על ידי א.* » 24 ספטמבר 2006, 21:05
אז אנחנו בבית בינתיים. הבן הבכור שלי גדול כבר, בן ארבע - עשרה, הצעירה בת תשע ("מילא אם היו קטנים, אבל אי אפשר לעשות ניסויים על נערים!", לפי הוריי), שניהם אובחנו כמחוננים, ושניהם נשארו במרכז ההעשרה שהתקבלו אליו בעיקר בשביל החברים הטובים.
עד עכשיו, הבן מעביר את הימים והלילות בצפייה במארזי ה - DVD של "באפי" ו"אנג'ל", אחד קיבל ליום ההולדת בקיץ ואחד קנה אחרי שחסך הרבה, באנגלית ובלי כתוביות. כשנמאס לו, מה שלא קורה הרבה, הוא עובר לספרי הפנטזיה שלו - הארי פוטר (קרא את כולם באנגלית), חומריו האפלים, שר הטבעות וכל הספרים שנכתבו על ידי ניל גיימן, שגם אותם קרא באנגלית ובעברית. קראתי לו בשביל הרשימה. כשהחברים באים לראות באפי ואנג'ל הם משחקים גם DND. לאחרונה הוא הראה לי דברים שכתב, סיפורי פנטזיה מרשימים מאוד. הוא אומר שהוא כותב כבר הרבה זמן ורק עכשיו העיז להראות לי. אני מאושרת שיצרתי אצלו תחושת ביטחון חזקה כל כך עד שהוא מסוגל להראות לי דברים שכתב. גם אני כתבתי כשהייתי צעירה, ולא הייתי מסוגלת להראות להורים שלי.
הבת עוברת בין דברים. היא רוקדת, מציירת, מנגנת על פסנתר, קוראת הרבה וכל דבר, כולל מגאזיני עיצוב, חוברות הדרכה וכו', ומוכנה ורוצה לעשות, בעצם, כל דבר כמעט. היא מסוגלת להעביר ימים פסיביים לחלוטין של בהייה במרקע, לפעמים באחד ה - DVD שאח שלה מראה לה ומתרגם את האנגלית, או ימים פסיביים לחלוטין של גלישה באינטרנט, או ימים שבהם היא לא נחה לרגע. היא יכולה לשים מוסיקה בעשר בלילה ולהתחיל לרקוד, ואפילו, משהו שאני בחיים לא אוכל לעשות, למשוך את אח שלה לרקוד איתה.
בינתיים, טוב לנו בבית. אני מרגיעה את החששות ב"אם לא יצליח נחזור לבתי הספר", וגם בסתם הבטה בהם - הוא, שיכול לשקוע עמוק כל כך בעולם שלו ולזכור כל כך הרבה פרטים ולנתח כל התנהגות ולהכיר כל פרופיל דמות וגם להשקיע ולעשות כדי להשיג משהו שהוא מאוד רוצה, כמו מארז כל העונות של באפי, והיא, שיכולה לתת דרור לדחפים ולרגשות שלה ולעשות מה שהיא רוצה, וחשוב מזה, לדעת בדיוק מה היא רוצה, ולהיות מרוכזת ולהתקדם בכל כך הרבה דברים בו זמנית.
וכמובן שלא רק הם נהנים, אלא גם אני. אני נהנית מהשקט של מוקדם בבוקר, ומהידיעה שבשבע לא אצטרך לנער ילדים זועמים מהמיטות ולהתמודד שוב עם הבכי וה - "אולי היום אני לא אלך? רק היום!", ועם ה - "משעמם לי שם! אני סובל/ת שם! אני לא רוצה ללכת!", ואני נהנית מללמוד מהם, לאט - לאט, איך להבין מה אני אוהבת ומה אני רוצה לעשות. להבין לאט - לאט שאם היום לא מתחשק לי, נגיד, לקרוא או לנסות את המתכון החדש שרציתי לנסות אתמול ולא היה לי זמן, כי יש גם את מחר, ומחרתיים, ואת השנה הבאה ואת זו שאחריה.
אני מוכרחה לסיים עכשיו, כי הבכור הבטיח לחבר שלו שיידברו באחת התוכנות (תמיד מצחיק אותו שאת השמות של "הסדרות שלו" אני זוכרת ולא את השמות של התוכנות במחשב) עכשיו, והוא ח - י - י - ב לספר לחבר הזה משהו. כשאני מסתכלת עליו במבט של "אווו, אהבת נעורים," הוא צוחק עליי.
"זה רק משהו על ראיון עם SMG [ואני כבר למדתי ש - SMG זה קיצור לשרה מישל גלר, אבל אני באמת לא זוכרת מי זו] שראיתי בבוקר," הוא מנער אותי מעליו.
אני גם מצטערת אם מישהו נרתע מהאורך, זה פשוט שהיה לי הרבה מה לכתוב.
אז אנחנו בבית בינתיים. הבן הבכור שלי גדול כבר, בן ארבע - עשרה, הצעירה בת תשע ("מילא אם היו קטנים, אבל אי אפשר לעשות ניסויים על נערים!", לפי הוריי), שניהם אובחנו כמחוננים, ושניהם נשארו במרכז ההעשרה שהתקבלו אליו בעיקר בשביל החברים הטובים.
עד עכשיו, הבן מעביר את הימים והלילות בצפייה במארזי ה - DVD של "באפי" ו"אנג'ל", אחד קיבל ליום ההולדת בקיץ ואחד קנה אחרי שחסך הרבה, באנגלית ובלי כתוביות. כשנמאס לו, מה שלא קורה הרבה, הוא עובר לספרי הפנטזיה שלו - הארי פוטר (קרא את כולם באנגלית), חומריו האפלים, שר הטבעות וכל הספרים שנכתבו על ידי ניל גיימן, שגם אותם קרא באנגלית ובעברית. קראתי לו בשביל הרשימה. כשהחברים באים לראות באפי ואנג'ל הם משחקים גם DND. לאחרונה הוא הראה לי דברים שכתב, סיפורי פנטזיה מרשימים מאוד. הוא אומר שהוא כותב כבר הרבה זמן ורק עכשיו העיז להראות לי. אני מאושרת שיצרתי אצלו תחושת ביטחון חזקה כל כך עד שהוא מסוגל להראות לי דברים שכתב. גם אני כתבתי כשהייתי צעירה, ולא הייתי מסוגלת להראות להורים שלי.
הבת עוברת בין דברים. היא רוקדת, מציירת, מנגנת על פסנתר, קוראת הרבה וכל דבר, כולל מגאזיני עיצוב, חוברות הדרכה וכו', ומוכנה ורוצה לעשות, בעצם, כל דבר כמעט. היא מסוגלת להעביר ימים פסיביים לחלוטין של בהייה במרקע, לפעמים באחד ה - DVD שאח שלה מראה לה ומתרגם את האנגלית, או ימים פסיביים לחלוטין של גלישה באינטרנט, או ימים שבהם היא לא נחה לרגע. היא יכולה לשים מוסיקה בעשר בלילה ולהתחיל לרקוד, ואפילו, משהו שאני בחיים לא אוכל לעשות, למשוך את אח שלה לרקוד איתה.
בינתיים, טוב לנו בבית. אני מרגיעה את החששות ב"אם לא יצליח נחזור לבתי הספר", וגם בסתם הבטה בהם - הוא, שיכול לשקוע עמוק כל כך בעולם שלו ולזכור כל כך הרבה פרטים ולנתח כל התנהגות ולהכיר כל פרופיל דמות וגם להשקיע ולעשות כדי להשיג משהו שהוא מאוד רוצה, כמו מארז כל העונות של באפי, והיא, שיכולה לתת דרור לדחפים ולרגשות שלה ולעשות מה שהיא רוצה, וחשוב מזה, לדעת בדיוק מה היא רוצה, ולהיות מרוכזת ולהתקדם בכל כך הרבה דברים בו זמנית.
וכמובן שלא רק הם נהנים, אלא גם אני. אני נהנית מהשקט של מוקדם בבוקר, ומהידיעה שבשבע לא אצטרך לנער ילדים זועמים מהמיטות ולהתמודד שוב עם הבכי וה - "אולי היום אני לא אלך? רק היום!", ועם ה - "משעמם לי שם! אני סובל/ת שם! אני לא רוצה ללכת!", ואני נהנית מללמוד מהם, לאט - לאט, איך להבין מה אני אוהבת ומה אני רוצה לעשות. להבין לאט - לאט שאם היום לא מתחשק לי, נגיד, לקרוא או לנסות את המתכון החדש שרציתי לנסות אתמול ולא היה לי זמן, כי יש גם את מחר, ומחרתיים, ואת השנה הבאה ואת זו שאחריה.
אני מוכרחה לסיים עכשיו, כי הבכור הבטיח לחבר שלו שיידברו באחת התוכנות (תמיד מצחיק אותו שאת השמות של "הסדרות שלו" אני זוכרת ולא את השמות של התוכנות במחשב) עכשיו, והוא ח - י - י - ב לספר לחבר הזה משהו. כשאני מסתכלת עליו במבט של "אווו, אהבת נעורים," הוא צוחק עליי.
"זה רק משהו על ראיון עם SMG [ואני כבר למדתי ש - SMG זה קיצור לשרה מישל גלר, אבל אני באמת לא זוכרת מי זו] שראיתי בבוקר," הוא מנער אותי מעליו.
אני גם מצטערת אם מישהו נרתע מהאורך, זה פשוט שהיה לי הרבה מה לכתוב.