כדיון הלכתי – הוא חסר טעם
כל מילה (טוב, אולי לא
כזאת מילה (-: )
האם הידע שלך וכל מי שטוען פה הוא כל כך בטוח ? בקושי דתיים יודעים דברים כאלה. זה לא מוזר שאנשים שלא יודעים להגיד שמע ישראל, כל כך מלומדים בדיני מילה ובהיסטורה שלהם
תתפלא. דתיים עוברים חינוך תורני מסונן מכיוון שהאג'נדה מסוימת מאד. הנה אתה לא שמעת על המילה התנ"כית לעומת המילה המאוחרת (כשנוסף, כמו שהביאה יונת, הציווי על הפריעה).
יותר בולט שאינך מנסה לחפש סימוכין או הפרכות לכך, לא?
ייתכן שהמקור הבא רומז אף הוא על מושכי עורלה מקרב המתנצרים. וכך אמר רבי אלעזר המודעי במשנה: 'המחלל את הקודשים והמבזה את המועדות והמלבין פני חברו ברבים והמפר בריתו של אברהם אבינו עליו השלום, והמגלה פנים בתורה שלא כהלכה... אין לו חלק בעולם הבא' (אבות ג יא). המשמעות של 'מפר בריתו של אברהם אבינו' מתבררת מהנוסח שבאבות דרבי נתן (נוסח א, כו): 'מפר ברית בבשר'. בירושלמי מתפרשים הדברים יותר: 'המפר ברית בבשר – זה שהוא מושך עורלה' (ירושלמי, פאה א א, טז ע"ב)
פרופ' ניסן רובין "מהספריה הוירטואלית של מט
ח
באופן כללי לא כל מה שמעלילים על הדת הוא נכון ותמהני מנין הביטחון הזה לטעון טענות על הדת בכזו פסקנות ?
ממה שאני מכיר באופן אישי, אכן לא
כל השלילי שמספרים על הדת נכון, אבל רבה הביקורת הלגיטימית.
מנין הביטחון? מהניסיון האישי. אולי יקל עליך להבין אם תחשוב לרגע על האסוסיאציה שיש לך (אני משער) לאיסלאם, מטיפיו, מאמיניו ופוסקיו. כמו שכתבת -
היהדות היא יחידה אחת ותביעתה מוחלטת הכל או כלום. היא לא מבקשת היא תובעת ציות מוחלט
הווה אומר - פאנאטיות, לא ככינוי גנאי אלא כדרך חשיבה.
אלא שכדי לדייק אוסיף - הדת האמיתית עבורי אינה יהדות או איסלאם או נצרות (ר"ל (-: ) אלא
התפיסה שאתה מייצג פה.
להאמין שהסיפור התנ"כי/תורני הוא היחיד, בחבילה מהודקת, all or nothing, שהאחרים טועים ומטעים אבל לך יש את האמת בשרוול
וכמובן הרצון שאנשים אחרים יחשבו כמוך, זאת הדת.
זה מה שדומני שאינך מבין. יונת - ואני - לא מחפשים דיון הלכתי.
אפשר לדון בדברי יוסי בן יוחנן כמו שניתן לדסקס באמרות אושו, ושניהם ייכולים להיות רלוונטיים, גם אחרי 2000 שנה וגם למי שאינו סניאס (מתלמידי הרב אושו) (דווקא קראתי ספר נהדר שלו - על החסידוּת).
ואחד הפתגמים של חז"ל שהוא עדיין רלוונטי לנו ולזמננו ואבוי לנו אם לא, הוא "דרך ארץ קדמה לתורה". כתבת שנשארת באתר
אולי בגלל שיש כאן חופש מוחלט לכתוב מה שרוצים (אותי אף פעם לא הגבילו אבל יש אם יש תלונות צריך לבדוק) ואנשים פה סה"כ די ליברלים
כך שאני מבין מהערה זו שליברליות מתאימה לך. המשמעות של הליברליות היא לקיים דיון בדרך ארץ, ללא ביטויים שמטרתם לבזות. כמו
יול שמול שהוא בעצם פסח שמסח או כיפורים שמיפורים.
עד כדי כך קשה לקבל שחגינו נחגגו בזמנים דומים ומנהגים רבים מהם היו דומים, ע"י עמים אחרים, אלפי שנה לפני מתן תורה?
נוצרים רבים מזועזעים גם הם לשמוע שחג המולד נחגג ע"י תרבויות קדומות במסופוטמיה, בן-האל-שנולד-לבתולה-בסוף-דצמבר-ומת-וחזר-לתחיה וכל השפיל הנוצרי.
אז גם אנחנו. כולנו צרבנו את התרבות והמיתוסים שלנו מהדיסק הצרוב של מי שקדם לנו.
אתה טוען שזה מקורי ויש לך קבלה בכתב ומתרגז כשמספרים שזה לא.
צוויל