על ידי תוספות_יוםטוב* » 14 יולי 2004, 03:05
אני גם נוטה להאמין למשברים, והייתה תקופה שלחלוטין האמנתי שאו-טו-טו הבחורה, חס וחלילה, באמת מצטרפת למועדון גיבורי-תרבות-שמתו-צעירים-והפכו-למיתוס ע"ש ג'יימס דין. כל אותות המצוקה האלה - בד בבד עם נסיון הולך ונואש למשוך תשומת לב, בעיקר דרך הזנייה עצמית הולכת וגוברת. אני אשכרה חושב שבמובנים מסוימים היא קורבן.
בעיקר קורבן של כפילות הפנים הצבועה של התרבות האמריקאית, שמצד אחד רוצה אותה כמה שיותר מינית - ומצד שני מענישה אותה על זה שהיא כבר לא בתולה. (כבר??? מישהו האמין לזה מלכתחילה??? אבל זה כל העניין - המיתוס של בתוליה של בריטני היה קריטי לאמריקה, שמצליחה להיות תאבת-מין וסופר-שמרנית בו זמנית באופן מעורר השתאות). ככל שהיא מצטלמת יותר פרובוקטיבי - כולם חוגגים יותר, תוך כדי שמפטירים שהיא נואשת, פאסה, פאתטית. מה שרק דוחף אותה להצטלם יותר פרובוקטיבי.
כל זה עומד בניגוד מדהים לקריירה של ג'סטין: מאז שהם נפרדו, היא נפלה - והוא הפך לסמל-סקס מספר אחת. פתאום הוא מספר שיש לו חיי מין מגיל 4 בערך, פתאום הוא שוכב עם חצי הוליווד, מגלה את שדה של ג'נט ג'קסון - וכולם מריעים לו. התרבות התייצבה לחלוטין מאחוריו, טיפחה את הדימוי המיני החדש שלו - אבל כשבריטני ניסתה ליישר קו (ולדעתי, היא ניסתה. אחרי הפרידה הוא פרח והיא נעלמה - ורק אחר כך חזרה), כולם עיקמו את האף. מענישים אותה דרכו?
היה שלב אחד שבו היה נראה שיש לבריטני את האופציה לחתור תחת הכל: כשהיא לקחה זמן הפסקה היה נראה שעכשיו היא תכריז "הכל היה שקר, התפוצצה הבועה, אני פורשת לגדל ארנבונים בקנזס". למעשה, נראה לי שזה מה שציפו ממנה שתעשה: ככה היה נרטיב מושלם וברור. הנסיכה שעלתה לגדולה, הבינה את "האמת" ועזבה את ההבלים האלה (לא משנה שאנחנו אלה שהעלינו אותה לגדולה, הלעטנו אותה ואת עצמנו בהבלים האלה - ונמשיך לבנות דמויות שקריות אחרות במקומה). אבל בריטני העזה לרצות לשרוד - החצופה. היא העזה לעשות קאמבק, ולשחק את התפקיד שייעדו לה באופן הקיצוני ביותר. ועל זה אמריקה מענישה אותה.
בקיצור, ככה חשבתי. אבל אני עדיין תמה אם כל זה הוא לא רק עוד חלק מהסיפור שיחצניה של בריט מוכרים לנו.
אני גם נוטה להאמין למשברים, והייתה תקופה שלחלוטין האמנתי שאו-טו-טו הבחורה, חס וחלילה, באמת מצטרפת למועדון גיבורי-תרבות-שמתו-צעירים-והפכו-למיתוס ע"ש ג'יימס דין. כל אותות המצוקה האלה - בד בבד עם נסיון הולך ונואש למשוך תשומת לב, בעיקר דרך הזנייה עצמית הולכת וגוברת. אני אשכרה חושב שבמובנים [b]מסוימים[/b] היא קורבן.
בעיקר קורבן של כפילות הפנים הצבועה של התרבות האמריקאית, שמצד אחד רוצה אותה כמה שיותר מינית - ומצד שני מענישה אותה על זה שהיא כבר לא בתולה. (כבר??? מישהו האמין לזה מלכתחילה??? אבל זה כל העניין - [b]המיתוס[/b] של בתוליה של בריטני היה קריטי לאמריקה, שמצליחה להיות תאבת-מין וסופר-שמרנית בו זמנית באופן מעורר השתאות). ככל שהיא מצטלמת יותר פרובוקטיבי - כולם חוגגים יותר, תוך כדי שמפטירים שהיא נואשת, פאסה, פאתטית. מה שרק דוחף אותה להצטלם יותר פרובוקטיבי.
כל זה עומד בניגוד מדהים לקריירה של ג'סטין: מאז שהם נפרדו, היא נפלה - והוא הפך לסמל-סקס מספר אחת. פתאום הוא מספר שיש לו חיי מין מגיל 4 בערך, פתאום הוא שוכב עם חצי הוליווד, מגלה את שדה של ג'נט ג'קסון - וכולם מריעים לו. התרבות התייצבה לחלוטין מאחוריו, טיפחה את הדימוי המיני החדש שלו - אבל כשבריטני ניסתה ליישר קו (ולדעתי, היא ניסתה. אחרי הפרידה הוא פרח והיא נעלמה - ורק אחר כך חזרה), כולם עיקמו את האף. מענישים אותה דרכו?
היה שלב אחד שבו היה נראה שיש לבריטני את האופציה לחתור תחת הכל: כשהיא לקחה זמן הפסקה היה נראה שעכשיו היא תכריז "הכל היה שקר, התפוצצה הבועה, אני פורשת לגדל ארנבונים בקנזס". למעשה, נראה לי שזה מה שציפו ממנה שתעשה: ככה היה נרטיב מושלם וברור. הנסיכה שעלתה לגדולה, הבינה את "האמת" ועזבה את ההבלים האלה (לא משנה שאנחנו אלה שהעלינו אותה לגדולה, הלעטנו אותה ואת עצמנו בהבלים האלה - ונמשיך לבנות דמויות שקריות אחרות במקומה). אבל בריטני העזה לרצות לשרוד - החצופה. היא העזה לעשות קאמבק, ולשחק את התפקיד שייעדו לה באופן הקיצוני ביותר. ועל זה אמריקה מענישה אותה.
בקיצור, ככה חשבתי. אבל אני עדיין תמה אם כל זה הוא לא רק עוד חלק מהסיפור שיחצניה של בריט מוכרים לנו.