על ידי תמרוש_רוש » 17 אוקטובר 2015, 08:59
איך מסבירים לילד את המעבר לחינוך ביתי במקום שבו העניין חריג מאד?
תראי, את צריכה להגיד דבר שאת מאמינה בו.
צפריר שפרון אמר פעם שההחלטה על חינוך ביתי צריכה להיעשות מאהבת מרדכי, ולא משנאת המן. אז מה טוב בעינייך בחינוך ביתי, באופן כללי ולילד הזה בפרט? את זה תגידי לו, במילים פשוטות.
(אני יכולה לחשוב על איזה משהו בסגנון "יש הרבה ילדים שהולכים לגן, אבל גם הרבה ילדים - בכל אחבי העולם - שנשארים בבית והולכים למקומות עם ההורים שלהם. אנחנו רוצים לנסות את זה לכמה חודשים, כי נראה לנו שזה יהיה כיף לכולנו")
מה שיכול לעזור לך זה - לגייס אחד או שניים מבני המשפחה, שיבינו למה אתם עושים את מה שאתם עושים, שיתמכו בהחלטה, ושפשוט ידברו עם הילד על זה כאילו זה הדבר הכי נורמלי בעולם. "אז מה עשית אתמול עם אמא/אבא?" שיחליף בטון הטבעי והמתבקש ביותר את "אז איך היה בגן". ובלי הרמות גבות ובלי נעליים.
יש מצב לשותף תומך כזה?
מה עושים עם חברה? אנחנו לא רוצים לעבור למקום בו יש קהילת חינוך ביתי כרגע כי פה יש סביבנו המון משפחה שהוא קשור אליה מאד. דודים, בני דודים, סבים וסבתות, ועוד. גם הם חברה, כמובן, אבל כמעט ואין ילדים קרובים לגילו, ואני מניחה שכדאי שישחק לא רק עם דודנים בני 16...סביר שנוכל לרשום אותו לחוג או שניים ולהשיג ביקור של חבר פעמיים-שלוש בשבוע, אבל לא מעבר. זה מספיק? אם לא - מה הפתרונות? הוא אמנם ילד שזקוק גם לזמן עם עצמו, אבל גם אוהב חברה וחברים.
תשמעי, נשמע שאת (כמו רבים וטובים לפנייך...) נלחצת קצת מהקונספציה של חברה חד-גילאית, "ילדים בגילו" וכאלה.
ואני יכולה להגיד לך שחור על גב ירקרק - זה כולה קונספציה... ילדים בכל מיני גילאים נהנים מחברת אנשים בכל מיני גילאים יוצרים קשרים משמעותיים ונפלאים עם אנשים שגדולים או קטנים מהם בעשר שנים או לפעמים בחמישים שנה. ואין בכך על רע, זה נפלא, זה משמעותי, זה מלמד כישורים חברתיים ומספק צרכים חברתיים והכל.
נכון שיש ערך גם לחברת ילדים באותו גיל, אבל לדעתי הצורך הזה מופיע קצת יותר מאוחר, בערך בגיל 6 או 7 ומעלה, כשילדים מאוד רוצים לשחק עם מישהו ברמה שלהם. וגם זה לא בהכרח נכון, זה מאוד אינדיווידואלי, ומאוד תלוי בילד.
אז
דודים, בני דודים, סבים וסבתות שאפשר להיפגש אתם מדי פעם באמצע השבוע, זה אחלה. באמת אחלה.
אישית, שניים מחברי הטובים ביותר כילדה היו אחים שאחד צעיר ממני ב- 3 שנים והשני ב- 5, ועוד חברים טובים שלי היו זוג צעיר, שכנים של סבתא שלי שהיו מבוגרים ממני בעשר בנים בערך. והיחסים בינינו היו נפלאים.
הילדים שלי, עוד דוגמה, התחברו נהדר עם השכנים שלנו, שני רווקים בשנות השלושים שלהם. אחד השכנים היה מתוק במיוחד - לדעתי הוא קצת על הרצף האוטיסטי, אף פעם לא הצלחתי לנהל אתו שיחה נורמלית - אבל תמיד הוא היה קורא לילדים מהמרפסת, משחק אתם בכדור ובמכוניות מירוץ ונהנה מכל רגע - וגם הם (עד שעבר דירה

). השני היה מנהל עם הגדול שלי שיחות מסועפות בנודע ל"מלחמת הכוכבים" - נושא אהוב על שניהם.
והיה נפלא לראות את זה.
ולעניין המינון - תנסו ותראו מה מתאים לו ומה הוא צריך... כעיקרון, אם תוכלו לצאת מהבית ולראות אנשים (ילדים או מבוגרים) ולהיות באינטראקציה חיובית אתם למשך שעה-שעתיים (או יותר), 5-6 ימים בשבוע - את במצב מצוין. רוב הסיכויים שבאמת לא צריך יותר

אז אם את מסוגלת לארגן ביקור של חבר פעמיים בשבוע, וגם איזה חוג - ועוד מפגשים עם המשפחה המורחבת - את מסודרת.
[u]איך מסבירים לילד את המעבר לחינוך ביתי במקום שבו העניין חריג מאד?[/u]
תראי, את צריכה להגיד דבר שאת מאמינה בו.
[po]צפריר שפרון[/po] אמר פעם שההחלטה על חינוך ביתי צריכה להיעשות מאהבת מרדכי, ולא משנאת המן. אז מה טוב בעינייך בחינוך ביתי, באופן כללי ולילד הזה בפרט? את זה תגידי לו, במילים פשוטות.
(אני יכולה לחשוב על איזה משהו בסגנון "יש הרבה ילדים שהולכים לגן, אבל גם הרבה ילדים - בכל אחבי העולם - שנשארים בבית והולכים למקומות עם ההורים שלהם. אנחנו רוצים לנסות את זה לכמה חודשים, כי נראה לנו שזה יהיה כיף לכולנו")
מה שיכול לעזור לך זה - לגייס אחד או שניים מבני המשפחה, שיבינו למה אתם עושים את מה שאתם עושים, שיתמכו בהחלטה, ושפשוט ידברו עם הילד על זה כאילו זה הדבר הכי נורמלי בעולם. "אז מה עשית אתמול עם אמא/אבא?" שיחליף בטון הטבעי והמתבקש ביותר את "אז איך היה בגן". ובלי הרמות גבות ובלי נעליים.
יש מצב לשותף תומך כזה?
[u]מה עושים עם חברה? אנחנו לא רוצים לעבור למקום בו יש קהילת חינוך ביתי כרגע כי פה יש סביבנו המון משפחה שהוא קשור אליה מאד. דודים, בני דודים, סבים וסבתות, ועוד. גם הם חברה, כמובן, אבל כמעט ואין ילדים קרובים לגילו, ואני מניחה שכדאי שישחק לא רק עם דודנים בני 16...סביר שנוכל לרשום אותו לחוג או שניים ולהשיג ביקור של חבר פעמיים-שלוש בשבוע, אבל לא מעבר. זה מספיק? אם לא - מה הפתרונות? הוא אמנם ילד שזקוק גם לזמן עם עצמו, אבל גם אוהב חברה וחברים.[/u]
תשמעי, נשמע שאת (כמו רבים וטובים לפנייך...) נלחצת קצת מהקונספציה של חברה חד-גילאית, "ילדים בגילו" וכאלה.
ואני יכולה להגיד לך שחור על גב ירקרק - זה כולה קונספציה... ילדים בכל מיני גילאים נהנים מחברת אנשים בכל מיני גילאים יוצרים קשרים משמעותיים ונפלאים עם אנשים שגדולים או קטנים מהם בעשר שנים או לפעמים בחמישים שנה. ואין בכך על רע, זה נפלא, זה משמעותי, זה מלמד כישורים חברתיים ומספק צרכים חברתיים והכל.
נכון שיש ערך גם לחברת ילדים באותו גיל, אבל לדעתי הצורך הזה מופיע קצת יותר מאוחר, בערך בגיל 6 או 7 ומעלה, כשילדים מאוד רוצים לשחק עם מישהו ברמה שלהם. וגם זה לא בהכרח נכון, זה מאוד אינדיווידואלי, ומאוד תלוי בילד.
אז [u]דודים, בני דודים, סבים וסבתות[/u] שאפשר להיפגש אתם מדי פעם באמצע השבוע, זה אחלה. באמת אחלה.
אישית, שניים מחברי הטובים ביותר כילדה היו אחים שאחד צעיר ממני ב- 3 שנים והשני ב- 5, ועוד חברים טובים שלי היו זוג צעיר, שכנים של סבתא שלי שהיו מבוגרים ממני בעשר בנים בערך. והיחסים בינינו היו נפלאים.
הילדים שלי, עוד דוגמה, התחברו נהדר עם השכנים שלנו, שני רווקים בשנות השלושים שלהם. אחד השכנים היה מתוק במיוחד - לדעתי הוא קצת על הרצף האוטיסטי, אף פעם לא הצלחתי לנהל אתו שיחה נורמלית - אבל תמיד הוא היה קורא לילדים מהמרפסת, משחק אתם בכדור ובמכוניות מירוץ ונהנה מכל רגע - וגם הם (עד שעבר דירה :-(). השני היה מנהל עם הגדול שלי שיחות מסועפות בנודע ל"מלחמת הכוכבים" - נושא אהוב על שניהם.
והיה נפלא לראות את זה.
ולעניין המינון - תנסו ותראו מה מתאים לו ומה הוא צריך... כעיקרון, אם תוכלו לצאת מהבית ולראות אנשים (ילדים או מבוגרים) ולהיות באינטראקציה חיובית אתם למשך שעה-שעתיים (או יותר), 5-6 ימים בשבוע - את במצב מצוין. רוב הסיכויים שבאמת לא צריך יותר :-)
אז אם את מסוגלת לארגן ביקור של חבר פעמיים בשבוע, וגם איזה חוג - ועוד מפגשים עם המשפחה המורחבת - את מסודרת.