על ידי צפריר_שפרון* » 17 אוקטובר 2001, 22:24
(קחו אוויר)
יונת,
הסתכלתי מסביב ולא ראיתי אף אחד שמתקיף את השיטה המדעית, אבל אני רואה שאת נורא רוצה להגן עליה, אז בסדר.
אצטט -
אני נוטה להאמין שהמדע הרציונאלי הרבה יותר רחב והוא כולל בתוכו גם תהליכים שאין להם הסבר רציונאלי. התייחסותי היתה להיבטי השימוש במדע כפי שהם משתקפים בפילוסופיה של ה"זרם המרכזי". כאן בשם המדע, דרך המדע, בניצול המדע ומימונו, הרפואה המדעית, הרציונאלית אכן רואה את הגוף כמושא לריפוי.
כאן, שוב, הייתי רוצה לעשות הבחנה כפי שנראית בעיני בין ריפוי להבראה. לתפישתי, אלה השניים, הריפוי (הפיזי) וההבראה (הכוללת גוף ונפש), שזורים כמטרה בבואנו להתחבר לרעיון האיזון, כך, מציאת ההרמוניה בין נטיות הלב הפיזי ונטיות הלב המטאפיזי תהווה הבראה שלמה.
ומדוע כל כך חשובה לי ההבחנה? מכיוון שהמדע "נקנה" בכסף על ידי "אנשי הסימפטומים". אז, על ידי טיפול בסימפטום אחד מייצרים עבודה לעתיד לבוא, יהיו סימפטומים נוספים, למכביר.
ולכן הדגשתי כי להערכתי המדע הרציונאלי חייב להיות רחב הרבה יותר, לפתוח את הדמיון ולדלל במעט את המציאות, לשאוב רעיונות שאינן תולדה של "חשיבה לוגית" בהכרח.
את מבינה יונת, אני מחזיק מעצמי חוקר, אלא מה, חוקר קצת ייחודי, עובד אחרת, קצת חצוף כלפי מערכת של אנשים ש"למדו", אבל עדיין, בהגדרתי את עצמי אני מזהה למרבה הפלא - חוקר.
ובניגוד למקובל, איני יכול ואיני רוצה לפרט את שלשלת ההסתברויות, הרעיונות, ההגיונות, החזיונות, האסוציאציות, הניסויים והטעויות (תודה לאל על הטעויות), והתהיות. איני יודע עדיין לפרט בבהירות מדוע ואיך שיטת פרחי באך עובדת. עם זאת אני יכול לקבוע בוודאות את עובדת היות השיטה יעילה.
לפיכך, כ"חוקר" אני חייב לאשש את הטענה שהועלתה מלכתחילה. בדומה, למרות שאיני מבין כיצד בדיוק עובדת מערכת התמסורת האוטומטית במכונית אני יודע שהיא עובדת ומעבר לכך אני גם יודע להשתמש בה. אני
סומך על הטכנולוגיה, וזו כאמור נתמכת ותומכת מדע "רציונאלי".
רועי,
בשני המקרים אענה לך דרך פרחי באך:
- סלח ל,י אבל הדרישות של החוק לרשום את תופעות הלוואי אינן חשובות כאשר מדובר במשהו שאינו נדרש מלכתחילה להוכחה של תופעות הלוואי שלו, מכיוון שבחריץ ההתבוננות הצר של הגישה המדעית שמדברת בשפה אחת וגמישותה איננה מן המובחרות, ובכן חוסר הדרישה לרישום של תופעות לוואי של פרחי באך, יוצא מתוך נקודת הנחה שמה שמונח כאן הוא הבל היות ולא ניתן לנו הסבר מניח את הדעת.
למרות שלא נדרשת התוויה המזהירה את המשתמש בפרחי באך מפני תופעות לוואי, אלה ייראו על פי התפישה הסימפטומטית כתופעות לוואי. ניתן להתבונן גם ב"תופעות" אלה כחלק מתהליך הבראה, במיוחד כאשר אלה לא יגיעו לכלל נזק בלתי הפיך חו"ח. תופעות התנקות ואיזון אנרגטי עשויות לעלות למשך תקופה קצרה של ימים.
אתה שואל האם גוף בלתי תלוי ערך מחקרים וכן הלאה... אין לאף אחד אינטרס לעשות את זה, זה לא יידרש על ידי החוק שכן אז ייחשב הדבר כגושפנקא לשיטה זו כ"תרופה" או "כשיטה רפואית". כך לשמחתי ולעליצותי כי רבה, בינתיים, שיטה זו בשל חדשנותה, פטורה ממחקר מדעי, בשל חשדנות המערכת.
ובעניין האקמול - אקמול הוא סם מסוכן במינון נמוך. יש מקרי מוות מאקמול. במיוחד אצל ילדים שהרי הוריהם בטוחים שזה משכך כאבים "בטוח" וצורכים אותו באופן מוגזם. האקמול לא חשוב פה אלא התעשייה שעומדת מאחוריו.
שוב לשאלתך, אינני יודע מדוע רפואה אלטרנטיבית אינה מבצעת מחקרים, אני מניח שהסבה היא שאיננה נדרשת למחקרים, היות ואינה עוסקת בריפוי אלא בשרלטנות בהתבוננות דרך עיני הממסד הרפואי-מדעי.
שפת ההסבר - ובכן, מה קורה כאשר עדיין אין הסבר, בשום שפה, מה קורה כאשר ההסבר מתמהמה?
ומה קורה כאשר עולה מושג חדש? האם בלתי ניתן להגדיר? אנרגיה - כח נסתר נגלה, מן הכח אל הפועל.
הילה - "צללית" אנרגטית. האם המדע לא יוכל להתמודד עם מונחים חדשים? נראה לי רועי שאתה ממעיט בגמישות המדע, הסתכלות על משהו כ "לא רציני" רק משום שאיננו יכולים להסביר אותו תשתק את המדע ותגזור עליו כליה (מלאכותית).
ובאשר לרפואה אלטרנטיבית, איני מבין הרבה בתחום אבל אני בטוח למדי שאין הבדל גדול בין הרופא הקונבנציונלי לבין זה האלטרנטיבי. כיום זה כבר מקצוע, לוקח כמה שנים ללמוד, כבר יש תעודות ועוד מעט זה יהיה גם במסגרת החוק.
כך שאינני מחזיק בדעה חיובית או שלילית על הרפואה על שתי פניה.
לתפישתי כל שיטה שמקדמת את הבראת האדם מבורכת, גם כאשר היא עוסקת רק בריפוי.
(קחו אוויר)
יונת,
הסתכלתי מסביב ולא ראיתי אף אחד שמתקיף את השיטה המדעית, אבל אני רואה שאת נורא רוצה להגן עליה, אז בסדר.
אצטט - [u]אני נוטה להאמין שהמדע הרציונאלי הרבה יותר רחב והוא כולל בתוכו גם תהליכים שאין להם הסבר רציונאלי.[/u] התייחסותי היתה להיבטי השימוש במדע כפי שהם משתקפים בפילוסופיה של ה"זרם המרכזי". כאן בשם המדע, דרך המדע, בניצול המדע ומימונו, הרפואה המדעית, הרציונאלית אכן רואה את הגוף כמושא לריפוי.
כאן, שוב, הייתי רוצה לעשות הבחנה כפי שנראית בעיני בין ריפוי להבראה. לתפישתי, אלה השניים, הריפוי (הפיזי) וההבראה (הכוללת גוף ונפש), שזורים כמטרה בבואנו להתחבר לרעיון האיזון, כך, מציאת ההרמוניה בין נטיות הלב הפיזי ונטיות הלב המטאפיזי תהווה הבראה שלמה.
ומדוע כל כך חשובה לי ההבחנה? מכיוון שהמדע "נקנה" בכסף על ידי "אנשי הסימפטומים". אז, על ידי טיפול בסימפטום אחד מייצרים עבודה לעתיד לבוא, יהיו סימפטומים נוספים, למכביר.
ולכן הדגשתי כי להערכתי המדע הרציונאלי חייב להיות רחב הרבה יותר, לפתוח את הדמיון ולדלל במעט את המציאות, לשאוב רעיונות שאינן תולדה של "חשיבה לוגית" בהכרח.
את מבינה יונת, אני מחזיק מעצמי חוקר, אלא מה, חוקר קצת ייחודי, עובד אחרת, קצת חצוף כלפי מערכת של אנשים ש"למדו", אבל עדיין, בהגדרתי את עצמי אני מזהה למרבה הפלא - חוקר.
ובניגוד למקובל, איני יכול ואיני רוצה לפרט את שלשלת ההסתברויות, הרעיונות, ההגיונות, החזיונות, האסוציאציות, הניסויים והטעויות (תודה לאל על הטעויות), והתהיות. איני יודע עדיין לפרט בבהירות מדוע ואיך שיטת פרחי באך עובדת. עם זאת אני יכול לקבוע בוודאות את עובדת היות השיטה יעילה.
לפיכך, כ"חוקר" אני חייב לאשש את הטענה שהועלתה מלכתחילה. בדומה, למרות שאיני מבין כיצד בדיוק עובדת מערכת התמסורת האוטומטית במכונית אני יודע שהיא עובדת ומעבר לכך אני גם יודע להשתמש בה. אני [b]סומך[/b] על הטכנולוגיה, וזו כאמור נתמכת ותומכת מדע "רציונאלי".
רועי,
בשני המקרים אענה לך דרך פרחי באך:
[list=1]
[*] סלח ל,י אבל הדרישות של החוק לרשום את תופעות הלוואי אינן חשובות כאשר מדובר במשהו שאינו נדרש מלכתחילה להוכחה של תופעות הלוואי שלו, מכיוון שבחריץ ההתבוננות הצר של הגישה המדעית שמדברת בשפה אחת וגמישותה איננה מן המובחרות, ובכן חוסר הדרישה לרישום של תופעות לוואי של פרחי באך, יוצא מתוך נקודת הנחה שמה שמונח כאן הוא הבל היות ולא ניתן לנו הסבר מניח את הדעת.
[/list]
למרות שלא נדרשת התוויה המזהירה את המשתמש בפרחי באך מפני תופעות לוואי, אלה ייראו על פי התפישה הסימפטומטית כתופעות לוואי. ניתן להתבונן גם ב"תופעות" אלה כחלק מתהליך הבראה, במיוחד כאשר אלה לא יגיעו לכלל נזק בלתי הפיך חו"ח. תופעות התנקות ואיזון אנרגטי עשויות לעלות למשך תקופה קצרה של ימים.
אתה שואל האם גוף בלתי תלוי ערך מחקרים וכן הלאה... אין לאף אחד אינטרס לעשות את זה, זה לא יידרש על ידי החוק שכן אז ייחשב הדבר כגושפנקא לשיטה זו כ"תרופה" או "כשיטה רפואית". כך לשמחתי ולעליצותי כי רבה, בינתיים, שיטה זו בשל חדשנותה, פטורה ממחקר מדעי, בשל חשדנות המערכת.
ובעניין האקמול - אקמול הוא סם מסוכן במינון נמוך. יש מקרי מוות מאקמול. במיוחד אצל ילדים שהרי הוריהם בטוחים שזה משכך כאבים "בטוח" וצורכים אותו באופן מוגזם. האקמול לא חשוב פה אלא התעשייה שעומדת מאחוריו.
שוב לשאלתך, אינני יודע מדוע רפואה אלטרנטיבית אינה מבצעת מחקרים, אני מניח שהסבה היא שאיננה נדרשת למחקרים, היות ואינה עוסקת בריפוי אלא בשרלטנות בהתבוננות דרך עיני הממסד הרפואי-מדעי.
שפת ההסבר - ובכן, מה קורה כאשר עדיין אין הסבר, בשום שפה, מה קורה כאשר ההסבר מתמהמה?
ומה קורה כאשר עולה מושג חדש? האם בלתי ניתן להגדיר? אנרגיה - כח נסתר נגלה, מן הכח אל הפועל.
הילה - "צללית" אנרגטית. האם המדע לא יוכל להתמודד עם מונחים חדשים? נראה לי רועי שאתה ממעיט בגמישות המדע, הסתכלות על משהו כ "לא רציני" רק משום שאיננו יכולים להסביר אותו תשתק את המדע ותגזור עליו כליה (מלאכותית).
ובאשר לרפואה אלטרנטיבית, איני מבין הרבה בתחום אבל אני בטוח למדי שאין הבדל גדול בין הרופא הקונבנציונלי לבין זה האלטרנטיבי. כיום זה כבר מקצוע, לוקח כמה שנים ללמוד, כבר יש תעודות ועוד מעט זה יהיה גם במסגרת החוק.
כך שאינני מחזיק בדעה חיובית או שלילית על הרפואה על שתי פניה.
לתפישתי כל שיטה שמקדמת את הבראת האדם מבורכת, גם כאשר היא עוסקת רק בריפוי.