השאיפה לבריאות

שליחת תגובה

יש רק אדם אחד, הוא לא אף אחד מאיתנו, והוא קיים בכל אחד מאיתנו.
קוד אישור
הזן את הקוד בדיוק כפי שהוא מופיע. כל האותיות הן אותיות גדולות.
סמיילים
|יד1| |תינוק| |בלונים| |אוף| ;-) :-] |U| |נורה| |עוגה| |גזר| |אפרוח| 8-) :'( {@ :-) |L| :-D |H| ((-)) (()) |יש| |רעיון| {} |#| |>| |שקרן| >:( <:) |N| :-0 |תמר| :-S |מתנה| |<| :-( ZZZ :-| |*| :-/ :-P |עץ| |!| |-0 |Y| :-9 V :D :) ;) :( :o :shock: :? 8-) :lol: :x :P :oops: :cry: :evil: :twisted: :roll: :!: :?: :idea: :arrow: :| :mrgreen: :geek: :ugeek:

BBCode פעיל
[img] פעיל
[url] פעיל
סמיילים פעילים

צפיה מקדימה של הנושא
   

הרחב תצוגה צפיה מקדימה של הנושא: השאיפה לבריאות

השאיפה לבריאות

על ידי תמר_איל* » 07 דצמבר 2009, 08:46

האם לחופש יש מחיר?
לאורך ההיסטוריה עברה האנושות מסע ארוך ובעזרת המדע, יש תחושה הצלחנו... להשתחרר מהכבלים ולחיות מעבר לטבע. היום, יש לנו את היכולת לנטרל את השפעתם של עונות השנה, ליצר מזון באופן תעשייתי וכל אחד, עושה הרושם, יכול לחיות מבלי להיות מחויב לדבר.
קטע קצר מתוך המאמר (-: להרגיש את דופק הבריאה - באחדות

להמשך הקריאה לחץ כאן

השאיפה לבריאות

על ידי צפריר_שפרון* » 29 דצמבר 2004, 21:15

_ההבנה שהנפש מבקשת אחר תחושת החיים והקיום. למרבה הפלא אם כך, במקרים רבים, רק כאשר הנפש חשה בכאב היא מודעת לגוף.
זה מאוד מובן וברור אבל יש הבדל תהומי בין לחוש ולהיות מודע לגוף, שזה אפשרי גם בהנאה פיזית ולא חייב דווקא כאב, לבין מחלה קשה שאולי אפילו פחות כואבת פיזית , אך "לוקחת את החיים" ._
שים לב, במקרים רבים. מעבר לכך, הנאה מובנת מאליה. נמצא המובן מאליו לא מספק את המודעות כמו הכאב או הסבל. שהנאה פיזית נמצאת אמנם לוקחת את כל תשומת הלב, והסבל או הכאב לוקח גם את תשומת הלב וגם את כל תשומת הנפש. לעתים קרובות נדרש האדם לאלה, לחוש את קיומו.


_שהחולי הזה מבורך שמאפשר לנפש לדעת שהיא קיימת, מהווה מעין הוכחה לעצם קיומה, לעצם החיים.
אם אין כלים נכונים להתמודד עם החולי, האם יש טעם לכך?
האם כל שהנפש חפצה בו היא לחוש בקיומה?
הנפש רוצה לעוף! לא ללכת לעבוד, לא מחוייבות ולא אחריות... חופשי ומאושר, כמו שנהוג לומר.
החולי משרת ומחזיר "לאיזון" אבל מה זה אומר להיות מאוזן, לקבל הכל מה שבא - ברוך הבא?_

כלים להתמוודדות עם החולי לעולם קיימים. הבחירה בהם לא תמיד מתקיימת על ידי האדם. כאן, שוב, הנפש יודעת היטב מה טוב בעבורה, לאן לפנות וממי לקבל את העזרה הנדרשת. הנפש גם יודעת מה היא רוצה - לבחור בחיים או להזמין את סיומם. כל זה כמובן ברמתה המורחבת הכוללת את המודעות הערה, את זו החולמת ואת זו שאיננה מתמשגת למילים.

הנפש לאו דווקא רוצה לעוף, אפשר שהנפש שלך כך רוצה כעת, אבל כל אותה תפישה של חופשי ומאושר איננה בהכרח אלא להיות חופשי לאשר לעצמך את קיומך, זהו אושר.
חירות איננה אלא חוויה, חירות איננה יעד או יעוד אלא תחושה וחוויה אחת מתוך מכלול החיים.
להיות באיזון פירושו לראות את התואם המושלם ולחיות את הכאן ועכשיו. כאן, קבלת הדברים כפי שהם כוללת את הצורך של הנפש להפוף מצוי לרצוי ולהפך מתוך השתתפות על פני מתוך עוצמה, כוח או כפייה.

נורא מפחיד לקבל את המחלה! צריך לדעת איך לעשות את זה וזה בכלל לא פשוט. אולי אם אקבל את השפעת אז תבוא "עלי" מחלת ה בכדי ללמדני עוד... ואיפה הסוף? הרי ההתעסקות במחלה ידועה ככלל לא מועילה.
נמצא הפחד ככלי בלימה. עם זאת, קבלת המחלה או קבלת העובדות מניחה את האפשרות לפתיחת ההבראה.
אין מדובר בהתעסקות במחלה. מדובר בהעלאת המודעות של האדם לעובדת היותו חולה, לתגובותיו ולאיזונו המחודש. המחלה מבחינה זו איננה חשובה.
התכחשות למחלה או למצב חוסר האיזון היא-היא שעשויה להחמיר או לסבך אותה. שכן ההכחשות היא של האדם עצמו לעצמו.


_ולהסכים לכך שהנפש מוכנה גם להיות מושפעת. זה הפתח להבראה מכל מחלה.
הנפש כל הזמן מושפעת, לא? זה גם הפתח למחלה, כמו גם להבראה. אז למה התכוון המשורר?_
בהחלט כן, נמצאת הנפש מושפעת לאיזונה וליציאה מאיזונה. מכאן שכאשר מקבלת הנפש את היותה מושפעת למדה אט א להשפיע. אז תוכל להשפיע בעיקר בריאות ואיזון על חייה היא. מכאן תשפיע איזון על סביבתה.

אבל תכלס, התהומות מושכים מטה! יש להם כוחות אדירים! וכדי להרים את הראש נדרש אפילו כוח יותר אדיר, איך זה?
על פני שהתהומות מושכים מטה, נמצאת הנפש נמשכת מטה, כוח המשיכה מבחינה זו הוא חוק שאיננו מחייב את הנפש או את תפישותיה. שינוי גישה או תפישה לכוון השחקים או ראיית התהומות כמעמקים עשוי לפתוח את הפתח הזה. כאשר נמשכת הנפש שמה, יש לה ללמוד את ההיפוך או את הנפילה. גם זו מבורכת.

_עם זאת, כל אלה והפחד בראשם נמצאים כמשרתים נאמנים בעבור הנפש ובעבור בריאותה הבריאה
נכון, משרתים את הנפש להבריא אבל המציאות היא שרוב בני האדם תקועים כל החיים בפחד ובכל הקשת הצבעונית שפרשת למעלה. זוהי בריאות חולה! ז"א אולי לא מחלה פיזית אבל נפשית ._
אין הדברים כך. רוב בני האדם נמצאים בריאי להפליא, בריאותם בריאות בריאה, רוב חייהם, רוב הזמן. כעת חיה. כאן ועכשיו.
בריאות חולה עשויה להיות חלק מתהליכי למידת הבריאות הבריאה.
הכל תלוי בנקודת המבט.

האם כל אדם מבשיל?
בהחלט כן. עם זאת, הבשלת כל אדם נמצאת יחסית.

_על מנת להפוך מגמת סבל - הודיה על הסבל ועל החיים תהיה המפתח. הודיה מכל הלב תקלף ניתן לומר את שכבות המצוקה. הודיה רציפה תאפשר לנפש לראות כי הכל בתואם מושלם.
ז"א לקבל לגמרי את מה שיש ולומר אמן? משמע אין בעצם מה לעשות?_

גם קבלת הכל לגמארי ואמירת אמן היא עשיה. מאידך אי עשיה מועילה לעתים קרובות ברמת ההתבוננות.

חיפוש אחר תשובות מוחלטות בעולם הפיזי איננו אלא חוסר היכולת לקבל את הפן השלישי. כן ולא נמצאים מוחלטים. ביניהם יש עוד אינספור אפשרויות.
אנו חיים בגוף בעולם יחסי. אין תשובות מוחלטות, אין צורך בהן. כל קביעה או אמירה כזו או אחרת לעולם מייצגת עמדת תפישה. מכאן שמחלה גם היא ייצוג של עמדת תפישה.

הבחירה בחיים מתבצעת עם כל נשימה. הבחירה במוות גם היא לגיטמית.

תודה.

השאיפה לבריאות

על ידי ב_ריא* » 29 דצמבר 2004, 04:34

צפריר תודה על התייחסותך.
ההבנה שהנפש מבקשת אחר תחושת החיים והקיום. למרבה הפלא אם כך, במקרים רבים, רק כאשר הנפש חשה בכאב היא מודעת לגוף.
זה מאוד מובן וברור אבל יש הבדל תהומי בין לחוש ולהיות מודע לגוף, שזה אפשרי גם בהנאה פיזית ולא חייב דווקא כאב, לבין מחלה קשה שאולי אפילו פחות כואבת פיזית , אך "לוקחת את החיים" .

שהחולי הזה מבורך שמאפשר לנפש לדעת שהיא קיימת, מהווה מעין הוכחה לעצם קיומה, לעצם החיים.
אם אין כלים נכונים להתמודד עם החולי, האם יש טעם לכך?
האם כל שהנפש חפצה בו היא לחוש בקיומה?
הנפש רוצה לעוף! לא ללכת לעבוד, לא מחוייבות ולא אחריות... חופשי ומאושר, כמו שנהוג לומר.
החולי משרת ומחזיר "לאיזון" אבל מה זה אומר להיות מאוזן, לקבל הכל מה שבא - ברוך הבא?

למידת היכולת לקבל את החולי והמחלה כחלק מתהליכי החיים ולברך עליהם. מכאן שראשית ניתן פשוט להיות חולים. קבלת המחלה כחלק בלתי נפרד מהבריאות תניח את המקום הראוי למחלה.
נורא מפחיד לקבל את המחלה! צריך לדעת איך לעשות את זה וזה בכלל לא פשוט. אולי אם אקבל את השפעת אז תבוא "עלי" מחלת ה בכדי ללמדני עוד... ואיפה הסוף? הרי ההתעסקות במחלה ידועה ככלל לא מועילה.

נמצא הלא מודע מכוון בדרכו את הנפש והאדם אל הנתיב הנכון בעבורו - בהסכמה מלאה של הנפש או אף יותר מכך - בהנחייתה. לכן החולי אינו משרת את הלא מודע אלא את הבריאות.
מסכים. נכון ויפה.

ולהסכים לכך שהנפש מוכנה גם להיות מושפעת. זה הפתח להבראה מכל מחלה.
הנפש כל הזמן מושפעת, לא? זה גם הפתח למחלה, כמו גם להבראה. אז למה התכוון המשורר?

הנפש מאויימת מתהומות. כל שנדרש ממנה אז הוא להתבונן למעלה ולראות את השחקים. כאן היפוך זה של נקודת המבט יניח לנפש שלווה ושווי
באמת מקסים.
אבל תכלס, התהומות מושכים מטה! יש להם כוחות אדירים! וכדי להרים את הראש נדרש אפילו כוח יותר אדיר, איך זה?
עם זאת, כל אלה והפחד בראשם נמצאים כמשרתים נאמנים בעבור הנפש ובעבור בריאותה הבריאה
נכון, משרתים את הנפש להבריא אבל המציאות היא שרוב בני האדם תקועים כל החיים בפחד ובכל הקשת הצבעונית שפרשת למעלה. זוהי בריאות חולה! ז"א אולי לא מחלה פיזית אבל נפשית .
ניתן לראות כיצד כל אדם מבשיל.
האם כל אדם מבשיל?
_הנפש דבקה בסבל מתוך אמונותיה היא.
על מנת להפוך מגמת סבל - הודיה על הסבל ועל החיים תהיה המפתח. הודיה מכל הלב תקלף ניתן לומר את שכבות המצוקה. הודיה רציפה תאפשר לנפש לראות כי הכל בתואם מושלם._
ז"א לקבל לגמרי את מה שיש ולומר אמן? משמע אין בעצם מה לעשות?

התבונן היטב וראה כיצד הנך מתרפק על הסבל והקושי. כיצד אלה משרתים אותך (לא את הלא מודע שלך).
מכיוון שלא דיברתי על עצמי, אכן ההתבוננות שלי יכולה לראות כיצד אדם אחר מתרפק על סיבלו ומשרת בכך את עצמו כולל הלא מודע שלו, או מה שאתה מתאר כדבר שהוא אינו רוצה לראות.
ולכן השאלות עלו.
תודה

השאיפה לבריאות

על ידי צחי_אליאס* » 26 דצמבר 2004, 23:27

צפריר,

בקלות. להסכין להשפעתה של הנפש על תהליכי חייה היא, לכוחה של הנפש להשפיע ולהסכים לכך שהנפש מוכנה גם להיות מושפעת. זה הפתח להבראה מכל מחלה.
תוכל להסביר? להרחיב?

דבריך יפים.
תודה.
צחי.

השאיפה לבריאות

על ידי צפריר_שפרון* » 25 דצמבר 2004, 18:44

בריא,
הבה נפרק את דבריך לגורמיהם ולהנחות היסוד שלהם:
כולם רוצים להיות בריאים
האמנם? האמנם כולם רוצים להיות בריאים?
אין הדברים כך. לא כולם רוצים להיות בריאים כל הזמן, נהפוך הוא, רוב חיינו אנחנו מחפשים אחר חוסר האיזון. לכן, על פני כולם רוצים להיות בריאים כקביעה, עולה השאלה מדוע לא כולם רוצים להיות בריאים? לכך אינספור תשובות אשר מתפלגות מתוך ההבנה שהנפש מבקשת אחר תחושת החיים והקיום. למרבה הפלא אם כך, במקרים רבים, רק כאשר הנפש חשה בכאב היא מודעת לגוף. במובן הזה של כאב קיים גם המקום הזה של כאב עדין או בשפתנו אנו - עונג.
כך עונג מופרז הוא כאב. כאב אם כך מניח לנו לחוש את גופנו. מכאן שהחולי הזה מבורך שמאפשר לנפש לדעת שהיא קיימת, מהווה מעין הוכחה לעצם קיומה, לעצם החיים.

אך מה לעשות שישנם כאלו שאינם חשים בטוב פיזית או נפשית, חולים.
הו, כאן ניתן לעשות הרבה. עיקר העניין בתקופה זו ובתרבות זו של המין האנושי הוא למידת היכולת לקבל את החולי והמחלה כחלק מתהליכי החיים ולברך עליהם. מכאן שראשית ניתן פשוט להיות חולים. קבלת המחלה כחלק בלתי נפרד מהבריאות תניח את המקום הראוי למחלה.

לא תמיד קל בחיים.
לא יכול להיות תמיד קל או קשה. שאם לא יהיה קושי לא תהיה קלות. שהחיים האלה בפיזי רוויים ביחסיות. ומתוך שהכל יחסי גם קלות וגם קושי.

אבל הקושי הרי משרת אותנו.
בהחלט.
מצד אחד - הרצון להיות בריא והחיפוש המתמיד אחר מרפא, מצד שני - הלא מודע, אשר החולי משרת אותו.
החולי אינו משרת את הלא מודע. כאן, לא נדרש הלא מודע למשרתים כאלה או אחרים. נמצא הלא מודע מכוון בדרכו את הנפש והאדם אל הנתיב הנכון בעבורו - בהסכמה מלאה של הנפש או אף יותר מכך - בהנחייתה. לכן החולי אנו משרת את הלא מודע אלא את הבריאות.

איך/האם אפשר באמת להחלים?
בקלות. להסכין להשפעתה של הנפש על תהליכי חייה היא, לכוחה של הנפש להשפיע ולהסכים לכך שהנפש מוכנה גם להיות מושפעת. זה הפתח להבראה מכל מחלה.

ומה לעשות כאשר תהומות הנפש מאיימות (שזו הרי הסיבה האמיתית לחולי, וגם הפחד להחלים)
על פני תהומות הנפש המאיימות נמצאת הנפש מאויימת מתהומות. כל שנדרש ממנה אז הוא להתבונן למעלה ולראות את השחקים. כאן היפוך זה של נקודת המבט יניח לנפש שלווה ושווי. שכן הנפש לא מאוימת ליפול אל הרקיע. שינוי גישה אם כך יהיה הפתרון לאיום הזה, כך למשל, על פני תהומות יכולה הנפש להכיר בעומקים האינסופיים שלה עצמה, ולקבל את אלה בהודיה שלמה על מתנת חייה אלה.
אותה אימה או אותו פחד איננו הסבה האמיתית היחידה לחולי, על ידו נמצאים ידידיו וחברותיו של הפחד - אשמה, בושה, בדידות, הצורך להיות צודק, הצורך לרצות את כולם, אהבת הסבל וההתרפקות עליו, דיכוי עצמי, דיכוי חיצוני ועוד רבים רבים מאחורי הגורמים למחלות.
עם זאת, כל אלה והפחד בראשם נמצאים כמשרתים נאמנים בעבור הנפש ובעבור בריאותה הבריאה.

לא כל אדם בשל לתהליך מודעות וריפוי עמוק של הנפש, האם נגזר עליו הסבל?
על פני הקביעה שלא כל אדם בשל, ניתן לראות כיצד כל אדם מבשיל. זו מהות החיים האלה בזמן חיים זה, בגוף הזה, צמיחה והבשלה עד להשלמת הסבוב הזה כאן בבוא המוות.

איך "ננצח" את הלא-מודע אשר מבקש את הקושי והסבל למטרותיו???
אין כל אפשרות לנצח את הלא מודע. הלא מודע לא מבקש את הקושי הסבל למטרותיו, נהפוך הוא, הנפש דבקה בסבל מתוך אמונותיה היא.
על מנת להפוך מגמת סבל - הודיה על הסבל ועל החיים תהיה המפתח. הודיה מכל הלב תקלף ניתן לומר את שכבות המצוקה. הודיה רציפה תאפשר לנפש לראות כי הכל בתואם מושלם.

ב ריא
התבונן היטב וראה כיצד הנך מתרפק על הסבל והקושי. כיצד אלה משרתים אותך (לא את הלא מודע שלך).
מרגע שתכיר בכך ותוכל להתבונן גם על העונג והקיים לצד הנגע והחוסר, ברגע שתוכל לוותר על ההתמקדות בפער שביניהם - יתגלו לך אותם שערים שהנך מליט פניך מלראותם.

בריאות בריאה היא אותה יכולת לצאת מאיזון ולחזור אליו - זוהי בריאות.

<מורחב>

השאיפה לבריאות

על ידי והמוח* » 25 דצמבר 2004, 16:58

איך "ננצח" את הלא-מודע אשר מבקש את הקושי והסבל למטרותיו???
באמצעות האומנות.
אמנים נזקקים יותר מרוב בני האדם למעשה היצירה כי הם למדו לדעת כי היצירה היא דרך
להפיכת כאב ותשוקה למשהו הדומה לעונג ולתקווה.
האמן שנתפס כגיבור ללא חת נתפס למעשי גבורתו מחמת צרות של היום יום.
קשה להאמין אבל כאב שנהפך לתמונות נרכש ע"י אספנים ומוזאונים ותחושת היוצר
כוללת מבוכה,גאוות בעלים והתעלות מיסטית.

אני יכול להעיד שזה נכון למעט עניין הרכישה אך זאת ניתן לבחון רק בעתיד.
בריאות.

השאיפה לבריאות

על ידי נועה_בר* » 24 דצמבר 2004, 18:36

(()) וואוו שאלות כבדות.
הלא מודע, אשר החולי משרת אותו.
אולי החולי הוא ביטוי של הלא מודע?

< מעורר מחשבות....:-) , אולי יהיו עוד תובנות בהמשך >

השאיפה לבריאות

על ידי ב_ריא* » 22 דצמבר 2004, 21:30

כולם רוצים להיות בריאים, אך מה לעשות שישנם כאלו שאינם חשים בטוב פיזית או נפשית, חולים.
לא תמיד קל בחיים.
אבל הקושי הרי משרת אותנו. מצד אחד - הרצון להיות בריא והחיפוש המתמיד אחר מרפא, מצד שני - הלא מודע, אשר החולי משרת אותו.
איך/האם אפשר באמת להחלים? ומה לעשות כאשר תהומות הנפש מאיימות (שזו הרי הסיבה האמיתית לחולי, וגם הפחד להחלים)
לא כל אדם בשל לתהליך מודעות וריפוי עמוק של הנפש, האם נגזר עליו הסבל?
איך "ננצח" את הלא-מודע אשר מבקש את הקושי והסבל למטרותיו???

חזרה למעלה