חוקן לפני לידה

שליחת תגובה

אין לך לאן לברוח. בכל בריחה שהיא, את/ה לוקח/ת איתך את עצמך.
קוד אישור
הזן את הקוד בדיוק כפי שהוא מופיע. כל האותיות הן אותיות גדולות.
סמיילים
|יד1| |תינוק| |בלונים| |אוף| ;-) :-] |U| |נורה| |עוגה| |גזר| |אפרוח| 8-) :'( {@ :-) |L| :-D |H| ((-)) (()) |יש| |רעיון| {} |#| |>| |שקרן| >:( <:) |N| :-0 |תמר| :-S |מתנה| |<| :-( ZZZ :-| |*| :-/ :-P |עץ| |!| |-0 |Y| :-9 V :D :) ;) :( :o :shock: :? 8-) :lol: :x :P :oops: :cry: :evil: :twisted: :roll: :!: :?: :idea: :arrow: :| :mrgreen: :geek: :ugeek:

BBCode פעיל
[img] פעיל
[url] פעיל
סמיילים פעילים

צפיה מקדימה של הנושא
   

הרחב תצוגה צפיה מקדימה של הנושא: חוקן לפני לידה

חוקן לפני לידה

על ידי פלוני_אלמונית* » 28 מרץ 2013, 21:40

ברור שלעשות חוקן זה שווה כל רגע את מתרוקנת בשיא הכיף !!

חוקן לפני לידה

על ידי פלוני_אלמונית* » 24 מאי 2010, 21:43

שתי לידות בראשונה לא הציעו לי חוקן, בשנייה למרות שהיו לי שתי יציאות כשהתחילו הצירים האחות הציעה לי לעשות חוקן, אחרי שעשיתי חוקן רצתי לשירותים ואכן היה עוד מה להוציא אבל אחרי החוקן הרגשתי את הצירים הרבה יותר חזקים וכואבים יותר. אז זה באמת מזרז את הלידה .

חוקן לפני לידה

על ידי Talila* » 10 יוני 2006, 00:40

Enema

(ושלחתי לך אימייל)
:-)

חוקן לפני לידה

על ידי צפרדע_ית » 10 יוני 2006, 00:25

האם מישהי (או מישהו) יודעת איך אומרים חוקן באנגלית?
תודה

חוקן לפני לידה

על ידי נוסעת_סמויה* » 14 אוגוסט 2005, 04:40

יום שלישי חמים של תחילת אוקטובר. שמונה וחצי בבוקר. אי שם באמצע שבוע 38.
חברה מתקשרת אלי.
"את לא בעבודה?"
"לא. אני לא מרגישה טוב. נראה לי שחטפתי קלקול קיבה. אה...פתאום אני נזכרת שכתוב ב'טבעי ללדת' שרוב הלידות מתחילות בשלשול, ובכל זאת רוב היולדות לא מקשרות בין ההתרוקנות הזו לבין תחילת הלידה. מעניין... ."
"אז מה, נראה לך שזה זה?"
"אין לי מושג. בשבועיים האחרונים כל יום נראה לי שזה זה. כבר צוחקים עלי בעבודה".

כמובן שהלכתי לעבודה ואפילו הזמנתי לעצמי ארוחת צהריים, שלא הספקתי לאכול כי באחת וחצי נעמה כבר הייתה בחוץ :-).

בלידה הראשונה הדפוס היה דומה, אבל בחדר הקבלה של הדסה עין-כרם לחצו עלי לעשות חוקן מים ("תאמיני לי, אני ראיתי יולדות שעוצרות את הלידה מפחד לעשות קקי. לא כדאי לך"). יכול להיות שזה היה מיותר, אבל זה ממש לא היה נורא. הבנתי גם ש-חוקן מסייע לקדם את הלידה, אם התנאים בשלים לכך.

חוקן לפני לידה

על ידי סמדר_נ* » 30 מרץ 2005, 12:39

שעות בודדות לפני. מבשר צירים.
כנ"ל.
לא התחקנתי, אעפ"י שעוד אכלתי אחר כך. ושלשלתי שוב.
לא היה קקי.
>יד אחת, ילד ביד השנייה וכו' וכו'. אני לומדת<

חוקן לפני לידה

על ידי מונו_נוקי* » 20 מרץ 2005, 18:09

שלושה ימים לפני (לפחות.)כנראה שזה לא מבשר....:-P

חוקן לפני לידה

על ידי רק_טוב* » 20 מרץ 2005, 17:17

מונו נוקי @}
אצלי, ההתרוקנות הטבעית הייתה רק בביה"ח עם הצירים התכופים והחזקים, אצל חברה עוד בבית עם תחילת הצירים. כנראה שאין ממש חוקיות קבועה, אבל אם מתחילים שלישולים וזה לא קילקול קיבה, זה כנראה מבשר על בואה של החסידה ;-)

חוקן לפני לידה

על ידי פלוני_אלמונית* » 19 מרץ 2005, 23:32

מונו, הדפוס הרגיל של התרוקנות אמור להיות אחת ליום.
אצלי - שתי לידות, יחסית קצרות - שעות בודדות לפני. מבשר צירים.

חוקן לפני לידה

על ידי מונו_נוקי* » 19 מרץ 2005, 23:08

אין לי בעיה עם קקי בלידה. רק תהיתי אם במקרה שהגוף מתרוקן מעצמו האם זה עניין של ימים או שעות או במהלך הלידה?

חוקן לפני לידה

על ידי אמא_של_אורי* » 19 מרץ 2005, 20:42

מונו נוקי
ממרום נסיוני (3 לידות 0 חוקנים) אין חוקיות קבועה.
בלידה הראשונה שלשלתי עם התחלת הצירים - ולמרות זאת, עשיתי קקי בלידה (ביקשתי סליחה והצחקתי את המיילדת).
הלידה השניה החלה לאחר זרוז טבעי של שמן קיק, כך ששילשלתי כל היום, ולמרות זאת, עשיתי קקי בלידה.
בלידה השלישית לא שלשלתי בצירים, ועשיתי קקי בבריכה (הילדים ידעו מראש, שרשת הדגים שאהבו לשחק בה באמבטיה, צריכה להשאר שלמה לצורך העניין).
בלידה החשיפה כל כך גדולה, החוץ והפנים מתערבבים, וזה חלק מהעניין... אולי מה שעזר לי להתמודד, זו בחירת המיילדות מראש, והכרות איתן.

חוקן לפני לידה

על ידי חגית_ו* » 18 מרץ 2005, 10:22

בלידה הקודמת התרוקנתי טבעי בוקר לפני הלידה. (וגם עשו לי חוקן...)
הפעם זה לא קרה לי ולא עשיתי חוקן. לא חשבתי על זה בכלל. זה לא הטריד אותי...

חוקן לפני לידה

על ידי מונו_נוקי* » 18 מרץ 2005, 09:09

יש אומרים שקיימת התרוקנות טבעית של הגוף, ללא חוקן, לפני הלידה
אני שואלת: כמה זמן לפני הלידה זה קורה מעצמו. עם הצירים? יום לפני? שעות לפני? ימים לפני?

חוקן לפני לידה

על ידי ענת_ב_פ* » 18 מרץ 2005, 08:59

מונו נוקי, את המסקנות שלי כתבתי קצת למעלה בדף.
אולי תכווני אותי מה חסר?
< ענת שוב איטית. למרות שיחסית היא ולדנית זריזה >

חוקן לפני לידה

על ידי מונו_נוקי* » 18 מרץ 2005, 08:44

והמסקנות?:-D
זו אינה שאלה תאורטית;-)

חוקן לפני לידה

על ידי ענת_ב_פ* » 18 מרץ 2005, 01:36

אני הבנתי אותך
גם אני, אבל באיחור.. :-S

חוקן לפני לידה

על ידי Pלונית_אחרת* » 17 מרץ 2005, 22:58

אני הבנתי אותך (-:

חוקן לפני לידה

על ידי מונו_נוקי* » 17 מרץ 2005, 17:04

רגע, רגע:-D
שאלתי על המצב שזה בא באופן טבעי, בלי חוקן. ההתרוקנות הטבעית לפני הלידה שמספרים עליה..........

חוקן לפני לידה

על ידי אמא_נמרה* » 17 מרץ 2005, 17:03

ל מונו נוקי ,

ההתרוקנות הטבעית באה בזמן שלה...כמו כל דבר טבעי :-) . נו, לעצם העניין, מהניסיון שלי (שתי לידות), הן באות עם קצת לפני הצירים, בזמן הצירים של ההתחלה וגם במהלך הלידה עצמה.

את יכולה גם לעשות את החוקן לעצמך, בפרטיות השירותים, אלא אם כן את חייבת להיות מרותקת למכשירים. זה לא משהו מסובך, אפשר לקנות בבית מרקחת.

חוקן לפני לידה

על ידי ענת_ב_פ* » 17 מרץ 2005, 16:21

שתי לידות. שום חוקן. אפילו לא הוצע. לו היה מוצא - הייתי מסרבת
הדף מתחיל להיראות כך-
ענת. 2 לידות. ראשונה בלי חוקן. שנייה עם. ספונטאנית. רגישה ובעלת חוש הומור :-)
מונו נוקי יקרה, אז ככה- בשנייה אכן המיילדת הציעה וכמו גולדה בזמנו הייתי מזוזעת. אבל התעשתתי ואז החלטתי שהרי אם לא אעשה חוקן בגלל לידה לא אעשה גם בשום הזדמנות אחרת.
> ענת טיפוס סקרן <
האמת, היה ממש לא נורא והרבה פחות מביך ממה שהייתי מעלה בדמיונותי הפרועים. המיילדת היתה מיומנת ומהירה. מהרגע שעשתה ת'חוקן לא לקח יותר מכמה שניות והלכתי לשירותים לממש את המטרה...
> ענת גם מיומנת וזריזה..<

בכלל, מדוע המבוכה מיצאות צואה ושתן ןבזמן לידה?
את צודקת. אבל בזמנו לא הייתי בשלה מחשבתית ל'מהלך' שכזה. וחוצמזה החוקן היה כ"כ פשוט שבאמת לא נורא. כך שאני בדיעה אחת עם שרהלה .
@}

חוקן לפני לידה

על ידי מונו_נוקי* » 17 מרץ 2005, 15:23

נכנסתי לדף כדי לשאול אם ההתרוקנות הטבעית שמדברים עליה היא שעות לפני לידה\ימים.... האם זה מגיע בזמן הצירים ממש..
תודה!

חוקן לפני לידה

על ידי סיוון_דביר* » 04 אוקטובר 2004, 20:17

לפעמים צריך, אז זה עיניין של "לנקות" את הגוף

חוקן לפני לידה

על ידי צפונית* » 17 ספטמבר 2004, 23:17

באופן-טבעי אני משלשלת לפני הלידה אז אין צורך בחוקן.

חוקן לפני לידה

על ידי מ_י_כ_ל* » 17 ספטמבר 2004, 23:12

שתי לידות. שום חוקן. אפילו לא הוצע. לו היה מוצא - הייתי מסרבת.

בכלל, מדוע המבוכה מיצאות צואה ושתן ןבזמן לידה? ממי בדיוק עלי להרגיש נבוכה?

<תוהה מיכל, שהשפריצה, שלא בכוונה, משהו הרבה יותר מגעיל לתוך פרצופה של המיילדת. נו, היא שרדה את זה...>

חוקן לפני לידה

על ידי פלונית* » 17 ספטמבר 2004, 12:03

אמנם המילה חוקן מרתיעה מאד, אבל אני עשיתי והרגשתי הקלה גדולה מאד .
גם הוקל לי לדעת שהמעיים ריקים ואני לא צריכה לדאוג באמצע הלידה שאלחץ החוצה קקי...אמנם זה לא נורא, קצת קקי בלידה, אבל לפעמים המחשבה המביכה היא סתם מכשול. (ויש לי חברה שזה היה עבורה מכשול רציני. באמצע הלידה היא קלטה שעלול לצאת לה קקי לעיני כולם, והאירוע הפך לסיוט בגלל הבושה והפחד. היא מודה היום שזה היה טפשי לחשוש כך, היא גם חושבת שזה שהיא לא היתה משוחררת ונינוחה זה מה שהביא אותה לניתוח קיסרי, אבל אם יש סיכוי שתתביישי ותעכבי לעצמך את הלידה בשל כך- עדיף לעשות חוקן.)
זה לא כואב . פשוט מחדירים צינור דק לפי הטבעת (זה לא אמור לכאוב! עושים את זה בעדינות) וממלאים את המעי במים- זה לא מעבר למה שהמעי יכול להכיל ואין לך מה לחשוש. כשהתחושה נעשית לא נוחה- כאילו שאת "מלאה", את פשוט אומרת לאחות "די" - סכמי איתה מראש שכך תעשו, ושהיא תשמע להוראתך מיד.
ואז תלכי לשרותים עם צורך להתרוקן, המים יוצאים מיד ואיתם גם הצואה. זה נותן תחושת שחרור והקלה, ואני ממליצה.
בברכת לידה טובה ונעימה. ואם יש לך עוד שאלות אל תהססי לשאול. יש דף המון שאלות לקראת לידה

חוקן לפני לידה

על ידי נ.ג* » 17 ספטמבר 2004, 11:44

אני בחודש השביעי, אני יודעת שאני רוצה ביות, לגבי האפידורל אני מעדיפה שלא אבל נראה איך יהיה מהלך הלידה.יש לי שאלה לכל אלו שעברו כבר לידה, אם הן עשו חוקן?
מה דעתכן אם כדי או שלא???????????..

חוקן לפני לידה

על ידי רעות_וצליל* » 21 נובמבר 2003, 13:49

אם את מתלבטת בין רבקה זיו לפוריה, לכי לפוריה.

חוקן לפני לידה

על ידי יונת_שרון* » 20 נובמבר 2003, 21:48

ברור שעדיף בבית, אבל זה עדיין לא אומר כלום על בי"ח בצפת. אני ילדתי שם את בני השני וזו הייתה חוויה מצויינת. יש שם גם ביות גמיש שלדעתי צריך להנהיג בכל בתי החולים.

חוקן לפני לידה

על ידי פלוני_אלמונית* » 20 נובמבר 2003, 20:26

לא הייתי יולדת ברבקה זיו - צפת .
עדיף בבית

חוקן לפני לידה

על ידי שרהלה* » 20 נובמבר 2003, 05:49

טוב, יש לי הרבה מה להגיד על עניני יציאות, משני הכיוונים.
הסיבה העיקרית שבגללה עושים חוקן היא כדי לפנות מקום ליציאת התינוק, שצואה קשה עלולה להפריע לירידת הראש. זה שנוצרה מזה התפתחות אסטתית, זה כבר בהתאמה ליחסינו עם הפרשות הגוף.
כשעשו לי חוקן מים בבית חולים "כרמל" (?) טסתי לשרותים איך שהוציאו את הצינור, והכל זרם החוצה בשצץ קצף, מה שלא הפריע לי אחרי שלוש שעות לחרבן את הראש של הבת שלי יחד עם תכולה מוצקה של מעי.
לידה שניה שלי היתה חטופה, והמהירות שבה היא קפצה החוצה לא הפריעה לתוצרים אחרים להתלוות, על כל המשתמע מכך.
בלידה השלישית, שהיתה יזומה (ברוב עוונותי), עשיתי לי חוקן (פליט אנמה) בבית , לפני שצעדתי בעוז אל מיטת הלידה (שומו שמיים) ותינוקי נולד לתוך אויר האפוף בריחות בית חולים בלבד.
כמיילדת בבית חולים, המלצתי לנשים להתחקן אם הן לא רוצות לחרבן במיטה, הייתי מאוד בוטה בתאור, כדי שיעשו בחירה מודעת. בבית זה סיפור אחר. הקקה מתקבלת בשוויון נפש כמו שאר הפרשות הגוף. כשזה בתוך המים, זה צף, ונשלה משם בעזרת מסננת. אני כן מנסה לנקות את שאריות הפשע לפני יציאת הראש, כדי שלא יתמרח.
אני מאמינה שמי שזה מאוד מפריע לה, כדאי לה לעשות חוקן, ולפנות את הדרך, כי זו יכולה להיות סיבה להתקעות לידה, להפסקת צירים, להפרשת אדרנלין, להרגשת מבוכה רבה ולשוני ביחס הכללי לחווית הלידה. אפשר לקנות פליט אנמה בבית מרקחת ולעשות לבד בבית כשמתחילים הצירים. אפשר לרוקן אותו מהחומר הפעיל, ולעשות רק עם מיים וסבון. נסי ותהני.

חוקן לפני לידה

על ידי תבשיל_קדרה* » 19 נובמבר 2003, 19:24

מדובר בבית חולים צפוני (אסור להשמיץ, נכון?).
מותר. את היחידה שאחראית. (חוצמזה - להשמיץ? את רק מספרת מהם הפרוטוקולים שלהם, לדבריהם, לא?)

חוקן לפני לידה

על ידי נורית_מ* » 19 נובמבר 2003, 17:50

אם כבר, אז חוקן מים נשמע יותר טוב מחוקן כימי (חוקן "באופן טבעי" ;-ׂ) ׂ.
בהאתה יוגה ממליצים לעשות את זה מידי פעם.

חוקן לפני לידה

על ידי אביב_חדש* » 19 נובמבר 2003, 16:37

פעם קראתי מיילדת-בית ידועה אומרת: עדיף להזיז קצת קקי שיוצא עם היד מאשר לחטוף שפריץ בפרצוף...

חוקן לפני לידה

על ידי יושי* » 19 נובמבר 2003, 09:54

תודה על התגובות...אז ככה, מדובר בבית חולים צפוני (אסור להשמיץ, נכון?). אני לא מתה על המקום ואפילו די חוששת ממנו, אבל מאחר ואנו באים עם דולה שמוערכת שם היטב ומתכונים להגיע רק לקראת הסוף - אני מנסה להתנחם בכך. מה גם שלהגיע לאיכילוב ייתכן ולא יהיה ריאלי- כי זה במרחק של שעתיים וחצי נסיעה ללא פקקים ממקום מגורנו. לא מכריחים שם לעשות, אבל במידה ולא אשלשל קודם נראה לי שאעדיף לעשות מאחר ויש לי הרבה מן האופי הפולני (למרות שאין שום קשר ביני לבין המולדת הפולניה). אני גם הייתי בהלם מהחוקן עם המים ואף שאלתי את אימי שהיא אחות והיא נדהמה לשמוע שעדיין הדבר בשימוש. ראיתי את זה במו עיני הנדהמות כשבילינו במיון יולדות אחרי תאונת דרכים בערב ראש השנה. אבל שוב, בסיור טענה המיילדת הראשית ש"זהו הדבר הבריא ביותר והנכון" בניגוד לשפורפרות שלהן השפעה שלילית שאני לא בדיוק זוכרת מהי. לגבי הטיפול - שמילאנו את תוכנית הלידה ואמרנו שנתנגד לחיסון ושטיפה - היא פערה זוג עיניים ושאלה אם אנחנו בראש של "השטויות של עקרון הרצף" ומוטב להיצמד לפרוטוקולים של משרד הבריאות ואיך הילד יכול לחטוף שתינוק מחלות כבד קטלניות....

חוקן לפני לידה

על ידי אבישלום* » 18 נובמבר 2003, 22:27

כרמית, מסכים עם כל מילה.

אני לא זוכר מאיפה זה, (בהקשר של לידה, לידה טבעית , מנח התינוק ביציאה, עם הפנים לכוון ה...)
אם אנשים היו זוכרים איך הם יצאו לעולם, הם היו הרבה יותר צנועים

>אבישלום מתנגד לחוקן עוד לפני שיציעו גם לבעלים לעשות<

חוקן לפני לידה

על ידי אם_פי_3* » 18 נובמבר 2003, 21:57

אני לא עשיתי, ולמיטב ידיעתי, לא היה גם שום צורך (אלא אם כן סתם לא הייתי מודעת), אבל גם אם כן יצאה קצת צואה - אז מה? יצא גם קצת דם, ויצאה שיליה, ובעיקר יצא תינוק.
אלא אם כן ממש לפני הלידה אכלת ארוחה מאד כבדה, וזה לא סביר, כי הגוף חכם, ואפילו שאת עוד לא יודעת שאת לקראת לידה, סביר שהוא יכוון לך את הרעב בהתאם, אבל אם ממש כבד ומעיק לך, ואין לך שלשול טבעי (שזאת הדרך של הגוף לנקות את עצמו אם בכל זאת יש יותר מדי אוכל במערכת), אז אפשר בכל זאת לעשות חוקן. טוענים שזה לא נורא בכלל (לפחות עם נר, על מים לא שמעתי מספיק). אחרת, אני לא רואה סיבה.
אבל, אולי אפשר להשתמש בחוקן כבתמרור אזהרה. אם הם משתמשים בחוקן כזה, ועושים חוקן כשגרה, אילו עוד התערבויות הם עושים כשגרה?? האם זה מתאים לך??
ומה עם הטיפול בתינוק, בדקת שאת מרוצה מהכל / נערכת להחלת החוקים שלך?

חוקן לפני לידה

על ידי ברונית_ב* » 18 נובמבר 2003, 21:43

אני לא עשיתי חוקן. אפשר לחשוב! כל כך הרבה דברים יוצאים במהלך הלידה, שגלל אחד או שניים לא ימוטטו לא את הילד ולא את המיילדת :-D ושהמיילדת תחליף מקצוע אם זה לא אסתטי בעיניה!

> ברונית עצבנית <

חוקן לפני לידה

על ידי אמא_מתחדשת* » 18 נובמבר 2003, 21:28

יושי. בבית חולים המדובר, אם תגידי שאת מסרבת לחוקן לא יעשו לך (בדוק).

חוקן לפני לידה

על ידי מאמא_מאוהבת* » 18 נובמבר 2003, 20:58

אני עשיתי מיוזמתי (בעצמי, עם נר שקיבלתי בבית חולים). לא נורא בכלל, אם את שואלת אותי.
חוקן עם מים - ברררררררררר...
באיזה בית חולים את שוקלת ללדת? (שאלה רצינית- לא חשבתי שעד היום עושים את החוקן עם מים, ועוד בבית חולים...)

חוקן לפני לידה

על ידי אביב_חדש* » 18 נובמבר 2003, 17:18

למה לעשות בכלל חוקן? ואולי זה לא בית החולים שמתאים לך ללדת בו?

חוקן לפני לידה

על ידי יושי* » 18 נובמבר 2003, 15:09

אם משיהי חושבת שזה מתאים לדף אחר היא מוזמנת להעביר. יש לי שאלה: בבית החולים בו כנראה נלד עושים חוקן כמו של פעם עם מיכל מים (הזמן עמד שם מלכת). כששאלנו בסיור על העניין הסתייגה המיילדת ואמרה שאם נתעקש יש את החוקן כמו בשאר בתי החולים בשפורפרות, "אבל הוא לא מומלץ". מה עדיף? מישהי יודעת או שמה דעות לכאן או לכאן?

חזרה למעלה