הנקה אינסטינקטיבית

שליחת תגובה

ההגיון תוחם אזור ללא תחום; הדמיון הוא הנדרש לקפיצת הדרך.
קוד אישור
הזן את הקוד בדיוק כפי שהוא מופיע. כל האותיות הן אותיות גדולות.
סמיילים
|יד1| |תינוק| |בלונים| |אוף| ;-) :-] |U| |נורה| |עוגה| |גזר| |אפרוח| 8-) :'( {@ :-) |L| :-D |H| ((-)) (()) |יש| |רעיון| {} |#| |>| |שקרן| >:( <:) |N| :-0 |תמר| :-S |מתנה| |<| :-( ZZZ :-| |*| :-/ :-P |עץ| |!| |-0 |Y| :-9 V :D :) ;) :( :o :shock: :? 8-) :lol: :x :P :oops: :cry: :evil: :twisted: :roll: :!: :?: :idea: :arrow: :| :mrgreen: :geek: :ugeek:

BBCode פעיל
[img] פעיל
[url] פעיל
סמיילים פעילים

צפיה מקדימה של הנושא
   

הרחב תצוגה צפיה מקדימה של הנושא: הנקה אינסטינקטיבית

הנקה אינסטינקטיבית

על ידי יונת_שרון* » 23 נובמבר 2017, 07:40

מקסים. תודה!

הנקה אינסטינקטיבית

על ידי יולי_קו » 22 נובמבר 2017, 11:40

דפנה,
כתבת מאוד יפה וברור לטעמי. תודה על השיתוף.
(כמעט מתחשק לי להניק שוב...).
זו נקודת מבט יפה בהקשר הרחב, לא רק להנקה. תשומת לב לגוונים. לא רק שחור או לבן.

הנקה אינסטינקטיבית

על ידי דפנה* » 22 נובמבר 2017, 09:01

זאת אני עם הנקת חפש את המטמון (אני ממש גאה בתרגום הזה, בעיניי הוא תפס בדיוק את הנקודה).
חזרתי לשתף עוד קצת.

לקראת גיל חודשיים, אנחנו כבר מגיעים לחפש את המטמון לעתים די נדירות. שנינו אוהבים את זה, אבל לא מרגישים שזה נוח לנו בתור דפוס הנקה עיקרי, יומיומי, פרקטי... זה יותר בעניין של זמן איכות (ומרכוז הילד, טפו טפו טפו). בלילה אני רוצה לישון בהנקה, על הצד. ביום אני רוצה לנצל את ההנקה כדי להפנות תשומת לב לילדים הגדולים, או לקרוא, או לכתוב בבאופן תיאור מפורט של הנקת חפש את המטמון. הדברים האלה לא עובדים לי טוב כשאני שרועה לאחור, בביגוד חלקי, ומעודדת תינוק לחפש עוד קצת.
אז כמו שמפנים זמן לאמבטיה בשביל הכיף, מפנים פה ושם זמן שיוקדש להנאה הצרופה הזאת - לאימון המוטורי הזה - לפיתוח התקשורת הזה - לשעשוע הזה, לרכות הזאת - לחפש את המטמון.

אבל פה ושם יש גם מצבי ביניים, ועליהם בעיקר רציתי לספר:
הנקת חפש את המטמון היא בעצם שילוב של שלושה אלמנטים: זווית שעונה, עור לעור, גישוש-חיפוש.
עוד בבית חולים, כשלמדנו זה את זו וזו את זה, הגעתי למסקנה שזה לא הכול או לא כלום. גם כשאחד או שניים מהאלמנטים האלה לא מתאים לנו באותו רגע, עדיין האלמנטים האחרים זמינים ומזמינים, עומדים לרשותנו ככל שנחפוץ.
גם אם התינוק רעב ומתוסכל מכדי לחפש בעצמו, ואני בוחרת להניח אותו ישר על השד - זה יכול להיות במגע עור לעור.
גם אם הבגדים הסתבכו לי קצת ועדיף לי להשאיר אותו כרגע בביגוד מלא - להישען אחורה אפשר.
וגם אם אני יושבת בתשעים מעלות והוא מוחזק בידיים - הוא עדיין יכול להיות קצת יותר עצמאי מההדרכה הרגילה, להתחיל קצת מעל או קצת מתחת ולגשש עד שהוא מוצא בעצמו את השד.

ובעצם כל אחד מהאלמנטים האלה הוא לא בינארי.
יש מרחב שלם בין הביגוד החורפי המלא ששנינו לובשים כרגע לבין פלג גוף עליון חשוף לגמרי של שנינו.
כשאני בתשעים מעלות הוא לגמרי מוחזק, וכשאני בשכיבה על הגב הוא לגמרי מחזיק את עצמו. בין לבין יש, אמממ... טווח של תשעים מעלות לתמרן בו, לפי היכולות המוטוריות שלו, לפי הסבלנות שלו ושלי באותו רגע, לפי רמת המוכנות שלו להתאמץ.
וכן, בין לזחול ממש לאורך כל הבטן שלי עד לשד לבין לתקוע פטמה בפה ושלום יש עולם שלם.

אז הנקה אינסטנקטיבית בשבילנו היא לאו דווקא מצב אחד מסוים אלא מין עידוד כללי - בכל פעם, עד כמה שמתאים, אפשר להשיל חלק מהבגדים, אפשר להשתרע לאחור, אפשר לגשש מקרוב או מרחוק. לפי החשק, הזמן, הכוח, הסביבה... כמה שנוח לנו באותו רגע.

הנקה אינסטינקטיבית

על ידי ניחוח אדמה אחרי הגשם » 03 אוקטובר 2017, 21:20

איזה יופי, מזל טוב !!!

הנקה אינסטינקטיבית

על ידי תמרוש_רוש » 03 אוקטובר 2017, 07:20

נהדר!!!!
רק טוב @}

הנקה אינסטינקטיבית

על ידי חובקת* » 02 אוקטובר 2017, 20:48

מקווה לחזור ולעדכן שכיף לנו
חוזרת לעדכן: כיף לנו |יש|

הגוזל ואני מצאנו להנקה הזאת כינוי מוצלח: הנקת חפש את המטמון.

הנקה אינסטינקטיבית

על ידי ניחוח אדמה אחרי הגשם » 04 ספטמבר 2017, 06:44

מקווה לחזור ולעדכן שכיף לנו
בהצלחה ! שמחה שההסבר היה ברור (וכן, שריר הזרוע :-) , תודה תמרוש רוש )

הנקה אינסטינקטיבית

על ידי תמרוש_רוש » 04 ספטמבר 2017, 03:23

בדיוק כך.
לתת להם להשעין את הראש על שריר הזרוע
:-)

הנקה אינסטינקטיבית

על ידי מעוברת* » 03 ספטמבר 2017, 23:18

ניחוח, ההסבר שלך היה ברור להפליא. אני יושבת פה מול המחשב על כיסא שיכול להימרח אחורה, ועל כל משפט שלך שקראתי הצגתי לעצמי איך הוא עובד, וזה נשמע מסתדר לגמרי.
מקווה לחזור ולעדכן שכיף לנו (-:

הנקה אינסטינקטיבית

על ידי ניחוח אדמה אחרי הגשם » 03 ספטמבר 2017, 22:45

תוודה רבה לשתיכן. רק בעקבות מה שכתבתן אני מצליחה לשחזר יותר מה היה שם, ונראה לי שלא דייקתי קודם: כתבתי הראש 'נופל' לתוך הפטמה וזה לא בדיוק היה ככה אלא הוא היה נופל הצידה, לימין או לשמאל, כשהפטמה בפה. למיטב זיכרוני זה גם קצת הכאיב לי, וגם לא היה כל כך יעיל בשבילו לינוק מפטמה מסובבת... ולכן אחרי מעט זמן הפסקתי לנסות, ועברתי לתנוחות ההנקה הסטנדרטיות.

מניסיוני המועט עם תינוק אחד שכבר פעוט, עדיין יונק...

התחלתי עם הנקה אינסטינקטיבית כשהוא היה בערך בן חודש או יותר, לא מיד מיד בהתחלה, אבל אני זוכרת עניינים עם תנוחת הראש
מה שעבד לי, זה לתמוך בראש שלו עם היד שלי (לא כף היד, אלא החלק העליון של היד) ואת היד שלי להשעין על כרית או על מושב
כלומר, אני חצי שוכבת על כורסת טלוויזיה - נניח שהוא יונק בצד ימין - יד ימין שלי נתמכת בכורסא/כרית
והתמיכה הזו חשובה כי בעצם רוב המשקל של הראש שלו מונח על היד שלי - על החלק של היד שקרוב לציץ - השריר הזה, שכחתי את שמו
אם המצב הוא שהראש שלו קצת מסובב - אני קצת מסתובבת יחד איתו כולי ימינה ולמטה, כך שציצי ימין נמוך יותר משמאל, (כאילו שאני רוצה להתחיל להתהפך לשכב על הבטן).
ואז יוצא שהוא לא שוכב בדיוק על הבטן עם הראש כלפי מטה אלא קצת על הצד, עם הלחי תמוכה על היד שלי והסיבוב של הגוף שלי קצת הצידה תואם את הסיבוב של הראש שלו.

מקווה שהסברתי ברור, אבל אני עדיין משתמשת בתנוחה הזו כשהוא פעוט, עם כמה שינויים (הוא לא שוכב כל כולו עליי כי זה כבד ומוחץ)

הנקה אינסטינקטיבית

על ידי מעוברת* » 03 ספטמבר 2017, 21:11

+הודעה ממשתתפת חדשה התקבלה בברכה:+

תוודה רבה לשתיכן. רק בעקבות מה שכתבתן אני מצליחה לשחזר יותר מה היה שם, ונראה לי שלא דייקתי קודם: כתבתי הראש 'נופל' לתוך הפטמה וזה לא בדיוק היה ככה אלא הוא היה נופל הצידה, לימין או לשמאל, כשהפטמה בפה. למיטב זיכרוני זה גם קצת הכאיב לי, וגם לא היה כל כך יעיל בשבילו לינוק מפטמה מסובבת... ולכן אחרי מעט זמן הפסקתי לנסות, ועברתי לתנוחות ההנקה הסטנדרטיות.
עכשיו אני רוצה לשאול: האם זה מצב חריג? האם רוב התינוקות בגיל הקטנטן מצליחים להישאר מעל הפטמה? אם זה היה משהו יוצא דופן אצלו, אז אני אניח את זה בצד, ונראה כבר מה יהיה עם הזה שבועט לי כרגע בצלעות. אבל אם הנפילה הזאת לצדדים היא המצב הנורמלי אצל רוב התינוקות שבתנוחה הזאת, אז אני רוצה לחשוב איך להתכונן לזה, ולחפש פתרונות.
שוב תודה רבה.

הנקה אינסטינקטיבית

על ידי תמרוש_רוש » 03 ספטמבר 2017, 05:53

אני חושבת שעיקר ההחזקה צריך להתבצע כשהתינוק מתחבר לפטמה, ואחר כך הוא יכול להניח לעצמו לשקוע לתוכה.
אני הייתי מתבוננת בתינוק: אם הוא מצליח להרים את הראש כדי להתחבר, ואחר כך שוקע לפטמה אבל יכול להמשיך לינוק, מצוין.
אם הוא לא מצליח להרים את הראש אפילו אז, אז צריך להתאים לו את התנוחה. אולי לשכב קצת יותר זקוף כדי שהוא יוכל לנוע פחות נגד כוח הכובד, ואולי פשוט תנוחה אחרת.
בהצלחה עם השני!

הנקה אינסטינקטיבית

על ידי פלוני_אלמונית* » 03 ספטמבר 2017, 00:38

נכון. בתנוחה הזו התינוק צריך להרים קצת את הראש כאשר הוא מחפש ואז הוא אוכל ובעצם נשען על השד בזמן האכילה. לתינוק שלך אין יכולת כזו בכלל להרים את הראש?
אם יש קושי כזה משמעותי אז כן כדאי לעזור לתינוק לתינוק בדרך שאת מכירה. במקביל כמובן לבדוק, כי רוב התינוקות כן יכולים להרים את הראש קצת כשהם על הבטן.

תעשי חיפוש ביוטיוב: הנקה אינסטנקטיבית. יש סרטון טוב עם הסבר על זה (בעברית)

הנקה אינסטינקטיבית

על ידי מעוברת* » 02 ספטמבר 2017, 21:39

+הודעה ממשתתפת חדשה התקבלה בברכה:+

בהריון הקודם הדף הזה ריגש אותי מאוד, ובימים שאחרי הלידה ניסיתי. לא עבד, כי ראיתי שבתנוחה הזאת התינוק צריך קצת להרים ראש, וההיפוטוני שלנו לא היה מסוגל וזה רק תסכל אותו. אני מניחה שפספסתי משהו. אם התינוק מעל אמא, נשען על גופה, אז הוא יונק כשהראש מעל הפטמה, ואם השרירים שלו עוד לא מספיק חזקים לשאת את משקל הראש - הראש 'נופל' לתוך הפטמה - וזה בטח קורה ללא מעט תינוקות, לא? או שאני לא מבינה נכון את התנוחה? אני לקראת לידה וכן יש לי חשק לנסות שוב...
תודה @}

הנקה אינסטינקטיבית

על ידי פלוני_אלמונית* » 20 מרץ 2014, 13:16

האם יש לך בעיות בהנקה או שזה נשמע לך כמו דרך טובה להניק? כי אם הסיבה השנייה, למה לא פשוט לנסות ולראות מה קורה
הסיבה השניה
אבל בגיל 3 חודשים התינוק כבר ארוך מדי איך הוא אמור להכנס לאורך

הנקה אינסטינקטיבית

על ידי תפוח_אדמה* » 19 מרץ 2014, 22:25

הכוונה המקורית היא בישיבה נשענת, לא בשכיבה במיטה.
בגיל שלטשה חודשים את יכולה לנסות, למרות שבגיל הזה לרוב החיפוש והתפיסה של הפטמה לרוב כבר יותר מודעים והולכים חלק.
האם יש לך בעיות בהנקה או שזה נשמע לך כמו דרך טובה להניק? כי אם הסיבה השנייה, למה לא פשוט לנסות ולראות מה קורה (ולשתף אותנו אחר כך כמובן)?

הנקה אינסטינקטיבית

על ידי פלוני_אלמונית* » 18 מרץ 2014, 00:36

האם ההנקה הזו היא רק בגיל 0? או שגם בגיל מאוחר יותר כדאי לנסות? (3 חודשים)
ואיך מניקים במקומות שהן לא המיטה שלי? איך מניקים על כורסא או על כסא? צריך ממש להשען, צריך מקום מיוחד בשביל להניק אי אפשר בכל מקום.

הנקה אינסטינקטיבית

על ידי פלוני_אלמונית* » 09 ינואר 2014, 17:50

יופי... :-(
התינוק שלי כנראה קרא את הדף הזה ואני לא... ולכן ינק בהקשב במשך חודשיים ולא הסכים יותר...
נצטרך עוד תינוק כדי ליישם :-) אופטימית :-)

הנקה אינסטינקטיבית

על ידי כליל_החורש* » 08 ינואר 2014, 10:45

שמעתי על הנקה אינסטיקטיבית מיועצת ההנקה בטיפת חלב שהציעה לי אותה כאלטרנטיבה בשל פצעים בפטמות. אני דווקא כן מהמניקות המתורגמות, עד כה בשיטות הרגילות שתוארו כאן בצורות ציוריות ומבדרות אבל אין ספק שהן אבסורדיות והכי מדויק - פשוט רחוקות מהטבע, מהדבר הבסיסי שקיים מהרגע שהתינוק נולד. הרי לא הגיוני שאם התינוק לומד לזחול וללכת אז מה?! הוא לא יודע לינוק? עד אותו רגע שהיועצת הראתה לי את ההנקה הטבעית לא נפל לי האסימון עד הסוף שמשהו כאן שגוי מהייסוד. אמרתי לבעלי יומיים לפני שזה לא הגיוני שאומרים לך להצמיד את הפה ברגע שפותח כשבפועל התינוק מקשית את גבו לאחור, עוד הפוך מההסבר... לא היה לי הגיוני ויחד עד זאת לא הכרתי שיטה אחרת, למרות שזה כבר הילד השלישי שלי שאני מניקה. מכיוון שמאוד כאבו לי הפטמות אמרתי טוב, נגוון. במילא כואב אז לפחות שיהיה נוח... אז התחלתי להניק ככה לפני כמה ימים וזה מרגיש הכי נכון וטבעי בעולם! אני בשלבי ריפוי של הפצעים, עדיין כואב אבל פחות ויש נינוחות כללית בהנקה, גם בציבור יותר קל לי כי לא צריכה ״לוגיסטיקה שלמה״ בשביל שינק. ההרגשה פשוט שונה ואחרת. אני ממליצה בחום לנסות לחזור לטבע של כולנו, לדבר הבסיסי של אם ותינוק. הייתי שמחה שזה יהיה יותר נגיש ומפורסם כי אילמלא היועצת הזאת שהראתה לי לא יודעת אם הייתי לבד חושבת על זה או מנסה לעשות שונה מההוראות...

הנקה אינסטינקטיבית

על ידי שרון_מ* » 29 אוקטובר 2013, 08:18

הי פלונית, משמח לקרוא מה שכתבת... מה שאת מתארת מבחינת תדירות הנקה הוא נורמלי. הוא אמור להיות בן חודש עכשיו... האם יש שינוי בהתנהגות?

הנקה אינסטינקטיבית

על ידי פלוני_אלמונית* » 10 אוקטובר 2013, 00:05

מקווה. שהדף הזה עוד פעיל.. יש לי תינוקי מדהים שנולד בלידת בית טבעית. מן הנקה הראשונה לאחר הלידה סבלתי מכאבים. מאז שקראתי את הדף אני מנסה הנקה אינסטנקטיבית וזה שיפר פלאים את הכאב. רק שבמשך היום הוא אוכל כל שעתיים וחצי שלוש ובלילה הוא מחובר לי לציצ כמעט. כל הלילה מה דעתכם.? אנחנו בני 10 ימים

הנקה אינסטינקטיבית

על ידי פלוני_אלמונית* » 26 פברואר 2013, 08:32

הסיבה שממליצים כך לנשים עם עודף חלב היא לא בשביל לצמצם כמויות, אלא בשביל לעזור לתינוק לשלוט בזרימה. התנוחה הזו מאפשרת לתינוק לפתוח מעט את הפה ולתת לחלב המיותר לנזול החוצה תוך כדי הנקה, ללא צורך להתנתק כמו שקורה בתנוחה זקופה. אין שום הבדל בכמויות שמיוצרות או נלקחות ע"י התינוק בין התנוחות.

הנקה אינסטינקטיבית

על ידי הדס* » 20 פברואר 2013, 10:55

פשוט להשען אחורה
כך ממליצים לנשים עם עודף חלב, כדי לצמצם את הכמויות.
ואם לאישה אין עודף חלב? האם התוצאה לא עלולה להיות חֶסֶר?

הנקה אינסטינקטיבית

על ידי פלוני_אלמונית* » 20 דצמבר 2012, 06:36

+הודעה ממשתתפת חדשה התקבלה בברכה:+

לגבי המשפט בימים הראשונים שאחרי הלידה יש מעט מאוד חלב וזה בסדר. מה שהשד שלך מייצר זה מספיק לתינוק, ככל שתניקי יותר יהיה לך יותר חלב - הייתי משפצת קצת, כי למרות הכוונה הטובה, עדיין משתמע ממנו בטעות כאילו התינוק רק "איכשהו מסתדר" עם הייצור המועט בימים הראשונים, ומחכה לימים הבאים שיהיה יותר

מסכימה.
זה מזכיר לי עזר נפלא שראיתי פעם - שלושה בקבוקים או מיכלים שממחישים את גודל קיבת התינוק.
הראשון מכיל גולת משחק קטנה של ילדים - זו התכולה של הקיבה ביום השלישי לחייו.
השני מכיל גולת משחק מהגדולות יותר - להדגים את תכולת הקיבה ביום ה... (שכחתי)
והשלישי מכיל כדור גולף, פחות או יותר כגודל הקיבה בגיל שלושה שבועות.
(סליחה אם לא מדייקת עם הימים. את הגדלים אני זוכרת היטב)

תמונה אחת שווה אלף מילים...

הנקה אינסטינקטיבית

על ידי ללו* » 18 דצמבר 2012, 12:28

יולדת שלא מעוניינת להניק לא תקבל ממני צקצוקים , הערות, מבטים או ניסיונות שכנוע
וטוב שכך.

הנקה אינסטינקטיבית

על ידי בשמת_א* » 18 דצמבר 2012, 12:24

אם זה באמת "הנקה אינסטינקטיבית", כלומר, האמא בתנוחה שנוחה לתינוק והוא מוביל את היניקה ומתחבר בעצמו לשד - אז איכשהו הוא פותח פה מספיק טוב. לא תמיד זה נראה "גדול" אבל אמהות מספרות שזה לא כואב.

עם זאת, חשוב לזכור שיש מקרים פתולוגיים, למשל תינוק שאין לו אפשרות לפתוח פה מספיק גדול בגלל חיך שסוע או לשון מאוד קשורה וכדומה.

הנקה אינסטינקטיבית

על ידי אחות_צינוקייה* » 18 דצמבר 2012, 11:43

אני מעדיפה להשאר אלמונית.(; 10 מ״ל? הרבה פחות ... ביממה הראשונה זה 4 . כן, מיושם אצלנו שני סוגי תחליפים. אני מאוד מאוד תומכת בהנקה. אני לא מיסיונרית הנקה .יולדת שלא מעוניינת להניק לא תקבל ממני צקצוקים , הערות, מבטים או ניסיונות שכנוע. בנות לא עניתן לי לגבי פה גדול בהנקה אינסטנקטיבית.

הנקה אינסטינקטיבית

על ידי ללו* » 18 דצמבר 2012, 09:06

גם אותי ריגשת ושימחת מאוד, נפלא לשמוע כמה את כן עושה לטובת ההנקה במסגרת התנאים הלא-פשוטים של עבודה בבית חולים.
לגבי המשפט בימים הראשונים שאחרי הלידה יש מעט מאוד חלב וזה בסדר. מה שהשד שלך מייצר זה מספיק לתינוק, ככל שתניקי יותר יהיה לך יותר חלב_ - הייתי משפצת קצת, כי למרות הכוונה הטובה, עדיין משתמע ממנו בטעות כאילו התינוק רק "איכשהו מסתדר" עם הייצור המועט בימים הראשונים, ומחכה לימים הבאים שיהיה יותר, או משהו כזה. זה מה שאני אישית הייתי מסיקה ממשפט כזה אם הייתי שומעת אותו כיולדת טרייה. לדעתי כדאי יותר להסביר ליולדת שהקיבה של התינוק שלה יכולה להכיל כרגע רק כ10 מ"ל, וצריכה של כמות גדולה יותר עלולה להזיק לו, והנה - נפלאות הבריאה - זו ממש הכמות שהגוף שלה מייצר לארוחה בשלב הזה. הבהרה כזאת חשובה בעיקר לצורך המציאות שהזכרת, של _זמינות התחליפים{{}}. במודע או שלא במודע, נשים משוות בין הכמויות שהן מייצרות לבין הבקבוקים הענקיים של 60 או 120 שמסתובבים במחלקה, וזה מייאש. אמירה שהנורמלי והאופטימלי הוא דווקא הייצור המועט ולא הבקבוק הענק - יכולה לשנות את התמונה.

ואם מותר, בירור קטן: האם מיושם אצלכם כרגע החוזר שהורה לתת לנשים אפשרות בחירה בין שני סוגי תמ"ל?

הנקה אינסטינקטיבית

על ידי אינדי_אנית* » 18 דצמבר 2012, 07:00

אחות.. ריגשת אותי. אני שולחת את אחותי ההריונית לקרוא את מה שכתבת.
איפה את עובדת?

הנקה אינסטינקטיבית

על ידי אחות_צינוקייה* » 17 דצמבר 2012, 22:44

אני הנקתי את ביתי ממש טוב , הנקה בלעדית וקנאית , הנקתי על פי דרישתה , עד שאימי אמרה לי שזה בסדר אם היא ערה ולא על השד.(; לא הכנסתי לצינוקיה לרגע. ידעתי שכדי לבסס את ההנקה וכדי להגדיל את התנובה התינוקת צריכה להיות איתי תמיד כדי שאוכל להניקה בשניה שתצייץ. לא קיבלתי הדרכה משום אחות או יועצת. ידעתי שחשוב מאוד פה גדול , חשוב מאוד על פי דרישה וחשוב מאוד לא להכניס לפה שלה שום דבר שהוא לא הציצי שלי. כל זה היה לפני שעבדתי בצינוקיה. מניסיוני בעבודה אני רואה נשים שחסר להן ידע ובעיקר ביטחון. לפעמים יש מחלקה עמוסה ( 40 50 תינוקות על 3 4 אחיות) ועם כל הרצון הטוב אין לנו את הזמן להגיע לכל אחת. במחלקה שלנו יש תמיכה עצומה בהנקה על אף זמינות התחליפים. אני תמיד אומרת לאימהות ככה; ״ בימים הראשונים שאחרי הלידה יש מעט מאוד חלב וזה בסדר . מה שהשד שלך מייצר זה מספיק לתינוק, ככל שתניקי יותר יהיה לך יותר חלב והתינוק ואת תלמדו איך לעשות את זה יותר טוב. הכי הכי חשוב זה פה גדול , שהפטמה תהיה עמוק בתוך הפה של התינוק. תתחילי, בהצלחה, אני פה אם את צריכה אבל תתחילי ושוב הכי חשוב פה גדול״ הנקה אינסנקטיבית נשמעת מדהים. השאלה שלי אליכן היא כזאת; מה עושים אם הילוד לא פותח פה מספיק גדול? לפי מה שאני יודעת אם הוא לא פותח פה מספיק גדול הוא לא יונק נכון וזה גורם לבעיות הבאות; לא אוכל מספיק, פטמות פצועות, חוסר יצור מספק של חלב או לחלופין לא עלינו גודש. אז שוב; מה עושים אם בהנקה אינסטנקטיבית הילוד לא פותח פה גדול? אה ועוד משהו ; כשאני ממליצה על תנוחת המעבר אני מסבירה שזו תנוחה לא טבעית אבל שמאפשרת הרבה שליטה של המניקה ושבעתיד היא תניק בכל מצב זה רק עד שהתינוק ילמד איך לאכול עם פה גדול ושזה שהיא שולטת במצב עוזר לה ללמד אותו.

הנקה אינסטינקטיבית

על ידי עדי_יותם* » 21 פברואר 2012, 10:56

אלמונית - כשמתחילים לתת מוצקים, מציעים גם מים לצדם. לא צריך בקבוק, אפשר כוס פטנט, אפשר כמות קטנה במכסה של הבקבוק, אפשר ללמד לשתות מקש...

הנקה אינסטינקטיבית

על ידי אלמונית* » 21 פברואר 2012, 02:45

האם יש צורך להוסיף לתינוק יונק בן כ-10 חודשים מי שתיה? האם בימי הקיץ החמים יש צורך בכך?

הנקה אינסטינקטיבית

על ידי עדי_א* » 20 פברואר 2012, 19:43

הסרט מדהים.
מצד אחד - כל כך מרגש וחמוד התינוקת המנקרת עד הפטמה.
מצד שני - אפשר להשתגע מעצב על כך שמדובר בארץ שבטח הידע על הנקה היה נפוץ בה מאוד, לא כל כך הרבה דורות אחורה, והנה צריך ל"חנך מחדש"

הקולוניאליזם...
הקולוניאליזם...

הנקה אינסטינקטיבית

על ידי אינדי_אנית* » 20 פברואר 2012, 11:48

תודה!!!

הנקה אינסטינקטיבית

על ידי אינדי_אנית* » 20 פברואר 2012, 11:48

זה לא היה זה אבל גם זה נראה לי בסדר יחסית..

הנקה אינסטינקטיבית

על ידי עדי_יותם* » 20 פברואר 2012, 07:35

הנקה אינסטינקטיבית

על ידי דניאלה* » 19 פברואר 2012, 20:44

אמנון ותמר, מה שלומך? את יכולה לעדכן?

הנקה אינסטינקטיבית

על ידי אורלי_נ* » 18 פברואר 2012, 16:20

תחפשי ביו טיוב. תמצאי המון. אני מצאתי ככה ולפני כשבועיים כשילדתי נתתי לקטנצ'יק למצוא לבד את הפטמה. הם מנקרים עד שנתפסים על משהו. זה ממש פשוט אבל לא היה לו נוח במיוחד כי חסם לו את האף והוא התאמץ מאוד. מאז תרגלנו עוד כמה פעמים והאמת שגיליתי שלא ממש משנה לו איך הוא יונק העיקר שמגיע אליו חלב. בכל מקרה, בגילאים מאוד מאוד קטנים חשוב להקפיד על פתחי הנשימה ולודא שלא נוצר חס וחלילה קושי.

הנקה אינסטינקטיבית

על ידי אינדי_אנית* » 18 פברואר 2012, 15:09

תודה עדי אבל לא את זה חיפשתי...
אני מחפשת סרטון שהיה פה שבו ממש רואים תינוק בן יומו יורד ומחפש את השד ומתחיל לינוק? מישהי זוכרת?

הנקה אינסטינקטיבית

על ידי עדי_יותם* » 18 פברואר 2012, 13:51

http://biologicalnurturing.com/. בלשונית for mothers יש סרטון.

הנקה אינסטינקטיבית

על ידי אינדי_אנית* » 18 פברואר 2012, 12:02

היה פה קישור לסרטון שמראה הנקה אינסטנקטיבית ואני רוצה לשלוח לחברה שלי שילדה אתמול, מישהיא יודעת איפה זה?

הנקה אינסטינקטיבית

על ידי תזמורת_הים* » 25 דצמבר 2011, 20:38

קטי לא עובדת בתור אחות טיפת חלב?
לא יודעת- בכל מקרה היא יועצת הנקה מוסמכת ויחסית ותיקה. מה שכן, היא בזמנו סרבה להגיע אלי לבי"ח, אז שווה לבדוק מי כן תגיע מהסביבה.

הנקה אינסטינקטיבית

על ידי אורלי_נ* » 25 דצמבר 2011, 18:14

קטי לא עובדת בתור אחות טיפת חלב?

הנקה אינסטינקטיבית

על ידי שרון_מ* » 25 דצמבר 2011, 10:19

זיוה גילת לצערנו כבר לא עובדת כיועצת הנקה...

הנקה אינסטינקטיבית

על ידי תזמורת_הים* » 24 דצמבר 2011, 21:30

בגדרה יש לך את קטי נחשון
עוד יועצות מעולות באזור- שגית לב בכפר מנחם, זיוה גילת ברחובות.

הנקה אינסטינקטיבית

על ידי פלוני_אלמונית* » 24 דצמבר 2011, 21:25

הבת שלי מתקרבת לגיל 6 חודשים. עד לחודש האחרון ניזונה מחלב אם בלבד. עולה יפה מאד במשקל. יונקת כל שלש-ארבע שעות. לפעמים גם הפסקות של חמש שעות. כאשר היא יונקת היא אוהבת להרדם ולינוק כאשר היא ישנה, ואז היא יונקת ויונקת ללא הפסקה. האם זה נובע מצורך להיות קרובה אלי?

הנקה אינסטינקטיבית

על ידי אורלי_נ* » 24 דצמבר 2011, 12:43

הי שרון, אני מאוד אשמח, אני מאיזור גדרה, תודה.

הנקה אינסטינקטיבית

על ידי שרון_מ* » 24 דצמבר 2011, 10:58

(())
מסכימה עם מה שכתבו לפני.
הנקה היא לא שחור או לבן. בהרבה מקרים של הנקות בעיתיות אפשר להשתמש בתמ"ל כדי להשלים את מה שחסר (בהנחה שהבעיה איננה ניתנת לפתרון, או בשלבים בהם עובדים על אספקת החלב.) ואין צורך להפסיק את ההנקה לחלוטין. התינוק מקבל מחלב האם ומההנקה את מה שהוא צריך גם אם יש תוספת קלורית בדמות תמ"ל.
הפגשי עם יועצת הנקה, או לפחות דברי עם אחת בטלפון, עוד לפני הלידה.
יש הרבה מאד שאלות רלוונטיות כדי לנסות להבין את הבעיה. בריאות כללית שלך, מבנה השד, מבנה הפה של התינוק, מהלך הלידה, מהלך ההנקה בימים הראשונים ועוד.
אם תכתבי מאיזה איזור את, אוכל לנסות להמליץ לך על יועצת טובה וקרובה.
במקרים כאלו, חשוב מאד הליווי הקרוב והמעקב.
את יכולה גם במייל [email protected] ואשמח לדבר איתך יותר לעומק אם תרצי.

הנקה אינסטינקטיבית

על ידי פלונית_כלשהי* » 23 דצמבר 2011, 22:39

בהנקה הקרובה צריך יועצת הנקה בתמונה מההנקה הראשונה, כדי שאם תהיה בעיה, היא תאובחן ותטופל מיד.
עדיף לפני ההנקה הראשונה, כדי שהיא תוכל להדריך ולתמוך, גם בהנקה הראשונה וגם אם היא לא תהיה אז שתדעי מה לעשות.
פרט לזה אני מסכימה עם התזמורת.

הנקה אינסטינקטיבית

על ידי תזמורת_הים* » 23 דצמבר 2011, 22:02

אני יודעת בוודאות שלא היה לי מספיק חלב עם השניה.
לפי מה שאת כותבת - זה בכלל לא ודאי.
את יודעת שהיא לא הצליחה לינוק מספיק חלב - אבל ממה שכתבת אני לא רואה שום אינדיקציה ברורה שהבעיה היתה דווקא ביצור החלב. פלונית נתנה כמה דוגמאות לבעיות אחרות שיכולות להיות כמו תפיסה לא נכונה, לשון קשורה וכו'. לא חסרות סיבות להגיע למצב שתארת.
בשני סיפורי ההנקה שלך חסר השלב המתבקש של יעוץ מקצועי, שהיה עשוי לעשות את ההבדל... בהנקה הקרובה צריך יועצת הנקה בתמונה מההנקה הראשונה, כדי שאם תהיה בעיה, היא תאובחן ותטופל מיד.

הנקה אינסטינקטיבית

על ידי פלונית_כלשהי* » 23 דצמבר 2011, 19:15

לדעתי, כדאי לך כבא עכשיו ליצור קשר עם יועצת הנקה.
למיעוט חלב יכולות להיות כל מיני סיבות. לפעמים (נדירות) יש שדיים לא מפותחים, שלא מסוגלים לייצר מספיק (ויועצת הנקה יכולה לאבחן).
ברוב המקרים זה קורה בגלל ניהול הנקה לא נכון, במיוחד ביומיים הראשונים. יש נשים שזה לא משנה להן - הן יכולות לא להניק 5 ימים ואז יש להן מספיק חלב, ולעומת זאת יש נשים שאם הן יניקו 6 פעמים ביממות הראשונות במקום 12, לא יהיה להן מספיק חלב אחר כך. לפעמים האמא מניקה מספיק פעמים, אבל התינוק לא יונק כמו שצריך, והשד לא מקבל איתות לייצר חלב. זה יכול לקרות בגלל לשון קשורה, תנוחה לא נכונה (והנקה אינסטינקטיבית פותרת חלק מהדברים האלו), פטמות שקועות שלתינוק קשה להתחבר אליהן ועוד כל מיני סיבות, שאת כולן יועצת הנקה יכולה לאבחן. כעקרון, אם יש לך ספק בימים הראשונים לגבי כמות החלב שעוברת לתינוק, כדאי לסחוט את השד, ולתת לתינוק בכפית סטרילית. הכי חשוב זה לפנות חלב מהשד ביממות הראשונות, וחשוב לזכור את זה כי כך התינוק מקבל אוכל וכך השד מקבל איתות לייצר, ולא תמיד יש יועצת זמינה בימים האלו.
שאיבה במשאבה היא לא תמיד אינדיקציה למה שקורה, אבל הסימנים מצביעים על איזושהי בעייה. התחברה וזרקה גם יכול להעיד על כל מיני קשיים שיש לתינוק, לפעמים עודף חלב, לפעמים מיעוט, לפעמים קושי בתפיסת הפטמה.
מה שכן, גם אם מגיעים למסקנה שאין לך מספיק חלב, ולא משנה הסיבה, אפשר לתת תוספת ולא חייבים להפסיק את ההנקה לגמרי. אפשר גם להניק עם צינורית, וכך התינוק מקבל חלב שלך ותמ"ל כשהוא יונק. זה לא פשוט, אבל יש לזה יתרונות. זה גם משהו שכדאי לעשות בליווי של יועצת.
סביר להניח שאם התינוקות שלך עד כה היו גדולים ואכלו הרבה, כך יהיה גם הפעם. אבל אפשר להתכונן לזה, להיערך לכל מיני מצבים ותרחישים.

הנקה אינסטינקטיבית

על ידי אורלי_נ* » 23 דצמבר 2011, 15:58

אני לא בטוחה ש\זה המקום לכתוב, אם מישהי מרגישה שיש מקום ראוי יותר מוזמנת להעביר ולהודיע לי לאן בדף בית.
אני לקראת לידה שלישית.
שתי הלידות הקודמות שלי הסתכמו בנסיונות הנקה כושלים.
בגדול, התחושה שלי היא שאני לא יכולה להניק.
את הבכור הנקתי שבועיים וחצי ועברתי לבקבוק. הוא היה אוכל כמויות גדולות מאוד על ההתחלה ולפי מה שהיה נראה אני לא "סיפקתי את הסחורה". זאת ועוד, שהתביישתי להניק. זה היה נראה לי קצת מוזר, עד אז לא הייתי מעולם בחברת מניקות ולא נחשפתי יותר מידי לעניין. היה נראה לי הזוי להיות זמינה כל כך הרבה לתינוק שמבחינתו היה יושב על הציצי 24/7, או בוכה מרעב. לפי מה שאני זוכרת הייתי מניקה שעה ואז שעה הפסקה בלופ.
אני גם זוכרת שקניתי משאבה של מדלה וכמעט לא יצא כלום מה שהימם אותי והסביר לי למה התינוק כל הזמן רעב.
הוא היה מתחבר חזק מאוד, ממש רוטווילר כך שלא נראה לי שהיתה שם בעיה כשלהי.
הבקבוק הרגיע אותו והיה פתרון נוח לכולנו.
עם הילדה השניה, נלחמתי בכל כוחי על ההנקה.
כבר לא היו לי שטויות בראש, הייתי מוכנה למשכן את השינה ובלבד שאצליח להניק.
היה לי תיקון עצום בלידה שלה ומאוד רציתי להצליח להניק. כבר הייתי הרבה יותר בחברת מניקות, ראיתי המון אימהות שמניקות עד גיל 4 וכמהתי לתינוקת יונקת משלי.
חודש שלם הצלחתי להחזיק מעמד עד שזה נגמר. הילדה עלתה במשקל, אבל היתה בוכה ללא הרף. האמת, לא שקלתי אותה אבל היא גדלה והחלפתי מידה מניו בורן והיא היתה עושה פיפי קקי.
היו לחצים כלכליים באותה תקופה, ואימי היתה מאושפזת במצב לא טוב בביה"ח והייתי מבלה די הרבה זמן אצלה. הקטנה היתה יונקת כל זמן שיכלה, וכאילו לא הספיק לה. ניסיתי לשאוב בכמה משאבות שונות וכמעט לא יצא דבר. אולי 20, 30, אחרי כמעט חודש של הנקה מלאה. יום אחד, כשהקטנה בכתה בהיסטריה משך שעות ארוכות, התחברה וזרקה, התחברה וזרקה בעלי אמר שדי. הוא הולך לקנות מטרנה ומספיק עם השטויות. בכיתי וצעקתי והייתי חסרת אונים. כל הטענות שאולי כואבת לה הבטן נמחו באחת כאשר פסק בכעס "תגידי, מה קרה לך? את לא רואה שהיא רעבה?!!!".
אזל ממני הכוח.
הוא האכיל אותה והיא נרגעה מיד, וישנה שנת ישרים משך כמה שעות טובות. היתה מותשת. אני חוויתי את אחד המשברים הקשים של חיי.
אני לא יכולה להניק. זהו. אם לא תחליפי החלב ילדי היו מתים ברעב או שהייתה מגדלת אותם מינקת והם היו קוראים לה אמא במקום לי.
מיותר לומר שלא היו לה כל כאבי בטן ומאותו היום היתה תינוקת רגועה ונינוחה מאוד, ישנה טוב ואפילו לילה שלם בגיל חודשיים.
עכשיו אני עומדת ללדת שוב.
כולי חרדות שלא יהיה לי חלב, שהילד יהיה רעב ואני לעולם לא אצליח להניק כמו שצריך.
אני יודעת בוודאות שלא היה לי מספיק חלב עם השניה. ניסיתי חילבה וכל מיני חליטות ומה לא, כלום לא עזר.
מה יהיה הפעם?
איך אעבור את החודשים הראשונים?
כל התינוקות אוכלים כל כך הרבה או שלא כולם?
הילדים שלי הם מהגדולים יותר, לא מהעדינים אפשר לומר.
כל כך הייתי רוצה לנסות מיד אחרי הלידה את העניין הזה של הנקה אינסטינקטיבית, ולהצליח, כדי שאולי אאמין בעצמי, בנו, שאנו יכולים. מדבר אלי במקום הכי עמוק שאפשר. איך זה שאני רואה הרבה נשים סביבי וההנקה כל כך קלה להן...ללא מאמץ. שפע חלב, תינוקות רגועים, אידיליה. כאילו הן נולדו להניק, ואני, לא.

הנקה אינסטינקטיבית

על ידי לילה_כיום_יאיר* » 20 דצמבר 2011, 23:29

שלום, הגעתי לדף הזה בטעות אבל כנראה שלא במקרה,
שרון, בשמת , רוני, מאוד נהנית לקרוא אותכן (מענייו, כשקוראים את הדף ברצף העברתן לי תחושה של צוות)
התחלתי החודש לימודים בדרך ללהיות יועצת הנקה ובהרצאה האחרונה זה בדיוק מה שדיברנו עליו....
אז גם לאלו ששאלו אם יש חומר כתוב בעברית אני חושבת שיעניין אתכן להיכנס למאמר שמופיע באתר של מועדון הנקה חלב אם
על הנקה אינסטינקטיבית שכתבו ג'ינה ויסמן (שאצלה אני לומדת ) ואורנה שפרון.
ויש שם גם קישורים לאתרים באנגלית של טינה סמיילי וסוזן קולסון.

הנקה אינסטינקטיבית

על ידי מרפסת_ולימונדה* » 10 אוגוסט 2011, 08:45

יהיה טוב (())

(ברשותך פלונית כרגע אני רוצה להעביר את הדיון הזה לדף מתאים יותר -- עידוד הנקה או לדף השאלות הדחופות בענייני הנקה, בסדר?)

הנקה אינסטינקטיבית

על ידי פלונית_כרגע* » 09 אוגוסט 2011, 18:19

דיברתי איתה אתמול, והמצב השתפר מסתבר שיש לה פצעים על הפיטמה וזה מה שכואב אז היא מורחת לנסינו.
היום היא לא עונה, השתחררה מבי"ח והלכה לישון.
אמא שלי קבעה לה תור בטיפת חלב עם יועצת הנקה ובאותה נשימה אומרת שלא לכולם זה מתאים...
יהיה טוב

הנקה אינסטינקטיבית

על ידי שרון_מ* » 08 אוגוסט 2011, 21:30

ברור שהנקה יכולה להיות קשה וכואבת בימים הראשונים! אפילו כשהכל הולך חלק יש עוד כאבים מהלידה, ורגישות הורמונלית בפטמות.
אני חושבת שהדבר הכי טוב הוא לתת לה פגישה עם יועצת הנקה, שלפחות בענין הכאבים תוכל לתת מענה. בענין המוטיבציה- הרבה פעמים כשמשוחחים עם אשת מקצוע מקבלים זוית אחרת ממה שאפשר לקבל מאנשים קרובים.
יש לי המלצה מצוינת ברחובות- נעה חן, עובדת בצורה מאד רכה ונעימה. 054-9984388.
בהצלחה

הנקה אינסטינקטיבית

על ידי מרפסת_ולימונדה* » 08 אוגוסט 2011, 21:08

זה שבן הזוג לא דומיננטי לא אומר שלא יתמוך... אם יש דרך איכשהו להעביר אליו את הקונספט של "להיניק את המיניקה" זה אולי יכול לעזור?
אני חושבת שחלק מהעניין בצד שלך הוא להיזכר בקושי, ובאמת להכיר בו -- ההנקה בהתחלה יכולה להיות באמת קשה וכואבת (סליחה שאני כותבת את זה בדף על הנקה אינסטינקטיבית....) והיא גם לא קורית בחלל ריק, אלא כחלק מהשינוי הענק בחיים עם לידת הילד הראשון. אישית עזר לי זה שאנשים מסביבי - אמא, בן הזוג וכו' - הכירו בזה שקשה לי, ולא ניסו לחלץ ממני התחייבויות והצהרות לעתיד אלא פשוט ניסו להקל עליי את הכאן והעכשיו (לא!! עם בקבוקי תמ"ל, אבל עם עזרה אמיתית בכל השאר)
מאז אני מניקה כבר יותר משבע שנים ברצף אז הגישה עבדה בשבילי :)

הנקה אינסטינקטיבית

על ידי פלונית_כרגע* » 08 אוגוסט 2011, 19:03

מרפסת ולימונדה אהבתי, מקווה שאצליח להגיד את זה ולא להתדרדר למקום מתלהם.

יש בן זוג, לא יודעת כמה הוא תומך, היא הדומיננטית בינהם בהכול.
אמא שלו מאוד תומכת היא הניקה עד מאוחר וכו' אבל כמדומני שאחותי לא ממש סופרת אותה.
לא ברור לי טיב הקשר ביניהן.
הבדלי המנטליות בין המשפחות זה פשוט שמים וארץ.
אי"ה אני אדבר איתה הערב בטלפון. נראה מה קורה ולפי זה אחליט אם אני אסע מחר לאמא שלי.
זה לא הכי להיט בשבילי בצום אבל מילא.

הנקה אינסטינקטיבית

על ידי מרפסת_ולימונדה* » 08 אוגוסט 2011, 18:10

פלונית כרגע ,
אולי לנסות לומר משהו כמו -- "להפסיק תמיד תוכלי, את לא צריכה להתחייב מראש לשום תקופת זמן. את כן יכולה לשאול את עצמך בכל הנקה -- האם את ההנקה האחת הזאת אני יכולה להחזיק מעמד? כל הנקה נוספת שאת נותנת לתינוק תורמת לו, וכל הנקה נוספת נותנת לשניכם הזדמנות להשתפר במיומנות של לינוק ולהיניק. קחי את ההנקות אחת-אחת"
(קצת כמו העצות של התמודדות עם צירים -- לא להתמקד ב "כמה שעות של צירים עוד יהיו לי וכמה זה יכאב" אלא בלנשום תוך כדי הציר, ולנוח אחריו, ליהנות מהמנוחה שבין לבין...)

מה דעתך?

הנקה אינסטינקטיבית

על ידי דניאל* » 08 אוגוסט 2011, 17:23

ממליצה ליצור קשר עם שגית לב, היא יועצת הנקה מאזור גדרה.
באמת קשה ליצור "מקום תומך הנקה" כשהסביבה לא תומכת ולא מעודדת.
מאוד קל להתייאש ולקנות תמ"ל.
יש בן זוג בתמונה? מה הוא חושב?

הנקה אינסטינקטיבית

על ידי פלונית_כרגע* » 08 אוגוסט 2011, 16:43

דחוף!!!!!
לא יודעת אם זה המקום, אבל מקריאת עידוד הנקה הוא לא עסק בזה ואני יודעת שהדף הזה פעיל מאוד בזמן האחרון

אחותי ילדה במוצ"ש , ילד ראשון.
היום היא כבר ביקשה מאמא שלי שתקנה לה בקבוק ומטרנה "כי כואב לה" "היא לא תחזיק מעמד" "קשה לה" ...
אמא שלי לא מעודדת הנקה ידועה.
והיא הלכה לקנות... (אמא שלי גם נגד ביות בכול צורה וכו'.)
אני זו עם הילדים הכי צעירים והמניקה למרחקים ארוכים יחסית במשפחה, אז מדברים על זה איתי.
מה להגיד לה? זה לא בדמה, והיא נורא צעירה! ובחורה אמוציונאלית מאוד, רואה בשחור לבן.
רוצה להגיד דברים נכונים, לעודד נכון.
עוד לא דיברתי איתה ישירות , היא נחה. אבל ממה שנאמר לי שהיא אמרה זה "כואב לי ואמרו לי שיקח 3 שבועות שיסתדר, אני אשבר"
אז אני זקוקה למילים מדויקות מעודדות ולא טרוריסטיות (יש לי נטייה לכאלה..)
ולשם של מדריכה טובה וסבלנית באיזור רחובות.
תודה!!!!!

הנקה אינסטינקטיבית

על ידי קרן_שמש_מאוחרת* » 10 יולי 2011, 11:19

פלפלת - אם רלוונטי, אני נעזרתי ביועצת הנקה שהיא גם דולה פוסט פארטום והיתה הדבר הנכון בזמן הנכון (גם אחרי לידת בית טראומטית) מאוד מאוד מומלצת יעל וולף.

הנקה אינסטינקטיבית

על ידי פפריקה_הונגרית* » 10 יולי 2011, 01:31

לי מאוד מאוד עזר שמן זית. מיד אחרי שההנקה נגמרה, שמתי, וזה נספג תוך דקות.... לגבי הטעם... לא יודעת, אני אישית לא ניסיתי, אבל לתינוק לא היו טענות... ולי זה רק עזר. אם אני זוכרת נכון תוך כמה פעמים מעטות (3?4?...) זה עזר עם ההחלמה.
בהצלחה, ותהיו בריאים... :)
אה- ולגבי הגודש- עזר לי מאוד לעסות בשמן זית את הגודש, ואם היתה לי איזו סתימה (מקומית) גם, בצורה עגולה, אח"כ בצורת סחיטה החוצה- וגם, הצלחתי עם זה אחרי כמה פעמים... (כמובן שהכי עוזר זה שהם יונקים את זה, א שיש יונק בוגר יותר בסביבה...) אפילו תוך כדי הנקה - כשהתינוק קטן, אני הרגשתי שאני יכולה לכמה שניות להחזיק ביד אחת (כמובן, להתמך בכרית, ובישיבה או שכיבה) ולעסות, וזה עוזר לו לינוק, ומשחרר את הגוש.
תרגישו טוב :)

הנקה אינסטינקטיבית

על ידי חבקנית_עצים* » 01 יולי 2011, 22:29

אומרים שחמאת שיאה אורגנית גם עושה את העבודה. לא היו לי בעיות עם ההנקה כך שאיני יודעת, אני השתמשתי בה למרוח את העולל המתקלף מידי שלי, זה ממש כמו ורניקס.

הנקה אינסטינקטיבית

על ידי מ* » 01 יולי 2011, 18:25

עכשיו יש את ההתמודדות עם הגודש
את לא יכולה לזרוק כזה משפט ולברוח... :-)
אולי גם בזה נוכל לעזור...

הנקה אינסטינקטיבית

על ידי גברת_פלפלת* » 01 יולי 2011, 17:27

אני משתמשת בלנסינו. המצב הרבה יותר טוב!! החתכים כבר החלימו כמעט לחלוטין. התפיסה יותר טובה, בלילה אני מקפידה להיניק בישיבה.. עכשיו יש את ההתמודדות עם הגודש, אבל כבר יותר קל. תודה לכל המסייעות (-:

הנקה אינסטינקטיבית

על ידי מ* » 29 יוני 2011, 13:31

לגבי השלישית אין לי מושג
יחסית חדשה בשוק, שמעתי עליה דברים טובים.

הנקה אינסטינקטיבית

על ידי בשמת_א* » 29 יוני 2011, 11:33

משחת לנולין טהורה (טהורה בלבד! להקפיד! של לנסינו ופיורלן למשל, עד כמה שידוע לי. לגבי השלישית אין לי מושג) היא חומר טבעי לחלוטין.
היא לא מזיקה לתינוק או להנקה.
והיא אכן שומרת על איחוי בסביבה לחה, מה שחשוב מכל הסיבות שפירטת.
עוד יתרון שלה הוא שאין צורך להסיר אותה לפני ההנקה, מפני שהיא בטוחה לתינוק, וכך לא נפגעת הפיטמה גם מהסרת המשחה.
כדאי לשים שיכבה מאוד דקה, כדי לא להפריע לינוק.

הנקה אינסטינקטיבית

על ידי רוני.של.4* » 28 יוני 2011, 20:54

אוי, פלפלת (()) ... כשיבוא לך לשתף בנוגע ללידה ולמיילדת, אנחנו כאן כדי להקשיב.

הנקה אינסטינקטיבית

על ידי מ* » 28 יוני 2011, 20:20

הרבה יותר בהירה. לגבי המעוכה- אני אסתכל בתשומת לב ואשיב.
זה סימן כנראה לזה שהוא נושך את הפטמה (עם החניכיים). וזאת גם הסיבה כנראה שיש לך חתכים.
וזה כנראה אומר שעדיין ההיצמדות היא לא 100%.
(מצטערת על כל ה"כנראה" אני יכולה רק לשער לפי התיאורים שלך).
לחתכים כדאי לך לשים משחת לנולין (של לנסינו/מאמי קר/פיורלן של מדלה), אני יודעת שזה קצת מאבד מהאינסטנקטיביות של ההנקה- אבל במקרה שיש פצעים/חתכים הגוף מייצר גלד, ואז כל פעם שהתינוק יונק, הוא מוציא את הגלד (מה שיוצר כאב) והגוף צריך ליצור גלד חדש. אם נותנים לחתך להתאחות בסביבה לחה, האיחוי לא ייצור את הגלד, וזה בעצם מה שהלנולין עושה.
יכול להיות שיש אופציה "טבעית" יותר, אבל לצערי אני לא מכירה חומר שלא פוגע בהנקה- שלא יזיק לתינוק במידה ויכנס לפה שלו, ושלא ישאיר ריח על הפטמה שיפריע לתינוק להתקרב.
אשמח לשמוע אם מישהי אחרת מכירה.
חתכים... אבל הם משתפרים.
אם את רואה שהם משתפרים- את יכולה להניח להם, למרות שאולי יקח להם יותר זמן להתאחות.
מצטערת על כל הכמות של האינפורמציה.

הנקה אינסטינקטיבית

על ידי גברת_פלפלת* » 28 יוני 2011, 20:04

השאלה אם היא יוצאת עגולה או קצת מעוכה, ואם היא יוצאת באותו צבע (או הרבה יותר בהירה)?
הרבה יותר בהירה. לגבי המעוכה- אני אסתכל בתשומת לב ואשיב.

לא ציינת את זה קודם, יש לך פצעים בפטמות עכשיו?
חתכים... אבל הם משתפרים.

אם תרצי לשתף יש כאן אוזן קשבת.
תודה. בהמשך בטוח אכתוב כאן, אפילו רק למען 'הדורות הבאים' (בדף אחר...). לא הייתי מאמינה שבמיילדת בית יכול להיות כל כך הרבה רוע וגסות. (בדיוק מהסיבה הזו אנחנו לא הולכות לבית חולים, לא?) אבל כרגע קצת קשה לי לפרט.

הנקה אינסטינקטיבית

על ידי סלט_פירות* » 28 יוני 2011, 19:49

הסיבה האמיתית שאני מנסה להסתדר לבד זה שאני קצת בטראומה אחרי הלידה הזו, שהמובילה הישירה לה היא מיילדת הבית החביבה,

((-))

מקווה שהכל יסתדר בקלות ובקרוב.

שמתי לב שהכאבים של היום-יומיים-שלושה הראשונים, משתפרים מאוד אחרי שהחלב מגיע. יש הפוגות קצת יותר ארוכות בין ההנקות והחלב זורם בלי צורך במציצות מאוד חזקות. אולי זה מחר זה ישתפר.

הנקה אינסטינקטיבית

על ידי חוט_השני* » 28 יוני 2011, 11:34

הסיבה האמיתית שאני מנסה להסתדר לבד זה שאני קצת בטראומה אחרי הלידה הזו, שהמובילה הישירה לה היא מיילדת הבית החביבה,
((-))
אם תרצי לשתף יש כאן אוזן קשבת.

הנקה אינסטינקטיבית

על ידי מ* » 28 יוני 2011, 09:45

_תסתכלי איך הפטמה נראה בשניה שהיא יוצאת מהפה שלו, כמו שהיא נכנסה?
לא, היא יוצאת גדולה יותר (יש לי פטמות קטנות, אולי זה רלוונטי)_
היא אמורה לצאת גדולה יותר (ארוכה יותר בעצם), השאלה אם היא יוצאת עגולה או קצת מעוכה, ואם היא יוצאת באותו צבע (או הרבה יותר בהירה)? ו
אולי אפשר לחכות עם הנקה בשכיבה עוד כמה ימים, עד שההנקה תסתדר, ואז לנסות שוב, אחרת כמו שכתבת בבוקר את קמה כאובה, ואני מניחה שעוד יותר מותשת.
אבל בלילה, כשאני לא רואה כלום, והוא מתוך שינה, - אפשר להשאיר אור קטן ליד המיטה ולהדליק במקרה הצורך.

נראה לי שבסך הכל את רואה את הדברים נכון, ויודעת מה לעשות ומה לבקש ממנו.
אני מקווה שאת מצליחה להתאושש מהלידה, ובבוא הזמן להתעסק איתה, וגם מבינה את הקושי הגדול להכניס אשת מקצוע הביתה במצב כזה.

אגב, אחרי הלידה הראשונה סבלתי מאותם כאבים וחתכים בפטמות
לא ציינת את זה קודם, יש לך פצעים בפטמות עכשיו?

הנקה אינסטינקטיבית

על ידי גברת_פלפלת* » 28 יוני 2011, 09:05

אגב, אחרי הלידה הראשונה סבלתי מאותם כאבים וחתכים בפטמות (אז היה גם גודש נוראי). העצות שקיבלתי מיועצות הנקה (שתיים) היו תנוחת מעבר (שהפכה כל הנקה לסיוט), שאיבה (שהחמירה את המצב), קונכיות של מדלה (לא נרשמה הקלה) ועוד שאר ירקות שבכלל נס שהנקתי את הילד שלי עד גיל שלוש ולא רצתי לסופר פארם הקרוב.

הנקה אינסטינקטיבית

על ידי גברת_פלפלת* » 28 יוני 2011, 08:58

הפאדיחה היתה בצחוק!!! (-:
תודה לכולכן על העזרה!

כמה כואב?
כמו אלפי סיכות שנתקעות בפטמה, כואב ככה שאני הולכת בלי חולצה, המים במקלחת מכאיבים לי, ואני צורחת/ נושכת את האצבע כדי לא לצרוח בתחילת כל הנקה...

את יכולה להעריך כמה זמן הכאב נמשך? כל ההנקה? 20-30 שניות ועובר?
לא נמשך לאורך כל ההנקה. בתחילת ההנקה, ואז עובר.

תסתכלי איך הפטמה נראה בשניה שהיא יוצאת מהפה שלו, כמו שהיא נכנסה?
לא, היא יוצאת גדולה יותר (יש לי פטמות קטנות, אולי זה רלוונטי)

ממה שאני רואה, הוא לא פותח פה מספיק גדול. מאז שכתבתי שיפרתי קצת את התנוחה (שמה אותו יותר לאורך הגוף שלי, וזה ממש עוזר) ואני מבקשת ממנו לפתוח פה גדול לפני ההנקה. זה עוזר. אבל בלילה, כשאני לא רואה כלום, והוא מתוך שינה, ואני עייפה בטירוף- זה מתפקשש לגמרי. ואז כשכבר מגיע הבוקר אני מתה מכאבים.
בלילה הוא יונק בשכיבה- זה מאוד כואב לי, כי הציצי מחליק לו מהפה ואז באמת הוא תופס ממקום לא טוב- ואם יש לי כוח לקום- בישיבה- זה יותר טוב אבל אני מותשת לחלוטין, כי הלילה הוא ינק כל שעה ולא נתן לי להשכיב אותו על המיטה לידי, כך שישנתי בישיבה והוא עלי. הישיבה זו ישיבה- שכיבה, ממש התנוחה האינסטינקטיבית שמתוארת כאן, שאין לי מילים פשוט לומר כמה היא הגיונית וגאונית- הרבה יותר קל לו להתחבר ככה והרבה פחות כואב לי.

לגבי יועצת הנקה: הסיבה האמיתית שאני מנסה להסתדר לבד זה שאני קצת בטראומה אחרי הלידה הזו, שהמובילה הישירה לה היא מיילדת הבית החביבה, והדבר האחרון שבא לי עכשיו זה להכניס הביתה עוד אישה זרה שתסתכל לי על הציצים. אלא אם נראה לאחת המבינות כאן שיש פה בעיה רצינית, אז אני אאלץ להתגבר על זה.

הנקה אינסטינקטיבית

על ידי שרון* » 28 יוני 2011, 07:02

חוט, כפרה עליך...

פלפלת, שימי לב אם הוא לא "מחליק" ממך. כלומר, כשאת נשענת אחורה והוא עליך, האם יש לו מספיק תמיכה כדי להשאר במקום ולא "לנזול" ולאבד אחיזה בפטמה. כשזה קורה הרבה תינוקות פשוט נאחזים בשיניים...
תעשי מה שאת מרגישה שצריך כדי לתקן: תזוזי קצת, תזדקפי, תשעני, תזיזי אותו, תסדרי לו את השפתיים- בקיצור מה שמרגיש לך נכון. אל תפחדי לזוז.
וחוץ מזה, בדיוק כמו שכתבה רוני, מה אכפת לך שעין מקצועית תציץ עליו? יש עוד דברים חוץ מתפיסה.
מזל טוב!

הנקה אינסטינקטיבית

על ידי רוני.של.4* » 27 יוני 2011, 19:11

הנקתי 3 שנים, פאדיחה
פלפלת, אז מה אני אגיד, שלא רק שהינקתי 3 בנות (שהאחרונה מעל 3 שנים) אני אפילו יועצת הנקה, ועדיין עם הרביעי היו לי בעיות רציניות עם ההנקה? במו שדיי וללא שום קשר לדיפלומה ול-IBCLC נזקקתי לעזרה מקצועית, לתרומות חלב מנשים טובות למשך חודשים רבים, לצינורית לשם מתן התרומות, ועד היום (שנתיים ורבע) האפרוח עדיין לא יונק הכי נעים בעולם :-/

שמעי. אם כואב לך נורא, והוא פוצע אותך, והכאב זה לא משהו של כמה שניות או חצי דקה עד שעובר אלא נמשך ומכאיב לאורך כל ההנקה - חבל שתסבלי. קחי לך עזרה. גם בהנקה אינסטינקטיבית, אפשר לעזור לך ולו לשפר תפיסה אם זו הבעיה. ואולי הבעיה אחרת וצריך בכלל עזרה מכיוון אחר (שהיועצת יכולה לתת, היא לא רק עוזרת בתפיסה, את יודעת...)

הנקה אינסטינקטיבית

על ידי סלט_פירות* » 27 יוני 2011, 19:05

מזל טוב!!
להניק בשכיבה כבר ניסית? הרבה יותר נוח...

הנקה אינסטינקטיבית

על ידי תמרוש_רוש » 27 יוני 2011, 15:55

כל כך כיף לי עם ההנקה האינסטינקטיבית ואני לא רוצה לחשוב אפילו על סיוט תנוחת המעבר!
אבל מה זה בעצם קשור?
נשמע שיש לך תינוק שקצת קשה לו לפתוח את הפה כמו שצריך, או להתחבר, או משהו דומה. האם יש לך סיבה לחשוב שבתנוחת המעבר הוא יתפוס יותר טוב? יפתח פה יותר גדול? את כותבת כאילו תצטרכי לעבור לתנוחת מעבר, כתוצאה מזה שהוא אולי לא תופס טוב, ואני לא כל כך מבינה את ההיגיון שבזה...

הנקה אינסטינקטיבית

על ידי חוט_השני* » 27 יוני 2011, 12:23

זו הייתי אני(-:

ומזל טוב!

הנקה אינסטינקטיבית

על ידי פלוני_אלמונית* » 27 יוני 2011, 12:21

ממש לא פדיחה! אני הנקתי ארבע וחצי שנים והייתי בליווי אינטנסיבי חודש אחרי הלידה השניה
כמו שאומרת היועצת החביבה עלי - כל מקרה לגופו.

הנקה אינסטינקטיבית

על ידי מ* » 27 יוני 2011, 11:58

(הנקתי 3 שנים, פאדיחה
וחוץ מזה אני ממש לא חושבת שזה פדיחה, יש הבדל בין הנקת פעוט להנקה של תינוק בן יומו.

הנקה אינסטינקטיבית

על ידי מ* » 27 יוני 2011, 11:30

מזל טוב!!
לדעתכן הכאב הוא חלק מהעניין בימים הראשונים?
כמה כואב?
את יכולה להעריך כמה זמן הכאב נמשך? כל ההנקה? 20-30 שניות ועובר?
תסתכלי איך הפטמה נראה בשניה שהיא יוצאת מהפה שלו, כמו שהיא נכנסה?

הנקה אינסטינקטיבית

על ידי גברת_פלפלת* » 27 יוני 2011, 10:49

יום אחר לידה. התינוק מתחבר אינסטינקטיבית, או עם קצת עזרה שלי אם נגמרת לו הסבלנות. מוצץ חזק מאוד מאוד, אבל נרא לי שתופס בעיקר את הפטמה ובקושי עטרה. כואב לי מאוד, אבל היתה לי רגישות רצינית בפטמות כל ההריון. לא בא לי להציק לו בתנוחות שונות ומשונות או לקרוא ליועצת הנקה (הנקתי 3 שנים, פאדיחה (-;) לדעתכן הכאב הוא חלק מהעניין בימים הראשונים? לחכות ולראות מה קורה? (חלב הוא בטוח מקבל- או יותר נכון קולסטרום. בהריון היה לי בשפע. והוא גם עשה קקי ופיפי).
כל כך כיף לי עם ההנקה האינסטינקטיבית ואני לא רוצה לחשוב אפילו על סיוט תנוחת המעבר!

הנקה אינסטינקטיבית

על ידי קיטה* » 15 יוני 2011, 14:45

ניסיתי. אבל זה לא עבד.

ניסיתי מיד לאחר הלידה הסופר טבעית שלי. הוא רצה לינוק, אז נתתי לו לעשות את העבודה. התרווחתי על הספה, עור לעור, כל מה שצריך. הילד גדול, ההריון ארוךךך... הוא התחבר. אבל כל כך עקום שכאב לי :-D
ניתקתי, ניסיתי שוב, ניתקתי וחיברתי בקלאסית :-/

ניסיתי אחרי כמה ימים כשהחיבור הלא אידאלי גרם לי לפצעים (לשון קשורה אחורית? סתם רגישות שלי?). היועצת דיברה בשבח השיטה הזו, אני תהיתי למה לא לנסות, וניסיתי.
אבל זה לא שיפר את החיבור :-/ מה ששיפר אותו זה אהמממ... להוביל את הילד, להחזיק את השד ולדייק מאוד בזוויות ובתזמון.

נו מילא, אז לא הכל מושלם :)



(כאן אני חדשה, אבל לא בפורומים אחרים, אז נעים להכיר את מי שעדיין לא הספקתי :) )

הנקה אינסטינקטיבית

על ידי שיר* » 14 יוני 2011, 18:20

זאת התנוחה שקוראים לה גם פוטבול או דרבוקה, שהתינוק נמצא באזור הבית שחי של האמא, אפשר לחפש תמונות בגוגל.

הנקה אינסטינקטיבית

על ידי תמרוש_רוש » 14 יוני 2011, 15:42

וגם תנוחת צד יכולה להיות מאוד נוחה לנשים עם חזה גדול...
שיר, למה את מתכוונת בתנוחת צד?

(כל הצעה היא טובה בתנאי שהיא מופיעה כהצעה ולא כהנחייה מלמעלה. זה ההבדל בין "מה דעתך על...." לבין "את צריכה לעשות את.....")

הנקה אינסטינקטיבית

על ידי עולם_חדש_מופלא* » 13 יוני 2011, 19:26

בטח שאשמח אם תפרטי! וגם על השימוש במנשא בהקשר של כאבי גב, אם את בעניין, כי גם בזה אין לי הרבה ניסיון...
לגבי מנשא- אני התחלתי עם לופי, שהכי פחות הכאיב לי מבין המנשאים לגיל 0. די מהר הקטנצ'יק נהיה גדול מידי וכבד, ועברתי ליאמו.
היאמו ממש טוב כי אפשר להנמיך את הרצועה התחתונה כך שהיא תשב על עצמות האגן, וככה יש פחות עומס על הגב. בנוסף- אפשר להדק את הרצועות עד שהן ממש צמודות לגוף, וזה מוריד מהכובד הכללי (אין לי מושג למה, אבל
זה נכון).
אבל האמת היא שימיי עם מנשא לא יהיו ארוכים, כי זכיתי בתינוק ענק, ואני מניחה שבשלב כלשהו לא אוכל להרים אותו (טוב שיש לו אבא שאוהב להחזיק אותו שעות על הידיים...).

עוד משהו לגבי הנקה- גיליתי שהרמה של הרגליים, כשיש מתחת לכל אורכן תמיכה (מזרון/כיסא) מנטרלת לי הכי הרבה כאבים.
בכאבי גב מסויימים (אני לא יודעת איזה יש לה) כרית מתחת לברכיים- שתומכת בכיפוף קל שלהן- עוזרת מאוד.

אני יכולה לפרט עוד, אבל אזדקק לשאלות מנחות...
(ואם זה לא כ"כ שייך לדף- אפשר להעביר לאיפשהו)
(-:

חזרה למעלה