בן 4 נגמל מהנקה וחזר בו

שליחת תגובה

יש רק אדם אחד, הוא לא אף אחד מאיתנו, והוא קיים בכל אחד מאיתנו.
קוד אישור
הזן את הקוד בדיוק כפי שהוא מופיע. כל האותיות הן אותיות גדולות.
סמיילים
|יד1| |תינוק| |בלונים| |אוף| ;-) :-] |U| |נורה| |עוגה| |גזר| |אפרוח| 8-) :'( {@ :-) |L| :-D |H| ((-)) (()) |יש| |רעיון| {} |#| |>| |שקרן| >:( <:) |N| :-0 |תמר| :-S |מתנה| |<| :-( ZZZ :-| |*| :-/ :-P |עץ| |!| |-0 |Y| :-9 V :D :) ;) :( :o :shock: :? 8-) :lol: :x :P :oops: :cry: :evil: :twisted: :roll: :!: :?: :idea: :arrow: :| :mrgreen: :geek: :ugeek:

BBCode פעיל
[img] פעיל
[url] פעיל
סמיילים פעילים

צפיה מקדימה של הנושא
   

הרחב תצוגה צפיה מקדימה של הנושא: בן 4 נגמל מהנקה וחזר בו

בן 4 נגמל מהנקה וחזר בו

על ידי פלוני_אלמונית* » 01 אוקטובר 2021, 22:08

מה היית רוצה לשמוע?
כואב לך? מעצבן לך? לא כיף לך? תסגרי.

כואב לך, אבל גם מתחשק לך עוד קצת להמשיך? תמשיכי.

זה הרי לא עניין של חיים ומוות (-:

בן 4 נגמל מהנקה וחזר בו

על ידי אמיליה* » 29 ספטמבר 2021, 21:29

+הודעה ממשתתפת חדשה התקבלה בברכה:+

אנחנו גרושים. בחג הילד בן 3 וחצי היה 4 ימים רצופים עם הגרוש. חשבתי שיחזור ולא ירצה לינוק אבל הוא התנפל על הציצ וינק ברעבתנות.
כבר יום שני שחזרנו להנקת לפני השינה, הוא טוען שיש חלב ובאמת אני רואה שיש, אבל כואב לי
זה סימן שהגיע הזמן לסגור את הדוכן?

בן 4 נגמל מהנקה וחזר בו

על ידי פלוני_אלמונית* » 12 דצמבר 2010, 10:32

אם זה לא מתאים לך ולדף אז תמחקי:
לפי ההלכה, ילד בן שנתיים ומעלה שכבר נגמל מרצונו - אין לחזור ולהניק אותו (כלומר מותר להמשיך ולהניק ברצף עוד כמה שנים טובות, אבל לא להחזיר גמילה לאחור). נראה שתחושת אי הנוחות שהייתה לך עם זה, הקול הפנימי שזה לא הדבר הנכון לעשות - היא קול אמיתי שקיים במציאות כבר אלפי שנים...

בן 4 נגמל מהנקה וחזר בו

על ידי עשב_השדה* » 12 דצמבר 2010, 10:09

את מקסימה

בן 4 נגמל מהנקה וחזר בו

על ידי עדי_ל* » 12 דצמבר 2010, 00:47

עשית טוב. המון ובאהבה. ואלו הדברים שאמורים להאיר את הדרך.

תודה ציל :-) וכל הנשים שכתבו לי כאן מילים כ"כ טובות ומנחמות ועוזרות.
חלפו מס' חודשים וחזרתי אל הדף, קראתי בהתרגשות ובנוסטלגיה. כייף לקרוא ממקום אחר, עם פרספקטיבה אחרת.
היום הקטן כמעט בן 11 חודשים והציצי, מאז, כולו שלו. הגדול ואני מחפשים את האיזון החדש ונתיבים חלופיים ונוספים לקשר שלנו, שקיבל מפנה עם הולדת האח . זה האתגר האמיתי... ואני מודה שאני עדיין לא לגמרי בטוב עם זה. אולי עכשיו, כשהקטן מתחיל ללכת, יהיה פשוט יותר לאזן. הצמידות לתינוק חדש יוצרת קושי פיזי ומנטלי בקשר עם הגדול.
את פרק הציצי סגרנו בטוב .
ביקש עוד מס' פעמים במשך השבועות שלאחר מכן , פעם אחת הסכמתי תוך אמירה שהוא כבר גדול ולא זוכר איך יונקים. ניסה ואכן לא הצליח. מה שעדיין נשאר כביטוי לכמיהה אלו מילים שלפעמים עדיין נאמרות " אמא, כ"כ כ"כ חבל שאני כבר לא יונק"
ואני מסכימה שזה קשור גם למקומות בהם אני עדיין לא מצליחה, מאז לידת התינוק, לספק לו מספיק אמא.

בן 4 נגמל מהנקה וחזר בו

על ידי ציל_צול* » 09 מאי 2010, 22:17

עדי, את כמובן תרגישי מה שתרגישי. קשה להתווכח עם רגשות.
אבל מסתבר שאפשר להצטער עליהם וזה מה שהרגשתי כשקראתי את בעיקר רגשות אשם, כמובן...
אז כמובן שלא. אני חושבת שכל אמא שהניקה ילד עד גיל ארבע צריכה להרגיש גאווה. וסיפוק. ונחת. וכל דבר טוב אחר שעולה בדעתך.
הנקה עד גיל ארבע לא אמורה ללכת ביחד עם רגשות אשם. והדברים הטובים שאת אמורה להרגיש אחרי המסע הזה בן ארבע השנים היו אמורים לדחוק הצידה כל תחושה רעה אחרת.
אבל כנראה שזה לא עובד ככה.
בכל אופן, זו דרכי לחזק אותך ולומר לך איך הסיטואציה הזו נראית מהצד, למי שלא נאלצת לחיות אותה ולהתחבט בה.
עשית טוב. המון ובאהבה. ואלו הדברים שאמורים להאיר את הדרך.

בן 4 נגמל מהנקה וחזר בו

על ידי עדי_ל* » 09 מאי 2010, 11:09

מתנצלת על דממת האלחוט... מפאת קוצר הזמן וגם מחשבות שעדיין בפנים ולא עובדו מספיק להפוך למילים כאן.
בעיקר רגשות אשם, כמובן...
אכתוב הלילה.
שוב תודה על כל מה שכתבתן.

בן 4 נגמל מהנקה וחזר בו

על ידי שביל_בצד* » 02 מאי 2010, 21:40

ואולי תציעי משהו במקום - להתכרבל, להתחבק
ואולי "לינוק" מבעד לחולצה, בכאילו

בן 4 נגמל מהנקה וחזר בו

על ידי רוקדת_לאור_ירח* » 02 מאי 2010, 00:16

כתבת כל-כך יפה ונוגע את כאבך והתלבטותך. דבריה של ניצן נשמעים לי מאוד מדויקים - הוא זקוק למגע, לחיבוק, לתשומת לב. מאוד מתחברת גם ל"זה לא מתאים לי כרגע". ואולי תציעי משהו במקום - להתכרבל, להתחבק.
לגמרי. חיבוק גדול, יקירה.

בן 4 נגמל מהנקה וחזר בו

על ידי מקית* » 01 מאי 2010, 20:48

וואו עדי, כתבת כל-כך יפה ונוגע את כאבך והתלבטותך. דבריה של ניצן נשמעים לי מאוד מדויקים - הוא זקוק למגע, לחיבוק, לתשומת לב. מאוד מתחברת גם ל"זה לא מתאים לי כרגע". ואולי תציעי משהו במקום - להתכרבל, להתחבק.

בן 4 נגמל מהנקה וחזר בו

על ידי א_ל_א_ן* » 01 מאי 2010, 17:20

ברור- אני עם כל המתנגדות להנקה מטעמי אידיאות...

אם אתם בעלי חוש הומור,
אולי אפשר להצליח לגמור,
במשתה משותף של אבא וטף,
ככה גם אבא תמיד יהיה מעורב,
משקה בוגרים, בו חלב אימהות מעורבב
משהו שיכול להיות מלווה אחריו
במשחק בן עם אב,
ואת תוכלי להינות מכמה דקות על משכב...

בן 4 נגמל מהנקה וחזר בו

על ידי ג'וניפר_והמשפחה* » 01 מאי 2010, 16:57

מנסה להמשיך לכתוב לך קצת, ושום דבר לא נשמע כמו רעיון טוב או מלא טאקט מספיק כדי לכתוב כאן.
בין השאר כי אני לא יודעת איך זה להיות במצבך, מעולם לא הנקתי שניים.

אני קוראת ונזכרת במה שאומרים לי עכשיו - כשהוא מנסה להדבק, הפתרון הוא להדבק אליו בחזרה, כמה שאני אנסה להרחיק הוא רק יבוא יותר וכו'.
לא שממש עוזר לשמוע את זה, כי ההדבקות הזו לוקחת לא מעט כוחות.
אבל אולי יעשור לך לדעת שזו בעיה דומה בשינוי אדרת, שנשים אחרות היו שם, ושזה עובר בסוף ומתחלף לתקופה אחרת.

(ואם לא מתאים - תמחקי)

בן 4 נגמל מהנקה וחזר בו

על ידי ציל_צול* » 01 מאי 2010, 16:38

עדי, אין לי מושג בדברים האלה ואין לי שום דבר חכם להגיד. רק להג שיוצא ממני אינטואיטיבית.
אני מחבקת אותך ומשהו עמוק בי מזדהה עם אלו שאמרו לך להקשיב לגוף שלך ובעצם... לעצמך.
ואם עצמך לא יודעת מה היא רוצה אפשר לשקול לדבר עם הבן שלך בגילוי לב.זה תלוי במערכת היחסים שלכם, כמובן.
כשלי קשה עם הגדול שלי ואני מרגישה שאני לא מבנה אותו אני ממש משתפת אותו. מדברת איתו בגילוי לב על מה שאני מרגישה כלפי המצב איתו ולפעמים הוא מפתיע אותי בתובנות כל כך חכמות שבכלל לא העליתי על דעתי ופותרות לי את כל העניין.
עוד חיבוק.

בן 4 נגמל מהנקה וחזר בו

על ידי נועה* » 01 מאי 2010, 16:23

יש לי מה לומר לך, רק לא ממש יודעת איך לכתוב (גרועה בניסוחים)
היה לי נסיון עם שירה.
נגמלה בגיל שנתיים וחודשיים (גמילה לא משהו). כעבור כמה חודשים החזרתי אותה להנקה(היתה סיטואציה שאיפשרה את זה), זה היה גרוע.
היום אני מבינה שניסיתי לרצות אותה. חשבתי שהנה היא תחזור לינוק, ואז הגמילה תהיה טובה יותר.
אבל לא באמת רציתי לחזור להניק אותה כל הזמן בכל שעה ובכל מקום.
ושוב היו אותם מאבקים, ושוב הגמילה היתה לא משהו.

אני יודעת שהמקרה שונה, אבל זה שלא באמת רציתי לחזור להניק זהה.
אם הגוף מאותת לך להפסיק, אז זה מה שצריך להיות.
אין צורך להתפתל במין תירוצים לא מספקים (אותך ואותו). האמת עדיפה. הוא חזק והוא יכול להתמודד.

לפעמים אנחנו מנסים לחסוך מהם את ההאתגרים, ורוצים שרק יהיה להם טוב כל הזמן. זה לא תמיד נכון ובטח לא מחזק.

חושבת עליך (אפילו שאני לא מתקשרת/באה)
בהצלחה

בן 4 נגמל מהנקה וחזר בו

על ידי ניצן_אמ* » 01 מאי 2010, 16:10

וגם "זה לא מתאים" מילים סתומות...
נסי במקום לומר "זה לא מתאים לי, כרגע" זה גם לא נצחי, וגם שם את הגבול והיכולת אצלך.
מהצד זה עשוי להישמע לא אישיו או לפחות לא משהו ממש קשה להתמודד עימו
קודם כל, לא נכון. זה באמת נשמע לא פשוט. (()) שנית, מה אכפת לך עכשיו איך זה "נשמע"? עזבי. את עוברת ברור מאד.

אבל אם הוא כ"כ מבקש את קרבתי דרך הציצי ואני לא יכולה לספק לו זמן איכות כרצונו, אז למה לא לאפשר לו לינוק?
כי את לא מרגישה בגוף שזה הדבר הנכון. כל נסיון לעשות לזה רציונליזציה רק יתקע אותך. גופך הנשי והחכם אומר לך דברים ברורים, בקול רם.


_חשבתי לעשות עימו הסכם של פעם-פעמיים ביום, אבל
א. לא בטוחה שהוא יעמוד בזה ולא יבקש שוב ושוב.
ב. קשה לי לדמיין את זה קורה כשאני חשה כזו רתיעה sad
ואולי אתרגל שוב?_
אם את בכל זאת רוצה ללכת בכיוון הזה, אז אני רוצה לחלוק איתך את נסיוננו.
מה שאני עשיתי זה הסברתי לה שאני לא יכולה להניק אותה כמו פעם כי זה מאד מאד לא נעים לי - "הפה שלך כבר גדול וחזק, ויש לך שיניים, וזה קשה לי." והסיכום שלנו היה - בכל פעם שהיא מבקשת (בלי הגבלות על יום ולילה או פעמים ביום), אם אני לא בדיוק מניקה אותו, ו{{}}ברגע שלא נעים לי, אני מודיעה וסופרים עד 3. <ניתוק בלי התרעה הסתבר כקשה לה מאד מאד.>
סימכי עליו שהוא לא צריך יניקות כמו תינוק עכשיו. וסימכי על עצמך שאת יכולה לשים את הקוים האישיים שלך (אם לא, אז עכשיו הזמן ללמוד...)
מאד עזר לנו להתחיל לחזק מגע גופני שלא תלוי הנקה - חיבוקי ונישוקי בוקר, לשבת עלינו בנינוחות, כירבולי לילה, ליטוף מזדמן... כאלה.

בן 4 נגמל מהנקה וחזר בו

על ידי ג'וניפר_והמשפחה* » 01 מאי 2010, 16:01

כך או כך זה יהיה קשה.
השאלה היא עם איזה קושי את מוכנה להתמודד - מול הילד, שלו את צריכה לסרב, או מול עצמך, שצריכה להתרגל למצב פחות רצוי מבחינתך?

בן 4 נגמל מהנקה וחזר בו

על ידי עדי_ל* » 01 מאי 2010, 15:54

לא מצליחה לקרוא בתשומת לב, אחזור לכאן בלילה.
מבקש שוב ושוב לינוק ואני הודפת אותו במילים שלא מרגישות לי משכנעות אפילו את עצמי:
"אין לי מספיק חלב לתינוק קטן שנולד וצריך לגדול ולילד גדול וחזק כמוך..."(מילות חנופה מוסוות?)
וגם "זה לא מתאים" מילים סתומות...הוא לא מכיר תשובות כאלו, בד"כ הדברים מנומקים.
יתכן שאני כרגע תקועה בתחושה שלי שזה לא הוגן כלפיו ובתחושת אשם שאני לא בעיניין, במיוחד כשהוא מביע את רצונו באופן מפורש "תני לי רק קצת, בבקשה... אבל למה לא? למה?!"
מהצד זה עשוי להישמע לא אישיו או לפחות לא משהו ממש קשה להתמודד עימו, אבל העובדה היא שזה ממש לא פשוט, בטח ובטח שלא בקונטקסט של איך שאנחנו חיים - כולנו בבית, הרבה כבוד לילד ובקשותיו (יחסית, כמובן. אני לא אלופה בזה..:-( )והדינמיקה עכשיו עם תינוק כ"כ קטן לא פשוטה. כמעט בכל רגע דעתי וגופי נתונים לו, ולגדול זה קשה.
ברור ש"פה קבור הכלב", הצורך שלו בי, נפשית ופיזית. אני בהחלט לא נמצאת כאן מספיק בשבילו. רחוק מזה. מזל שאבא כן, כל הזמן. אצלנו זו באמת פריבילגיה והם גם מאוד קשורים.
אבל אם הוא כ"כ מבקש את קרבתי דרך הציצי ואני לא יכולה לספק לו זמן איכות כרצונו, אז למה לא לאפשר לו לינוק?
חשבתי לעשות עימו הסכם של פעם-פעמיים ביום, אבל
א. לא בטוחה שהוא יעמוד בזה ולא יבקש שוב ושוב.
ב. קשה לי לדמיין את זה קורה כשאני חשה כזו רתיעה :-(
ואולי אתרגל שוב?
צריכה להתפנות אליו,
תודה על התגובות ! (וד"ש לחברות אהובות.. )

בן 4 נגמל מהנקה וחזר בו

על ידי רוקדת_לאור_ירח* » 01 מאי 2010, 13:27

אין לי הרבה מה להוסיף, רק לחזק את דברי לוטם מרווני. אני כן מתחברת גם לדברים של ניצן אמ שיש כאן מסר של ילד שרוצה וזקוק כרגע לקרבה יותר גדולה.
שורה תחתונה: בעייני אם לא נוח לך אז זה בסדר גמור. אני תכננתי להניק עד לפחות גיל 4 ואיפשהו לקראת גיל 3 פשוט לא יכולתי יותר, אז להיות קרבן של אידיאלים? נראה לי לא נכון לשום צד.
מצד שני באמת כן לקרב אותו אלייך בימים אלה. אני בכלל לא חושבת שצריכה להיות השוואה: אתה גדול, או הוא קטן וכו'. את יכולה לומר שזה לא מתאים יותר ודי, או עדיף בהסחות דעת אם זה עובד, אבל בודאי לא לעשות מה שלא נוח לך.

בן 4 נגמל מהנקה וחזר בו

על ידי קוראת* » 01 מאי 2010, 12:41

ברור מדברייך שאת מעדיפה לחתוך את זה. הקשיבי לעצמך ואל תהפכי לקורבן של אידיאלים.

תראי, זה שזה לא נעים לך ומוזר לך זה גם אומר שזה אולי לא כל כך טבעי או הגיוני, או לא יודעת מה, שבן ארבע יינק ממך. הוא באמת כבר גדול, תינוק וגברבר כאחת.

בן 4 נגמל מהנקה וחזר בו

על ידי פלוני_אלמונית* » 01 מאי 2010, 12:22

כל כך כל כך מבינה אותך!
בתחושה של המיניקה, ההבדל בין הרך הנולד לבין הילד הוא עצום, במיוחד לאחר הפסקת הנקה של הילד. הראש שלהם על החזה של האמא פתאום ענק כזה... בהשוואה לתינוק.

עם הגדול היה ניסיון מאוד מינורי אחרי לידה 2 "לחזור לציצי" אבל רק ברמה סמלית, של לשאול על טעם החלב, לתת נשיקה לציצי, לעשות "כאילו" יונק (כי שכח) וכולי. אני מאפשרת את זה וגם מציעה לפעמים. אבל שמחה מאוד ששכח לינוק כי אוי ואבוי היה לי.
וזה לאו דווקא בגלל הגיל שלו (סביר שלו היה נשאר בן יחיד היה נשאר איזשהו שריד להנקה עד היום) אלא בגלל ההפסקה הזמנית, שיצרה פער מאוד גדול וקטעה את ההמשכיות של "זה אותו תינוק שהנקתי מגיל אפס" והפרידה הרגשית שזה גרר. לטוב ולרע. כן, יש בזה גם טוב.

בשום פנים לא הייתי מאפשרת משהו שגורם קושי כזה. הם הרי מרגישים דחייה גם בלי מלים, עדיף שתגידי במילים ברורות "אתה כבר לא תינוק, אבל בוא נראה איך אתה יכול להתפנק על אמא" מאשר שתאפשרי לינוק, תעמידי פנים ותרגישי רתיעה והוא יחוש בזה.

הוא היה מבסוט וסיפר בהמשך היום לאנשים שונים שהוא ינק
נו, אז זה מין "אמא לקחה אותי ללונה פארק" כזה :-) אפשר לפרגן לו את החוויה, ועם זאת להסביר לו שהיא לא יכולה להתרחש על בסיס קבוע.


<קרוטונית>

בן 4 נגמל מהנקה וחזר בו

על ידי עדי_ל* » 01 מאי 2010, 11:19

קוראת. תודה לכל מי שכותבת.

בן 4 נגמל מהנקה וחזר בו

על ידי ניצן_אמ* » 01 מאי 2010, 11:16

איזה מקסימה את! {{}} והוא! והתיאורים שלך כל כך מוכרים... <התחושות שאת לא מעזה לבטא בקול רם, הן נורמליות לגמרי וקורות גם עם בנות. מנסיני האישי ומשיחות עם נשים נהדרות וגלויות לב.>
אצלנו עוד יש שליקה יומיומית. לא ממש הנקות ארוכות טווח. שלושה עד עשרה שלוקים, פעמיים ביום במעברים - בוקר ולפני השינה. צעירה משלך בשלושה חודשים כזכור לך. עכשיו שהקטן בן שנה, היניקה שלהם מאד דומה ולא מעיקה כמו קודם. לא פעם אני מתעוררת מתוך הנקה שלו ולא מבינה איך זה שאני מניקה אותה בעצם (הם כל כך דומים... זה תמיד הוא, אבל אני מרגישה שזו היא. מקווה שברור...) יש ימים שהיא ממש ממש מתחננת לינוק, יותר מפה ושם. אז אני יודעת שהיא זקוקה לי מאד, בגוף. או כי מחלה, או כי עברנו יום שלם בלי קירבה גופנית ששתינו מאד זקוקות לה, וכו'.
לכי דעי מה הילד המקסים והחכם שלך מספר לך...
הוא מספר לך על געגועים, ועל צורך להיות מחובק על ידי אמא שלו ומפונק אצלה, אולי הוא מספר לך שחסר לו משהו ברמה הפיזית, לדוגמא - פשוט מציצה. אפשר ממש לתת חלב בבקבוק תינוק... כך או כך, הוא מקסים ואת מהממת בדיאלוג הפנימי שלך. ומה שתחליטי ותבחרי לעשות עם זה - זה מה שנכון, לך, לו, ולקטן (מזל טוב!)

בן 4 נגמל מהנקה וחזר בו

על ידי דניאלה* » 01 מאי 2010, 11:08

למה אני לא מרוצה? מה בעצם מפריע לי? מהי תחושת אי הנוחות הזו? הרי זה אותו ילד פלוס בסה"כ שלושה וחצי חודשים. הילד הקטן שלי...
לי אין ניסיון בעניין אבל יכולה להגיד לך שכבר שמעתי מחברה אחרת שאחרי שהתינוקת נולדה, הנקת הבכורה (אז בת שלוש בערך) פשוט הרגישה לה לא רלוונטית.
וזה נראה לי מובן. אני מאוד מסכימה שאם זה מעורר בך אי נוחות, זה בסדר גמור ועדיף למצוא את הדרך לא להיניק אותו.
הקשיבי לעצמך ואל תהפכי לקורבן של אידיאלים
יכול להיות שהוא יקבל בהבנה גדולה יותר ממה שנראה לך את העובדה שעכשיו הוא כבר לא יונק.
מה לומר לו? ממש לא יודעת.
בטח אפשר למצוא נוסח נעים שלא יתפרש בעיניו כדחייה.
עדכני

בן 4 נגמל מהנקה וחזר בו

על ידי חוט_השני* » 01 מאי 2010, 09:50

עדי ראשית כל (())
כל כך כל כך מבינה אותך!
אצלי היא נגמלה בזמן ההריון ומאז הלידה (הקטנה בת קרוב לשלושה חודשים) היא מידי פעם מתקרבת לפטמה, לא כדי לינוק כי טעם החלב ממש מגעיל אותה אבל בשביל לגעת ולהרגיש. אותי זה מטריף! לא מסוגלת לשום מגע בפטמה בשום צורה פרט לתינוקת. זה לא נעים ברמה שקשה לי לתאר (ההנקה מענגת)
אין לי עצה רק הזדהות עמוקה אם הרגשתך וגם עם תחושות שקצת מתביישת לבטא בקול רם.

בן 4 נגמל מהנקה וחזר בו

על ידי לוטם_מרווני* » 01 מאי 2010, 09:46

אני חושבת שלגיטמיות לגמרי התחושות שלך.
לא מתאים. אז לא.
אי אפשר להגיד איך היה עליך לנהוג, כי אין מה לבכות על חלב שנשפך (או הונק). אבל אפשר להגיד לך שקודם כל זה הגוף שלך.
הייתי מנסה לברר איפה, באיזו נקודה בדיוק התחושה שלך של הבלבלול והאי נוחות צומחת.
האם זו תחושה של משהו עם אופי מיני?
או אולי תחושה של כלי, שאת רק הכלי שמניק ולא מי שאת קומפלט?
הוא קטן, הוא ילד, הוא הילד שלך. אבל הוא לא תינוק, ואפשר לעשות הגדרת מצב מחודשת בה החלב הוא האוכל רק של האח הצעיר ובמקום לינוק אפשר ערסול וחיבוק ואמא מקריאה לך סיפור שתבחר...
יש הרבה דרכים להעניק חום ואהבה ויחס לקטן הבכור.
(())
ברור מדברייך שאת מעדיפה לחתוך את זה. הקשיבי לעצמך ואל תהפכי לקורבן של אידיאלים.

בן 4 נגמל מהנקה וחזר בו

על ידי עדי_ל* » 01 מאי 2010, 02:35

מבקשת עצות מועילות לגבי הבילבול שחשה.

הגדול, בן ארבע וחודש, גמל את עצמו ביום בו נולד אחיו. זה היה לפני שלושה וחצי חודשים.
במשך ההריון היה לי חשוב לשמר את ההנקה, חשבתי שאם הגענו עד הלום.. ההנקה תעניק לו ביטחון והמשך של חלק משמעותי בקשר הפיזי והריגשי שקיים בינינו מאז נולד. במיוחד כשיוולד אח קטן, שלא יחוש מנושל מהציצי וההנקה שכ"כ אוהב.
עברנו את החודשים בהריון בהם כאב קצת להיניק, החלב הידלדל עד להפסקה ויניקה "על ריק" , תלונות על השינויים בטעם ולקראת סוף ההריון שמחה בחלב החדש שנוצר והנאה מחודשת מהיניקה, ללא תלונות צרכן על ה"מוצר" :-)

היה לי ברור שהוא ימשיך לינוק וחשבתי שזה ממש מתאים לי. ינק בסה"כ פעם ביום, לעיתים פעמיים.

ילדתי בערב ולמחרת בבוקר הוא התבונן באחיו הקטן יונק ולא ביקש. לא אמרתי דבר כי התאים לי וגם היה לי ברור שלמחרת ירצה. היו בעבר ימים בהם שכח וזה לא נראה לי משונה.
אבל כשלא ביקש ביום שלאחריו ועוד יום, שאלתי אם רוצה ונעניתי בשלילה.
למה? כי "החלב שלך לא טעים לי זה חלב לתינוקים".

הייתי מופתעת מאוד. לזה לא ציפיתי. בנוסף הייתי שלושה ימים לאחר הלידה, מה שעשה אותי למאוד רגישה ודרמטית. בכיתי(לא לידו) ואמרתי לאיש שהינה, זה כבר קורה, הילד כועס על האח החדש ועלי וככה הוא מבטא את זה. הוא במצוקה. הוא שבור. גם למחרת בכיתי. לקח לי עוד מס' ימים להתבונן במציאות החדשה שלא רק מבעד למסך ההורמונים שאפפו אותי ולהסכים עם האיש שהילד לא נראה כועס ולא במצוקה . הוא ישב לידי בכל פעם שהינקתי, ליטף את התינוק, לא התרחק ממני ומהציצי אלא התנהג בסיטואציה הזו בטבעיות ובשלוה . המשיך לומר שהוא לא יונק יותר.
שיחה עם חברות , כולל כאלו מתחום ההנקה, הבהירה שהילד פשוט גמל את עצמו בגיל שנחשב לחלון הזדמנויות קלאסי לכך. בבגרות ובפשטות וממקום של מי שקיבל כמה שרצה ומיצה.

וו'אלה, חשבתי לעצמי, איזה ילד מופלא.
תחושת החמיצות וההחמצה והעצב שהיו מנת חלקי במשך מס' ימים התחלפו בתחושות של שמחה על הדרך בה עשה זאת והמסר שקבלתי ממנה - של ילד שבע ושמח בחלקו, מפרגן לתינוק החדש ומפנה לו את הדרך, מוריש לו את הציצים ..

כאן אוסיף ואספר שעם הבכור עיניין ההנקה היה לא פשוט ובתחילת הדרך נדרשו ממני מס' חודשים לבסס אותה. לא מעט נשים מהאתר תמכו בנו באותה תקופה ותרמו לנו מנות חלב אם כי לא רציתי לתת תוספת של תחליפים.
זה היה מאבק לא פשוט והיה מאוד לא ברור מאליו שבסופו אני מיניקה הנקה מלאה. המידע הזה עשוי אולי להסביר למה, בין יתר הסיבות, היה לי קשה לוותר על ההנקה. היא הושגה אצלנו בעמל רב.
אבל בסוף שיחררתי ולא נשארתי מקרה של "הפרה רוצה להיניק יותר מאשר העגל" וכו'.

היום (כבר אתמול) , לפתע וללא כל סימנים מקדימים, הוא פנה אלי "אמא אני רוצה לינוק"
הרגשתי שאני "מתעלפת" (נשמע דרמטי, אבל מודה שממש ככה..) מאיפה זה בא? עניתי , תוך ניסיון להסתיר את תדהמתי "בסדר". חשבתי שהוא בוחן אותי, את התגובה שלי, אולי את הקבלה שלי את הבקשה ותו לא. שלא יממש. נזכרת עכשיו שכשהפסיק אמרתי שאם ירצה בעתיד, יוכל תמיד לבקש. והתכוונתי לזה, באמת. לא סתם התכוונתי, רציתי בזה. זה נראה לי נכון, מושלם, אפילו רומנטי משהו.. שני ילדי יונקים.
מה שקרה במציאות הוא, שתוך מס' ימים מהלידה, תהיתי איך חשבתי שארצה בזה. שמחתי על הגמילה העצמית שלו ולא ידעתי מה הייתי עושה אחרת. הציצים כאבו, היה גודש, גם דלקת היתה על הדרך, והמחשבה על עוד אחד יונק, אפילו פעם ביום, לא נראתה לי(בלשון המעטה)

אבל היום הוא ביקש. ביקש וכשהתמהמהתי להגיב והלכתי לרגע לשירותים, חזר על הבקשה. החלפתי מבטים עם האיש, והחלפתי צבעים... חשתי תדהמה , ממש "התקלה" שלא ציפיתי לה.
הוא התיישב עלי. וו'או, הוא כ"כ גדול, וכבד, וזה מוזר וזר פתאום.
כשהפסיק לינוק, לפני בסה"כ שלושה וחצי חודשים, חשתי שהלב והגוף שלי מתכווצים מגעגוע אליו יונק ממני, שזו פרידה מהילד הקטן שלי, שעם ההנקה נגמר בינינו משהו מהותי שלמרות שיש לו תחליפים, הוא מיוחד וכ"כ פשוט ונוגע. ממש התאבלתי.
והיום, הרגשתי דברים כ"כ שונים, אפילו תחושות שקצת מתביישת לבטא בקול רם.
ממש התחלחלתי מהמחשבה וכשניסה לינוק הייתי בטוחה וקיוויתי שלא יצליח, ששכח כבר. אבל לא, הוא ממש לא שכח. ניסה לינוק, הביט בי במבט נבוך גם הוא וציחקק. הפסיק. ניסה שוב. וכך מס' פעמים. במבוכה, אבל בהתרגשות נראית לעין הוא ינק וראיתי את השמחה בעיניו כשגמע. היניקות שלו היו חזקות וכאבו לי מעט לאחר שהתרגלתי לאלו של הקטן. הראש שלו היה פתאום כ"כ גדול והפנים בוגרות ולא שייכות לשם, לציצי. לא חשתי בנוח. הגוף שלי לא הרגיש בנוח והחסרתי כמה נשימות מרוב שהתבלבלתי והיה לי קשה. ביקשתי שיסיים. הוא היה מבסוט וסיפר בהמשך היום לאנשים שונים שהוא ינק. לפני השינה, ביקש לפתע שוב. הזכרתי לו שהוא נהג לינוק רק בבוקר ולא כשחושך בחוץ. ביקש רק"שלוק אחד ובעצם שניים" . שוב חשתי את אותה אי נוחות, בילבול וחוסר רצון אבל חששתי לסרב ולדחות את הבקשה, פן היא תתפרש על ידו כדחיה אותו(מה שלפני הולדת האח לא היה, כמובן. אם ביקש בזמן לא נוח ביקשתי שלא)
כי למה לאחיו כן ולו לא? מעולם לא נאמר בבית משהו בסגנון "עכשיו אתה גדול ולכן לא יונק" זה לא המסר שרציתי שיעבור ולא קישרתי בין גילו להנקה או להפסקתה. היא היתה כי וכל עוד זה היה צורך שלו ואני סיפקתי אותו באהבה וברצון.

אז מה עכשיו? למה אני מרגישה כ"כ מבולבלת ולא מבסוטה?
חלפה במוחי המחשבה שאולי זו היתה טעות לתת לו ועדיף היה שהייתי "מורחת" אותו בתשובות זמניות בסגנון "לא כרגע, אני עייפה.." ומוודאה מה אני רוצה/מוכנה . עכשיו הוא כבר ינק ולתחושתי הוא לא מתכוון להיגמל שוב מחר בבוקר... הוא היה מאוד מרוצה. שמעתי את האנחה הקלה כשהפסיק לאחר כמה לגימות, אנחה מרוצה כזו שלאחר אכילת משהו טעים ביותר.

למה אני לא מרוצה? מה בעצם מפריע לי? מהי תחושת אי הנוחות הזו? הרי זה אותו ילד פלוס בסה"כ שלושה וחצי חודשים. הילד הקטן שלי... שרציתי שימשיך לינוק.
יעזור לי לשמוע מכן, אם היתה לכן התנסות כזו ו/או מה דעתכן על המצב שלנו, איך היה עלי לנהוג ומה האפשרויות העומדות לפנינו, ביחס לתחושות ולרצונות שלו ושלי.
תודה .

חזרה למעלה