חשוב לציין שהוא מקבל המון תצומת לב הוא מאוד אוהב ומסתדר עם האחים הקטנים והחדשים...חיכינו לפחות חודשיים וחצי בין הלידה שלהם לבין הכניסה בגן (שלא יחשוב שאנחנו מעיפים אותו מהבית)
זה נהדר שחיכיתם
ובכל זאת, שווה לזכור, ששלושה חודשים זה לא מספיק זמן להתרגל לאחים קטנים, והוא עדיין בתהליך הסתגלות. גם אם לא רואים עליו, הוא עדיין לומד וממפה את המשפחה החדשה הזאת שנהייתה לו.
_הוא כבר שבועיים בגן..ומהרגע שהוא התחיל להשאר עד הסוף ( עד השעה 16)הוא לא ישן רגוע בלילה
הוא מתעורר ומתחיל לבכות_
בבוקר כשהוא מגיע לגן הוא לא בוכה בכלל...הוא מגיע והולך ישר לשחק
ממה שאת מתארת, נשמע שיש לו יכולת בסיסית להיות בגן, להרגיש בטוח ואפילו ליהנות מזה.
העניין הוא במינון.
את אומרת שמרגע שהוא התחיל להיות שם
יום שלם, התחילו הבעיות.
כנראה שזה פשוט יותר מדי זמן בשבילו. יותר מדי אינטנסיבי, יותר מדי שוחק, יותר מדי מעייף.
הוא הולך לגן חמישה ימים בשבוע?
אז זה המון. וכנראה יותר מדי.
בייחוד שהוא עדיין בתהליך התרגלות והסתגלות לגן, וגם זה דורש המון משאבים ואנרגיות ומאמץ. גם אם לא רואים עליו את המאמץ - המאמץ קיים.
אני הייתי בודקת את האופציות לקצר את השהות שלו בגן, עד לרגע שבו תתחילי לעבוד ולא תהיה ברירה אחרת.
או להוריד ימים, ולהביא אותו לשם רק, נניח, 3 ימים בשבוע, ולבחור את ימי הבית לימים שבהם את יודעת שתוכלי לצאת למפגש אמהות, או להיפגש עם חברה מסוימת, או ללכת למקום מסוים שהוא אוהב ורגוע בו.
או, לקצר את ימי הגן. לאסוף אותו באחת או בשתיים. או להביא אותו מאוחר יותר.
ככה כמה שבועות, ואז להעלות מינון.
תדברי עם הגן ותסבירי להם את ההתנהגות שלו. אם הגן באמת טוב, הם יבינו. אולי הם לא ישמחו עם אופציות מסוימות (ואז תמיד שווה להתחיל לשאול, בפרטי פרטים, "למה". למה האופציה הזאת היא בעייתית, בעיניהם, ואיך אפשר לעקוף את הבעיה), אבל ינסו למצוא את האפשרויות שיעבדו לשני הצדדים.
זה ששלחתי אותו לגן,לא חושבת שעשיתי משהו רע במיוחד כשאני יודעת שבקרוב אני חוזרת לעבודה
את עשית משהו שהוא נורמטיבי לחלוטין בחברה הישראלית. ואני מבינה את הלחצים שיש עלייך לחזור לעבודה.
אבל מחוץ לחברה הזאת, יש גם פרספקטיבה אחרת. ויש נורמות אחרות. וצורה אחרת להסתכל על הדברים. ומתוך הפרספקטיבה הזאת בשמת דיברה.
עובדתית, גיל שנתיים הוא גיל צעיר, שהו ילדים עדיין לא באמת בשלים להסתדר לבד בלי אמא, אבא והאנשים הקבועים בחייהם, במסגרת של גן עם עוד המון ילדים.
הם מסתדרים, אם אין ברירה, כי אנחנו מין סגיל וגמיש, אבל זה לחלוטין לא אופטימלי.
אז מה זה אומר, מבחינתך?
זה אומר להיות מודעת למה שאת חייבת לעשות ולמה שאין לך ברירה אלא לעשות, אבל גם להיות מודעת למה שרצוי ולמה שאפשר, ולאיך אפשר.
ולנער קצת את הקונספציה של "הכל או לא כלום" בנוגע לגן. הקונספט של גן במשרה מלאה לא נשען על שום ידע חינוכי-התפתחותי, אלא על מניעים טכניים וכלכליים. בהמון מקומות בעולם יש גנים שהנוכחות הולכת לפי ימים, את נרשמת לגן ליומיים בשבוע, או שלושה, או חמישה, והילדים מסתדרים עם זה מצוין. גם הצוות, כי הם יודעים שזה מה שמצופה מהם.
זה שבישראל זה לא קיים, זה חבל מאוד. אבל אין סיבה לקבל את זה כגזירת גורל ולחשוב שאין ברירה, במיוחד אם את מוכנה לשלם את התעריף המלא
[u]חשוב לציין שהוא מקבל המון תצומת לב הוא מאוד אוהב ומסתדר עם האחים הקטנים והחדשים...חיכינו לפחות חודשיים וחצי בין הלידה שלהם לבין הכניסה בגן (שלא יחשוב שאנחנו מעיפים אותו מהבית)[/u]
זה נהדר שחיכיתם :-)
ובכל זאת, שווה לזכור, ששלושה חודשים זה לא מספיק זמן להתרגל לאחים קטנים, והוא עדיין בתהליך הסתגלות. גם אם לא רואים עליו, הוא עדיין לומד וממפה את המשפחה החדשה הזאת שנהייתה לו.
_הוא כבר שבועיים בגן..ומהרגע שהוא התחיל להשאר עד הסוף ( עד השעה 16)הוא לא ישן רגוע בלילה
הוא מתעורר ומתחיל לבכות_
[u]בבוקר כשהוא מגיע לגן הוא לא בוכה בכלל...הוא מגיע והולך ישר לשחק[/u]
ממה שאת מתארת, נשמע שיש לו יכולת בסיסית להיות בגן, להרגיש בטוח ואפילו ליהנות מזה.
העניין הוא במינון.
את אומרת שמרגע שהוא התחיל להיות שם [b]יום שלם[/b], התחילו הבעיות.
כנראה שזה פשוט יותר מדי זמן בשבילו. יותר מדי אינטנסיבי, יותר מדי שוחק, יותר מדי מעייף.
הוא הולך לגן חמישה ימים בשבוע?
אז זה המון. וכנראה יותר מדי.
בייחוד שהוא עדיין בתהליך התרגלות והסתגלות לגן, וגם זה דורש המון משאבים ואנרגיות ומאמץ. גם אם לא רואים עליו את המאמץ - המאמץ קיים.
אני הייתי בודקת את האופציות לקצר את השהות שלו בגן, עד לרגע שבו תתחילי לעבוד ולא תהיה ברירה אחרת.
או להוריד ימים, ולהביא אותו לשם רק, נניח, 3 ימים בשבוע, ולבחור את ימי הבית לימים שבהם את יודעת שתוכלי לצאת למפגש אמהות, או להיפגש עם חברה מסוימת, או ללכת למקום מסוים שהוא אוהב ורגוע בו.
או, לקצר את ימי הגן. לאסוף אותו באחת או בשתיים. או להביא אותו מאוחר יותר.
ככה כמה שבועות, ואז להעלות מינון.
תדברי עם הגן ותסבירי להם את ההתנהגות שלו. אם הגן באמת טוב, הם יבינו. אולי הם לא ישמחו עם אופציות מסוימות (ואז תמיד שווה להתחיל לשאול, בפרטי פרטים, "למה". למה האופציה הזאת היא בעייתית, בעיניהם, ואיך אפשר לעקוף את הבעיה), אבל ינסו למצוא את האפשרויות שיעבדו לשני הצדדים.
[u]זה ששלחתי אותו לגן,לא חושבת שעשיתי משהו רע במיוחד כשאני יודעת שבקרוב אני חוזרת לעבודה[/u]
(())
את עשית משהו שהוא נורמטיבי לחלוטין בחברה הישראלית. ואני מבינה את הלחצים שיש עלייך לחזור לעבודה.
אבל מחוץ לחברה הזאת, יש גם פרספקטיבה אחרת. ויש נורמות אחרות. וצורה אחרת להסתכל על הדברים. ומתוך הפרספקטיבה הזאת בשמת דיברה.
עובדתית, גיל שנתיים הוא גיל צעיר, שהו ילדים עדיין לא באמת בשלים להסתדר לבד בלי אמא, אבא והאנשים הקבועים בחייהם, במסגרת של גן עם עוד המון ילדים.
הם מסתדרים, אם אין ברירה, כי אנחנו מין סגיל וגמיש, אבל זה לחלוטין לא אופטימלי.
אז מה זה אומר, מבחינתך?
זה אומר להיות מודעת למה שאת חייבת לעשות ולמה שאין לך ברירה אלא לעשות, אבל גם להיות מודעת למה שרצוי ולמה שאפשר, ולאיך אפשר.
ולנער קצת את הקונספציה של "הכל או לא כלום" בנוגע לגן. הקונספט של גן במשרה מלאה לא נשען על שום ידע חינוכי-התפתחותי, אלא על מניעים טכניים וכלכליים. בהמון מקומות בעולם יש גנים שהנוכחות הולכת לפי ימים, את נרשמת לגן ליומיים בשבוע, או שלושה, או חמישה, והילדים מסתדרים עם זה מצוין. גם הצוות, כי הם יודעים שזה מה שמצופה מהם.
זה שבישראל זה לא קיים, זה חבל מאוד. אבל אין סיבה לקבל את זה כגזירת גורל ולחשוב שאין ברירה, במיוחד אם את מוכנה לשלם את התעריף המלא ;-)