על ידי שוכנת_הצוק* » 14 מרץ 2007, 15:13
הוקוס פוקוס ביליבוקוס, התחדש, דף, התחדש! לא מוצה הפוטנציאל שלך.
האם מישהו חשב על היבטים שונים של שיתוף ידע בקבוצת חינוך ביתי מובנה - למשל, שכל אחת/ד מן ההורים בקבוצה יכול/ה ללמד תחום אחר?
(ללמד = לגרות סקרנות, לספר סיפור, לטפח דמיון ויצירה בתחום, לפתח דיון בקבוצה של שניים-שלושה ילדים. הכוונה לא להוראה פרונטלית, רחמנא ליצלן).
מעניינים אותי היבטים עקרוניים-חינוכיים, כמו גם מעשיים וחוקיים.
ההורים לא יקבלו כסף, אלא יחליפו ידע, כישרונות והענקה בחליפין (ברטר). כך גם סביר שלא יהיו ילדים רבים בקבוצה (בעיה חוקית עם בתי"ס פרטיים, וחוצמזה אחרת מה הועילו?).
שיעורים לא רק במקצועות הנלמדים בביה"ס, אלא גם טיולים וסיורים כל כמה זמן (נניח פעם בשבוע) גם במוזיאונים רשמיים וגם במוזיאונים של החיים, התנדבות בקהילה וכו'. וסיכום אישי של כל ילד את החוויה, מעין רפלקסיה (סיכום כתוב, ציור, הצגה, נגינה או "סתם" חשיבה שפירותיה עוד סמויים מן העין..)
לפי ההיגיון וגם מה שכתוב כאן, בביה"ס יש בזבוז זמן משווע, אז התכנית יכולה להיות קצרה ולא מעיקה, אבל כן מובנית (נחוץ בעיניי). מאמינה שאת כל הקוריקולום של שבוע אפשר ללמד וללמוד בהנאה בשעות ספורות בשבוע, ברמה גבוהה ומעמיקה הרבה יותר, ועוד נשאר עודף - זמן לחיות, ליצור, ללמוד עוד ובדרכים אחרות..
הוקוס פוקוס ביליבוקוס, התחדש, דף, התחדש! לא מוצה הפוטנציאל שלך.
האם מישהו חשב על היבטים שונים של שיתוף ידע בקבוצת חינוך ביתי מובנה - למשל, שכל אחת/ד מן ההורים בקבוצה יכול/ה ללמד תחום אחר?
(ללמד = לגרות סקרנות, לספר סיפור, לטפח דמיון ויצירה בתחום, לפתח דיון בקבוצה של שניים-שלושה ילדים. הכוונה לא להוראה פרונטלית, רחמנא ליצלן).
מעניינים אותי היבטים עקרוניים-חינוכיים, כמו גם מעשיים וחוקיים.
[list]
[*] מבחינה חוקית/ארגונית:
[/list]
ההורים לא יקבלו כסף, אלא יחליפו ידע, כישרונות והענקה בחליפין (ברטר). כך גם סביר שלא יהיו ילדים רבים בקבוצה (בעיה חוקית עם בתי"ס פרטיים, וחוצמזה אחרת מה הועילו?).
[list]
[*] מבחינה חינוכית:
[/list]
שיעורים לא רק במקצועות הנלמדים בביה"ס, אלא גם טיולים וסיורים כל כמה זמן (נניח פעם בשבוע) גם במוזיאונים רשמיים וגם במוזיאונים של החיים, התנדבות בקהילה וכו'. וסיכום אישי של כל ילד את החוויה, מעין רפלקסיה (סיכום כתוב, ציור, הצגה, נגינה או "סתם" חשיבה שפירותיה עוד סמויים מן העין..)
[list]
[*] מבחינה מעשית:
[/list]
לפי ההיגיון וגם מה שכתוב כאן, בביה"ס יש בזבוז זמן משווע, אז התכנית יכולה להיות קצרה ולא מעיקה, אבל כן מובנית (נחוץ בעיניי). מאמינה שאת כל הקוריקולום של שבוע אפשר ללמד וללמוד בהנאה בשעות ספורות בשבוע, ברמה גבוהה ומעמיקה הרבה יותר, ועוד נשאר עודף - זמן לחיות, ליצור, ללמוד עוד ובדרכים אחרות..