על ידי בשמת_א* » 11 אוגוסט 2002, 21:23
פלונית, תודה שפירטת קצת יותר.
האם קראת את הספר "עקרון הרצף"?
האם את מכירה את האתר של "עקרון הרצף"? (סליחה, אין לי פה הקישור)
גם באתר
http://www.naturalchild.org/home נדמה לי שיש מאמרים על זה.
הנושא שכדאי לך לקרוא עליו הוא "הילד במרכז" child centeredness וכדומה.
הנושא גם נדון פה באתר, אבל לצערי אני לא זוכרת באיזה דף והקשר... אולי בדף "עקרון הרצף" שיש פה? אני כותבת לא מחוברת, אז אני לא זוכרת את השם המדוייק של הדף, אבל חיפוש בוודאי ימצא אותו מייד. אני זוכרת שיונת כתבה בנושא כמה דברים ממש חכמים (יונת, איפה? איפה?), וגם צפריר התייחס לזה והסביר.
על רגל אחת (קשה, קשה, אני כבר בשבוע 37 והצירים והכל לוחצים לי על המוח...):
מה שאת מתארת נשמע כמו מקרה קלאסי של "הילד במרכז". את, ההורה, המבוגר, האמא, המדריך - שואלת את הילד מה
הוא רוצה? ועוד נותנת לו בחירה מתוך כל כך הרבה אפשרויות?
לידלוף מסבירה די טוב למה זה עניין בעייתי, גם לאמא וגם לילד וגם לחינוך שלו ובמיוחד לחיים המשותפים.
רגעי המשבר עלולים ללכת ולהתרבות. בכל מקרה, ההקרבה היא אופציה מאוד רעה. היא רעה גם לילד, וגם זה נדון פה בהרחבה, שוב לצערי אני לא זוכרת איפה, אבל אני בטוחה שכבר הוסבר היטב למה אמא שמקריבה גורמת מצוקה לילד, שתמיד מרגיש שמשהו לא בסדר, שמרגיש שמקריבים בשבילו, וזה דבר שמלמד אותו גם להקריב את עצמו (ואת בטח לא רוצה בזה ולא מתכוונת לזה) ו/או להקריב אחרים (עוד דבר שאת בטח לא רוצה).
עצתי, וסליחה שהיא מנוסחת בלשון של "עצות" - הרעיון הוא שאת תקראי ותחשבי ותבחרי מה שמתאים לך, אבל אני בשביל הקיצור כותבת מה לדעתי כדאי יותר לטובת שניכם, היום ובעתיד:
לא לאפשר לו לבחור.
אם את מאפשרת לו לבחור, אז את נותנת רק שתי אפשרויות - לא יותר - כאשר
שתיהן מתאימות לך, ואת שוות נפש לבחירה.
אם את רוצה לעשות משהו שאת רוצה לעשות, כמו למשל להיפגש עם חברה, אז זה לא עומד לבחירה. את מודיעה, שהיום הולכים לבקר את... עוד מעט ב... וזהו.
אם את רוצה ללכת לבריכה, את מודיעה שהולכים לבריכה. לפני שאת מודיעה ועושה את ההכנות, בנחת, את שוקלת בינך לבין עצמך כמה זה חשוב לך. אם הוא ממש ממש לא רוצה, הוא כבר יודיע לך שהוא לא רוצה. אז את יכולה לומר: "אבל אני מאוד רוצה. מה אתה מציע?" ולנהל איתו שיחה בעניין. אם ברור מייד, שהרעיון גורם לו מצוקה, את מסכמת איתו כמו עם כל חבר מבוגר, נגיד, במקרה שאת רוצה לראות סרט והוא לא רוצה לראות סרט, אז בוודאי תחליטו על משהו אחר. באותה צורה תגיעי לעמק השווה עם בנך. הרעיון הוא - בלי הקרבה, אבל גם לא שלו (כפייה בניגוד לרצונו היא הקרבה שלו).
טוב, זה באמת על רגל אחת. שוב, אני מאוד ממליצה לקרוא. זה נושא שנדון בהרחבה עם המון המון הארות.
פלונית, תודה שפירטת קצת יותר.
האם קראת את הספר "עקרון הרצף"?
האם את מכירה את האתר של "עקרון הרצף"? (סליחה, אין לי פה הקישור)
גם באתר http://www.naturalchild.org/home נדמה לי שיש מאמרים על זה.
הנושא שכדאי לך לקרוא עליו הוא "הילד במרכז" child centeredness וכדומה.
הנושא גם נדון פה באתר, אבל לצערי אני לא זוכרת באיזה דף והקשר... אולי בדף "עקרון הרצף" שיש פה? אני כותבת לא מחוברת, אז אני לא זוכרת את השם המדוייק של הדף, אבל חיפוש בוודאי ימצא אותו מייד. אני זוכרת שיונת כתבה בנושא כמה דברים ממש חכמים (יונת, איפה? איפה?), וגם צפריר התייחס לזה והסביר.
על רגל אחת (קשה, קשה, אני כבר בשבוע 37 והצירים והכל לוחצים לי על המוח...):
מה שאת מתארת נשמע כמו מקרה קלאסי של "הילד במרכז". את, ההורה, המבוגר, האמא, המדריך - שואלת את הילד מה [b]הוא[/b] רוצה? ועוד נותנת לו בחירה מתוך כל כך הרבה אפשרויות?
לידלוף מסבירה די טוב למה זה עניין בעייתי, גם לאמא וגם לילד וגם לחינוך שלו ובמיוחד לחיים המשותפים.
רגעי המשבר עלולים ללכת ולהתרבות. בכל מקרה, ההקרבה היא אופציה מאוד רעה. היא רעה גם לילד, וגם זה נדון פה בהרחבה, שוב לצערי אני לא זוכרת איפה, אבל אני בטוחה שכבר הוסבר היטב למה אמא שמקריבה גורמת מצוקה לילד, שתמיד מרגיש שמשהו לא בסדר, שמרגיש שמקריבים בשבילו, וזה דבר שמלמד אותו גם להקריב את עצמו (ואת בטח לא רוצה בזה ולא מתכוונת לזה) ו/או להקריב אחרים (עוד דבר שאת בטח לא רוצה).
עצתי, וסליחה שהיא מנוסחת בלשון של "עצות" - הרעיון הוא שאת תקראי ותחשבי ותבחרי מה שמתאים לך, אבל אני בשביל הקיצור כותבת מה לדעתי כדאי יותר לטובת שניכם, היום ובעתיד:
לא לאפשר לו לבחור.
אם את מאפשרת לו לבחור, אז את נותנת רק שתי אפשרויות - לא יותר - כאשר [b]שתיהן[/b] מתאימות לך, ואת שוות נפש לבחירה.
אם את רוצה לעשות משהו שאת רוצה לעשות, כמו למשל להיפגש עם חברה, אז זה לא עומד לבחירה. את מודיעה, שהיום הולכים לבקר את... עוד מעט ב... וזהו.
אם את רוצה ללכת לבריכה, את מודיעה שהולכים לבריכה. לפני שאת מודיעה ועושה את ההכנות, בנחת, את שוקלת בינך לבין עצמך כמה זה חשוב לך. אם הוא ממש ממש לא רוצה, הוא כבר יודיע לך שהוא לא רוצה. אז את יכולה לומר: "אבל אני מאוד רוצה. מה אתה מציע?" ולנהל איתו שיחה בעניין. אם ברור מייד, שהרעיון גורם לו מצוקה, את מסכמת איתו כמו עם כל חבר מבוגר, נגיד, במקרה שאת רוצה לראות סרט והוא לא רוצה לראות סרט, אז בוודאי תחליטו על משהו אחר. באותה צורה תגיעי לעמק השווה עם בנך. הרעיון הוא - בלי הקרבה, אבל גם לא שלו (כפייה בניגוד לרצונו היא הקרבה שלו).
טוב, זה באמת על רגל אחת. שוב, אני מאוד ממליצה לקרוא. זה נושא שנדון בהרחבה עם המון המון הארות.