על ידי קוקייה* » 26 מרץ 2014, 04:01
אולי תגלי שהוא פתאום סופר יותר, ואולי תגלי מה עוצר אותו, ואולי סתם תהיה התקדמות איטית
שלום יונת, זוכרת אותי? עם הילד שלא סופר? אפשר להיעזר בך שוב?
אז עברו כמה חודשים, ואולי הייתה מעט התקדמות איטית, אבל בעיקר נראה לי שהצלחתי לחדד לעצמי איפה הקושי:
הוא לא תופס את המשמעות של שמות המספרים. הוא יודע שIIII שווה ל**** ול----, הוא רק לא תופס שהשם לקבוצה כזאת הוא "ארבע".
למשל, אם הוא מתבקש לערוך חמש צלחות, אחת לכל אחד מבני המשפחה (והוא הרי יודע כמה אנחנו במשפחה), הוא יערוך וימנה בקול: "אחת - שתיים - שבע - שלושעשרה - חמש!" (כי אמרנו לו הרגע שצריך חמש, אז הוא זוכר שלשם הוא אמור להגיע).
לכאורה הייתי אומרת שהשמות לא באמת חשובים, והעיקר זה שהוא תופס את הכמות, אבל בפועל זה לא עובד ככה. מסתבר ששמות למספרים זו שיטה די מוצלחת... בלעדיהם הוא מתבלבל בקלות. עד כמה אפשר להשוות כמויות?
די מוזר לי שהוא לא תופס את שמות המספרים. כי הוא כן מסוגל לתפוס שמות אחרים שמייצגים קבוצת ייצוגים של תכונה אחת. אני זוכרת למשל שכשהיה די קטן הסתכל על איך שהסכו"ם שלו עמד על השולחן ואמר: "משולש!" (וזה היה נכון). הוא למד על משולש שמצויר על דף, וידע להשליך מזה על צורה שפגש בהקשר אחר לגמרי.
הוא שומע המון מספרים, אם נרצה או לא. כולם בבית אוהבים מספרים, וזה נושא שיחה שצץ כל הזמן.
יש לך אולי תובנות בשבילי?
תודה רבה!
[u]אולי תגלי שהוא פתאום סופר יותר, ואולי תגלי מה עוצר אותו, ואולי סתם תהיה התקדמות איטית[/u]
שלום יונת, זוכרת אותי? עם הילד שלא סופר? אפשר להיעזר בך שוב?
אז עברו כמה חודשים, ואולי הייתה מעט התקדמות איטית, אבל בעיקר נראה לי שהצלחתי לחדד לעצמי איפה הקושי:
הוא לא תופס את המשמעות של שמות המספרים. הוא יודע שIIII שווה ל**** ול----, הוא רק לא תופס שהשם לקבוצה כזאת הוא "ארבע".
למשל, אם הוא מתבקש לערוך חמש צלחות, אחת לכל אחד מבני המשפחה (והוא הרי יודע כמה אנחנו במשפחה), הוא יערוך וימנה בקול: "אחת - שתיים - שבע - שלושעשרה - חמש!" (כי אמרנו לו הרגע שצריך חמש, אז הוא זוכר שלשם הוא אמור להגיע).
לכאורה הייתי אומרת שהשמות לא באמת חשובים, והעיקר זה שהוא תופס את הכמות, אבל בפועל זה לא עובד ככה. מסתבר ששמות למספרים זו שיטה די מוצלחת... בלעדיהם הוא מתבלבל בקלות. עד כמה אפשר להשוות כמויות?
די מוזר לי שהוא לא תופס את שמות המספרים. כי הוא כן מסוגל לתפוס שמות אחרים שמייצגים קבוצת ייצוגים של תכונה אחת. אני זוכרת למשל שכשהיה די קטן הסתכל על איך שהסכו"ם שלו עמד על השולחן ואמר: "משולש!" (וזה היה נכון). הוא למד על משולש שמצויר על דף, וידע להשליך מזה על צורה שפגש בהקשר אחר לגמרי.
הוא שומע המון מספרים, אם נרצה או לא. כולם בבית אוהבים מספרים, וזה נושא שיחה שצץ כל הזמן.
יש לך אולי תובנות בשבילי?
תודה רבה!