חיסון שעלת

שליחת תגובה

הדבר היחידי שבאמת בשליטתך - זה מצב רוחך.
קוד אישור
הזן את הקוד בדיוק כפי שהוא מופיע. כל האותיות הן אותיות גדולות.
סמיילים
|יד1| |תינוק| |בלונים| |אוף| ;-) :-] |U| |נורה| |עוגה| |גזר| |אפרוח| 8-) :'( {@ :-) |L| :-D |H| ((-)) (()) |יש| |רעיון| {} |#| |>| |שקרן| >:( <:) |N| :-0 |תמר| :-S |מתנה| |<| :-( ZZZ :-| |*| :-/ :-P |עץ| |!| |-0 |Y| :-9 V :D :) ;) :( :o :shock: :? 8-) :lol: :x :P :oops: :cry: :evil: :twisted: :roll: :!: :?: :idea: :arrow: :| :mrgreen: :geek: :ugeek:

BBCode פעיל
[img] פעיל
[url] פעיל
סמיילים פעילים

צפיה מקדימה של הנושא
   

הרחב תצוגה צפיה מקדימה של הנושא: חיסון שעלת

חיסון שעלת

על ידי פלוני_אלמונית* » 22 יולי 2020, 20:32

+הודעה ממשתתפת חדשה התקבלה בברכה:+

היי, גם אני בשבוע 32 ואני מאוד מתלבטת לגבי החיסון שעלת יש בי פחד מהחיסון הזה למרות שהרופא לוחץ עליי
שאני התחסן

חיסון שעלת

על ידי פלוני_אלמונית* » 26 מרץ 2020, 10:55

היי אני בשבוע 33 וממש מתלבטת אם לקבל את החיסון המשולב של השעלת והטטנוס הבנתי שאי אפשר לקבל רק את השעלת... מה הסכנות של החיסון המשולב בהריון?

חיסון שעלת

על ידי תהייה* » 21 דצמבר 2016, 09:05

בקשר לחיסון שעלת בהריון-
כרגע אני בהריון, הומלץ לי להתחסן. אני מתלבטת. מעדיפה להימנע מהחיסון.
חשבתי אולי יש אפשרות לבדוק בדם נוגדנים לשעלת, ובמידה שימצא שיש לי נוגדנים- יהיה ברור גם לי וגם לרופאה שאין טעם להתחסן.
מישהו יודע אם אכן קיימת בדיקה כזו ואיזו הפניה עלי לבקש מהרופאה?

חיסון שעלת

על ידי שמנדובה* » 14 יולי 2015, 18:02

הבעיה היא שזה חיסון כל כך לא יעיל... גם המחוסנים נדבקים. וגם לפי מיטב הבנתי, לא נבדק על נשים בהריון, כך שלא ידוע מה תהיה ההשפעה על עוברך. אני אישית לא הייתי מתקרבת לחיסון הזה, לא אני ולא עוברי וילדי.

חיסון שעלת

על ידי דלית_ב* » 14 יולי 2015, 12:48

המחלה לא "משתוללת". יש אנשים שחולים בה, מחוסנים ולא מחוסנים .

מכירה משפחה לא מחוסנת ששלושת הילדים חלו וזה עבר ממש בקלות, כולל על התינוקת בת חמישה חודשים שאפילו לא השתעלה! (כן נבדקה והיתה חולה).

חיסון שעלת

על ידי אחת* » 14 יולי 2015, 07:53

אם את מרגישה שאתן לא מסוגלות להתמודד היטב עם שעלת אז תחסני.

חיסון שעלת

על ידי אמא_צעירה* » 13 יולי 2015, 23:41

אם הסיבה שאת רוצה להתחסן היא רק בגלל הסיפור הזה לא נראה לי דיש טעם.
לא רק בגלל הסיבה הזו, אלא שהבנתי שהמחלה הזו משתוללת ושהיא לא מומלצת בהריון.

נקודה נוספת שמכניסה אותי ללחץ, שבנס גדול עברנו את החורף בלי התקפי קוצר נשימה לנסיכה שלי, ואם היא חס ושלום!!!! תחטוף שעלת, יש לה סיכויים טובים להגיע למקומות לא רצויים (הריאות שלה הן עקב אכילס רציני, היא אסטמטית)
לא כתבתי את הנקודה הזו קודם, עימך הסליחה :-)

חיסון שעלת

על ידי רסיסים_של_אור* » 13 יולי 2015, 20:35

אמאצ, להבנתי המאד בסיסית, לחיסון לא תהיה השפעה אחורה כך שאם הסיבה שאת רוצה להתחסן היא רק בגלל הסיפור הזה לא נראה לי דיש טעם.

חיסון שעלת

על ידי אמא_צעירה* » 13 יולי 2015, 19:31

אני בהריון סוף שליש ראשון, נודע לי עכשיו ששכני המתוק בן חודשיים פלוס חלה בשעלת, וסיים אנטיביוטיקה של 3 ימים לפני יומיים שלושה.
לא נגעתי בו או באמא/ אחים שלו, והבת שלי לא נגעה בו / באמא שלו. באחים כן.

כמה זה בעייתי וכמה אני צריכה ללכת להתחסן?
<אמאצ שטופת מח של קופת חולים :-( >

חיסון שעלת

על ידי יונת_שרון* » 20 מאי 2015, 23:14

לחברת נטל״י.

חיסון שעלת

על ידי דנה_בננה* » 20 מאי 2015, 22:27

במידה ואני מעוניינת לחסן את ביתי בת ה 8 שלא חוסנה מעולם נגד שעלת, למי עליי לפנות?

חיסון שעלת

על ידי מה* » 19 מאי 2015, 12:00

מה? מה? תפוח אדמה
גדול!

חיסון שעלת

על ידי מצ'רה* » 19 מאי 2015, 08:45

יעל D-:

חיסון שעלת

על ידי יעל* » 19 מאי 2015, 08:08

מה? מה? תפוח אדמה :-)

חיסון שעלת

על ידי תפוח_אדמה* » 18 מאי 2015, 10:26

מה, יש שתי מה?

חיסון שעלת

על ידי מה* » 18 מאי 2015, 08:37

אני משתמשת בכינוי הזה כבר כמה חודשים באתר ואשמח אם תשני את שלך.
גם אני...

חיסון שעלת

על ידי מה* » 17 מאי 2015, 08:00

היי מה
אני משתמשת בכינוי הזה כבר כמה חודשים באתר ואשמח אם תשני את שלך.
גם אני מתעניינת בימים אלה בחיסון השעלת ועוד לא גיבשתי דיעה.

חיסון שעלת

על ידי דלית_ב* » 16 מאי 2015, 13:43

אוקי, תודה

חיסון שעלת

על ידי פלונית* » 16 מאי 2015, 08:30

נכון, תינוק יונק יכול להדבק, אבל הנוגדנים של אמו מסייעים לו לעבור מחלות בקלות.
מאחת שגידלה מספר ילדים ללא אנטיביוטיקה(טפוטפו)

חיסון שעלת

על ידי מה* » 15 מאי 2015, 14:28

זה אמנם נכון אבל גם תינוק יונק ובריא עשוי להידבק ממחלות כמו שעלת, בעיקר אם יש לו אחים גדולים במסגרות. אני לא חושבת שאפשר להסתמך על זה שתינוק יונק ולא במסגרת לא יידבק, אם זו הכוונה

חיסון שעלת

על ידי פלונית* » 15 מאי 2015, 11:25

כל אחת צריכה לעשות את השיקולים שלה,
אין דין תינוק בריא ויונק במנשא כתינוק ניזון מפורמולה, ומופקד במעון,גן ילדים וכו

חיסון שעלת

על ידי מה* » 15 מאי 2015, 10:32

לגבי שעלת, גם תינוקות שאימותיהן חוסנו חלו במחלה, וגם מחוסנים חולים בה.
זה אמנם נכון (אני מניחה) אבל כמו בהרבה מקרים, גם כאן החיסון מעלה מאוד את הסיכוי למופע קל של המחלה במקום קשה.
כשמדובר בתינוקות קטנים, זה עשוי להציל חיים
אם יש חוסר שקט אני חושבת שחיסון הומאופטי יכול לעזור. לפחות אין בו אלומיניום.
אני אישית לא מאמינה בהומאופתיה, למעט אפקט הפלסיבו שלה אולי (שעליי גם הוא לא עובד),
אבל כמובן - כל אחד ומה שמרגיע אותו
באיזה ספר מצאת אי דיוקים? אני אשמח לפנות אליהם לגבי זה.
אני לא זוכרת את שמו, קיבלתי אותו בהשאלה לפני כתשע שנים, זה ספרון קטן עם כריכה אדומה או צהובה, ובין היתר הוא מפרט את כל החיסונים שמשרד הבריאות ממליץ עליהם
(חלקם כבר מן הסתם לא רלוונטיים היום).
האמת היא שאני לא זוכרת ממנו הרבה, למעט העובדה שהיו הרבה מאוד אי דיוקים ביחס לטענות של משרד הבריאות.
הוא ניתן לי כדי לשקול לעומק את עניין החיסונים מידי קרובת משפחה שלא מחסנת את ילדיה,
ובפועל הסיט סופית את דעתי לטובת חיסון הילדים (שהוא סלקטיבי אמנם אבל החלטנו לחסן לכל מה שעשוי להיות מסוכן ממש לדעתנו)

חיסון שעלת

על ידי דלית_ב* » 15 מאי 2015, 10:05

הרציונאל מובן מאליו.
השאלה היא האם הוא תקף בפועל או שהוא משאלת לב של חברות התרופות והאנשים המוזרקים.
כי ברור שיש סיכונים במחלה, אבל ברור שיש גם סיכונים בחיסון. עוד ברור שלחברות התרופות והממסד יש אינטרס מובהק לחקור רק כיוון אחד של הסיפור ויותר מזה, להביא לידיעת הציבור רק צד אחד של הסיפור.
לגבי שעלת, גם תינוקות שאימותיהן חוסנו חלו במחלה, וגם מחוסנים חולים בה.
אם יש חוסר שקט אני חושבת שחיסון הומאופטי יכול לעזור. לפחות אין בו אלומיניום.

ולגבי עמותת חסון ואי דיוקים. פניתי אליהם פעמיים לגבי תהיות והשגות שהיו לגבי נתונים שפורסמו באתר שלהם וקיבלתי תשובות מפורטות עם מראי מקום ובסבר פנים יפות.
באיזה ספר מצאת אי דיוקים? אני אשמח לפנות אליהם לגבי זה.

חיסון שעלת

על ידי מה* » 14 מאי 2015, 13:35

עוד נתונים, הפעם מאתר משרד הבריאות
(אגב אני אישית מאוד לא סומכת על הנתונים של עמותת חסון, לאחר שקראתי ספר שלהם ומצאתי אי דיוקים מקוממים.
זה לא אומר שצריך לסמוך בעיניים עצומות על משרד הבריאות, אבל אפשר מהדברים להבין לפחות את הרציונל מאחורי החיסון):

שעלת היא מחלה מסוכנת במיוחד לתינוקות עד גיל חצי שנה. סיבוכי המחלה הם קשים וכוללים דלקת ריאות (יותר מ-5%), ירידה במשקל, דלקת מוח חדה (encephalitis) ואף מוות. יותר משליש מהתינוקות החולים מתחת לגיל שנה מאושפזים בשל המחלה, חלקם ביחידות לטיפול נמרץ.
משנת 2006 ועד 2013 נפטרו 9 תינוקות משעלת בישראל.

חיסון נגד שעלת לתינוקות נכלל בתוכנית חיסוני השגרה של גיל הילדות בישראל, אבל המחלה עדיין שכיחה. בשנת 2012 חלו בשעלת 322 תינוקות עד גיל שנה . זו עליה של 100% יחסית ל-2011.

החיסון נותן את ההגנה הטובה ביותר שיש נגד המחלה, אבל אפשר לקבל את המנה הראשונה של החיסון רק החל מגיל חודשיים. החסינות מתפתחת בהדרגה לאחר קבלת מנת החיסון ודרושות מנות חוזרות בגיל 4 חודשים, 6 חודשים ושנה כדי שהתינוק יפתח חסינות מספקת. לכן תינוקות בחודשי חייהם הראשונים, אינם מוגנים באופן מלא נגד שעלת. באנגליה החלו לחסן נשים הרות באוקטובר 2012. בשנת 2012 באנגליה 14 תינוקות מתו משעלת, ואילו בשנת 2013 רק 3 תינוקות מתו מממחלה זו, כולם תינוקות מתחת לגיל שניתן היה לחסנם, ואף אחת מאמהותיהם לא היתה מחוסנת.
יעילות חיסון אמהות נגד שעלת במניעת המחלה בתינוקות עמדה בתקופה זו על 89%.

חיסון שעלת

על ידי פלוני_אלמונית* » 13 מאי 2015, 21:05

תודה לך!

חיסון שעלת

על ידי דלית_ב* » 13 מאי 2015, 13:34

מתוך הדף באתר עמותת חסון

"אחת ההמלצות שנכנסו בשנים האחרונות הינה ההמלצה להתחסן כנגד שעלת במהלך השליש השלישי לכל הריון. המטרה הינה לגרום לתגובה חיסונית ולייצור נוגדנים אשר יעברו לעובר ויגנו עליו עד למתן החיסון הראשון כנגד שעלת בגיל חודשיים.

בעקבות המלצות אלו בוצע מחקר בנושא אשר מצא כי אצל תינוקות אשר אימותיהן התחסנו לשעלת בזמן ההריון היו רמות גבוהות יותר של נוגדנים בדם, בתקופה שבין הלידה לבין החיסון הראשון, מאשר אצל תינוקות אשר אימותיהן לא התחסנו כלל במהלך ההיריון (יש לציין שזוהו רמות נוגדנים כנגד שעלת בגופם של תינוקות אלו גם כן). התגובה החיסונית של התינוקות ל- 3 מנות החיסון הניתנות בשגרת החיסונים היו שונות בין הקבוצות כאשר בקבוצה אשר בה האם התחסנה במהלך ההריון, התגובה החיסונית היתה נמוכה יותר בהשוואה לתינוקות אשר אמם לא התחסנה במהלך ההריון, דבר המצביע על הפרעה מסוימת ביצירת התגובה החיסונית אצל תינוקות לאמהות אשר חוסנו במהלך ההריון6. המשמעות היא שתינוקות לאימהות שחוסנו במהלך ההריון מוגנים פחות מתינוקות לאימהות שלא חוסנו במהלך ההריון.

החיסון לשעלת מכיל זן אחד מתוך 2 הזנים הגורמים למחלת השעלת ויעילות החיסון במניעת המחלה מוטלת בספק בקרב הרופאים והחוקרים בתחום."

חיסון שעלת

על ידי דניאלה* » 10 מאי 2015, 23:27

אני התחסנתי בהיריון.
החיסון אינו כדי שהעובר יחוסן (לא חושבת שיש דבר כזה),
אלא כדי שהאמא לא תידבק בעצמה, כי אז הסיכויים להדביק את התינוק בלידה או אחריה מאוד גדולים

חיסון שעלת

על ידי פלוני_אלמונית* » 10 מאי 2015, 19:42

מצטרפת לשאלה.
חודש שביעי, קיבלתי הפניה מרופא אבל הוא לא ממש ידע לענות לי על השאלות שלי.
אם מישהו יודע קצת על החיסון הזה- מה רמת היעילות שלו, מה רמת הבטיחות שלו לעובר, מה היו הנסיבות המדויקות שבהן נפטרו משעלת 3 התינוקות בשנים האחרונות (ינקו או לא וכד')- אשמח מאוד לקבל מידע.
תודה!

חיסון שעלת

על ידי אלמוני_פלוני* » 05 מאי 2015, 21:56

+הודעה ממשתתפת חדשה התקבלה בברכה:+

מה בקשר לחיסון שעלת בהריון כדי שהעובר יחוסן?

חיסון שעלת

על ידי שושנת_העמקים* » 22 פברואר 2015, 01:09

חדשה כאן, כתבתי המון והכל נמחק..
בני בן השנתיים וחצי עם שעלת, לא מחוסן..
יש גם תינוקת בת שנה, חוששת מאוד מהדבקה
מבקשת עצות למעשה
תזונה, הומיאופתיה, רפואה סינית, ארומתרפיה
האם לחסן את התינוקת?
איך להקל על בני את ההתקפים? למנועם?
איך להמנע מסיבוכים??
האם יש לחסנו בהמשך או שהמחלה מחסנת?
איך למנוע הדבקה של כל יושבי הבית?
כמה זמן אחרי אנטיביוטיקה חוזרים לגנון?
האם לתת משאף? סטירואידים? או חלילה?
כל דבר יתקבל בברכה, הוא ממש מסכן..

חיסון שעלת

על ידי ואם* » 11 ינואר 2015, 22:52

תודה על ההמלצה הפטרונית לגבי הטון שלי.
קצת חצוף מצדך, לכתוב באופן ישיר כתגובה אליי בטון שגובל באלים ואז להגיד שאני "פטרונית" כשאני מבקשת להרגיע.
כל אחד רואה דברים ״באופן מובהק״ אחר לחלוטין לפחות לפי מה שניתן לקרוא פה ובשאר דפי השעלת, ומתצפיות של אנשים שונים ואפילו מפי רופאים שונים, כך שככל הנראה אי אפשר לקבוע בוודאות מוחלטת שום דבר לגבי המחלה הזאת ואופי החיבון שלה.
בהחלט ולכן אני לא רואה סיבה לדבר אליי בחוצפה ובאגרסיביות כזו.
תרמתי את נקודת מבטי הפרטית ואת נסיוני האישי,
טרחתי להדגיש שהיא אנקדוטלית וסובייקטיבית ולא התייחסתי אלייך לא בפטרונות ולא בהתנשאות, למעט בקשה לדבר אליי יפה אחרי שלדעתי הגזמת.

חיסון שעלת

על ידי מודאגת_וחוששת* » 11 ינואר 2015, 22:34

תודה על ההמלצה הפטרונית לגבי הטון שלי.
אם כבר דיברנו על מידע אנקדוטלי, ניתן להוסיף אל הרשימה את הסיפור על בית הספר האלטרנטיבי שלכם. כל אחד רואה דברים ״באופן מובהק״ אחר לחלוטין לפחות לפי מה שניתן לקרוא פה ובשאר דפי השעלת, ומתצפיות של אנשים שונים ואפילו מפי רופאים שונים, כך שככל הנראה אי אפשר לקבוע בוודאות מוחלטת שום דבר לגבי המחלה הזאת ואופי החיבון שלה.

חיסון שעלת

על ידי יונת_שרון* » 11 ינואר 2015, 22:17

אנחנו במשפחה חווינו כבר שלושה גלים של שעלת כאן באזור. בשני הגלים הראשונים אף אחד מאיתנו לא חלה (חלקנו מחוסנים וחלקנו לא). בגל השלישי חלינו כולנו והשתעלנו עם כל הלב בלי הבדל גיל, חיסון, ומין.

חיסון שעלת

על ידי ואם* » 11 ינואר 2015, 21:51

כל מי שלא חלה במחלה היה מחוסן? הא?? מה, כאילו אי פעם בעולם כל מי שלא חלה היה מחוסן? לא הבנתי את הטענה. יש הרבה אנשים לא מחוסנים שמעולם לא חלו.
הטענה היא שבחשיפה לאורך זמן במקום ספציפי אחד, מתוך די הרבה ילדים, כל מי שלא חלה במחלה היה מחוסן. כל הילדים שלא היו מחוסנים - כן חלו (והיו הרבה יחסית, מן מסגרת אלטרנטיבית שמספר המחוסנים בה נמוך יחסית לנורמה). המסקנה ההגיונית הייתה שהלא מחוסנים, מן הסתם, רגישים הרבה יותר למחלה בחשיפה ממושכת אליה.
ואפשר להרגיע את הטון. אני לא כאן לתקוף אותך

חיסון שעלת

על ידי מודאגת_וחוששת* » 11 ינואר 2015, 21:20

כל מי שלא חלה במחלה היה מחוסן? הא?? מה, כאילו אי פעם בעולם כל מי שלא חלה היה מחוסן? לא הבנתי את הטענה. יש הרבה אנשים לא מחוסנים שמעולם לא חלו.

חיסון שעלת

על ידי תפוח_אדמה* » 11 ינואר 2015, 13:25

בדף מחלת שעלת יש עדות של רופאה מלפני כמה שנים שטענה שהיא ראתה שילדים מחוסנים חלו קשה יותר מהלא מחוסנים.
לדעתי אין ממש דרך לדעת. לדעתי יש תת אבחון של המחלה, כלומר חלק גדול מהמקרים מאובחנים כסתם שיעול, וזה ממה שאני רואה סביב, שלפעמים יש שיעולים אצל ילדים שנראים כמו שעלת ומאובחנים כאסטמה למשל (שעוברת פתאום אחרי חודשיים...), או כוירוס. לא תמיד עושים בדיקות לאבחן בוודאות.
המחלה אכן מסוכנת בגילאים הצעירים ביותר, שבהם עדיין לא מחסנים, וכשהחיסון עדיין לא מגן.

חיסון שעלת

על ידי ואם* » 11 ינואר 2015, 12:52

לגבי אופי המחלה אצל מחוסנים, אני ראיתי דווקא מחוסנים שחטפו חזק ביותר אז לא הייתי מסתמכת על זה בכלל...
זה אכן אנקדוטלי וקשה יותר לביסוס.
מה שכן - כל מי שלא חלה במחלה היה מחוסן, כך שעם העובדה שהחיסון מפחית משמעותית את הסיכון לחלות במחלה יותר קשה להתווכח.
אני חושבת שמה שצריך להוביל את ההחלטה במקרה הזה הוא האם את מוכנה לחלות במחלה/שילדייך יחלו במחלה.
אם כן - לדעתי הגיוני לא להתחסן.
אם לא - אולי שווה להתחסן.
אני נגיד מוכנה שילדיי יחלו באבעבועות רוח או בחזרת, אבל לא מוכנה שיחלו בפוליו או בשעלת (קריטריון אישי שלי כמובן),
ולפי זה אני בוחרת באופן סלקטיבי את החיסונים

חיסון שעלת

על ידי מודאגת_וחוששת* » 11 ינואר 2015, 12:40

תפוח אדמה תודה רבה! לגבי אופי המחלה אצל מחוסנים, אני ראיתי דווקא מחוסנים שחטפו חזק ביותר אז לא הייתי מסתמכת על זה בכלל...

חיסון שעלת

על ידי ואם* » 11 ינואר 2015, 09:28

אני חייבת לומר שאחרי שהבת שלי עברה שעלת כי לא הייתה מחוסנת, וזה היה קשה, ממושך, מייסר ומחליש, הייתי היום מחסנת. רק אולי בגיל מאוחר יותר, כברור שכבר יש חוסן טוב.
חייבת לציין שדווקא במקרה הזה אם כבר מחסנים - עדיף בגיל צעיר. הרציונל הוא שזו מחלה שעלולה להיות מסוכנת ממש בגיל צעיר (ינקות) ולפגוע לטווח הארוך במערכת הנשימה

במיוחד כאשר המתחסנים בעצמם חוטפים את המחלה ללא הכרה וללא רחמים.
זה נכון שהמתחסנים חוטפים את המחלה גם הם, אבל ההבדל בינם לבין לא מחוסנים שחולים הוא מאוד גדול.
לפני שלוש שנים, שליש מהגן של הבת שלי נפל עם שעלת,
המחוסנים חלו הרבה יותר קל ולהרבה פחות זמן מהלא מחוסנים - באופן מובהק

חיסון שעלת

על ידי תפוח_אדמה* » 11 ינואר 2015, 08:24

שיעול חזק לשעבר, אם חלית את ככל הנראה מחוסנת.

אני אשתף כאן, שהתינוקת שלי ככל הנראה חלתה בשעלת בגיל חודשיים.
פחדתי ללכת לרופא, כי ידעתי שיאשפזו והמצב לא היה נורא. דיברתי עם אמא מנוסה שהסבירה לי מתי להתחיל לדאוג, ולא הגענו לשם, אפילו לא קרוב.
טיפלתי במקביל גם בדיקור וגם בפורמולה סינית שמפחיתה ליחה, וגם פיזיותירפיה להוצאת ליחה מידי יום.

חיסון שעלת

על ידי תפוח_אדמה* » 11 ינואר 2015, 08:20

לא חולים מהחיסון. זה חיסון שיש בו רק חלקים של חיידקים, אפילו לא חיידק מת שלם.
השמועה הזאת, שאפשר לחלות מהחיסון, מסתובבת חזק באינטרנט (אולי יותר חזק ממגיפת השעלת). לא ברור מאיפה היא הגיעה. נתקלתי באחרונה בכמה נשים שהיו בטוחות שאני נציגת הממסד עלי אדמות ושבוודאות אפשר לחלות מהחיסון.
אז כמו שמישהי אחרת כתבה: לחלות מהחיסון הזה בשעלת זה כמו להיכנס להריון מרוח הקודש.

חיסון שעלת

על ידי מודאגת_וחוששת* » 10 ינואר 2015, 23:49

טוב נו, יונת... לא בזה מדובר, אין קשר בין מכונית לשעלת, רציתי לשמוע מה ידוע פה לאנשים על הסוגיה שהעליתי ואני מודה לך מאוד מאוד על תשובתך, נראה לי שהסיפא לא רלונטית.

סנונית הסיפורים - לא רלוונטי עבורי לחסן נגד שעלת בכלל. במיוחד כאשר המתחסנים בעצמם חוטפים את המחלה ללא הכרה וללא רחמים.

חיסון שעלת

על ידי סנונית_הסיפורים* » 10 ינואר 2015, 23:32

אני חייבת לומר שאחרי שהבת שלי עברה שעלת כי לא הייתה מחוסנת, וזה היה קשה, ממושך, מייסר ומחליש, הייתי היום מחסנת. רק אולי בגיל מאוחר יותר, כברור שכבר יש חוסן טוב.
הרבה בריאות!

חיסון שעלת

על ידי יונת_שרון* » 10 ינואר 2015, 22:57

סיכונים את לוקחת בכל פעם שאת נוסעת במכונית...

חיסון שעלת

על ידי מודאגת_וחוששת* » 10 ינואר 2015, 22:48

תודה יונת, אני פשוט לא רוצה לקחת סיכונים אז מבררת בכל החזיתות .

חיסון שעלת

על ידי יונת_שרון* » 10 ינואר 2015, 08:49

לא שמעתי על סיכון כזה בחיסון שעלת. את בטח חושבת על חיסון פוליו מוחלש...

חיסון שעלת

על ידי מודאגת_וחוששת* » 10 ינואר 2015, 01:36

האם מישהו יודע אם מגע עם ילדים שזה עתה חוסנו נגד שעלת יכול להוות סכנה עבור מי שלא קיבל את החיסון? הבנתי שעקב חששות משעלת שהתפרצה בארץ לאחרונה מחסנים ילדי ביה״ס ואינני רוצה לסכן את ילדי (הנקיים מחיסונים) על ידי הבאתם במגע עם מי שקיבל את החיסון לאחרונה. במיוחד את התינוק שהוא בן פחות משנה. אשמח לקבל על כך מידע ממי שיודע, ואם כן יש סכנה אז למשך כמה זמן? תודה רבה.

חיסון שעלת

על ידי יונת_שרון* » 12 מאי 2014, 18:20

גם אני חליתי בשעלת, וגם הילדים שלי -- גם המחוסנים מבינהם. למרות מה שאמרו לי רופאים, לא ראיתי שהמחוסנים עברו את המחלה יותר בקלות.
לכולנו היו התקפות שיעולים פזורות במשך תקופה ארוכה, אבל לא סדקנו צלעות ואפילו לא הקאנו (למרות שראיתי קטנטנים שכן הגיעו להקאה).

חיסון שעלת

על ידי שיעול_חזק_לשעבר* » 12 מאי 2014, 14:51

בתור מישהי שחלתה בשעלת בזמן שהייתה התפרצות חמורה ומתו ילדים קטנים וגדולים...
אני יכולה לומר ששעלת היא מחלה מאוד מסוכנת, הייתי בטוחה שאני אמות מזה מרוב שהגוף שלי הזדעזע מהמחלה.
הפסדתי סימסטר שלם באוניברסיטה (בדיוק כמו שם המחלה - "מחלת מאה הימים") והגעתי מעולפת בקושי לבחינות. היה לי אישור מחלה על כמות ימים מטורפת כשבדר"כ מקובל לתת אישור מחלה רק על 3 ימים.
נישארתי בבית בטענה שאם לא אנוח ויטפלו בי, אני פשוט אמות במעונות של האוניברסיטה ואף אחד לא יידע. עד כדי כך זה היה קשה שהרגשתי שאני צריכה להישאר בהשגחה של מישהו שלפחות אם אמות אז שמישהו יידע.
בזמן השעלת לא יכלתי לדבר עם אף אחד, בכל פעם שפתחתי את הפה התחלתי להשתעל בלי שליטה. בלילות לא ישנתי בכלל וגם מי שהיה בבית לא ישן כך שבסך הכל זו הייתה תקופה נוראית.

אז כן, שעלת זו מחלה מאוד מאוד מסוכנת, לא חוויתי דבר יותר קשה מזה. המחלה הזו תקפה אותי גם כששהיתי בסין וחזרתי עם צלע סדוקה מרוב שיעולים, היה כל כך כואב שחשבו שיש לי גוש בשד ורק אז הבינו שפשוט סדקתי צלע.
שעלת היא הכי מסוכנת לאנשים בעלי רקע משפחתי אסטמתי, גם אם הם עצמם לא אסטמתיים. כי השעלת היא בעצם מהווה טריגר לאסטמה.
(כמו למשל שחולי אפילפסיה יכולים להיות מולדים אבל יכול להיות גם נזק עצבי מוחי שניגרם עם השנים וגורם פתאום באמצע החיים לאפילפסיה...סתם לידע הכללי של כל קוראי תגובה זו).

אחרי שעברתי 7 רופאים וכולם אמרו שאין מה לעשות אלא לקוות שזה יעבור לבד, ואחרי שקראתי על ילד בן 15 שהגיע למיון עם אותם תסמינים כמוני וניפטר....החלטתי לעשות מעשה ! הלכתי לרופא משפחה ודרשתי בכל תוקף שייתן לי משאף עם סטרואידים כמו לאסטמתיים ואכן זה עזר והעביר לי את המחלה ותוך יומיים ו 2 שאיפות כבר הייתי בריאה ויכלתי לדבר שוב בלי התקפי שיעול.

אז אני מבינה את כולכם, ומבינה את הרצון להישמר מפני חיסונים אבל תבינו....המוות שניגרם מהחיסון הוא בעצם מוות שניגרם עקב שעלת. החיסון הוא לא הגורם אלא החיידק שניתן בחיסון. אותם ילדים שמתו עם חיסון, יכלו באותה מידה להידבק בשלב כלשהו בהיותם קטנים ולמות באותה מידה.

גם אני בהתלבטות אם לעשות חיסון לשעלת בהריון אבל אחרי שחוויתי את המחלה הנוראית בעצמי, אני לא חושבת שארצה להסתכן בכך שהתינוק שלי ייצא החוצה ויסבול כמו שסבלתי.
מוות כזה, הוא פשוט מוות בייסורים קשים....זה היחנקות, זה פחד, זה חוסר שליטה ואני מקווה שעכשיו אחרי שקראתם הבנתם קצת יותר מה משמעות המחלה. ועכשיו תחליטו מה כדאי - לחסן או לקחת סיכון שהמחלה בין כה וכה תתקוף כי יש המון הורים שלא מחסנים כי הם מפחדים בדיוק כמוכם.

נ.ב - קחו בחשבון שהסודנים סביבכם וכל יתר הפליטים כניראה לא מחוסנים. עצוב אבל אמיתי.

חיסון שעלת

על ידי נועה* » 04 אוקטובר 2013, 15:37

שלום רב, אני בת 35 ולפני כחודש וחצי התחלתי להשתעל. נשללה דלקת ריאות וקיבלתי אנטיביוטיקה לשבוע. השיעול לאחר כשבוע הלך והחמיר עם הקאות וקוצר נשימה, בעיקר בלילות . היה קושי לעלות במדרגות ועייפות נוראה. בינתיים חזרתי לרופאה ונשלחתי לבדיקות. מסתבר שזו היתה שעלת שכן נמצאו אצלי נוגדנים למחלה. הרופאה אומרת שאני כבר לא מדבקת אבל בכל זאת ממליצה שלא אהיה בסביבת אחיינית שלי החדשה שנולדה לפני שלושה שבועות. האם מומלץ להתרחק ממנה? ראיתי אותה פעם אחת כשהיא נולדה והשיעול שלי פוחת אם כי לא נעלם. אין שיעול בלילות והמצב ממש משתפר. מה כדאי לעשות לגבי אחיינית שלי התינוקת?

חיסון שעלת

על ידי פלוני_אלמונית* » 23 ספטמבר 2013, 17:21

המסקנה המתבקשת היא שגן הילדים מסוכן לילדים , אתם לא באמת מצפים לשלוט בבחירות של שלושים זוגות הורים?

חיסון שעלת

על ידי עודד_המחפש* » 22 ספטמבר 2013, 15:41

אם על ילדכם אתם לא חסים, חישבו על התינוקות שידבקו בגלל סרובכם לחסן את הילדים. או במילים אחרות - תתבגרו!
טוב, אז אני התבגרתי.
הלכתי לבדוק. לא מצאתי איזכור לכך ששעלת היא אחת מ-10 המחלות הקטלניות בעולם. היא אפילו לא הוזכרה כאחת מעשר המחלות המדבקות הקטלניות ביותר (שזו קבוצה עוד יותר קטנה). אז אני אשמח לקבל מראה מקום לגיבוי הטענה שלך, אמא.

לגבי הקטלניות, מצאתי את הטענה הבאה: "בארה"ב, מדי שנה מדווחים פי שלושה יותר מקרי מוות כתוצאה מהחיסון לעומת מקרי מוות ממחלת השעלת עצמה" , שהיא טענה מעניינת בפני עצמה.
הטענה מופיעה בדף על השעלת באתר של עמותת חסון. com]ובדף ההרחבה jefaqpro[/po]&view=category&id=68&Itemid=158 על החיסון הזה יש הרבה מראי מקום לגיבוי הטענות.
מרפרוף קל ברשימת מראי המקום, נראה לי שהם "קצת" יותר רציניים מאשר אתר nrg. אז אולי כדאי שאת, אמא, תתבגרי, ולא תחפשי את המידע מתחת לפנס אלא תצאי לשוטט בעולם הגדול.
תודה.

חיסון שעלת

על ידי אמא* » 25 מאי 2013, 11:54

+הודעה ממשתתפת חדשה התקבלה בברכה:+

בגן של בני ילדה אחת לא חוסנה ונדבקה בשעלת. בשל המידע השגוי שהוריה קיבלו, בדומה למה שנכתב פה, הם חשבו שהמחלה קלה וגורמת לכל היותר לשיעול לא נעים. בעקבות ההדבקות של ילדה זו כל הגן - ילדים ומבוגרים - צריך לקבל טיפול אנטיביוטי למניעת המחלה שהיא מדבקת ביותר.

השעלת היא מחלה קטלנית. אחת מ 10 המחלות הקטלניות בעולם. אין לה טיפול לאחר ההדבקות וגם לשורדים יתכנו נזקים בלתי הפיכים. בזכות אתרים כמו זה היא עדיין מופצת. היא מסוכנת במיוחד לתינוקות שלא חוסנו ובסביבתם ילדים או מבוגרים שנושאים את המחלה. לא מאמינים? קיראו עוד פה http://www.nrg.co.il/online/29/ART1/606/869.html

אם על ילדכם אתם לא חסים, חישבו על התינוקות שידבקו בגלל סרובכם לחסן את הילדים. או במילים אחרות - תתבגרו!

חיסון שעלת

על ידי מצ'רה* » 02 ינואר 2013, 08:52

ובכיתה ח' שוב (פעם אחרונה, או שאולי שוב בצבא?)

חיסון שעלת

על ידי אמת_וצדק* » 02 ינואר 2013, 07:52

דיברתי עם מחלקת אפידמיולוגיה של טיפות החלב וקיבלתי את התשובות הבאות:
  1. לא קיים בעולם חיסון נגד שעלת בנפרד - פשוט לא מייצרים כזה חיסון (לא כלכלי).
  2. אפשר לחסן בגיל 4. מכיוון שלא קיים חיסון שעלת בנפרד, ניתן רק להשתמש בחיסון המשולב שעלת-דיפתריה-טטנוס. בסה"כ מותר לתת לילד עד 5 מנות של דיפתריה-טטנוס (כנראה במהלך תקופה קצובה), כלומר למשל: ילד שכבר קיבל 3 מנות של דיפתריה-טטנוס יכול לקבל 2 מנות של שעלת-דיפתריה-טטנוס כדי לחסנו נגד שעלת.
  3. כמספר המנות כך חוזק החיסון. בכתה ב' מקבלים מנה נוספת של החיסון.

חיסון שעלת

על ידי אמת_וצדק* » 25 דצמבר 2012, 20:53

בתי נגה בת 4 ומעולם לא חוסנה נגד שעלת.
לאחרונה נודע לי שלא מעט ילדים בסביבתנו חולים בשעלת. הורים סיפרו לי זוועות על המחלה.
אנחנו שוקלים לחסן אותה עכשיו, אבל לא ברור לנו אם זה בכלל אפשרי, משתי סיבות:
1. האם ניתן להשיג חיסון נגד שעלת בנפרד? בטיפת חלב אומרים שזה קיים רק במשולב עם דיפתריה-טטנוס.
2. האם אפשר לחסן בגיל 4? כמה מנות צריך, כלומר תוך כמה זמן החיסון מתחיל לפעול?

חיסון שעלת

על ידי ניבה_שקד* » 23 מאי 2012, 16:20

אחד הגורמים שעלו הוא פחד מתופעות לוואי של החיסון.

צודקות. החיסון לא ממש יעיל ומצד שני יש לו תופעות לוואי שהאחיות רואות בכל יום במרפאה...

חיסון שעלת

על ידי טרה_רוסה* » 23 מאי 2012, 11:04

ולדעתי דווקא חשוב שאחיות טיפת חלב יתחסנו. לא למען עצמן, אלה למען המטופלים שלהן.
הן פוגשות יום יום עשרות תינוקות בני יומם, וכן ילדים רבים. יש סיכוי גבוה יחסית שידבקו בשעלת. גם אם למבוגר זאת לא מחלה נוראית, לתינוקות בני חודש ופחות שמגיעים למרפאה זה יכול להיות קשה מאוד.

חיסון שעלת

על ידי טרה_רוסה* » 23 מאי 2012, 10:57

אי אפשר להידבק מחיסון שעלת.
רק מחיסון חי מוחלש אפשר.

חיסון שעלת

על ידי עודד_המחפש* » 23 מאי 2012, 10:19

כתבה מדהימה בהארץ:
גם אחיות טיפת חלב לא מאמינות בחיסונים
אף שהחיסון נגד שעלת נחשב שגרתי, רק 2% מהאחיות במרפאות בחיפה נשמעו להנחיה להתחסן; גם אחרי מבצע הסברה מיוחד, יותר ממחצית סירבו.
ולמה?
לפי הכתבה:
האחיות הנבדקות העידו על תסכול ממשרד הבריאות, שלטענתן אינו מתייחס אליהן בכבוד. "איננו חיילים", אמרה אחת המשתתפות, ואחרת הוסיפה כי באשר לחיסון שניתן בשנת 2009 לשפעת החזירים "איימו עלינו, קיבלנו אי-מיילים רבים לברר אם חוסנו, ואם לא אז למה". האחיות קבלו על הנחיית המשרד הקוראת להן להתחסן נגד שעלת, וטענו כי יש להן "זכות לאוטונומיה ולקבלת החלטות בעצמן". אחות נוספת אמרה כי "אם אחות נדבקה בשעלת בבית חולים - למה כל האחיות צריכות לקבל חיסון? האם כאן זו רוסיה הסובייטית? כעיקרון, אני לא מתחסנת השנה".

למרות שאחיות טיפות החלב נוהגות לחסן בעבודתן באופן שגרתי פעוטות נגד שעלת, אחד הגורמים שעלו הוא פחד מתופעות לוואי של החיסון. במחקר אותרו אחיות שחששו כי יידבקו בעצמן בשעלת, אם יחוסנו נגד המחלה, ואף נשמעה ההערכה כי התועלת מהחיסון במניעת ההידבקות אינה שווה את הסיכון שהחיסון יוביל להדבקתן במחלה.

פשוט מדהים.

חיסון שעלת

על ידי אלמונית* » 04 יולי 2007, 13:40

צפונית
שואלת את השאלות ששרה שאלה. ועוד-
האם התינוק ינק?
מהכתבה הבנתי שהוא ביקר במעון.
שואלת לא ממקום של רכילות או סקרנות חלילה - שואלת כי מתלבטת קשות אם לחסן או לא את ילדי. גם אני מאמינה

שיש דברים נסתרים מאיתנו ובסופו של דבר גם החיים וגם המוות לא בידינו.
ובכל זאת עלינו ללמוד ולפעול בעולם הזה

חיסון שעלת

על ידי שרה_ק* » 02 יולי 2007, 18:25

how did they try to help the baby? did they take the baby to an homeopath or anythign natural like vitamin C therapy when the baby started coughing? Or did they givre akamol and medicines? or right away to the hospital?

חיסון שעלת

על ידי צפונית* » 02 יולי 2007, 18:14

סבטקסט
התינוק שנפטר הוא שכן שלנו בישוב. ילד מתוק ושמנמן בן 7 חוד'. מאז שנולד היה די חולני בכל מיני (זו הסיבה שלא חוסן), באמת עצוב עצוב ומפחיד.(הקטנה שלי בת שנה ו-3 ולא מחוסנת לכלום.)
אני פשוט מאמינה שיש דברים נסתרים מאיתנו ובסופו של דבר גם החיים וגם המוות לא בידינו.

חיסון שעלת

על ידי סבטקסט_כפול* » 01 יולי 2007, 20:15

שמעתם על התינוק שמת משעלת?

חיסון שעלת

על ידי ניצן* » 22 יוני 2005, 11:51

משהו יודע האם יש טעם שהאם תחסן את עצמה במקום את התינוק וכך התינוק יחוסן דרך היניקה בלבד?

חיסון שעלת

על ידי יונת_שרון* » 18 אפריל 2005, 18:59

smallstorm, לבת של חברה שלי קרה דבר דומה, והרופא אמר לה לא לחסן יותר. אני מציעה שתתייעצי עם הרופא בטיפת חלב.

חיסון שעלת

על ידי טרה_רוסה* » 14 אפריל 2005, 22:38

הרי אנטיביוטיקה לא עוזרת במקרי שעלת - אפילו לפי הטיפול הקונבציונלי, ובכלל, שעלת היא מחלה שמי שעבר את גיל שנה/שנתיים, בד"כ לא ימות ממנה. לא נעימה, ארוכה, מפחידה - אבל לא ממיתה, בד"כ
כרמית, זה לא מדויק. אפשר למות מסיבוכים של השעלת, כמו דלקת ריאות. דלקת ריאות מגיבה לאנטיביוטיקה, ודווקא במדינות עולם שלישי באמת אפשר למות מדברים כאלה :-(

חיסון שעלת

על ידי smallstorm* » 14 אפריל 2005, 19:39

שלום לכם. ביתי לאחר חיסון שעלת ראשון (חיסון אסלולרי) . משום מה יש לה כל מספר שעות בכי ללא הפסקה של עד שעה ואף יותר. אקמולי לא עוזר. מי מכיר מי יודע?

חיסון שעלת

על ידי אם_פי_3* » 05 דצמבר 2004, 23:42

מישהו במקרה ראה ER אתמול? לא שזו תכנית מדעית או משהו, אבל הם הצחיקו/הרגיזו אותי עם היחס לשעלת:
מקום - אי שם באפריקה המדממת (ממלחמות פנימיות), העניה והחולנית. סיטואציה: מתן חיסונים לאוכלוסיה המקומית.
מגיע ילד, אני לא אנסה להעריך את גילו, אבל לא תינוק ולא פעוט. משתעל מאד. האבחנה: שעלת. הטיפול - אנטיביוטיקה, המילים אחרי לכתו: חבל. הוא חולה מדי, השעלת במצב ש"תאכל" את האנטיביוטיקה הזו [הזולה] בלי להרגיש. הוא ימות. במחיר 10 ד' (מחירה של אנטיביוטיקה מתאימה יותר) היה ניתן להציל אותו.

כל קשר בין המצב, לתיאור - מקרי בהחלט. הרי אנטיביוטיקה לא עוזרת במקרי שעלת - אפילו לפי הטיפול הקונבציונלי, ובכלל, שעלת היא מחלה שמי שעבר את גיל שנה/שנתיים, בד"כ לא ימות ממנה. לא נעימה, ארוכה, מפחידה - אבל לא ממיתה, בד"כ. אבל מה- הקטע הזה עוזר להטמיע בתפיסת הציבור ששעלת זו מחלה מסוכנת ונוראית. שהחיסון הוא הדרך היחידה כמעט להנצל ממנה (שכחתי שאח"כ רופא אחד אומר לשני, שהוא הציל היום 200 אנשים - ע"י מתן החיסון).
בסוף אני עוד אאמין בקונספירציות.

חיסון שעלת

על ידי פלוני_אלמונית* » 27 נובמבר 2004, 10:50

בתי בת 2 חודשים ו 3 שבועות קיבלה לפני שבוע זריקה מחומשת. יום אחרי הזריקה ישנה הרבה יותר, מאז אני מרגישה
כבר שבוע ירידה בחיוניות, פחות מרוכזת במבט, פחות אנרגיה, חולשה כללית, הבכי פחות חזק. היא כבר לא ניצבת חזק על רגליה כמו מקודם, ומתקפלת יותר עם הגוף, פחות מחזיקה את עצמה. הרופאה אמרה שזה סביר וזה תופעת לוואי של החיסון נגד שעלת, מישהו שמכיר את תופעות לוואי אנא הרגיעו אותי, תודה.

חיסון שעלת

על ידי אם_פי_3* » 03 אוגוסט 2004, 22:03

תראו מה מצאתי באתר IGL "http://www.igl.co.il" :
השעלת חוזרת [14-07-2004]
מחלת השעלת חוזרת בבגרות למרות החיסונים שמקבלים התינוקות. נראה שהחיסון נגד חיידק המחלה Pertussis נחלש אחרי כעשר שנים וה- FDA שוקל עכשיו מתן חיסון דחף עם ההתבגרות. תדירות המחלה, המלווה בשיעול כה חזק עד כדי שבירת צלע, נמצאית בעלייה.
http://www.intelihealth.com/IH/ihtIH/EM ... dmtICNNews

חיסון שעלת

על ידי חגית_ל* » 18 יולי 2004, 14:33

קראתי גם שמה שמאוד עוזר זה טיולים באוויר הפתוח.

חיסון שעלת

על ידי נהר_שליט* » 18 יולי 2004, 10:05

חיסון שעלת

על ידי מושון* » 18 יולי 2004, 09:57

השעלת חוזרת - גם למחוסנים, כנראה שהחיסון לא מחזיק. תקראו בקישור :
http://www.intelihealth.com/IH/ihtIH/EM ... dmtICNNews

אני גם מהמתלבטים, בני בן 5 חודשים ולא חוסן עדיין. הוא נמצא בבית עם אמו.
עם חולים במחלה האם יש לה טיפול ?

חיסון שעלת

על ידי שרה_ק* » 22 יוני 2004, 21:46

תני לילדה שלך וויטמין C ומולטי וויטמין לילדים וגם להמנע מאוכל זבל וסוכר. ולתת לה לשתות מיצים טריים. זה יחזק אותה למקרה שנדבקה משעלת. אם היא מתחילה להשתעל, מה שעזר לבן שלי יכול לעזור לבת שלך: יש בננות ספרדיות שנראות חומות וגדולות plaintain לאכול אותן. יש עוד עשב מרפא שההומיאופאתית אמרה לי להשתמש אבל אף פעם לא השתמשתי בהם כי השיעולים השתפרו: coltfoot (לא יודעת מה זה)

חיסון שעלת

על ידי חגית_ל* » 22 יוני 2004, 11:32

זה נשמע כמו שעלת.
החיסון ממש מסוכן. אחרי מה שקראתי בחוברת של חסון ובספר של רוזנטל - שומר נפשו ירחק.
עכשיו בגן של בתי ילדה חולה בשעלת - למרות שחוסנה ואנחנו בכוננות לראות מה יקרה עד סוף השבוע תחילת שבוע הבא.
לפי דיברי הרופא, כל הילדים שחלו פה, בשוהם, חוסנו. גם הבת שלי חוסנה אבל הקטנה, שנה ו-3 שבועות, לא חוסנה בשום חיסון שהוא.

חיסון שעלת

על ידי שרה_ק* » 22 יוני 2004, 01:47

אני מספרת על המשפחה שלי על פי השערות פרועות ולא על פי אבחנה מקצועית:
בינקותי חוסנתי נגד שעלת אבל 10 שנים יותר מאוחר בתור ילדה בת עשר קיבלתי התקפות שיעולים שגרמו לי כמעט להחנק ולהקיא. זה היה שיעולים בלתי פוסקים בייחוד בלילות. באמצע הלילה הייתי משתעלת קשות מה שהעיר אותי, ואז נאלצתי לקום ולשבת והשיעולים האלו היו מטלטלים אותי. השתעלתי בטירוף לפחות 10 דקות בלי הפסקה. ואחרי כמה שבועות של שיעולים גם ליחה שאי אפשר להתפטר ממנה. לקח לי 3 חודשים להתפטר מזה. וזה קרה לי שוב כאשר הייתי בת 20 בביקורי בארץ (ואז התפטרתי מזה אחרי 8 שבועות)
אבא שלי היתה לו קדחת השחת. הוא היה משתעל שיעולים אלרגיים במשך יותר מ20 שנה. כאשר אני קיבלתי התקף שיעולים בגיל 20 כאשר ביקרתי בארץ. כעבור מספר שבועות שזה השתפר, נסעתי חזרה לארה"ב, אבא שלי נדבק ממני, והוא אובחן שהיתה לו שעלת. אחרי שהשעלת עברה לו רוב הקדחת השחת כמעט נעלמה לו והוא כמעט לגמרי הפסיק להשתעל את השיעולים המעצבנים האלו שליוו אותו מגיל עשרה.

הילד שלי שלא חוסן כלל, בסביבות גיל שנה הוא קיבל שיעולים שנמשכו 8 שבועות. התקפים של שיעולים ללא הפסקה כל הסמפטומים כנ"ל שקרה לי, נשימות קולניות של ליחה,ברוך השם שלא הגיע עד כדי חנק או הקאה כאשר זה היה ממש בהתחלה, פניתי להומיאופאתית שלי והיא אמרה לקחת וויטמינים מסויימים וירקות מסויימים ואז זה הפסיק להחמיר, ולאט לאט השתפר. אמא שלי נדבקה ממנו והשתעלה קשות 3 חודשים והיתה צרודה עוד חודשיים אחרי זה (וגם שלום היה צרוד זמן מה אחרי זה) כאשר היא היתה מדברת בטלפון היתה לפעמים נתקפת בהתקף שיעולים שלקח דקות ארוכות עד שהפסיק. שהדאיג את האלו שהיו בטלפון.

אם זה לא היה שעלת, אז מה זה היה?

חיסון שעלת

על ידי יעל_פ* » 26 מאי 2004, 22:45

ולא לאפשר לאנשים שמערכת החיסון שלהם חלשה להיות במגע עם ההפרשות.
הפרשות הכוונה גם לרוק, נכון? ז"א שאם אחד מהם הכניס לפה צעצוע אז לא לתת את הצעצוע הזה לבן שלי, נכון? ( או שאני מגזימה?? :-)). אני אולי נשמעת קצת לחוצה אבל הרבה פעמים קורה שאחד מהאחיינים שלו מקבל חיסון ואני מקבלת תגובות מזלזלות על הרצון שלי לשמור על מרחק מסויים ביניהם...
תודה רבה לכולם על התשובות
יעל

חיסון שעלת

על ידי שרון_ג* » 24 מאי 2004, 14:53

לגבי אלו הסכנה היא במגע עם הצואה
רק לגבי הפוליו

חיסון שעלת

על ידי עידית.ק* » 24 מאי 2004, 14:22

לגבי חיסונים מוחלשים זה: פוליו בטיפות וMMR ואולי גם אבעבועות,
לגבי אלו הסכנה היא במגע עם הצואה , חשוב לשטוף ידיים היטב לאחר ההחלפה - רחצת התינוק ולא לאפשר לאנשים שמערכת החיסון שלהם חלשה להיות במגע עם ההפרשות.

חיסון שעלת

על ידי שרון_ג* » 24 מאי 2004, 10:32

אמא נוגי, את צודקת במאה אחוזים.

(כן, גם אבעבועות)

חיסון שעלת

על ידי אמא_נוגי* » 24 מאי 2004, 09:37

).... עד כמה עליי להרחיקם זה מזה אחרי שקיבלו חיסון???
אם מדובר בחיסון שעלת אז לא צריך להרחיק בכלל, הם לא מדבקים כי חיסון השעלת לא מכיל חיידק חי, ולא מכיל חיידק בכלל.
לגבי חיסונים מוחלשים זה: פוליו בטיפות וMMR ואולי גם אבעבועות, על זה אין לי מושג.

חיסון שעלת

על ידי יעל_פ* » 24 מאי 2004, 00:07

שלום, בני בן 9 חודשים ועדיין לא חוסן.
הרופאה שלו המליצה על חיסון הומיאופתי נגד שעלת (בטיפות). האם יש למישהו מידע על הטיפות האלו ועד כמה הן " חזקות" במניעת מחלת השעלת.
אני מאוד מאוד פוחדת מן המחילה הזו ועל כן הלחץ.....
למרות שהוא איתי בבית הוא מידי פעם בא מגע עם אחיינים שלו וכל הזמן אני לחוצה שהם ידביקו אותו במשהו - במיוחד אם הם אחרי חיסון ( זה כבר מתחיל להיות לא נעים מההורים שלהם).... עד כמה עליי להרחיקם זה מזה אחרי שקיבלו חיסון??? (האם להגיע לרמה שלא ישחקו עם אותם צעצועים???)

אשמח לקבל תשובה,
מאמא צעירה

חיסון שעלת

על ידי גלית* » 25 אפריל 2004, 13:17

קטלנית - שיש סיכוי למות ממנה.

חיסון שעלת

על ידי רונית* » 25 אפריל 2004, 11:33

מה זה אומר שהמחלה קטלנית עד גיל שנה ? מאיזו בחינה היא קטלנית?

חיסון שעלת

על ידי יונת_שרון* » 23 אפריל 2004, 01:48

התפרצות זו מלה קצת גדולה על זה... אני מכירה כמה מקרי שעלת באצבע הגליל.

חיסון שעלת

על ידי טל* » 22 אפריל 2004, 12:49

מישהו יודע באילו אזורים חלה ההתפרצות?

חיסון שעלת

על ידי טרה_רוסה* » 19 אפריל 2004, 20:16

אני לא מתלבטת, אבל אחוש הקלה כשאדע שעברנו בשלום את השנה הזו.

חיסון שעלת

על ידי מיה_גל* » 19 אפריל 2004, 20:12

אה :-/
אז בהצלחה בהתלבטויות...

חיסון שעלת

על ידי טרה_רוסה* » 19 אפריל 2004, 19:51

לא, היא רק בת 5 חודשים............. (אחרת זה לא היה מטריד אותי)

חזרה למעלה