על ידי תמרוש_רוש » 28 מאי 2008, 19:37
מהבלוג שלי:
_...מה שכן, עלתה בי הרגשה חדשה.
גם את עצמי ואת מנגנון השתינה שלי, אני לא ממש מבינה.
היתה לי תחושה, כאילו תהליך ה"גמילה" שלי השאיר אותי עם איזושהי יכולת טכנית, לשלוט על הסוגרים. שזה שימושי מאוד, תודה רבה, אבל בלי מודעות אמיתית.
ולמעשה אין לי הרבה יותר מודעות, או קשב, מאשר לתינוק הזה ששוכב בחיקי!
ואני נמצאת במצב המעניין שאפריים קישון ניסח פעם כל כך טוב: "ארץ בה האם לומדת את שפת האם מפי ילדיה"_
כשאנחנו מפשפשות תינוק, אחרי שלא פושפשנו בעצמנו, אנחנו יוצרות משהו מאפס.
כשאני מפשפשת תינוק, אחרי שלא חוויתי דבר כזה מימי, אני מאוד מסורבלת ומגושמת. לא יודעת איך להחזיק, איך זה מרגיש, מה העניין פה. ואז נוצר המתח, של
אמא לא רגועה מפשפשת. עכשיו! לא, עכשיו! לא, לא עכשיו. הוא צריך. בעצם לא. בעצם כן. בעצם לא. להוריד אותו מהסיר או להשאיר? הוא גמר או שיש עוד נגלה?
מהנקודה הזאת אפשר לצמוח, אפשר לוותר. לוותר על הניסיון, על היומרה להצליח. לפשפש בלי לצפות לכלום, בקלות דעת מסוימת. יאללה, נפשפש. מה שיהיה יהיה. ולאט לאט, לאפשר צמיחה של ההרגשה, התחושה, החווייה הבלתי אמצעית של הפשפוש האינטואיטיבי.
הרי מעולם לא חוויתי כתינוקת את ההרגשה של אי-נוחות בלתי ברורה, ואז את ההרגשה של מישהו שמרים אותי ומחזיק אותי, והצליל המסוים, ו - אה! יוצא לי פיפי! שוב ושוב ושוב, עד שהמודעות צומחת וההבנה צומחת והתיאום בין כל התחושות צומח והשליטה בסוגרים, המוגבלת והרפלקסיבית בהתחלה, נהיית יותר ויותר רצונית.
מעולם לא הרגשתי את זה. אני הייתי שנתיים בחיתול, בחור שחור של "חוסר הכרה", ואז יום אחד באו ואמרו לי: את צריכה להתאפק, ולעשות פיפי רק במקום X.
המון זמן לא הבנתי.
ואז איכשהו, לא ברור איך, פיתחתי שליטה טכנית, וכן, עשיתי פיפי רק במקום X.
יופי.
אבל התחושה, ההבנה, משהו בלתי אמצעי כזה, לא היתה לי.
ועכשיו אני מנסה לתת לו את הדבר הזה, שמעולם לא חוויתי.
איך אפשר?
הפלא הגדול בעיני, זה שאפשר.
אפשר לתת לתינוק משהו שאני לא קיבלתי.
רק מה, שלמען עצמנו כדאי לזכור שאנחנו עושות פה תהליך כפול: גם מפשפשות את התינוק, וגם לומדות את סוד הפשפוש האינטואיטיבי בעצמנו, באיחור קל של עשרים-שלושים שנה.
ואפשר, וכדאי, ורצוי לפרגן לנו את התחושה הזאת הכמעט אבסורדית, של למשוך את עצמנו למעלה בשרוכי הנעליים שלנו: ללמד את התינוק שפה חדשה, שאנו עצמנו לומדות תוך כדי דיבור אתו, ברגעים אלה ממש.
לאפשר לעצמנו את מרחב הלמידה. הכפול. כי המיומנות הנשכחת הזאת, המודעות הזאת, אני מרגישה, לא באמת הלכה לאיבוד. היא עדיין אצלי איפשהו בגוף, נסתרת בפינה אפלה, מחכה להזדמנות להתגשם מחדש.
לאפשר לעצמנו את ההנאה שבתהליך. בלי לבכות את מה ש"אבד". להיפך. לשמוח במה שיש.
בשביל זה פתחתי את הדף.
מהבלוג שלי:
_...מה שכן, עלתה בי הרגשה חדשה.
גם את עצמי ואת מנגנון השתינה שלי, אני לא ממש מבינה.
היתה לי תחושה, כאילו תהליך ה"גמילה" שלי השאיר אותי עם איזושהי יכולת טכנית, לשלוט על הסוגרים. שזה שימושי מאוד, תודה רבה, אבל בלי מודעות אמיתית.
ולמעשה אין לי הרבה יותר מודעות, או קשב, מאשר לתינוק הזה ששוכב בחיקי!
ואני נמצאת במצב המעניין שאפריים קישון ניסח פעם כל כך טוב: "ארץ בה האם לומדת את שפת האם מפי ילדיה"_
כשאנחנו מפשפשות תינוק, אחרי שלא פושפשנו בעצמנו, אנחנו יוצרות משהו מאפס.
כשאני מפשפשת תינוק, אחרי שלא חוויתי דבר כזה מימי, אני מאוד מסורבלת ומגושמת. לא יודעת איך להחזיק, איך זה מרגיש, מה העניין פה. ואז נוצר המתח, של [po]אמא לא רגועה מפשפשת[/po]. עכשיו! לא, עכשיו! לא, לא עכשיו. הוא צריך. בעצם לא. בעצם כן. בעצם לא. להוריד אותו מהסיר או להשאיר? הוא גמר או שיש עוד נגלה?
מהנקודה הזאת אפשר לצמוח, אפשר לוותר. לוותר על הניסיון, על היומרה להצליח. לפשפש בלי לצפות לכלום, בקלות דעת מסוימת. יאללה, נפשפש. מה שיהיה יהיה. ולאט לאט, לאפשר צמיחה של ההרגשה, התחושה, החווייה הבלתי אמצעית של הפשפוש האינטואיטיבי.
הרי מעולם לא חוויתי כתינוקת את ההרגשה של אי-נוחות בלתי ברורה, ואז את ההרגשה של מישהו שמרים אותי ומחזיק אותי, והצליל המסוים, ו - אה! יוצא לי פיפי! שוב ושוב ושוב, עד שהמודעות צומחת וההבנה צומחת והתיאום בין כל התחושות צומח והשליטה בסוגרים, המוגבלת והרפלקסיבית בהתחלה, נהיית יותר ויותר רצונית.
מעולם לא הרגשתי את זה. אני הייתי שנתיים בחיתול, בחור שחור של "חוסר הכרה", ואז יום אחד באו ואמרו לי: את צריכה להתאפק, ולעשות פיפי רק במקום X.
המון זמן לא הבנתי.
ואז איכשהו, לא ברור איך, פיתחתי שליטה טכנית, וכן, עשיתי פיפי רק במקום X.
יופי.
אבל התחושה, ההבנה, משהו בלתי אמצעי כזה, לא היתה לי.
ועכשיו אני מנסה לתת לו את הדבר הזה, שמעולם לא חוויתי.
איך אפשר?
הפלא הגדול בעיני, זה שאפשר.
אפשר לתת לתינוק משהו שאני לא קיבלתי.
רק מה, שלמען עצמנו כדאי לזכור שאנחנו עושות פה תהליך כפול: גם מפשפשות את התינוק, וגם לומדות את סוד הפשפוש האינטואיטיבי בעצמנו, באיחור קל של עשרים-שלושים שנה.
ואפשר, וכדאי, ורצוי לפרגן לנו את התחושה הזאת הכמעט אבסורדית, של למשוך את עצמנו למעלה בשרוכי הנעליים שלנו: ללמד את התינוק שפה חדשה, שאנו עצמנו לומדות תוך כדי דיבור אתו, ברגעים אלה ממש.
לאפשר לעצמנו את מרחב הלמידה. הכפול. כי המיומנות הנשכחת הזאת, המודעות הזאת, אני מרגישה, לא באמת הלכה לאיבוד. היא עדיין אצלי איפשהו בגוף, נסתרת בפינה אפלה, מחכה להזדמנות להתגשם מחדש.
לאפשר לעצמנו את ההנאה שבתהליך. בלי לבכות את מה ש"אבד". להיפך. לשמוח במה שיש.
בשביל זה פתחתי את הדף. :-)