יצירות דיסטופיות

שליחת תגובה

יש קשר הדוק בין שכל ישר ודרך ארץ.
קוד אישור
הזן את הקוד בדיוק כפי שהוא מופיע. כל האותיות הן אותיות גדולות.
סמיילים
|יד1| |תינוק| |בלונים| |אוף| ;-) :-] |U| |נורה| |עוגה| |גזר| |אפרוח| 8-) :'( {@ :-) |L| :-D |H| ((-)) (()) |יש| |רעיון| {} |#| |>| |שקרן| >:( <:) |N| :-0 |תמר| :-S |מתנה| |<| :-( ZZZ :-| |*| :-/ :-P |עץ| |!| |-0 |Y| :-9 V :D :) ;) :( :o :shock: :? 8-) :lol: :x :P :oops: :cry: :evil: :twisted: :roll: :!: :?: :idea: :arrow: :| :mrgreen: :geek: :ugeek:

BBCode פעיל
[img] פעיל
[url] פעיל
סמיילים פעילים

צפיה מקדימה של הנושא
   

הרחב תצוגה צפיה מקדימה של הנושא: יצירות דיסטופיות

יצירות דיסטופיות

על ידי עוברת_אורח* » 26 ינואר 2012, 00:59

Never let me go של קזואירי אישיגורו

יצירות דיסטופיות

על ידי ירושלמית* » 25 ינואר 2012, 13:37

יצא לכם לקרוא את "משחקי הרעב"? זו טרילוגיה לבני נוער, מרתקת וכתובה היטב. בת ה-12 שלי לא מפסיקה לקרוא. קצת עצוב לי שנחשפת לרעיונות ועולמות כאלו כבר בגילה, אבל א.לפחות היא קוראת ו-ב. מאפשר לנו לדבר על חלופות לעולמנו, לאורח חיינו, ונותן "פרופורציות" לצרות שלנו.

יצירות דיסטופיות

על ידי תמרי* » 23 נובמבר 2010, 11:40

יצירות דיסטופיות

על ידי תמרי* » 23 נובמבר 2010, 11:39

וגם זה נקרא לי, קצת קשור

יצירות דיסטופיות

על ידי תמרי* » 02 נובמבר 2010, 09:42

זה ממש מצחיק אותי, ולא בציניות כפי שזה נקרא

יצירות דיסטופיות

על ידי תמרי* » 02 נובמבר 2010, 09:04

ובהסטוריית ההשאלות אני היחידה שאי פעם שאלה אותם (-: זה ממש מצחיק!

יצירות דיסטופיות

על ידי לוטם_מרווני* » 02 נובמבר 2010, 00:23

ובכלל, הספריה שלנו מאוד מוגבלת בספריהּ (של אורסולה), למרות שבמד"ב / פנטזיה דווקא יש שם לא מעט. הגעתי למסקנה שזה תודות להעדפותיהן של הספרניות...
גם אצלנו. יש רק 3 אורסולה בכפר תבור:-) כולם אצלי כרגע, שניים פעם שנייה ובהסטוריית ההשאלות אני היחידה שאי פעם שאלה אותם.

יצירות דיסטופיות

על ידי תמרי* » 01 נובמבר 2010, 19:54

ובכלל, הספריה שלנו מאוד מוגבלת בספריהּ (של אורסולה), למרות שבמד"ב / פנטזיה דווקא יש שם לא מעט. הגעתי למסקנה שזה תודות להעדפותיהן של הספרניות...

יצירות דיסטופיות

על ידי תמרי* » 01 נובמבר 2010, 19:52

עבר המון זמן מאז קראתי ספר באנגלית להנאתי. אני אחפש אותו. מי מוכן להשאיל לי?

יצירות דיסטופיות

על ידי יונת_שרון* » 01 נובמבר 2010, 16:55

אם כבר לה גווין, אני אוהבת מאוד את Always Coming Home שלמיטב ידיעתי לא תורגם. אבל אם רוצים לייסד ספר פולחן לבאופן -- זהו הספר.

יצירות דיסטופיות

על ידי לוטם_מרווני* » 01 נובמבר 2010, 15:10

יש גם את מעבר לעלטה, גם של לה גווין

יצירות דיסטופיות

על ידי לוטם_מרווני* » 01 נובמבר 2010, 15:10

יש גם את העלטה, גם של לה גווין

יצירות דיסטופיות

על ידי טלי_מא* » 01 נובמבר 2010, 13:16

אורסולה, זה השטח של יונת שרון. אני לא נכנס לה לטריטוריה
D-:

יצירות דיסטופיות

על ידי תמרי* » 01 נובמבר 2010, 13:12

ראיתי הבוקר בעיתון כתבה בכלכליסט על התערוכה Future Perfect .
לא הצלחתי למצוא את הכתבה עצמה ברשת. התערוכה מתבססת על תהליכים מחקריים בחברה, שמטרתם תמיד בתחילה טובה .

יצירות דיסטופיות

על ידי 1984* » 01 נובמבר 2010, 00:18

אורסולה, זה השטח של יונת שרון. אני לא נכנס לה לטריטוריה :-)

יצירות דיסטופיות

על ידי נקודות_ורודות_אגדיות* » 31 אוקטובר 2010, 23:06

ויש גם את המנושל של אורסולה (לה - גווין) המלכה. מכירים?
לא. לא מכירה.

יצירות דיסטופיות

על ידי נקודות_ורודות_אגדיות* » 31 אוקטובר 2010, 23:02

וואו, איזה ספר, עולם חדש מופלא .מזעזע דווקא בגלל שהשליטה בהמונים נעשית לא בכוח אלא בהרגעה.
ספר מזעזע לחלוטין.
מהווה תמרור אזהרה לכל מיני חוליים אפשריים, אם כי קשה לעצור תהליכים מחקריים בחברה, שמטרתם תמיד בתחילה טובה (כמו חקר הגנום, שיבוט וכדומה).

יצירות דיסטופיות

על ידי תמרי* » 31 אוקטובר 2010, 13:39

1984 , בוודאי!
ויש גם את המנושל של אורסולה (לה - גווין) המלכה. מכירים?

יצירות דיסטופיות

על ידי 1984* » 28 אוקטובר 2010, 15:29

מזעזע דווקא בגלל שהשליטה בהמונים נעשית לא בכוח אלא בהרגעה.
כמו במציאות שלנו, באמצעות צרכנות אינטנסיבית, תעשיית "הבידור", כוכב נולד להישרדות, כדורי הרגעה ונוגדי דיכאון ושאר ירקות מטשטשי מודעות. המציאות, זו הדיסטופיה האולטימטיבית! :-)

יצירות דיסטופיות

על ידי תמרי* » 28 אוקטובר 2010, 10:15

וואו, איזה ספר, עולם חדש מופלא .מזעזע דווקא בגלל שהשליטה בהמונים נעשית לא בכוח אלא בהרגעה.

יצירות דיסטופיות

על ידי 1984* » 02 אוגוסט 2010, 20:05

אחלה :-)

דיסטופיה הולכת טוב עם מחאה.

יצירות דיסטופיות

על ידי פלונית* » 31 יולי 2010, 09:57

יצירות דיסטופיות

על ידי עולם_חדש_מופלא* » 28 יולי 2010, 22:48

ההבדל המהותי בעיני בין סרט אסונות לדיסטופיה דיסאוטופית הוא המסר
מוסיפה: גם הצורה בה המסר מועבר. יש את כל עניין הציניות/הלעגה של המציאות.
אני לא יודעת אם זה הכרח בהגדרה, אבל מבחינתי זה חלק חשוב.

יצירות דיסטופיות

על ידי פלוני_אלמונית* » 28 יולי 2010, 21:54

מה עם סדרות הנוער בטלוויזיה? הייתה פעם סדרה בריטית 'אבירי האל', על חברה אפלה כזאת עם איזה מלך שהיה האחרון בשושלת וגדל בלי לדעת את זה, יצא למסע, נרדף וכו'. היו עוד כמה.

יצירות דיסטופיות

על ידי 1984* » 28 יולי 2010, 16:55

גם זו יצירה דיסטופית: הרס הכפר אלעראקיב.

יצירות דיסטופיות

על ידי 1984* » 28 יולי 2010, 04:40

_לא מזמן ראיתי איזה סרט על משהו כמו עידן הקרח שתוקף באופן פתאומי את כל צפון אמריקה.
(נדמה לי שאיזה גל ענק הציף בבת אחת את כל ניו -יורק ואז קפא, ואנשים ניסו בכל כוחם להגיע לחלק החם בדרום, אך הרבה מתו. זה מה שאני זוכרת)._
Day After Tomorrow - http://www.youtube.com/watch?v=JQDSAiPiEDU

ההבדל המהותי בעיני בין סרט אסונות לדיסטופיה דיסאוטופית הוא המסר: הדיסטופיה משמשת כתמרור אזהרה, מעין נבואת זעם ותוכחה על מעשיו הנלוזים של האדם וסרט האסונות לעומתה רק תופס טרמפ, ממסחר את האסונות לכדי מכונת בידור וכסף כמו בסרטון הזה עם סצנת הצונמי שמתחילה בדקה ה-02:41 : http://www.youtube.com/watch?v=cyzWdR7H ... re=related
ויש את החגיגה המקברית הזו: http://www.youtube.com/watch?v=Lsv0TZm5 ... re=related
או פגיעה של מטראור אימתני בכדוה"א: http://www.youtube.com/watch?v=fLzcpg-e ... re=related

יצירות דיסטופיות

על ידי אהבת_עולם* » 27 יולי 2010, 16:09

תגידו, סרטי אסונות זה גם קשור?

לא מזמן ראיתי איזה סרט על משהו כמו עידן הקרח שתוקף באופן פתאומי את כל צפון אמריקה.
(נדמה לי שאיזה גל ענק הציף בבת אחת את כל ניו -יורק ואז קפא, ואנשים ניסו בכל כוחם להגיע לחלק החם בדרום, אך הרבה מתו. זה מה שאני זוכרת).
זה היה מלחיץ.

מישהו יודע במה מדובר?
זה גם סרט דיסטופי?

יצירות דיסטופיות

על ידי אהבת_עולם* » 27 יולי 2010, 16:05

לא יודעת למה יש משהו שמושך אותי בסרטים של 'סוף העולם'.
שזה מצד אחד מפחיד ומצד שני פחד מתוק.
(כך הרגשתי למשל כשצפיתי בסצינה של הפצצה מהסרט 'היום שאחרי' בעקבות הקישור של '1984').

(לעומת זאת, סרטים על חברות אפלות - רק מפחידים אותי. אין שם שום מתיקות בתוך הפחד).

יצירות דיסטופיות

על ידי אהבת_עולם* » 27 יולי 2010, 16:02

אני זוכרת שגם אני בכיתי מאוד אחרי שצפיתי בסרט 'בנשוב הרוח'.

יצירות דיסטופיות

על ידי אפרת_נ* » 27 יולי 2010, 15:25

אה, ותודה אהבת, כמובן {@

יצירות דיסטופיות

על ידי אפרת_נ* » 27 יולי 2010, 15:05

הי נקודות
כמובן שקראתי את כולם וגם ראיתי את הסרט לפחות פעמיים.
יתכן שהזכרון העז שנותר בי מ"בנשוב הרוח" קשור לעובדה שהייתי בת 18 (לפני 14 שנים) ושלא ידעתי שזה מה שמצפה לי (בסינמטק היה "פסטיבל אנימציה")
עדיין, ממה שאני זוכרת, דווקא העדינות של הסרט והנאיביות של הגיבורים "עבדו" עליי הרבה יותר מהמציאות הנוראית המתוארת בטקסטים האחרים

יצירות דיסטופיות

על ידי אהבת_עולם* » 27 יולי 2010, 14:45

רציתי רק לאמר: |Y| וכמובן תודה

תודה נקודות.
תמיד נעים שמישהו שם לב. :-)

יצירות דיסטופיות

על ידי נקודות_ורודות_אגדיות* » 27 יולי 2010, 11:55

_מי עשה את התקציר בתחילת הדף?
אני.
למה?_
רציתי רק לאמר: |Y| וכמובן תודה @}

לאפרת נ
צר לי שככה זה השפיע עלייך. אולי את לא מאלה שיכולים להתמודד עם נושאים כאלה ולא צריכה לראות באמת את הז'אנר הזה. לא אומרת את זה מתוך התנשאות אלא להפך - מתוך הערכה עמוקה לסופר רגישות שלך. יש לי בת משפחה קרובה ומאוד אהובה ,שהיא כמוך והיא לא רואה גם דברים מסוג זה. אם לא קראת את הספרים שהומלצו פה בתחילת הדף (עולם חדש מופלא ו-1984) אז בשום אופן אל תתקרבי לזה כי זה יותר גרוע מהסרט שצפית בו (תאמיני או לא...) לעומת זאת מאוד מאוד ממליצה לך לראות את 'מלאכים בשמי ברלין' - סרט מופלא ומרגש וכפי שכתבתי הוא ממש לא מהז'אנר של דיסוטופיה - הוא פשוט מתקשר לי לדף מפני שהוא עוסק בבסיס הווית הקיום אבל הוא מביא השקפת חיים כל כך אופטימית ומרגשת.

יצירות דיסטופיות

על ידי אהבת_עולם* » 27 יולי 2010, 11:51

"דיס-אוטפיה" זה פשוט שעטנז.

עד כמה שידוע לי, גם 'פוליאמוריה' היא שילוב של יוונית ולטינית ('פולי' - הרבה ביוונית, 'אמור' - אהבה בלטינית).
וזה דווקא תפס טוב.

יצירות דיסטופיות

על ידי יונת_שרון* » 27 יולי 2010, 11:21

פלוני ואהבת, אתם מוזמנים לבדוק בעצמכם. dys ו-utopia זה יוונית, ואילו dis זה לטינית. "דיס-אוטפיה" זה פשוט שעטנז.

יצירות דיסטופיות

על ידי פלוני_אלמונית* » 27 יולי 2010, 10:42

_אז האם כל העשרות אלפים האלה טועים, או שבכל זאת, גם זוהי צורה לגיטימית?
  1. 7 מיליון דיסטופיה לעומת 30 אלף דיסאוטופיה – ה-30 אלף טועים._
כ-6 מיליון חינוך מוסדי לעומת אולי 500 חינוך ביתי - אז המיעוט לא תמיד טועה. בטוח שבענייני לשון הרוב (או הממסד) קובע?

יצירות דיסטופיות

על ידי אפרת_נ* » 27 יולי 2010, 10:16

  • אזהרה!!!-
לכל מי שמתכוון בעקבות ההמלצות החמות והקישורים פה בדף לצפות בסרט "בנשוב הרוח"
זה אחד הסרטים הכי עצובים ומחרידים שראיתי בחיי
סרט מעולה אבל לא הייתי לוחצת על הקישור ככה תוך כדי הכנת ארוחת צהריים או בזמן הנקה. צריך הכנה.
אני בכיתי שעות. ולא יכולה לצפות בזה שוב...

יצירות דיסטופיות

על ידי אהבת_עולם* » 26 יולי 2010, 23:59

dys זה מיוונית, והמשמעות היא "רע" (אומשהו קרוב לזה. dis זה מלטינית, והמשמעות היא להפריד או לשלול.

אה, תודה יונת.
ועכשיו אני גם מבינה יותר טוב.
בתוצאות באנגלית שמצאתי - היו הרבה דיסטופיה שכתובות כך dystopia.
אבל כפי שאמרתי היו גם כמה עשרות אלפי 'דיסאוטופיה' שכתובות כך disutopia. (עם dis ולא עם dys).

וזה באמת תואם את המחשבות שהיו לי קודם.
אם dys זה 'רע' זה מתאים ל'דיסטופיה' - מקום רע.
ו-dis שמשמעותו שלילה מתאים ל'דיסאוטופיה' - שזה ההפך מאוטופיה.

(ואני עדיין בספק אם אכן זו טעות, או אפשרות לגיטימית נוספת, אך פחות מקובלת.
איפה מבררים דברים כאלה?)

**********

מי עשה את התקציר בתחילת הדף?

אני.
למה?

יצירות דיסטופיות

על ידי יונת_שרון* » 26 יולי 2010, 22:40

אז האם כל העשרות אלפים האלה טועים, או שבכל זאת, גם זוהי צורה לגיטימית?
  1. 7 מיליון דיסטופיה לעומת 30 אלף דיסאוטופיה -- ה-30 אלף טועים.
האם יש הבדל בין תחילית dys לתחילית dis מבחינת המשמעות?
dys זה מיוונית, והמשמעות היא "רע" (אומשהו קרוב לזה. dis זה מלטינית, והמשמעות היא להפריד או לשלול.

יצירות דיסטופיות

על ידי נקודות_ורודות_אגדיות* » 26 יולי 2010, 22:02

מי עשה את התקציר בתחילת הדף?

יצירות דיסטופיות

על ידי אהבת_עולם* » 26 יולי 2010, 21:41

ודרך אגב, האם יש הבדל בין תחילית dys לתחילית dis מבחינת המשמעות?

יצירות דיסטופיות

על ידי אהבת_עולם* » 26 יולי 2010, 21:40

אהבת, אין דבר כזה "דיסאוטופיה".

כן, בגוגל ראיתי שרוב התוצאות אכן מתאימות למונח 'דיסטופיה'.

יחד עם זה, ראיתי גם כמה עשרות אלפי תוצאות שמתאימות ל'דיסאוטופיה' (גם באנגלית).
אז האם כל העשרות אלפים האלה טועים, או שבכל זאת, גם זוהי צורה לגיטימית?

יצירות דיסטופיות

על ידי יעלי_לה » 26 יולי 2010, 18:58

אז ככה,
הסרט מציג מציאות אורווליאנית כזאת של שלטון המידע והביורוקרטיה, זה לא אמור להתרחש בעתיד אלא "איפה שהוא במאה ה-20" והטכנולוגיה מיוצגת מיושנת אפילו יחסית לזמן שבו זה נעשה (1984), המון מהרעות החולות של התרבות המודרנית מוקצנות מאוד (ניתוחים פלסטיים לדוגמה)
מעשי טרור נגד השלטון הפולשני הזה הם עניין שבשגרה
הגיבור הוא בורג קטנטן במערכת, לא ממש אוהב את מה שקורה אבל לא מביע שום התנגדות, עד ש...
יום אחד הוא נתקל בבחורה שנראית כמו מישהי שמופיעה בחלומות שלו ומגלה שהיא טרוריסטית...

נורא אהבתי את הסרט כשהייתי נערה, היום אני לא כל כך זוכרת מה הוא אומר תכלס, בגלל זה שאלתי אם מישהו מכיר - קיוויתי שתזכירו לי :-) :-P
כיאה לסרטים דיסטופיים, השפה הוויזואלית מאוד חזקה, וזה מה שאני בעיקר זוכרת מהסרט...

יצירות דיסטופיות

על ידי עולם_חדש_מופלא* » 26 יולי 2010, 18:40

מכירים את "ברזיל" של טרי גיליאם?
אני רק זוכרת שראיתי, ושהאווירה של הסרט היתה הזויה.
אני לא מצליחה לזכור שום דבר חוץ מזה...
מצטרפת לבקשה של נקודות

יצירות דיסטופיות

על ידי יעלי_לה » 26 יולי 2010, 15:06

מכירים את "ברזיל" של טרי גיליאם?

יצירות דיסטופיות

על ידי V_for_Vandetta* » 26 יולי 2010, 14:32

נדמה לי שאני ואת בפוסט-אפוקליפסות. את באה?
:-)

יצירות דיסטופיות

על ידי Oryx_and_Crake* » 26 יולי 2010, 14:30

גם אני פה! ואולי אתקשר לידידי for Vandetta שיצטרף לחגיגה.

יצירות דיסטופיות

על ידי 1984* » 26 יולי 2010, 01:36

_אולי מישהו שמבין יכול לחדד:
יש הבדל בין יצירות דיסטופיות לפוסט-אפוקליפסות?_
אלו הם חידודי ניואנסים דקים.

אך מעבר להגדרות, מה שחשוב בעיני היא התכלית, והיא להאיר את עיננו לגבי מה שקלוקל בחברה, על מנת שנתקן. מה שגם ניתן לכנות ביקורת חברתית. אמצעי נוסף למטרה זו היא הסאטירה, שדוגמה אליה קישרתי קודם, עם הספר "בזכות השגעון".

ולגבי "היום שאחרי", הנה קטע הפצצה: http://www.youtube.com/watch?v=7VG2aJyI ... re=related

יצירות דיסטופיות

על ידי דניאלה* » 25 יולי 2010, 20:54

אולי מישהו שמבין יכול לחדד:
יש הבדל בין יצירות דיסטופיות לפוסט-אפוקליפסות?
אני חובבת את שניהם אבל למשל when the wind blows הוא יותר פוסט אפוקליפסה,
ואם כך... אפשר להוסיף גם את הסרט "היום שאחרי"
(נדמה לי שזה שמו, לא מהגל של סרטי האסונות של השנים האחרונות אלא סרט משנות השמונים
על היום שאחרי שואה אטומית),
וכמובן את הספר המעולה "הדרך" מאת קורמק מקארתי.

יצירות דיסטופיות

על ידי ניצן_אמ* » 25 יולי 2010, 20:26

יונת, יצא לך ששם הדף הוא "דיסוטופיות" ולא "דיסטופיות". זה מה שהתכוונת אליו?

יצירות דיסטופיות

על ידי מ_י* » 25 יולי 2010, 19:18

חובבי עולם חדש ומופלא וגם מי שלא - ממליצה מאד לקרוא את בידור עד מוות של פוסטמן, שמתייחס לספר.
הוא מסביר מדוע הטלביזיה היא רעה חולה, ודווקא לא בחלקים של הבידור אלא בחלקים בהם היא מתיימרת, כביכול, להיות רצינית ו"ללמד".
בקשר לעולם חדש מופלא הוא מסביר שמה שקורה היום יותר דומה לזה מאשר ל1984: היום מסממים את ההמונים בבידור-להמונים.
ספר מאיר עיניים.

ואגב, למה מרד הנפילים דיסטופי? בעיני - אוטופיה (טוב, הפרק של אטלנטיס. לגבי יתר הפרקים נראה לי שמתארים פחות או יותר את מה שקורה...)

יצירות דיסטופיות

על ידי עולם_חדש_מופלא* » 25 יולי 2010, 13:14

גם אני אוסיף קישור. די מעניין.
יש שם לינקים לעוד כל מיני יצירות דיסטופיות (למאמרים עליהן)
http://www.e-mago.co.il/Editor/fantasy-1522.htm

יצירות דיסטופיות

על ידי אנונימי » 25 יולי 2010, 12:53

הנה כתבה על אלדוס האקסלי
כנראה שכל הדיבורים פה עליו הם לא סתם...
יצא עכשיו תרגום לעיברית לספר שלו: אי
המליצו לי עליו בחום

יצירות דיסטופיות

על ידי יונת_שרון* » 25 יולי 2010, 07:40

אהבת, אין דבר כזה "דיסאוטופיה". המלה היא דיסטופיה. שיניתי בהתאם.

יצירות דיסטופיות

על ידי עולם_חדש_מופלא* » 25 יולי 2010, 00:52

הסרט "בנשוב הרוח"
זה מה שהתכוונתי!
למי שלא מסתדרת עם אנגלית- יש לי אותו בוידאו עם תרגום. ברמת גן.

יצירות דיסטופיות

על ידי 1984* » 25 יולי 2010, 00:31

הסרט "בנשוב הרוח":
קטע הפצצה האטומית: http://www.youtube.com/watch?v=ntI-7vR2zRs
כל הסרט בחלקים, החל מהראשון: http://www.youtube.com/watch?v=6EbsrJuA ... re=related

יצירות דיסטופיות

על ידי 1984* » 25 יולי 2010, 00:18

סקירה נאה עשית בראש הדף. אך שמתי לב שכמה מההגדרות הדיסאוטופיות חופפות לאלו של הפאשיזם

יצירות דיסטופיות

על ידי 1984* » 25 יולי 2010, 00:15

_אנגלית מרתיעה אותי.
אולי את יכולה קצת לפרט, או להגיד בכמה מילים למה הייתה כוונתך?_

הבאתי את הקישור בתגובה לדבריה של עולם חדש מופלא:

_אז אולי עדיף להיות לא בריא...
(ואם היינו מקשיבים לכל ההגדרות שהם, היינו כולנו הורים מזניחים ותמהונים.
יש יתרונות בכוס המלאה, ויש גם בכוס הריקה.
אני מאמינה שכדאי לקבל באהבה את שני סוגי המחשבה._

באותו ספר מ-1509, שנכתב ע"י ארסמוס, שהיה גם ידיד קרוב של תומס מור מחבר ה"אוטופיה" שדנו בה לעומק ולרוחב, המחבר מציג בעצם ביקורת חברתית. ומהי דיסטואופיה אם לא ביקורת חברתית? כך שהכל מתחבר. הוא משתמש בדמותה של אלת השיגעון כדי "לשחוט" את מנהגי התקופה, ולהציג אותם בקלקלתם. כמו דיסאוטופיה, רק עם הומור.

יצירות דיסטופיות

על ידי נקודות_ורודות_אגדיות* » 24 יולי 2010, 23:37

עוד סרט:
Baraka (1992) directed by Ron Fricke

יצירות דיסטופיות

על ידי אהבת_עולם* » 24 יולי 2010, 19:17

אוקיי, הנה העברתי הכול מהדף של עולם חדש מופלא.

הייתה ההצעה המחלקה הדיסאוטופית.
וכמו כן,
אפשרויות ל-חזונות דיסאוטופיים / חברות דיסאוטופיות / ו- יצירות דיסטופיות.

אני מקווה שבחרתי בסופו של דבר שם מדויק ונהיר.

אפשר כמובן לשנות אם יהיה צורך,
אך רציתי קודם כל להעביר את הדיון מהדף של עולם חדש מופלא, שכבר התפתח יותר מדי מכדי לתפוס שם מקום.

*************

כמו כן,
היה דיון אם המילה 'דיסאוטופיה' גם היא נכונה,
וכיוון שהתרשמתי שכן, העדפתי לכתוב 'דיסאוטופיה' ולא 'דיסטופיה'.

אם יש הסתייגות משמעותית, נשקול שוב את העניין.

יצירות דיסטופיות

על ידי אהבת_עולם* » 24 יולי 2010, 18:54

_בזכות השגעון: http://en.wikipedia.org/wiki/[po]The Praise of Folly[/po]
שימי לב לקשר שלו עם תומס מור, מחבר ה"אוטופיה"._

1984, אנגלית מרתיעה אותי.
אולי את יכולה קצת לפרט, או להגיד בכמה מילים למה הייתה כוונתך?

יצירות דיסטופיות

על ידי אהבת_עולם* » 24 יולי 2010, 18:50

ערכתי קצת את ההודעה שלי.

יצירות דיסטופיות

על ידי 1984* » 24 יולי 2010, 18:38

בזכות השגעון: http://en.wikipedia.org/wiki/[po]The Praise of Folly[/po] :-)
שימי לב לקשר שלו עם תומס מור, מחבר ה"אוטופיה"... איזו הצטרפות מקרים מופלאה, הא?

יצירות דיסטופיות

על ידי נקודות_ורודות_אגדיות* » 24 יולי 2010, 18:36

שאף אחד לא ירדים אותנו פה עם מוסיקת סופרמרקט, אנחנו על המשמר (-;

יצירות דיסטופיות

על ידי אהבת_עולם* » 24 יולי 2010, 18:34

_עד כמה שהיוונית שלי מגעת, רק דיסטופיה נכון.
("טופיה" זה מקום, "דיס" זה רע, ו"או" זה אין.)_

ובכן, בדקתי בוויקיפדיה בקשר למונח אוטופיה, שאותו המציא תומאס מור, וכך כתוב שם:
מור עצמו ביאר את השם אוטופיה, וכתב שגזר אותו משורשים יווניים באופן שאפשר יהיה לפרשו בשני אופנים: Eutopia - "מקום טוב", או "Outopia" - "שום-מקום" ("מקום שאינו קיים").

כלומר -
באופן אחד מפורש 'טופיה'

מקום, 'או' (Eu)

טוב - כלומר 'מקום טוב'.
ובאופן אחר מפורש 'טופיה'

מקום, 'או' (Ou)

אין - כלומר 'אין מקום' (מקום שלא קיים).
ושני הפירושים נכונים.

עכשיו, 'דיס' לפי המילון, משמעו 'שלילה, ביטול, הפרעה'.

לכן, נראה לי שצריכות להיות שתי הצורות - גם 'דיסטופיה' וגם 'דיסאוטופיה' נכונות.

שכן:
'דיסטופיה' = מקום רע (כש'דיס' משמש לביטוי משהו שלילי, רע)
ו'דיסאוטופיה' = ההפך מ'אוטופיה' - ההפך מ'מקום טוב' (כש'דיס' משמש לשלילת/ביטול משמעות)

************

וכיוון שלמרות משחק המילים בין 'מקום טוב' לבין 'אין מקום', שהכוונה שבו היא 'מקום טוב שלא קיים',

נדמה לי שההיפוך של זה מנסה לומר את ההפך מ'מקום טוב', ולא את ההפך מ'מקום שלא קיים'.
כי גם 'המקום הרע' שבחזונות הדיסטופיים - הוא מקום שלא קיים, ולא בטוח שיהיה קיים (למרות התחזיות השחורות של החוזים אותו. זה הרי לא מוכח שבהכרח כך יקרה).

אז אם אנחנו מחפשים את ההפך ל'אוטופיה' - נראה לי ש'דיסאוטופיה' ישקף יותר טוב את ההפך,
שזה לא סתם 'דיסטופיה' - מקום רע,
אלא 'דיסאוטופיה' - ההפך מאוטופיה, ההפך ממקום טוב.

ובמיוחד עבור אנשים שלא מתמצאים בתחום, אבל כן מכירים את המונח 'אוטופיה' - השימוש במונח 'דיסאוטופיה' יהיה נהיר יותר.

זה להבנתי.

************

כמו כן,
לפי חיפוש בגוגל, נראה שהשימוש במילה 'דיסאוטופיה' גם הוא מאוד נפוץ.
}}

יצירות דיסטופיות

על ידי עולם_חדש_מופלא* » 24 יולי 2010, 17:14

אז אולי עדיף להיות לא בריא... (-;

(ואם היינו מקשיבים לכל ההגדרות שהם, היינו כולנו הורים מזניחים ותמהונים.
יש יתרונות בכוס המלאה, ויש גם בכוס הריקה.
אני מאמינה שכדאי לקבל באהבה את שני סוגי המחשבה.

יצירות דיסטופיות

על ידי 1984* » 24 יולי 2010, 16:21

_שוב לא הבנתי. למי את מתכוונת?
האם אותם סופרים שכתבו על הדברים האלה, הם אלו אשר רואים את ההרס והסבל, הם הלוקים בנפשם, וזקוקים לטיפול.?
או שאת מתכוונת לאנשים שאצלם זה מוקצן עד כדי חרדות וכדומה?_

בואו נתחיל מזה שאותן הגדרות של "הפרעה" הינן שרירותיות לחלוטין ונתונות באופן מוחלט לשיקול דעתו של מי שקובע אותן, ואין להם שום אחיזה במציאות הפיזיולוגית של "החולה", בניגוד לזיהום חיידקי למשל. אך למרות זאת, כל זה לא מפריע לענף "רפואי" שלם לקבוע הבחנות על סמך טענות שרירותיות, ומתייג אנשים עם כל מני "הפרעות". עכשיו שהבנו את זה, אפשר להמשיך הלאה:

לאור זאת, כל מי שמעניק משקל יתר לחצי הכוס הריקה של החיים, מעבר למינימום הנדרש ע"מ לתפקד באופן אפקטיבי, ניתן לסווג אותו כלוקה בהפרעה של מתן משקל יתר לאותם חלקים עגומים של המציאות אשר בה עוסקים הדיסטופים למניהם, לא רק היוצרים אלא גם הצרכנים שלהם. וכי למה לו לאדם בריא ומאוזן בנפשו לכלות את זמנו בקריאת ספרים עגומים ומשרי דכדוך כ-"1984" ו"עולם חדש מופלא"? ועוד לדון על כך מעל דפי באופן? :-)

יצירות דיסטופיות

על ידי דניאלה* » 24 יולי 2010, 11:51

_מה זאת אומרת או זה אין?
אוטופיה פירושו אין מקום? אוטופיה זה לא מקום טוב בלתי אפשרי להשגה?_
בדיוק, זה משחק מילים
(שהגה, אם אני לא טועה, תומס מור, בספרו "אוטופיה")

יצירות דיסטופיות

על ידי עשב_השדה* » 24 יולי 2010, 11:21

ועולם יקרה
אני מרגישה שזה יהיה ממש משחרר בשבילך להתעסק באמת
בעולם חדש שלך וכמובן במופלא
ד"ש לעוברוב

יצירות דיסטופיות

על ידי עשב_השדה* » 24 יולי 2010, 11:19

אני דווקא אהבתי את המחלקה הדיסטופית
זה קצת מחלקה
ביחס לאווירה הבאופנית היוצרת מציאות חיובית
יש לזה טעם של מוסד....כל מוסד

יצירות דיסטופיות

על ידי נקודות_ורודות_אגדיות* » 24 יולי 2010, 09:13

מה זאת אומרת או זה אין?
אוטופיה פירושו אין מקום? אוטופיה זה לא מקום טוב בלתי אפשרי להשגה?

יצירות דיסטופיות

על ידי יונת_שרון* » 24 יולי 2010, 04:41

הבנתי שנכון לומר גם 'דיסטופיה' וגם 'דיסאוטופיה'

עד כמה שהיוונית שלי מגעת, רק דיסטופיה נכון.
("טופיה" זה מקום, "דיס" זה רע, ו"או" זה אין.)

יצירות דיסטופיות

על ידי נקודות_ורודות_אגדיות* » 24 יולי 2010, 02:00

לדעתי כל אלה קשורים לשלטונות. כל ענייני האקולוגיה ינועו לטובה או לרעה רק בזכות או בגלל השלטונות. אולי שואה חיידקית לא קשורה...
לא יודעת דיסאוטופיה משאירה אותנו במקום חשוך משהו. אי אפשר משהו שיש לו סוף טוב? משהו קצת יותר אמריקאי?

יצירות דיסטופיות

על ידי אהבת_עולם* » 24 יולי 2010, 00:25

דרך אגב, האם 'מרד הנפילים' גם נכלל בדיסאוטופיה?
(לא קראתי, אבל שמעתי עליו הרבה).

ומה עם 'בעל זבוב'?
שאמנם לא מדבר על משהו בעתיד, אבל כן מראה איך החברה יכולה להיראות בתנאים מסוימים.

אתם חושבים שהם קשורים?

יצירות דיסטופיות

על ידי אהבת_עולם* » 24 יולי 2010, 00:23

נראה לי שבכל זאת כדאי שהמילה דיסאוטופיה תיכנס לכאן. כי היא זאת שמאגדת את כל הנושא.
אולי
חזונות דיסאוטופיים ?

_אולי האזרח הקטן והאח הגדול, אולי איש קטן מול מערכות שלטון
זה מתקשר לנושא שהוצע למדור בדף מאגר תלמידי ישראל, אבל לא נראה לי שבהכרח על זה הנושא שאנחנו מדברים עליו כאן.

לפי הבנתי דיסאוטופיה מדברת גם על זה, אבל על דברים נוספים.
(למשל, נזק אקולוגי. שואה חיידקית. וכו').

יצירות דיסטופיות

על ידי נקודות_ורודות_אגדיות* » 23 יולי 2010, 22:05

אהבת, את צודקת אולי לגבי המילה מחלקה אבל לכווץ את זה לספרים וסרטים זה גם מגביל.
אולי עניינים דיסאוטופים, אולי האזרח הקטן והאח הגדול, אולי איש קטן מול מערכות שלטון
בואי נחשוב עוד קצת על השם - מה את אומרת?

יצירות דיסטופיות

על ידי עולם_חדש_מופלא* » 23 יולי 2010, 19:30

סרט מצוייר באורך מלא, בריטי וכמו שהבריטים יודעים לעשות קולנוע - סרט מאוד אמנותי ומאוד עצוב על זוג אנגלים זקנים, שאי אפשר לא להתאהב בהם.
זה נשמע כמו סרט בשם: כשהרוח נושבת.
אבל לא הבנתי על איזה סרט כתבת את התיאור הזה (שמש ירוקה?).
אם הכוונה למה שאני חושבת- סרט נפלא++

יצירות דיסטופיות

על ידי אהבת_עולם* » 23 יולי 2010, 18:45

דווקא פחות אהבתי את ה-מחלקה הדיסאוטופית.
המילה 'מחלקה' לדעתי לא אומרת כאן הרבה.
זה נשמע לי סתם מתחכם, ולא ברור לקוראים.

אני מעדיפה משהו פשוט (למרות שמשעמם) כמו ספרי וסרטי דיסאוטופיה.

(ודרך אגב, הבנתי שנכון לומר גם 'דיסטופיה' וגם 'דיסאוטופיה' ונראה לי שדיסאוטופיה ברור יותר למי שלא מתמצא).

אז תגובות אחרונות לפני שאני מעבירה?

יצירות דיסטופיות

על ידי אהבת_עולם* » 23 יולי 2010, 18:42

סרט מצוייר באורך מלא, בריטי וכמו שהבריטים יודעים לעשות קולנוע - סרט מאוד אמנותי ומאוד עצוב על זוג אנגלים זקנים, שאי אפשר לא להתאהב בהם.

ראיתי את זה.
סרט חזק.

יצירות דיסטופיות

על ידי נקודות_ורודות_אגדיות* » 23 יולי 2010, 17:59

ו ה סרט שהוא דווקא אולי ההפך מדיסאוטופי, אבל מתאר יפה את הקושי שאנחנו חיים בו והוא:
שירה בקולנוע שאין עוד דוגמתו וחובה על כל חובב קולנוע או כל חובב יצירות לראות:
'מלאכים בשמי ברלין' ביים : ווים ונדרס. (האוזן השלישית או לחפש באינטרנט)

הוא בגרמנית כך שאם אתם לא דוברי גרמנית דרוש תרגום

יצירות דיסטופיות

על ידי נקודות_ורודות_אגדיות* » 23 יולי 2010, 17:55

When the Wind Blows (1986

סרט מצוייר באורך מלא, בריטי וכמו שהבריטים יודעים לעשות קולנוע - סרט מאוד אמנותי ומאוד עצוב על זוג אנגלים זקנים, שאי אפשר לא להתאהב בהם.
סביר להניח שאפשר להוריד באינטרנט, בוודאי שאפשר להשכיר באוזן השלישית.
סרט חובה!

חוץ מזה : 'חולית', גם סרט חובה (אני יודעת שקדם לזה ספר שאני לא קראתי)

כמובן : 'מטריקס'
כאזכר אכתוב עוד.

יצירות דיסטופיות

על ידי אהבת_עולם* » 23 יולי 2010, 17:09

עכשיו כבר ממש מתחשק לי שייפתח דף על זה,
ובו גם תהיה רשימה של כל הספרים והסרטים הדיסטופיים הידועים.

אבא שלי סיפר לי על סרט שהיה בזמנו שנקרא 'שמש ירוקה'. מישהו שמע על זה?
אני חושבת שגם הסרט '12 קופים' הוא דיסטופי, לא? סרט חזק בכל אופן !

איזה עוד אתם מכירים?

<אהבת עולם אוהבת רשימות !>

יצירות דיסטופיות

על ידי אהבת_עולם* » 23 יולי 2010, 17:06

מכאן אפשר לחלק את האנשים לבריאים ולמוכי הפרעת דיסטופיה: אלו שרואים את חצי הכוס מהלאה, את היופי שבשקיעה, בצחוקו של ילד, איוושת הרוח בעלים... אלו הם הבריאים. לעומתם, אלו אשר רואים את ההרס והסבל, הם הלוקים בנפשם, וזקוקים לטיפול.

שוב לא הבנתי. למי את מתכוונת?
האם אותם סופרים שכתבו על הדברים האלה, הם אלו אשר רואים את ההרס והסבל, הם הלוקים בנפשם, וזקוקים לטיפול.?

או שאת מתכוונת לאנשים שאצלם זה מוקצן עד כדי חרדות וכדומה?

יצירות דיסטופיות

על ידי 1984* » 23 יולי 2010, 16:23

מישהו שיש לו פחדים נגיד מכל מיני קונספירציות? פחדים מסוף העולם? כל מיני כאלה?

מתוך הגדרת המונח דיסטופיה בויקיפדיה:

_דיסטופיה (dystopia) היא ההיפך מאוטופיה. חברות דיסטופיות מאופיינות בדרך כלל בעריצות שלטונית וניצול האנשים.

ברוב היצירות הדיסטופיות, ממשלה מושחתת יוצרת או משמרת איכות חיים ירודה עבור האנשים, לעתים תכופות תוך כדי התניית הציבור שהחברה היא טובה וצודקת, אפילו מושלמת. רוב היצירות הדיסטופיות מתרחשות בעתיד, אך לעתים קרובות משלבות בתוכן (באופן מודע) מגמות חברתיות קיימות המוקצנות למסקנה הלוגית שלהן. יצירות דיסטופיות רבות נכתבו כאזהרה או סאטירה המראה איך מגמות חברתיות נוכחיות מתפתחות עד לתוצאה המבעיתה ובכך מהוות קריאה לשנות כיוון (בהתנהגות פוליטית, התפתחות טכנולוגית ועוד). רבות מהיצירות הדיסטופיות מתארות חברות דיסטופיות היפותטיות החיות בעתיד בו תנאי החיים גרועים במיוחד כתוצאה מדיכוי, טרור או חוסר במשאבים. במדע בדיוני, במיוחד במדע בדיוני פוסט-אפוקליפטי ובסייברפאנק, ניתן למצוא דיסוטפיות רבות._

מכאן אפשר לחלק את האנשים לבריאים ולמוכי הפרעת דיסטופיה: אלו שרואים את חצי הכוס מהלאה, את היופי שבשקיעה, בצחוקו של ילד, איוושת הרוח בעלים... אלו הם הבריאים. לעומתם, אלו אשר רואים את ההרס והסבל, הם הלוקים בנפשם, וזקוקים לטיפול.

יצירות דיסטופיות

על ידי אהבת_עולם* » 23 יולי 2010, 15:23

בטח כבר קיימת ההגדרה "הפרעה דיסאוטופית"

למה הכוונה?
מישהו שיש לו פחדים נגיד מכל מיני קונספירציות? פחדים מסוף העולם? כל מיני כאלה?

יצירות דיסטופיות

על ידי 1984* » 23 יולי 2010, 00:17

_למרות שאין לי מושג בכלל למה הכוונה.
'מחלקה' במובן של ז'אנר של ספרים, או מה?_
המונח הזה "מחלקה" נבחר כי הוא טעון בכמה משמעויות, בכוונה. אחת מהן, למשל, בהקשר של מחלקת אישפוז פסיכיאטרית. בטח כבר קיימת ההגדרה "הפרעה דיסאוטופית", שהינה בעצם אחד הביטויים להפרעה פרנואידית-דפרסיבית, ומכאן, הפרעה פסיכיאטרית רישמית :-S

יצירות דיסטופיות

על ידי עולם_חדש_מופלא* » 22 יולי 2010, 18:26

_המחלקה הדיסאוטופית
שם מצוין, ובטוח יזמין שיחות מרתקות. וגם החלפת מידע היא דבר מבורך (עכשיו למשל אני צוברת מלא מידע מהאתר לגבי הריון ולידה).

אגב- בקבוצתו נכח גם טימוטי לירי, רופא שהיה קשור לד"ר הופמן שגילה את ה...אל.אס.די
אותם אני מכירה. יש לי את הספר של הופמן, ותמיד רציתי לקרוא לילדה שלי "לירי"- גם על שם טימותי.
עוברוב יצא בן, וזה לא מתחבר לי.

יצירות דיסטופיות

על ידי אהבת_עולם* » 22 יולי 2010, 16:09

_המחלקה הדיסאוטופית
אהבתי,_

זה התבסס על האמירה של '1984':
דווקא יש איתי כמה חבר'ה במחלקה הדיסאוטופית שישמחו לחלוק את עמדתם עם העולם [...]

למרות שאין לי מושג בכלל למה הכוונה. :-)
'מחלקה' במובן של ז'אנר של ספרים, או מה?

יצירות דיסטופיות

על ידי טול_טול* » 22 יולי 2010, 15:51

המחלקה הדיסאוטופית? happy
אהבתי,
לדעתי אם יהיה שם של כותב בכותרת הדף זה סתם מגביל, אפילו אם יש את התוספת 'אחרים'
לדעתי שווה דף, אני אמרתי את זה כבר אתמול.

חזרה למעלה