על ידי שיר_ה* » 08 יולי 2010, 22:35
ועוד משהו. אותה פרשה מתחילה במילים "אתם ניצבים היום כולכם לפני ה' אלוהיכם" ואז בא פירוט, שכדאי לקרוא במקור, מי ניצב ולשם מה. (לא יכולה לכתוב הכל כאן אבל זה קצר, מבטיחה...)
ואז כתוב: " ולא אתכם לבדכם אנכי כורת את הברית הזאת ואת האלה הזאת. כי את אשר ישנו פה עמנו עומד היום לפני ה' אלוהינו ואת אשר איננו פה עמנו היום"
(דברים כ"ט ט'-יד')
כשקראתי לראשונה נעצרתי בתדהמה : "אשר איננו פה עמנו היום" מי זה? למי הוא מתכוון?
פתאום היה נדמה לי שמשה מסתכל עלי מבין כל שורות אלפי בני ישראל העומדים אתו במדבר ודרך כל הדורות והזמנים שבאו אח"כ עד לרגע זה, קורץ אלי בידידות ואומר לי- 'כן, את את שם בשורה האחרונה עם התלתלים הבלונדיניים (סתם...אני שחורה)אל תסתובבי אחורה, אליך אני מתכוון.
כן, אני יודע שאת לא "דתיה" ושאת חושבת שאת לא שייכת, ושנדמה לך שאת כל כך רחוקה ובלתי נראית, ושכל זה לא שייך אליך, אבל גם אליך אני מדבר.'
כי מי בעצם לא עמד שם פיזית? אנחנו, הדורות הבאים. ואז חשבתי: הי, אם הוא מדבר גם אלי, אז סימן שגם לי מותר להיות פה. זה גם שלי. אני לא צריכה להיות אחרת או לא אני בשביל שזה יהיה שלי. זה מאוד מצא חן בעיני.
ועוד משהו. אותה פרשה מתחילה במילים "אתם ניצבים היום כולכם לפני ה' אלוהיכם" ואז בא פירוט, שכדאי לקרוא במקור, מי ניצב ולשם מה. (לא יכולה לכתוב הכל כאן אבל זה קצר, מבטיחה...)
ואז כתוב: " ולא אתכם לבדכם אנכי כורת את הברית הזאת ואת האלה הזאת. כי את אשר ישנו פה עמנו עומד היום לפני ה' אלוהינו ואת אשר איננו פה עמנו היום"
(דברים כ"ט ט'-יד')
כשקראתי לראשונה נעצרתי בתדהמה : "אשר איננו פה עמנו היום" מי זה? למי הוא מתכוון?
פתאום היה נדמה לי שמשה מסתכל עלי מבין כל שורות אלפי בני ישראל העומדים אתו במדבר ודרך כל הדורות והזמנים שבאו אח"כ עד לרגע זה, קורץ אלי בידידות ואומר לי- 'כן, את את שם בשורה האחרונה עם התלתלים הבלונדיניים (סתם...אני שחורה)אל תסתובבי אחורה, אליך אני מתכוון.
כן, אני יודע שאת לא "דתיה" ושאת חושבת שאת לא שייכת, ושנדמה לך שאת כל כך רחוקה ובלתי נראית, ושכל זה לא שייך אליך, אבל גם אליך אני מדבר.'
כי מי בעצם לא עמד שם פיזית? אנחנו, הדורות הבאים. ואז חשבתי: הי, אם הוא מדבר גם אלי, אז סימן שגם לי מותר להיות פה. זה גם שלי. אני לא צריכה להיות אחרת או לא אני בשביל שזה יהיה שלי. זה מאוד מצא חן בעיני.