ביטוח לאומי מפלה עקרות בית

שליחת תגובה

החסרונות הם היתרונות
קוד אישור
הזן את הקוד בדיוק כפי שהוא מופיע. כל האותיות הן אותיות גדולות.
סמיילים
|יד1| |תינוק| |בלונים| |אוף| ;-) :-] |U| |נורה| |עוגה| |גזר| |אפרוח| 8-) :'( {@ :-) |L| :-D |H| ((-)) (()) |יש| |רעיון| {} |#| |>| |שקרן| >:( <:) |N| :-0 |תמר| :-S |מתנה| |<| :-( ZZZ :-| |*| :-/ :-P |עץ| |!| |-0 |Y| :-9 V :D :) ;) :( :o :shock: :? 8-) :lol: :x :P :oops: :cry: :evil: :twisted: :roll: :!: :?: :idea: :arrow: :| :mrgreen: :geek: :ugeek:

BBCode פעיל
[img] פעיל
[url] פעיל
סמיילים פעילים

צפיה מקדימה של הנושא
   

הרחב תצוגה צפיה מקדימה של הנושא: ביטוח לאומי מפלה עקרות בית

ביטוח לאומי מפלה עקרות בית

על ידי אמא_של_גברת_גור* » 06 אפריל 2012, 23:07

מצתרפת לשאלה של עדי, איך פועלים בהקשר הזה?

ביטוח לאומי מפלה עקרות בית

על ידי עדי_א* » 05 אפריל 2012, 20:49

_פעילה בנושא כלכלת האימהות הלא נספרת
באיזה אופן את פעילה?
איך מצטרפים?

ביטוח לאומי מפלה עקרות בית

על ידי פעילה_בנושא_כלכלת_האימהות_הלא_נספרת* » 05 אפריל 2012, 20:20

+הודעה ממשתתפת חדשה התקבלה בברכה:+

הדף הזה מאוד חשוב. בבקשה לא למחוק אותו. ההגדרה "לא עובדת" לאחת העבודות הכי קשות שיש, היא קביעה בינלאומית משפילה ומעליבה של שיטה כלכלית פטריאכלית שלא סופרת את עבודת הגידול ותחזוקה של בית, משפחה, הדור הבא, טיפול בילדים ומבוגרים, וגם לא סופרת סביבה. כלכלנים בינלאומיים כבר מכירים בזה, הגיע הזמן לשנות את החוקים הללו שהם חוקים מפלים. רבים מסכימים עם מיטל שחוקים זה לא גזירה משמיים, זהו מעשה בני אדם, בהקשר לתקופות מסוימות ובהקשר למי החזק. כי עד עכשיו - החזקים הם שקבעו את החוקים על פי מה שהתאים להם. עד עכשיו החזקים היו גברים- נגועים בחשיבה פטריאכלית שלא סופרת נשים, ילדים וסביבה - לא באמת.

ביטוח לאומי מפלה עקרות בית

על ידי עוד_פלונית* » 28 אפריל 2008, 10:03

מיטל.
מה שקורה פה עם ביטוח לאומי, שלטון המדינה ועוד הרבה דברים נוספים זו פשוט שערוריה.
אני אחרי תאונה דרכים. עבדתי עד שהתחלתי ללדת. מזה 3 שנים שאני לא עובדת כי אני עם ילדיי בבית.
מה שאת כותבת פה זה שאין סיכוי שאקבל זכאות לנכות.
ממש ממש מעצבן. מה עם כל השנים שכן עבדתי ושילמתי??
ובכלל איזו מן קופת ביטחון זו שמבטיחה בעיקר את עצמה ואת עובדיה במקום אותנו- אנחנו שמשלמים לה ובעצם זכאים לה והיא בעצם בבעלותינו .
לא רק זה- אני מחוייבת לה ע"פ חוק, וכשצריכה אותה מקבלת...את המינימום .
כל כך אופייני למדינה הזו.
כל כך מעצבן!!!!!!!!

ביטוח לאומי מפלה עקרות בית

על ידי יהודה* » 27 אפריל 2008, 23:08

אבל הן גם לא אמורות לשלם, אם הן נשואות

גם ידועה בציבור אשר בן זוגה משלם ביטוח לאומי, פטורה מתשלום

ביטוח לאומי מפלה עקרות בית

על ידי אמא_של_יונת* » 27 אפריל 2008, 13:57

אבל הן גם לא אמורות לשלם, אם הן נשואות.
הן אכן לא אמורות לשלם אם הן נשואות, אבל משום כך הן גם לא זכאיות לרוב הקצבות.
עקרת בית שרוצה להבטיח לעצמה זכאויות נוספות צריכה לסדר לעצמה "ביטוח ברשות" ולשלם עבורו.
ל

ביטוח לאומי מפלה עקרות בית

על ידי ע_ע_ע* » 27 אפריל 2008, 12:19

אבל הן גם לא אמורות לשלם, אם הן נשואות.
אולי שווה לשנות את שם הדף ל-מעמד עקרת הבית בביטוח לאומי ולצרף אליו דיון בנושא מתוך... איזה דף זה היה? ביטוח לאומי או ביטוח לאומי לנוודים וללא עובדים

ביטוח לאומי מפלה עקרות בית

על ידי טרה_רוסה* » 27 אפריל 2008, 12:01

אני בעד להשאיר. גולשות כאן הרבה עקרות בית. כדאי שיידעו שהן לא זכאיות לקבל מביטוח לאומי כל מני קצבאות.

ביטוח לאומי מפלה עקרות בית

על ידי ע_ע_ע* » 27 אפריל 2008, 11:26

מבחינתי הדף למחיקה
אם כך, מציעה דף למחיקה

ביטוח לאומי מפלה עקרות בית

על ידי מיטל_מ* » 18 מרץ 2007, 15:26

הם נתנו לך את המגיע לך על פי החוק.
כן, יש לי את זה בהבנת הנקרא. אבל תודה על ההסבר הנוסף, אחרת....
מה שמגיע לי על פי החוק, ומה שמגיע לי לדעתי הם לא היינו הך.מה שאמרתי שהחוק לא צודק.מזל שלא כולם חושבים שכל מה שחוקי הוא נכון בהכרח. מתחילת הדף כוונתי היתה שהחוק, ההתנהלות היא לא צודקת, מוסרית והוגנת.

_מה הקשר למה את בבית?

איך ניתן לבדוק מדוע לא יצאת לעבודה?_
אפשר לבדוק שעבדתי בדיוק עד הרגע שחליתי, אבל לא הספקתי לצבור את מספר החודשים הדרוש. אני בטוחה שאם הם פסקו לי 100 אחוזי נכות על תקופת המחלה(שפרצה בהיותי עובדת?), אז זה מסביר להם בדיוק למה לא יצאתי לעבוד.
האמת שהתגובה שלך לא עוזרת, או אולי בעצם עוזרת לי להבין איך האנשים שיושבים שם חושבים.
בלי קשר מבחינתי הדף למחיקה.

ביטוח לאומי מפלה עקרות בית

על ידי אתי* » 18 מרץ 2007, 14:40

מי שאמונתו ללכת לג'ים לפני או אחרי העבודה שיאכל קש. אלוהים הוא התשובה!

פלונית,
איזו תשובה את מציעה? צרות עין?

ביטוח לאומי מפלה עקרות בית

על ידי פלוני_אלמונית* » 18 מרץ 2007, 14:25

אני פשוט רוצה שיתנו לי את מה שמגיע לי כחולה בין אם אני עובדת כעקרת בית, ובין אם לאו.

הם נתנו לך את המגיע לך על פי החוק.

ברצינות, אני יכולה אולי להבין את החוק לגבי מי שהיא עקרת בית כבר שנים ארוכות, וברור שלא היתה לה הכנסה אחרת. אבל אני לא יכולה להבין את זה לגבי מישהי בת 23 (בזמנו), שנחשבת עקרת בית משום שלא היתה לה הזדמנות אחרת.לא נשארתי בבית משום שזה מה שרציתי, אלא משום שלא יכולתי אחרת. אי אפשר

מה הקשר למה את בבית?
איך ניתן לבדוק מדוע לא יצאת לעבודה?

עקרת בית לא מקבלת קצבאות המחליפות שכר וכן אין היא משלמת דמי ביטוח חודשיים.

ביטוח לאומי מפלה עקרות בית

על ידי פלוני_אלמונית* » 18 מרץ 2007, 14:17

נכון: היא פטורה מתשלום דמי ביטוח לאומי, בניגוד לשאר תושבי ישראל בגיל 18 עד פרישה - גבר (בכל מצב משפחתי) או אשה לא נשואה.

אשה אשר מנהלת משק בית משותף עם גבר, מבוטחת דרכו.

ביטוח לאומי מפלה עקרות בית

על ידי מיטל_מ* » 18 מרץ 2007, 13:45

את בעצם מצפה שיכופפו את החוק בהתאם לאנשים.
מנוסח קצת בוטה, אבל בעצם כן. אני מצפה שלא ישכחו שמדובר באנשים מאחורי הטפסים שהם קיבלו. אנשים שבמשך תקופות ארוכות משק הבית שלהם נהרס. אני מצפה ממערכת שאמורה לתת מענה לאנשים במצב "רגיש" למדי להיות פחות מקובעת ומנוונת.חודש יותר או חודש פחות זה מה שקובע אם אני ראויה להכרה. לדעתי זה מגוחך.
ואני חוזרת ואומרת: פקידי הביטוח הלאומי אינם רשאים לאשר קצבה למי שאינו עומד בקריטריונים שהחוק קבע.
זה לא מה שאמרתי שאני מצפה. לא התלוננתי על פקיד כזה או אחר, אלא על אטימות כוללת. הרי זה שלא עבדתי את מספר החודשים הרצוי לא אומר שלא כל הכלכלה הביתית נפגעה מזה.

החוק עצמו גרוע? מַפלֶה? - הכתובת היא הכנסת. שם משנים את החוקים.
הנטיה שלי היא אכן לעשות זאת, אבל משום מה נראה לי שזה יהיה להילחם בתחנות רוח.

ביטוח לאומי מפלה עקרות בית

על ידי אמא_של_יונת* » 17 מרץ 2007, 18:27

אישה הנשואה לתושב ישראל ולא עובדת, לא צריכה לשלם ביטוח לאומי והיא מכוסה ב100%.
נכון ולא-נכון.
נכון: היא פטורה מתשלום דמי ביטוח לאומי, בניגוד לשאר תושבי ישראל בגיל 18 עד פרישה - גבר (בכל מצב משפחתי) או אשה לא נשואה.
לא נכון: היא לא זכאית לכל הגמלאות של ביטוח לאומי.
אינני זוכרת לגבי קצבת נכות כללית, שבה מדובר, אבל היא איננה זכאית, למשל, לדמי לידה, שזו קצבה-מחליפת-שכר.

אי אפשר לדעתי לקבוע תבניות של הגדרות אליהם מכניסים את האנשים, ואם קצת לא מתאים אז דוחפים בכח.
החוק קובע תקופת-אכשרה לכל סוג קצבה. מדברייך הבנתי שלא הספקת לצבור תקופת אכשרה מספיקה לצורך זכאות לקצבת נכות.
את בעצם מצפה שיכופפו את החוק בהתאם לאנשים.
ואני חוזרת ואומרת: פקידי הביטוח הלאומי אינם רשאים לאשר קצבה למי שאינו עומד בקריטריונים שהחוק קבע.
לעתים החוק מאפשר להם מרחב לשיקול-דעת, ואז, מי שיש לו מזל נתקל בפקיד (תפקיד) ולא בפקידון (אופי).
אם את חושבת שעמדת בקריטריונים לזכאות והביטוח הלאומי דחה אותך בניגוד לחוק - יש בתי-דין לעבודה ואפשר לתבוע את הביטוח הלאומי.
החוק עצמו גרוע? מַפלֶה? - הכתובת היא הכנסת. שם משנים את החוקים.
כבר היו מקרים שאנשים הגישו בג"צ נגד הביטוח הלאומי והחוק שונה בכנסת בעקבות התביעה.

באופן כללי, רוב הקצבות של הביטוח הלאומי אינן מכסות את הצרכים, וזה מרגיז ומקומם כאשר אתה נזקק להן.

ביטוח לאומי מפלה עקרות בית

על ידי פלוני_אלמונית* » 16 מרץ 2007, 21:44

השבוע בדקתי מה קורה עם ביטוח לאומי. לא עבדתי 3.5 שנים.
אז הסתבר שהחוק קובע שאישה הנשואה לתושב ישראל ולא עובדת, לא צריכה לשלם ביטוח לאומי והיא מכוסה ב100%.
לפי מה שהבנתי מהפקיד בטלפון זה גם לא משנה אם בעלי עובד או לא.
יותר מיזה אני ממש לא מבינה.
בהצלחה רבה.

ביטוח לאומי מפלה עקרות בית

על ידי פלוני_אלמונית* » 16 מרץ 2007, 08:16

לקבוע תבניות של הגדרות אליהם מכניסים את האנשים, ואם קצת לא מתאים אז דוחפים בכח.

בדקת האם ישנה ועדת חריגים ?

ביטוח לאומי מפלה עקרות בית

על ידי מיטל_מ* » 16 מרץ 2007, 06:42

המחלה כשלעצמה אינה מקנה זכאות לקצבת נכות. הזכאות נוצרת לאחר שלושה חודשים של אבדן הכנסה כתוצאה מנכות רפואית.
בגלל המחלה לא עבדתי כמעט שלוש שנים. לא רק שאיבדתי את הכושר לעבוד אלא גם כמעט את הכושר לחיות. איבדתי את האפשרות להכניס כסף, אבל לא עבדתי מספיק זמן לפני(על פי הקרטריונים שלהם).
עקרת-בית נחשבת בחוק כמי שאינה עובדת ואין לה הכנסה. לכן לא ברור לי מנין יש לך זכאות אפילו ל-50 אחוז קצבה.
כשחליתי בדיוק סיימתי את לימודי, בהם ככל סטודנט מהשורה עבדתי בעבודות מזדמנות. מצאתי את העבודה "האמיתית" הראשונה בחיי, וכעבור ארבעה חודשים חליתי. אילו הייתי מספיקה לעבוד שנתיים, ואז חולה אז הייתי נחשבת אשה נשואה (כך הם קוראים לזה), אבל משום שהזמנתי את המחלה בזמן לא מתאים אני נחשבת עקרת בית.P-:

ברצינות, אני יכולה אולי להבין את החוק לגבי מי שהיא עקרת בית כבר שנים ארוכות, וברור שלא היתה לה הכנסה אחרת. אבל אני לא יכולה להבין את זה לגבי מישהי בת 23 (בזמנו), שנחשבת עקרת בית משום שלא היתה לה הזדמנות אחרת.לא נשארתי בבית משום שזה מה שרציתי, אלא משום שלא יכולתי אחרת. אי אפשר לדעתי לקבוע תבניות של הגדרות אליהם מכניסים את האנשים, ואם קצת לא מתאים אז דוחפים בכח.

ביטוח לאומי מפלה עקרות בית

על ידי אמא_של_יונת* » 16 מרץ 2007, 01:51

פקידי הביטוח הלאומי אינם רשאים לתת קצבה מעבר למה שנקבע בחוק.
כדי לשנות את החוק צריך להפעיל את הכנסת.

אני פשוט רוצה שיתנו לי את מה שמגיע לי כחולה בין אם אני עובדת כעקרת בית, ובין אם לאו.
המחלה כשלעצמה אינה מקנה זכאות לקצבת נכות. הזכאות נוצרת לאחר שלושה חודשים של אבדן הכנסה כתוצאה מנכות רפואית.
עקרת-בית נחשבת בחוק כמי שאינה עובדת ואין לה הכנסה. לכן לא ברור לי מנין יש לך זכאות אפילו ל-50 אחוז קצבה.

ביטוח לאומי מפלה עקרות בית

על ידי מיטל_מ* » 15 מרץ 2007, 22:25

מיטל לא כל כך ברור לי מה לא שילמו לך אבל דעי שגם כאשר מכירים בנכות 100% המדינה משלמת רק אחרי 3 חודשי נכות
לא, לא לזה התכוונתי. הייתי חולה במשך כשנתיים,במחלה שהכירו בה כגורמת ל - 100 אחוז נכות, אבל הם החליטו לשלם רק על חצי שנה. מעבר לזה את הגמלה החודשית שקבעו לי לא אקבל, משום שאני עקרת בית והיא נמוכה מ - 50 אחוזים.
אני לא יודעת כל כך מה לעשות, ואם יש סיכוי לשינוי. ביררתי עם עורך דין, והוא אומר שזה אכן החוק. עקרת בית לא תקבל שום קצבת נכות, שנמוכה מ - 50 אחוזים.
היום אני כבר יכולה להסתדר לגמרי לבד, אבל מדהים אותי היחס שמקבלים מהמדינה מי שזקוקים לה ואם במקרה את אשה אז בכלל נדפקת פעמיים?!

ביטוח לאומי מפלה עקרות בית

על ידי פלוני_אלמונית* » 15 מרץ 2007, 18:29

מיטל לא כל כך ברור לי מה לא שילמו לך אבל דעי שגם כאשר מכירים בנכות 100% המדינה משלמת רק אחרי 3 חודשי נכות (כלומר שלושה חודשים ראשונים מניחים שאת מסתגרת עם רזרבות) האם על זה את מדברת?!
הקיצבה של בט"ל מורכבת מכמה מרכיבים (קצבת נכות, קתבת סיוע מיוחד קצבת נידות וכו') וצריך לדעת לבקש כ"א בנפרד :-(
לא ידוע לי אם ניתן לתבוע רטרואקטיבית אבל שווה לבדוק - בביה"ד לעבודה בת"א יש מתנדבים של pageid=493,128192&_dad=portal&[/u]schema=PORTAL&[po]p]הלב במשפט calledfrom[/po]=1
יש גם את ה "סיוע משפטי" שעוזר בתביעות מול המל"ל
ורק לידע כללי - לנכים יש גם הרבה הנחות במוסדות המדינה (ארנונה, משרד הרישוי וכו') ושווה לבדוק אם את יכולה להסתיע בהנחות הללו

הבנתי שהבראת אבל זה מידע שחשוב בשביל קואים אחרים שיחלו חו"ח

ביטוח לאומי מפלה עקרות בית

על ידי פלוני_אלמונית* » 15 מרץ 2007, 14:36

ביטוח לאומי מפלה לא רק עקרות בית. יש אפליה גם על רקע דתי! מי שקרא בפרק תאונות עבודה ישים בוודאי לב שמי שהלך לבית הכנסת לפני העבודה או לאחריה ונפגע יחשב גם כתאונת עבודה.
מי שאמונתו ללכת לג'ים לפני או אחרי העבודה שיאכל קש. אלוהים הוא התשובה!

ביטוח לאומי מפלה עקרות בית

על ידי מיכל_שץ* » 15 מרץ 2007, 12:36

אפשר כדאי ומומלץ להגיש קובלנה לבית הדין האזורי לעבודה. זאת הערכאה שבה תובעים את ב"ל.
לא צריך עו"ד בשביל זה, הולכים לבימ"ש משלמים אגרה ופותחים תיק.
לרוב זה מספיק בשביל שתקבלי את מה שמגיע לך. אפשר גם לנסות לצעוק על ב"ל, לבקש לדבר עם המנהל וכו' וכו'...
המוסד הזה עובד בשיטת "מצליח" - ננסה לא לשלם - מצליח יופי, לא מצליח, לא נורא.
בהצלחה

ביטוח לאומי מפלה עקרות בית

על ידי מיטל_מ* » 15 מרץ 2007, 11:34

אני חושבת שמגיע לך הבטחת הכנסה, בדקת את זה?
האמת שאני לא רוצה הבטחת הכנסה. אני פשוט רוצה שיתנו לי את מה שמגיע לי כחולה בין אם אני עובדת כעקרת בית, ובין אם לאו.
חוץ מזה אני חושבת שהבטחת הכנסה תלויה בכמה בן הזוג מרויח. ובכללי אני חושבת שאנחנו עוברים את הרף.
אותי זה פשוט מרתיח. זה חסר צדק והגיון. לא יכולתי לעבוד, לא יכולתי להכניס עוד משכורת הביתה, לא יכולתי להרשות לעצמי גן לילד (גם אילו רציתי), ולכן טיפלתי בו בבית.
בנוסף לזה שלא הכנסתי כסף כאשה חולה הוצאתי יותר מהרגיל. עזרה בתשלום, תרופות וכ"ו.
אני מודה שזה בכלל לא ענין הכסף שמרתיח אותי. אנחנו נסתדר בלעדיו. מרתיח אותי המעמד הנחות שמקנה לי העובדה שאני עקרת בית!

ביטוח לאומי מפלה עקרות בית

על ידי אור* » 15 מרץ 2007, 11:25

אני חושבת שמגיע לך הבטחת הכנסה, בדקת את זה?

ביטוח לאומי מפלה עקרות בית

על ידי מיטל_מ* » 15 מרץ 2007, 10:18

אני כל כך כועסת.
במשך שנה וחצי הייתי חולה במחלה קשה, שלאחריה עברתי ניתוח. משך כל התקופה הזו לא עבדתי כמובן.כשגילו את המחלה התחלתי עבודה חדשה, אותה עזבתי משום שלא יכולתי לעמוד בה.
ביטוח לאומי הכיר בי כנכה 100 אחוז משך תקופת המחלה, וההחלמה מהניתוח (כאמור שנה וחצי). בנוסף 17 אחוזים גמלה חודשית. אבל, וכאן מגיע האבל הגדול, בגלל שאני עקרת בית לא מגיעה לי קצבת נכות אלא מעל 50 אחוז. וגם על ה - 100 אחוזים קיבלתי רק עבור חצי שנה, אפילו שחוות דעת הרופא כתובה 100 אחוזים על כל התקופה.
אני ממש המומה מזה שעקרת בית לא מקבלת קצבה ככל אחד אחר. הרי גם אילו רציתי לעבוד מי היה לוקח אותי. ולהיות בבית ולגדל ילד זו לא משימה שדורשת כושר עבודה????
הייתי שמחה לקבל עצה ממישהו שמבין בזה יותר. אין לי עורך דין, ואני מתלבטת אם יש לי למה לשכור אחד.

חזרה למעלה