כרצונה באותו רגע, שמפריע בעצם נוכחותו.[/u]
זה ברור לי, ומילותייך הדהדו בי עוד לפני שכתבת אותן כאן... לכן העליתי את השאלה פה, ולכן העליתי אותה עוד לפני כן באוזני מדריכת תחום התקשורת ובאוזני האם.
אבל זה לא נכון שהשעה השבועית שלי אתה תבטל [u]את האפשרות לשחק לבד בלי לחשוש ממבוגר נדחף[/u] . מן הסתם בהקשרים אחרים (בבית, למשל) יש לה מרחב חופשי למשחק כרצונה, וגם אם לא - זה לא בגללי...
יונת, משפטי התנאי שכתבת מעניינים, כי בעצם התחלתי מלעבוד בשיתוף עם חברה (מתחלפת) מהכיתה, ובעקבות השיחה עם האם עברתי למשחק של שתינו בלבד.
[u]אם ההתערבות היא מצד ילדים שרוצים לשחק איתה – אפשר.[/u]
הילדות מהכיתה שמחו לבוא לשחק בחדר (ע"ח שיעור בכיתה P-: ). הן ניסו לשחק עם הילדה, וכשהיא שקעה בענייניה ובתכניה, הן נואשו די מהר ושיחקו עם עצמן או אתי. אני מצאתי את עצמי בעמדת תיווך מתמדת: "הילה (נניח), חנה אמרה לך ש..." או "חנה, הילה לא שמה לב שדיברת אליה. אולי תתקרבי ותגידי לה שוב/ תראי לה/ תשימי לב שהיא מסתכלת עלייך", תיווך שאם בכלל עורר תגובה, ואם היא הייתה לעניין, החזיק מעמד לרגע קט בלבד.
כשרק אני משחקת, התיווך המתיש והסיזיפי הזה נחסך.
אני לא יודעת להכליל את עצמי תחת
[u]אם ההתערבות היא מצד מבוגרים שרוצים לשחק איתה ומוכנים לקבל סירוב – גם בסדר.[/u]
או
[u]אם ההתערבות היא ממישהו שלא באמת רוצה לשחק איתה, אלא רוצה משהו אחר – זה בעייתי בעיני.[/u]
וגם אם אפשר להכניס אותי לקטגוריה הראשונה מבין שתי אלה, אני לא בטוחה איך להגדיר סרוב. הילדה לא אומרת שאינה רוצה לשחק אתי. היא פשוט... לא ממש משחקת אתי.
אבל בפעם האחרונה היה משהו יפה (בעיניי):
שמתי לב עוד קודם, שהיא אינה מבינה שכשמשחקים בבובות, אפשר לגלם את דמות הבובה, לדבב אותה, להפעיל אותה. היא מחזיקה או מעמידה אותן, אומרת להן דברים, מצהירה הצהרות וכד'.
בובתי "פנתה" בדברים אל בובתה, וכששאלתי למה בובתה לא עונה, אמרה: "היא לא יכולה לדבר. היא רק בובה.", ואז הסברתי שאנחנו יכולים להציג בתפקיד הבובה.
אני חושבת שזה כן נכנס בשלום למסגרת [u]"לפתוח אפשרויות"[/u] שאינה מעוררת אלרגיות.